eitaa logo
مدارس امین
22هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻پندانه گاهی اوقات برامون یه سری اتفاقات تو زندگی می‌افته که با سکوت یا حرف خوب زدن می‌تونیم اون مشکل رو حل کنیم. اما با فکری هرچه تمام تر به یه کلمه همه چیو خراب می‌کنیم. چه خوش گفت عبید زاکانی: سلطان محمود از طلحک پرسید: فکر می کنی جنگ و نزاع چگونه بین مردم آغاز می شود؟ طلحک گفت: ای پدر سوخته سلطان گفت: توهین می کنی؟ سر از بدنت جدا خواهم کرد! طلحک خندید و گفت: جنگ این گونه آغاز می شود؛ کسی غلطی می کند و کسی به غلط جواب می دهد... تا زمانی که سکوت می‌کنیم و حرفی نمی‌زنیم حرف ها اسیر ما هستند؛ اما همین که حرف از دهان آدم خارج می‌شه، دیگه ما اسیر حرف می‌شیم.(1) این اسیر شدن هم یعنی حرفمون یه نتیجه‌ی داره که ما رو با خودش درگیر می‌کنه، می‌تونه نتیجه انی حرف خوب باشه و می‌تونه نتیجه حرفمون بد باشه. پس قبل از حرف زدن به حرفای که قرار هست و نتیجه اون فکر کنید. منابع📚 الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ✅الكلامُ في وَثاقِكَ ما لم تَتَكلَّمْ بهِ ، فإذا تَكَلَّمتَ بهِ صِرتَ في وَثاقِهِ ، فَاخزُنْ لِسانَكَ كما تَخزُنُ ذَهَبَكَ و وَرِقَكَ ، فَرُبَّ كَلِمَةٍ سَلَبَت نِعمَةً و جَلَبَت نِقمَةً .[نهج البلاغة : الحكمة 381.] امام على عليه السلام : تا سخن را به زبان نياورده اى، سخن در بند توست. همين كه آن را به زبان آوردى، تو در بند سخن در مى آيى. پس همان گونه كه زر و سيم خود را در گنجينه مى نهى، زبانت را نيز در گنجخانه دهان نگه دار؛ كه بسا سخنى نعمتى را از كف برده و خشم و كيفرى [الهى] را آورده است. 📎 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
رهبرانقلاب: در مسئله‌ زن در قبال مدعیان غربی موضع ما مطالبه است 🔹در مسئله‌ی زن موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست. 🔸یک وقتی سالها پیش در دانشگاه دانشجوها از من پرسیدند شما در فلان قضیه چه دفاعی از خودتان دارید؟ گفتم من دفاعی ندارم، من هجومی دارم. 🔹در قضیه‌ی زن این‌جوری است، دنیا مقصر است، دنیا که میگویم یعنی همین دنیای غرب و فلسفه‌ی غربی و فرهنگ غربی موجود البته غرب متجدد به قول خودشان مدرنیته غرب تاریخی را من کاری ندارم آن بحث دیگری است، غرب متجدد یعنی همینی که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همه‌ی شئون زندگی حرفی ابراز کرده، ما در قبال اینها مطالبه کننده‌ایم اینها نسبت مسئله‌ی زن گناهکارند، مقصرند، جداً، ضربه زدند، جنایت کردند. 🔸بنابراین صحبتهایی که ما میکنیم جنبه‌ی دفاع ندارد، جنبه‌ی بیان نظر و عقیده‌ی اسلامی است، موضع اسلامی است. 🔹حتی من امیدوارم که اگر این مطالبی که درباره‌ی مسئله‌ی زن، موضوع زن مطرح میکنیم و شماها بحمدالله می‌بینم که مسلطید به این مسائل یا خانمهایی که صحبت کردند و کاملاً مسلطند، امثال شماها اینها را تکرار بکنید، بیان کنید، امید این هست که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم اثر بگذارید واقعاً چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند. 🔸جامعه‌ی زن غربی امروز در یک رنج ناخودآگاه در مواردی و آگاه در یک موارد دیگری است، روی آنها هم ممکن است اثر بگذارد.‌ 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
🔴 مسئله‌ی حجاب در جامعه ⏪رهبرمعظم‌انقلاب: "حجاب یک ضرورت شرعی است. شریعت است. یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. اینکه حالا خدشه و شبهه کنند که آیا حجاب هست؟ لازم است؟ هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. منتها آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند اینها را نباید متهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی" ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ✍️بنابراین اگرچه مسئولان و مردم باید از یک‌سو ضعیف‌الحجاب یا بدحجاب‌ها را در دایره اسلام و نظام‌اسلامی حفظ کنند و همچون دختر خود بدانند، اما از سوی دیگر باید قاطعانه دربرابر یک همچون بایستند و ذره‌ای اجازه خدشه بر وجوب حجاب را ندهند. 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ رقص هم مثل ورزش است و اشکالی ندارد؟! 🔶 اول: یعنی هر چیزی شبیه هر چیزی بود با هم فرقی ندارند؟ آب و اسید هر دو مثل هم هستند، هر دو مایع و سفید هستند، اگر هر دو را داخل یک لیوان بریزید کسی تشخیص نمی‌دهد کدام آب و کدام اسید است. ولی شما آب را می‌نوشید و بدون هیچ آسیبی از آن لذت می‌برید ولی اگر یک قطره از اسید به دهان شما برسد زبان شما را سوراخ می‌کند و می‌سوزاند. 🔻 یا فحش و حرف زشت با سلام و احوالپرسی و حرف خوب هر دو شبیه هم هستند هر دو حرف زدن هستند ولی تا حرف زشت را می‌شنوید ناراحت و عصبانیت می‌شوید ولی وقتی حرف خوب و تمجید و تعریف می‌شنوید خوشحال و آرام می‌شوید. مگر هر دو تا حرف نیست پس چه فرقی با هم دارند؟ 🔷 دوم: هدف رقص لذت و تحریک شهوات است ولی ورزش هدفش سلامتی و پرورش اندام است پس بین رقص و ورزش در هدف فرق است. و اینجاست که الاعمال بالنیات معنا پیدا می‌کند و عمل هر کسی به نیت او برمی‌گردد. اگر نیت حرکات موزون ورزش باشد اشکالی ندارد و اگر نیتت حرکات موزون رقص باشد اشکال دارد. 🔶 سوم: در ورزش کسی تحریک نمی‌شود بلکه شهوت او سرکوب و تحلیل می‌رود ولی در رقص نه تنها کسی که می‌رقصد تحریک می‌شود بلکه دیگران هم تحریک می‌کند. 🔷 چهارم: علاوه بر همه این‌ها ورزش و رقص اگر به نیت تحریک شهوت و لذت جنسی انجام گیرد فرقی در حرام بودن آن نیست و هر دو حرام است. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ امام خمینی(ره) گفتند آب و برق را مجانی می‌کنیم و با این وعده مردم را گول زدند و انقلاب کردند؟! 🔶 اول: این حرف بعد از پیروزی انقلاب زده شده است و اگر قرار بود امام مردم را گول بزند باید این وعده‌ها را قبل از پیروزی انقلاب به مردم می‌داد در حالی که اولین بار این حرف در اسفندماه سال 58 یعنی بعد از پیروزی انقلاب توسط سخنگوی دولت بیان می‌شود و توسط امام نقل می‌شود. 🔷 دوم: پس امام این حرف را نزدند بلکه از قول سخنگوی دولت موقت بازرگان یعنی آقای امیرعباس انتظام که در 8 اسفند این حرف را زده بود امام آن را نقل می‌کند که اگر می‌گویند آب را مجانی می‌کنیم و برق را مجانی می‌کنیم و اتوبوس را مجانی می‌کنیم دلخوش به این‌ها نشوید علاوه بر اینکه می‌خواهیم زندگی مادی شما مرفه بشود زندگی معنوی شما هم می‌خواهیم مرفه شود. 🔻 امام در واقع این حرف را نقد می‌کند که دلخوش به این‌ مادیان نشوید بلکه علاوه بر مادیات به معنویان زندگی هم توجه کنید. 🔶 سوم: اما دشمنان اول و آخر سخنان امام را حذف کردند و فقط همان قسمتی که می‌گوید آب را مجانی می‌کنیم و برق را مجانی می‌کنیم را از امام نقل می‌کنند. 🔷 چهارم: البته همان سخنگویی دولت هم نگفته بود آب و برق را برای همه مجانی می‌کنیم بلکه گفته بود برای فقرا و قشر کم درآمد آب و برق را مجانی می‌کنیم. که امام هم در روز 10 و 11 اسفند در مدرسه فیضیه و خانه محمود بروجردی به مسئولین سفارش می‌کند که آب و برق را برای فقرا و قشر ضعیف و کم درآمد مجانی کنند. 🔻 یعنی در واقع سفارش و توصیه به مسئولین می‌کند که اگر امکانش باشد این کار بشود نه اینکه دستور بدهد و بگوید حتما این کار بشود. 🔶 پنجم: و این کار برای مدتی کوتا انجام شد یعنی چند ماه آب و برق برای فقرا و کم‌ درآمدها مجانی شد اما با شروع جنگ و نیاز دولت به درآمد بیشتر مجبور به تعطیلی این کار شد. 🔷 ششم: درست است آن موقع به خاطر جنگ آب و برق فقرا مجانی نشد اما امروزه واقعا آب و برق برای قشر ضعیف و کم درآمد مجانی شده است البته به شرط مصرف بهینه یعنی اگر کسی برق و گاز و آب را درست مصرف کند از او هزینه نمی گیرند و یا هزینه‌ای می گیرند که زیاد نیست و در حد هیچ است. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
❓سوال) هرکسی مختار است سبک پوشش خود را انتخاب کند و ما باید به عقاید هم احترام بگذاریم، بنابراین در حیطه حجاب اجازه امر به معروف نیست. ✍️ جواب) همینطور هر شخصی در انتخاب محل زندگی خود اختیار دارد. ولی آیا کسی می‌تواند به این بهانه در وسط یک میدان خانه بسازد و بگوید هر کسی اختیار خود را دارد و من علاقه دارم اینجا زندگی کنم؟ یا فردی بگوید دلم می‌خواهد با صدای بلند موسیقی گوش بدهم و در مقابل اعتراض همسایه‌ها بگوید به عقاید هم احترام بگذاریم؟! خیلی از تعاریف مثل علاقه، اختیار و عقیده وقتی جنبه اجتماعی پیدا می‌کنند؛ از حیطه شخصی خارج می‌شود و بر اساس فرهنگ و قانون آن جامعه تعریف می‌شوند. بنابراین حدود اختیار در محیط خصوصی و اجتماعی، متفاوت است. در اجتماع هر شخص موظف به رعایت قوانینی است که فرهنگ و عرف جامعه مشخص می‌کند و طبیعی است که در کشور ما که اکثریت قریب به اتفاق مردم مسلمان هستند، این قوانین از اسلام گرفته شده باشد. پس احترام به عقاید دیگران، با رعایت حجاب در اجتماع اتفاق می‌افتد و یکی از مصادیق امور لازم برای امر به معروف و نهی از منکر نیز همین مساله حجاب است. 📚(برگرفته از کتاب « من به حجاب معترضم...») 📎 📎 📎 📎 📎 به کانال @mamin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅کاربرگ رنگ آمیزی حجاب 📎 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺اتل متل توتوله 🌷بگو وضو چه جوره 🌺نیت اول کاره 🌷گل فصل بهاره 🌺تی تاب تی تاب آب بریز 🌷یک بار دو بار آب بریز 🌺از پیشونی تا چونه 🌷قرص صورت همونه 🌺اتل ومتل چی خواسته 🌷نوبت دست راسته 🌺تی تاب تی تاب آب بریز 🌷یک بار دو بار آب بریز 🌷رو به پایین نه بالا 🌺بچه خوب و دانا 🌷اتل و متل چی خواسته 🌺هر چی طرف راسته 🌷چپم همونو خواسته 🌺مسح سرو کشیدم 🌷تا پیشونی کشیدم 🌺اتل و متل چی خواسته 🌷نوبت پای راسته 🌺دستو رو پا می زارم 🌷مسح رو به جا میارم 🌺اتل و متل چی خواسته 🌷هر چی طرف راسته 🌺چپم همونو خواسته 🌷اتل ومتل همینه 🌷نماز ستون دینه به کانال ملحق شوید: @mamin110
🌼 این دنیا مثالِ مدرسه فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرةِِ خیراََ یَرَه وَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرةِِ شراََ یَرَه 🌸هست این دنیا مثالِ مدرسه 🍃شک ندارم من حسابم میرسه 🌼واسِ چی اِملا گرفتم پنج و شیش 🌱 نمره ام یک شد چرا از هندسه 🌸داره یک قانون نیوتن در کتاب 🍃 واسه خوب بودن یکی قانون بسه هست اون قانونْ عملْ عکس العملْ نوبتِ عکس العمل هم میرسه 🌼گفت قرآن ذرٓه ذره کار ما 🌸درکتابی ثبت باشد این بسه 🍃گندم از گندم بروید جو زجو 🌼آدرس گنجِ طلا این آدرسه 🌸فرقْ بینِ کفتر و کفتار هست 🍃فرقْ بینِ طاوسان وکرکسه 🌼فی المثل دنیا مثالِ مدرسه 🌱من یقین دارم حسابم میرسه شاعر :آتشی«سلمان» 🌸🌼🍃🌼🌸 @ashaarekoodakaneh نشرش لازم است برای آشنایی کودکان ونوجوانانِ با آیه «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَة»🌼🌸🌼
« معنی قل هوالله » 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🥀 بگو خدا یگانه س 🍃 یکتا و جاودانه س 🥀 خدا که بی نیازه 🍃 همیشه چاره سازه 🥀 نه بچه داره الله 🍃 نه مامان و نه بابا 🥀 همتا خدا نداره 🍃 می خوانمش دوباره 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ به کانال ملحق شوید: @mamin110
خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت فردا برگزار می‌شود/ دروس حوزه‌ يكشنبه از ساعت ١٠ صبح تعطیل شد @tarbiatkoodak_nojavan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰قیام 19 دی و برگزاری چهلم ها ◀️قیام ۱۹ دی یا قیام خونین مردم قم، تظاهرات اعتراضی مردم و طلاب قم در سال ۱۳۵۶ش، نسبت به چاپ مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات که در آن مطالبی علیه امام خمینی نوشته شده بود. 💢این قیام را سرآغاز قیام‌های بعدی علیه رژیم پهلوی دانسته‌اند که در نهایت منجر به انقلاب اسلامی ایران شد. ◀️روزنامه اطلاعات در هفدهم دی ماه ۵۶ مقاله‌ای را تحت عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» نوشته وزیر فرهنگ داریوش همایون و به امضاء احمد رشیدی مطلق به چاپ رساند. او ۱۵ خرداد را حاصل اتحاد کمونیست‌ها و ارتجاعیون دانسته و به امام توهین نمود و بدنبال متهم نمودن امام به عنوان عامل کشتار ۱۵ خرداد بود. ♦️او می‌خواست ثبات رژیم را به مخالفان القاء نماید و اثبات کند که ایران جزیره ثبات است. ♦️انتخاب روز ۱۷ دی برای درج مقاله مزبور، به جهت انتساب این روز به بنیانگذار و مؤسس رژیم پهلوی، یعنی رضاخان پهلوی بود. وی در چنین روزی، مساله حجاب که یکی از ارکان و ارزش‌های تثبیت شده جامع دینی بود را زیر سؤال برد و با آن درگیر شد و قصد برچیدن آن را در سر می‌پروراند. (1) ◀️سفیر وقت انگلیس در تهران– آنتونی پارسونز – در کتاب "غرور و سقوط" از توطئه هتک امام پرده برمی‌دارد و به صراحت می‌گوید: «در اوایل ژانویه تصمیم گرفته شد که برای بی اعتبار کردن امام خمینی مطالبی علیه او منتشر شود»(2) 🔻روز ۱۸ دی، درس‌های حوزه تعطیل شد. طلبه‌ها صبح به طرف بیت آیت‌ الله گلپایگانی حرکت می‌کنند. 🔻گردهمایی از مسجد اعظم شروع شد و مردم بعد به بیوت مراجع دیگر رفتند. قرار شد روز ۱۹ دی یک تظاهرات بزرگ مردمی تشکیل شود. 🔻روز بعد بازاریان هم مغازه‌ها را تعطیل کردند و همراه طلبه‌ها تظاهرات پرشوری برپا کردند و به دفتر حزب رستاخیز حمله بردند و آن را آتش زدند و نمایندگی روزنامۀ اطلاعات را هم آتش زدند، که با خشونت پلیس مواجه می‌شود. چندین نفر کشته و زخمی شدند. این اولین قیام نبود، بلکه قیامی بود که زمینه‌ساز قیام‌های اربعینی دیگر شد و به نهضت و انقلاب شتاب بیشتری بخشید. ✅اربعین شهدای قم را مردم تبریز در ۲۹ بهمن با یک تظاهرات و قیام پرشور برگزار کردند و همین‌طور اربعین‌های دیگر برگزار شد تا پیروزی انقلاب و می‌توان گفت، قیام ۱۹ دی، نقطه شروعی شد برای از هم پاشیده شدن سازمان و ساختار حکومت پادشاهی در ایران و وحدت مخالفین رژیم. 1. مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حماسه ۱۹ دی قم، به کوشش علی شیرخانی، ص۳۵. 2. طالبی دارابی، ابراهیم، جایگاه قیام ۱۹ دی، ص۵۵. 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110