eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆 🌀پوستر شماره 7⃣8⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۷۴ 🗓بیانات در دیدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان ۱۳۸۱/۱۲/۶ 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ایا گناه نکردن در تعجیل فرج اثر دارد؟ اگر جواب بله است میشود لطف کنید بفرمایید دلیل مثبت بودن جواب چیست؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله، گناه کردن در تأخیر ظهور تاثیر دارد. مستندش هم نامه امام زمان (عج) به شیخ مفید هست که گفت اگر نبود گناهان شیعیان و اعمال بد آن ها، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 فرموده امام زمان به ابراهیم ابن مهزیار که از آقا پرسیدن چرا شما دیده نمیشید شما که زنده اید و آقا به ایشان فرموده بود: ۱_کثرتم الاموال، ۲_تحیرتم علی الضعفا المؤمنین ۳_ قطعتم الرحم الذی بین لکم لطفا توضیح بفرمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸این سه گزینه ای که امام زمان (عج) گفت.. گفت این سه گزینه باعث این شده است که دیدار ما به تأخیر بیفتد؛ 👈🏻اول اینکه می گفت قطع رحم کردید، به دیدار همدیگر نمی رفتید. بعد می گوید بر فقرا سخت گیری کردید یعنی بر فقرای مؤمنین، انسانهایی که مؤمن بودند ولی فقیر بودند شما به آنها کمک نکردید یا اگر طلب و بدهکاری داشتند شما خیلی سخت گیری❌ به آنها کردید، منظور این مورد هست. می گوید این کارها را کردید که باعث شد دیدار ما از شما به تأخیر بیفتد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید این روایتی که میفرمایند حفظ ایمان در اخر الزمان مانند نگه داشتن اتش در دست است، میخواستم بدونم منظور از حفظ ایمان چیه و باید چکار کرد? ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اینکه حفظ ایمان در آخرالزمان از نگه داشتن آتش در دست سخت تر است یعنی همین چیزی که شما در طول روز می بینید، یک انسانی با خودش عهد می بندد با خودش قول و قرار می گذارد، که خدایا من الان که دارم بیرون می روم نگاه به حرام نکنم، با نامحرم حرف نزنم و شوخی نکنم و کاری که حرام و گناه باشد انجام ندهم، ولی در طول روز به خاطر صحنه های گناهی که هست، عهد خود را می شکند. 🔰طرف می خواهد دینش را حفظ بکند ولی به ربای بانکی آلوده می شود، می خواهد وام بگیرد ولی وامی که آلوده به رباست. یعنی می خواهد ایمانش را حفظ کند ولی نمی شود. نه اینکه نشود، سخت است! زندگی که بخواهد به سبک اسلامی و مهدوی باشد سخت است. 📒کسانی که می خواهند زندگی مهدوی داشته باشند کتاب «سبک زندگی مهدوی حاج آقا محدثی» کتاب خوبی است. می توانند به آن رجوع بکنند، منظور اینکه طرف می خواهد گناه نکند ولی جامعه در آخرالزمان (عج) آن قدر پر از گناه شده است که انسان را به سمت گناه میل می‌دهد و سخت است که انسان بتواند توبه خودش را نگه دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌥 💔کِی به سرآید رنج جدایی ..؟! 🌿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌿 @marefatemahdavi
🗳 اخـلاق انتخـابــاتی .. 🌀رهبر انقلاب : 🔶مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان [انتخابات] محترمی که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسی که میتواند برای انقلاب، برای کشور، برای آینده، برای عزت ملی، برای باز کردن گره مشکلات، برای ایستادگی قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ی معاندان، و برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ 🔹ممکن است تشخیص یک آقائی با تشخیص یک آقای دیگر مخالف باشد؛ هیچ اشکالی ندارد. این را من به همه بگویم: ممکن است شما به یکی از نامزدها علاقه‌مند شوید، رفیقتان به یک نامزد دیگر؛ این موجب نشود که شما در مقابل هم قرار بگیرید. برای انتخابات و برای گزینش عالیترین مقام اجرائی در کشور - که بسیار هم حساس است، بسیار هم مهم است - سازوکارهای درستی وجود دارد؛ سازوکار قانون. 🔸هیچ مانعی ندارد که شما به یکی علاقه‌مند باشید، بنده به یکی دیگر علاقه‌مند باشم؛ شما به او رأی دهید، من به دیگری رأی دهم؛ بالاخره اکثریتی هست، اقلیتی هست، ضابطه‌ای هست، قانونی هست؛ بر طبق آن عمل خواهد شد. آحاد مردم با هم کدورت بیجا درست نکنند، به خاطر اینکه این به آن علاقه‌مند است، این به آن علاقه‌مند است؛ خب، باشند. خود داوطلبان محترم هم باید رعایت کنند. 🔹کار را با حماسه، با شور، با غیرتمندی، اما بدون چالش، بدون منافرت پیش ببرند. ظرافت کار اینجا است که ممکن است سکون و سکوت و جمود و خمودگی وجود نداشته باشد، نشاط باشد، تحرک باشد، در میدان و در عرصه گفتگو باشد - گفتگوهای گرم و داغ - درعین‌حال نفرت‌پراکنی نباشد؛ این میشود. این یک نکته‌ای است که آقایان داوطلبان محترم خوب است که رعایت کنند.۱۳۹۲/۰۳/۰۶ 🇮🇷 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و پنجم 🌙شب قدر و ‌شب بیست و یکم، در رابطه با این شب ما قرار است حاجات سال بعدمان را از خدای متعال بخواهیم، پس گذشته مان را باید ترمیم کنیم که عرض کردیم با دعا🌸 و استغفار و .. حالا به خدا می گوییم امر کن که سال بعد سال خوبی برای ما باشد، در اینجا مطلب مهمی پیش می آید و به ذهنمان می آید که ترمیم گذشته را از خدا تقاضا کردیم و طلب عفو می کنیم، حالا سوال پیش می‌آید چون من یک موجود کوچک و محدود و کوتاه نظری هستم آیا خدا عفو می کند یانه⁉️ و اینکه چقدر؟ 👤عثمان بن عیسی از امام صادق (ع) روایتی را نقل می کند، که روایت در کتاب ″کافی، ج2، ص486″ آمده. می گوید به حضرت عرض کردم دو آیه در قرآن 📖 هست که می خواهم ببینم مصداقی در خارج دارند یانه؟ گشتم مصداقی پیدا نکردم، می خواهم ببینم منظور از این دو آیه چی هست؟ ❓حضرت فرمود کدام هاست؟ می گوید یکی از آیات این آیه هست «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ» خدا می گوید بخوانید من جوابگوی شما هستم، من از خدا حاجت می خواهم 🤲 اما از اجابت خدا خبری نیست، می خوانم ولی پاسخی نیست.. ✨امام فرمود تو فکر می کنی خدا خلف وعده کرده یعنی وعده می کند و‌ به آن عمل نمی کند؟ عثمان بن عیسی می گوید نه چنین چیزی نیست. 💭حضرت می گویند پس چی شده این را می خواهی و می گویی به اجابت نمی رسد و... من علت را به تو می گویم. در اینجا حضرت انسانها را به دو گروه تقسیم می‌کند: 👈گروه انسان های مطیع 👈گروه انسان های گنهکار 🔸گروه اول، حضرت می فرمایند کسی خدا را در آن امری که کرده است اطاعت کند، خدا دستوری داده انسان آن امر را اطاعت کند پس خدا هم با آن فرد هم جهت می شود، همسو می کند و جواب آن فرد را می دهد. ☝️اما جهت دعا چی هست⁉️ جهت دعا که ما باید آن را انجام بدهیم؟ 💢یعنی نسبت به نعمت هایی که به تو داده ثناگو باش شکر خدا را بکن، بعد از خدا نسبت به نعمت هایش تشکر کن و به پیامبر (ص)✨ درود بفرست. «ثُمَّ تَذْكُرُ ذُنُوبَكَ» سپس گناهانت را به یاد بیاور «فَتُقِرُّ بِهَا» اعتراف کن به گناهانت. این کارها را انجام بده بگو خدایا بد کردم تک تک معصیت ها را در ذهن خودت بیاور. 🍁«ثُمَّ تَسْتَعِيذُ مِنْهَا..» پس با این خطاهایت به خدا پناه ببر. «فَهَذَا جِهَةُ الدُّعَاءِ» این آن جهت و وجهه دعاست. بعد هم حضرت فرمود از همه گناهانت توبه کن. می فرمایند گناهانی که کردی و ‌یادت هست را به ذهن بیاور. یعنی نیاز نیست به زبان هم بیاوری، همین که گناهانت را به ذهنت هم بیاوری کافی است.✅ بعد در مقابل خدا بنا گذار، خدایا من دیگر نمی خواهم اینها را تکرار کنم. چرا ...⁉️ چون یکی از موانع استجابت دعا همین گناهان است با خدا عهد بگذاریم با خدا قرار ببندیم دیگر نمی خواهم گناه بکنم، خود این یکی از موانع دعا را برطرف می کند. واقعا از ته دلت پشیمان بشو و آن کار را انجام نده. 👌این روایت خیلی زیبا بود، نشان می‌دهد می خواهی دعا بکنی به گذشته خودت هم نگاه کن یعنی در موقع دعا کردن فقط به آینده خودمان نگاه نکنیم، ما یک گذشته‌ای داریم که دعای ما ربط پیدا می کند به گذشته ما. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (101) 🎤استاد احسان عبادی 305 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🎗صفات منتظران 💠قالَ اَبُو عَبْدِاللّهِ عليه السلام: ...مَنْ سَرَّهُ اَنْ يَكُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ، وَلْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ.✨ 📕[بحارالأنوار، ج52، ص140] 💠امام صادق عليه السلام فرمود: كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نيكو توأم گردد. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ظهور امام زمان فقط مختص روز جمعه هست؟ یا روزهای دیگه هم ‌امکان داره رخ بده؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻نه، فقط جمعه نیست! جمعه احتمال بیشتر هست، والا در بقیه ایام هفته هم امکان ظهور هست، همانطوری که امام صادق (ع) فرمودند؛ «تَوَقَعوا الفَرَجْ صَباحاً وَ مَساءاً» هر صبح و شام منتظر امر فرج باشید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این حدیث معتبر است؟ لطفا در موردش توضیح دهید، الإمامُ المهديُّ عليه السلام وقد سألَه عليُّ بنُ مهزيارَ: يا سيّدي، متى يكونُ هذا الأمرُ ؟ ـ إذا حِيلَ بينَكُم وبينَ سبيلِ الكعبةِ. حديث امام مهدى عليه السلام ـ در پاسخ به اين پرسش على بن مهزيار كه: سرورم! اين امر (ظهور) كى خواهد بود؟ ـ فرمود : هرگاه راه كعبه بر شما بسته شود. سایت کتابخانه احادیث شیعه ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📜روایت کامل نیست، این روایت یک روایت کاملا بزرگی است یک داستانی را نقل می کند داستان علی بن مهزیار، بعد علی بن مهزیار از امام زمان (عج) سوالاتی را می کند.. بنده کل داستانش را خواندم هم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین آورده و هم شیخ طوسی در کتاب الغیبة داستان را آورده اند. داستان اصلا طولانی است و بعد امام زمان (عج) فقط این یک نشانه را نقل نمی کنند نشانه های متعددی را نقل می کنند. مثلا اگر اشتباه نکنم حمله آذربایجان با اهل ری (تهرانی ها) چند تا نشانه ی دیگر این ها را نقل می کند و بعد می گوید... ⬅️در ضمن چندتا نکته است؛ ☝️🏻اولا، علامات غیرحتمی است. پس ممکن است رخ بدهد یا ممکن است رخ ندهد. ✌️🏻دوما، برفرض بپذیریم بسته شدن راه کعبه از علامات ظهور است. حالا سوال من این است شما از کجا می دانید منظور از این بسته شدن همین بسته شدنی که الان است باشد؟ شاید چندین سال دیگر بسته شدن دیگری رخ دهد، مگر قبلا کعبه راهش بسته نشده بود؟ پس نمی شود هرگردی را ما گردو در نظر بگیریم، وقایعی که الان دارد اتفاق می افتد، قبلا هم افتاده بود. ⚜برادر علامه حلی شخصی است به نام علی بن مطهر حلی، کتابی دارد به نام ″کتاب العُدد القویة″ در این کتاب صراحتا می گوید آن زمان یعنی حدود 700 سال قبل، پادشاه حجاز اسمش عبدالله بود می گوید؛ موت عبدالله، خراب شدن پل روی رود فرات، ملک مصر از بین می رود، پادشاهش کشته می شود. می گوید این علامات در مدت کمی رخ داده است پس ظهور نزدیک است. چه شد رخ داد؟ نه.! 🔸بعد این روایت را هم توضیح دادم، روایت کامل است. علامات دیگری را ذکر کرده اند ولی خُب، این آقایان فقط این تکه از روایت را گرفتند آورده اند که اصلا از لحاظ نقل حدیث به هیچ عنوان کار صحیح و درستی نیست. ☑️شما برای اینکه می خواهید ظهور حضرت نزدیک بشود خودسازی خودتان را بیشتر کنید، اگر واقعا دوست دارید ظهور حضرت نزدیک بشود، چهار کار بر عهده ی شما منتظر امام زمان (عج) است: 1⃣- خودسازی است؛ چه معنوی چه مطالعاتی و علمی. 2⃣- خانواده سازی؛ خانواده خودتان پدر، مادر، برادر، خواهر، خاله، عمو، دایی این ها را بتوانید با امام عصر (عج) آشنا بکنید. 3⃣- جامعه سازی. 4⃣- جهان سازی. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 این درست هست که زمانیکه امام زمان ظهور کنند حتی فقها و مراجع ایشونو رد میکنن و پس از احتجاج ها امر حقیقت ظهور روشن میشه و یکباره امام تشریف میارن و خودشونو معرفی میکنن یا پیش زمینه ای هست و نماینده ای نزد مردم میفرستند و سپس خودشونو آشکار میکنن. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹استاد شهبازیان بزرگوار از اساتید مرکز تخصصی مهدویت مقاله ای نوشتند در رابطه با بررسی روایاتی که می گویند علما جلوی امام زمان (عج) می ایستند.. روایات را آورده و آن روایات را بحث کرده اند که آن روایات عموما علمای شیعه خیلی مراد نیست، علمای بتریه هست. 🔹علمای بتریه، کسانی از فرقه ی زیدیه هستند، شیعیان دوازده امامی نیستند و خلاصه موضوعات مختلفی که بحث می شود و این روایات عموما مربوط به فقهای شیعه نیست، چون ما روایت های فراوانی هم در رابطه با دفاع از علما داریم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
🔹امام خامنه ای: 🔶یکی از هدف‌های دشمنان در انتخابات این است که بدون حضور پرشور و همگانی مردم برگزار شود. ۱۳۹۱/۱۰/۱۹ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و بیست و پنجم (از فایل شماره 51) ↩️..ابولبابه رفت و‌ در جمع یهودی ها حاضر شد. 💭آنها بعد از یادآوری کمک های خودشان به قبیله اوس، که آقای ابولبابه ما این همه به قبیله اوس کمک کردیم و.. از اینطرف هم پشیمان هستیم ما عهد و پیمانی با پیامبر (ص)✨ بستیم نقض کردیم.. از او بپرسیدن که آیا ما خواسته پیامبر را در تسلیم شدن بپذیریم ..⁉️ ابولبابه گفت بله، اما در عین حال به گلوی خودش هم اشاره کرد، یعنی تسلیم شدن شما برابر است با مرگ🔪. بعدا او متوجه خیانت خودش شد و ناراحت و پشیمان از دژ بنی قریظه بیرون آمد بدون اینکه پیش مسلمین برود به مسجد النبی رفت🕌 و خودش را به ستونی بست و استغفار کرد. طبق قولی هفت یا طبق قولی پانزده روز در گرمای شدید خودش را بسته بود و می‌گفت یا میمیرم یا توبه ام پذیرفته می‌شود به خاطر این مطلبی که به یهودی ها پیش پیش گفتم..😔 آیه نازل شد که توبه اش پذیرفته شد. ❌خطای ابولبابه به هر حال نزدیک بود که بنی قریظه را از تسلیم شدن منصرف بکند، اما به نقل آقای ابن هشام تهدید علی بن ابیطالب امیرالمؤمنین (ع)✨ آنها را بعد از حدود یک ماه محاصره از قلعه ها بیرون کشید. ✨حضرت علی همراه با زبیر رفت جلو و فریاد زد ای سپاه ایمان! به خدا سوگند یا آنچه حمزه چشید خواهیم چشید (یعنی شهید می شویم) یا قلعه را فتح خواهید کرد 🏰. اینجا بود که بنی قریظه تسلیم شدند و کار دیگری نتوانستند بکنند. پس مسلمین با قدرت تمام یهود بنی قریظه را تسلیم کردند. ☝️بعدا از اینکه بنی قریظه تسلیم شدند قبیله اوس نزد پیامبر آمد گفت آقای رسول الله این قبیله بنی قریظه هم‌پیمان ماست همانطور که بنی قینقاع 👥 را به واسطه قبیله خزرج آنها پادرمیانی کردند بخشیدی، بنی قریظه را هم به واسطه ما ببخش. 👈قضیه بنی قینقاع را در جلسات قبل عرض کردیم واقعا خطایی که بنی قینقاع کرد اصلا قابل مقایسه با خطای بنی قریظه نبود، بنی قریظه در 🗡شرایط جنگی آن هم در شرایطی که مسلمین داشتند با قبیله احزاب می جنگیدند اینها آمدند از پشت خیانت❌ کردند به ناموس مسلمین حمله بردند... پس به هیچ عنوان این کار بنی قریظه قابل قیاس با بنی قینقاع نبود. 🔆پیامبر (ص) به قبیله اوس گفت حاضر هستید سعدبن معاذ درباره آنها حکم بکند؟ (سعدبن معاذ رئیس قبیله اوس بود) گفتند بله رئیس👳🏻‍♂ قبیله است قبول می کنیم، یهودی ها هم این را پذیرفتند چون سعدبن معاذ قبلا یهودی بود و به هرحال با احکام یهودی ها آشنا بود. پیامبر دستور داد سعدبن معاذ را به عنوان حکم انتخاب بکنند. سعدبن معاذ حاضر شد و نخست از بنی قریظه درباره حکمیت خودش تعهد 📝 گرفت. 🔸ببینید ما در تاریخ آن چیزی که امروز شبکه های معاند و‌ شبکه های ضد انقلاب دارند مطلب می نویسند🖨 علیه اسلام، به این قضیه بنی قریظه اشاره می کنند اما خُب نصف و نیمه داستان را مطرح می‌کنند ‌جوری قضیه را می گویند بله اسلام خشن بود، حضرت علی خشن بود.. اما همه حقایق را نمی گویند، این را دقت بکنید عزیزان! 👤آقای سعدبن معاذ از خود یهودی ها تعهد گرفت اگر من حکم بکنم می پذیرید یانه؟ آنها هم گفتند بله. پس یک حکم زوری نبود، یک حکمی نبود که پیامبر یهود بنی قریظه را زور کند حتما حکم من! اینها را اختیار داد، گفت حکم سعدبن معاذ را می پذیرید⁉️ گفتند بله. خُب چرا آقایان ضد انقلاب و ضد اسلام این مطالب را نمی‌گویید که آنها با اختیار خودشان داوری و قضاوت سعد را پذیرفتند‌!؟! 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 225 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
•|خدا‌ کند‌ که‌ بیاید‌ همان ‌که‌ می‌سازد چهار ‌گنبد‌ برای ‌بقیع ..💔|• 🕯السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدىٰ 🕯السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ التَّقْوىٰ.. 🍁 ، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 وارثین ملکوت: وصیت نامه شب وفات پیامبر ص امام صادق (ع) از پدرش امام باقر (ع) از پدرش امام زين العابدين (ع) از پدرش امام حسین (ع) از پدرش امير المومنين (ع) که فرمود : رسول خدا (ص) در شبى كه وفاتش در آن واقع شد ، به على (ع) فرمود : اى ابا الحسن، كاغذ و دواتى بياور و رسول الله (ص) وصيت خود را املاء فرمود تا این که بدين جا رسيد كه فرمود : يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى هستند . پس تو يا على اوّلين دوازده امام مى باشى... و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى، هر گاه وفاتت رسيد، خلافت را به پسرم حسن بر وصول واگذار كن، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرم حسین شهید زکی مقتول واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی ذی الثفنات واگذار کند ، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد باقر واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش جعفر صادق واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش موسی کاظم واگذار کند ، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی رضا واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد ثقه تقی واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی ناصح واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش حسن فاضل واگذار کند، هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد مستحفظ از آل محمد (ص) واگذار کند، پس از آنها دوازده امام هستند . سپس بعد از او دوازده مهدى مى باشند هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش مهدی اول واگذار کند ، براى او سه اسم است . يك اسمش مانند اسم من ، و اسم ديگرش اسم پدر من است، و آنها عبد الله و احمد هستند ، و نام سوم مهدى است. و او اولين مومنان است. الغیبة الطوسی ص 150 ح 111 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 ح 81 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 ح 6 – مختصر . غاية المرام ج 2 ص 241 . مختصر بصائر الدرجات ص 39 . إثبات الهداة ج 1 ص 549 ح 376 . الايقاظ من الهجعة ص 393 . العوالم عبدالله البحراني ج 3 ص 236 ح 227 . نوادر الاخبار الفیض الکاشاني ص 294 . مكاتيب الرسول الشيخ الميانجي ج 2 ص 96 . تاريخ ما بعد الظهور ص 641 و اما اصل وصيت در كتاب غيبة الطوسي چاپ سوم 1383 ، صفحه 150 و151 فصل روايات الخاصة في أنّ الائمة عليهم السلام اثنا عشر ، المصادر اولا الغيبة للطوسي صفحة 151 طبعة مؤسسة المعارف الاسلامية ، النجم الثاقب ج2 ص41 ، الشیخ الحرالعاملی فی إثبات الهداةج1 ص549 ح 376 ، الشیخ الحرالعاملی کتاب الايقاظ من الهجعة ص393 ، الشیخ حسن بن سليمان الحلي فی کتابه مختصرالبصائر ص 159 ، العلامه المجلسي فی بحارالانوار ج 53 ص 147 مختصرا وفی ج 36 ص 260 کاملا ، الشيخ عبدالله البحراني في کتابه العوالم ج 3 ص 236 ، غاية المرام ج 2 ص 241 ، السید هاشم البحرانی فی کتابه غاية المرام ج 1 ص 370 ، الانصاف ص 222 للسید هاشم البحراني ، نوادرالاخبارللفیض الکاشاني ص 294 ، كتاب مكاتيب الرسول للشيخ الميانجي ج2 ص96 ، مختصرمعجم احاديث الامام المهدي للشيخ الکوراني صفحة 301 ، بحار الأنوار ج 53 ص 147 ، الشیخ المیرزا النوری فی کتابه النجم الثاقب ج 2 ص 71 1 واشار بأن الوصية معتبرة السند وهذا نص ماذكره الشیخ المیرزا النوری قال : روى الشيخ الطوسي بسندٍ معتبر عن الامام الصادق (ع) خبرا ذكرت فيه بعض وصايا رسول الله (ص) لإميرالمؤمنين (ع) في الليلة التي كانت فيها وفاته . السید محمد محمد صادق الصدر فقد حقق سند الوصية وذکرها في کتابه تاريخ مابعدالظهور ص641 . مصدر فارسى : ترجمه حديث از كتاب مهدى موعود ج 2 صفحه 551 و 552 باب سى و چهارم : ذكر خلفاء حضرت مهدى (ع) واولاد او و احوالى كه بعد از آن حضرت واقع مى شود . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠این حدیث وصیتی که آوردند و زیرش ده تا منبع آورده اند، شما را گول نزند منبع این حدیث وصیتی که طرفدارهای احمدالحسن به آن استناد می کنند و کل ادعاهایشان پایه اساسی اش همین ادعا است. یک منبع بیشتر ندارد همان کتاب الغیبة شیخ طوسی، ص 150 (150 عربی البته) همین! منبعش فقط الغیبة شیخ طوسی است. بقیه کتاب های که آن پایین نوشته، منبع دادند همه از الغیبة شیخ طوسی گرفتند. پس یعنی این روایت یک منبع بیشتر ندارد. ✍🏻مثل اینکه یک استادی به یک نتیجه تحقیقاتی برسد، بعد من و شما و صد نفر دیگر در مقالات خودمان تحقیق آن استاد را بیاوریم. خُب، همه ی ما از تحقیق آن استاد گرفتیم، پس منبع یکی بیشتر نیست. این هم همین است منبع فقط کتاب الغیبة شیخ طوسی است. پس تعدد منابع را شما فکر نکنید حتما متواتر است!! 💠نکته بعدی؛ از لحاظ سندیت حدیث است. که در سند این حدیث دو، سه نفر هستند که اصلا مجهول هستند هیچ اسمی در کتب روایی ندارند.. عقل سالم هم می پذیرد ما روایتی که از یک شخص مجهول نقل شده را نپذیریم. حالا این ها بحث سندیش را هیچ کدام را کار ندارم. 👈🏻برویم روی محتوی حدیث! در اول حدیث که این ها نیاورده اند، مکاری کردند و اول حدیث را نیاوردند.. پیغمبر (ص) به حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ یا علی جان اسمی داری به نام مهدی که برای توست و این اسم فقط برای تو است و کسی دیگری نمی تواند اسم تو را داشته باشد. خُب، چه شد؟ ولی آخر حدیث می گوید اولین مهدیین اسمش مهدی است. ‼️پس اول حدیث با آخر حدیث تناقض دارد، اول حدیث ″پیغمبر (ص) به حضرت علی (ع) می گوید، اسم مهدی فقط برای تو است و برای کس دیگری نیست″! باز آخر حدیث می گوید ″اولین مهدیین اسمش مهدی است″ این تناقض است. 💠نکته بعدی؛ در تمام فرازهایی که پیغمبر (ص) می گوید بعد از من این وصیت به علی (ع) می رسد و علی (ع) به فرزندش، از او به فرزندش.. ابن.. ابن.. ابن.. تمام این ابن ها یعنی فرزندها ″فرزند بلا واسطه″ است. یعنی امام جواد (ع) فرزند مستقیم امام رضا (ع) بود. امام کاظم (ع) تسلیم می کند وصیت را به «ابنه» پسرش امام رضا (ع)، امام رضا (ع) فرزند مستقیم امام کاظم (ع) بود، با واسطه که نبود، نوه اش که نبود! فرزند مستقیم. ↖️چه طوری است که همه این ابن ها یعنی فرزند مستقیم، یک دفعه این آخری یک مرتبه شد امام زمان (عج) به ابنه مهدی اول، فرزند چهارم امام زمان (عج)! چون این ها اعتقاد دارند احمدالحسن فرزند چهارم امام زمان (عج) است. یعنی با چهار واسطه به امام زمان (عج) می رسد فرزند مستقیم حضرت نیست! 👈🏻احمد فرزند اسماعیل، فکر کنم اسماعیل فرزند صالح، صالح فرزند سلمان، فکر کنم این طوری باشد آن هم فرزند مثلا امام زمان (عج)، چه طوری است ابن های قبلی همه فرزند مستقیم بود، این یکی یک مرتبه فرزند چهارم شد.. با کدام قرینه شما می گویید این فرزند چهارم است؟! همه ی ابن های قبلی در این حدیث که فرزند مستقیم است! چه طوری می گویید فرزند چهارم است؟ 💠بعد می گویند شما اگر حدیث وصیت پیغمبر (ص) را زیر سوال ببرید، پس پیغمبر (ص) حدیث وصیت دیگری از ایشان گفته نشده.. می گوییم چرا دارید دروغ می گویید؟ کتاب سلیم بن قیس هلالی همان کتاب اسرار آل محمد شاید بعضی هایتان شنیده باشید در بحث شیعه سنی عزیزان به آن استناد می کنند. 👈🏻در کتاب اسرار آل محمد که سلیم بن قیس هلالی این کتاب را نوشت، آنجا می آورد که پیغمبر (ص) در روز پنج شنبه وصیتی می خواست بنویسد.. این وصیتی که این ها استناد می کنند برای دوشنبه است، دوشنبه قبل پنج شنبه نه! دوشنبه شب وفات، یعنی پنج شنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه! ولی پیغمبر (ص) سه، چهار روز قبل از دوشنبه، روز پنج شنبه وصیتی می خواست بگوید و آنجا بود که گفت چیزی برای شما می نویسم که هرگز گمراه نمی شوید. این را پیغمبر (ص) برای حدیث وصیت روز پنج شنبه گفت. نه این شب دوشنبه ای که این ها به آن استناد می‌کنند. ⬇️⬇️⬇️
☝️🏻شما اگر کل متن حدیث وصیت شیخ طوسی را که این ها آورده اند را نگاه بکنید یک دانه مطلب راجع به اینکه پیغمبر (ص) گفته باشد، این حدیث را می نویسم که مایه هدایت شما باشد و اگر به آن هدایت شوید گمراه نمی شوید. در حدیث وصیت شیخ طوسی که شب دوشنبه هست! نیست.. برای حدیث سلیم بن قیس هلالی روز پنج شنبه است. خُب، حدیث وصیتی که در کتاب سلیم بن قیس هلالی است چه می گوید؟ آن را اگر کامل بخوانید صراحتا نوشته.. 👈🏻که پیغمبر (ص) گفتند؛ بعد از من وصیت به حضرت علی (ع) و... تا آخر سر که به امام زمان (عج) می رسد. دیگر هیچ اسمی از دوازده مهدی نیست. وصیت پیغمبر (ص) این است. شیخ مفید، علامه مجلسی و دیگر بزرگان صراحتا می گویند این حدیث وصیت کتاب شیخ طوسی خلاف قول مشهور است و قابل اعتماد نیست. (این جواب حلی بود) 💠یک نکته و جواب رد دیگر؛ (جواب نقضی) برفرض حدیث وصیتی است و وصیت شیخ طوسی حدیثش برفرض معتبر است و بر فرض امام زمان (عج) وصیت را به مهدی اول می دهد! برفرض! حالا سوال من این است چه کسی گفته مهدی اول همان احمدالحسن است!؟ چه کسی گفته این احمدالحسن است؟ احمدالحسن که ما بارها و بارها دروغ هایش را اثبات کردیم، مگر نه! در همین گروه بارها دروغ هایش را اثبات کردیم. ❌خُب، چه طور ممکن است یک آدم دروغگو وصی امام زمان (عج) بشود. برفرض این حدیث هم درست باشد با دروغ هایی که از احمدالحسن ما سراغ داریم امکان ندارد مراد احمدالحسن باشد. 📃اگر هم بگویند اولین کسی که به این حدیث وصیت استناد کرد خود احمد الحسن بود.. می گوییم این هم دروغ است!! چون جناب علیرضا پیغان قبل از احمدالحسن به این حدیث استناد کردند. پس این حرفشان هم غلط از آب درمی آمد، پس اولا؛ وصیت اشکال دارد که ما اشتباهاتش را گفتیم. پیغمبر حدیث وصیتی در کتاب سلیم بن قیس دارد که اسمی از دوازده مهدی نمی آورد. 💠اصلا یک چیز دیگر! عید غدیر، روز غدیر خدا در قرآن به پیغمبر (ص) چه می گوید؟ می گوید ابلاغ کن ولایت علی را.. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ..» [67/مائده] اگر ابلاغ نکنی رسالت خودت را انجام ندادی! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد. خطبه غدیر هست دیگر! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد؟ نه تمام شد و رفت! به این اهمیت اگر بود پیغمبر (ص) باید می گفت.. 👈🏻پس حدیث وصیت سلیم بن قیس هیچ اسمی از دوازده مهدی نیامده. برفرض هم دوازده مهدی صحت داشته باشد احمد الحسن یقینا نخواهد بود! چون فردی دروغگو و کذاب و منحرف است که بارها دروغ هایش را اثبات کردیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 پیامبر عیسی مسیح در قیامت مسلمان میشه یا شایعه هست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❓حضرت عیسی در قیامت مسلمان می شود یعنی چه؟! منظورتان هنگام ظهور است دیگر..؟ اصلا حضرت عیسی خودش مسلمان هست. مسلمان یعنی چه؟ تسلیم شده در برابر خدا. آیا زمان حضرت ابراهیم دین اسلام بود؟ نه، ولی خدا در قرآن چه می گوید؛ «مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَ لا نَصْرَانِیًّا» [67/آل عمران] ابراهیم نه یهودی است نه نصرانی، «وَلکِنْ کَانَ حَنِیفًا مُسْلِمًا..» بلکه مسلمان است. ↩️پس مسلمان از لحاظ لغت یعنی تسلیم شده در برابر خدای متعال. حضرت عیسی و حضرت موسی همه یشان تسلیم شده در برابر خدا هستند. دین خدا یکی است. خدا چند تا دین ندارد، دین خدا یکیست! به قول سوره آل عمران «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» دین در نزد خدا اسلام است. پس یقینا پیغمبران قبلی اگر در زمان حاضر هم بودند دین اسلام را داشتند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
Taheri-ShabeJomeh_5787332242242013538.mp3
9.18M
🎧شب جمعه، حرمو دوست دارم اشکه چشم ترمو دوست دارم .. 🎤 کربلایی حسین طاهری @marefatemahdavi
شبِ جمعه است هوای ″حـــرم″ افتاده سرم ...♥️ @marefatemahdavi‌