eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
439 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 👌توصيه رهبر انقلاب به طرفداران و ستادهای انتخاباتی نامزدها ..... @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و ششم ✍در ادامه بحث های مربوط به دعا، داشتیم بحث ها را ادامه می دادیم لابه لا بحث های شبهای قدر را هم عرض کردیم ولی بحث اصلی ما روی دعا بود دعا به خیر، دعا برای رفع شر، حالا وارد باب مشرک و کافر می‌شویم، نسبت به این مشرکین و کافرین👇دوتا بحث است؛ ⬅️یکی دعای خیر کردن برای آنها است. یعنی ما دعا کنیم آنها هدایت بشوند، البته اینجا در نظر بگیرید این مشرک و کافری که می گوییم دیگر در حداعلی شان، آنهایی که در اول راه هستند یک جوانی داریم این جوان ما تازه یک مقدار بی دین شده عقایدش یک مقدار انحرافی شده قطعا دعا کردن تأثیر دارد‌، اینجا مشرک و کافر در حداعلی است. ⬅️دوما دعا به شر برای آنها‌. یعنی نفرین کردن. 🖕اولی با دومی فرق دارد، معلوم می شود دعای به خیر کردن یعنی آن چیزهایی که منفعت را جلب می کند و دعا به شر کردن یعنی جلب شر.❌ 🔸تقسیم اول که گفتیم، مورد نهی است یعنی نهی شده شما برای مشرکین دعا به خیر بکنید. در قرآن خطاب به آقا رسول الله آمده، سوره توبه آیه [113]: 💠«مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ» 💠برای پیامبر و مؤمنان، شایسته نبود که برای مشرکان (از خداوند) طلب آمرزش کنند، هر چند از نزدیکانشان باشند؛ (آن هم) پس از آنکه بر آنها روشن شد که این گروه، اهل دوزخند! 💢پس طلب غفران، طلب بخشش و همه اینها.. در این آیه نهی شده، برای مشرکین. البته وقتی معلوم شد به هیچ عنوان دیگر روحیه بازگشت ندارند. 👌والا اگر انسان احتمال ذره ای بازگشت این افراد را بدهد باید دعای خیر برای آنها بکند، همانطور که در دین ما سفارش شده، همانطور که سیره اهل بیت ما بود. 🌀 یک مثال بزنم: 🔸در جنگ نهروان جنگ با خوارج که سنگین ترین جنگ آقا امیرالمؤمنین (ع) بود، خُب ابتدا لشکر خوارج تعدادش دوازده هزار نفر بود، امیرالمؤمنین ابتدائا جنگ را شروع نکردند صحبت کردن با آنها، اتمام حجت کردن.. 📚تاریخ می گوید حدود هشت هزار نفر برگشتند. توبه کردند. اگر امیرالمومنین همان اول کار می‌آمد جنگ را انجام می داد آن هشت هزار نفر که کشته می شدند، هشت هزار نفری که امید خیر به آنها بود. بعد که حضرت علی (ع) فهمید آن چهار هزارتای باقی مانده دیگر هیچ امیدی به آنها نیست، با آنها جنگید.⚔ 👈پس اینجا هم همین است، آن مشرک و کافری که دیگر هیچ امیدی به بازگشت آنها نیست. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (102) 🎤استاد احسان عبادی 306 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 8⃣8⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۷۹ 🗓بیانات در دیدار کارگزاران و قشرهای مختلف مردم، در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) ۱۳۷۱/۱۰/۱۷ 📒 @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠💠💠 ✳️ 80 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال 🎤 ( از اساتید مهدویت کشور) جلسه 13 از با موضوع 13 ( قسمت آخر بحث سقیفه) 👈 موارد مطرح شده در این جلسه 👇 1️⃣ تحلیل هایی بر کتاب امام علی بن ابیطالب نوشته یک نویسنده سنی 🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @marefatemahdavi لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله مباحث 19 🔰 سطح 👈 جلسه 9️⃣1️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 📚 کتاب ادب فنای مقربان تالیف ایت الله جوادی آملی ( شرح تخصصی زیارت جامعه کبیره ) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1207 بارگزاری می شود 👈 با گوش دادن به این فایلها ، معرفت خود را نسبت به امام زمان ، افزایش دهیم 👉 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________ @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس 24 🎬 جلسه 4️⃣2️⃣ 📋 موضوع : بررسی تخصصی (قسمت سیزدهم) 🎤 با تدریس ( از اساتید مهدویت ) ✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌥 🍁 تنهـــــــاترین امام زمیـن، مقتدای شهر تنها چه میکنی، تو کجـــایی؟ کجای شهر؟ 🍁 @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبق توصیه ایت الله قاضی، کدام نافله بعد نماز شب، پر ثواب ترین است؟ زمان خواندن؟ چطور بخوانیم ؟ 🌺التماس دعا🌺 @ma_va_o
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 دوتا سؤال داشتم راجع به صیحه ی آسمانی قبل از ظهور. ۱_صدایی که آسمان میاید بلندی اش چقدر است؟ آخه من تو یه جایی خوندم که نوشته بود بلندیه صدا اینقدر زیاده که خیلی ها از ترس کر میشن. آیا این مطلب صحت داره؟؟؟ ۲_کودکان و نوزادانی که این صدا رو میشنوند چه عکس العملی نشون میدن یعنی چون قدرت انتخاب ندارند چطور ممکنه؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸سوال اول که فرمودید خیلی ها کر می ‌شوند و فلان... نه ما چنین چیزی نداریم. هر خوانده ای را باور نکنید. 🔸بحث سوال دومتان باز هم تکرار می ‌کنم بحث جزئیات موارد هست در جزئیات نمی شود اظهار نظر دقیق کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 لطفا در مورد این دو حدیث توضیح دهید منظور از نفرین و لعن در احادیث چیه؟ لعن توسط چه کسی؟! احاديث عن الامام المهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ملعون ملعون من أخّر الغداة إلي أن تنقضي النجوم ای شیعه ما ملعون و نفرين شده است كسى كه نماز صبح را عمداً تأخير بيندازد، تا موقعى كه ستارگان ناپديد شوند. منابع:الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة / النص / 271 / 3 - فصل أخبار بعض من رأى صاحب الزمان ع و هو لا يعرفه أو عرفه فيما بعدوسائل الشيعة / ج 4 / 201 / 21 - باب تأكد استحباب تأخير العشاء حتى تذهب الحمرة المغربية و أن آخر وقت فضيلتها ثلث الليل ..... ص : 199بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 52 / 16 / باب 18 ذكر من رآه صلوات الله عليه ..... ص : 1بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 80 / 60 / باب 8 وقت العشاءين ..... ص : 49 احاديث عن الامام المهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) ملعون ملعون من أخّر المغربَ إلي ان تشتبک النجوم ای شیعه ما ملعون است ملعون است کسي که نماز مغربش را به تأخير بيندازد، تا زماني که ستارگان آسمان پديدار شوند. منابع:الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة / النص / 271 / 3 - فصل أخبار بعض من رأى صاحب الزمان ع و هو لا يعرفه أو عرفه فيما بعدالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) / ج 2 / 479 / ذكر طرف مما خرج أيضا عن صاحب الزمان ع من المسائل الفقهية و غيرها في التوقيعات على أيدي الأبواب الأربعة و غيرهم ..... ص : 479وسائل الشيعة / ج 4 / 201 / 21 - باب تأكد استحباب تأخير العشاء حتى تذهب الحمرة المغربية و أن آخر وقت فضيلتها ثلث الليل ..... ص : 199بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 52 / 15 / باب 18 ذكر من رآه صلوات الله عليه ..... ص : 1بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج 80 / 60 / باب 8 وقت العشاءين ..... ص : 49 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📄این دو روایت از امام زمان (عج) است، قبلا من در سخنرانی هایم این روایت را گفتم ولی من آنجا حواسم بود که لفظ ملعون را به کار نبرم، یعنی ترجمه ی فارسی روایت را گفتم. ملعون به معنای دور از رحمت خداست. من در هر سخنرانی وقتی می خواهم این روایت را بگویم، می گویم دور از رحمت خداست کسی که نماز صبحش را به تأخیر بیندازد یا نماز مغربش را به تأخیر بیندازد. 👈🏻ملعون واژه، معنایش این است که دور از رحمت خدا باشی، لعنت بر تو یعنی دور از رحمت خدا باشی یعنی لعنت تقاضای مرگ نیست! یعنی از رحمت خدا به دور باشی منظور این است. این روایت امام زمان (عج) هم همین را می گوید از رحمت خدا به دور است آن کسی که نماز صبحش را از عمد به تأخیر بیندازد تا هوا روشن بشود از رحمت خدا به دور است آن کسی که نماز مغربش را این قدر به تأخیر بیندازد تا همه ی ستاره ها در آسمان معلوم بشوند، یعنی از رحمت خدا به دور است کسی که از عمد این کار انجام بدهد، تازه از عمد!! یعنی رحمت خدا شامل حالش نمی شود البته مقطعی است نه کلی! 📿یعنی شما یک بار نمازتان را از قصد به آخر وقت انداختید خدا تا آخر عمر.. نه نه! منظور مقطعی است. دوباره می توانید با نماز اول وقت جبرانش کنید منظور این است. یعنی کسی که نمازش را از عمد به آخر وقت می اندازد این خیلی رحمت خدا شامل حالش نمی شود منظور روایت این است. لعنت یعنی دور از رحمت خدا! به معنای مرگ نیست. یعنی امام زمان (عج) نگفت مرگ بر آن کسی که نمازش را.. نه نه! لعنت یعنی دور از رحمت خدا. 📜این روایت را خواهش می کنم از عزیزان یا این روایت را نفرستید برای این و آن، یا اگر می گویید خواهشا لعنت را به کار نبرید بگویید دور از رحمت خدا! معنای فارسی لعنت را استفاده بکنید. اینجاست که من می گویم روایات ما هم نیاز به تفسیر و توضیح دارد. به خودی خود این روایت را کسی ببیند می گوید امام زمان (عج) چه قدر سختگیر است و.. در صورتی که موضوع یک چیز دیگر است. روایت در کتاب بحارالانوار هست، صحیح هم هست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد همه این اعمال مستحبی رو که فرمودین نماز شب، آداب قبل خواب و... من یه مدت عادت میکنم و همه رو انجام میدم جدا از حال روحی عالی خیلی از اتفاقات زندگیم رو تحت تاثیر قرار میده یعنی به این باور رسیدم که واقعا همه جانبه خوشبختی میاد سراغ آدم ولی یه موقع هایی میشه که یه مدت مثلا حال جسمی ندارم اینکه میگم ندارم به خدا بهانه نیستا این موقع ها که یه مدت ترک میکنم خیلی احساس گناه بهم دست میده خیلی ناراحت میشم این اتفاق هم خیلی برام پیش اومده که دوباره سعی میکنم انگیزه موبه دست بیارم ولی گاهی وقتا که وقفه میفته خیلی احساس بدی دارم آیا واقعا این گناهه که وقتی عادت به عبادتی کردی و یهو اتفاقی بیفته که یه مدت نتونی انجام بدی؟ یه سوال دیگه اینکه آیا تو همه نمازهای واجب و مستحب خوندن دعای فرج تو قنوت ایرادی نداره؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اینکه شما بعضی موقع ها حال داری عبادت انجام بدهی، مستحبات انجام بدهی بعضی موقع ها حال نداری این طبیعی است، کاملا طبیعی است، به آن اصطلاحا قبض و بسط روح می گویند. یک موقع حال پیدا می کنید، یک موقع حال پیدا نمی کنید. 💠بعضی موقع ها حال پیدا نکردن به خاطر گناه کردن است، بعضی موقع ها نه همیشه! مثلا امام صادق (ع) می فرمایند؛ «قَیَّدَتْكَ ذُنُوبُك» گناهان تو، تو را به زنجیر کشیده اند، گناهانت نمی گذارد نماز شب بخوانی.. نمی گوییم هر کسی حال ندارد گنهکار است این را نمی گویم! می گویم بعضی موقع ها حال نداشتن به خاطر گناه است. 👈🏻بعضی موقع هم ممکن است به خاطر بحث های جسمی و حالات روحی که انسان دارد این حال از انسان سلب بشود. اینها طبیعی است یعنی به خاطر این چیزها نگرانی نداشته باشید. ذکر استغفار را زیاد بگویید «اَسْتَغْفِرُاللهَ رَبّی وَ اَتُوبُ اِلَیْه» را زیاد بگویید که این ذکر هم حالت معنوی بهتری به انسان می دهد، هم اگر گناهی هست باعث برطرف شدن آن گناهان می شود و حال انسان را بهتر می کند. 📄اما اینکه دعای فرج، دعای «اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ» را ما گفتیم طبق نظر مقام معظم رهبری و برخی از مراجع در قنوت نمی شود خواند، حالا در نماز مستحبی آیا می شود یانه؟ من نمی دانم از دفتر مرجع تان سوال کنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و هفتم ☝️... برای کافرین آیه [80] سوره توبه: 💠«اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعینَ مَرَّهً فَلَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفاسِقین‏» 💠چه براى آنان آمرزش بخواهى يا برايشان آمرزش نخواهى [يكسان است، حتى‌] اگر هفتاد بار برايشان آمرزش طلب كنى هرگز خدا آنان را نخواهد آمرزيد، چرا كه آنان به خدا و فرستاده‌اش كفر ورزيدند، و خدا گروه فاسقان را هدايت نمى‌كند. 👈این هفتاد بار.. در روایات ما هم زیاد می بینید هفتاد بار، هفتاد بار... این نماد کثرت است، عرب می خواهد بگوید چیزی زیاد است، یکی از چیزهایی که استفاده می کند عدد هفتاد است. 👥مثلا خود ما هم در محاورات خودمان استفاده می کنیم گاهی به دوستمان زنگ می زنیم کار فوری با او داریم گوشی را برنمی دارد، ⏰بعد از چند ساعت که گوشی را برداشت یهو عصبانی می شویم که آقا کجایی من صدبار به تو ‌زنگ ‌زدم. خُب صدبار که زنگ نزنیم📞 ده بار، بیست بار شاید زنگ زدیم این کثرت را دارد می‌گوید. اینجا هم قضیه همین است، می گوید هفتاد بار هم برایشان طلب آمرزش کنید فایده ای ندارد چون به خدا و رسولش کفر ورزیدند❌. خدا گروه فاسق را هدایت نمی‌کند. پس ما نهی شدیم تقریبا، حالا نهی واجب شرعی منظور نه، منظور اینکه فایده ندارد، انجام هم بدهی فایده ندارد. 👌خطاب قرآن به پیامبر است، دیگر بالاتر از پیامبر چه کسی است⁉️ مسلما ما مقامی بالاتر از پیامبر برای دعا نداریم. دعای خیر برای مشرک و کافری که هیچ امیدی به بازگشتش نیست فایده ای ندارد. این مسئله اینجا غفران است، ولی مطرح می‌کنیم در حالت شرک و کفر از غفران خبری نیست،، مگر اینکه خود فرد از شرک و کفرش برگردد. 📚چند روایت را هم بیان کنیم: 👌این روایت را علی بن جعفر از امام هفتم امام موسی کاظم (ع) نقل می کند، می گوید «سَأَلْتُهُ‏ عَنْ‏ رَجُلٍ‏ مُسْلِمٍ‏ وَ أَبَوَاهُ کَافِرَانِ» از امام کاظم پرسش کردم در مورد شخص مسلمانی که پدر و ‌مادرش هر دو کافر هستند (اینجا پدر و مادر هر دو کافر هستند) آیا این بچه در نماز برای پدر و ‌مادرش طلب غفران بکند ثواب است، خوب است❓ 🔅امام فرمود اگر این بچه از پدر و مادرش جدا شده باشد در حالی که صغیر و کوچک بود، از آنها جدا شده و ‌نمی داند این دو اسلام آوردند یانه، اینجا دعا کردن اشکالی ندارد.‌ 🌀در گذشته اتفاق می افتاد یک بچه ای ممکن است حالا اسیر بشود یا به غلامی گرفته بشود به هر دلیلی از پدر و مادر جدا بشود، آن زمان بچگی، پدر و‌ مادر کافر بودند الان نمی داند پدر و ‌مادر روی کفرشان هستند یانه❗️اینجا می گوید دعا کردن اشکالی ندارد «فَلَا بَأْسَ» دعا کند 🤲 «وَ إِنْ عَرَفَ کُفْرَهُمَا» اگر خبر دار شد آنها بر حرف خودشان ایستادند و هنوز کافر هستند «فَلَا یَسْتَغْفِرُ لَهُمَا» استغفار نکند. اگر نمی‏ داند دعا اشکالی ندارد، اما اگر بداند دعا نکند❌. این دستور برای پدر و مادر است. 📚این بحثی که اینجا مطرح می شود به معنای این نیست که کسی بیاید پدر و مادر را نفرین کند، نه پدر و مادر احترامش واجب حتی اگر کافر باشند فقط آنجایی که دستور به کفر می دهند نباید رعایت کرد، وگرنه احترامشان واجب است.‌ اینجا فقط می ‌گوید دعا به خیر نکند چون فایده ای ندارد، منظور در این حد است،، نه اینکه دعا به شر برای آنها بکند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (102) 🎤استاد احسان عبادی 307 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
بیا عزیز زهرا (س)🌱 ✨ اَللّهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ.. 🤲🏻 @marefatemahdavi
🗳 🗳 ✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری و لزوم توجه به مسئولیت و رسالت مشارکت سیاسی اجتماعی جامعه منتظر، در سلسله گفتگوهایی نظر کارشناسان درباره ارتباط مشارکت صحیح سیاسی اجتماعی در انتظار پویا و زمینه ساز ظهور را به بحث و بررسی گذاشته‌ایم. در ادامه مشروح سخنان حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی»، رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در این باره تقدیم حضورتان می شود:👇 👤حجت الاسلام کلباسی درباره نقش و تاثیر مشارکت سیاسی اجتماعی منتظران بر انتظار زمینه ساز و منجر به ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: همانگونه که در مباحث نظری مربوط به انتظار این مسئله تصریح و تبیین شده، روشن است نمی توان ادعای انتظار داشت بدون آنکه گام های عملی در آن مسیر برداریم آرمان هایمان برآورده شود، برای مثال وقتی ما منتظر عدالت هستیم آیا می توان برای این عدالت هیچ تلاشی نکرد و صرفا منتظر تحقق عدالت بود؟ این طبیعتاً متضاد است و نمی شود گفت من منتظر عدالت هستم و برای آن تلاشی نکرد. ◀️الزامات نظری و عملی مشارکت در انتخابات 🔸رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز همین مسئله صادق است. باید به این سوال پاسخ داد که آیا این انتخاب در سرنوشت کشور و افراد و نظام موثر است یا نه؟، اگر اثر نداشته باشد، لغو است و اگر سودمند و اثرگذار است، ضرورت دارد کسی که مدعی انتظار است و خود را منتظر می داند در این مسیر فعال باشد این فعال بودن یکی به اصل حضور است چون شکی نیست این اصل حضور در تحکیم جایگاه انقلاب در جهان و مقابل دشمنان اثر دارد و قدرت آن را در مقابل قدرت های فاسد همچون آمریکا و اسرائیل تقویت می کند؛ همین مسئله در نظر و عمل الزام آور است که منتظران در انتخابات شرکت کنند. 🔹وی ادامه داد: مرحله بالاتر آنکه در شناخت و معرفی و تبلیغ برای آنکه فراد اصلح در میدان انتخابات پیروز شود، مسئولیت است. اینکه خود را به خواب و خیال بزنیم که به بهانه های درست و نادرست ترک حضور کنیم قهراً با فرهنگ انتظار ناسازگار است. عدم حضور جدی در انتخابات موجب تشکیک در جایگاه انقلاب اسلامی و پشتیبانی از آن می شود. هم به این جهت و نیز به جهت آنکه انتخاب اصلح بالاترین کمک به حل مشکلات و پیشرفت کشور است به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری الزام می بخشد. 🔸وی در ادامه ابراز کرد: منتظر دارای هدف و جهت در زندگی است برای مثال عدالت و مبارزه با ظلم برای او مهم است وقتی این اولویت ها در ذهن فردی وجود دارد باید بداند کدامیک از این افراد توان بیشتری برای اینکه این ارزش ها را محقق کنند، دارند و بر اساس آن دست به انتخاب بزند. ◀️انتظار فعالان مهدوی از دولت آینده 🔸حجت الاسلام کلباسی درباره انتظارات پژوهشگران، کارشناسان و فعالان مهدوی از دولت و رئیس جمهوری آینده، بیان کرد: باید توجه داشت مهدویت و انتظار از مقومات نهضت های صدساله اخیر و انقلاب اسلامی ایران است. کسی در این باره نمی تواند تردید کند که از اصلی ترین مقومات آنچه مردم را به حرکت درآورد و آماده فداکاری های بسیار چه در نهضت امام و امت و چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقاومت های بعدی کرد، مهدویت و انتظار بوده است. 🔹رئیس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: چنان که در دوران دفاع مقدس و وصیتنامه های شهدا از موارد مهم مطرح شده، امام زمان(عج) و مهدویت است و این مسئله در دفاع از کشور و دفع دشمن بیشترین کارایی را داشته است. طبیعتاً فرهنگ انتظار این نگاه را دارد که رئیس جمهوری یک کشور و عناصر منتخب او چقدر با این مسیر آشنا هستند و از این سرمایه برای حفظ و پیشرفت کشور استفاده می کنند. 🔸وی با بیان اینکه فرق انسان منتظر و غیرمنتظر در داشتن آرمان و امید است، گفت: انتظار این است که دولت و رئیس جمهوری آینده به این دو عنصر توجه داشته باشند. اساساً مطالبات مهدویت همان مطالبات اسلام و قرآن است اما یک پیوست به آینده نیز دارد. این مایه های فرهنگی گنج های عظیم ملی و دینی هستند و اگر مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور به این مسئله توجه لازم را مبذول نکنند چه بسا تحت فشار فرهنگ های بیگانه مفقود و یا هضم شوند. 🔹حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: از این رو، توقع می رود دولت و رئیس جمهوری آینده، اولاً نسبت به این مقوله و استفاده از این گنجینه حساسیت لازم را داشته باشند و ثانیاً در مسیر تحقق اهداف، عمل گرا باشند مثل کمک به حرکت جامعه در مسیر عدالت نه مشاهده کردن افزایش فاصله فقر و غنا و طبقات اجتماعی. 🔸وی در پایان خاطرنشان کرد: توقع پژوهشگران، کارشناسان و فعالان مهدوی از دولت و رئیس جمهوری آینده این است که جامعه منتظِر هر چه بیشتر در مقولات اقتصادی، فرهنگی، روابط بین الملل و سیاسی، نگاه به ملت ها و ... شبیه جامعه منتظَر شود. @marefatemahdavi
🚨فتح مکه پایان قدرت سیاسی مشرکان در حجاز 👈تا زمانی که رسول خدا (ص) به مرالظهران رسید، قریش از مقصد سپاه اسلام که فتح مکه بود، آگاهی نداشت. رسول خدا (ص) در آنجا دستور داد تا در نقاط بسیار زیادی آتش🔥 روشن کردند. ابوسفیان، حکیم بن حزام و بدیل بن ورقاء که برای بدست آوردن خبر آمده بودند از دور با دیدن آتش وحشت کرده گمان کردند که قبیله هوازن قصد یورش به آنان را دارد.🏇 زمانی که ابوسفیان نزدیکتر شد، سپاه اسلام را دید و با عباس بن عبدالمطلب برخورد کرد. در آن هنگام عباس از او خواست تا اسلام را بپذیرد. عمر که در آنجا ایستاده بود، طبق معمول، به پیامبر (ص) گفت: گردن این دشمن خدا را بزنید.🗡 🔸ابوسفیان ابتدا شهادت به توحید داد، اما وقتی قرار شد تا به نبوت شهادت دهد، قدری تامل کرد و گفت: هنوز در دلم چیزی وجود دارد، تا فردا صبح مهلت دهید. صبح آن شب، 🗣صدای اذان برخاست، ابوسفیان پرسید: این چیست؟ گفتند: وقت نماز است. پرسید: در شبانه روز چقدر باید نماز خواند، گفتند: پنج مرتبه، گفت: به خدا سوگند زیاد است! پس از آن نزد رسول خدا (ص) آمد و به نبوت آن حضرت شهادت داد.🤝 رسول خدا (ص) از عباس خواست تا ابوسفیان را در جایی نگاه دارد تا عظمت سپاه اسلام را ببیند، آنگاه تک تک قبایل از جلوی آنها می گذشتند. عباس آنان را معرفی می کرد و ابوسفیان درباره هر یک چیزی می گفت. در نهایت رسول خدا (ص) با گروه زیادی از 👥مهاجر و انصار از جلوی ابوسفیان گذشت. و ابوسفیان گفت: تاکنون چنین سپاهی را ندیده و هیچ کس طاقت نبرد با این سپاه⚔ را ندارد. آنگاه به عباس گفت: سلطنت برادرزاده ات چه بزرگ شده است؛ عباس گفت: این سلطنت نیست، "نبوت" است. همانگونه که گذشت اسلام ابوسفیان پیش از ورود به مکه، به اصرار عباس صورت گرفت. عباس علاقمند بودتا ابوسفیان و سایر قریش 👨‍👩‍👧‍👦 به سرعت ایمان آورند، چرا که تصور می کرد اگر رسول خدا (ص) به جنگ وارد مکه شود، قریش برای همیشه هلاک خواهد شد💥، به علاوه تجارت مکه و از جمله عباس هم از بین خواهد رفت. 👌از سوی دیگر، سهیل بن عمرو و عکرمه بن ابی جهل مردم را به جنگ بر ضد رسول خدا (ص) فراخواندند. عده ای از قریش، بنی بکر و بنی هذیل دعوت🗞 آنان را اجابت کرده و قسم یاد کردند که اجازه ندهند رسول خدا (ص) به زور وارد مکه شود. ✨رسول خدا (ص) در ذی طوی توقف کردند و سپاه خویش را تقسیم کرده هر کدام را از ناحیه ای🏜 به درون مکه فرستادند. ورود سپاه تنها از ناحیه ای که فرماندهی آن را خالد بن ولید عهده دار بود با مقامت روبرو شد. 🔹رسول خدا (ص) فرمود تا اعلام کنند، هرکس در خانه خویش مانده یا به مسجد رفته یا به خانه ابوسفیان برود در امان باشد. این اقدام برای آن بود که جماعت مشرکان متلاشی شده و مقاومتی صورت نگیرد. ابوسفیان نیز با فریادهای خود مردم را به رفتن به خانه هایشان🏘 تحریک کرده و از آنان می خواست تا سلاح خویش را رها کنند. می توان گفت که شکسته شدن مقاومت و شخصیت ابوسفیان پیش از فتح مکه، بیش از نیمی از قوای باقیمانده قریش را بر باد داد. 🔆رسول خدا (ص) تنها خون چند زن و مرد مشرک را هدر اعلام کرد و از مسلمانان خواست که هر کجا آنان را دیدند --و او چسبیده به پرده کعبه🕋 بود-- بکشند. این افراد عبارت از چند مرد و زن بودند: عکرمه بن ابی جهل (بخشوده شد) هبار بن اسود (بخشوده شد) عبدالله بن سعد ابی سرح (بخشوده شد) مقیس بن صبابه لیثی (در فتح مکه کشته شد) حویرث بن نقید (امام علی (ع)✨ پس از چندی جستجو وی را به قتل رساند) عبدالله بن هلال ادرمی و وحشی قاتل حمزه (بخشوده شد) حویرث بن الطلال خزاعی (به دست امام علی (ع) کشته شد. از زنان: هند دختر عتبه بن ربیعه و همسر ابوسفیان🧕🏻 (بخشوده شد) ساره مولای عمرو بن هاشم، دو کنیز آوازه خوان با نام قریبه و قرینا (یکی کشته شد و دومی گریخت و بعد مسلمان شد) که متعلق به ابواخطل نامی بودند. عبدالله بن اخطل نیز در شمار اینان بود. او در حالی که بر پرده های کعبه آویزان بود، کشته شد. او از مرتدان بود و اشعاری در هجو اسلام می سرود🎼 و به کنیزانش می داد تا آن اشعار را به غنا بخوانند. ⬇️⬇️⬇️
💠در تمام سیره پیامبر می توان شاهد بود که حضرت از نقش تبلیغاتچیان دشمن غفلت نکرده و در هر فرصتی که به دست آورده آنان را از میان برداشته است. بازی با احساسات مردم👥 در تحریک آنها بر ضد حق، از نظر آن حضرت، امری خطیرو غیر قابل بخشایش است. 👈زمانی که رسول خدا (ص) برای نخستین بار به مسجد وارد شد، تکبیر می گفت و مسلمانان همراه آن حضرت تکبیر می گفتند. شماری از مشرکان نیز بر فراز کوهها⛰ این صحنه را نظاره می کردند. آن حضرت طواف کرد؛ پس از آن به سراغ بتها رفت. در آن زمان سیصد و شصت بت در کعبه بود که بزرگترین آنها هبل بود. حضرت یک یک با چوبدستی خود بر آنها می زد و با خواندن آیه ✨"جاء الحق و زهق الباطل" آنان را برزمین می انداخت. آن حضرت پس از ورود به کعبه تصویرهایی که از ابراهیم (ع) و ملائکه و مریم بر دیواره های درون کعبه بود محو کردند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگفته از کتاب : "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص625-628"، رسول جعفریان ۵۵ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| 🔸مردم امام زمان(عج) را می‌بینند، اما نمی‌شناسند. مانند حضرت یوسف که برادرانش او را می‌دیدند، در کنار آنها بود، ولی نمی‌شناختند. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد طبق فرموده امام صادق (ع) إنّ هذا الأمر آیس ما یکون منه... ینادی مناد من السماء باسم القائم... (نعمانی، غیبت، ص ١٨۶، ح ٢٩) هنگامی که ناامیدی از فرج ما بیش از هر زمانی شد،... منادی از آسمان به اسم قائم صدا خواهد داد....» آیا این ندا آسمانی می تواند همان صیحه آسمانی در ماه رمضان باشد یا اینکه ندای آسمانی در ماه محرم؟ و یا اصلا هیچ کدوم و یه صدای مستقل از اینها باشه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله، این روایت مضمونش همان بحث ندای آسمانی و صیحه آسمانی است که در ماه رمضان مطرح می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi