eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی اسلام معاصر (مرام)
39 دنبال‌کننده
89 عکس
0 ویدیو
0 فایل
📝 📎نظرات و پیشنهادات خود را با ادمین مطرح کنید👇 @Mrym_Sharifi
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 پخش جلسه سیزدهم «امامت و خلافت» تا دقایقی دیگر
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 پخش جلسه چهاردهم «امامت و خلافت» تا دقایقی دیگر
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 پخش جلسه پانزدهم «امامت و خلافت» تا دقایقی دیگر
📣 لازم به ذکر است جلسه امروز آخرین جلسه از مجموعه جلسات «امامت و خلافت» در ماه مبارک رمضان است.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسمه تعالی 🌍کلاب علوم سیاسی برگزار می کند : 🔴 ترکیه امروز؛ گسل های اجتماعی_سیاسی ارائه دهنده : 👤دکتر محمد مسجد جامعی دانش آموخته دکتری ژئوپلیتیک از دانشگاه پیزای ایتالیا عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه سفیر سابق ایران در واتیکان و مغرب 🗓️سه شنبه ، ١٢ اردیبهشت ١۴٠٢ 🕰️ساعت ٢٠ به وقت تهران 🌍کلاب علوم سیاسی 🔺نشست در بستر اسکای روم برگزار می گردد. 📌 برای ورود به نشست، اینجا را کلیک نمایید. https://t.me/Clubhouse_olumesiasi
🎙️صوت نشست : 🔴 ترکیه امروز؛ گسل های اجتماعی_سیاسی ارائه دهنده : 👤دکتر محمد مسجد جامعی دانش آموخته دکتری ژئوپلیتیک از دانشگاه پیزای ایتالیا عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه سفیر سابق ایران در واتیکان و مغرب 🗓️سه شنبه  ، ١٢ اردیبهشت ١۴٠٢ 🌍کلاب علوم سیاسی
🔹 و 🔸 📌سال‌های طولانیِ امامت امام صادق مصادف است با اوج‌گیری جریان‌هایی اعم از فقهی، کلامی و گرایش‌های زهدطلبانه و صوفیانه. ضعف حکومت مرکزی وگشایش‌‌‌‌ها و آزادی‌‌‌‌های دوران انتقال نیز به تشدید و گسترش این جریان ها کمک می‌کرد. در کنار این همه در بین علویان و خاصه بنی الحسن کسانی بودند که داعیه‌های حکومتی داشتند و مردم را به قیام می‌خواندند. 📌در این میان امام باید سخن حق را بگوید و در عین حال به گونه‌ای مسائل مختلف را بیان کند که بیان حضرتش مورد سوء استفاده قرار نگیرد و مشکلاتی ایجاد نکند؛ چه از طرف کسانی که تابع استنباط‌های فقهی دیگر بودند و چه از طرف اباحی‌گرایانی که برای مصون ساختن خویش به پیروی از تشیع تظاهر می‌کردند و چه از جانب حکومت مرکزی که در پی یافتن شیعیان آن حضرت بود. 📌مشکل امام صرفاً نظام حاکم نبود؛ به عنوانی توده مردم هم بودند که با فقهی متفاوت پرورش یافته و صرفاً‌ آن را حق می‌دانستند و عموماً نسبت به فقه فقهای منطقه و شهر خود تعصب داشتند. علویانی هم بودند که از آن حضرت بیعت و حمایت می‌خواستند و بعضاً انتقاد و تهدید می‌کردند؛ کسان دیگری هم بودند که تظاهر به پیروی از امامان را وسیله‌ای برای توجیه اعتقادات و اعمال خلاف شرع خود قرار می دادند و بالأخره شیعیانی بودند که به دلایل مختلف می‌خواستند تندتر و یا کندتر از امام حرکت و رفتار کنند و به نوعی خودنمایی نمایند.  ادامه مطلب را بخوانید...👇👇 🌐https://maraminstitute.com/?p=961 🖋 👇👇 @maraminst
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 📚محصولات در ۱۴۰۲ 📚برای خرید کتاب‌های موسسه مرام به صورت مجازی بر روی لینک زیر کلیک کنید: 👇 🌐https://maraminstitute.com/?p=631
Mary@m: بسمه تعالی 🌍کلاب علوم سیاسی برگزار می کند : 🔴 ترکیه و شیخ نشین ها ارائه دهنده : 👤 دکتر محمد مسجد جامعی 🗓️ چهارشنبه ، ٣ خرداد ١۴٠٢ 🕰️ساعت ٢٠ به وقت تهران 🌍کلاب علوم سیاسی 🔺نشست در بستر اسکای روم برگزار می گردد. 📌 برای ورود به نشست، اینجا را کلیک نمایید. https://www.skyroom.online/ch/khanahouse/club_olumesiasi https://t.me/Clubhouse_olumesiasi
🎙️صوت نشست : 🔴 ترکیه و شیخ نشین ها ارائه دهنده : 👤 دکتر محمد مسجد جامعی 🗓️ چهارشنبه ، ٣ خرداد ١۴٠٢ 🌍کلاب علوم سیاسی
🔹#هندویی و حزب 🔸 (بخش دوم) 📌راست‌گرایی هندویی یک جریان اجتماعی – سیاسی است ولی با زمینه‌ی عمیقاً فرهنگی – دینی؛ بهتر است بگوییم زمینه‌ی دینی – هویتی. ولی در حال حاضر به مثابه یک واقعیت اجتماعی – سیاسی عمل می‌کند. هم در سیاست‌گذاری‌های داخلی هند و هم در سیاست خارجی هند. بنابراین نمودی اجتماعی – سیاسی دارد ولی دارای مبانی دینی و مخصوصاً هویتی است، بیش از فرهنگی – هویتی. 📌هند جدید با توجه به دلواپسی دائمی‌اش نسبت به چین لازم بود که نه صرفاً به لحاظ نظامی و امنیتی، بلکه به لحاظ اقتصادی و توسعه‌ای و صنعتی هم توسعه پیدا کند. چین در طی سه دهه‌ی اخیر، رشد اقتصادی مداوم و بالایی را تجربه کرده و این برای هند به طور طبیعی یک نوع تهدید بود. هند برای اینکه بتواند در مقابل چین بایستد نیازمند مدیریتی کارآمد بود و این مدیریت با اقتصاد باز و آزاد هماهنگ بود که حزب جاناتا آن را نمایندگی می‌کرد. ادامه مطلب را بخوانید...👇👇 🌐https://maraminstitute.com/?p=980 🖋
🔹سفر به 🔸 📌نظام‌های حاکم بر کشورهای عموماً مسلمان از جمله بحرین، تصور مشخصی در مورد سیاست واتیکان و سیاست پاپ‌ها ندارند. اگر بحرین تصور روشن‌تری در مورد سیاست واتیکان و پاپ موجود داشت به احتمال زیاد او را دعوت نمی‌کرد. البته به این معنی نیست که آنچه که پاپ گفت یا آن اقداماتی که انجام شد خیلی به ضرر بحرین شد ولی با توجه به مجموع قرائن و شواهد توقع‌شان از این سفر خیلی بیش از آن بود که به دست آوردند. مضافا که ارزیابی معاون الوفاق این بود که این سفر به ضرر بحرین تمام شد. یعنی به قول ایشان پاپ نظام حاکم بحرین را مفتضح کرد. 📌در مجموع نتیجه نهایی این سفر به نوعی تقویت و ارتقاء موقعیت مهاجران کاتولیک در بحرین و تا حدودی عربستان بود. با توجه به وابستگی عمیق و درونی بحرین و عربستان قطعاً این سفر با موافقت کامل سعودی‌ها انجام شده است. این بدین معنی است که سعودی‌ها هم مایلند مهاجران کاتولیک‌شان در شرائط بهتری قرار گیرند، اعم از انجام مراسم دینی و تا امور دیگر و عملاً این انجام شد. بدون شک این دستاورد مهمی برای واتیکان و مجموع کلیسای کاتولیک است. این نخستین اقدام جهت ایجاد فضای بازتر دینی برای مهاجران مسیحی عربستان است و به احتمال فراوان این جریان ادامه خواهد یافت. ادامه مطلب را بخوانید...👇👇 🌐https://maraminstitute.com/?p=908 و 📝 👇👇 @maraminst