eitaa logo
mansurevatani.ir
56 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
شناخت زمان و فتنه ها با عملا مسلمان بودن و بصیرت دینی و عبرت گرفتن از حوادث روزگار و دوری از فتنه های فتنه گران ظاهر الصلاح و حرکت در مسیر خدا و ترک غیرخدا میسر هست.
ویژگی های مسرف در کلام امام صادق علیه السلام
خود و دیگران را بر مبنای ملاک و خط کش معصوم بشناسیم. ظاهر در همه نمایانگر باطن و میزان ایمان مذهبی و تدیّن نیست.
رسم مسلمانی کمک به دیگران بدون چشم داشت و انتظار جبران. کمک پنهانی حتی از خود نیازمند کمک با حفظ آبروی افراد سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام هست. رسم مسلمانی را احیاء کنیم.
[ Photo ] چشم و زبان منشاء بسیاری از گناهان کبیره هستند اگر از هر دو مراقبت کنیم در دام شیطان کمتر خواهیم افتاد.
در شناخت افراد و جریانها از رهنمودهای معصوم استفاده کنیم.
🌷پیش بینی مقام معظم رهبری از توطئه علیه دکتر احمدی نژاد و دولت و جمله شیمون پرز که طی چندین سال در حال اجراست👆👆👆👆 ✅🌷شناسایی توطنه و عملیات روانی دشمن نیاز به بصیرت دینی و نیافتادن در دام تخریب ساخت دشمنان اسلام هست.
♦️✅گزارش پخش نشده کامران نجف زاده در سیمای جمهوری اسلامی از نتایج تحقیقات اشعه تلفن همراه در انسان و گزارش سازمان ملل👆👆👆👆
#حجاب_زن باید بدون زیورآلات و زینت، تمام بدن غیر از دستها تا مچ دست و گردی صورت را بپوشاند نوع پارچه و مدل و رنگ حجاب جلب توجه نکند.
حجاب به دستور خدا واجب شده نه بندگان خدا!
♦️✅در نمایشگاههای نظام جمهوری اسلامی ایران جای احکام شرعی و حرمت زن مسلمان ایرانی و حجاب و حیاء و قار و متانت زن ایرانی کجاست؟👆👆👆👆
🔺 فهم عالمان از دین، لزوماً عین دین نیست/▪️نقد و ابطال دیدگاه علما، به معنای نقد و ابطال خود دین نمی باشد/ ▪️اگر فهم علما از دین عین دین باشد، پس باید به تعداد آراء علما دین داشته باشیم! 🔹 پس از اینکه قبول کردیم در بین علما اختلاف نظر وجود دارد، مشخص می شود رأی هیچ یک از علما مساوی خود دین و مذهب نمی باشد؛ یعنی هر عالمی باید بگوید «این نظر و برداشت من از دین است» - که ممکن است مطابق با واقع باشد یا نباشد - نه اینکه بگوید «دین این را می گوید»؛ به دو دلیل: 1⃣ دلیل اوّل: لازمۀ اعتقاد فوق (مساوی بودن برداشت یک عالم از دین، با خود دین) این است که به تعداد نظرات علما، دین وجود داشته باشد؛ یعنی اصل دین متعدّد و متکثّر باشد که هیچ کس این سخن را نمی پذیرد. به بیان دیگر، حقیقت دین، واحد است و آراء علما متعدد، و اگر برداشت شخصیِ عالمان از نصوص دینی عین دین و مذهب باشد، در نتیجه به تعداد آراء مختلف باید دین وجود داشته باشد! 2⃣ دلیل دوّم: دوّمین دلیل در ابطال نگرش نادرستِ مذکور این است که در یک چنین فرضی ضعف، نقص و حتّی بطلان دیدگاه علما به خود دین نسبت داده شود؛ زیرا وقتی هر عالمی هر چه گفت نظر خودش را عین دین و باطن قرآن دانست، وقتی دیدگاهش ضعفی داشته باشد، لزوماً اصل دین ناقص خواهد بود؛ چرا که اجتهاد عالم، عین دین پنداشته شده و نه برداشت شخصی او از آیات و روایات. اگر دیدگاه عالمان دین عین خود دین است، پس دیگر معنا ندارد که یک عالم، به محض مواجهه با اجتهاد و فهم متفاوت و متعارض دیگران، آنها را جاهل و حتی غیر عادل بخواند!! چرا که ایشان هم در پاسخ به وی خواهند گفت برداشت ما هم عین دین است و هر اعتراضی به فهم ما از دین، به معنای زیر سؤال بردن اصل دین و پیامبر و اهل بیت (ع) است!! ✔️ بنابراین اثبات شد که اگر عالمی رأیی دربارۀ معارف دینی داشته باشد، این رأی منسوب به خود او است و نه منسوب به دین و مذهب. با توجه به مطلب فوق، کسی حقّ ندارد نظر هیچ یک از علما را جایگزین دین یا شریعت بداند و هر چه او گفت را خود دین بپندارد؛ چرا که این فقط معصومین (ع) هستند که قول و فعلشان عین دین و حقّ مطلق است. غیر از معصومین، هر عالمی از هر آیین و مذهبی که باشد (شیعی، سنی و ...) نظر و اجتهاد او (چه در اصول دین و چه در فروع دین) مقدّس و فوق مرتبۀ نقد و ابطال نمی باشد. البته هر یک از علما به تناسب شأن و جایگاه علمی خود، قطعاً از احترام برخوردارند و از نظراتشان باید استفاده شود، اما هر چه قدر هم که مرتبۀ علمی ایشان بالا باشد باز هم در معرض خطا و نقد قرار دارند و تصور اینکه دیدگاه فردی غیر از معصومین (ع)، مصون و فراتر از نقد و ارزیابی باشد، چیزی جز توهّم نمی باشد. 🔴 پس باید به این نکتۀ مهم توجه داشت که بین فهم از دین، و حقیقت و واقعیت دین تفاوت وجود دارد. نظر علمای دین گاهی به واقع اصابت می کند و گاهی هم اصابت نمی کند و هیچ عالمی نمی تواند یقین صددرصد پیدا کند که مثلاً از میان ده نظریه، دیدگاه او به واقع اصابت کرده و آراء دیگران بر خلاف واقع در آمده است، مگر کسی که معصوم باشد – که نیست - یا اینکه علم غیب داشته باشد تا بتواند لوح محفوظ را مشاهده کند که در این صورت هم نظرش فقط برای خودش حجّت است و نه برای دیگران. ❇️ اکنون با مشخص شدن این مطلب اساسی، دیگر کسی حق ندارد مخالف نظر خود را تکفیر و تفسیق نماید و او را منکر اصل دین بداند و وی را غیر عادل و گمراه و جاهل و... بنامد. اعتقاد به این مبنا (عدم یکسان پنداری فهم علما با خود دین)، باب بسیاری از اتهامات، توهین ها و تکفیرها را می بندد. وقتی نظر یک عالم نقد می شود، این برداشت او از نصوص دینی است که مورد نقد و بازاندیشی واقع می گردد نه اینکه به خود دین نقد وارد باشد، اما برخی از اهل علم – در اثر عدم تفکیک فهمشان از دین با خود دین آنچنان که در لوح محفوظ و علم الهی ثبت است - نقد به نظر خودشان از آیات و روایات را نقد به اصل دین و اهل بیت (ع) توّهم می کنند! 📚📚📚 آیت الله سید کمال حیدری، مفاصل اصلاح الفکر الشیعی، ص ۳۵۶ و ۳۵۷. ✅ @alhaydarii_fa
⚠️ چه کسی داروی شیمیائی وارد میکند و این همه سود میکند ؟! چه کسی سرم شیمی درمانی ده هزار تومانی تهیه میکند و ده میلیون تومان میفروشد ؟! ⭕️ مردم مافیای دارو چه کسانی اند ؟! ♻️ همانهایی که به مجلس مصوبه میدهند تا جلوی طب اسلامی را بگیرند . @DaftareAyatollahTabrizian
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃 ⚜یکی از افرادی که در دفتر آیت الله بهجت بودند نقل می کردند: یک شب صدای گریه ی آقا خیلی بلند شده بود. خیلی کنجکاو شدیم، ایشان فقط خدا را صدا می زدند. ما هم مانده بودیم که چه چیزی از خدا می خواهند. این جریان در همان زمانی بود که تازه ایشان را به عنوان مرجع تقلید معرفی کرده بودند. 💠 حضرت آقا بعد از گریه های طولانی خطاب به حضرت حق عرض می کنند: نکند این چیزهایی که الان به من رسیده مرا از تو دور کند؟ اگر این چیزها می خواهد سبب دوری من از تو شود، این ها را از من بگیر. کمی تا بهجت🌷 @behjat135
بديهي است لباسي ساده که حجم بدن پيدا نباشد و کاملاً اندازه شرعي رعايت شده باشد، است. @mansurevatani 🌷 👈
🌷✅طبق آياتي که ذکر شد رابطه زن و مرد از نظر از دو حال خارج نيست يا محرم است، که محارم در دو آيه ذکر شده است و يا نامحرم، يعني غير از اين موارد ذکر شده در آيه، جنس مخالف نسبت به يکديگر نامحرم، مي باشند و بايد حريمي بين آنها باشد. از ابتداي خلقت نيز حريمي بين زن و مرد بوده و در بين اقوام و ملل مختلف که به خدا اعتقادي نداشتند، خودي و بيگانه وجود داشته و در اسلام نيز معيّن شده است و ضوابط خاصي دارد. 🍁حريم دو نوع است: حجاب درونی و حجاب بیرونی ✅دو رابطه و نامحرم، رفتار و برخوردهاي خاص خود را دارد، و هرگز نمي توان اين دو رابطه را مخلوط و يا جايگزين يکديگر نمود، مگر اين که نوع رابطه تغيير يابد، همچون رابطه زوجيّت که نامحرم تبديل به محرم مي گردد. 🍀بنابراين، در عين نامحرم بودن، نمي توان رابطة دوستي با _مخالف برقرار نمود. به طور کلي هر نوع برخورد و نگاه و رفتاري که مي توان با محارم انجام داد، نمي توان با نامحرم به جا آورد، چون حريم و خط قرمز بين زن و مرد همين اصل است. ♦️بنابراين به نام دوست و همکار و همسايه و فاميل و... نمي توان اين را شکست، هر مقدار شکسته شود چه با نگاه چه با زبان و... گناه بوده و حکم زنا را دارد. زنا از کمترين نگاه ناروا و حرام شروع مي شود زناي چشم، زناي زبان و... ☘بنابراين، پسر و دخترعمّه و پسر و دختردايي و دختر و پسرخاله و خواهرشوهر و شوهرخواهر و دختر و پسرعمو و تمام فاميل غير از محارم که در آيه ذکر شده است، نامحرم بوده و از زمان تکليف احکام نامحرم جاری است. 🍀رابطه زن و مرد نامحرم، تا وقتي به عنوان دو انسان و خالي از هوا و هوس مي باشد، بلامانع بوده و مي توانند با رعايت حد و مرزها در عرصه هاي مختلف فردي و اجتماعي مشارکت و فعاليت نمايند. 🌷حجاب نيز در جهت ايجاد رابطة انساني بين زن و مرد نامحرم، ضرورت و وجوب پيدا کرده است. 🌺 دروني و مصاديق آن در قرآن سوره احزاب 32: "یا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا." "هنگام تکلّم لطيف و نرم (نازک) با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دل اش بيمار (هوي و هوس) است به طمع افتد (بلکه متين) و درست سخن گوئيد." 🌷حجاب دروني يعني پرهيز از هر عاملي که توجّه ديگران را به جنس مؤنث به عنوان زن و زيبايي هاي او جلب کند، به چند مورد مؤثر اشاره مي کنيم: 1. از جمله عوامل جلب کننده صحبت است، چون صداي زن نازک و ظريف و در بيشتر اوقات با زيبايي خاصّي پيدا مي کند، لذا در صحبت اگر صدا (نازک) شود، و با ناز و کرشمه آميخته گردد، دل هاي بيمار را به خود جلب کرده، و يا به فتنه مي اندازد. بنابراين زنان در برابر نامحرم، بايد جدّي بوده و از ترقيق و نرم کردن صدا به شدّت بپرهيزند. 2. زن و مرد نامحرم بايد از خيره و ممتد و با قصد ريبه و لذّت به يکديگر پرهيز نمايند. نگاه مسموم، خطرناک تر و مفسده انگيزتر از ساير موارد است. 3. راه رفتن ☘قرآن در سوره قصص آیه 25 به يکي از خصوصيات و حسني که به دختران شعيب در برابر حضرت موسي اشاره مي کند، راه رفتن توأم با متانت و حياء است: "فجاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين." بنابراين، زن بايد در برابر نامحرم، وجود خود را عاري از هرگونه حرکات مفسده انگيز و فريبنده نموده و و متانت و وقار را زيور خود سازد، از اين روست که پيشاپيش مرد نامحرم راه رفتن، بر زن و مرد کراهت دارد تا مرد به و نيافتد. 🌺✅يکي از حکمت هاي باطل بودن نماز مرد پشت سر زن همين است. آيه شريفة 31 سوره نور نيز دستور و و سنگيني را به زن مي دهد آنجا که مي فرمايد:"ولايَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ..." "طوري پاهايشان را به زمين نکوبند تا زينت هايشان که مخفي است آشکار شود." 4. مدل و رنگ لباس شکل و مدل و رنگ خاصي در حجاب زن معين نکرده است، ولي محدوده و اندازه و خط قرمزها کاملاً معين است، يعني حجاب زن از هر مدل و رنگي باشد، بايد اندازه حجاب رعايت شده، و از جلب نظر نامحرم بپرهيزد.
🌷✅ به دستور خدا اجباری هست ✳️🌸اشاعه اختیاری بودن حجاب، از دشمنان اسلام و تلاش بر اشاعه فساد در جامعه مسلمین بوده که فقط پذیرش مسلمانان نادان و همسویی خواسته و ناخواسته با اهداف پنهان دشمنان را کسب کرده اند. 🌷 در قرآن کلمه حجاب در قرآن هفت بار تکرار شده است که در سوره احزاب آيه 53 و سوره نور آيه 31 به معنی به کار رفته و در باقی آيات به معني مانع و پرده ای مستور است. ♦️✅رابطه و نگاه با در قرآن سوره نور ایه 30: 1."قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُون. «به مردان باايمان بگو: ديده فرو نهند و پاکدامني ورزند، که اين براي آنان پاکيزه تر است، زيرا خدا به آنچه مي کنند آگاه است.» ♦️✅وجوب پوشش کامل برای زن در قرآن سوره نور ایه 31: 2."وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ فُرُوجَهُنَّ وَ يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُوْلِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ" «به زنان باايمان بگو: خود را (از نامحرم) فروبندند و پاکدامني ورزند و زيورهاي خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که (طبعاً) از آن پيداست و بايد روسري خود را بر گردن خويش (فرو) اندازند، و زيورهايشان را جز براي شوهران يا پدران يا پدران شوهران يا پسران يا پسران شوهران شان يا برادران شان يا پسران برادران شان يا پسرخواهران شان يا زنان (هم کيش) خود يا کنيزان شان يا خدمتکاران مرد که (از زن) بي نيازند يا کودکاني که بر عورت هاي زنان وقوف حاصل نکرده اند، آشکار نکنند و پاهاي خود را (به گونه اي به زمين) نکوبند تا آنچه از زينت شان نهفته مي دارند معلوم گردد. اي مؤمنان، همگي (از مرد و زن) به درگاه خدا توبه کنيد، اميد که رستگار شويد.» ☘سوره احزاب ایه 59 : 3."أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا" "اي پيامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمن بگو: «پوشش هاي خود را بر خود فروتر گيرند، اين براي آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديک تر است و خدا آمرزندة مهربان است.» با توجه به آيات مذکور رابطه مستقيمي در حجاب و نگاه و ارتباط نامشروع مي يابيم. غضّ بصر و پوشاندن چشم از نگاه ناروا، دستور صريح به زن و مرد مسلمان است، و چون مرد در برابر غريزه جنسی ضعيف بوده و با نگاه ناروا و آلوده، زودتر اسير مي گردد، از اين رو، ابتداي دستور، خطاب به مرد، و پرهيز از ارتباط نامشروع است. نقطة آغازين هر ارتباط نامشروعي از نگاه حرام زن و مرد به ويژه مرد و خودنمايي زن است، لذا، خداوند حکيم، با سه دستور، حفظ نگاه و اندام از حرام، و رعايت حجاب کامل، پاکي روح و روان و و پاکدامني را بيمه نموده است، و راهي براي رستگاري و صعود بر قله هاي کمال و معرفت گشوده است. خداوند حکیم در آیه 55 سوره احزاب محارم بر زنان را بر می شمارد: 4."لَّاجُنَاحَ عَلَيْهِنَّ فِي آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ وَاتَّقِينَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدًا" بر زنان در مورد پدران و پسران و برادران و پسران برادران و پسران خواهران و زنان (هم کيش) و بردگان شان گناهي نيست (که ديده شوند) و بايد از خدا پروا بداريد که خدا همواره بر هر چيزي گواه است. 🌹 درونی در قرآن بر زنان ✳️رابطه زن و مرد در قرآن
🔻آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی: 🔹ورود و فعالیت زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هیچ اشکال و یا منع فقهی ندارد و نکته مهمی که در این‌ بین باید مورد توجه قرار گیرد حفظ حقوق و زن هنگام فعالیت در این زمینه‌هاست. 🔹نخستین نکته‌ای که در بین باید مورد توجه خواهران طلبه باشد تسلط و تبحر کامل شما بر و تبیین و شناخت اصولی و درستی از ماهیت حجاب است، همچنین واژه که قرآن کریم از آن یاد می‌برد تصریح بر چادر دارد چراکه جلباب در فرهنگ عرب تکه پارچه بلندی بوده که از سرتاپای فرد را در خود می‌پوشاند. دشمن در هجمه سنگینی از و تخریب علیه حجاب و مسئله چادر به راه انداخته که در این بین نیز وظیفه و رسالت اصلی بانوان طلبه تبیین و نشان دادن زیبایی‌ها و خوبی‌ها حجاب برای وجود یک زن است. 🔹برهرانسان عاقل روشن است که در فرض امنیت معنی دارد و حجاب امنیت‌آور است. 🔹نقشه‌ها و توطئه‌های دستگاه‌های استکباری به‌ویژه در فضای مجازی تنها بر حذف مسئله حجاب متمرکز نبوده بلکه آن‌ها با دستاویز قرار دادن مسئله تساوی بین زن و مرد به دنبال ریشه‌کن کردن بنیان خانواده هستند . ▶️ @learning_cyberspace
🌷نقد وضعیّت فعلی آموزش و مقررات و تربیت طلاب حوزه علمیه از حجت الاسلام پناهیان 🌷✅علت ناکارآمدی و ضعف علمی و اخلاقی برخی طلاب و روحانیون در نحوه تربیت و جایگرینی مدرک به جای علم و تهذیب نفس 👆👆👆👆
🔻اموری که ما به آن بدهکاریم، مسائل اولیّه‌ای است که مراعات نکرده ایم! اصلاً علت مشکلات، مربوط به موارد دور و غیرقابل ‌دسترس نیست؛ مثلا می‌‌‌‌گوید من حسود هستم؛ خُب، انسان حسادتش را اِعمال نکند. 🔸آیا کسی مىتواند بگوید من چرا حسودم؟ همان حسد هم بر انسان مسلّط نمى شود؛ مگر اینکه انسان بارها و بارها در طریق نجات قرار مى گیرد؛ ولی خودش عمداً شروع به خراب‌کارى مى کند. 🔹مسائل ریز سلوکى دیگر هم همین جور است. مرتّب خداوند به او التفات مى کند؛ ولی خودش خراب می‌کند. این شخص را اگر بلند کنى و در معدن طلا هم بگذارى، بالأخره باز خودش به اختیار و انتخاب خودش خرابی درست می‌کند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir http://t.me/joinchat/Ac2NBDvAMQYWLfO-R_QeYw
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🍃🌸 ✨ ❇️ در سبک زندگی اسلامی یکی از توصیه های اهل بیت علیهم السلام ، استفاده از آب فاتر است. 💧آب فاتر آبی است که ابتدا جوشانده شده باشد و کمی ولرم شده باشد. در خبر آمده است که آب فاتر، یک چیز صالح و نیکو چون وارد بدن شود ، هر عضو خراب و فاسد را تبدیل به یک عضو صالح و سالم خواهد نمود. این توصیه برای بیماری خاصی و فرد خاصی نیست ، بلکه یک توصیه عام می باشد. و با توجه به شرایط کنونی مزاجی مردم، این توصیه نه تنها برای مردم مفید، بلکه مصرف آن ضروری و لازم می باشد. یکی از خواص آن نیز برطرف نمودن یبوست است که اکثر مردم از این ام الامراض رنج می برند. 💚میتوان در کنار آب فاتر از یک گیاه لطیف و دارویی بصورت دمنوش در این آب فاتر استفاده برد. و از خواص عام و لطیف این گیاه بهره مند شد. 💚چه نیکو است که این سبک حسنه دمنوش را جایگزین چای سیاه نموده و از گیاهان طب اسلامی که حضرات معصومین به خواص آن بصورت عام اشاره نموده اند، و به نظر برای عموم بصورت دمنوش مجاز است استفاده برد. به عقیده حکما میزان مصرف این دمنوش ها به اندازه یک استکان تا یک فنجان برای عموم بی ضرر می باشد و بیشتر از آن را نمی توان یک توصیه عمومی در نظر گرفت. گیاهانی مانند: 🔺بابونه 🔺بادرنجبویه 🔺عناب 🔺بنفشه 🔺آویشن 🔺... 🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @DaftareAyatollahTabrizian