eitaa logo
mansurevatani.ir
56 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 تلاش و کوشش برای حل مشکلات ملت را تعطیل کرده اند تا نظام و رهبری را مجبور به مذاکره دوباره کنند افشاگری کریمی قدوسی از تلاش نسخه نویسان تسلیم علیه ملت 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🌹برگی دیگر از اثبات حقانیت طب اسلامی تاثیر نماز بر بیان ژن ها 🔹 💫 گروه تحقیقاتی دکتر اکبری 🔷 نماز نوعی معنویت درمانی است که در همه دنیا روی آن کار می شود. 🔴 اگر در هنگام خواندن هر نماز، فقط چند لحظه یا چند ثانیه در هر کدام، یادمان بیاید که داریم با چه کسی حرف می زنیم، کفایت می کند که این عرایضی که من می کنم تماما برای بدن اتفاق بیافتد. گروه تحقیقاتی دکتر اکبری، در این تحقیق به حقایقی رسیدند، به حدی که مسئولان دانشگاه کمبریج انگلستان از آنها خواسته اند تا ماه بعد نتایج آن را برایشان به سخنرانی بگذارند. 👤 دکتر اکبری: ✍ ما رفتیم روی ژن، کسی که یک نماز دو رکعتی با توجه می خواند، بیان ژنی او را بررسی کردیم ودیدیم بر اثر نماز بیان ژنی فرد تغییر می کند. ♻️ در بدن ما انسان ها میلیاردها سلول وجود دارد و اطلاعات جسمی و روانی بدن ما، بصورت ژن ها بر روی 23 جفت کروموزوم، در هسته سلول نگهداری می شود. 💠 این ژن ها هستند که با دستور تولید پروتئین ها در سلول ها می توانند فرمان سلامت بدهند، یا فرمان سرطان، یا فرمان دیابت، یا فرمان بداخلاقی اضطراب و افسردگی دهند. 🔶 نتایج به زبان ساده نشان می دهد: 🔸 نماز ژن های بد و بیماری زا را خاموش و ژن های خوب و سالم را روشن می کند وبه سلامتی کمک می کند . ⭕️ به زودی شاهد پایان دیکتاتوری طب شیمیایی در عرصه درمان خواهیم بود (ان شاء الله) . ______ 🔰 آیت الله تبریزیان : ما در طب اسلامی به ارتباط روح وبدن قائل هستیم، امروزه تمام دنیا اثرات مثبت نماز وروزه را بر سلامتی پذیرفته است . __________ 🔆 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 🔆‌ 🌐 @daroo100🔹
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا می‌داند کفار چه زحمت‌هایی می‌کشند تا دروغ و افترا را به جای راست و درست در رسانه‌ها تحویل دهند، و هر روز با وسایلی و نقشه‌هایی علیه مسلمانان به میدان می‌آیند تا غافلان، آگاه نشوند. ما هم اول باور نمی‌کردیم، ولی بعد دیدیم آسان است. 📚 در محضر بهجت، ج۱، ص۱۳۲ ✅ Sapp.ir/bahjat_ir ✅ eitaa.com/bahjat_ir ✅ Gap.im/bahjat_ir ✅ ble.im/bahjat_ir
🌷منابع روایی پیاده روی اربعین از حجت الاسلام پناهیان سال94 🍀👆👆👆👆👆
هدایت شده از الهادی
* 🔻كسانی كه بنا است از حيث اجتماعي رشد كنند دو نحوه هستند: 🔸یک دسته افرادي هستند كه رشدي موقت و غير مستقيم و رشد فواره وار می كنند. این نوع از رشد خوب نیست و به درد هم نميخورد. اين ها يك مقدار كه به بالا ميروند بعد از آن سقوط ميكنند. 🔹اما در نوع دوم رشد اجتماعی که براي رشدهاي حساب شده است، قبلش شكستگي زياد مي خواهد. اگر رشدي واقعی بخواهند به كسي بدهند اول خوب او را مي شكنند. شايد در قرآن اشاره به اين مطلب شده باشد مثلاً در داستان حضرت يوسف عليه السلام تعبيرات خيلي زيباست. در سیر این قضیه قرآن اول جريان چاه را ميآورد بعد جريان تخت پادشاهی را ذکر می کند. اول اين پَستي بعد آن بلندي... اين شكستگي براي همه لازم است. اين قاعده در موارد متعدد در قرآن خيلي زيبا ذكر شده است. ادامه دارد...
هدایت شده از الهادی
* ادامه پست قبل... 🔻هركسي را شكستگي بيشتر دادند بنا است رشد بیشتری بكند. و الا بعضي بودند كه روح خشك و خشني داشتند در ابتدا هم موفق بودند ولي در طي روزگار محكم زمين خوردند. انسان اول بايد شكستگي دل و خشوع برايش حاصل شود. 🔸علت اين كه در سير اساتيد مرحوم قاضي و ديگران دستور اوليه آنها ذكر يونسيه در سجده بوده است این است که هم ذكر یونسیه و هم سجده اين شكستگي را ايجاد ميكند. خود سجده انسان را ميشكند. سجده غير از ايستادن و ذكر گفتن است. 🔹البته بعضي اذكار را بايد ايستاده گفت آن در جاي ديگري است ولي ذكر يونسيه در سجده است. خود چينش الفاظ ذكر یونسيه باعث شکستگی است، در سجده که گفته شود شكستگي بیشتری ایجاد می کند. در تاريكي گفتنش هم باز شكستگي بیشتری مي آورد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
پرسش: پیاده‌ رفتن با مشکلات و زحمات مورد رضایت ائمه علیهم‌السلام هست؟ پاسخ: چنانچه قابل ‌تحمل شخص باشد، بلی؛ «اَفْضَلُ الاَعْمَالِ اَحْمَزُهَا؛ برترین اعمال، دشوارترین آن‌هاست». 📚 رحمت‌واسعه، ص٣٣١
اندکی تامل #یمانی دروغی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 @OstadRaefipoor1
نامه انقلابی سرگشاده آیت الله خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی نگارنده نیز به عنوان یکی ازحوزویان، ضمن تقدیر و تشکر از اقدام اسلامی و انقلابی آیت الله یزدی، تأسف شدید و شرمندگی از ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم که همه جیره خوارمادی و معنوی سفره آن حضرت هستیم، ابراز و خواستار اقدام فوری جامعه مدرّسین و شورای عالی حوزه علمیه قم و مجمع عمومی اساتید و شورای سیاستگزاری ائمه جمعه درممانعت از تکرار چنین فجایعی در حوزه مرجعیّت و تدریس و امام جماعت و... هستم. فاین تذهبون؟ دشمنان اسلام بدانند، اسلام و مسلمانان همچنان پایدار و پیروز هستند و پیاده شدن چند نفر که تاریخ مواردی را به یاد دارد، هیچ خدشه و خللی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی ایران و تبعیّت مردم از مرجعیّت دینی ایجاد نشده و نخواهد شد. لم تقولون ما لاتفعلون؟ مردم فهیم و ولایت مدار و هشیار و پر ایران، توان شناسایی دسیسه های دشمن از درون حوزه علمیّه را دارد و می تواند صره را ناصره تشخیص دهد. در پی انتشار تصاویری از حضرت آیت الله شبیری زنجانی در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی طی نامه ای خطاب به این مرجع تقلید، خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شدند. نامه سرگشاده آیت الله یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانیبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار تصاویری از آیت الله العظمی شبیری زنجانی در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی طی نامه ای خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی خواستاررعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شدند. متن این نامه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیت الله شبیری زنجانی «دامت برکاته» سلام علیکم با احترام؛ ضمن عرض ارادت و تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است. لازم به ذکر است، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال کردم. چگونه می شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!.یادآور می شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.ان شاء الله محمد یزدی
🌷چرایی اهمیت پیاده روی روز از منظر بهجت العرفا یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا بهجت العرفا آیت الله محمدتقی بهجت فومنی(ره) درباره ی نقش پیاده روی روز اربعین می گوید:" روایت است که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می کند به اهل عالم، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا،... 🍀 امام زمان، خودش را به واسطه ی امام علیه السلام به همه ی عالم معرفی می کنند ... بنابراین در آن زمان باید همه ی مردم عالم، حسین علیه السلام را شناخته باشند... اما الان هنوز همه ی مردم عالم، حسین علیه السلام را نمی شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا علیه السلام طوری فریاد نزدیم که همه ی عالم صدای ما را بشنود، پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین علیه السلام به عالم است." منبع: http://qurantv.ir/دانش-و-بینش/ویژه-نامه/405-اهمیت-پیاده روی-ازنجف-تا-کربلا 🌱شش سالی هست که پیاده روی اربعین تا با جمعیّت زیاد شروع شده امسال بیست و شش میلیون نفراز شصت کشور جهان زائر کربلا شدند، و مبلّغ امام حسین علیه السلام. شروع معرّفی فرزند علی مرتضی و فاطمه زهرا شروع شده، همزمان مظلومیّت زینب کبری و اهل بیت آخرین پیامبرخدا حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و اوّلین پیشوای مسلمین حضرت علی علیه السلام و دوّمین امام معصوم مسلمین حضرت حسن بن علی علیه السلام و دین اسلام نیز معرّفی می شود. 🌷حضور اقلیت های مذهبی در کربلا نیز این نوید را می دهد که این پیاده روی، طلیعه ظهور دوازدهمین امام معصوم و رهبر جهانیان هست. هیچ نهاد و مرجع تقلید و... دعوت به پیاده روی تا کربلا در اربعین را نکرده حتّی رسانه ها نیز امسال در برابر عمل انجام شده عاشقان حسین قرار گرفتند و دویدند تا از سیل جمعیّت عقب ننمانند. پیاده روی اربعین، پیروزی شهدای عاشورا و اقتدارامام حسین علیه السلام و تسخیر قلوب مسلمانان، حتی آزادگان جهان را ثابت می کند. 🌱سال دیگر قطعا گسترده تر از حال خواهد شد، چون صدای پای یوسف زهرا می آید. لشکر امام زمان از ایران و عراق و... در حال شکل گیری هست عاشقان حسین عاشقان مهدی هم هستند.
🌷پیاده روی تا طلیعه لشکر مهدی زهرا یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا 🌷حرکت خودجوش پیاده روی اربعین به سوی کربلا، در اوج فتنه انگیزی دشمنان اسلام و قتل و غارت مسلمانان در سراسر جهان، و غربت مسلمانان در برابر شمشیرهای آغشته به ددمنشی یزیدیان، تداعی جوشش دوباره خون حسین و گشودن مسیر اصلاح امّت جدّش و چراغ راه گمشدگان در ظلمت دنیای فانی و نمایانگر چهره واقعی قدرت طلبان دین به دنیا فروش شده است. 🌷حرکتی که یاران حسین برای پاسداری از خون شان آغاز کردند، تا به یاری قهرمان کربلا رفته و پیام عاشورا را به جهانیان برسانند. 🍀حسینیان بعد از عاشورا به یاری زینب می شتابند تا دین خدا را به مردم جهان ابلاغ کنند. این سیل خروشان جمعیّت عزادار، ندای اسلام است. پاسخ ندای هل من ناصرینصرنی امام حسین هست که بعد از چهارده قرن در اجماع مسلمانان از سراسر جهان جواب یافته است. آنها نیز همچون امام شان، عزّت شهادت را به ذلّت بندگی یزیدیان ترجیح دادند. 🌷یاران حسین داغ دیده اند، داغ مولایشان اباعبدالله الحسین، فرزند علی مرتضی، یاران حسین داغ عباس دیده اند، همان که در شهادتش اباعبدالله گفت الان کمرم شکست، همان که قوت قلب اهل بیت پیامبر بود، عباسی که شهادت را به ذلت زنده ماندن زیرپرچم دشمنان اسلام ترجیح داد. 🌱یاران حسین بعد از عاشورا می خواهند، سیل جمعیّت حسینیان را در کربلا به نمایش بگذارند. کربلایی که امام فقط 72 تن یار داشت. حال این مردم، ایستادن در برابر یزیدیان را با پیاده روی به سوی کربلا اعلام می کنند که دیگرحسین تنها نیست. 🌷پیام این حرکت همان پیام امام حسین هست. در کربلا آنچه مسیرنهایی را رقم می زد، عشق به خدا بود و معرفت، شور و شوق وصال به معبود بود، حال نیز عشق و شور حسینی مسیر طولانی و زجر پیاده روی را کنار زده و شتابان به سوی میعادگاه وصل می شتابند تا تسلّای دل زینب شوند. قهرمان کربلا داغ برادر و فرزند وبرادر زاده وفرزندان جدش را دیده بود ولی لحظه ای از یاری حسین و ابلاغ پیام امام زمانش غافل نبود و هرحیله دشمن را به فرصت ابلاغ پیام عاشورا و تبلیغ دین اسلام تبدیل می کرد. حال نیز یاران حسین؛ عزاداری را به احیاء دین خدا و ابلاغ پیام عاشورا تبدیل کرده اند، یعنی به لشکر حسین زمان شان پیوستند تا کربلایی دیگر سر امام زمان شان بر سر نیزه ها نرود. روزی که دیر نیست، حسینیان در کنار مهدی زهرا سلام الله علیها، کاخ یزیدیان را در هم خواهند شکست. این پیاده روی نوید پیروزی حسین زمان بر یزیدیان را می دهد. این عشق و شور می رود تا تنهایی امام زمان را پایان دهد. منتقم ثارالله می آید. باید آماده پیوستن به لشکر حسینیان باشیم. کربلا برای حسین زمان یار می طلبد. جوشش قلب ها نوید پیروزی می دهد.
هدایت شده از الهادی
🔻خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکمْ وَ ما تُوعَدُون؛( روزى شما وآنچه وعده داده شده‌اید، در آسمان است. سوره ذاریات، آیه 22.) اگر بنا شد رزق انسان در آسمان باشد، یک تحلیل درست می خواهد که انسان با این قضیّه، مبنایی برخورد کند و زیربنای افکار و قواعدش را درست کند. ما رزق را عموماً خوراک می دانیم؛ در حالی که رزق، اعمّ است. «فِی السَّماءِ رِزْقُکمْ” به معنای مقدّرات است. در روایتی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده است که تعقیبات نماز صبح، انسان را به رزقش نزدیک‌تر میکند از دویدن به دنبال روزی. (مکارم الاخلاق، ص305). ادامه دارد...
هدایت شده از الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻کانال ارتباطی افراد مختلف در همین آسمانی است که رزق انسان، در آن است (فِی السَّماءِ رِزْقُکمْ وَ ما تُوعَدُون) انسانی که وقت سحر، خواب باشد، آمادگی و ارتباط او کم و چه بسا قطع است، غیر از رزق مادّی. باید همه‌ی مجموعه رزق را با یک نگاه دید. وقتی انسان، اهمال‌کار باشد، بی‌توجّه باشد، خواب باشد و مشغول معصیت باشد، به‌تدریج، رزق‌های او کم می‌شود تا جایی که باب رزق او مسدود می‌شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
🌷چهل حدیث از علیه السلام🌷 1- قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (علیه السلام) : مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، كانَ كَمَنْ زارَ اللهَ فَوْقَ عَرْشِهِ.([1]) حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمود: هر مؤمنى كه قبر امام حسین علیه السلام را كنار شطّ فرات زیارت كند همانند كسى است كه خداوند متعال را بر فراز عرش زیارت كرده باشد. 2- كَتَبَ (علیه السلام): أبْلِغْ شیعَتى: إنَّ زِیارَتى تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ألْفَ حَجَّه، فَقُلْتُ لاِبى جَعْفَر (علیه السلام): ألْفُ حَجَّه؟! قالَ: إى وَاللهُ، وَ ألْفُ ألْفِ حَجَّه، لِمَنْ زارَهُ عارِفاً بِحَقِّهِ.([2]) حضرت به یكى از دوستانش نوشت: به دیگر دوستان و علاقمندان ما بگو: ثواب زیارت ـ قبر ـ من معادل است با یك هزار حجّ. راوى گوید: به امام جواد (علیه السلام) عرض كردم: هزار حجّ براى ثواب زیارت پدرت مى باشد؟! فرمود: بلى، هر كه پدرم را با معرفت در حقّش زیارت نماید، هزار هزار ـ یعنى یك میلیون ـ حجّ ثواب زیارتش مى باشد. 3- قالَ (علیه السلام): أوَّلُ ما یُحاسَبُ الْعَبْدُ عَلَیْهِ، الصَّلاهُ فَإنْ صَحَّتْ لَهُ الصَّلاهُ صَحَّ ماسِواها، وَ إنْ رُدَّتْ رُدَّ ماسِواها.([3]) فرمود: اوّلین عملى كه از انسان مورد محاسبه و بررسى قرار مى گیرد نماز است، چنانچه صحیح و مقبول واقع شود، بقیه اعمال و عبادات نیز قبول مى گردد وگرنه مردود خواهد شد. 4- قالَ (علیه السلام): لِلصَّلاهِ أرْبَعَهُ آلاف باب.([4]) فرمود: نماز داراى چهار هزار در (جزء و شرط) مى باشد. 5- قالَ (علیه السلام): الصَّلاهُ قُرْبانُ كُلِّ تَقىّ.([5]) فرمود: نماز، هر شخص باتقوا و پرهیزكارى را - به خداوند متعال - نزدیك كننده است. 6- قالَ (علیه السلام): یُؤْخَذُ الْغُلامُ بِالصَّلاهِ وَ هُوَ ابْنُ سَبْعِ سِنینَ.([6]) فرمود: پسران باید در سنین هفت سالگى به نماز وادار شوند. 7- قالَ (علیه السلام): فَرَضَ اللهُ عَلَى النِّساءِ فِى الْوُضُوءِ أنْ تَبْدَءَ الْمَرْئَهُ بِباطِنِ ذِراعِها وَ الرَّجُلُ بِظاهِرِ الذِّراعِ.([7]) فرمود: خداوند در وضو بر زنان لازم دانسته است كه از جلوى آرنج دست، آب بریزند و مردان از پشت آرنج. 8- قالَ (علیه السلام): رَحِمَ اللهُ عَبْداً أحْیى أمْرَنا، قیلَ: كَیْفَ یُحْیى أمْرَكُمْ؟ وَ قالَ (علیه السلام) : یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا وَیُعَلِّمُها النّاسَ.([8]) فرمود: رحمت خدا بر كسى باد كه أمر ما را زنده نماید، سؤال شد: چگونه؟ حضرت پاسخ داد: علوم ما را فرا گیرد و به دیگران بیاموزد. 9- قالَ (علیه السلام): لَتَأمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ، وَلَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ، اَوْلَیَسْتَعْمِلَنَّ عَلَیْكُمْ شِرارُكُمْ، فَیَدْعُو خِیارُكُمْ فَلا یُسْتَجابُ لَهُمْ.([9]) 🍀فرمود: باید هر یك از شماها امر به و نهى از نمائید، و گرنه شرورترین افراد بر شما تسلّط یافته و آنچه كه خوبانِ شما، دعا و نفرین كنند مستجاب نخواهد شد. 10- قالَ (علیه السلام): مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلى مایُكَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ، فَلْیَكْثُرْ مِنْ الصَّلوهِ عَلى مُحَمَّد وَآلِهِ، فَإنَّها تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْماً.([10]) 🌱فرمود: كسى كه توان جبران گناهانش را ندارد، زیاد بر حضرت محمّد و اهل بیتش(علیهم السلام)صلوات و درود فرستد، كه همانا گناهانش ـ اگر حقّ الناس نباشد ـ محو و نابود گردد. 11- قالَ (علیه السلام): الصَّلوهُ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ التَّسْبیحَ وَالتَّهْلیلَ وَالتَّكْبیرَ.([11] ) فرمود: فرستادن صلوات و تحیّت بر حضرت محمّد و اهل بیت آن حضرت (علیهم السلام) در پیشگاه خداوند متعال، پاداش گفتن «سبحان الله، لا إله إلاّ الله، الله اكبر» را دارد. 12- قالَ (علیه السلام): لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَهَ عَیْن مِنْ حُجَّه لَساخَتْ بِأهْلِها.([12]) فرمود: چنانچه زمین لحظه اى خالى از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو مى برد. 13- قالَ (علیه السلام): عَلَیْكُمْ بِسِلاحِ الاْنْبیاءِ، فَقیلَ لَهُ: وَ ما سِلاحُ الاْنْبِیاءِ؟ یَا ابْنَ رَسُولِ الله! فَقالَ (علیه السلام): الدُّعاءُ.([13]) فرمود: بر شما باد به كارگیرى سلاح پیامبران، به حضرت گفته شد: سلاح پیغمبران(علیهم السلام)چیست؟ در جواب فرمود: توجّه به خداوند متعال; و دعا كردن و از او كمك خواستن مى باشد. 14- قالَ (علیه السلام): صاحِبُ النِّعْمَهِ یَجِبُ عَلَیْهِ التَّوْسِعَهُ عَلى عَیالِهِ.([14]) فرمود: هر كه به هر مقدارى كه در توانش مى باشد، باید براى اهل منزل خود انفاق و خرج كند.
15- قالَ (علیه السلام): المَرَضُ لِلْمُؤْمِنِ تَطْهیرٌ وَ رَحْمَهٌ وَ لِلْكافِرِ تَعْذیبٌ وَ لَعْنَهٌ، وَ إنَّ الْمَرَضَ لا یَزالُ بِالْمُؤْمِنِ حَتّى لا یَكُونَ عَلَیْهِ ذَنْبٌ.([15]) فرمود: مریضى، براى مؤمن سبب رحمت و آمرزش گناهانش مى باشد و براى كافر عذاب و لعنت خواهد بود. سپس افزود: مریضى، همیشه همراه مؤمن است تا آن كه از گناهانش چیزى باقى نماند و پس از مرگ آسوده و راحت باشد. 16- قالَ (علیه السلام): إذَا اكْتَهَلَ الرَّجُلُ فَلا یَدَعْ أنْ یَأكُلَ بِاللَّیْلِ شَیْئاً، فَإنَّهُ أهْدَءُ لِنَوْمِهِ، وَ أطْیَبُ لِلنَّكْهَهِ.([16]) فرمود: وقتى كه مرد به مرحله پیرى و كهولت سنّ برسد، حتماً هنگام شب ـ قبل از خوابیدن ـ مقدارى غذا تناول كند كه براى آسودگى خواب مفید است، همچنین براى هم خوابى و زناشوئى سودمند خواهد بود. 17- قالَ (علیه السلام): إنَّما یُرادُ مِنَ الاْمامِ قِسْطُهُ وَ عَدْلُهُ، إذا قالَ صَدَقَ، وَ إذا حَكَمَ عَدَلَ، وَ إذا وَعَدَ أنْجَزَ.([17]) فرمود: همانا از امام و راهنماى جامعه، مساوات و عدالت خواسته شده است كه در سخنان صادق، در قضاوت ها عادل و نسبت به وعده هایش وفا نماید. 18- قالَ (علیه السلام): لا یُجْمَعُ الْمالُ إلاّ بِخَمْسِ خِصال: بِبُخْل شَدید، وَ أمَل طَویل، وَ حِرص غالِب، وَ قَطیعَهِ الرَّحِمِ، وَ إیثارِ الدُّنْیا عَلَى الْآخِرَهِ.([18]) 🍀فرمود: ثروت، انباشته نمى گردد مگر با یكى از پنج خصلت: بخیل بودن، آرزوى طول و دراز داشتن، حریص بر دنیا بودن، قطع صله رحم كردن، آخرت را فداى دنیا كردن. 19- قالَ (علیه السلام): لَوْ أنَّ النّاسَ قَصَّرَوا فِى الطَّعامِ، لاَسْتَقامَتْ أبْدانُهُمْ.([19]) فرمود: چنانچه مردم خوراك خویش را كم كنند و پرخورى ننمایند، بدن هاى آن ها دچار امراض مختلف نمى شود. 20- قالَ (علیه السلام): مَنْ خَرَجَ فى حاجَه وَ مَسَحَ وَجْهَهُ بِماءِالْوَرْدِ لَمْ یَرْهَقْ وَجْهُهُ قَتَرٌ وَلا ذِلَّهٌ.([20]) فرمود: هركس هنگام خروج از منزل براى حوایج زندگى خود، صورت خویش را با گلاب خوشبو و معطّر نماید، دچار ذلّت و خوارى نخواهد شد. 21- قالَ (علیه السلام): إنَّ فِى الْهِنْدِباءِ شِفاءٌ مِنْ ألْفِ داء، ما مِنْ داء فى جَوْفِ الاْنْسانِ إلاّ قَمَعهُ الْهِنْدِباءُ.([21]) فرمود: گیاه كاسنى شفاى هزار نوع درد و مرض است، كاسنى هر نوع مرضى را در درون انسان ریشه كن مى نماید. 22- قالَ (علیه السلام): السَّخیُّ یَأكُلُ طَعامَ النّاسِ لِیَأكُلُوا مِنْ طَعامِهِ، وَالْبَخیلُ لا یَأكُلُ طَعامَ النّاسِ لِكَیْلا یَأكُلُوا مِنْ طَعامِهِ.([22]) فرمود: افراد سخاوتمند از خوراك دیگران استفاده مى كنند تا دیگران هم از امكانات ایشان بهره گیرند و استفاده كنند; و لیكن افراد بخیل از غذاى دیگران نمى خورند تا آن ها هم از غذاى ایشان نخورند. 23- قالَ (علیه السلام): شیعَتُنا المُسَّلِمُونَ لاِمْرِنا، الْآخِذُونَ بِقَوْلِنا، الْمُخالِفُونَ لاِعْدائِنا، فَمَنْ لَمْ یَكُنْ كَذلِكَ فَلَیْسَ مِنّا.([23]) فرمود: ما كسانى هستند كه تسلیم امر و نهى ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگى ـ در عمل و گفتار ـ خود قرار دهند، مخالف دشمنان ما باشند و هر كه چنین نباشد از ما نیست. 24- قالَ (علیه السلام) مَنْ تَذَكَّرَ مُصابَنا، فَبَكى وَ أبْكى لَمْ تَبْكِ عَیْنُهُ یَوْمَ تَبْكِى الْعُیُونُ، وَ مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیى فیهِ أمْرُنا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ.([24] ) فرمود: هر كه مصائب ما ـ اهل بیت عصمت و طهارت ـ را یادآور شود و گریه كند یا دیگرى را بگریاند، روزى كه همه گریان باشند او نخواهد گریست، و هر كه در مجلسى بنشیند كه علوم و فضائل ما گفته شود همیشه زنده دل خواهد بود. 25- قالَ (علیه السلام): الْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَهِ یَعْدِلُ سَبْعینَ حَسَنَه، وَ الْمُذیعُ بِالسَّیِّئَهِ مَخْذُولٌ، وَ الْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَهِ مَغْفُورٌ لَهُ.([25]) 🌴فرمود: انجام دادن حسنه و كار نیك به صورت مخفى، معادل هفتاد حسنه است; و آشكار ساختن گناه و خطا موجب خوارى و پستى مى گردد و پوشاندن و آشكار نكردن خطا و گناه موجب آمرزش آن خواهد بود. 26- أنَّهُ سُئِلَ مَا الْعَقْلُ؟ فَقالَ (علیه السلام): التَّجَرُّعُ لِلْغُصَّهِ، وَ مُداهَنَهُ الاْعْداءِ، وَ مُداراهُ الاْصْدِقاءِ.([26]) *از امام رضا(علیه السلام) سؤال شد كه و چگونه است؟ حضرت در جواب فرمود: تحمّل مشكلات و ناملایمات، زیرك بودن و حركات دشمن را زیر نظر داشتن، مدارا كردن با دوستان مى باشد* ( اختلاف نظرها سبب فتنه و آشوب نشود.)
27- قالَ (علیه السلام): مابَعَثَ اللهُ نَبیّاً إلاّ بِتَحْریمِ الْخَمْرِ، وَ أنْ یُقِرَّ بِأنَّ اللهَ یَفْعَلُ ما یَشاءُ.([1]) فرمود: خداوند هیچ پیغمبرى را نفرستاده مگر آن كه در شریعت او شراب و مُسكرات حرام بوده است، همچنین هر یك از پیامبران معتقد بودند كه خداوند هر آنچه را اراده كند انجام مى دهد. 28- قالَ (علیه السلام): لا تَتْرُكُوا الطّیبَ فى كُلِّ یَوْم، فَإنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَیَوْمٌ وَ یَوْمٌ، فَإنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَفى كُلِّ جُمْعَه.([2]) فرمود: سعى نمائید هر روز، از عطر استفاده نمائید و اگر نتوانستید یك روز در میان، و اگر نتوانستید پس هر جمعه خود را معطّر و خوشبو گردانید (با رعایت شرائط زمان و مكان). 29- قالَ (علیه السلام): إذا كَذِبَ الْوُلاهُ حُبِسَ الْمَطَرُ، وَ إذا جارَالسُّلْطانُ هانَتِ الدَّوْلَهِ، وَ إذا حُبِسَتِ الزَّكاهُ ماتَتِ الْمَواشى.([3]) فرمود: هرگاه والیان و حكومت دروغ گویند باران نمى بارد، و اگر رئیس حكومت، و ستم نماید پایه هاى حكومتش سست و ضعیف مى گردد; و چنانچه مردم زكات ـ و خمس مالشان را ـ نپردازند چهارپایان مى میرند. 30- قالَ (علیه السلام): الْمَلائِكَهُ تُقَسِّمُ أرْزاقَ بَنى آدَمِ ما بَیْنَ طُلُوعِ الْفَجْرِ إلى طُلُوعِ الشَّمْسِ، فَمَنْ نامَ فیما بَیْنَهُما نامَ عَنْ رِزْقِهِ.([4]) 🌴فرمود: ما بین طلوع سپیده صبح تا طلوع خورشید ملائكه الهى ارزاق انسان ها را سهمیه بندى مى نمایند، هركس در این زمان بخوابد غافل و محروم خواهد شد. 31- قالَ (علیه السلام): مَنْ فَرَّجَ عَنْ فَرَّجَ اللهُ قَلْبَهُ یَوْمَ الْقِیامَهِ.([5]) فرمود: هركس مشكلى از مؤمنى را بر طرف نماید و او را خوشحال سازد، خداوند او را در روز قیامت خوشحال و راضى مى گرداند. 32- قالَ (علیه السلام): إنّا لَنَعْرِفُ الرَّجُلَ إذا رَأیْناهُ بِحَقیقَهِ الإیمانِ وَ بِحَقیقَهِ النِّفاقِ.([6]) فرمود: همانا ما اهل بیت عصمت و طهارت چنانچه شخصى را بنگریم، ایمان و اعتقاد او را مى شناسیم كه اعتقادات درونى و افكار او چگونه است. 33- قالَ (علیه السلام): لا یَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً إلاّ أنْ یَكُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّهٌ مِنَ اللهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ نَبیِّهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ وَلیّهِ، أمَّا السَّنَّهُ مِنَ اللهِ فَكِتْمانُ السِّرِّ، أمَّا السُّنَّهُ مِنْ نَبِیِّهِ مُداراهُ النّاسِ، اَمَّا السُّنَّهُ مِنْ وَلیِّهِ فَالصَّبْرُ عَلَى النائِبَهِ.([7]) فرمود: مؤمن، حقیقت ایمان را درك نمى كند مگر آن كه 3 خصلت را دارا باشد: خصلتى از خداوند، كه كتمان اسرار افراد باشد، خصلتى از پیغمبر اسلام (صلى الله علیه وآله وسلم) كه مدارا كردن با مردم باشد، خصلتى از ولىّ خدا كه صبر و شكیبائى در مقابل شدائد و سختى ها را داشته باشد. 34- قالَ (علیه السلام): إنَّ الصَّمْتَ بابٌ مِنْ أبْوابِ الْحِكْمَهِ، یَكْسِبُ الْمَحَبَّهَ، إنَّهُ دَلیلٌ عَلى كُلِّ خَیْر.([8]) فرمود: همانا سكوت و خاموشى راهى از راه هاى حكمت است، سكوت موجب محبّت و علاقه مى گردد، سكوت راهنمائى براى كسب خیرات مى باشد. 35- قالَ (علیه السلام): مِنَ السُّنَّهِ التَّزْویجُ بِاللَّیْلِ، لاِنَّ اللهَ جَعَلَ اللَّیْلَ سَكَناً، وَالنِّساءُ إنَّماهُنَّ سَكَنٌ.([9]) فرمود: بهترین وقت براى تزویج و زناشوئى شب است كه خداوند متعال شب را وسیله آرامش و سكون قرار داده، همچنین زنان آرام بخش و تسكین دهنده مى باشند. 36- قالَ (علیه السلام):ما مِنْ عَبْد زارَ قَبْرَ مُؤْمِن، فَقَرَأ عَلَیْهِ «إنّا أنْزَلْناهُ فى لَیْلَهِ الْقَدْرِ» سَبْعَ مَرّات، إلاّ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَلِصاحِبِ الْقَبْرِ.([10]) فرمود: هر بنده اى از بندگان خداوند بر قبر مؤمنى جهت زیارت حضور یابد و هفت مرتبه سوره مباركه ـ إنّا أنزلناه ـ را بخواند، خداوند متعال گناهان او و صاحب قبر را مورد بخشش و آمرزش قرار مى دهد. 37- قالَ (علیه السلام): الاْخُ الاْكْبَرُ بِمَنْزِلَهِ الاْبِ.([11]) فرمود: برادر بزرگ جانشین و جایگزین پدر خواهد بود. 38- قالَ (علیه السلام): انَّما تَغْضَبُ للهِِ عَزَّ وَ جَلَّ، فَلا تَغْضَبْ لَهُ بِأكْثَرَ مِمّا غَضِبَ عَلى نَفْسِهِ.([12]) فرمود: چنانچه در موردى خواستى غضب كنى و براى خدا برخورد نمائى، پس متوجّه باش كه غضب و خشم خود را در جهت و محدوده رضایت و خوشنودى خداوند، اِعمال كن.
39- قالَ (علیه السلام): خَیْرُ الاْعْمالِ الْحَرْثُ، تَزْرَعُهُ، فَیَأكُلُ مِنْهُ الْبِرُّ وَ الْفاجِرُ، أمَّا الْبِرُّ فَما أكَلَ مِنْ شَیْىء إسْتَغْفَرَ لَكَ، وَ أمَّا الْفاجِرُ فَما أكَلَ مِنْهُ مِنْ شَیْىء لَعَنَهُ، وَ یَأكُلُ مِنهُ الْبَهائِمُ وَ الطَّیْرُ.([13]) فرمود: بهترین كارها، شغل كشاورزى است، چون كه در نتیجه كشت و تلاش، همه انسان هاى خوب و بد از آن استفاده مى كنند. امّا استفاده خوبان سبب آمرزش گناهان مى باشد، ولى استفاده افراد فاسد و فاسق موجب لعن ایشان خواهد شد، همچنین تمام پرنده ها و چرندگان از تلاش و نتیجه كشت بهره مند خواهند شد. 40- قالَ (علیه السلام): مَنْ تَرَكَ السَّعْیَ فى حَوائِجِهِ یَوْمَ عاشُوراء، قَضَى اللهُ لَهُ حَوائجَ الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ قَرَّتْ بِنا فِى الْجِنانِ عَیْنُهُ.([14]) 🌴فرمود: هركس روز عاشوراى امام حسین (علیه السلام)، دنبال كسب و كار نرود (و مشغول عزادارى و حزن و اندوه گردد)، خداوند متعال خواسته ها و حوائج دنیا و آخرت او را برآورده مىنماید; و در بهشت چشمش به دیدار ما - اهل بیت - روشن مى گردد. منابع: [1] - مستدرك الوسائل: ج 10، ص 250، ح 38. [2] - مستدرك الوسائل: ج 10، ص 359، ح 2. [3] - مستدرك الوسائل: ج 3، ص 25، ح 4. [4] - تهذیب الأحكام: ج 2، ص 242، ح 957. [5] - وسائل الشّیعه: ج 4، ص 43، ح 4469. [6] - وسائل الشّیعه: ج 21، ص 460، ح 27580. [7] - وسائل الشّیعه: ج 1، ص 467، ح 1238. [8] - بحارالأنوار: ج 2، ص 30، ح 13. [9] - الدّرّه الباهره: ص 38، س 3، بحار: ج 75، ص 354، ح 10. [10] - جامع الأخبار ص 59، بحارالأنوار: ج 91، ص 47، ح 2. [11] - أمالى شیخ صدوق ص 68، بحارالأنوار: ج 91، ص 47، ضمن ح 2. [12] - علل الشّرایع: ص 198، ح 21. [13] - بصائرالدّرجات: جزء 6، ص 308، باب 8، ح 5. [14] - وسائل الشّیعه: ج 21، ص 540، ح 27807. [15] - بحارالأنوار: ج 78، ص 183، ح 35، ثواب الأعمال: ص 175. [16] - محاسن برقى: ص 422، ح 208. [17] - الدّرّه الباهره: ص 37، س 13، بحار: ج 75، ص 354، س 5. [18] - وسائل الشّیعه: ج 21، ص 561، ح 27873. [19] - مستدرك الوسائل: ج 2، ص 155، ح 30. [20] - مصادقه الإخوان شیخ صدوق: ص 52، ح 1. [21] - وسائل الشّیعه: ج 25، ص 183، ح 31693. [22] - مستدرك الوسائل: ج 15، ص 358، ح 8. [23] - جامع أحادیث الشّیعه: ج 1، ص 171، ح 234، بحار: ج 65، ص 167، ح 24. [24] - وسائل الشّیعه: ج 14، ص 502، ح 19693. [25] - وسائل الشّیعه: ج 16، ص 63، ح 20990. [26] - أمالى شیخ صدوق: ص 233، ح 17.[1] - بحارالأنوار: ج 4، ص 97، ح 3. [2] - مستدرك الوسائل: ج 6، ص 49، ح 6. [3] - أمالى شیخ طوسى: ص 82، مستدرك الوسائل: ج 6، ص 188، ح 1. [4] - وسائل الشّیعه: ج 6، ص 497، ح 6533. [5] - اصول كافى: ج 2، ص 160، ح 4، وسائل الشّیعه: ج 16، ص 372، ح 6. [6] - إعلام الورى: ج 2، ص 70، بصائرالدّرجات: جزء 8، ص 308، ح 5. [7] - بحارالأنوار: ج 75، ص 334، ح 1، مستدرك الوسائل: ج 9، ص 37، ح 10138. [8] - مستدرك الوسائل: ج 9، ص 16، ح 10073 [9] - وسائل الشّیعه: ج 3، ص 91، ح 22040. [10] - من لا یحضره الفقیه: ج 1، ص 115، ح 541، وسائل الشیعه: ج 3، ص 227، ح 3479. [11] - وسائل الشّیعه: ج 20، ص 283، ح 25636. [12] - عیون أخبارالرّضا(علیه السلام): ج 1، ص 292، ح 44. [13] - الكافى: ج 5، ص 260، ح 5. [14] - عیون أخبارالرّضا(علیه السلام): ج 1، ص 299، ح 57. خلاصه
احساس #مومن بودن با عملا مؤمن بودن فرسنگها فاصله دارد. اولی ادعاست دومی #ایمان واقعی جزو کدام مؤمن هستیم؟
خود را منزه از عیب و نقص دیدن و ایرادگیری به دیگران و اظهار نظر در مواردی که عقل ناقص ما توان درک آن را ندارد و باید بپذیریم نشان از تهی بودن درون از ایمان واقعی هست. *بدون علم دین، اظهار نظر در امور دینی و نشر افکار و شبهات شخصی به نام دین و نقد! نتیجه همین باور غلط نسبت به خود هست. رسم بندگی ایجاب می کند، در تمام حالات خود را ناقص و تلاش در رفع عیوب ظاهری و پنهانی دارد.
هدایت شده از الهادی
🔻سوال: اوّلین قدم براى ارتباط با قرآن چیست و براى شروع ارتباط با این کتاب الهى چه باید کرد؟ 🔹پاسخ: این سؤال را مى توان در خود قرآن کریم یافت؛ آنجا که مى فرماید: إِذَا قَرَأْتَ الْقُرْءَانَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیم؛ (هنگامى که قرآن قرائت کردى، از شیطان رانده شده، به خداوند پناه ببر. سوره نحل، آیه 98.) از این آیه به‌دست مى آید که شیطان نمى خواهد مردم با قرآن ارتباط داشته باشند و مانع این ارتباط است؛ لذا در مرحله‌ی اوّلِ ارتباط که قرائت آیات قرآن است، دستور داده شده تا از شرّ شیطان به خداوند متعال پناه ببریم. از این دستور معلوم مى شود که از همان ابتداى ارتباط با قرآن، شیطان دست‌به‌کار مى شود و مى خواهد مانع، ایجاد کند؛ علی‌ایّ‌حال با این سبک چینش، خداوند می خواهد بفرماید که شیطان نمی گذارد. شیطان روی این کار، حسّاس است. قرآن، یک عظمتی دارد که شیطان دوست ندارد کسی با آن ارتباط پیدا کند؛ لذا باید با خدای متعال پیوند را محکمتر کرد. ادامه دارد...
هدایت شده از الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻البتّه این استعاذه، امرى است مانند خود قرائت قرآن که ممکن است حقیقتش اجرا و پیاده شود و ممکن است فقط به یک لفظ اکتفا شود. منظور اینکه ممکن است انسان از استعاذه فقط به لفظِ «أعوذ باللّه من الشّیطان الرّجیم” اکتفا کند و ممکن هم هست که استعاذه‌ی عملى را در خود پیاده کند و وقتى تصمیم گرفت با کتاب خدا اُنس بگیرد، در همه‌ی لحظات از امورى که مانع این ارتباط هستند به خداوند پناه ببرد و در مراقبه‌ی کامل باشد. 🔸باید توجّه داشت که همین استعاذه‌ی لفظى، انسان را یک پلّه به اجراى استعاذه‌ی عملی نزدیکتر مى کند؛ یعنی اکنون که قصد قرائت قرآن دارد، خود را براى ارتباط با خدا و کلام او تخلیه کند و دقّت کند که چه چیزى باعث پراکندگى قلب و عدم توجّه و قطع ارتباط با قرآن است؟ اگر فکر دنیا و شهوت و امور دیگر است، آن را بیابد و از خود دور کند. یافتن این عامل، راه استعاذه را آسان مى کند و این استعاذه پیش از قرائت، مقدّمه اى مى شود براى استعاذه‌ی عملى و حقیقى. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا •• بله ••┈ ‌ ‌
👌شما به‌عنوان والدین موظف هستید مواد غذایی مورد نیاز کودک‌تان را فراهم کنید. اما اینکه او نمی‌خورد یا فعلا تمایلی به خوردن ندارد ، بحثی دیگر است. اگر اجباری در کار باشد، کودک به جای تمایل به خوردن غذاها ، مقاومت می‌کند. شما شرایط خوردن یک وعده غذایی کامل را فراهم کنید، پس از گذشت مدتی آرام آرام به سمت غذا می‌رود. 👌 اجبار نتیجه عکس دارد. 💥 @teb_sonati
هدایت شده از الهادی
🔻هر چه توجه‌مان به اسباب غیر خدایی زیادتر شد، آن هوش و ذکاوت و عقل و معرفت و آن مدیریت موفق زندگی از ما طبیعتاً دور می‌شود. گاهی برای یک مشکل سال‌ها می‌دویم و همۀ اسباب نزدیک به ذهن خودمان که برایشان کارایی تعریف کردیم طی می‌کنیم، در حالی که رفع این مشکل یک یا الله نیمه شب می‌خواهد. یک دل شکستگی می‌خواهد. یک توجه باطنی می‌خواهد. یک مراقبت می‌خواهد. یک عنایت اهل بیت می‌خواهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌
❌ تمام درمان ها به طب شیمیایی 💉🔪 ختم نمی شود . ❌ با زندگی مردم بازی نکنید . 🌸 گزارشی از درمان بیماری دیابت با طب گیاهی 🌸 ❌ هر ۳۰ ثانیه یک پا در جهان به علت بیماری دیابت (توسط پزشکی شیمیایی) قطع می شود. 🔴 انجمن دیابت ایران اعلام کرده: 👈 سال هاست که سونامی دیابت در کشور آغاز شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۷ میلیون نفر رسیده، اما جهان در ۸۰ سال گذشته در درمان بیماری پیشرفتی نداشته است . 💎 آقای رحمان ندایی: این پیرمرد باید ۱۵ میلیون تومان می داد تا پزشکان پایش را قطع 🔪 کنند، به غیر از هزینه هایی که بابت ۶ روز بستری در دو بیمارستان در تهران و کرج پرداخت کرد. 🔪🔪 بیمارستان کرج گفتند پایت درمانی ندارد وباید پایت را قطع کنیم، آمدیم تهران بیمارستان شریعتی در آنجا نیز به من گفتند پایت درمانی ندارد وفقط باید قطع شود 💊🔪🔪 (به همین سادگی) ✅ پیرمرد کرجی و خانواده اش اما به دنبال راه حل دیگری غیر از قطع کردن پا رفتند، ۷ ماه قبل بود که اولین بار به یکی از پزشکان طب سنتی مراجعه کردند. 💫 پزشک طب سنتی: 👈 پای بیمار تا زانو سیاه شده بود، عفونت جمع شده بود. متاسفانه می خواستند پا را تا زیر زانو قطع کنند. ایشان قبول نکردند. ◽️ حالا پای پیرمرد کرجی کاملا متفاوت است. پیرمردی که قند خونش به ۵۰۰ واحد می رسید. امروز انسولین 💉 هم مصرف نمی کند. 💫 دکتر قنبرزاده متخصص طب سنتی: 👈 داروهایی که ما تجویز می کنیم داروهای خاصی نیستند. (شوید، شنبلیله، گزنه، بابونه، اسطوخودوس، مریم گلی هست (طب شیمیایی از همین مواد گیاهی ترس دارد زیرا تجارت آنها را برهم میزند)) که بصورت دم نوش به مریض ها می دهیم. 👈 هم قند را پایین می آورد، هم عفونت بدن را پایین می کشد در واقع این داروها یک خاصیت ندارند، هزاران خاصیت دارند. 🔶 با ۷ ماه مبارزه و البته رعایت تغذیه از قطع شدن پا نجات پیدا کردند . 👈 ۱۵ روز که فقط سالاد می خوردم تا عفونت بدنم بیرون آمد (از قطع شدن پا نجات پیدا کردم) بعد از آن همه نوع غذا می خورم . 🔷 او از اینکه همین الان می تواند رانندگی کند، خوشحال است و امیدوار است با بهبود کامل به زودی عصایش را هم کنار بگذارد (امید به زندگی توسط داروهای گیاهی به زندگی این شخص بازگشت) . 🔹 آقای رحمان ندایی تنها بیمار دیابتی نیست که اینجا درمان شده است. 💫 دکتر قنبرزاده متخصص طب سنتی: 👈 تقریبا ۹۰ درصد بیماران من ، بیماران دیابتی هستند. 👈 درمان زخم دیابت بسیار راحت است، شاید ۹۹ درصد بیماران درمان می شوند. 👈 این بیمار، ۲۵ سال انسولین می زد، ولی ما انسولین 💉 ایشان را در عرض یک هفته قطع کردیم. (این شخص 25 سال برای داروی انسولین هزینه کرد اما در عرض یک هفته با همین داروهای گیاهی دیگر نیاز به مصرف انسولین نبود) . ❌ در مدت پخش این گزارش ۱۰ پا قطع شد. از ۴۰۰ میلیون دیابتی در جهان، (آن طور که پزشکی شیمیایی 💊💊💊 امروز می گوید) بیماری شان درمانی ندارد و باید با آن بسازند. همین الان یک پای دیگر هم قطع شد🔪. ____________ 🌼 آیت الله تبریزیان : تمام درمان ها به طب شیمیایی ختم نمی گردد، مردم در انتخاب روش درمانی خود حق انتخاب دارند . ❇️ مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان ❇️ 🆔 @daroo100