eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 گزارش اردوی جهادی طلاب در خوزستان ۴ 🎥 فیلمی که خبرگزاری فارس از گروه جهادی، ضبط و منتشر کرد. 🗺 مکان: سیل‌بند مَلّاشیه 📌 مَلّاشیه، نقطه‌ای استراتژیک است. اگر سیل‌بند بشکند، بخش قابل توجهی از اهواز زیر آب خواهد رفت. @Manahejj
🌀 معانی انتظار 📝 پنج برداشت غلط و یک برداشت صحیح از انتظار فرج در کلام امام خمینی(ره) 🔹آنچه امروز مى‌خواهم به عرضتان برسانم برداشت‌هايى كه از انتظار فرج شده است؛ بعضى‌اش را من عرض مى‌كنم: 1⃣ عزلت‌گزینی و دعا برای فرج بعضی‌ها انتظار فرج را به اين مى‌دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان(عج) را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحى هستند كه يك همچو اعتقادى دارند. بلكه بعضى از آنها را كه من سابقاً مى‌شناختم بسيار مرد صالحى بود، يك اسبى هم خريده بود، يك شمشيرى هم داشت و منتظر حضرت صاحب -سلام اللَّه عليه- بود. اينها به تكاليف شرعى خودشان هم عمل مى‌كردند و نهى از منكر هم مى‌كردند و امر به معروف هم می‌كردند، لكن همين، ديگر غير از اين كارى ازشان نمى‌آمد و فكر اين مهم كه يك كارى بكنند، نبودند. 2⃣ بی‌تفاوت به سیاست يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى‌گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اينكه در جهان چه مى‌گذرد، بر ملتها چه مى‌گذرد، بر ملت ما چه مى‌گذرد؛ به اين چيزها ما كار نداشته باشيم، ما تكليفهاى خودمان را عمل مى‌كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود حضرت بيايند ان شاء اللَّه، درست مى‌كنند؛ ديگر ما تكليفى نداريم. تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى‌گذرد يا در مملكت خودمان مى‌گذرد، نداشته باشيم. اينها هم يك دسته‌اى، مردمى بودند كه صالح بودند. 3⃣ نباید نهی از منکر کرد. يك دسته‌اى مى‌گفتند كه خوب، بايد عالم پر [از] معصيت بشود تا حضرت بيايد؛ ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى‌خواهند بكنند؛ گناهها زياد بشود كه فرج نزديك بشود. 4⃣ باید به گناهان دامن زد. يك دسته‌اى از اين بالاتر بودند، مى‌گفتند: بايد دامن زد به گناه‌ها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت -سلام اللَّه عليه- تشريف بياورند. اين هم يك دسته‌اى بودند كه البته در بين اين دسته، منحرف‌هايى هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف‌هايى هم بودند كه براى مقاصدى به اين دامن مى‌زنند. 5⃣ حکومت در زمان غیبت، باطل است. يك دسته ديگرى بودند كه مى‌گفتند كه هر حكومتى اگر در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهايى كه بازيگر نبودند، مغرور بودند به بعض رواياتى كه وارد شده است بر اين امر كه هر عَلَمى بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خيال كرده بودند كه نه، هر حكومتى باشد، در صورتى كه آن روايات [اشاره دارد] كه هر كس علم بلند كند با علم مهدى، به عنوان «مهدويت» بلند كند، [باطل است.] حالا ما فرض مى‌كنيم كه يك همچو رواياتى باشد، آيا معنايش اين نيست كه تكليفمان ديگر ساقط است؟ يعنى، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا كه ما ديگر معصيت بكنيم تا پيغمبر بيايد، تا حضرت صاحب بيايد؟ حضرت صاحب كه تشريف مى‌آورند براى چى مى‌آيند؟ براى اينكه گسترش بدهند عدالت را، براى اينكه حكومت را تقويت كنند، براى اينكه فساد را از بين ببرند. ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهى از منكر برداريم، دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براى اينكه حضرت بيايند؟ حضرت بيايند چه مى‌كنند؟ حضرت مى‌آيند، مى‌خواهند همين كارها را بكنند. حضرت مى‌خواهند همين را برش دارند. ما اگر دستمان مى‌رسيد، قدرت داشتيم، بايد برويم تمام ظلم و جورها را از عالم برداريم. تكليف شرعى ماست، منتها ما نمى‌توانيم. اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پر مى‌كند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از تكليفتان، نه اينكه شما ديگر تكليف نداريد. اينهايى كه مى‌گويند كه هر علمى بلند بشود و هر حكومتى، خيال كردند كه هر حكومتى باشد اين بر خلاف انتظار فرج است. ما اگر فرض مى‌كرديم دويست تا روايت هم در اين باب داشتند، همه را به ديوار مى‌زديم؛ براى اينكه خلاف آيات قرآن است. اگر هر روايتى بيايد كه نهى از منكر را بگويد نبايد كرد، اين را بايد به ديوار زد. اين گونه روايت قابل عمل نيست. 📌 ادامه در پست بعد 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 معانی انتظار 📝 پنج برداشت غلط و یک برداشت صحیح از انتظار فرج در کلام امام خمینی(ره) 🔹آنچه امروز
6⃣ ، آماده کردن اسباب ظهور: اينهايى كه مى‌گويند كه هر علمى بلند بشود و هر حكومتى، خيال كردند كه هر حكومتى باشد اين بر خلاف انتظار فرج است. اينها نمى‌فهمند چى دارند مى‌گويند. اينها تزريق كرده‌اند بهشان كه اين حرفها را بزنند. نمى‌دانند دارند چى‌چى مى‌گويند. بله، البته آن پر كردن دنيا را از عدالت، آن را ما نمى‌توانيم [پر] بكنيم. اگر مى‌توانستيم، مى‌كرديم، اما چون نمى‌توانيم بكنيم ايشان بايد بيايند. الآن عالم پر از ظلم است. شما يك نقطه هستيد در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانيم جلوى ظلم را بگيريم، بايد بگيريم؛ تكليفمان است. ضرورت اسلام و قرآن [است،] تكليف ما كرده است كه بايد برويم همه كار را بكنيم. اما نمى‌توانيم بكنيم؛ چون نمى‌توانيم بكنيم، بايد او بيايد تا بكند. اما ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب اين است كه كار را نزديك بكنيم، كار را همچو بكنيم كه مهيا بشود عالم براى آمدن حضرت(عج). 📅 ۱۴ فروردین ۱۳۶۷ @Manahejj
🌀 شیعه حق ندارد مأیوس و ناامید شود 🔹 با فضیلت‌ترین اعمال انتظار فرج است. این یعنی در هر شرایطی -ولو سخت‌ترین شرایط- شیعه حق ندارد مأیوس و ناامید شود. منتظر است؛ منتظر فرج است؛ منتظر گشایش و بازشدن افق است. نفس این انتظار، او را قدرتمند می‌کند. رهبر معظم انقلاب 📅۸ بهمن ۱۳۷۲ ◽️◽️◽️◽️◽️ 📌 اگر شیعه حق ندارد ناامید باشد؛ طبیعی است که روحانیت باید پرامیدترین قشر جامعه باشد و بیش از هر صنف دیگری برای اصلاح و ترقی خود و جامعه، برنامه و تلاش داشته باشد. 🌸 مناهج میلاد با سعادت حضرت صاحب‌الزمان (عج) را خدمت تمامی منتظران قائم آل محمد، تبریک و تهنیت عرض می‌کند. #انتظار #مناهج @Manahejj
🌀 مأموریت شبکه‌های نفوذ در حوزه علمیه ▫️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه 🔺 مدرسه‌سازی، و جریان‌سازی در حوزه‌های علمیه از طریق شبکه‌های نفوذ در دستور کار دشمنان است. باید متوجه شبکه‌های نفوذ باشیم و راه آنها را سد کنیم، شبکه‌های نفوذ از نکات ضعفی مثل ضعف اخلاقی، مالی و یا ضعف بینشی و بصیرتی بهره می‌گیرند. 🔹انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی فکر کردن زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است. 🔹متاسفانه برخی دوست دارند حوزه‌های علمیه را صرفاً به تعلیم و تربیت معطوف کنند. 🔹 جزو نقش‌های ذاتی روحانیت است. اگر روحانیت را از مردم جدا کنند، هویت خود را از دست خواهد داد؛ با مردم و برای مردم بودن و خدمت صادقانه به مردم، شعار اصلی روحانیون و طلاب است. 🔹 در حادثه ناگوار سیل بخشی از امداد و نجات و خدمات اجتماعی، بر عهده روحانیت بود که بر اساس آخرین آمار، حدود ده هزار نفر از حوزویان به یاری هموطنان سیل زده رفته بودند. 🔗 حوزه نیوز @Manahejj
🌀 حمایت آیت‌الله اعرافی از پویش #نه_به_تصویرسازی_غلط_از_روحانیت طبق اعلام دفتر آیت‌الله اعرافی «مدیر کل حوزه‌های علمیه سراسر کشور»: 🔹 ایشان محتوای طومار و پیوست‌های ارسالی از سوی کانال مناهج را مطالعه و تایید نمودند. همچنین، رونوشتی از کل مستندات را به همراه یادداشتی برای آقای علی عسکری «رییس سازمان صداوسیما» ارسال نمودند تا وی را در جریان مطالبه اساتید و طلاب حوزه علمیه قرار دهند؛ و پیگیر تحقق این مطالبه از سوی صداوسیما هستند. ▫️▫️▫️▫️▫️ 📌 مناهج از حمایت آیت‌الله اعرافی، کمال تشکر را دارد. #روحانیت_در_رسانه #مناهج @Manahejj
🌀 استاد قرائتی درجمع طلاب همدان: 🔻خودتان را محدود به دروس حوزوی نکنید و هر جا که توانستید و موقعیتش بود شروع به مطالعه در همه موضوعات کنید. 🔻مشکلات امروزی در زمان قدیم هم بوده و نباید ناامید شویم؛ در زمان پیامبر، جاهلان، به ایشان عناوین نامناسبی را نسبت می‌دادند اما امروز شاهد آن هستیم که نور ایشان در دنیا درخشان است و تا ابد نیز این نور درخشان خواهد بود. 🔻هنگامی که می بینیم دشمنان شبانه روز مشغول #شبهه‌پراکنی هستند موظف هستیم تا زمانی که امر #واجب وجود دارد به سمت مستحب نرویم و به مسائلی که مهم است بپردازیم. خبرگزاری حوزه #مناهج @Manahejj
🌀روال سنتی حوزه پاسخگوی نیازهای جامعه نیست 🔰 سخنان مهم آیت الله مصباح: 🔹غالبا در برنامه ریزی ها از تجربه های موفق شخصی یا افراد موفق دیگری در گذشته استفاده می شود و همین سبب شده تا کمتر به آینده و شرایط کاملا متفاوت آینده نسبت به گذشته توجه شود و در برنامه ریزی مورد غفلت قرار گیرد. 🔹امروز عده ای در اصل وجود خدا، تردید کرده اند؛ لذا نمی توان صرفا به تجارب و رویه سنتی حوزه در گذشته، اکتفا کرد. 🔹باید مسأله تخصص و #متخصص_پروری در حوزه، مطرح و فراگیر شود؛ یعنی یک سلسله دروس همگانی – در حد نیاز و بدون تفاصیل کم اهمیت – که نیازهای اولیه دینی را در بخش های مختلف، تأمین می‌کند، در نظر گرفته شود و بعد از آن دوره، طلاب در رشته های تخصصی مشغول کار شوند. سخنرانی در مراسم تجلیل از اساتید مؤسسه امام خمینی (ره) دوستان مصباح #مناهج @Manahejj
🌀یاری‌رسانی در سیل، الگویی برای سایر عرصه‌ها 🖋هادی چیت‌ساز 🔹شاید هیچ صنفی به اندازه صنف روحانیت در این یک ماه در کنار هم‌وطنان سیل‌زده دیده نشد. از طلبه مبتدی تا مجتهد، تن به آب دادند و گونی بر دوش کشیدند و بیل زدند؛ بدون هیچ چشم‌داشت و مزدی. 🔹اما سیل بهانه‌ای شد تا چهره برخی واقعیت‌ها نمایان شود. سیل آمد و شست و برد، اما برخی چشم‌ها را هم شست که شعارزده‌ها و عملگراها را درست ببینند. روحانیت نشان داد که مانند دوران دفاع مقدس، در بحران‌ها و شرایط سخت مصداق عملی «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» است. 🔹مگر رسالت روحانیت غیر از این است که تربیت کند و مربی باشد. مربی‌هایی -بخوانید طبیب‌هایی- که مردم حضورشان را در همه شادی‌ها و غم‌ها احساس کنند، نه فقط در نماز و مراسم فوت و ازدواج. مربی کسی نیست که فقط موعظه کند، که دست می‌گیرد و راه می‌برد. مردم به راهی می‌روند که مربی همراهشان باشد. پس همراهی کردن برای روحانیت یک فرصت است وگرنه سایرین جایگزین خواهند شد. 🔹اما مشکلات مردم فقط سیل نیست. حضور روحانیت باید در کارخانه و مزرعه و تولیدی هم حس شود. جهادگران عزیز بدانند، هر چقدر دغدغه و همت و حضور مسئولان و کارمندان مربوطه را در بحران سیل و رفع مشکلات مردم حس کردید، در سایر عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های اقتصادی و فضای مجازی هم مسئولان به همان اندازه مؤثرند و کار می‌کنند. پس هرچه مردم را در سیل غریب یافتید، بدانید در سایر زمینه‌های فرهنگی و... غریبند و نیاز به یاری دارند، که اگر خرمشهرها در راه است، جهادگران هم باید عزم و همت جهاد را محکم‌تر ببندند. @Manahejj
🌀 مسؤول جدید دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معارفه شد 🔹مراسم تكریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دفتر مقام معظم رهبری در قم با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در دفتر مقام معظم رهبری قم برگزار شد. 🔹در مراسم امروز آیت الله #محمدی_عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده خبرگان رهبری، به عنوان مسؤول جدید دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معارفه شد. 🔹گفتنی است، پیش از این حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی مسؤولیت دفتر رهبر معظم انقلاب در قم را بر عهده داشت، که ۱۰ فروردین ماه با حکم رهبر انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. رسانیوز #مناهج @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 مسؤول جدید دفتر رهبر معظم انقلاب در قم معارفه شد 🔹مراسم تكریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دفتر مقا
🌀 کوتاه و خواندنی در مورد آیت‌الله محمود محمدی عراقی 🔰مسؤول جدید دفتر رهبر معظم انقلاب در قم 🔹 زندگینامه "حاج محمود محمدی عراقی" در مهرماه سال ۱۳۳۱ هجری شمسی در شهرستان كنگاور در خانواده ای روحانی متولد شد. وی فرزند "شهید حاج آقا بهاء الدین عراقی" از شاگردان حضرات "آیت الله العظمی بروجردی" و "حضرت امام خمینی (ره)" است. پدر بزرگ ایشان، "حاج آقا بزرگ محمدی عراقی" امام جمعه كنگاور، پس از چندین سال از رحلتش، هنوز زبانزد عام و خاص این منطقه است. گفتنی است آیت‌الله محمود محمدی عراقی، داماد آیت‌الله مصباح یزدی(حفظه‌الله) است. 🔹 اساتید ایشان از شاگردان مدرسه علمیه آیات شهید "دكتر بهشتی" و "علی قدوسی" است كه دوره عمومی دروس و رشته‌های تخصصی فلسفه و علوم قرآنی و همچنین دروس سطح حوزه را نزد آیات عظام و حجج اسلام آقایان: "مشكینی، خزعلی، احمدی میانجی، جنتی، حرم پناهی و آدینه وند" تلمذ نموده و سپس برای گذراندن سطوح عالی حوزه و دروس خارج و علوم روز محضر حضرات آیات: "میلانی، علامه طباطبائی، جوادی آملی، میرزا علی آقا فلسفی، مصباح یزدی، حسن زاده آملی، حاج آقا مجتبی تهرانی، شهیدان بهشتی و قدوسی، امینی نجف آبادی و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) شرفیاب شده و كسب فیض نموده اند. 🔹 برخی مسؤولیت‌ها ۱. نمایندگی حضرت امام در سپاه پاسداران ۲. ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ۳. عضو هیأت امناء دفتر تبلیغات اسلامی ۴. ریاست هیأت امنای مجتمع حوزوی صدر (مدرسه علمیه مشکوة) ۵. قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه ۶. نمایندگی ولی فقیه در سپاه ۷. ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۸. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۰. مسئول دفتر همكاری حوزه و دانشگاه ۱۱. نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران ۱۲. عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما 🌐 نظر امام خمینی درباره ایشان حجت‌الاسلام آقای عراقی، فردی متدین و صالح که در کوران جنگ و جهاد، خدمات قابل تحسینی انجام داده است و ان‌شاءالله از این پس، چون گذشته در خدمت اسلام و ایران و انقلاب اسلامی خواهند بود. (به نقل از سایت آیت‌الله عراقی) 🌐 نظر رهبر معظم انقلاب درباره ایشان ۱- [آقای محمدی عراقی] فاضل، متدین و متقی، از مبارزان قدیمی در راه انقلاب اسلامی، دارای فکر بلند و تجربه ممتد، از بیت علم و دین و شهادت هستند.(به نقل از سایت آیت‌الله عراقی) ۲- یکی از موفقیتهای آقای یزدی در قم این است که ایشان برخلاف خیلی از فضلای ما که فضلشان در خودشان منحصر مانده، فضلش در شاگردان خوب، سرریز شده است؛ فرضا از همین آقای که از شاگردان آقای مصباح است و طلبه بسیار فاضل و چیزفهمی هم است استفاده کنید.(۱۳ اسفند ۱۳۷۰) @Manahejj
🌀ظهور؛ بالاترین هدف 🔰افراد بزرگوار، عملشان این گونه است که وفاداری خود را در زمان #غیبت بیشتر نشان می دهند تا زمانی که امام حاضر باشند. هدف از آرزوی ظهور او نباید خارج از ظهور حضرت باشد. زیرا این بالاترین هدف است و هدف های دیگر باید مقدمه رسیدن به این هدف باشد. شناخت ، نزدیکی و خوشنودی او پایان کارها و آرزوهاست. المراقبات حاج میرزا جواد آقای ملکی تبریزی #مناهج @Manahejj
🌀جولان آخوندهای قلابی در فضای مجازی 🔰مدتی است که این پیام در کانال‌ها و گروه‌های مختلف دست به دست می‌شود. بحث های مختلفی هم پیرامون آن در گرفته است، بی آنکه کسی به هویت و ماهیت این اکانت شک کند. ⛔️اين کاربر فِیک(غیرواقعی،جعلی) است. 📛جریان رسانه‌ای دشمن مدتی است با سواستفاده از تصویر روحانیون در حال انتشار چنین پست‌های سخیفی است تا حس تنفر را -هم نسبت به روحانیون و هم نهادهای انقلابی- در مخاطبان ایجاد کند. #مناهج #تبلیغ_علیه_روحانیت @Manahejj
🌀یک روحانی همدانی به ضرب گلوله به شهادت رسید 🔰حجت الاسلام محمد موسوی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تایید خبر حمله مسلحانه به یک روحانی همدانی، گفت: حجت الاسلام مصطفی قاسمی حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز از مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان خارج شد و حدود ۲۰ متر جلوتر از درب مدرسه، توسط سرنشینان یک خودروی پژو ۲۰۶ مورد اصابت دو گلوله کلاشینکف به سر و شکم قرار گرفت که منجر به مرگ او شد. استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به این که براساس گفته شاهدان عینی، یکی از سرنشینان پژو ۲۰۶ از خودرو پیاده و با اسلحه کلاشینکف به حجت الاسلام قاسمی تیراندازی کرد و او را به قتل رساند. 📌به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، براساس گفته سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان، ضارب حجت الاسلام مصطفی قاسمی، از روی اطلاعات پلاک خودرو شناسایی شده است و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد. فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرده که قاتل در اینستاگرام خود اعتراف به قتل این طلبه کرده است. خودرویی هم که قاتل از آن استفاده کرده، متعلق به خودش بوده است. خبرگزاری حوزه @Manahejj
🌀 قاتل در درگیری با ماموران پلیس کشته شد 🔹به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پلیس اعلام کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس استان همدان، قاتل روحانی همدانی شناسایی و ساعت 5 صبح امروز، در درگیری با ماموران کشته شد. خبرگزاری حوزه @Manahejj
🌀شلیک به آخوند 🖋 محسن مهدیان 🔻یکم. یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده انگاری نیست؟ 🔻دوم. روز گذشته فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می کردند، چه نکته ای باعث شده بود ضدانقلاب عصبانی شود؟ 🔻سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل خوزستان، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه ها حین امداد به سیل زده ها شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه ها چیست؟ ماجرا در نشانه گذاری است. ما در جنگ نشانه ها بسر می بریم. جنگ های نمادی که نیابتی عمل می کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی اند. این روزها با "فراتر از آخوند" مواجهیم. عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد. آخوند درین کشور نماد اسلام سیاسی است؛ بخواهد یا نخواهد. عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است. همانطور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی" . عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است. مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند. به همین جهت با اجتماعی شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می شوند. ماجرای دندون قروچه های ناشی از منبربدوشی طلبه ها در سیل روشنتر نشد؟ او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین حقود و دشمنی را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی داند، این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی.  پ.ن: البته در میان جریان آخوندی نیز برخی وحشت زده از خون و آبرو، یا با ترویج اباحه گری در حال فاصله گرفتن از اسلام فقاهتی و "آئین دینداری سیاسی" اند و یا با ترویج فساد سیستمی و ساختاری، مشغول جدا کردن سفره شان از "40 سال اسلام سیاسی". اینان نیز در پس قافله خواهند ماند و چه بسا خسر الدنیا و الاخره. آخوندی که منبرش در خدمت حق نباشد در خدمت ظلم است. هرکه گریزد ز خراجات شاه، جور کش غول بیابان شود. @Manahejj
🌀جان روحانیت بازیچه یک سلبریتی 1⃣مهناز افشار با انتشار پستی منجر به #تبلیغ_علیه_روحانیت شده. 2⃣دیروز روحانی‌ای با شلیک گلوله به شهادت رسیده. 3⃣برخی گمانه‌زنی‌ها انتشار آن توئیت را باعث شهادت آن روحانی می‌دانند. 4⃣اگر تحریک مهناز افشار منجر به آن قتل در عالم خارج نبوده در عوض هزاران روحانی در ذهن مردم به خاطر بازنشر آن توئیت جعلی کشته شدند. ❓سلبریتی‌ها تا کی باید آتش‌بیار معرکه باشند؛ پس جای پیگیری قضایی کجاست؟ #مناهج @Manahejj
🌀 بهترین موضوع برای تبلیغ 📝 درآمد؛ پرونده تبلیغ رمضان 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 ایام تبلیغی بهترین فرصت برای ارتباط روحانیت با اقشار مختلف جامعه است. دغدغه جدی هر مبلغی این است که سؤال اصلی مخاطبینش چیست؟ چه موضوعی گره‌های ذهنی مخاطب را باز می‌کند و بیشترین بهره‌برداری از منبر و تبلیغ را در اختیار وی قرار می‌دهد؟ پرداختن به چه موضوعی، روحیه دین‌داری مردم را تقویت و امید و باورشان را مستحکم می‌کند؟ اینجاست که نوبت به اهم و مهم کردن معضلات دینی و فرهنگی مردم می‌رسد. 🔹 براستی مگر می‌شود، امروز بدون اصلاح اقتصاد، از مردم انتظار دینداری داشت؟ یادمان باشد تا حرف از اقتصاد به میان می‌آید؛ نگاهمان به سمت دنیوی بودن این موضوع و تباینش با معنویت رمضان نرود. آخرت و ایمان مردم با اقتصاد گره خورده است. مگر رسول خدا(ص) نفرمود: «کاد الفقر أن یکون کفرا» یا نفرمود: «العِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلال»؟ مبلغی که دغدغه و قصد تبیین دین دارد، بدون اعتنا به سؤال و نیاز اساسی مردم، موفقیتی هم دارد؟ امروز اساسی‌ترین مسأله جامعه -که کل کشور را دربرگرفته- اقتصاد است. 🔹 یک دهه است که رهبر معظم انقلاب شعارهایی از جنس اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند و این یعنی برای گذر از معضلات کشور -حتی معضلات دینی و فرهنگی- باید از گردنه بحران اقتصادی عبور کنیم. روحانیت نیز موظف است سهم خود را در اقتصاد و به خصوص «رونق تولید» ایفا کند. شاید پرسیده شود: موضوعی اقتصادی چه ارتباطی با تبلیغ -که از اساس امری فرهنگی است- دارد؟ 🔹 در جواب باید گفت:‌ هر معضلی در جامعه پیش می‌آید، هر صنفی متناسب با جایگاه حقوقی خود موظف است برای رفع آن، همت بگمارد. هیچ قشری مؤثرتر از روحانیت برای هدایتگری فرهنگی و تحولات کلی جامعه نیست. اما روحانیون برای اصلاح اقتصاد چه باید بکنند؟! صرفا موعظه مردم؟ ایجاد کسب و کار و ورود مستقیم در اقتصاد؟ یا هدایتگری و تنویر اذهان مردم نسبت به واقعیت‌ها؛ تبیین جایگاه اقتصاد در دین؛ مبارزه با تفکرهای غلط رشدیافته در ذهن مردم؛ ارائه راهکارهای عملی به مردم و... 🌐 به حول و قوه الهی، در پرونده جدید به مسأله «تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی» خواهد پرداخت و ایده‌ها و محتوای لازم را خدمت مبلغین عزیز اسلام ناب عرضه خواهد کرد. 🔹 همچنین منتظر دریافت یادداشت‌ها، ایده‌ها، تجربیات و محتوای ارسالی شما بزرگواران هستیم. @Manahejj
🌀 چرا درمان اقتصاد در فرهنگ است؟ 📝 مشکل اصلی اقتصاد 🖋 هادی چیت‌ساز 🔹 گاهی یک سؤال یا شبهه کوچک، انگیزه‌ای برای تولید یا توسعه باقی نمی‌گذارد. بنابراین وظیفه اول روحانیت نسبت به اقتصاد، بازکردن گره‌های فرهنگی این موضوع است، نه جذب سرمایه یا معرفی انواع کسب و کار. 📌 متن کامل یادداشت در پست بعد 👇👇👇👇👇 🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی #ویژه_مبلغین #تبلیغ_رمضان #مناهج @Manahejj
🌀 چرا درمان اقتصاد در فرهنگ است؟ 📝 مشکل اصلی اقتصاد 🖋 هادی چیت‌ساز 🔹 وظیفه روحانیت نسبت به مشکلات اقتصادی چیست؟ آیا باید روش‌های جذب سرمایه و انواع کسب و کار را برای مردم توضیح دهد؟ آیا باید به مسائلی چون تورم، رکود، سیاست‌زدگی کشور، عدم مدیریت و قوانین سخت‌گیرانه بپردازد؟ 🔹 به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی، اقتصاد یک پازل بزرگ است که از تکه‌های بزرگ و کوچک تشکیل شده است و مشکلات نامبرده، تنها تکه‌های متوسط و کوچک آن هستند‌. 🔹 تکه‌های بزرگ این پازل، مسائل فرهنگی هستند، که تا آنها حل نشوند، چرخ اقتصاد چندان رونقی نمی‌بیند؛ مثل تولید ملی، تبدیل روحیه کارمندی به کارآفرینی، مهارت‌افزایی بیشتر، اصلاح الگوی مصرف، خرید کالای ملی، ارتقای کیفیت تولید، استفاده بهینه از منابع اولیه، ارتقای انگیزه تولیدکنندگان، همراهی تولید با دانش روز، مبارزه با دلالی، عدم آگاهی از انواع فرصتها و شغلها و... . 🔹 بر فرض بهترین کالای ایرانی تولید شود، ولی هنوز فرهنگ خرید ایرانی جا نیفتاده باشد؛ یا تولید بر اساس دانش روز نباشد، آیا می‌توان به اقتصاد مطلوب رسید و امید به رقابت در دنیای امروز داشت؟ 🔹 تا وقتی فرهنگ عافیت‌طلبی و کار کمتر، یک شبه پولدار شدن، روح تجمل‌گرایی، عدم روحیه شکست‌پذیری ، اصلاح نشود، می‌توان اقتصادی در سطح ملی و جهانی داشت؟ جالب است، مردم ما چشم به اقتصادهایی چون ژاپن و آلمان و چین دارند، اما از سبک اقتصادی و روش‌های آنها بی‌خبرند. مثلا نمی‌دانند ژاپنی جماعت به کار زیاد، آلمانی به نظم و انضباط و چینی به بالابودن ساعت کار مفید مشهور است. یا نمی‌دانند همانقدر که داشتن سرمایه در ایجاد کسب و کار مهم است، تجربه‌اندوزی و به‌روزبودن هم شرط لازم است. 🔹 گاهی یک سؤال یا شبهه کوچک، انگیزه‌ای برای تولید یا توسعه باقی نمی‌گذارد. بنابراین وظیفه اول روحانیت نسبت به اقتصاد، بازکردن گره‌های فرهنگی این موضوع است، نه جذب سرمایه یا معرفی انواع کسب و کار. فرهنگ که اصلاح شود، اقتصاد به ثبات خواهد رسید و چرخ تولید خودبه‌خود می‌چرخد. 〰〰〰〰〰 🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 موانع فرهنگی اقتصاد 🎥 نقش تبلیغ در رونق تولید و اشتغال‌زایی 🎙 رهبر معظم انقلاب(دام ظله‌العالی) ❓ظرفیت کشور برای پیشرفت، بیش از اینهاست؛ چرا استفاده نکردیم: 1⃣ عدم باور به کارآمدی نسل جوان 2⃣ غفلت از ثروت‌های عظیم انسانی و طبیعی کشور 3⃣ کم‌کاری و تنبلی 4⃣ اعتماد به نسخه بیگانگان 5⃣ سیاستهای بانک جهانی... 6⃣ قبیله‌گرایی سیاسی 7⃣ عدم مبارزه جدی با فساد 8⃣ اتکای کشور به نفت 9⃣ عیوب اساسی در سبک زندگی مثل: خرید #کالای_خارجی 〰〰〰〰〰 🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌زایی #تبلیغ_رمضان #مناهج @Manahejj
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ 📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغال‌زایی 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 جذابترین ابزار برای هدایت ذهن و تخیل مخاطب، «داستان» است. داستان، میان‌برترین راه برای اقناع و همراه کردن مخاطب است. 🔹 برای موضوع رونق تولید و اشتغال‌زایی، چه از جهت تهییج مردم برای غیرت ملی و تقابل با کالای خارجی؛ چه تقویت روحیه در جنگ اقتصادی و چه ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، نباید از کارکرد داستان غافل شد. 📌 متن کامل یادداشت در پست بعد 👇👇👇👇👇 @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ 📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغال‌زایی 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 جذابترین اب
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ 📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغال‌زایی 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 بی‌راه نیست اگر بگوییم: جذابترین ابزار برای هدایت ذهن و تخیل مخاطب، «داستان» است. داستان، میان‌برترین راه برای اقناع و همراه کردن مخاطب است. به علاوه اینکه شاید مطالب و اطلاعات راحت فراموش شوند؛ اما داستان‌ها در ذهن مخاطب ماندگار خواهند بود و در صورت جذابیت، مخاطب داستان را برای دیگران تعریف خواهد کرد و بدین ترتیب تأثیر تبلیغ، تصاعدی خواهد بود. 🔹 برای موضوع رونق تولید و اشتغال‌زایی، چه از جهت تهییج مردم برای غیرت ملی و تقابل با کالای خارجی؛ چه تقویت روحیه در جنگ اقتصادی و چه ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، نباید از کارکرد داستان غافل شد. حکایت مجتهدی که یک قرن پیش تنها با راه انداختن یک شرکت نساجی، سفارتخانه‌های انگلیس و روسیه را به وحشت و رعب ورشکستگی انداخت. حکایت مردی که با تنها با یک ژیان و در اختیار داشتن یک سالن کوچک و تعداد کمی نیرو، امروز رییس یکی از بزرگترین صنایع غذایی کشور (بهروز) است؛ داستان راه‌اندازی کارخانجات چرخ خیاطی کاچیران و هزاران حکایت دیگری که مردم را از کنج عزلت و راحت‌طلبی و نق‌زدن‌های بیهوده، به سوی کارآفرینی، رونق تولید، خرید کالای ایرانی و مهارت‌افزایی بیشتر سوق می‌دهد. 🔹 بی‌جهت نیست که خداوند متعال در قرآن کریم چه برای انگیزه‌سازی و چه برای انذار از داستان استفاده می‌کند. داستان، مخاطب را از عالم واقعی خود جدا می‌کند و در ساحت خیال به عالم داستان‌گو می‌برد؛ وقتی مخاطب با عبرت‌گیری از نکات داستان و تقویت اراده به عالم واقعی خود برمی‌گردد، تصمیم به تغییر می‌گیرد؛ چون دیگر خیلی از غیرممکن‌ها را ممکن و خیلی از نادانسته‌ها را می‌داند و می‌فهمد. 🔹 نکته دیگر اینکه هرچه از داستان‌های امروزی و عینی استفاده کنیم، تاثیرش در مخاطب بیشتر خواهد بود؛ تا داستانهای کهن. کما اینکه سیره شهدای معاصر تأثیرگذاری بسیار بیشتری در مردم دارد تا حکایت دیگر شهدا. @Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ 📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغال‌زایی 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 بی‌راه نیست
🌀 نمونه داستان: کارآفرینانی که از هیچ شروع کردند و از نام‌آوران ایران و جهان شدند. 1⃣ روحانی مؤسس کارخانجات چرخ خیاطی کاچیران: «حجت‌الاسلام سید صادق سبزواری» کسی است که صنعت چرخ خیاطی را وارد کشور کرد و امروز چرخ های خیاطی کارخانجاتش به 28 کشور دنیا از جمله «آلمان» صادر می‌شود. 📌 جزییات کامل👇🏻👇🏻 yon.ir/xzQS1 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 2⃣ بنیانگذار صنایع غذایی بهروز بهروز فروتن: به پیشنهاد همسرم پخت شله‌زرد، ‌انواع ترشی‌جات و مرباها را در آشپزخانه منزل شخصی‌ام با نام محصولات بهروز شروع کردیم و در واقع جرقه این کار از سوی همسرم بود و در شرایط بی‌پولی، قرض و مشکلات بودم. مواد اولیه تهیه غذاها را با ژیانی که داشتم تهیه کرده و در زیرزمین منزل استیجاری‌ام پس از پخت‌؛ بسته‌بندی کرده و در بین مغازه‌ها توزیع می‌کردیم البته از همان شروع، کار را بزرگ دیدیم و تلاش کردیم که فعالیت به درستی انجام گیرد و به نام فرآورده‌های خانگی بهروز در بازار عرضه می‌کردیم. بعد دیدیم تولید خانگی هم با محدودیت‌های تامین مواد اولیه، ‌پخت، بسته‌بندی و توزیع مواجه می‌شود که اگر «باید» نمی‌گفتم و اراده لازم را نداشتم شاید به شرایط فعلی نمی‌رسیدیم. 📌 جزییات کامل👇🏻👇🏻 yon.ir/2UmRQ ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 3⃣ بنیانگذار صنایع غذایی کاله غلامعلی سلیمانی: دولت و وزیر صنایع وقت گفت به تو ارز نمی دهم. می‌خواستم کارخانه لبنی آمل را راه بیندازم. از وزیر وقت در خواست ارز برای وارد کردن ماشین آلات کردم اما نپذیرفتند. این موضوع مرا نا امید نکرد. با ارز آزاد ماشینهای دست دوم خریدم و کارم را راه انداختم . یک روز همان آقای وزیر، کارخانه‌دارها را جمع کرد تا نسبت به ارزی که از دولت گرفته بودند پاسخگو باشند. من یک کارتن همراه خودم به جلسه برده بودم. وقتی نوبت به من رسید کارتن را باز کردم و انواع پنیری را که تولید کرده بودیم به ایشان نشان دادم: پنیر گودا، پارمسان، پروسس. پرسید اینها چیست؟ گفتم مگر نمی‌خواهید پنیر تولید کنید. من بدون ارز دولتی این پنیرها را تولید کرده‌ام. این آدم یک مرتبه رنگ و رویش عوض شد. اخلاقش عوض شد و گفت آقایان من فردی مثل ایشان می‌خواهم. گفتم شما ارز را به این ها دادید، کار را از من می خواهید؟ گفت چه می خواهید؟ گفتم ارز، مجوز. به من دویست هزار دلار بدهید که این سه ماشینی که احتیاج دارم بیاورم. به هر حال من با هرسازی که بزنند می رقصم تا بتوانم مشکلم را حل کنم . هدف دارم و هدفم پول در آوردن نیست که بگویم برای من می ارزد یا نمی ارزد. هدف من ایجاد کار است. ایجاد صنعت است. بقای کشور را در صنعت می بینم نه تجارت، متأسفانه مملکت به سمت تجارت پیش می رود. 📌 جزییات کامل👇🏻👇🏻 yon.ir/cGmNY ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 4⃣ تاجر متدین و میلیاردر من «اسدالله عسگراولادى» هستم و سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شدم. خانواده‌ام متدین و در سطح پایین جامعه بودند و با قشر ثروتمندان سروکار نداشتند. شغل پدرم پیشه‌ورى بود و مغازه عطارى داشت. ما سه برادر بودیم که هر سه از سن ۱۲ ـ ۱۳ سالگى کار در بازار تهران را شروع کردیم. روزها کار و شب‌ها درس. پس از گذراندن کنکور در رشته ادبیات پذیرفته شدم اما عصرهایى که فرصت داشتم به دانشکده اقتصاد هم مى‌رفتم. کارم را از صفر شروع کردم. اولین حقوقى که در دوره شاگردى گرفتم روزى ۲ ریال بود که مى‌شد ماهى شش تومان. تلاشم شبانه‌روزى و کار سخت بود. اولین تجارتم را با خرید یک کیسه کنجد به قیمت ۵۳ تومان از بازار تهران شروع کردم و آن کیسه کنجد را به نانوایى سر محل به قیمت ۷۰ تومان فروختم و این اولین سود من در تجارت بود. این مربوط به سال ۱۳۲۷ است. وجوهات شرعى و … مالیات‌هایم را داده‌ام. هرگز با دارایى چانه نمى‌زنم. انفاق مى‌کنم. مسجد و درمانگاه و مدرسه مى‌سازم و خدا به من کمک کرده است. 📌 جزییات کامل👇🏻👇🏻 yon.ir/8x5ox @Manahejj