eitaa logo
مکتب البکاءلسیده الرقیه سلام الله علیهاکاشان
122 دنبال‌کننده
338 عکس
23 ویدیو
25 فایل
مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت جانسوز امام حسن عسکری علیه السلام تعزیت امام حسن عسکری علیه‌السلام در حدیثی به‌نقل از پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: همانا مردى به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد "اى پسر رسول خدا، بنیۀ بدنى من ناتوان از کمک شماست اما دشمنان شما را می‌کنم پس حال من چگونه خواهد بود؟"؛ امام صادق علیه السلام فرمود: پدرم مرا حدیث کرد از پدرش از جدش از رسول خدا که فرمود «هر کس از یارى ما اهل‌بیت ناتوان باشد اما در نمازش دشمنان ما را کند خداوند صدایش را به تمام فرشتگان از زمین تا عرش برساند و هرچه این مرد دشمنان ما را کند فرشتگان او را کمک کنند و با او نفرین کنند آن کس را که او کند بعد درود فرستند و بگویند "بارالها، درود بر بندۀ تو، این بنده بذل کرد آنچه را در خور توانایی‌اش بود و اگر بیشتر از این قدرت می‌داشت انجام می‌داد"؛ ناگاه صدایی از طرف خداى عزوجل شنیده مى‌شود که "من دعاى شما را دوست دارم و صداى شما را شنیدم و درود بر روح او میان روح‌ها فرستادم و او را در پیشگاهم از نیکان قرار دادم"». (إرشاد القلوب, جلد2, صفحه426) أَقُولُ رُوِیَ فِی بَعْضِ مُؤَلَّفَاتِ أَصْحَابِنَا عَنْ عَلِیِّ‌بْنِ عَاصِمٍ الْکُوفِیِّ الْأَعْمَى قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى سَیِّدِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ فَرَدَّ عَلَیَّ السَّلَامَ وَ قَالَ مَرْحَباً بِکَ یَابْنَ‌عَاصِمٍ، اجْلِسْ هَنِیئاً لَكَ یَابْنَ‌عَاصِمٍ، أَتَدْرِی مَا تَحْتَ قَدَمَیْكَ، فَقُلْتُ یَا مَوْلَایَ، إِنِّی أَرَى تَحْتَ قَدَمَیَّ هَذَا الْبِسَاطَ کَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَ صَاحِبِهِ، فَقَالَ لِی یَابْنَ‌عَاصِمٍ اعْلَمْ أَنَّکَ عَلَى بِسَاطٍ جَلَسَ عَلَیْهِ کَثِیرٌ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الْمُرْسَلِینَ، فَقُلْتُ یَا سَیِّدِی لَیْتَنِی کُنْتُ لَاأُفَارِقُكَ مَا دُمْتُ فِی دَارِ الدُّنْیَا، ثُمَّ قُلْتُ فِی نَفْسِی لَیْتَنِی کُنْتُ أَرَى هَذَا الْبِسَاطَ فَعَلِمَ الْإِمَامُ(علیه السلام) مَا فِی ضَمِیرِی، فَقَالَ ادْنُ مِنِّی فَدَنَوْتُ مِنْهُ فَمَسَحَ یَدَهُ عَلَى وَجْهِی فَصِرْتُ بَصِیراً بِإِذْنِ اللَّهِ، ثُمَّ قَالَ هَذَا قَدَمُ أَبِینَا آدَمَ وَ هَذَا أَثَرُ هَابِیلَ وَ هَذَا أَثَرُ شَیْثٍ وَ هَذَا أَثَرُ إِدْرِیسَ وَ هَذَا أَثَرُ هُودٍ وَ هَذَا أَثَرُ صَالِحٍ وَ هَذَا أَثَرُ لُقْمَانَ وَ هَذَا أَثَرُ إِبْرَاهِیمَ وَ هَذَا أَثَرُ لُوطٍ وَ هَذَا أَثَرُ شُعَیْبٍ وَ هَذَا أَثَرُ مُوسَى وَ هَذَا أَثَرُ دَاوُدَ وَ هَذَا أَثَرُ سُلَیْمَانَ وَ هَذَا أَثَرُ الْخَضِرِ وَ هَذَا أَثَرُ دَانِیَالَ وَ هَذَا أَثَرُ ذِی‌الْقَرْنَیْنِ وَ هَذَا أَثَرُ عَدْنَانَ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِالْمُطَّلِبِ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِاللَّهِ وَ هَذَا أَثَرُ عَبْدِمَنَافٍ وَ هَذَا أَثَرُ جَدِّی رَسُولِ‌اللَّهِ(صلی الله علیه وآله) وَ هَذَا أَثَرُ جَدِّی عَلِیِّ‌بْنِ أَبِی‌طَالِبٍ(علیه السلام)، قَالَ عَلِیُّ‌بْنُ عَاصِمٍ فَأَهْوَیْتُ عَلَى الْأَقْدَامِ کُلِّهَا فَقَبَّلْتُهَا وَ قَبَّلْتُ یَدَ الْإِمَامِ(علیه السلام) وَ قُلْتُ لَهُ إِنِّی عَاجِزٌ عَنْ نُصْرَتِکُمْ بِیَدِی وَ لَیْسَ أَمْلِكُ غَیْرَ مُوَالاتِکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ اللَّعْنِ لَهُمْ فِی خَلَوَاتِی فَکَیْفَ حَالِی یَا سَیِّدِی، فَقَالَ(علیه السلام) حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّی رَسُولِ‌اللَّهِ(صلی الله علیه وآله) قَالَ مَنْ ضَعُفَ عَلَى نُصْرَتِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ وَ لَعَنَ فِی خَلَوَاتِهِ أَعْدَاءَنَا بَلَّغَ اللَّهُ صَوْتَهُ إِلَى جَمِیعِ الْمَلَائِکَةِ فَکُلَّمَا لَعَنَ أَحَدُکُمْ أَعْدَاءَنَا صَاعَدَتْهُ الْمَلَائِکَةُ وَ لَعَنُوا مَنْ یَلْعَنُهُمْ فَإِذَا بَلَغَ صَوْتُهُ إِلَى الْمَلَائِکَةِ اسْتَغْفَرُوا لَهُ وَ أَثْنَوْا عَلَیْهِ وَ قَالُوا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى رُوحِ عَبْدِكَ هَذَا الَّذِی بَذَلَ فِی نُصْرَةِ أَوْلِیَائِهِ جُهْدَهُ وَ لَوْ قَدَرَ عَلَى أَکْثَرَ مِنْ ذَلِكَ لَفَعَلَ فَإِذَا النِّدَاءُ مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى یَقُولُ یَا مَلَائِکَتِی إِنِّی قَدْ أحببت [أَجَبْتُ‏] دُعَاءَکُمْ فِی عَبْدِی هَذَا وَ سَمِعْتُ نِدَاءَکُمْ وَ صَلَّیْتُ عَلَى رُوحِهِ مَعَ أَرْوَاحِ الْأَبْرَارِ وَ جَعَلْتُهُ مِنَ الْمُصْطَفَیْنَ الْأَخْیارِ. (بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم‌السلام, جلد50, صفحه316) مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة https://eitaa.com/maktabolbokakashan
»ضوء ابن على« از مردى از اهل فارس که نامش را برده نقل مى کند که: به سامرا آمدم و در خانه امام حسن عسکرى(علیه السلام) ملازم شدم. حضرت مرا طلبید، من وارد شدم و سلام کردم. فرمود: براى چه آمده اى؟ عرض کردم: براى اشتیاقى که به خدمت شما داشتم. فرمود: پس دربان ما باش. من همراه خادمان، در خانه حضرت بودم، گاهى مى رفتم هر چه احتیاج داشتند از بازار مى خریدم و زمانى که در خانه، مردها بودند، بدون اجازه وارد مى شدم. روزى [بدون اجازه] بر حضرت وارد شدم و او در اتاق مردها بود. ناگاه در اتاق حرکت و صدایى شنیدم، پس فریاد زد: بایست. حرکت مکن! من جرأت درآمدن و بیرون رفتن نداشتم، پس کنیزکى که چیز سر پوشیده اى همراه داشت از نزد من گذشت. آنگاه مرا صدا زد که درآى، من وارد شدم و کنیز را هم صدا زد. کنیز نزد حضرت بازگشت. حضرت به او فرمود: از آنچه همراه دارى روپوش بردار. کنیز از روى کودکى سفید و نیکوروى پرده برداشت و خود حضرت روى شکم کودک را باز کرد، دیدم موى سبز که به سیاهى آمیخته بود از زیر گلو تا نافش روئیده است. پس فرمود: این است صاحب شما و به کنیز امر فرمود که او را ببرد... محمدبن یعقوب کلینى، اصول کافى، ترجمه سید جواد مصطفوى، ج2، ص119.
علی بن عاصم کوفی نابینا بود. می‌گوید بر مولای خود امام حسن عسکری(علیه السلام) وارد شدم سلام کردم حضرت جواب مرا دادند و فرمودند درود و گوارا باد تو را ای پسر عاصم. بنشین و من نشستم. سپس حضرت فرمود: آیا می‌‌دانی روی چه فرشی نشسته‌‌ای؟ عرض کردم خداوند صورت صاحب این فرش را نورانی‌‌تر قرار دهد. حضرت فرمود: ای پسر عاصم بدان که تو روی فرشی نشسته‌‌ای که بسیاری از پیامبران و رسولان روی این فرش نشسته‌اند. عرض کردم: آرزو دارم ای کاش تا آخر عمر از شما جدا نمی‌‌شدم، و با خودم گفتم ای کاش چشم داشتم و این فرش را می‌‌دیدم. امام حسن عسکری(علیه السلام) آنچه در دلم خطور کرد را فهمید و فرمود نزدیک من بیا. نزدیک حضرت رفتم. دست مبارکش را روی صورتم کشید و به اذن خدا بیناییم برگشت و الحمدلله. سپس فرمود: این جای قدمهای پدر ما آدم است، و این اثر هابیل و این اثر شیث و این اثر ادریس و این اثر هود و این اثر صالح و این اثر لقمان و این اثر ابراهیم و این اثر لوط و این اثر شعیب و این اثر موسی و این اثر داود و این اثر سلیمان و این اثر خضر و این اثر دانیال و این اثر ذی القرنین و این اثر عدنان و این اثر عبدالمطّلب و این اثر عبدالله و این اثر عبدمناف و این اثر جدّم رسول الله و این اثر جدّم علی بن ابیطالب است. علی بن عاصم می‌‌گوید:روی زمین افتادم و جای قدمها و اثرها را بوسیدم و سپس دست مبارک امام عسکری(علیه السلام) را نیز بوسیدم و عرض کردم من قدرت و توانایی یاری کردن شما را ندارم و غیر از دوستی و محبت به شماها و دوری و برائت از دشمنانتان چیز دیگری ندارم، فقط در جاهای خلوت دشمنانتان را لعن می‌‌کنم. ای مولای من حال چگونه است؟ حضرت فرمود: از پدرم شنیدم که جدم پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرموده است هر کس قدرت و توانایی بر یاری کردن ما را نداشته باشد، اما در جاهای خلوت، لعن بر دشمنان ما کند، خداوند متعال صدای او را به تمام ملائکه می‌‌رساند و ملائکه برای او استغفار می‌‌کنند و علوّ مرتبه برای او طلب می‌‌کنند و می‌‌گویند؛ پروردگارا درود و صلوات بی‌‌پایانت را بر این بنده‌‌‌ات بفرست که آنچه در توان دارد(اظهار علاقه و محبت به خاندان عصمت و طهارت و بیزاری از دشمنان ایشان) برای یاری اولیای تو بذل نموده و از این بیشتر از او میسّر نیست. از جانب خداوند متعال خطاب می‌‌‌رسد ای ملائکه من! صدای شما را شنیدم و دعای شما را مستجاب نمودم، و این بنده‌‌‌‌ام را با نیکوکاران و اخیار محشور خواهم نمود.
🚩حدیث حُذَیفِه_روایت_طولانی_و_نورانی شیعیان و محبین اهل بیت (علیهم السلام) روز نهم ربیع را جشن می گیرند، ولی نه به عنوان "جشن تاج گذاری" بلکه شادی ما در این روز به دلیل به درک واصل شدن قاتل حضرت زهرا (سلام الله علیها) و غاصب فدک و خلافت امیرالمومنین (علیه السلام) و منشأ بدعتها و ضلالتها یعنی عمر بن خطاب لعنة الله علیه می باشد.  در این رابطه علامه مجلسی ((رحمه الله)) در کتاب شریف بحارالانوار نقل فرموده اند: روایت شده که محمد بن ابی العلاء همدانی و یحیی بن محمد جریح بغدادی گفته اند که روزی ما در باب قتل عمر بن خطاب منازعه کردیم و رفتیم در شهر قم به نزد احمد بن اسحاق قمی که از خواص اصحاب امام علی النقی و امام حسن عسکری علیهما السلام بود و به خدمت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز رسیده بود. وقتی درب خانه وی را کوبیدیم دختری عراقیه ای بیرون آمد سراغ احمد را از او گرفتیم. گفت: او امروز مشغول اعمال عید است و آن روز نهم ربیع الاول بود. گفتم: سبحان الله، عیدهای مومنان چهارتاست: عید فطر، اضحی، غدیر و جمعه. دختر گفت: احمد بن اسحاق از امام علی النقی (علیه السلام) روایت میکند امروز روز عید است و بهترین عیدها نزد اهل بیت (علیهم السلام) و شیعیان ایشان به حساب می آید. ما گفتیم اجازه بگیر تا به نزد او بیاییم چون که دختر او را خبر کرد بیرون آمد در حالی که لنگی بسته و عبائی بر خود پیچیده بود و بوی مشک از او ساطع بود. گفتیم این چه حالت است که در تو مشاهده می کنیم ؟ گفت: الان از غسل عید فارغ شدم. گفتیم: مگر امروز عید است؟ گفت: بلی و ما را به داخل خانه خود آورد و بر روی کرسی نشانید و چنین گفت: روزی با جمعی از برادران خود به حضور مولای خود امام حسن عسکری (علیه السلام) مشرف شدیم در سامرا در مثل این روز (نهم ربیع) که شما به نزد من آمده اید. چون اجازه گرفتیم و به خدمت آن حضرت رسیدیم. دیدیم آن حضرت مجلس خود را آراسته و مجمره در پیش خود گذاشته است. و به دست مبارک خود عود در آن مجمره می اندازد و مجلس خود را مزین گردانیده است و بر غلامان و خدمتگزاران خود جامه های فاخر پوشانیده. عرض کردیم: یابن رسول الله پدران و مادران ما فدای تو باد. آیا برای اهل بیت (علیهم السلام) امروز شادمانی تازه رخ داده است ؟  حضرت فرمود: کدام روز حرمتش از این روز نزد اهل بیت عظیم تر است؟ به درستی که خبر داد مرا پدرم که حذیفه بن یمان در روز نهم ربیع الاول خدمت جدم حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رسید. حذیفه گفت: حضرت علی و حسنین (علیهم السلام) را دیدم که با حضرت رسول غذا میل می فرمودند و آن حضرت به روی ایشان تبسم می نمود و به حسنین (علیهم السلام) می فرمود: بخورید! گوارا باد از برای شما برکت و سعادت این روز به درستی که این روز روزی است که حق تعالی در این روز دشمن خود و دشمن شما را هلاک می فرماید ودر این روز دعای مادر شما‏[۵] را مستجاب می گرداند. بخورید! که این روز روزی ایست که حق تعالی در این روز اعمال محبان و شیعیان شما را قبول می فرماید. بخورید! که این روز ظاهر میشود صدق گفته خدا که می فرماید: « فتِلکَ بُیُوتِهِم خاویةٌ بِما ظَلَموا » (این است خانه های ایشان که خالی گردیده به سبب ستم های ایشان). بخورید! که این روزی است که در این روز، شوکت دشمنان جد شما و یاری کننده دشمن شما شکسته می شود. بخورید! که این روزی است که در این روز، فرعون اهل بیت من (علیهم السلام) و ستم کننده بر ایشان و غصب کننده حق ایشان هلاک می شود. بخورید! که این روزی است که حق تعالی عمل های دشمنان شما را باطل و بیهوده می گرداند. حذیفه گفت که من عرض کردم: یا رسول الله آیا در میان امت شما کسی خواهد بود که این حرمت ها و قداست ها را بشکند؟ حضرت فرمود: ای حذیفه، بتی از منافقان بر ایشان سر کرده خواهد شد و در میان ایشان ادعای ریاست خواهد کرد و مردم را به سوی خود دعوت خواهد کرد و تازیانه ظلم و ستم را بر دوش خود کشیده و مردم را از راه خدا منع خواهد کرد. کتاب خدا را تحریف (معنوی) خواهد نمود. سنت مرا تغییر خواهد داد و میراث فرزند مرا متصرف خواهد شد خود را پیشوای مردم خواهد خواند. بر وصی من علی بن ابیطالب (علیه السلام) امتیاز طلبی خواهد کرد و اموال خدا را به ناحق بر خود حلال و در غیر طاعت خدا صرف خواهد کرد و من و برادر من و وزیر من علی (علیه السلام) را به دروغ گویی متهم و دختر مرا از حق خود محروم خواهد کرد. پس دخترم او را نفرین خواهد کرد و حق تعالی نفرین او را در این روز مستجاب خواهد نمود.
ثواب زيارت ابولولو در کلام بزرگان حضرت ابولولو ثواب زيارت ابولولو در کلام بزرگان  کلام مرحوم آيت الله العظمي نجفي مرعشي : در ماه صفر سال ???? ه.قمري ، حضرت آيه الله العظمي سيد شهاب الدين نجفي مرعشي ، به اتفاق جمعي از فضلا و مدرسين حوزه علميه قم به شهر کاشان تشريف فرما شده تا از قبور امام زادگاني که در اين شهر و حومه آن مدفون هستند زيارت نمايند که از جمله برنامه ايشان ، زيارت بقعه بابا شجاع الدين ابولولو بود که در زمان خود مورد توجه عام و خاص گرديد . و طبق نقل برخي از مومنين و همراهان وي در سفرهاي زيارتي ، ايشان چندين بار جهت زيارت بقعه ابولولو اقدام نمودند. و زيارتنامه اي هم که اکنون در آن بقعه نصب ميباشد ، به انشاء حضرت آيه الله العظمي نجفي مرعشي مي باشد. که بعد ها به تايي مرحوم حضرت آيه الله العظمي ميرزا جواد تبريزي نيز رسيد. همراهان مرحوم آيه الله نجفي مرعشي نقل ميکنند که ايشان در زيارت از بقعه ابولولو ميفرمودند : هرکس ابولولو را در کاشان زيارت کند ، ثواب زيارت جده ام حضرت زهرا در مدينه را به او اعطا ميکنند.
1514_2.mp3
4.01M
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لا مِنْ أَوْلِیَائِهِ تَقْبَلُوَن حِکْمَةٌ بَالِغَةٌ فَمَا تُغْنِی النُّذُرُ [عَنْ قَوْمٍ لا یُؤْمِنُونَ‏] السَّلامُ عَلَیْنَا وَ عَلَى عِبَادِ اللهِ الصَّالِحِینَ هرگاه خواستید به وسیله ما به سوى‏ خداى تبارک و تعالى و به سوى ما توجه کنید، پس بگویید چنان‏که خداى تعالى فرموده است: زیارت آل یاسین استادفرهمند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_ربیع الاول الله علیه وآله و سلام الله علیها مبارک باد ✨🌷 🌺این جمعه می‌خواهم تو را جور دیگری صدا کنم؛🌺 می‌خواهم تو را به نام مادری بخوانم که مادر همه مومنان است.✨ مادری که هر چه گل محمدی میان باغ دنیا شکفته مدیون باغبانی اوست، تا روزی که عطر نرگس تمام جهان را پر کند! یابن خدیجة الغرّی! می‌دانم نام ام‌المومنین، آرامش دل صبور توست! سلام الله علیها
امام صادق علیه السلام حدیث تحفة العقول مى‏فرماید «یَابنَ جُندَب حَقّ على کُلِّ مُسلِمٍ یَعرِفُنا اَن یَعرِض عَمَلَهُ فى کُلّ یَومٍ وَلَیلَةٍ عَلى نَفسِهِ فَیکُونَ مُحاسِب نَفسِهِ فَاِن رَاى حَسَنَةً استَزادَ مِنها، وَ اِن رَاى سَیِّئةً اِستَغفَرَمِنها لِئَلاّ یخزى القوم القیامة طوبى لعبدٍ لم یغبط الخاطئین على ما اوتوا من نعیم الدّنیا و زهرتها طوبى لعبدٍ طلب الآخرة و سعى لها...(18)؛ اى پسر جندب لازم است هر مسلمانى که ما را مى‏شناسد (شیعه ما هستند) در هر شب و روز به ارزیابى اعمال خود بپردازد و محاسبه نفس نماید، اگر در کارنامه خود کردار نیکى دید بر آن بیفزاید و اگر گناهى مشاهده کرد از آن آمرزش بخواهد تا روز قیامت رسوا نگردد. خوشا به حال بنده‏اى که بر خطا کارانى که از نعمت‏ها و خوشى‏هاى دنیا برخوردار شده‏اند غبطه نبرد. خوشابه حال بنده‏اى که دنبال آخرت باشد و براى به دست آوردن آن بکوشد». در جاى دیگر فرمود: «اَلا فَحاسبوا انفُسَکُم قَبلَ اَن تُحاسِبوا فاِنَّ فى القیامَةِ خمسین موقفاً کل موقف مقام الف سنةٍ ثم تَلا هذِهِ الآیة فِى یَومٍ کانَ مِقدارُهُ خَمسین اَلفَ سَنة (19)؛ بیدار باشید سپس محاسبه کنید نفستان را قبل از آنکه مورد محاسبه قرار گیرند. براستى در قیامت پنجاه موقف (براى حسابرسى) وجود دارد که در هر موقفى هزار سال توقف لازم است، سپس این آیه را تلاوت کرد که «در روزى که مقدار آن پنجاه هزار سال» حسابرسى براى آن است که انسان گذشته را جبران، و در مقابل عمر این سرمایه گرانبها که از دست داده چیزى بدست آورده باشد، واى بحال آن کسى که سرمایه را از دست بدهد و سودى نبرد و بدا بحال آن کس که سرمایه را بدون هیچ نتیجه‏اى از دست بدهد، امام صادق (علیه السلام) در این زمینه مى‏فرماید: «من استوى یوماه فهو مغبونٌ و من کان آخر یومیه شرّ هما فهو ملعون و من لم یعرف الزّیادة فى نفسه کان الى النقصان اقرب و من کان الى النقصان اقرب فالموت خیرٌ له منالحیوة(20)؛ کسى که دو روزش مساوى باشد ضرر کرده و کسى که آخرین روزش بدتر از روز قبل باشد، پس ملعون مى‏باشد و کسى که ( فزونى در جان خود نمى‏یابد رو به کاستى است، و هر کسى که رو به کاستى باشد مرگ براى او بهتر است ». 18 تحف العقول، ص 536. 19تفسیر نورالثقلین( قم، مطبعة علمیه) ج 5، ص 413. 20. شیخ صدوق، امالى (لبنان، مؤسسه الاعلمى) ص 531.
۵) امام امیرالمومنین علی (علیه السلام) فرمودند: برای صاحب الزّمان غیبتی است عظیم که باید در محور ایمان راسخ بود زیرا که خیلی ها از ما جدا می شوند حتّی آنها که به مقامات بلند رسیده اند. اصول کافی امام علی بن الحسین (سلام الله علیهما) فرمودند: هر کس در غیبت فرزند مان استوار بر ولایت ما باشد خداوند پاداش یک هزار شهید مقتول در جبهه های احد و بدر با به او می دهد. بحارالانوار امام جعفرصادق (علیه السلام) در تفسیر آیه۶۲ سوره نمل می فرماید: «امّن یجیب المضطرّ اذا دعاه و یکشف السّوء و .....» آیا کسی هست که به فریاد بیچاره در وقت ناله اش جواب دهد و رفع نگرانیها را نماید ؛ فرمود: این کلام در مورد قائم وارد شده و اوست که هر لحظه خدا را می خواند برای دفع دشواری و به زودی پروردگار، وی را بر کرسی اقتدار جهانی می نشاند. الزام النواصب
روزتان را با یاسین و آل یاسین شروع کنید مکرر دیده شده جوانان برای عقد ازدواج یا برای شنیدن نصیحت خدمت آیت الله وحید خراسانی میرسند/این مرجع عالیقدر به همه یک جمله را میفرمایند که روزتان را با و شروع کنید /یک سوره ی یاسین بخوانید یک زیارت آل یاسین بخوانید هدیه کنید به محضر امام زمان علیه السلام وعجل الله تعالی فرجه الشریف/سوره ی یاسین قلب قرآن است و زیارت آل یاسین زیارتی است که محمد حِمیَری میگوید من به امام زمان علیه السلام نامه نوشتم که آقا به چه صورت به شما سلام بدهم فرمودند:همانطور که خداوند به ما سلام کرده است
✅ غاصبین را بشناسید! 🔞زنای خلیفه دوم سقیفه با عاتکه!!! 〰〰〰〰〰⛔️ در کتب معتبر اهل تسنن به سند صحیح روایت شده که عمر بن صهاک به زور با یک زن بیوه بنام عاتکه همبستر شده است!! 📖 وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ ﴿۷۷﴾القصص 📖 در زمين فساد مجوى كه خدا فسادگران را دوست نمى دارد. ⚫️ أَخْبَرَنَا عَفَّانُ بْنُ مُسْلِمٍ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ زَيْدٍ، أَنَّ عَاتِكَةَ بِنْتَ زَيْدٍ كَانَتْ تَحْتَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي بَكْرٍ فَمَاتَ عَنْهَا وَاشْتَرَطَ عَلَيْهَا أَنْ لَا تَزَوَّجَ بَعْدَهُ , فَتَبَتَّلَتْ وَجَعَلَتْ لَا تَزَوَّجُ وَجَعَلَ الرِّجَالُ يَخْطُبُونَهَا وَجَعَلَتْ تَأْبَى، فَقَالَ عُمَرُ لِوَلِيِّهَا: اذْكُرْنِي لَهَا فَذَكَرَهُ لَهَا فَأَبَتْ عُمَرَ أَيْضًا، فَقَالَ عُمَرُ: زَوِّجْنِيهَا فَزَوَّجَهُ إِيَّاهَا فَأَتَاهَا عُمَرُ فَدَخَلَ عَلَيْهَا فَعَارَكَهَا حَتَّى غَلَبَهَا عَلَى نَفْسِهَا فَنَكَحَهَا فَلَمَّا فَرَغَ قَالَ: أُفٍّ أُفٍّ أُفٍّ أَفَّفَ بِهَا , ثُمَّ خَرَجَ مِنْ عِنْدِهَا وَتَرَكَهَا لَا يَأْتِيهَا فَأَرْسَلَتْ إِلَيْهِ مَوْلَاةً لَهَا أَنْ تَعَالَ فَإِنِّي سَأَتَهَيَّأُ لَكَ. 📗الطبقات الكبرى ط دار صادر ج8ص265 http://shamela.ws/browse.php/book-9351#page-15170 اسکن: 🌐http://l1l.ir/qac علي بن زيد مى‌گويد: عاتكه دختر زيد، همسر عبد الله بن ابوبكر بود،‌ و عبد الله با او شرط كرده بود كه اگر او مُرد، شوهر نكند. عاتكه پس از مرگ عبد الله بدون شوهر مانده بود و هر كس از وى خواستگارى مى‌‌كرد، نمى‌پذيرفت، عمر به كسى كه ولايت بر عاتكه داشت گفت كه براى من از او خواستگارى كن، آن زن عمر را نيز قبول نكرد. عمر به سرپرست او گفت: تو او را به همسرى من دربياور. مراسم ازدواج انجام شد، عمر بر او وارد و با وى درگير شد تا سرانجام با زور با وى همبستر شد. هنگامى كه كارش تمام شد، چندين مرتبه گفت: اُف اُف... سپس عمر خارج شد و نزد وى بازنگشت تا آن كه عاتكه كنيزش را فرستاد و به عمر گفت: بيا من در اختيار تو هستم. ============= بررسی سند روایت: راوی اول از روات بخاری: 1397 - حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحِيمِ، حَدَّثَنَا عَفَّانُ بْنُ مُسْلِمٍ ج2ص105 http://shamela.ws/browse.php/book-1681#page-2487 راوی دوم از روات بخاری: 6440 - وَقَالَ لَنَا أَبُو الوَلِيدِ: حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ ج8ص93 http://shamela.ws/browse.php/book-1681#page-10818 راوی سوم از روات مسلم: 100 - (1789) وحَدَّثَنَا هَدَّابُ بْنُ خَالِدٍ الْأَزْدِيُّ، حَدَّثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ ج3ص1415 http://shamela.ws/browse.php/book-1727#page-5447 ============ ☝🏼این در حالیست که به اعتراف بخاری رضایت زن برای ازدواج مشروط است در غیر این صورت عقد باطل است: 5138 - حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ، قَالَ: حَدَّثَنِي مَالِكٌ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ القَاسِمِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، وَمُجَمِّعٍ، ابْنَيْ يَزِيدَ بْنِ جَارِيَةَ، عَنْ خَنْسَاءَ بِنْتِ خِذَامٍ الأَنْصَارِيَّةِ، أَنَّ أَبَاهَا زَوَّجَهَا وَهْيَ ثَيِّبٌ فَكَرِهَتْ ذَلِكَ، فَأَتَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «فَرَدَّ نِكَاحَهُ» 📚صحیح بخاری ج7ص18 الناشر: دار طوق النجاة http://shamela.ws/browse.php/book-1681#page-8646 اسکن: 🌐http://l1l.ir/qa3 از خنسا دختر حذام نقل شده است که پدرش او را به ازدواج کسی درآورد در حالی که او بیوه بود اما راضی نبود از این ازدواج! نزد رسول الله آمد. آن حضرت ازدواج را باطل اعلام کرد. ➖➖➖➖➖➖➖
Ahmadi_Esfahani_Shabe_17_Moharram.mp3
28.03M
حجت الاسلام حاج آقا احمدی اصفهانی ابتدا توضیحاتی در پیرامون خمس و اشخاصی ک خمس نمیدهندو تکلم زن نامحرم با مرد نامحرم پنج کلمه کتابُ مَن لایَحْضُرُهُ الفَقیهُ اول جلدچهارم حدیث مناهی
روایت اول در روایت شده است که چون حضرت علیه السلام بر کشتی سوار شد: «وَ رُوِیَ أَنَّ نُوحاً لَمَّا رَکِبَ فِی السَّفِینَهِ طَافَتْ بِهِ جَمِیعَ الدُّنْیَا فَلَمَّا مَرَّتْ بِکَرْبَلَاءَ أَخَذَتْهُ الْأَرْضُ وَ خَافَ نُوحٌ الْغَرَقَ فَدَعَا رَبَّهُ وَ قَالَ إِلَهِی طُفْتُ جَمِیعَ الدُّنْیَا وَ مَا أَصَابَنِی فَزَعٌ مِثْلُ مَا أَصَابَنِی فِی هَذِهِ الْأَرْضِ فَنَزَلَ جَبْرَئِیلُ وَ قَالَ یَا نُوحُ فِی هَذَا الْمَوْضِعِ یُقْتَلُ الْحُسَیْنُ سِبْطُ مُحَمَّدٍ خَاتَمِ الْأَنْبِیَاءِ وَ ابْنِ خَاتَمِ الْأَوْصِیَاءِ فَقَالَ وَ مَنِ الْقَاتِلُ لَهُ یَا جَبْرَئِیلُ قَالَ قَاتِلُهُ لَعِینُ أَهْلِ سَبْعِ سَمَاوَاتٍ وَ سَبْعِ أَرَضِینَ فَلَعَنَهُ نُوحٌ أَرْبَعَ مَرَّاتٍ فَسَارَتِ السَّفِینَهُ حَتَّی بَلَغَتِ الْجُودِیَّ وَ اسْتَقَرَّتْ عَلَیْهِ»(۱) وقتی حضرت نوح علیه السلام بر کشتی سوار شد و تمام دنیا را گردش کرد و عبورش به کربلا افتاد، زمین کشتی او را به گرداب افکند پس نوح از غرق شدن ترسید، لذا دعا کرد و گفت: پروردگارا! من تمام زمین را طی کردم ودچار یک چنین جزع و فزعی که در این زمین گردیدم، نشدم!! جبرئیل نازل شد و گفت: یا نوح علیه السلام ! حسین علیه السلام که سبط خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله وسلم و پسر خاتم الاوصیاء علیه السلام است، در این مکان شهید خواهد شد. نوح علیه السلام گفت: قاتل حسین علیه السلامکیست؟ فرمود: همان کسی است که اهل آسمانها و زمین او را لعنت خواهند کرد. حضرت نوح علیه السلام چهار مرتبه قاتل امام حسین علیه السلام را لعنت کرد، آنگاه کشتی حرکت نمود تا در کوه جودی قرار گرفت - . بحارالأنوار، ج44، ص۲۴۳-۲۶۶
روایت دوم «أَنَّ إِبْرَاهِیمَ علیه السلام مَرَّ فِی أَرْضِ کَرْبَلَاءَ وَ هُوَ رَاکِبٌ فَرَساً فَعَثَرَتْ بِهِ وَ سَقَطَ إِبْرَاهِیمُ وَ شُجَّ رَأْسُهُ وَ سَالَ دَمُهُ فَأَخَذَ فِی الِاسْتِغْفَارِ وَ قَالَ إِلَهِی أَیُّ شَیْ ءٍ حَدَثَ مِنِّی فَنَزَلَ إِلَیْهِ جَبْرَئِیلُ وَ قَالَ یَا إِبْرَاهِیمُ مَا حَدَثَ مِنْکَ ذَنْبٌ وَ لَکِنْ هُنَا یُقْتَلُ سِبْطُ خَاتَمِ الْأَنْبِیَاءِ وَ ابْنُ خَاتَمِ الْأَوْصِیَاءِ فَسَالَ دَمُکَ مُوَافَقَهً لِدَمِهِ قَالَ یَا جَبْرَئِیلُ وَ مَنْ یَکُونُ قَاتِلُهُ قَالَ لَعِینُ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِینَ وَ الْقَلَمُ جَرَی عَلَی اللَّوْحِ بِلَعْنِهِ بِغَیْرِ إِذْنِ رَبِّهِ فَأَوْحَی اللَّهُ تَعَالَی إِلَی الْقَلَمِ أَنَّکَ اسْتَحْقَقْتَ الثَّنَاءَ بِهَذَا اللَّعْنِ فَرَفَعَ إِبْرَاهِیمُ علیه السلام یَدَیْهِ وَ لَعَنَ یَزِیدَ لَعْناً کَثِیراً وَ أَمَّنَ فَرَسُهُ بِلِسَانٍ فَصِیحٍ فَقَالَ إِبْرَاهِیمُ لِفَرَسِهِ أَیَّ شَیْ ءٍ عَرَفْتَ حَتَّی تُؤَمِّنُ عَلَی دُعَائِی فَقَالَ یَا إِبْرَاهِیمُ أَنَا أَفْتَخِرُ بِرُکُوبِکَ عَلَیَّ فَلَمَّا عَثَرْتُ وَ سَقَطْتَ عَنْ ظَهْرِی عَظُمَتْ خَجْلَتِی وَ کَانَ سَبَبُ ذَلِکَ مِنْ یَزِیدَ لَعَنَهُ اللَّهُ تَعَالَی» (همانا عبور حضرت ابراهیم علیه السلام که سوار بر اسب بود، به کربلا افتاد. پای آن اسب به زمین گرفت و حضرت ابراهیم علیه السلام به نحوی سقوط کرد که سر مبارکش شکست و خون جاری شد. آن بزرگوار شروع به استغفار کرد و گفت: پروردگارا! چه گناهی از من سرزده؟ جبرئیل علیه السلام نازل شد و گفت: گناهی از تو سر نزده. ولی چون سبط خاتم الأنبیاء صلی الله علیه و آله وسلم و پسر خاتم الاوصیاء علیه السلام در اینجا شهید خواهد شد. لذا خون تو جاری شد تا با خون مقدس وی موافقت کرده باشد. حضرت ابراهیم علیه السلام گفت: ای جبرئیل علیه السلام قاتل حسین علیه السلام کیست؟ فرمود: همان شخصی است که اهل آسمانها و زمین او را لعنت کرده اند و قلم بدون اجازه پروردگار بر لعن وی جریان یافت! آنگاه خدا به قلم وحی کرد: تو برای این لعنی که بر قاتل امام حسین علیه السلام کردی سزاوار ثناء و درود می باشی. پس از این جریان ابراهیم علیه السلام دستهای خود را بلند نمود و یزید را فراوان لعن کرد و اسب آن حضرت علیه السلام با زبان فصیح آمین گفت! حضرت ابراهیم علیه السلام به اسب خود فرمود: مگر تو چه فهمیدی که برای دعای من آمین گفتی!؟ گفت: یا ابراهیم علیه السلام من فخر و مفاخرت می کنم که تو بر من سوار شده ای، امّا وقتی از پشت من سقوط کردی من بسیار خجل شدم و باعث این خجالت من یزیدلعنه اللَّه علیه شد
روایت سوم رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در زمان تولّد امام حسین علیه السلام قاتلین حضرت علیه السلام را لعن کردند. در روایتی از امام سجاد علیه السلام آمده است، وقتی امام حسین علیه السلام به دنیا آمدند: «وَ بَکَی رَسُولُ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ إِنَّهُ سَیَکُونُ لَکَ حَدِیثٌ اللَّهُمَّ الْعَنْ قَاتِلَهُ»(پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم گریان شد، آنگاه فرمود: ای پسرم! تو دارای یک مصیبتی خواهی بود، بار خدایا! قاتل حسین علیه السلام را لعنت کن!). در روایت است که حتّی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در زمان احتضار قاتلین حسین علیه السلام را لعن نمودند، چنانچه روایت شده است: «لَمَّا اشْتَدَّ بِرَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وسلم مَرَضُهُ الَّذِی مَاتَ فِیهِ ضَمَّ الْحُسَیْنَ علیه السلام إِلَی صَدْرِهِ یَسِیلُ مِنْ عَرَقِهِ عَلَیْهِ وَ هُوَ یَجُودُ بِنَفْسِهِ وَ یَقُولُ مَا لِی وَ لِیَزِیدَ لَا بَارَکَ اللَّهُ فِیهِ اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِید» (چون ناخوشی جناب رسول اکرمl در آن مرضی که شهادت نمود، بسیار شدت گرفت، جناب امام حسین علیه السلام را به سینه خود چسبانید و از عرق آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم به سر و روی آن جناب علیه السلام می ریخت و حضرت صلی الله علیه و آله وسلم در آن حال پیوسته می فرمود: مرا با یزید پلید چه کار است، خداوند عالمیان هرگز برکت به او ندهد، خداوندا بر ملعون لعنت کن).
ولادت خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم)وامام جعفر صادق علیه السلام تبریک و تهنیت باد.
شادیانه ولادت خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله و امام صادق علیه السلام شنبه31شهریور ساعت20،بلوار قطب راوندی انتهای حکمت73 منزل آقای دهقانپور،آقایان و بانوان
فقر: از جمله آثار منفی خوابیدن در بین الطلوعین می‌توان به فقر و بدبختی و نداری اشاره کرد. در روایت است: مَا عَجَّتِ الْأَرْضُ إِلَى رَبِّهَا عَزَّ وَ جَلَّ کَعَجِیجِهَا مِنْ ثَلَاثٍ مِنْ دَمٍ حَرَامٍ یُسْفَکُ عَلَیْهَا أَوِ اغْتِسَالٍ مِنْ زِنًى أَوِ النَّوْمِ عَلَیْهَا قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ؛ زمین به سوی پروردگارش، فریادی مانند این سه فریاد (از بعد شدت) بر نمی‌آورد: فریاد از خونی که به ناحق بر روی او می‌ریزد، آب غسلی که با عمل زنا ریخته می‌شود، خوابی که پیش از طلوع خورشید باشد. (من‏ لایحضره ‏الفقیه؛ ج4، ص20) امیرمومنان علی(علیه السلام) نیز می‌فرماید: أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ؛ خواب پیش از طلوع خورشید و نیز خواب قبل از نماز عشاء، باعث فقر و پریشانی امور می‌شود.(مستدرك‏الوسائل، ج 5، ص 110) ........................................................... کوردلی: بر اساس روایتی که از امیرمومنان (علیه السلام) وارد شده کسی که در این ساعات می‌خوابد گرفتار کوردلی می‌شود و معرفت الهی از دل او می‌رود. (دعوات راوندى، صفحه 81، حدیث 204 و بحارالانوار، جلد 83، صفحه 282، حدیث 45 با اندکى تفاوت) ........................................................... حضرت امام سجاد (علیه السلام) به بیداری در بین الطلوعین اهتمام داشت و آن را تنها به یاد خدا می‌گذراند و هرگز با دیگران مشغول به صحبت نمی‌شد. (بحارالانوار، ج 46، ص 191، حدیث 57 به نقل از السوائد ........................................................... زیان‌های مالی: اگر کسی در این ساعات بخوابد نمی‌تواند از خود دفع شر کند و خسارتی که به اصل سرمایه او می‌رسد را برطرف کند. ( خصال، جلد 2، صفحه 622 و بحارالانوار، جلد 83، صفحه 249، حدیث 11) ......................................................... 8- نادانی: از پیامبر(صلی الله علیه وآله) روایت است: النوم من أول النهار خرق و نوم القائلة نعمة و النوم بعدالعصر حمق و بین العشاءین یحرم الرزق؛ خواب اول روز، نادانی و خواب نیمروزی نعمت و خواب عصرگاهی کم خردی است و خواب اول شب(بین دو نماز مغرب و عشاء) باعث محروم شدن از روزی می‌شود.(مكارم‏الاخلاق، ص288) ........................................................... مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة https://eitaa.com/maktabolbokakashan ....................................................... زردی چهره: در روايات متعددى خواب بين الطلوعين مذمت شده است.اين خواب موجب فقر و پريشانى دانسته شده است. امام صادق(علیه السلام) فرمود: خواب صبحگاهان شوم است. رزق را دور و رنگ چهره را زرد و زشت مى‏كند و اين خواب شومى است. (بحارالانوار، ج 86، ص 129) ......................................................... در روایتی از امام باقر(علیه السلام) درمورد پرهیز از خواب صبحگاهی و ترغیب به بیداری در این ساعت آمده است: خواب صبح ،شوم و نامیمون است، روزی را دور می‌سازد، رنگ صورت را زرد و متغیر می‌کند، خداوند متعال، رزق را بین الطلوعین تقسیم می‌کند، از خواب در این زمان بپرهیزید و بدانید که من و سلوی (دو غذای لذیذی که برای بنی اسرائیل نازل می‌شد) در این ساعت برایشان فرود می‌آمد. (تهنیب، ج 2، ص 139) ......................................‌‌‌‌...................