eitaa logo
من‌ ینتظر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
436 دنبال‌کننده
230 عکس
452 ویدیو
15 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 علت حال آدمها در موقعیت ها ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علت حس و حال آدمها در موقعیت ها ، حال موقعیت ها نیست . بلکه مربوط به «برداشت ما از حوادث» است . | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
1_2775344661.mp3
16.22M
گفتم تنهایی لذت نبرم ؛ شما هم لذت ببرید ... | بنا بوده توی عالم فقط عباس قمر باشه ❤️ @seyedrezanarimani | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 عقیده و رنگ لباس ! ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🍂 «عقیده» ی انسان «رنگ لباس» نیست که تفاوتش سلیقه ای و قرمز و آبی و زرد باشد ؛ عقیده زیر بنای کردار و گفتار انسان است . انتخابِ عقیده برای بسیاری از مردم مانند انتخاب رنگ لباس است. وقتی یک چیزی مُد می‌شود، همه آن را انتخاب می‌کنند. در عقیده نیز هم رنگِ جماعت می‌شوند. عقیده سلیقه ای نیست . عقیده حقه و باطله دارد . 🍃 فکر نکردن خیلی راحت است و کاری سخت‌تر از «تفکر جدی» و مسئله داشتن در عالم نیست. 🍂 انسانِ عاقل هر لحظه در حال فکر کردن است. بیشترین عبادت جناب ابوذر علیه الرحمه هم همین «تفکر» بود . | | | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 کسی که فقط لندن را دیده باشد ، لندن را هم نمیشناسد ! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند با این مضمون: "کسی که فقط لندن را دیده باشد، لندن را هم نمی‌شناسد" . باید پاریس و رم و برلین را هم ببینی تا بتوانی بگویی لندن شهر خوبيست يا نه ... تک منبعی بودن انسان را متعصب، خشک و غیر منعطف بار می‌آورد و عمق فهم را به طرز عجیبی کاهش می‌دهد ... کسی که فقط منابع اصیل اسلامی (آیات و روایات) را دیده باشد، به طور قطع و یقین فهم و شناخت درستی از خود آن آیات و روایات هم ندارد. | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «محتوای زرد» چیست؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «محتوای زرد» محتوایی است که سعی می‌کند با تیترهای درشت و جنجالی و تمرکز بر حواشی یک خبر، مخاطبان را به‌سوی آن تیتر خبری سوق دهد. معمولاً این محتوا ها به پوشش خبرها و حوادث مربوط به رسوایی‌های اخلاقی، اتفاقات تلخ جامعه، حواشی زندگی سلبریتی‌ها و افراد مشهوری از قبیل بازیگران و ورزشکاران، و مواردی ازاین‌دست می‌پردازد. بنابراین باید گفت که محتوای این نوشته ها فاقد استانداردهای کیفی محتوا است و با اهدافی از قبیل جذب مخاطب بیش‌تر، ایجاد هیجانات کاذب، ترغیب مخاطبان به نقل و بازنشر محتوای مذکور تولید می‌شود. اما تمامی این اهداف در راستای رسیدن به یک هدف نهایی است و این هدف نهایی رسیدن به منافع مالی از طریق هیجانات عمومی مخاطبان است. | مَنْ یَنْتَظِر | https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «انسانِ کامل» یا «انسانِ حیوان» ؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انسانِ کامل، روح عالَم است و بالا و پایین عالم مسخَّرِ اوست، و انسانِ حیوان از جملهٔ عالم است و در صورتِ ظاهر شبیه انسان کامل است - و نه در باطن از حیث مقام و مرتبت- چنانکه بوزینه در تمام اعضای ظاهرش شبیه انسان است. اکنون درجه ی «انسانِ حيوان» را با درجهٔ «انسانِ کامل» مقایسه کن و دریاب که تو از کدام دسته مردمی؟ 👤 شیخ محیی‌الدین ابن عربی 📚 فتوحات مکیه باب ۳۵۸ | | | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
تنها در یک صورت به تو ایرادی گرفته نمی‌شود: هیچ کاری نکن، هیچ‌چیزی نگو و هیچ‌چیزی نباش! 👤منسوب به | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم. 🔴شرایط موفقیت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻 مهم‌ترین «ویژگی‌های رفتاری» مشترک میان انسان‌های موفق (صرف نظر از حوزه تخصصی آنان) عبارتند از: ✔️سحرخیزی ✔️مثبت‌اندیشی و مثبت‌نگری ✔️هدفمندی و سخت‌کوشی ✔️خیرخواهی و نیکوکاری ✔️مصاحبت با افراد موفق و امیدوار ✔️اصالت ندادن به قضاوت‌ها و داوری‌های دیگران ✔️مشورت‌گیری ✔️مطالعه پیوسته و هدفمند ✔️فعالیت‌های بدنی منظم و برنامه‌محور 👤 احمد حسین شریفی | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
🔻 ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی: حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟ 🖊 مهدی جمشیدی رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد. ۱. مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌های وطنی همواره برای ملامت‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند. ۲. این‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌هرحال، وضع به حال عادی بازمی‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش‌خورده» است. امّا حکومت دینی نمی‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این‌که «بی‌درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند. ۳. دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. دراین‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به‌عنوان این‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💢 بقول مهران رجبی : « از این وضعیت خیلی لذت می‌برم؛ اگر اتفاقی منفی مانند «توهین» هم صورت بگیرد، «واریزی به حساب معنوی» است...! ! | مَنْ یَنْتَظِر |🕊 https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم . 🔴 «شخصیت انسان» : ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شخصیت هر کس «فرمول خاص خودش» است که برای سازگاری و ارتباط با خودش و غیر خودش و محیطش دارد . | | | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊 https://eitaa.com/manyantazer1