eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
•♥️ آرزو داریم فقط یک لحظه دیدار تو را .. ✨• @marefatemahdavi
📘 ✍به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در حدیث شریف کسا  آنچه که نقل شده است نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با وجود حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند این نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که در زمان غم و اندوه و گرفتاری پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دختر بزرگوارشان پناه می آورند. 👈وی افزود: اولین جمله ای که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان می فرماید این است که "اِنّی اَجِدُ فی بَدَنی ضُعْفاً" یعنی من در بدنم احساس ضعف و سستی، حالت مریضی و خستگی می کنم. حال انسان تصور کند که پدر خود به منزل آمده و همین جمله را به ما عرضه می کند جای این سوال وجود دارد که ما در پاسخ چه خواهیم کرد؟ 🔸حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  اما پاسخ توحیدی حضرت زهرا سلام الله علیها به پیامبر اکرم  این چنین است "فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُک بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ" یعنی "خدایا پدرم را به تو میسپارم" در واقع حضرت زهرا سلام الله علیها صراحتاً پاسخ ندادند که اکنون خودم شما را درمان می کنم. 🔰وی افزود: همه باید از حدیث کسا و این نکته ظریفی که حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها به همه ما آموختن درس بگیریم  و در اوج مشکلات و سختی ها خدا یادمان نرود. در واقع دختر بزرگوار پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم به پدر خود فرمودند آن کسی که می‌تواند انسان را رشد بدهد و ضعف و گرفتاری را از بین ببرد خداوند متعال است  و من حضرت زهرا سلام الله علیها نیز  واسطه هستم. 👈حجت الاسلام کفیل ادامه داد: این بیان را در قرآن کریم توسط حضرت ابراهیم علیه السلام نیز  تکرار شده است. حضرت ابراهیم وقتی خداوند متعال را معرفی می کند می فرماید: "یطعمنی و یسقینی ...." یعنی پروردگار عالم کسی است که مرا غذا می دهد و سیراب می کند می میراند و زنده میکند و زمانی که مریض میشوم شفا میدهد. وی افزود: این ادب در گفتار است چرا که انسان توحیدی مریضی خود را به خداوند متعال نسبت نمی‌دهد. این ادبیات زیبا نیز در داستان حضرت خضر و موسی علیه السلام نیز یافت می شود جایی که نشان از سستی انسان است آن را به پروردگار عالم نسبت نمی‌دهد اما خیر و برکات را به طور کامل از جانب خدا می داند. 🔸حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: انسانی که موحد باشد درس آموخته خداوند، قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد هیچ ضعفی را به پروردگار عالم  نسبت نمی دهد. بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نمی فرماید که خداوند  من را مریض کرده  یا در من احساس ضعف و سستی ایجاد کرده بلکه می‌فرماید من احساس مریضی می کنم. اما حضرت زهرا سلام الله علیها در پاسخ به پدرشان می فرمایند درمان ضعف شما تنها از سوی خداوند متعال است. 🔰وی خاطرنشان کرد: لذا در نظام زندگی هیچ گاه ضعف و مشکلی را به خداوند متعال نسبت نمیدهیم و ادب گفتار توحیدی  این است که انسان گرفتاری و مشکلات را از جانب خود ببیند و درمان را از پروردگار عالم طلب کند. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد عبادی سوالم در مورد تشرف خدمت حضرت هست در احوالات بزرگان که میخوانیم گاها بزرگان و عرفا اذکاری را به شاگردان خود میاموختند تا پس از یک چله بتوانند مشرف شوند نظر استاد را میخواستم بدونم؟ آیا خوبه چله گرفتن برای دیدار حضرت یا نه اگر به شرط خود سازی باشه چطور؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻عموما چله گرفتن به اینکه ما حضرت را ببینیم نه ما خیلی توصیه نمی کنیم چون نیازی هم نیست، هدف ما نسبت به امام زمان (عج) دیدن امام زمان نیست، هدف ما ″نزدیک شدن″ به امام زمان هست. اگر دیدی خوش به حالت، ندیدی هم مهم نزدیک شدن به امام زمان (عج) است. همان حدیث معروفی که بارها گفتم حفظش بکنید و به دیوار اتاقتان بزنید که امام صادق (ع) می گوید امام زمانت را بشناس اگر او را شناختی دیگر تأخیر یا تعجیل در ظهور برای تو فرقی ندارد. 📿اما اذکاری که بزرگان به شاگردانشان می دادند خُب، آن عارف بزرگ مثل سید علی آقای قاضی، مثل شیخ رجبعلی خیاط.. شاگرد خودش را می شناخت، به هر کسی که این اذکار را یاد نمی‌دادند. شاگرد خودش را می شناخت و می گفت شما اگر فلان ذکر را بگویی امام زمان (عج) را می بینی، براساس استعدادها و قابلیت های آن شاگرد آن ذکر را دادند و این طور نیست که هر کس این ذکر را انجام بدهد امام زمان را هم لزوماً می بیند. ☝️🏻و به هیچ عنوان، خود اساتید مرکز هم هیچ وقت به این چله نشینی ها و اوراد را خواندن، توصیه نمی کنند. چله بگیرید ولی به این نیت که می خواهم در این چهل روز خودم را خالص تر بکنم و خودم را به امام زمان (عج) نزدیک تر بکنم، به این نیت چله بگیرید، نه اینکه چله بگیرم تا امام زمان را ببینم یا نبینم.. چون دیدنی که همراه با ″معرفت″ نباشد فایده ای برای ما ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد نشانه آمادگی مردم و ما برای ظهور چیست؟ خب همین طور که معصیت ظهور را عقب می اندازد معصیت که در جامعه تمام نمیشه و همین طور ادامه داره.. اون لحظه هایی که نشانه های حتمی اتفاق میافتد و ظهور اتفاق میافتد چه انقلابی در دل و میان مردم ایجاد شده که باعث شده که ظهور اتفاق بیفتد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❓شما فرمودید نشانه های آمادگی مردم برای ظهور چه هست.. شبیه مهمانی که زنگ می زند و می گوید من ده شب به خانه شما می آیم، شما منتظر و چشم به راهش هستی، این انتظار و اشتیاق برای ظهور این است که شما هر لحظه منتظر ظهور باشید، به یاد حضرت باشید، به تعبیر امام صادق (ع) حتی شده با تهیه یک تیر برای ظهور امام زمان آمادگی کسب بکنید. همین که مردم جمعه ها برای امام زمان (عج) نذری می‌دهند، نیمه شعبان برای امام زمان نذری می دهند، خود این در حقیقت نوعی آمادگی است، درست است حالا شاید صدرصد نباشد ولی صفر درصد هم نیست، در حقیقت نوعی آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) می‌شود. 👈🏻بعد اینکه می گویید آن لحظاتی که نشانه های حتمی اتفاق می دهد چه شوری در دل مردم ایجاد می شود.. شما اگر روند انقلاب اسلامی ایران را هم نگاه بکنید قبل از سال 56 خیلی وحدت آمیز نبود ولی بعد از سال 56 مخصوصا بعد از آن مقاله ای که روزنامه ی اطلاعات با نام ″ارتحاج سرخ و سیاه″ چاپ کرد و به امام خمینی توهین کرد، بعد از آن مقاله بود که یک مرتبه دلهای همه مردم همدل شد، قیام مردم قم، قیام مردم تبریز و بعد قیام مردم ورامین و همین طور قیام های متعددی در کشور راه افتاد. بعد از آن واقعه، واقعا همدلی مردم زیاد شد، تا رسید به قضیه 17 شهریور یعنی چهار پنج‌ ماه قبل از انقلاب، یعنی دلها یک مرتبه شد. 👈🏻یا همان اوایل جنگ کسی فکرش را می‌کرد (نیروی ارتشی و سپاهی را کار ندارم، بسیج مردمی منظورم هست) این همه نیروهای بسیج مردمی گروه گروه پا بشوند و به جنگ بروند. حتی قبل از عملیات مرصاد یک عده می ‌رفتند به امام می گفتند نیروهای ما دیگر توان ندارند، مردم خسته شده اند. چون عملیات مرصاد یا همان فروغ جاویدان بعد از قطعنامه بود، بعد از پذیرش صلح بود، شما دیدید هنگام عملیات مرصاد وقتی امام خمینی به مردم گفت بریزید در جبهه ها، مردم گروه گروه به سمت جنگ رفتند. این دلها را چه کسی هدایت می کند؟ دلها دست خداست. ⚠️مطمئن باشید خدای متعال وقتی شور و شوق مردم را ببیند، وقتی ببیند که مردم واقعا امام زمانشان را می خواهند، وقتی خدا ببیند که مردم برای امام زمان (عج) زحمت می کشند، حالا هر کس به حد وسع خودش، یکی سخنران است با سخنرانی، یکی با جهاد مالی که می کند، یکی با جهاد فکری که می کند، یکی با تبلیغی که برای امام زمان (عج) می کند، خلاصه هر کسی با هر چیزی.. وقتی خدا این شور و شوق را ببیند مطمئن باشید آن جرقه را ایجاد می‌کند. 👌🏻 و ما روایات هم داریم بعد از صیحه ی آسمانی نام حضرت در دلها می افتد، در زبان ها جاری می شود، که این صدای آسمانی که فریاد زد مهدی، چه کسی بود؟ مهدی چه کسی است؟ این جرقه ها را مطمئنا باشید خدای متعال می زند ولی خُب، شرطش این است که مردم این اشتیاق را داشته باشند. قضیه ی همان است که تو یک قدم بیایی، خدا صد قدم می آید. اگر خدا شور و شوق و کارهای ما را ببیند، مطمئن باشید آن همدلی را ایجاد می کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹امام سجاد عليه السلام: ❣«اَللّهُمَّ....... اَحِبَّنى وَ حَبِّبْنى وَ حَبِّبْ اِلَىَّ ما تُحِبُّ مِنَ الْقَوْلِ وَ الْعَمَلِ حَتّى اَدْخُلَ فيهِ بِلَذَّةٍ وَ اَخْرُجْ مِنْهُ بِنَشاطٍ»؛ 🤲بار خدايا مرا دوست بدار و نزد ديگران محبوبم گردان و گفتار و كردارى را كه دوستدارى، نزد من محبوب گردان تا با لذّت وارد آنها شوم و با نشاط به انجامشان رسانم. 📚[بحارالأنوار، ج۹۵، ص۲۹۸] @marefatemahdavi
🔷 ✒️به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در جایگاه و عظمت حدیث کسا همین بس که بزرگان دین از جمله آیت الله بهجت سفارش می‌کردند که این دعا را همواره قرائت کنید. تنها موقع گرفتاری حدیث کسا نخوانیم چرا که وقتی به آثار و برکات این دعا نگاه می کنیم انسان نمی تواند آن را ترک کند. 🗣وی افزود: در این دعا اشاره شد که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند. سپس فرمودند: "من مریض هستم و احساس ضعف می کنم برای من کسا یمانی بیاورید." همانطور که می دانید "کسا" به معنای روانداز است و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان فرمودند: "برای من رو اندازه بیاورید" 👌حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: از همین جا می توان فهمید برای حل مشکل باید به سراغ راه حل طبیعی رفت. اگر اتفاقی رخ داد نباید به دنبال راه های غیر طبیعی رفت چرا که پیامبر خدا با آن همه مقام و منزلت احساس ضعف می‌کنند و برای همین از حضرت زهرا سلام الله علیها درخواست رو انداز می‌کنند. وی افزود: انسان اگر دچار مریضی شد و دکتر تجویز دارو کرد نباید از خوردن آن پرهیز نمود چرا که راه حل طبیعی درمان ما در خوردن دارو است. یا اگر باید واکسنی تزریق نمود این کار را باید انجام داد. مانند این می ماند انسان احساس گرسنگی کند و از خدا بخواهد که سیر شود در حالی که راه طبیعی خوردن غذا است. 💢حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: چرا دین را طوری به دیگران نشان می‌دهیم که برخی تصور کنند انسان متدین به هیچ چیز این دنیا اعتقاد ندارد این در حالیست که اعتقاد توحیدی یعنی استفاده از وسایل دنیا برای رشد و پیشرفت. وی افزود: در روایت آمده است روزی پیامبر به مسجد رفتند و فردی را مشغول دعا و نیاز دیدند رسول خدا فرمودند چرا به دنبال کار و معاش نمی‌روی؟ این فرد در پاسخ گفت: رسول خدا من بنده ای متوکل هستم. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "تو بنده ی متوکل نیستی بلکه بنده ای هستی که کارهای خود را بر دوش دیگران می‌اندازی" 🔹حجت الاسلام کفیل اظهار کرد: وقتی به انسان می گویند باید کار کنی راهی جز تلاش و کوشش ندارد. حالا اگر کسی از صبح بلند شود و قرآن بخواند و به خدا بگوید تو رزاق هستی و روزی من را بده پیامبر با این روحیه برخورد کردند. پیامبر رسماً در این جا به این فرد فرمودند تو تنبل و بی حال هستی و اصلاً معنای توحید را نفهمیدی. وی عنوان کرد: اما کسی که می‌خواهد توکل داشته باشد ابتدا تلاش و کوشش انجام می‌دهد و نتیجه کار را به خدا میسپارد. هیچ وقت خدا را در کنار واسطه ها قرار نمی دهیم اما تمام مقدمات و انجام می دهیم و نتیجه را به خداوند متعال می سپاریم. انسان در ازای بیماری به دکتر می رود دارو مصرف می کند و تمام مقدمات را انجام می دهد اما در نهایت به خداوند متعال می فرماید: شفا دهنده تویی. 👈حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: در زندگی انسان موحد و توحید گرا همواره در همه موضوعات از وسیله ها و واسطه ها استفاده می شود. چرا که از همین طریق انسان موحد رشد پیدا می‌کند و بالا می‌رود بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز از حضرت زهرا می خواهند که برای ایشان رو اندازی بیاورند. @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و هفتاد و نهم (از فایل شماره 66) ☑️جناب ابن کثیر در کتاب تاریخ خودش موارد فراوانی را نقل می کند که امثال کعب نقل کردند به نقل از یهودی ها و فلان.... اما جالب است در کتاب های حدیثی سنی همان ها به نقل از ابوهریره نقل شده که از پیامبر (ص) نقل می کند. یعنی اسرائیلیاتی🔀 که کعب الاحبار به یهودی ها نسبت داده را ابوهریره آمده به عنوان حدیث به پیامبر نسبت داده. ✏️تا جایی که مثلا در تفسیر ابن کثیر داریم بعد از اینکه داستانی از قوم یاجوج و ماجوج را نقل می کند می گوید شاید ابوهریره این داستان را از کعب الاحبار گرفته باشد👳🏻‍♂، چون با او نشست و ‌برخاست زیادی داشت شاید روایت را از آنجا گرفته. 🔸در بحث جایگاه حدیثی ابوهریره باید بگوییم در کمترین زمان ممکن به بزرگترین محدث مسلمانها تبدیل شد، آن هم در زمانی که نقل حدیث 🚫ممنوع بود. خُب ابوبکر نقل حدیث را ممنوع کرد. ابوهریره چطور حدیث نقل می‌کند؟ 👈در بعضی نقل ها آمده خلیفه استثنائا به او جواز نقل حدیث را داده، و از شگردهایش این بود در مدینه وقتی می‌خواست از ✨رسول الله (ص) روایت نقل کند می گفت دوستم ابوالقاسم پیامبر خدا چنین می گفت. بعد گریه و مظلوم نمایی هم می کرد. *⃣چندتا ادعا هم دارد این ادعاهایش مهم است، قابل بررسی هست🔰 ➖ابوهریره ادعا دارد تنها کسی که از او روایات فراوان تری از رسول الله (ص) دارد عبدالله بن عمروعاص هست. چرا که عبدالله روایات را می نوشت ولی او نمی‌نوشت. ولی عجیب است‼️ الان تعداد روایات عبدالله خیلی کمتر از روایات ابوهریره در منابع اهل سنت است. ➖گفتن رسول الله برای ابوهریره دعا کرد که هیچ گاه چیزی را فراموش نکند. ولی وقتی زید بن ثابت و یکی از افراد دیگر از پیامبر (ص)✨ خواستند برای آنها هم همان دعا را بکند، پیامبر گفت ابوهریره بر شما پیشی گرفت، او زودتر خواست من برایش دعا بکنم‌. ⁉️آیا پیامبر واقعا چنین شخصیتی دارد؟ ➖ابوهریره اصرار بر این حجم روایت از رسول الله را مستند 📖 به آیه قرآن می‌کرد، که هر که امور آشکار و مرتبط با هدایت را کتمان بکند دچار لعن الهی است، به همین خاطر من علم دارم، باید علمم را به شما بروز بدهم. این را هم 👤ابوهریره می گفت دو بار علم از رسول الله (ص) دارم تنها جرأت کردم یکی از آن دو را برای مردم بگویم. یعنی پیامبر دو بار به من علم آموزی کرد از علم خودش به من دارد و من فقط یکبارش را به شما گفتم، یکبار دیگرش را جرأت ندارم. ➖نکته بعدی دروغگویی های زیاد ابوهریره بود❌. می گفت حتی زمانی که رسول الله (ص) به خانه همسرانشان می‌رفت من هم همراه با رسول الله بودم، به همین خاطر گاهی عمر و عثمان و علی (ع) هم احادیث پیامبر را از من جویا می‌شدند. چون من همیشه همراه پیامبر بودم. جالب است بعضی موقع ها دروغگویی های ابوهریره در حدی بود که خود اصحاب هم اعتراض می کردند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 279 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
آمادگی برای ظهور.mp3
3.83M
‌🎙 | آمادگی برای ظهور ‌ 🔆 اعتقاد به امام زمان(عج) به معنای گوشه‌گیری نیست...
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 از بعضی ها شنیدم و یا بعضی روایات که منبعش رو بیاد ندارم، که چند سفیانی و یا چند دجال خروج میکنند، میخواستم که توصیفاتی درباره آنها دارید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔻در بحث سفیانی، چند سفیانی را اساتید عموما نمی پذیرند و قبول ندارند. 🔻اما چند دجال در برخی روایات آمده ولی خُب، روایاتش برای اهل سنت است. اصل روایات دجال اکثریت برای اهل سنت است و در تشیع ما زیاد در بحث دجال روایت نداریم، هر چه هست بیشتر از اهل سنت نقل شده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد میشه راجع به نبرد قرقیسیا توضیح بدین؟ 1) اینکه چه موقعی هست?? 2) بین سفیانی با چه کسانی هست؟؟ 3) و بر سر چه موضعی آیا نفت است یا غیره..؟ 4) آیا درسته ائمه شیعیان را از حضور در این جنگ نهی کردند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ⚔ نبرد قرقیسیا برای زمانی است که سفیانی شامات را می گیرد و می‌خواهد به سمت عراق بیاید، آنجا درگیر می‌ شود. 🔸طرف دوم جنگ مشخص نیست، اما مشخص است که هر دو طرف جنگ باطل هستند. یعنی هم سفیـانی بـاطل است و هم طرف دوم جنگ. ❓حالا بر سر چه موضوعی است.. نوشته سر گنج های که زیر زمین است، حال ممکن است نفت یا چیزهای دیگر باشد. 🔸حضور شیعیان هم در این جنگ بله تا جایی که یادم می آید نهی شده، چون هر دو طرف معامله باطل اند. پس لزومی هم ندارد که شیعیان در این جنگ شرکت داشته باشند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌀عنه عليه السلام: ما يكونُ هذا الأمرُ حتّى لا يبقى صِنفٌ مِن النّاسِ إلاّ و قد وُلّوا عَلَى النّاسِ، حتّى لا يَقولَ قائلٌ : إنّا لو وُلِّينا لَعَدَلْنا ! ثُمّ يَقومُ القائمُ بالحقِّ و العَدلِ. 🔅امام صادق عليه السلام: اين كار (قيام قائم عليه السلام) رخ نخواهد داد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد : اگر حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم. بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند. 📘[الغيبة للنعمانی: 274 / 53] @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 1⃣4⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۱۸ 🗓بیانات در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفته‌ی بسیج و روز ولادت حضرت مهدی(عج)، ۱۳۷۸/۹/۳ 📒 @marefatemahdavi
AUD-20210621-WA0086.mp3
8.7M
‍ ✅ مژده به آنانی که دوست دارند های نماز را بخوانند اما نمی توانند ✅ ✅ راهکاری ساده برای خواندن نافله هر نماز ❇️ ای شیعیان ، هیچ می دانید که امام زمان(عج) در ملاقات با سید رشتی ، به ایشان گله کردند که چرا شما شیعیان ، نمازهای نافله را نمی خوانید ؟؟؟😔😔😔 ❇️ پس بیایید به خاطر شادی دل حضرت ، از امشب نافله ها را بخوانیم. 🎤 طریقه ساده خواندن نافله های روزانه ، توسط 😊با پخش کردن این صوت ، با بیشتر کردن شیعیان خوان در شاد کردن دل امام زمان (عج) کوشش کنید . @ma_va_o
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و هشتاد (از فایل شماره 67) 📑بعضی از دستورات پیامبر (ص) و احکام ما ریشه در مخالفت با احکام یهودیت دارد. می خواهیم آنها را مقداری بررسی کنیم تا عمق نفوذ فکری پیامبر را ببینیم، یعنی پیامبر تا کجاها را فکر می‌کرد؛ 💠یک نکته سر قبله 🕌 بود. سر قبله خدمت شما عرض بکنم نکته ی مهمی در قرآن هست در رابطه با بحث تغییر قبله که ما متأسفانه عموما آن را فراموش می‌کنیم. آن نکته چی هست⁉️ یهودی ها ابتدا مسلمین را اذیت می کردند که شما که ادعای دین خاتمیت دارید، دین کامل دارید به سمت قبله ما یهودی ها نماز می‌ خوانید.. خدا دستور داد قبله را عوض کنید. اما جالب است بعد از تغییر قبله هم این بهانه جویی😩 یهودی ها ادامه داشت. یعنی اینطور نبود بعد از تغییر قبله بهانه جویی آنها تمام بشود!! 👈قرآن اینجا آیه فوق العاده ای را می‌آورد، به پیامبر می گوید؛ 📖«وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ. [120/بقره] 📖هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است؛ و البته اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی بعد از آنکه طریق حق را دریافتی، دیگر از سوی خدا یار و یاوری نخواهی داشت».✨ 👌یعنی بحث قبله و امثال اینها همه و همه بهانه است، این را بدان آنها اصل اسلام را قبول ندارند. 🔆پیامبر ما در جای جای احکام و این موارد دینی سعی می کرد مخالفت خودش را با یهودی ها نشان بدهد. یعنی ذره ای نرمش نسبت به یهودی ها نشان ندهد. مثال بزنیم ↘️ 💠 در اذان پیامبر امتناع می کرد در اذان از بوق و ناقوس و امثال اینها 🔔 استفاده بشود. چرا که اینها شعار یهودی ها و مسیحی ها بود. 💠 در نماز در بحث نماز چند مورد ما مخالفت داریم با احکام یهودی ها‌. یکی تأخیر در نماز مغرب. یهودی نماز مغرب را تأخیر می اندازند، ولی ما در اسلام داریم اذان گفتن نماز🌙 مغرب را سریع بخوانید. با طمأنینه با آرامش، یعنی در نماز به ما توصیه شده آرامش داشته باشید. اما یهودی ها نه آرامش ندارند. یهودی ها در عباداتشان، در نمازشان حرکت می‌کنند .. اسلام می گوید طمأنینه داشته باشید، وقار داشته باشید. 💠 بحث اشتمال بحث اشتمال چی هست❓بعضی از مسلمین لباس را طوری دور خودشان موقع نماز می پیچیدند همان شکلی که یهودی ها می پیچیدند. جالب است علارغم نهی آقا رسول الله (ص) باز هم برخی از مسلمین در نماز مثل یهودی ها اینطوری پارچه را دور بدن خودشان می ‌پوشیدند. که از امیرالمؤمنین (ع)✨ روایت شده وقتی نگاهشان به این عده افتاد گفت گویا یهودیانی هستند که از مدرسه شان بیرون آمدند.‌ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 280 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
✍ امام خـامنـــــــه ای: 🔷روز سیزدهم آبان که نام آن را در کشور روز [مبارزه با] استکبار نهاده‌اند، به نظر من -ضمن اینکه آن نام، نام درستی است- روز جوان است؛ روز جوان مؤمن، جوان انقلابی، جوان شجاع، جوان دلاور، جوان مبتکر، جوانی که دست به کاری میزند که دشمن را از ابتکار، و از حرکت بازمیدارد.۱۳۹۵/۰۸/۱۲ 🇮🇷 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا خواب دیدن امام زمان علیه السلام یا هر معصوم دیگری به دور از سوء استفاده های اعتقادی می تواند حالت هشدار یا بشارت و تحول باشد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 😴خواب دیدن اهل بیت (ع)، بحث بشارت و هشدار می تواند باشد، ولی باز هم تأکید می کنیم به شرط دو نکته؛ ☝️🏻شما واقعا بفهمی آن خواب، خواب اصلی است و خواب اهل بیت است. ✌️🏻گاها بعضی از این افرادی که شما در خواب می بینید فرستادگان اهل بیت ممکن است باشند، نه خود اهل بیت! ↩️و تازه تشخیص اینکه این خواب شیطانی باشد یا واقعی کار سختی است. این را هم در نظر بگیرید که اجنه و شیاطین هم می توانند خواب سازی کنند و این تشخیص واقعیت کار سختی است. 🔰بهر حال بزرگان ما گفته اند: خوابی که دیدید به نیت خیر تعبیرش کنید. حالا خیلی هم دنبال تعبیر و این چیزها نروید. خواب هم حجت شرعی نیست. شما واجباتتان را انجام دهید، محرماتتان را ترک کنید. این خواب ها را نمی گوییم صددرصد رد هستند ولی تأیید آنها هم به این راحتی نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد میفرمایید سفیانی از حتمیات هست درسته آیا جنایات سفیانی هم از حتمیات هست؟ آیا بیان جنایات سفیانی برای ما این تلنگر رو ندارد که میتوان جلوی مصیبت قبلش گرفت؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ♨️اینکه آیا می توانیم جنایات سفیانی را مثلا بگوییم در آن بداء حاصل می شود مثلا سفیانی نمی کشد و.. این را تعبیری که آیت الله بهجت داشتند اینکه اتفاق می‌افتد (جنایات سفیانی). حالا شاید می شود جلویش را گرفت. ☝️🏻ببینید اوایل داعش که حرکت کرد چون قوای زیاد و حمایت زیادی داشت و نیروهای سوریه و عراق هم خیلی آمادگی نداشتند، واقعا جنایات وحشتناکی راه انداخت و موصل و تل عفر را همان اول کار گرفت. بحث سفیانی هم ممکن است همین باشد، در اوایل آمدنش چون شاید آمادگی خیلی زیاد نباشد، این جنایات زیاد باشد. از آن طرف سفیانی هم به مراتب قوی تر از داعش است پس یقینا جنایاتش هم قوی تر از جنایات داعش است. 👈🏻اما آیا اینکه این جنایاتش به صفر می‌رسد.. شاید انسان این طوری فکر بکند بعید است جنایاتش به صفر برسد، چون هست، نمونه اش شبیه داعش را ما دیدیم. اما اینکه می شود جلویش را گرفت این هم هست، احتمالش هست که می شود جلویش را گرفت. این نظریات ما بود، اگر عزیزی نظر دیگری با مدرک و استدلال دارد ما در خدمتش هستیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
| مولا جان، تو کجای این دنیایی..؟ | 🌥 🦋أللَّھُمَ‌عجِلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج🦋 @marefatemahdavi
🔴تبیین حوداث تاریخی ۱۳ آبان 📰سه حادثه‌ای هم كه در مثل سیزده آبان اتّفاق افتاده است، مجموعاً و باهم درخور تأمّل و تعمّق و ژرف‌بینی است. اگر دقّت كنید، هركدام از این سه حادثه، یك چهره از استكبار و یك چهره از مردمی را كه در مقابل استكبارند، نشان می‌دهد. تركیب این چهره‌ها، یك حقیقت سیاسی مهم را روشن می‌كند. 👈👈حادثه‌ی اوّل، حادثه‌ی تبعید امام در سال ۱۳۴۳ است. قضیه این‌گونه بود كه آمریكاییها قانون كاپیتولاسیون را در ایران به كرسی نشاندند. معنای كاپیتولاسیون این است كه آمریكاییها یا افراد وابسته به هر قدرت بیگانه‌ی مسلّطی در هر كشور دیگر، اگر جنایتی كردند، دستگاه قضائی آن كشور حق ندارد جنایت آن‌ها را رسیدگی كند، به محاكمه‌ی آن‌ها بپردازد و حكم صادر كند! آن روز بیش از دویست هزار نفر امریكایی در مشاغل مختلف در ایران حضور داشتند. معنای این قانون كه در مجلس وابسته‌ی فاسدِ آن روز به دستور دربارِ وابسته‌ی فاسد تصویب شد این بود كه اگر از این دویست، یا سیصد هزار نفر امریكایی ساكن ایران كه حقوق‌های كلانی می‌گرفتند و در همه‌ی امور كشور دخالت می‌كردند، یك نفر جنایتی مرتكب شد قتلی كرد، دزدی‌ای كرد، هر كاری كرد دادگستری و دستگاه قضائی ایران حق ندارد به او بگوید بالای چشمت ابروست و بایستی قضاوت در باره‌ی او زیر نظر آمریكاییها انجام شود! این، یكی از قوانین ذلّت‌بار برای همه‌ی ملتهایی بود كه به آن تن دادند. 🔘اما امام تسلیم نشدند و مقاومت كردند. فریاد امام در قم، در میان طلّاب علوم دینی بلند شد و این قانون را تقبیح كردند. رژیم وابسته هم عكس‌العمل نشان داد؛ امام را گرفت و به تركیه تبعید كرد. این مربوط به چه شرایطی است؟ این مربوط به آن شرایطی است كه دولت امریكا با دولت ایران كمال دوستی و همبستگی را دارد باهم منافع مشترك دارند و امریكا در ایران حضور دارد. یكی از نشانه‌ها و ثمرات حضور قدرت امریكا در كشور ما، همین قضیه است. 👈👈قضیه‌ی دوم، قضیه‌ی سیزدهم آبان سالِ پنجاه و هفت است كه دوران شور و اعتلای مبارزات ضدّ رژیم و ضدّ امریكایی در ایران است. این باز یك چهره‌ی دیگر را نشان می‌دهد. در چنین روزی، دستگاه‌های وابسته به رژیم كه همه یا بسیاری از آن‌ها تربیت شده و دستور گرفته از آمریكاییها بودند حتّی به دانش‌آموزان هم رحم نكردند. در این حادثه، دهها دانش‌آموز كشته شدند. البته همیشه می‌كشتند، همیشه بر روی مردم فشار می‌آوردند؛ اما این‌طور یكجا در شهر تهران این تعداد دانش‌آموز به خاك و خون كشیده شوند، این هم یك چهره‌ی دیگرِ استكبار است. ⁉️این مربوط به كجاست؟ این مربوط به آن جایی است كه مبارزات ملت با آن استكبارِ زیاده‌طلب و فزونی‌خواه بالا می‌گیرد. در چنین شرایطی، استكبار دیگر به هیچ‌چیز رحم نمی‌كند. علی‌رغم همه‌ی شعارهای انسان دوستی و مردم دوستی و طرف‌داری از جوانان، حتّی با دانش‌آموز هم كه سروكار می‌افتد، دهها دانش‌آموز را به قتل می‌رساند! ⬇️⬇️⬇️
👈👈قضیه‌ی سوم، چهره‌ی دیگری است. مربوط به آن وقتی است كه همین ملت كه سالهای متمادی آن ظلمها و آن تحقیرها و آن دخالتها و آن غارتگری‌ها را تحمّل كرده است دیگر به پیروزی رسیده است. در دوران پیروزی این ملت، امریكا به زاویه رانده شده است؛ اما اینجا هم دستگاه جاسوسی امریكا از تلاش بازنمی‌ماند و حركاتی انجام می‌دهد كه مردم و امام را دچار سوءظنّ شدید نسبت به سفارت امریكا می‌كند و جوانانی از میان دانشجویان، در چنین روزی، از راه‌پیمایی روز سیزدهم آبان استفاده و سفارت امریكا را تسخیر می‌كنند. جوانان دانشجو به آنجا رفتند و اسناد و مدارك را جمع‌آوری كردند و دهها جلد كتاب در حدود هفتاد جلد یا شاید هم بیشتر منتشر نمودند كه این كتابها نشان‌دهنده‌ی ارتباط سفارت امریكا با عناصر وابسته‌ی خودشان در داخل كشور ما بعضی مربوط به قبل از انقلاب، بعضی هم مربوط به بعد از انقلاب بود. بعضی از آن‌ها حتی در دولت موقّتِ آن روز انقلاب هم منصب و مقام داشتند؛ یعنی آمریكاییها دست بر نداشته بودند! ☑️بنابراین، سه چهره از استكبار در روز سیزدهم آبان ماه دیده می‌شود: 🔹یكی در دوران اوج اقتدار امریكا در ایران كه كاپیتولاسیون را به وجود می‌آورد و مقاومت امام را كه مظهر مقاومت ملت ایران بود، و پاسخ جوانان را كه آن روز، اوّل جوانان حوزه‌ی علمیه، بعد هم جوانان همه‌ی كشور پاسخ دادند به همراه دارد. 🔹قضیه‌ی دوم در هنگامِ اوج مبارزات همین ملت با استكبار است كه نشان‌دهنده‌ی خوی درّندگی استكبار است كه حتّی دانش‌آموز و نوجوان را به خاك و خون می‌كشد. 🔹قضیه‌ی سوم هم مربوط به وقتی است كه این ملت بعد از سالها اسارت توانسته است روی پای خود بایستد. انقلابش پیروز شده است و دولت تشكیل داده؛ اما آن‌ها جاسوسی می‌كنند! اینجا ملت مقتدرانه وارد میدان می‌شود و ماجرای سفارت امریكا اتّفاق می‌افتد. 👌این‌ها سه رمز و سه نماد بودند. اگر این سه قضیه را بر روی هم جمع كنید، به‌طور كلّی چهره‌ی استكبار، چهره‌ی مردم مظلوم، سرنوشت استكبار و سیر حركت استكباری در كشور ما شناسایی می‌شود. 🔗۱۳۷۸/۰۸/۱۲ - امام خامنه ای 🇮🇷 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد عبادی لطفا نظر حضرتعالی در مورد متن ذیل رو بفرمایید؟ مفضل بن عمر از امام صادق علیه السلام نقل میکند که فرمود: ای مفضل میدانید زورا کجا واقع میشود؟ مفضل میگوید: خدا و حجت او می دانند. امام میفرماید: در اطراف شهر ری کوه سیاه رنگی وجود دارد که در حاشیه ی این کوه شهری ساخته میشود بنام طهران و آن دار زورا است که کاخهای آن مانند کاخهای بهشت است و خانمهای آن مانند حور العین است. ای مفضل بدان که خانمها لباس کافران میپوشند و با زیور و زینت جباران خودشان را مزین میکنند و بر زینها سوار میشوند و شوهرانشان را تمکین نمیکنند و درآمد هایشان برای مخارج آنها کافی نمیباشد و در خواست طلاق میکنند. مردها به مردها اکتفا میکنند و زنها به زنها اکتفا میکنند و مردان خود را شبیه زنها میکنند و زنها خود را شبیه مردها میکنند. شما اگر میخواهید دین خود را حفظ کنید در آن شهر ساکن نشوید و محل سکونت خودتان قرار ندهید چون این شهر محل فتنه است از آن شهر به سوی کوهها فرار کن و از محلی به محل دیگر، مانند فرار کردن روباه با بچه هایش. در روایت دیگر میفرمایند: فتنه ی کر و کوری در شهر تهران همیشگی است و در آن شهر خیل کثیر کشته خواهند شد که کسی نمیتواند آمار کشته ها برآورد کند مگر خداوند. و در روایت دیگر میفرمایند تهران میسوزد. شاید بتوانیم نتیجه بگیریم که شاید در نهایت تهران مورد آتش سوزی وسیعی قرار بگیرد و یا با چیزی از این قبیل نابود بگردد. فَأَنْذَرْتُكُمْ نَارًا تَلَظَّى. پس شما را از آتشى كه زبانه مى‌كشد مى‌ترسانم. لَا يَصْلَاهَا إِلَّا الْأَشْقَى. جز اهل شقاوت بدان در نيفتد. (سوره لیل. [14] و [15]) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌ما اصلا روایتی که راجع به بحث تهران داشته باشد نداریم، از روایات ضعیف هست. زوراء هیچ ربطی به تهران ندارد و تحلیل هایی که این بنده خدا کرد کاملا غلط هست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi