moghavemsho.pdf
3.14M
[ معرفی #کتاب ]📚😍
🍀کتاب «مقاوم شو!»
🔸موضوع : ترک خودارضایی ✔️
📌نوشته فرهاد مهدوی
😌خودسازی❣+دینداریِ لذت بخش
҉ ✬ @dar_samte_too ✬ ҉
#استاد_قرائتی
#توکل
✍ پنج سال از زندگی ام گذشته بود، اول زندگى ام بود، بى پول شدم، رفتم خانه استادم گفتم: آقا زمانى كه شما طلبه بوده اى بى پول هم شده اى؟ گفت خيلى، گفتم يك خاطره به من بگو كه حال بيايم؛ گفت: در قم درس میخواندم وارد خانه شدم، خانمم حامله بود، جيغ كشيد كه میخواهم زايمان كنم. يا الله ماما میخواهم . میگفت دويدم توى كوچه ديدم هيچى پول ندارم، رفتم توى خانه، خانمم گفت چه كردى؟ باز آمدم توى كوچه، ديدم هيچى پول ندارم. هى رفتم خانه و آمدم توى كوچه، فكرم به هم ريخت. میگفت آيت الله العظمى بروجردى زنده بود رفتم در خانه را زدم، در را باز كردند خادم گفت چيه؟ گفتم اين نامه را بده به آقا؛ يك نامه نوشتم روى نامه اين آيه را نوشتم «وَهُزِّى إِلَيْكِ بِجِذْعِ النَّخْلَهِ تُسَاقِطْ عَلَيْكِ رُطَبًا جَنِيًّا» مريم يكدفعه حامله شد میخواست زايمان كند وحشتش گرفت، خدا گفت: نترس درخت خرما را تكان بده خرما تازه برايت میفرستم. گفتم اين را بده به آقا، گفت آقا رفته بخوابد، گفتم تو را به خدا اگر خوابش نگرفته آنرا بهش بده، گفت باشد. آقا هم ديده بود و خنديد گفت خانمش درد زايمان دارد و پول ندارد زود به او پول بدهيد. به من گفت: آقاى قرائتى بى پولى تو به اينجاها رسيده ؟؟ گفتم حالا حالاها خيالم راحت است من حالا حالاها پول دارم. گاهى وقتها غصه هاى ديگران را هم ببينيد، يك ديوانه توى كاشان بود میگفت همه مردم غصه دارند، اگر غصه ها را از مردم بگيريم بريزيم توى يك میدان، همه مردم میشوند بى غصه، بگوييم اى مردم بى غصه، دور میدان جمع شويد، دنيا جاى غصه است، خودتان يكى از غصه ها را برداريد؛ میگفت مردم دور میدان جمع میشوند نگاهشان به غصه هاى ديگران بيفتد میگويند آقا تو را به خدا غصه ی خودم را بدهيد. يعنى اگر غصه هاى ديگران را ببينيم میگوييم زنده باد غصه خودمان. بنابراين يك جوانى كه میخواهد ازدواج كند وحشت نكند، غصه دارى؟ ديگران هم داشته اند. قرآن میگويد به تو متلك گفتند؟ به تمام انبياء گفتند. اين مشكلات را همه داشته اند...
🌼✨ شیـــــــــخِ شـــــــــوخ ✨🌼
🌼✨ @sheykhe_shukh ✨🌼
🤲اگه لذت بردید یه صلوات بفرستید🤲
#بخوانیم| مسئولیت لباس وشأن ما
🔰برادران عزیز و آقایان علمای محترم! این لباس ما و شأن ما، همیشه دارای مسئولیت بوده است. نه اینکه ما فرض کنیم زمانی را میشود پیدا کرد که در آن، عالم دینی از مسئولیت های خطیری که فوق مسئولیت های مردم معمولی بوده، فارغ بوده؛ نه، همیشه اینطور بوده است.
🔷این به خاطر طبیعت علم است که «صنفان من امّتی اذا صلحا صلحت امّتی و اذا فسدا فسدت امّتی»؛ که اولش فقهاست، بعد هم امراست. تلفیق این دو هم در زمان ما اتفاق افتاده است، که وا ویلاست! پس، مسئولیت سنگینی بر دوش کسانی که این دو را با هم داشته باشند، قرار دارد.
بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ: ۱۳۷۰/۱۱/۱۰
#بیانات_آقا
#مسئولیت_مبانی
#واحد_تبلیغ
✅ مدرسه علمیه صالحیه قزوین
🖇 @salehie_qazvin
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۱
💠امام خمینی
‼️جناب حجةالاسلام آقای خامنهای، پس از اهدای سلام و تحیت، میل نداشتم که در این موقع حساس به مناقشات پرداخته شود و البته نباید گمان کنیم که هرچه میگوییم و میکنیم کسی را حق اشکال نیست. اشکال، بلکه تخطئه، یک هدیه الهی است برای رشد انسانها. لکن صحیح ندانستم که جواب مرقوم شریف را به سکوت برگزار کنم. از بیانات شما در نماز جمعه اینطور ظاهر میشود که شما حکومت را که بمعنای ولایت مطلقهای که از جانب خدا به پیامبر واگذار شده و اهم احکام الهی و بر جمیع احکام شرعیه الهیه تقدم دارد، را صحیح نمیدانید و تعبیر آنکه گفتهام حکومت در چهارچوب احکام الهی دارای اختیار است بکلی برخلاف گفتههای اینجانب بود. اگر اختیارات حکومت در چهارچوب احکام فرعیه الهیه است، باید عرض حکومت الهیه و ولایةمطلقه مفوض به پیامبر یک پدیده بیمعنا باشد، حکومت اسلامی، شعبهای از ولایةمطلقه پیامبر است و از احکام اولیه اسلام است و مقدم بر تمام احکام فرعیه است، خداوند شما را، که جز خدمت به اسلام نظری ندارید، حفظ كند!۶۶/۱۰/۱۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۵
💠رهبرانقلاب
‼️در حقیقت ولایت فقیه، مثل روحی است در کالبد نظام بالاتر از این من بگویم: قانون اساسی در جمهوری اسلامی که ملاک و معیار و چهارچوب قوانین است، اعتبار به خاطر قبول و تایید ولی فقیه است. و الا خبرگان، پنجاه نفر، شصتنفر، صدنفر، از هر قشری، چه حقی دارند دور هم بنشینند، برای مردم مملکت و مردم جامعه قانون وضع کنند. اکثریت مردم چه حقی دارند که امضا کنند قانون اساسی را و برای همه ی مردم این قانون را لازم الاجرا بکنند آن کسی که حق دارد قانون اساسی را برای جامعه قرار دهد. او ولی فقیه است، او همان امام اسلامی است و دستگاهی است که حاکمیت الهی را از طریق وراثت پیغمبر و وراثت ائمه معصومین در اختیار دارد. این شان ولایت فقیه است در حقیقت ولایت و حاکمیت ولی فقیه، ولایت و حاکمیت فقه اسلامی است، ولایت و حاکمیت دین خداست، ولایت و حاکمیت ملاکها و ارزشهاست، نه ولایت و حاکمیت یک شخص یعنی خود ولی فقیه هم به عنوان یک شخص، موظف است که آنچه حکم ولی فقیه است، اطاعت کند و تبعیت کند. بر همه واجب الاتباع است این احکام، احکام ولی فقیه حتی بر خود ولی فقیه یک چنین گسترهی بسیار وسیع و عظیمی راء دامنه ی ولایت فقیه دار است که منتهی هم می شود به ولایت خدا، یعنی جون ریشه ولایت فقیه، ولایت الهی است، ریشهى أن، ولایت پیغمبر است و همان چیزی است که از پیغمبر با اوصیای معصومینش و از اوصیای معصومین به علمای امت فقهای امت، آن کسانی که دارای این شرایط هستند، منتقل شده. این معنای ولایت فقیه در جامعه ی اسلامی است! ۶۶/۱۱/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۴
💠رهبرانقلاب
‼️دستور ولی فقیه، حکم الله است کار ولی فقیه چیست در جامعه کار ولی فقیه عبارت است از اداره جامعه، البته بر مبنای اسلام و آنجاهایی که مصالح اسلامی و ملی را ولی فقیه تشخیص میدهد و بر طبق مصلحت، یک دستوری صادر می کند، آن دستور، حکم الله است. آن دستور یک دستور شرعی است ولی فقیه چه با اتکا به دلیل قطعی و چه با اتکا به ادلهی شرعی، یک مصلحتی را برای جامعه تشخیص می دهد، آن مصلحت را اعمال می کند، آن می شود حکم الله و برای همه ی مردم، این حکم واجب الاطاعه است. آنچه را که ولی فقیه در جامعه اسلامی به عنوان قانون وضع می کند یا اجرا می کند، احکام ولی فقیه، احکام اولی است، مثل احکام الله است. در حکومت ولی فقیه، مقررات کشور، مقررات اسلامی و واجب الاطاعه است. مقررات دستگاه قانون گذاری، مقررات دستگاه اجرا کننده، مقررات دستگاه قضایی، همه ی اینها مظاهر حاکمیت ولایت فقیه است در حقیقت به خاطر مشروعیت ولایت فقیه است که این همه مشروعیت پیدا می کند. در جامعه اسلامی تمام دستگاهها، چه دستگاه های قانون گذار، چه دستگاههای اجرا کننده، اعم از قوهی اجرائیه و قوه قضائیه مشروعیتشان به خاطر ارتباط و اتصال به ولی فقیه است، والا به خودی خود هیچ مشروعیت ندارد معنای قانون وضع کردن چیست؟ معنای قانون وضع کردن این است که محدودیت هایی را در زندگی مردم، بر طبق یک مصالحی ایجاد می کنند. خب، یک چنین کاری بنابر مبانی فقهی اسلامی و بنابراصل ولایت فقیه، برای هیچ کس جایز نیست و از هیچ کس مشروع نیست، مگر ولی فقیه. ۶۶/۱۱/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۲
💠حجةالاسلام خامنهای
‼️محضر حضرت امام خمینی باعرض سلام و ارادت، مرقوم مبارک در پاسخ به معروضه حقیر را زیارت و از ارشادات آن حضرت که مانند همیشه ترسیم کننده خط روشن اسلام است استفاده کردم. اینجانب مبنای فقهیِ حضرتعالی را سالها پیش از محضرتان آموخته و پذیرفته و بر اساس آن مشی کردهام و موارد و احکام مرقوم در نامه حضرتعالی جزو مسلمات است و بنده همه آنها را قبول دارم! ۶۶/۱۰/۲۱
💠امام خمینی
‼️جناب حجت الاسلام آقای خامنهای، مرقوم شریف جنابعالی واصل و موجب خرسندی گردید. اینجانب که از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشتهام و بحمدالله تعالی تاکنون باقی است، شمارا از بازوهای توانای جمهوری اسلامی میدانم و همچون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری میکنید، میدانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی میدهید. سلامت و سعادت شمارا از خداوند خواستارم! ۶۶/۱۰/۲۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای٣
💠رهبرانقلاب
‼️اعتقاد به ولایت فقیه اعتقاد به یک خط اسلامی است نه اعتقاد به شخص ولی فقیه! ۶۱/۲/۷
‼️ولایت فقیه موضوعی نیست که ما درباره اثبات آن مشکل داشته باشیم، اصل ولایت فقیه از واضحات اسلام است، از اول اسلام تاکنون هیچکدام از علما اصل ولایت فقیه منکر نشدهاند البته در وسعت و اختیارات ولی فقیه بحث بوده و هست و حتما هم باید توسط خبرگان فقه بحث بشود و الا ناخبرگان میایند و شطحیات بیمنطق خود را رایج میکنند! ۷۵/۱۱/۲۵
‼️«ولایت فقیه» از مسلمات فقه شیعه است. اینکه حالا بعضی نیمه سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بیاطلاعی است. کسیکه با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کاری که امام کرد اینبودکه توانست این فکر را با توجه به آفاق جدید و عظیمی که دنیای امروز و سیاستهای امروز و مکتبهای امروز دارند، مدوّن کند و آن را مستحکم و مستدل سازد؛ یعنی به شکلی درآورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد. ۷۸/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتبیینحدودولايةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۶
💠رهبرانقلاب
‼️وقتی امام ولایت مطلقهی فقیه را مطرح کردند. یک عدهای با مغالطه خواستند یک تفسیر غلطی بدهند. گفتند معنای ولایت مطلقه این است که رهبری در نظام جمهوری اسلامی، مطلق از همهی قوانین است درحالیکه امام بزرگوار خودش از همه بیشتر به رعایت قوانین، به رعایت اصول، به رعایت مبانی، به رعایت جزئیات احکام شرعی مقید بود؛ و این وظیفهی رهبری است. در نظام جمهوری اسلامی، رهبری فقط تابع این نیست که کسی او را به خاطر اینکه شرائط را از دست داده، عزل کند؛ اگر این شرائط در او وجود نداشته باشد، خودش به خودی خود عزل شده است؛ این خیلی چیز مهمی است. رهبری یک مدیریت است؛ البته مدیریتِ اجرائی نیست. این اشکال و اشتباه هم در طول زمان، از اول انقلاب تا امروز، در بعضی از تبلیغات ادامه دارد. اینجور تلقی کنند که رهبری یک مدیریت اجرائی است؛ نه، مدیریت اجرائی، مشخص است. رهبری، ناظر بر اینهاست. به چه معنا؟ به این معنا که از حرکت کلی نظام مراقبت کند! ۹۰/۷/۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۸
💠رهبرانقلاب
‼️از اول انقلاب عدهای سعی میکنند ولایت مطلقه فقیه را به معنای حکومت مطلقه فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه طبق قانون اساسی ما نافی مسؤولیتهای ارکان مسؤول کشور نیست. ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ جهت نظام و جلوگیری از انحراف است؛ این معنای اساسی ولایت فقیه است. ولایت فقیه، یک امر نمادین و تشریفاتی و نصیحت کننده نیست و نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت را ندارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه اینستکه در این مجموعه ی پیچیده و در هم تنیدهی تلاشهای گوناگون، نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانها، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است. امام بزرگوار این نقش را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین فهمید و استنباط کرد؛ همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی به آن اذعان کردند! ۸۳/۳/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزتبیینحدودولايةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۷
💠رهبرانقلاب
‼️بعضیها خیال میکنند که ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی آمده، معنایش اینستکه رهبری مطلقالعنان است و هر کار که دلش بخواهد، میتواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی موبهمو قوانین را اجرا کند. منتها در مواردی مسؤولان قانونی را که معتبر است موبهمو عمل کنند، دچار مشکل میشوند. در این مواقع قانون اساسی راه چاره قرار داده و گفته رهبری مرجع است. زمان امام هم همینطور بود. بنده خودم آنوقت رئیس جمهور بودم و جایی که مضیقههایی داشتیم، به امام نامه مینوشتیم و ایشان اجازه میدادند. بعد از امام، دولت قبلی و دولت فعلی گاهی راجع به مسائل گوناگون نامه مینویسند که در اینجا مضیقه وجود دارد، شما اجازه بدهید که این بخش از قانون نقض شود. رهبری بررسی و دقت میکند و اگر احساس کرد که بناگزیر باید اینکار را بکند، آن را انجام میدهد. جاهایی هم که بهصورت معضل مهمّ کشوری است، به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع میشود. این معنای ولایت مطلقه است! ۸۲/۹/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز تبیینحدودولایةمطلقهفقیه
🏳بانامهامامبهحجةالاسلامخامنهای۱۰
💠رهبرانقلاب
‼️مسؤولیت امور کشور دست سه قوه است اما مسؤولیت رهبری سنگینتر از اینهاست؛ آنجاییکه مسؤولان سه قوه بخواهند حرکتی کنند که با اهداف نظام اسلامی معارض است، رهبری باید در مقابل آنها سد شود و به فضل الهی خواهد شد! ۸۱/۵/۵
‼️مسؤولیت اساسی رهبری، حفظ نظام است. چیزی هم بنده ندارم؛ جان و آبرو متاع کمی است برای این که در این راه بذل شود؛ و من کاملاً آمادهام این دو عنصری را که دارم، بذل کنم! ۷۹/۴/۱۹
‼️وظیفه اصلی رهبری حفظ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است، رهبری یک شخص نیست؛ یک طلبه، یک علی خامنهای، یا علی خامنهایهای فراوان دیگری که هستند، نیست. رهبری یک حقیقت برگرفته از ایمان و محبت و مردم است و صدها نفر مثل علی خامنهای در راه این حقیقت جان و آبرو بدهند؛ اهمیتی ندارد. بنده که چیزی نیستم؛ امام بزرگوار هم همینطور بود! ۷۹/۴/۱۹
‼️حقیقتاً نظام اسلامی به من و شما وابسته نیست. امام یک وقت میفرمود: «نظام اسلامی به من وابسته نیست!» ما واقعاً تعجب میکردیم، چون امام خالقِ این انقلاب و در واقع پدید آورنده این نظام بود؛ اما امام محکم میگفت نخیر، نظام اسلامی به من وابسته نیست. حالا وقتی امامِ با آن عظمت، وجودش ملازم با وجود نظام نباشد و با نبودن او این مردم انقلاب و اسلام را حفظ کنند، دیگر امثال من چه جای حرف زدن دارند که بگوییم اسلام و نظام به من وابسته است! نه؛ صدها نفر از قبیل ما باید قربان اسلام شویم؛ جانمان، مالمان، آبرویمان را بدهیم تا نظام اسلامی بماند و پایههای آن استوار شود! ۸۲/۳/۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini