eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفت مهدوی | استاد عبادی
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 این منظورش چیه مثل شتر باش نه شیر بده نه سواری..؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻می گوید مثل «كَابْنِ اللَّبُونِ‏»، عرب به شتر دو ساله می گوید، شتر دو ساله شتری هست که نه شیر دارد، نه کوهانی دارد که بشود پشتش سوار شد. یعنی نه جناح راست، نه جناح چپ نمی توانند از آن سوء استفاده کنند. یعنی در فتنه ها طوری باش... ⚠️البته این به این معنا نیست که سکوت کنی، به این معنا نیست! 👌🏻منظور این است که در فتنه ها طوری عمل کن که هیچ جناحی نتواند از تو سوء استفاده بکند، چه جناح کند رو، چه جناح تند رو! میانه باش، وسط باش، اما وسط میدان باش.‌ وسط میدان باش کارهای خودت را انجام بده، اما طوری عمل نکن که دشمن از تو سوء استفاده کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
🍂 ✨«السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ»✨ 🍂 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
4_6019188226286159931.mp3
944.3K
📖فایل صوتی (عج) در روز جمعه👆👆 🎤با نوای گرم استاد فرهمند 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز اول 🔷الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ، وَ لَهُ الْحَمْدُ رَبِّ الْعالَمِینَ؛ «ستایش خاص خدایی که معبودی جز او نیست و تنها ستایش مخصوص اوست که پروردگار جهانیان است.»✨ 👈از آداب دعا آن است که در ابتدای آن حمد و ثنای پروردگار گفته شود؛ چنانچه امام صادق عليه‌السلام فرمود: «كُلُّ دُعَاءٍ لَا یَكُونُ قَبْلَهُ تَحْمِیدٌ فَهُوَ أَبْتَر؛ هر دعایی که پیش از آن حمد و ستایش (خداوند) نباشد، ناتمام و پی بریده است».✨ به همین دلیل اولین فراز از دعای ندبه با حمد خداوند آغاز می شود که خود دارای نکاتی است. ❇️ نکته ها : 1⃣. «ربّ» به کسی گفته می شود که هم مالک و صاحب چیزی است و هم در رشد و پرورش آن نقش دارد. 2⃣. خداوند هم صاحب حقیقی عالم است و هم مدبّر و پروردگار آن؛ پس همه هستی حرکت تکاملی دارد و در مسیری که خداوند معیّن کرده، هدایت می شود. 3⃣. مفهوم حمد، ترکیبی از مفهوم مدح و شکر است. انسان در برابر جمال و کمال و زیبایی، زبان به ستایش و در برابر نعمت و خدمت و احسان دیگران، زبان به تشکّر می‌گشاید. 4⃣. خداوند متعال به دلیل کمال و جمالش، شایسته ی ستایش و به دلیل احسان ها و نعمت هایش، سزاوار شکرگزاری است. 5⃣. «الحمد لله»، بهترین نوع تشکّر از خداوند است. هر کس در هرجا، با هر زبانی، هرگونه ستایشی از هر کمال و زیبایی دارد، در حقیقت سرچشمه ی آن را ستایش می کند. البتّه حمد خداوند با سپاسگزاری از مخلوق منافاتی ندارد، به شرط آنکه به امر خداوند و در مسیر او باشد. 6⃣. «خداوند، پروردگار همه ی آفریده هاست: وَ هُوَ رَبُّ كُلِّ شَیْ ءٍ». «آنچه در آسمان ها و زمین و میان آنهاست، پروردگارشان اوست: رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَیْنَهُمَا». حضرت علی عليه‌السلام می فرماید: «من الجمادات والحیوانات؛ او پروردگار جاندار و بی جان است». «له الخلق والامر تبارک الله رب العالمین؛ هم آفرینش از اوست و هم اداره ی آن و او مربی و پرورش دهنده ی همه است». 7⃣. مراد از «عالمین» یا فقط انسان ها هستند، مانند آیه ۷۰ سوره حجر؛ آنجا که قوم لوط به حضرت لوط گفتند: «أَوَلَمْ نَنْهَكَ عَنِ الْعالَمِینَ؛ آیا ما تو را از ملاقات با مردم نهی نکردیم؟». و یا مراد از این واژه همه ی عوالم هستی است. «عالَم» به معنی مخلوقات و «عالَمین» به معنی تمام مخلوقات نیز به کار رفته است. بر اساس این آیه تمام هستی یک پروردگار دارد، به این ترتیب باور جاهلیت و بعضی از ملّت های دیگر به اینکه هر نوع از پدیده ها خدای جداگانه ای دارند، باطل است. 💌 پیام ها : 👈۱. همه ستایش ها برای اوست. الف و لام در «الْحَمْدُ» به معنی تمام حمد و جنس ستایش است: «الْحَمْدُ لِلَّهِ» 👈۲. خداوند در تربیت و رشد هستی اجباری ندارد؛ زیرا حمد برای کارهای غیر اجباری است: «الْحَمْدُ لِلَّهِ». 👈۳. همه هستی زیباست و تدبیر همه هستی نیکوست؛ زیرا حمد برای زیبایی و نیکویی است: «الْحَمْدُ لِلَّهِ». 👈۴. دلیل ستایش ما، پروردگاری اوست: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ». 👈۵. رابطه ی خداوند با مخلوقات، رابطه ی دائمی و تنگاتنگ است: «رَبِّ الْعالَمِینَ» (نقاش و بنّا هنر خود را عرضه می کند و می رود، ولی مربّی باید هر لحظه بر آن نظارت داشته باشد). 👈۶. همه ی هستی، تحت تربیت خداوند یکتاست: «رَبِّ الْعالَمِینَ». 👈۷. امکان رشد و تربیت، در همه ی موجودات وجود دارد: «رَبِّ الْعالَمِینَ». 👈۸. خداوند هم انسان ها را با راهنمایی انبیا تربیت می کند (تربیت تشریعی) و هم جمادات، نباتات و حیوانات را رشد و پرورش می دهد (تربیت تکوینی): «رَبِّ الْعالَمِینَ». 👈۹. مؤمنان در آغاز کتاب (قرآن) با نیایش به درگاه خداوند متعال، «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ» می گویند و در پایان کار در بهشت نیز، همان شعار را سرمی دهند که «آخر دعواهم أن الحمدللّه ربّ العالمین». 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 2⃣4⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۲۰ 🗓پیام به کنگره‌ی جهانی هزاره‌ی شیخ مفید، ۱۳۷۲/۱/۲۸ 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 امام صادق (ع) می فرماید: هنگامی که به حضرت مهدی(ع) اذن خروج و قیام داده شود، خداوند را به نام عبری آن فرا می خواند. در آن هنگام یارانش که سیصد و سیزده نفرند و همانند ابرهای پاییزی پراکنده اند، مهیا می شوند و آنان همان صاحبان پرچم ها و فرماندهان هستند. برخی از آنان شب هنگام در حالی که در بستر آرمیده اند، ناپدید می شوند و به هنگام صبح خود را در مکه می بینند و برخی به هنگام روز سوار بر ابرها دیده می شوند. آنان با نام خود و پدر و فامیل و شهرت شناخته می شوند. مفضل بن عمر می گوید: عرض کردم؛ فدایت شوم، کدام دسته از نظر ایمان در مرتبه برتری قرار دارند؟ حضرت فرمود: آنان که بر فراز ابرها در حرکت خواهند بود، همان ناپدید شدگانند که در شان آنان این آیه مبارک فرود آمده است: "اينما تكونوا يأت بكم اللّه جميعاً؛ هرکجا باشید، خداوند همگی شما را خواهد آورد." «اصحاب قائم علیه‌السلام سیصد و سیزده نفر از فرزندان عجم هستند، بعضی از ایشان را در روز با آشنایی به نام خود و نام پدر و نسب و شمائل در ابر سوار می‌کنند، به مکه می‌برند و بعضی در رختخواب خود خوابیده، نا به هنگام در مکه دیده می‌شوند، بدون میعاد و سابقه قرارداد». منبع (الغیبة (نعمانی)، ص 315، بحارالانوار، ج 52، ص 369) سلام استاد اینها درسته؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸این از همان مواردی هست که من قبلا عرض کردم هیچ وقت نباید با یک روایت بیاییم سریع حکم کلی صادر بکنیم و مطلب را بگوییم. ☝️🏻اولا این روایت خبر واحد هست و فقط فقط نعمانی نقل کرده و اگر بحار نقل کرده یا کتاب اثباة الهداه نقل کرده اینها همه از نعمانی گرفتند. پس تنها نقل این روایت الغیبة نعمانی است و خبر واحد است و نمی شود خیلی بخواهیم آنچنان روی این مباحث به آن استناد بکنیم. 👈🏻بعدا این مطالبی که اینجا می گوید مثلا بالای ابرها می روند اینها بیشتر به همان بحث های طی الارض اشاره دارد، بحث های کنایه ای در اینجا مطرح هست، نه اینکه عینا خود کلمات منظور باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یکی از مسائلی که منو خیلی اذیت میکنه اینه که همیشه از افراد مختلف تحلیل هایی مشنوم که گویا ظهور به شدت نزدیکه.. همین مضوع منو به نوعی دستپاچه میکنه... و باعث میشه که حالت انفعالی به خودم بگیرم.. یعنی هر کاری که میخوام بکنم (مثلا یه کار اقتصادی کوچیک یا ادامه تحصیل) به نظرم بیهوده میاد.. یعنی پیش خودم میگم این کارا قبل از اینکه نتیجه بدن ظهور اتفاق میافته پس عملا بی فایده ان و نه تنها برای خودم بلکه برای ظهور هم هیچ فایده ای ندارن... من دچار استرس و دستپاچگی شدم... لطفا راهنماییم کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹اولا روایتی داریم از امام جواد (ع) «وَ هَلَکَ المُستَعْجِلُون..» در بحث انتظار. آنهایی که عجله زیاد می کنند هلاک می ‌شوند‌‌. این منظور هلاک شدن کسانی است که بدون اینکه پیش نیازها و پیش فرض های ظهور را برای خودشان فراهم بکنند، هی می گویند ظهور نزدیک است، نزدیک است.. وقتی هیچ چیزی برای خودشان آماده نکردند اگر یک سال دو سال بگذرد و ظهور نزدیک نشود اینها به گمراهی می‌افتند. 👌🏻بله، ما هم می گوییم ظهور نزدیک است، ولی به شدت نزدیک که اینها می گویند..! ما هم می گوییم نزدیک است، آنچه روایات می گوید نزدیک، ما هم می‌گوییم نزدیک است. 🌀اما شما موظف هستید تک تک کارهایی که فکر می کنید برای رشد و تعالی شما نیاز هست انجام بدهید. می خواهید کار انجام بدهید.. مگر قرار است بعد از ظهور قیامت بشود بمیریم! خُب، بعد از ظهور هم قرار است همین زندگی ادامه پیدا کند ولی با حالت بهتر. پس شما اتفاقا کسب و کارت را الان شروع بکنی در کار اقتصادی، بعد از ظهور بیشتر سود نصیبت می شود. ادامه تحصیل می‌خواهی بدهی بعد از ظهور بهتر ادامه تحصیل می توانی بدهی. پس قطعا باید به دنیای خودتان هم برسید و هر کاری هم می‌خواهید انجام بدهید، انجام بدهید، یعنی چه ظهور نزدیک است کاری نکنیم!!! 👌🏻تا جایی که می توانید برای دنیای خودتان کار بکنید و برنامه بلند مدت داشته باشید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌟امام علی علیه‌السلام: 🔹«إنَّ أَخَا الْحَرْبِ الْأَرِقُ وَ مَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ»؛ 👈مرد جنگجو همیشه بیدار و هوشیار است و هر که از دشمن آسوده بخوابد، دشمن نسبت به او نخواهد خوابید. 📓 [نهج البلاغه، نامه ۶۲] @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
به دنبال آن رسول خدا (ص)، سپاه سه هزار نفری خود را به فرماندهی جعفربن ابیطالب، زیدبن حارثه، و عبدالل
⚔ فتح عراق 🇮🇶عراق سرزمینی کهن با تمدنی دیرین، که جهان آن را با نام تمدن بین النهرین می‌شناسد. قرنها پیش از ظهور اسلام قبایل عربی موجود در جزیره العرب که شمارشان رو به فزونی گذاشته و محیط جزیره🗺، گنجایش آنان را نداشت، به سوی شمال در سوریه و عراق مهاجرت کردند. هجرت گسترده و نیروی جوان آنان سبب شد تا بر مردمان ساکن👨‍👩‍👧‍👦 این مناطق غلبه یافته و به تدریج محیط را عربی کنند. اعراب بادیه نشین مهاجر، به دلیل سرزمین حاصلخیز عراق کم کم شهرنشین شده و بسیاری از آنان کیش مسیحیت را که از غرب فشار می آورد پذیرفته بودند. آئینی که اینان بدان اعتقاد داشتند مسیحیت نسطوری بود. 👈مهم ترین شهر عراق، شهر حیره بوده است. بعد از پیدایی اسلام و تاسیس شهر کوفه در نزدیکی حیره🏘، این شهر رو به خرابی رفته و مصالح آن برای آبادی کوفه مورد استفاده قرار گرفته است. شهر حیره در یک فرسنگی کوفه بوده و پیش از اسلام، از نظر فرهنگی، محل تلاقی فرهنگ های متعددی چون فرهنگ ایرانی ساسانی، فرهنگ بیزانسی، مسیحیت نسطوری و بت پرستی بومی🎎 بوده است. 🔸تاریخ عراق پیش از اسلام، در بطن تاریخ ایران قرار دارد. سرنوشت سیاسی عراق و ایران، در این دوره با یکدیگر پیوندی سخت داشته است، چرا که در عمل عراق دست نشانده ایران بوده و بدون تحت الحمایگی🏇 ایران نمی توانست در برابر آل غسان و یا رقبای عرب قدرتمند شمال عربستان دوام بیاورد. در برابر، ایران نیز می بایست از عراق حمایت کند، زیرا عراق سدی در برابر تجاوزگری اعراب صحرانشین🏜 از یک سو، و نیز تهاجم دولت بیزانس و دولت دست نشانده او در شام از سوی دیگر بوده است. این ضرورت به حدی بود که دولت ایران، سربازانی را به حیره و نواحی آن اعزام می کرد تا کار مرزداری ایران را در آن ناحیه انجام دهند. ♦️ایران نه تنها در عراق با اعراب برخورد داشت بلکه در سواحل شرق عربستان در حاشیه جنوبی خلیج فارس🏝 نیز با آنان همسایه و طبعا دارای روابط بود. منافع ایران در عربستان تا به آن اندازه بود که زمانی پذیرفت تا در یمن، در جنوبی ترین منطقه جزیره العرب مداخله کند. در اوایل قرن ششم میلادی، یهودیان قدرتی در یمن به دست آوردند و به آزار و اذیت مسیحیان👥 پرداختند. این امر سبب شد تا یوستی نیانوس نجاشی حبشه، در سال 525م به یمن یورش برده یهودیان را سرکوب کند و مسیحیت را بر آن دیار غلبه دهد. 👈به هر روی، ایران منافع مهمی در سرزمینهای عربی بویژه در عراق🇮🇶 داشت. جایی که در مرز ایران و روم واقع شده بود. مداخله ایران در سالهای اخیر در این مناطق، به اندازه ای بود که خسرو پرویز در سال602 به نعمان سوم، آخرین پادشاه لخمی، دستور داد از حکومت کناره گیری کند. پس از آن، یک 👳🏻‍♂مسیحی محلی از طرف ایران حاکم حیره شد. 🔸در سی ساله میان کنار گذاشتن آل لخم تا نخستین حمله مسلمانان به حیره، تحولات بسیار مهمی در روابط ایران و بیزانس رخ داد، تحولاتی که مداخله مستقیم ایران را در امور عراق طلب می کرد. خسرو پرویز در فاصله سالهای 611-614 میلادی دست به حمله طولانی🏇 بر ضد دولت بیزانس زد و توانست بخش عمده ای از سرزمین شامات از جمله قدس را به تصرف خود درآورد این شکست همان است که قرآن با عنوان "غلبت الروم"📖 از آن یاد می‌کند. چند سال بعد، هراکلیتوس توانست طی شش سال جنگ مداوم، دولت ایران را تا سال628، یعنی سال کشته شدن خسرو پرویز به شکست بکشاند. 👈در نخستین سالهای دهه چهارم قرن هفتم میلادی بود که برخی از قبایل عرب در این نواحی برای در آوردن عراق از چنگ ایرانیان، دست به دامان خلیفه🤴 نخست مسلمانان شدند و نخستین حمله را در سال633 میلادی یا 12 هجری به حیره سامان دادند. 👥قبایل مسلمان ساکن در ناحیه غربی جزیره العرب با رحلت رسول خدا(ص) مرتد شده بودند. دولت جدید راهی جز آرام کردن آنان نداشت در غیر این صورت تا چندی بعد، همین قبایل به سراغ مدینه نیز می آمدند. به این جهت، مسلمانان برای سرکوب این شورشها💥، بدان سوی اعزام شدند. فرماندهی بخشی از این حملات را خالد بن ولید برعهده داشت. او بتدریج که برای سرکوبی قبایل می رفت، در آستانه نواحی جنوب عراق قرار گرفت. پیروزی های پی در پی سپاهیان مسلمان در این نواحی، کسانی از سران قبایل ساکن در جنوب عراق🇮🇶 را بر آن داشت تا در اندیشه بهره گیری از این نیروها برای تصرف حیره بیفتند. این نخستین جرقه فتوحات در عراق و سپس در ایران بود. ⬇️⬇️⬇️