✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻روی کلمه ی زوراء بحث است که کلمه ی زوراء که در این روایات آمده آیا تهران است؟ آیا ری است؟ یا بغداد! (چون هر سه مورد هست) اولا در هیچ روایتی نیامده است که مراد از زوراء تهران است. اصلا در زمان اهل بیت، در آن زمان شهر تهران مطرح نبود! پس کلا کنار می رود.
بحث ما می ماند روی اینکه زوراء آیا ری هست یا بغداد؟ رویش بحث می کنیم. اول نظر خودم را می گویم، بعد نظر اساتید مرکز تخصصی مهدویت را به شما می گویم.
📄روایاتی که در رابطه با زوراء هست: رسول خدا (ص) فرمود؛ در زوراء رویدادی روی خواهد داد، شرورترین افراد در زوراء ساکن می شوند و به چهار نوع عذاب می شوند.. منبع این روایت کتاب ″عقدالدرر″ که از منابع اهل سنت است. پس برای من شیعه به هیچ عنوان حجت نیست!
💠اما مشهورترین روایتی که در رابطه با زوراء هست این است، این روایتی که گفتم عذابی در زوراء وارد می شود که نه چشمی آن را دیده و نه گوشی آن را شنیده، وای بر کسی که در آنجا خانه داشته باشد.. این روایت است که؛
👈🏻مفضل بن عمر به امام صادق (ع) می گوید دارالفاسقین کجاست؟ امام فرمود؛ دارالفاسقین آنجایی که مشمول لعنت و غضب خدای متعال است، فتنه ها و آشوب ها آنجا را ویران می کند. عذاب فراوان بر آنجا خواهد آمد، زنان آنجا مثل حورالعین هستند، خانه ها و کاخ ها و... آنجا همان زوراء است. پس وای بر کسی که آنجا خانه بگیرد. ″متن روایت بحار، ج53، ص14″
❌در این متن شایعه ای که شما می بینید نوشته ″کتاب اصول کافی، ج8، ص177″ هم این را آورده، (که این اوج بی سوادی نویسنده ی متن است که توضیح خواهم داد) پس منبع روایت که خواندم بحار، ج 53، ص14. روایت را شما بروید در کتاب بحار ببینید. من روایت را کامل نگاه کردم، روایتی است بسیار طولانی حدود بیست صفحه هست. پس روایت فقط این یک تکه نیست، حدود بیست صفحه هست! در رابطه با بعضی از نشانه های ظهور و امثال اینهاست. روایت فقط می گوید زوراء.. اینجا نگفته زوراء تهران است.
💫امام صادق (ع) می گوید؛ این بلا در زوراء اتفاق می افتد. کجا امام صادق (ع) اسمی از تهران آورده که این آقایان بی سواد زوراء را به تهران ترجمه کردند! چرا دروغ به اهل بیت می بندید. یعنی ما نباید خجالت بکشیم.. این قدر مسخره بازی شد! بچه بازی شد! ما هر روایتی را به دلخواه خودمان مثلا تطبیقش بدهیم!
🔰این روایت چندین راوی داشت. من راوی هایش را بررسی کردم. دوتا از راوی ها را فقط نام می برم. یکی از راوی ها″حسین بن حمدان خصیبی″ است که غالی هست یعنی غلو کننده! فاسد العقیده هست. در کتاب های رجالی چنین صفت های به او دادند! پس به هیچ عنوان نمی شود از چنین آدمی روایت نقل کرد.
🔰راوی دیگر این روایت ″عمربن فرات″ هست که این هم در کتاب های رجالی نوشته اند فردی است غالی یعنی غلو کننده! پس به هیچ عنوان روایت این فرد هم قابل قبول نیست. پس این روایتی که آقایان به آن استناد می کنند حداقل دو نفر از روایانش آدم های غالی و فاسدی هستند. پس به هیچ عنوان به این روایت از لحاظ سندی استناد نمی شود.
☝️🏻اما این بی سوادی که اینجا روایت را به کتاب اصول کافی نسبت داد روایت کتاب اصول کافی یک روایت دیگر هست! کتاب ″کافی، ج8، ص177″ که عزیزان می دانند جلد هشت کافی دیگر اصول کافی نیست روضة الکافی هست. روایت کافی این است می گوید؛
👈🏻امام صادق (ع) به روای گفت زوراء را می شناسی! روایی گفت زوراء همان بغداد است؟ امام گفت نه زوراء همان ری است. (می گویند امام صادق (ع) گفت زوراء همان ری هست شما چرا می گویید نیست؟ می گویم صبر کنید روایت را تا آخر بخوانم) امام می گوید؛ زوراء همان ری هست، همان جایی که 80 هزار نفر در آنجا کشته می شوند.
🗞خُب، در سند روایت ″محمد بن سنان″ است. جناب نجاشی و کَشی که از بزرگان علم رجال هستند در رابطه با محمد بن سنان می گویند؛ «ضَعِیفٌ جِدَّاً» یعنی در نقل روایت جدا آدم ضعیفی است و «کَذابٌ» دروغگو هست. شیخ طوسی هم می گوید؛ محمد بن سنان ″ضعیف″ است. هر چند بعضی ها ایشان را قوی می دانند، ولی خُب نجاشی و کَشی و شیخ طوسی می گویند ضعیف و دروغگو هست.
🗞فرد دیگری به نام ″بکربن صالح″ در سند روایت هست که علامه حلی و نجاشی این فرد را در روایات ″ضعیف″ می دانند و از طرفی در سند روایت فردی است به نام ″سهل بن زیاد″ که در رابطه با سهل بن زیاد هم خیلی بحث و حدیث هست که آیا قوی هست، ضعیف هست؟!
⬇️⬇️⬇️
🔰پس روایتی که دو نفر از راویانش ضعیف هستند و یکی هم روی آن بحث و حدیث هست، چه طور می شود به این روایت استناد کرد؟! پس این روایت هم کنار می رود. و این آقایان بی سواد بدانند آن روایتی که می گوید وای بر کسی که آنجا خانه بگیرد و زنانی آنجا هستند شبیه حورالعین و عذابی آنجا خواهد آمد.. روایت برای کتاب کافی نیست! برای بحار است. در کتاب کافی این روایتی است که برایتان خواندم.
📜اما یک روایت دیگر هم می گوید؛ زوراء همان ری است، در کتاب ″الغیبة نعمانی″ هست. ولی جالب است آن آقایان بی سواد بدانند که راوی این روایت ″کعب الاحبار″ است. کعب الاحبار هم کسی است که معروف به جعل حدیث است. پس این روایت هم به کنار می رود.
👌🏻فقط یک کتابی به نام ″یوم الخلاص″ که کتاب معاصر هست و چند سال قبل نوشته شده، زوراء را به تهران تطبیق کرده که این هم کتاب معاصر است و اصلا برای ما دلیل و منطق نیست! چون کتاب معاصر است، کتاب های قدیمی و حدیثی باید این را تطبیق بدهند. پس هیچ حدیثی راجع به تهران نداریم! زوراء است که گفتیم ری یا بغداد است، روایات ری ضعیف است و اثباتش هم کردم.
✅حالا برویم ببینیم معنی زوراء چه هست؟؟
ازهری از تاریخ نویسان و جغرافی دانان هست متوفای 370 قمری می گوید؛ مراد از زوراء همان جانب ″شرقی بغداد″ است. جوهری متوفای 393 قمری می گوید؛ زوراء نام ″دجله ی در بغداد″ است. آقای یاقوت حموی متوفای 626 می گوید؛ زوراء در ″بغداد″ است. مرحوم علی اکبر دهخدا (که لغت نامه ی بسیار معتبری دارد) به نقل از چند کتاب معتبر لغت و جغرافیایی فرمودند؛ که زوراء ″دجله ای در بغداد″ است. به طور کلی هم احادیثی که در رابطه با اقوام و شهرها هست چون یک مقدار انگیزه جعل در داخلش هست، ممکن است جعلی هم باشد.
📄بعد هم یک روایتی در متن شایعه است که پیغمبر گفته که (در زوراء) در تهران عذاب و بمباران هوایی می آید.. این بمباران هوایی از کجا پیدا شد در داخل حدیث..؟ این روایت هم ″کتاب ملاحم الفتن″ است که ابن طاووس از اهل سنت گرفته است، پس این هم هیچ اعتباری ندارد.
❌من واقعا متأسف هستم برای آن آقایانی که ذره ای سواد حدیثی و روایی مهدویت ندارند و به راحتی هر چیزی را می آیند سریع پخش می کنند و جامعه را.. اینجاست که می گویم مهدویت تخصصی است و با دوتا کتاب خواندن نمی توان کار مهدویت کرد.. باید زیر نظر اساتید باشد..
↩️بعد هم می گویند تهران داخلش فساد است! ببخشید ما خیلی شهرها داریم فاسدتر از تهران است، به اسم اسلام!! جده و ریاض، از آن شهرهایی هستند که فساد در آن علنی است! کاباره در آنجا علنیست. آنجا چرا عذاب نمی آید، چرا فقط تهران را گیر دادید؟
🔸بعد هم که می گوید فلان حکیم براساس رویا .. ببخشید دین خدا عزیزتر از آن است که بخواهد با خواب بیان بشود. دین و مسائل اعتقادی را که با خواب بیان نمی کنند. پس این نظر ما بود که با مدرک و سند اثبات کردیم این روایاتی که آقایان به آن استناد می کنند، هیچ سندیتی ندارد و با مدرک و سند هم ثابت کردیم که مراد زوراء همان بغداد است نه ری!
💠اما نظر اساتید مرکز مهدویت؛
من به چهار نفر از اساتید مرکز تخصصی مهدویت استاد جواد جعفری، استاد شهبازیان، استاد آیتی و استاد فوادیان به این عزیزان پیام دادم که اساتید منظور از زوراء ری است تهران است یا بغداد، کجاست؟
👈🏻استاد جواد جعفری یک کلمه جواب دادند، نوشتند بغداد (منظور بغداد است) پس نظر ما تأیید شد. استاد شهبازیان در جواب، جواب طولانی تری فرمودند. ایشان فرمودند سلام برای بنده زوراء در روایات به بغداد اشاره دارد. (استاد شهبازیان عزیز که واقعا بسیار آدم عزیزی هستند ایشان در زمینه ی زوراء تحقیقی داشتند و مفصلا کار کردند و ایشان هم به این نتیجه رسیدند که زوراء همان بغداد است) در ادامه پیام ایشان می گویند؛ و روایتی پیرامون نشانه های ظهور در تهران نداریم و مراد از ری در روایات همان منطقه ی ری و اشاره به زمان بنی عباس است، طبق تحقیقاتی که ایشان داشتند. استاد آیتی هم در جواب بنده فرمودند استاد شهبازیان در این زمینه تحقیق مفصلی داشتند که جوابش را خدمت شما عرض کردم.
🔹پس الحمدلله نظر بنده هم کاملا همسو بود با نظر اساتید بزرگوار مرکز تخصصی مهدویت! این کلیتی کامل درباره احادیث تهران در آخرالزمان. حالا دیدید چه قدر دروغ پخش کردند! آقا از تهران بیرون بروید! تهران خانه نگیرید ... چرا دارید دروغ پخش می کنید؟ سواد مهدویت وقتی ندارید مگر مجبورید! اساتید مرکز تخصصی مهدویت عزیزانی هستند که حداقل 20، 10،15 سال دارند کار تخصصی مهدویت می کنند، یقینا بیشتر از من و شما سواد دارند. پس بهتر است در هر چیزی به متخصصش رجوع بکنید.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
جز درِ خانه تــ💝ـــو، در نزنم
جای دگر ..
#یاصاحبالزمانادرکنی🌱
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
🔆امام مهدی علیه السلام:
🔹الْعاقِبَةُ لِجَميلِ صُنْعِ اللّهِ سُبْحانَهُ تَكُونُ حَميدَةً لَهُمْ مَا اجْتَنَبُوا الْمَنْهِيَّ عَنْهُ مِنَ الذُّنُوبِ.
🔹اگر شیعیان ما از معصیت دوری کنند، پایان کار طبق حکمت خداوند متعال به نفع آنان خواهد بود.
📚بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱۷۷
#حدیث
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و نهم 🌙شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، طبق روایات شیعه تأکی
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و دهم
⭕️.. وقتی ما امشب شبی داریم که ما را به امام زمان (عج)✨ حواله دادن بهتر است بحث توسل محضر اهل بیت را مطرح بکنیم. ما دو نوع می توانیم حاجت بخواهیم از اهل بیت و آنها را در حاجات خودمان نام ببریم:👇
1⃣. یکی این است که خدا را به حق آنها قسم بدهیم.
💠آقا رسول الله به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند؛ ✨«يَا عَلِيُّ إِذَا هَالَكَ أَمْرٌ أَوْ نَزَلَتْ بِكَ شِدَّةٌ» ای علی جان! هرگاه دچار سختی شدی «فَقُلِ» این را بگو ✨«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»✨ خدایا به حق محمد و آل او می خواهم
✨«أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»✨ که بر آنها درود بفرستی «وَ أَنْ تُنْجِيَنِي مِنْ هَذَا الْغَمِّ»✨ من را از این غمی که در آن هستم، (حالا هر غمی انسانها دارند، مشکلاتی دارند) نجات بدهی.
خدا را به حق اهل بیت قسم دادیم.
💠از امام باقر (ع) هم روایت داریم که به یکی از راویان فرمودند این دعا را بخوان که برایت ضمانت می کنم خدا حاجتت را مستجاب می کند.
خیلی عجیب است‼️ امام دارد برای استجابت دعا ضمانت میدهد.
✨«اللَّهُمَّ أَنْتَ وَلِيُّ نِعْمَتِي» تو ولی نعمت من هستی ✨«وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى طَلِبَتِي» تو قادر هستی بر طلب من حاجت من ✨«قَدْ تَعْلَمُ حَاجَتِي» به تحقیق حاجت من را هم می دانی، یقینا حاجت من را هم می دانی «فَأَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»✨ پس به حق محمد و آل محمد از تو می خواهم «لَمَّا قَضَيْتَهَا» که آن را برآورده کنی.
روایت در ″بحارالانوار، ج92، ص162″ آمده.📚
⚠️ما خدا را به حق اهل بیت قسم میدهیم، وقتی شب بیست و سوم به ما یاد می دهند دعای سلامتی را بخوانید انگار دارند ما را سوق به سمت اهل بیت میدهند.
2⃣. راه دوم این است که اهل بیت را واسطه قرار بدهیم. آنها را واسطه های خودمان بدانیم، آنها حاجت ما را از خدا بخواهند.
📕در روایت دارد ابوطالب عموی پیامبر مریض شد، مریضی اش شدت پیدا کرد پیامبر (ص)✨ به عیادتش رفت.
او به پیامبر گفت؛ ای برادرزاده من! از پروردگارت که تو را فرستاده و مبعوث کرده🌟 بخواه مرا بهبود بخشد.
پیامبر هم همانجا دعا کرد 🤲 بار خدایا! عمویم را شفا ببخش. که ابوطالب کمکم شفا گرفت.
👌اینجا هم خوب است ما برای امام زمانمان✨ دعا بکنیم و از امام زمان بخواهیم حاجات ما را بدهد؛ حاجت مادی ما، حاجت معنوی ما، در رأس حاجات کسب معرفت 💞 نسبت به امام زمان بسیار برای ما مهم است.. برای همه چیز دعا بکنیم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (103)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 310
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi
🔰رهبــر انقـــــــــلاب:
🔺ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید. به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایدهای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند.۱۴۰۰/۰۳/۰۶
#انتخاب_درست_کار_درست
#انتخابات 🇮🇷
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠در تمام سیره پیامبر می توان شاهد بود که حضرت از نقش تبلیغاتچیان دشمن غفلت نکرده و در هر فرصتی که به
💥فتح مکه پایان قدرت سیاسی مشرکان در حجاز
👌رسول خدا (ص) خطبه ای در مکه ایراد کرد و ضمن بیان نصایح اخلاقی چند، به ضمیمه برخی از احکام شرعی📑، بخش اصلی سخنان خود را به بیان تفاوت حقوق میان مردم پیش از اسلام و پس از آن اختصاص داد. آن حضرت یادآور شد که مردم باید گذشته را فراموش کرده و زندگی نوینی🌐 را آغاز کنند.
هنگامی که بلال بر بام کعبه اذان گفت، قریش بر روی کوهها و اندرون خانه ها صدای او را شنیدند👂🏻و هر کدام با سخنی اظهار تأسف کردند.
☑️در آن روز، رسول خدا (ص) جز مواردی که پیشتر برشمردیم از مشرکان درگذشت. شعار پیامبر (ص) در برابر مردم مکه آن بود "الاسلام یجب ما قبله" به محض این که کسی اسلام🔆 را پذیرفت، از گذشته اش چشم پوشی می شود.
👈عنوان "طلقا" یا آزادشدگان، که اشاره به قریشیانی بود که در اصل اسیر پیامبر بودند، اشاره به منت رسول خدا (ص) بر آنها در آزاد کردنشان داشت.
این نام "سوء پیشینه ای" بود که همیشه در پرونده 📚مشرکان لجوج مکه که در فتح این شهر یا سال بعد از آن مسلمان شدند باقی ماند.
👈عنوان دیگر تعبیر "مولفه قلوبهم" بود، کسانی که رسول خدا (ص) برای جلب دوستی شان، کمک مالی💰 به آنها کرد. این تعبیر نیز معرف شخصیت آنان بود.
💠رسول خدا (ص) پس از فتح مکه گروههایی را به اطراف فرستاد تا بتهای برجای مانده قبایل 🎎 را از بین ببرند
بدین ترتیب قدرت سیاسی شرک شکسته شد و مکه پس از بیست سال مقاومت در برابر اسلام با سرپنجه تدبیر رسول خدا (ص) تحت حاکمیت اسلام درآمد.
مصداق بارز این تدبیر در فتح بدون خونریزی بود،🗡 آن هم در حادثه ای بزرگ چون فتح مکه و میان دو دشمن که دشمنی شان بسیار کهنه و پرجراحت بود و حوادثی چون بدر و احد را پشت سر نهاده بود.
👌خداوند با وجود دشمنیهای مردم مکه، دلیل بازداشتن دست مسلمانان را از آنها، این می داند که در میان مردم مکه، مسلمانانی👥 بودند که ایمان خویش را کتمان می کردند و در صورت بروز جنگ ممکن بود آنان نیز از بین بروند و مسلمانان ندانسته مرتکب ❌خطا شوند. (فتح25)
رسول خدا (ص) در فتح مکه کسی را بر پذیرش اسلام مجبور نکرد و هرکس مسلمان شد به انتخاب خودش آن را پذیرفت، گرچه بسیاری از مشرکان بدسابقه، برای بخشوده شدن و گرفتن امنیت ↩️مسلمان شدند. اما کسان زیادی تا سال نهم و اندکی پس از آن بر شرک خویش باقی بودند.
💠رسول خدا (ص)✨ در مدتی که در مکه بود در خانه ای سکنی نکرد و در خیمه سر برد.
شاید یکی از دلایل عدم توقف آن حضرت در مکه و حتی سکونت در خانه ای از خانه های 🏘 مکه، این بود که نمی خواست انصار توهم کنن که او آنان را ترک کرده است.
👈در فتح مکه حدود دو هزار تن از مردم این شهر به لشکر اسلام پیوستند، گو اینکه همه آنان مسلمان نبودند؛ اما روشن بود که بزودی مسلمان🔆 خواهند شد. اما به هر روی این اسلام، ارزش اسلام آوردن پیش از فتح مکه را نداشت.
دلیل این برتری نیز روشن است. فتح مکه سبب شد تا نو مسلمانان از یک امتیاز دیگر نیز بی بهره شوند🏇 و آن "هجرت" بود.
🔘فتح مکه آغاز رشد تصاعدی اسلام در جزیره العرب بود. تصور تسلط رسول خدا (ص) بر مکه، برای اعراب ناممکن بود. قریش با قدرت آنچنانی💪 که حمایت قبایل زیادی را به همراه داشت شکست ناپذیر می نمود، بویژه که عنوان "قداست" را نیز یدک کشیده خود را صاحب حرم میدید🕌. پس خدا و خدایان باید از او دفاع می کردند و البته نکردند. گفته شده است که اعراب در زمان فتح مکه می گفتند: ببینید! اگر محمد (ص) بر قریش غلبه یافت، راستگوست.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج1،ص629-635"،
رسول جعفریان
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۵۶
@marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
1.03M
❌ هشدار مهم برای عزیزان عضو کانالهای حامیان کاندیداهای انقلابی ❌
👈دستهای دشمن برای تفرقه افکنی شدیدا فعال شده است و به اسم کاندیداهای انقلابی، مشغول تشکیل کانال و عضوگیری بالا و سپس نشر مطالب تفرقه افکن هستند.
👈هرکانالی که مطالب تخریبی علیه دیگر کاندیداهای انقلابی پخش میکند، قطعا کانال رسمی این کاندیداها نیست.
💠 هوشیار باشیم 💠
✅فقط عضو کانالهای هواداری ای بشوید که دیگر کاندیداهای انقلابی را تخریب نمی کنند.
👈 لطفا برای دیگران اطلاع رسانی کنید
👌هرگونه تفرقه انداختن بین نیروهای انقلابی طبق فرموده رهبری، کار و برنامه دشمن است
🎤عبادی
@ma_va_o
#امام_زمان✨
|دلم گرفته از لحظه های بی تو|
💔«اللَّهُمَّ نَشْکُو إِلَیْک نَبِیِّنَا
وَ غَیْبَةَ وَلِیِّنَا وَ کَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدنا..»
@marefatemahdavi