eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
988 ویدیو
444 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰رهبـــر انقــــــلاب : 🔸انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. 🔷انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ 🔸معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» یا «إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند. 📍‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ی شعبان، ۱۳۸۴/۰۶/۲۹  @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ پنجم (۲) 📖آیه دوم ⚜«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ی ما». 📌 نکته ها ⤵️ 1⃣.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. 2⃣. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ». ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ». 3⃣. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 4⃣. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». 5⃣. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». 6⃣. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 7⃣. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». 8⃣. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». 📖آیه سوم ⚜«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». 📌 نکته ها ⤵️ 1⃣. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می‌شود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می‌رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است. 2⃣. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. 3⃣. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! 4⃣. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیـری از بروز قتل های دیگر است. 5⃣. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». 6⃣. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». 7⃣. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 8⃣. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 9⃣. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 🔟. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🥀اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ.. 🥀سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گرامی باد. @marefatemahdavi
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضه‌خوانی تکان‌دهنده‌ی و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت ام‌البنین (س) ▫️▪️▫️
👆👆👆 🌀پوستر شماره 7⃣5⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۱ 🗓سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی در سالروز میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سلاح مورد استفاده امام و یاران؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻در رابطه با سلاح امام زمان (عج) و یارانش قبلا توضیح دادم، نمی شود قطعی نظر داد. اگر بگوییم سلاح امروز است، سلاح امروز ناعادلانه است، کشتار جمعی است. خوب و بد را با هم می کشد. اگر بگوییم شمشیر است با سلاح های روز جور در نمی آید! به همین خاطر نمی شود اظهار نظر قطعی کرد. 👈🏻ولی بعضی از آن آقایانی که می گویند سلاح منظور علم است، این حرف خیلی خنده دار و غیر علمی است. این حرف همان حرفی است که مدعیان دروغینی مثل سید علی محمد باب شیرازی و احمدالحسن به آن استناد می کنند. هیچ استاد مهدویتی این حرف را قبول ندارد که منظور از سلاح امام زمان علمش است. یقینا جنگ هایی رخ خواهد داد و هیچ شکی هم در آن نیست. یکسری افرادی که می گویند سلاح علم است این البته از حرف های انحرافی است و جریان های انحرافی از این استفاده می کنند، این را حواستان فقط باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اینکه بگوییم در زمان غیبت به علما رجوع کنیم، آیا با حدیث ثقلین منافات ندارد که در آن تمسک به قرآن و عترت آمده است؟ شبهه یک برادر اهل تسنن بود خواستم از شما جواب کامل رو بگیرم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا این اهل سنتی که این شبهه را مطرح کرده، ما از ایشان سوال می کنیم شما که لالایی بلد هستی چرا خوابت نمی‌برد! شما که بر می گردی می گویی باید به قرآن و عترت رجوع کرد خُب، شما خودتان چرا به عترت رجوع نمی کنید؟ ✌️🏻اگر اینکه ما می گوییم در زمان غیبت به علما رجوع بکنید این هم حرف عترت است. حرف ما نیست که! حرف امام عصر (عج) است که در زمان غیبت «فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنا..» به روات حدیث ما که همان فقها هستند به اینها رجوع بکنید. این حرف خود عترت است. عترت این را به ما گفتند. 📄روایت از امام هادی (ع) یا رسول الله (ص) فکر کنم باشد، که اگر نبودند در زمان غیبت علما، مردم به خاطر این شبهات بی دین می شدند. پیغمبر می گویند در زمانی که شبهات می آید، بدعت ها می آید، عالم دینی واجب است که علم خودش را آشکار کند تا جلوی انحرافات را بگیرد. اینها خود حرف عترت است که به علما رجوع بکنید، از خودمان اینها را که در نیاورده ایم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 راستش سوالی که من خیلی تو سرم هست اینه بعد از ظهور آقا و بعد از به شهادت رسیدنشون سریع قیامت میشه؟! یعنی چطور بگم آقا که ظهور کردن و عدل.. همه جا برقرار کردن و شهید شدن بعدش قیامت میشه!؟ و اینکه مگه آقا دنیارو پره عدالت و خوبی نمیکنه مگه همه نجات پیدا نمی کنیم و ظلم و بدی از بین نمیره پس چطور هنوز آدم بدی هست که آقارو شهید کنه؟ و اینکه درسته که میگن ظهور نزدیکه وقت دقیقشو که کسی نمیتونه بگه ولی آخه قبل از اومدن دجال تفکرش میاد تفکرشو که قشنگ داریم می بینیم مخصوصا تو شیعه ها میشه گفت نزدیکه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸راجع به اینکه پس از ظهور امام زمان (عج) شهید می شوند، بارها عرض کردیم طبق نظر اساتید مرکز تخصصی مهدویت آنها اعتقادی به شهادت حضرت ندارند و امام زمان به مرگ طبیعی می میرند. همان دلیلی که شما فرمودید، یعنی دلیل ما برای شهادت امام زمان (عج) دقیقا همین است که جهان پر از عدالت می‌شود، پر از امنیت می شود. حتی اگر انسان خلافکار هم باشد خلافش در آن حد سنگین به اندازه کشتن یک امام دیگر نمی رسد! در این حد گنهکار ما دیگر در جهان پس از ظهور نداریم و امام زمان (عج) به مرگ طبیعی می میرد. ✌️🏻نکته بعدی چه شهادت بگیریم، چه رحلت.. کاری با اینش فعلا نداریم. چون اصلا مهم هم نیست عزیزان! من گاهاً می بینم در گروه ها یک ساعت، دو ساعت نشسته اند بحث می کنند آیا امام زمان شهید می شوند یا به مرگ طبیعی، خُب، می خواهید چه کار مثلا! چه دردی از من و شما دوا می کند؟ می خواهیم چه کار؟ مهم این است که امام را بشناسیم پس از ظهور یاری اش بکنیم، پس از ظهور از دشمنان حضرت نباشیم، مهم این هاست. 👈🏻من بخواهم بدانم امام زمان (عج) زن و بچه دارد، ندارد سه، چهار ساعت با همدیگر بحث بکنیم خُب، که چی مثلا!! این ها از مکرهای شیطان است می‌دانستید؟ شیطان همیشه به گناه که فرمان نمی دهد، برای آدم های مذهبی مثل ماها.. شیطان ما را سرگرم یکسری کارهای مستحبی می کند تا از واجب بیفتیم. 👥آدم های مذهبی خُب، شیطان می داند این ها شرابخور نیستند، ربا خور مثلا نیستند می گوید اینها را چه طور فریب بدهم! اینها را سرگرم مستحبات می کنم تا به واجباتشان نرسند! واجب ما ″زمینه سازی برای ظهور″ است، واجب ما ″شناخت امام زمان (عج) ″ است. ☝️🏻ما این ها را رها می کنیم و سه، چهار ساعت بحث می کنیم آقا امام شهید می شود یانه.. امام زن و فرزند دارد یانه؟ رها کنید این ها را؟؟ می خواهیم چه کار مثلا؟ پس اصل این موضوع اصلا به درد نمی خورد. اما پس از حالا یا موت یا رحلت یا شهادت امام زمان (عج) نه قیامت نمی ‌شود و بحث رجعت ائمه ما داریم و جهان به پایان نمی رسد و ائمه بزرگوار می آیند و رجعت می کنند و حکومت ادامه دارد. 🔸اما اینکه زمان ظهور فرمودید نزدیک است و این حرف ها.. قبلا هم عرض کردیم می توانیم بگوییم زمان ظهور نزدیک است، ولی اینکه بگوییم خیلی نزدیک است و حتما امسال سال بعد ظهور هست این ها دیگر حرف منطقی و درستی نیست! شاید همین فردا هم ظهور باشد ان شاءالله و شاید چندین سال بعد خدای نکرده ظهور نباشد، همیشه باید منتظر بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پانزدهم (از فایل شماره 78) 📕کتاب تاریخ سیاسی اسلام، قسمت تاریخ خلفایش که جلد دوم کتاب تاریخ سیاسی اسلام هست اثر استاد رسول جعفریان از قوی ترین کتابهاست در این زمینه بحث سقیفه، که واقعا کتاب فوق العاده‌ای است ✔️. کلا در بحث تاریخ خلفا این جلد دوم کتاب تاریخ سیاسی اسلام کتاب خوبی است. ایشان با رویکرد تحلیلی بحث می‌کند منابع مختلف را می آورد و آنها را تحلیل و بررسی می‌کند. 👈مثلا می گوید؛ تاریخ یعقوبی می گوید عبدالرحمن بن عوف هم در سقیفه بود. که جناب آقای رسول جعفریان می گوید نخیر نبود، طبق اسناد معتبر عبدالرحمن بن عوف در سقیفه نبود، فردایش بلکه در مسجد سخنرانی می ‌کردند🕌 و صحبت می‌‌کردند آنجا بود. 📌در سقیفه ما عرض کردیم از مهاجرین مکه ابوبکر بود، عمر بود، ابوعبیده جراح بود، حالا سالم که برده ابوحذیفه بود آن هم بود، ولی عبدالرحمن بن عوف نبود، که حرف آقای رسول جعفریان در این قضیه درست است. 👈یکی از نکات مهمی که آقای رسول جعفریان به آن اشاره‌ می کند می گوید؛ حتی آن زمان اینطور نبود کل افراد طرفدار ابوبکر و عمر بوده باشند، حتی صحابی های 👥 بزرگی همچون طلحه و زبیر هم در آن لحظه ابوبکر را بر حق نمی‌دانستند، خود آنها در ابتدای کار با ابوبکر بیعت نکردند. 📌ما عرض کردیم زبیر آن زمان از طرفداران خاص حضرت علی (ع)✨ بود، و به هیچ عنوان ابتدای کار با ابوبکر بیعت نکرد اینها را خوب است اهل سنت بدانند. اگر اهل سنت ادعا می کنند که زبیر یک صحابی بزرگ است و صحابی هم عدالت دارند، خوب است اینها را هم به ما جواب بدهند⁉️ که چطور می شود یک صحابی بزرگ بیاید و ابوبکر را قبول نداشته باشد؟ پس هیچ شیوه و شرایط شناخته شده ای برای انتخاب ابوبکر نبود جز معیارهای قبیله‌ای که ما قریش هستیم و... که این موارد آنجا مطرح شد والا چیز دیگری آنچنان نبود. 👈و ‌نکته بعدی که آقای جعفریان نقل می‌کند، از کتاب مصنف ابن ابی شیبه، ج7، ص432، که خود ابی شیبه نقل می کند وقتی اینها از سقیفه بیرون می آیند در کوچه ها راه می افتند دست هر کسی را که پیدا می کردند دستش🤝 را به دست ابوبکر می مالیدند و در حقیقت به نوعی بیعت می گرفتند از آن فرد نسبت به ابوبکر. هر چند آن فرد ناراضی هم بود. 🗣بعد ابی شیبه می گوید من رفتم خانه اهل بیت و گفتم آنها خلافت شما را غصب کردند. و می گوید آنقدر یک عده اهتمام داشتند به بیعت گرفتن از مردم نسبت به ابوبکر، اینقدر روی این قضیه اینها اهتمام داشتند، این اهتمام را نسبت به دفن پیامبر و تشییع 🥀جنازه پیامبر (ص) نداشتند و بعد از دفن پیامبر بود که تازه اینها برگشتند و آمدند سر قبر شریف آقا رسول الله. یعنی اصل کاری ها را رها کردند و سراغ اینطور چیزهای فرعی رفتند.‌ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 315 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi