eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
439 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
احمد الحسن و رجعت.pdf
558K
فایل در جواب طرفداران احمد الحسن
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد خواستم بگم من یه ساله با اضطراب و استرس دارم زندگی میکنم بخاطر اینکه میگن آخرالزمان گناه اینقدر زیاد میشه که فردی با ایمان شب میخابه صبح بلند میشه ایمانشو از دست میده خدای نکرده کم کم گناهاش بیشتر میشه. استاد من همیشه همین احساسو دارم بجای اینکه هر روز معرفتم بیشتر بشه فکرای زیادی تو ذهتم میاد که باعث میشه فشار زیادی رو قلبم بیاد که درد شدیدی رو هر روزه تحمل میکنم.. واقعأ نمیدونم برای رهایی از این افکار گناه چیکار کنم.. خواهش میکنم یه راهی پیش روم بزارید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻خُب اینکه شما احساس میکنید و می ترسید از اینکه نکند به مرگ جاهلیت بمیرید و نکند معرفتتان نسبت به امام زمان (عج) را از دست بدهید خود این ترس، ترس خوبی هست. ❌ولی اگر زیاده روی بکنید اصلا کار خوبی نیست می شود وسواس که اصلا از لحاظ شرعی درست نیست. بله یک مقدار ترس انسان داشته باشد نکند من به مرگ جاهلیت بمیرم، نکند ایمانم را از دست بدهم این مقدار ترس خوب است. ولی دیگر یک حدی دارد، حد را سعی کنید رعایت بکنید، زیاده روی نکنید. ✅ شما همین قدر که با ادعیه مأنوس باشید و آن دعای معروف عصر غیبت در انتهای مفاتیح را اگر بخوانید، دعای غریق را بخوانید، با امام زمان (عج) روزانه در ارتباط باشید، درد و دل با حضرت بکنید، آل یاسین بخوانید. اینها می تواند شما را نجات بدهد. 👌🏻البته تمام اینها زیر مجموعه است و اصل کار انجام واجبات و ترک محرمات است. اینها را انجام بدهید، توسل روزانه به محضر حضرت صاحب الزمان (عج) داشته باشید، توسل بکنید دعای معرفت را بخوانید آنجایی که می گوید «اَللَّهُمَّ وَ لاتَسْلُبْنَا الیَقِینَ لِطُولِ الأَمَدِ فِی غَیْبَتِهِ» خدا بخاطر غیبت امام زمان (عج) یقین ما سلب نشود.. این فرازها را بخوانید، دعای غریق را بخوانید، ان شاءالله که خدای متعال نجات می دهد. این ترس اگر زیاد از حد بشود می شود وسواس و اصلا درست نیست این را حواستان خیلی جمع باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 تاسیس کانال " کودک مهدوی " ✅ از آنجا که یکی از دغدغه های مهم خانواده های محترم، تربیت فرزندان خودشان بر اساس بوده و مکررا از ما در این باره راهکار خواستید، این کانال را تاسیس کردیم تا با قراردادن مطالبی خوب و تربیتی و بسیار موثر ، به شما کمک کنیم در تربیت فرزندان خود به عنوان سربازان امام عصر (عج) 🔰 بارگذاری مطالب بر عهده سرکار خانم بائو ، از مربیان قوی مجموعه ما در بحث مهدویت و کودکان است که دوره های تخصصی این مباحث را در قم دیده اند و چندین سال است با ما همکاری دارند و کاملا مورد تائید هستند. 🌀 ان شالله مطالب هم برای سنین زیر 7 سال ، سنین ابتدایی و هم چنین سنین دوران نوجوانی بارگذاری می شود . 👌در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاوره درباره تربیت فرزندان خود می توانید مستقیما به خانم بائو به آیدی @Yosofah پیام دهید ، ان شالله شما را یاری می کنند ✅ امیدواریم در این زمینه هم بتوانیم دغدغه شما خانواده های محترم را برطرف کرده باشیم. آدرس کانال کودک مهدوی جهت عضویت : https://eitaa.com/joinchat/2042560692Cb543f31e63 👆 لطفا به خانواده هایی که دغدغه تربیت مهدوی فرزندان خود را دارند این کانال را معرفی کنید احسان عبادی
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔵 خودسازی و آمادگی همه جانبه 🔰امام خامنــــــــه ای: 🔸انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاه و السّــلام) هستیم. اینکه انتظار نیست. ❓انتظارِ چیست؟ 🔸انتظارِ دست قاهرِ قدرت مندِ الهی ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسانها سیطره ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسانها را بنده ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود... انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملّت ایران، که توانسته اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظـار را آماده کنند. این معنـای انتظار فرج است. 👌انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاه و السّــلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن.  📝دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه شعبان، ۱۳۸۷/۵/۲۷ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه (از فایل شماره 86) ..2⃣- دوم اینکه استخلاف موجود در این آیه به معنای خلافت و جانشینی پیغمبر (ص) باشد، این را هم باید اثبات بکنید. مگر هر نوع جانشینی جانشین پیغمبر است⁉️ باید اثبات بشود. 3⃣- تمکین موجود (گفتم به معنای مکنت و برتری است) در این آیه به معنای کثرت فتوحات و کشور گشایی ها باشد، شما که ادعا می کنید در زمان ابوبکر و عمر کشور گشایی ها مثلا زیاد بود باید اینها را اثبات کنید. آیا می توانید اینها را اثبات بکنید؟ 👈اولا این "مِنْكُمْ.." مِن تبعیضیه نیست. خود جناب زمخشری که از علمای بزرگ اهل سنت هست و جناب ابن هشام که ایشان هم از علمای اهل سنت و ادبیات دان قوی هستن هر دوتای آنها می گویند این «مِن» من بیانیه است، یعنی می خواهد بیان بکند. «مِن» در اینجا به معنای بیانیه است یعنی می خواهد توضیح بده، نمی خواهد تبعیض را مثال بزند. حالا این شاید عزیزانی که ادبیات عرب بلد نباشند برایشان 📚 سخت باشد، ولی خلاصه این را می توانید حداقل به سنی ها بگویید. 👈دوم اینکه این قضیه را مطرح می کنید اینطور نیست همه علمای اهل سنت این استخلاف را به معنای جانشینی پیامبر (ص) قطعی گرفته باشند؛ 📌جناب آقای ثعلبی در کتاب "الکشف و البیان، ج7، ص114" گفته یعنی جایگزین کردن و عوض کردن ساکنان زمین. 📌آقای قرطبی هم از علمای شما همین را گفته. گفته دلیل و روایت محکمی برای اختصاص داشتن این آیه به خلفای اربعه نداریم. کتاب "الجامع لأحکام القرآن، ج6، ص374". 📌بعد جناب سید مرتضی و شیخ طوسی که از علمای شیعه هستن، حالا شاید بگویید علمای شیعه چه ربطی دارد ما باید از سنی ها دلیل بیاوریم، اینجا می خواهد یک بحث دیگری بگوید. می خواهد بگوید استخلاف در این آیه به معنای جانشینی نیست و می خواهند آیات دیگری را بیاورند به عنوان قرینه که خدا در آن آیات هم بحث استخلاف آورد اما ربطی به جانشینی پیغمبر ندارد؛👇 📖مثل آیه [165] سوره انعام: 🔸«وَ هُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلائِفَ الْأَرْضِ وَ رَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِيَبْلُوَكُمْ فِي ما آتاكُمْ إِنَّ رَبَّكَ سَرِيعُ الْعِقابِ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ 🔸و اوست كه شما را جانشينان (يكديگر در) زمين قرار داد و درجات بعضى از شما را بر بعضى ديگر برترى داد تا شما را در آنچه به شما داده، بيازمايد. همانا پروردگارت زود كيفر است والبتّه او حتماً آمرزنده و مهربان است.» 📖یا آیه [129] سوره اعراف: 🔹«قالُوا أُوذِينا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا قالَ عَسى‌ رَبُّكُمْ أَنْ يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَ يَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ 🔹(قوم موسى) گفتند: هم پيش از آنكه نزد ما بيايى آزار مى‌شديم و هم پس از آنكه آمدى! (پس چه بايد كرد؟) موسى گفت: اميد است پروردگارتان دشمن شما را نابود كند و شما را در اين سرزمين، جانشين آنان سازد تا ببيند شما چگونه عمل مى‌كنيد.» 📖یا آیه [133] سوره انعام: 🔸«وَ رَبُّكَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِكُمْ ما يَشاءُ كَما أَنْشَأَكُمْ مِنْ ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرِينَ 🔸و پروردگار تو بى‌نياز و صاحبِ رحمت است. اگر بخواهد، شما را مى‌برد و پس از شما هر كه را بخواهد جايگزين مى‌كند، همان گونه كه شما را از نسل قوم ديگرى پديد آورد.» 👆 پس شبیه این آیه و بحث استخلاف در آیات دیگر قرآن هم هست و به هیچ عنوان در این آیات بحث جانشینی پیغمبر مطرح نیست. پس کی گفته هر جا خلیفه و استخلاف شما در قرآن دیدی هی بیایی بحث بعد از پیغمبر (ص) را مطرح کنی؟ پس دومین دلیل شما هم روی هوا می رود. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 350 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠 (عجل الله تعالی فرجه) : 🌖"وَ لَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا یَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ.. شیعیان ما -که خداوند آنها را به طاعت خویش توفیقشان دهد- اگر در راه وفا به پیمانی که بر عهده دارند همدل می‌شدند، میمنت دیدار ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌شد، دیداری بر مبنای شناخت راستین و صداقتی از آنان نسبت به ما. ما را از ایشان دور نمی‌دارد مگر آن دسته از کردارهایشان که برایمان ناپسند و ناخوشایند بوده و از آنان روا نمی‌داریم".🌔 📂بحارالانوار ج۵۳، ص۱۷۷ @marefatemahdavi
🔰 | نسلِ تمدن‌ساز 👈🏻 ۱۰ خصوصیتِ نسلی که می‌خواهیم تربیت کنیم 🔺 رهبرانقلاب اسلامی در دیدار جمعی از معلمان (۱۴۰۱/۲/۲۱)، زیرساخت هر تمدنی را «نیروی انسانی» آن دانستند و برخی خصوصیات نسلی که می‌تواند تمدن نوین اسلامی را بسازد برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا روایتی از امام زمان هست که ولایت فقیه را تایید کند؟ و سوال دوم آیا تشکیل حکومت اسلامی قبل از حکومت حضرت مورد تایید حضرت هست با تمام نقص هایش؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸بحث ولایت فقیه روایت هایش را گفتیم در زمان غیبت به فقها رجوع بکنید که آنها حجت من بر شما هستند. 🔰قیام های قبل از ظهور هم، آن قیام هایی که به اسم امام زمان باشد و طرف ادعای مهدویت داشته باشد باطل هست، نه قیام های که قبل از ظهور به نیت امر به معروف و نهی از منکر و برپایی حکومت اسلامی و برانداختن حکومت ظلم. کدام عقلی قبول می کند من زیر نظر یک حاکم ظالم هستم بعد بگویم تا زمان ظهور من حق قیام ندارم، کدام عقل سالمی این را قبول می کند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چرا فرج امام زمان (عج) تابع خروج به یک خونریز ضد شیعه نیروی نیابتی دشمن به نام سفیانی شده؟ سفیانی ملعون نیروی نیابتی چه خصوصیاتی دارد که سایر خونریزان تاریخ نداشتند؟ از مغول ها گرفته خون ها ریختند و سر ها بریدن و یا داعش، چرا باید نشانه سفیانی باشد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻بحث خروج سفیانی یک چیز است، جنگ و خونریزی اش هم یک چیز دیگر. 👌🏻بعد اینکه ظهور شرطش خونریزی سفیانی نیست، شرطش قیام سفیانی است، و حالا ممکن است مردم دست به دست هم بدهند و شاید جلوی خونریزی های سفیانی را هم بگیرند، البته باز هم می گویند جلو گرفتنی نیست و خونریزی ها حتما رخ خواهد داد. خلاصه اختلاف نظرهایی در این زمینه ها هست، ولی شرط ظهور خونریزی سفیانی نیست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا در محتومات بدا صورت میگیرد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠علامات حتمی ظهور رخ می دهد. یک روایتی از امام جواد (ع) است که در حتمیات بداء رخ می دهد، که استاد آیتی در کتاب تأملی بر نشانه های حتمی ظهور، آنجا روایت را بحث می کنند که از لحاظ سندی به دلیل وجود فردی به نام آقای بندیجی که مجهول هست، این روایت زیر سوال می رود. ☝️🏻همچنین مخالف روایات فراوانی هست که می گوید بداء در حتمیات نیست و حتمیات رخ می دهد و اگر قرار بود بداء در حتمیات رخ بدهد خُب، دیگر چه فرقی دارد حتمی با غیر حتمی؟ پس حتما فرقی میکند حتمی با غیر حتمی که ما فرق قائل شدیم و یکی از این فرق ها این است که بداء حاصل نمی شود. 🔸اما بداء در جزئیاتش طبق نظر علامه بزرگوار مجلسی ممکن است رخ بدهد و در جزئیات علامات حتمی مثلا شش ماه بشود چهار ماه! در جزئیات احتمال بداء هست طبق نظر علامه مجلسی و امکانش هم میتواند باشد. ولی در اصل علامات حتمی نه، چون باید رخ بدهد و اگر قرار هست در علامات حتمی هم بداء حاصل بشود که دیگر فرقی با علامات غیر حتمی ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه ویکم (از فایل شماره 86) ...👈 دلیل سوم که باید سنی ها اثبات بکنند مراد از مکنت و تمکین و خلافت در این آیه فتوحات و امثال اینهاست، شیخ طوسی جواب می دهد اگر صرف کشور گشایی و غلبه بر شهرها ملاک باشد معنایش این است ثبات و قوام دین در زمان پیغمبر (ص)✨ محقق نشد، چون مسلمین در زمان پیغمبر (ص) که فتوحات زیادی نداشتن. بعد از ابوبکر و عمر و عثمان هم بسیاری از نقاط جهان که اسلام نرفته بود❗️ 🏇 در ضمن اگر به فتوحات گرفتن و متر کردن فتوحات است.. زمان امویان فتوحات بیشتری که انصافا صورت گرفت، فتوحات اسلامی که زمان امویان بیشتر بود، پس باید بگوییم آنها مصداق خلیفه هستند. در ضمن خود ابوبکر هم بیشتر درگیر جنگ های داخلی ⚔ بود، عثمان هم که نفوذ و قدرتش خیلی تسلط کامل پیدا نکرد، فقط عمر بود در زمان عمر یک مقدار فتوحات زیاد بود. والا خود ابوبکر آنچنان فتوحاتی نداشت❗️ جلسات قبل عرض کردیم که فتح اصلی شام در زمان خود عمر بود، حال شروعش زمان ابوبکر بود، اگر می خواهی آیه را تطبیق بدهی به عمر بیشتر تطبیق میخورد؟ به همین خاطر نمی تواند📖 این آیه مصداق این افراد باشد. ✅جالب است فخر رازی هم می گوید آیه بر امامان شیعه قابل تطبیق نیست چون تمکین قوت و شوکت و نفوذ جهانی برای امامان محقق نشد. ما هم اتفاقا همین جواب را به تو می دهیم که آیه در دوران خلافت ابوبکر و عمر و عثمان هم قابل تطبیق نیست چون تمکین قوت و شوکت و نفوذ جهانی هم در زمان اینها رخ نداد. 👈بعد شما ایمان و عمل صالح خلفا را اثبات بکنی بعدا بیایی.. چون این آیه میگوید آنانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند. عمر که تا ده سال بعد از اسلام مسلمان نشده بود چطوری به او تطبیق می دهی❓ 👈بعد اگر شما حضرت علی (ع) را قبول داری خود حضرت علی که بارها و بارها به سیستم ابوبکر و عمر اعتراض کرد. چون این آیه می گوید دینی که خدا از آنها راضی است. خُب اگر راضی است، یا باید حضرت علی✨ حرف درست زده باشد یا ابوبکر و عمر کار درست کرده باشند، یکی دارد این وسط دروغ می گوید؟ حضرت علی (ع) از سیره ابوبکر و عمر راضی نبود، اگر حضرت علی را راستگو میدانی پس سیره ابوبکر و عمر مورد رضای خدا نبود. اگر نعوذبالله حضرت علی را دروغگو می دانی پس مصداق خلیفه چهارم شما هم نیست. چون شما گفتید آیه بر هر چهار خلیفه👥 صدق میکند. 🔸خود ابوبکر هم اعتراف کرد که شایستگی رهبری را نداشت و افراد بهتر از او حضور داشتند. این دیگر روایات خود آقایان اهل سنت است. کتاب "کنز العمال، ج5، ص599". 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 351 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
|فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَىٰ فِرَاقِكَ..♥️| السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ ✨السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاسَ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖فایل صوتی (عج) در روز جمعه👆👆 🎤با نوای گرم استاد فرهمند 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
خوشبخت آن دلی که فقط مبتلای توست..🌿 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شرح و توضیح توقیع (و اما الحوادث الواقعه ..) و مراجعه به مراجع تقلید و علمای دینی 🔶🔹🔶
🔹کارشناس مرکز تخصصی مهدویت؛ امام زمان(عج) مهربان‌ترین فرد نسبت به همه ملت‌ها هستند 🔰🔰🔰
📝به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجدخبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در تشریح وظایف منتظران، اظهار کرد: علما درباره این وظایف کتاب های بسیار نوشته اند، در مکیال المکارم 80 وظیفه منتظران آمده است، به دلیل فراگیری این وظایف همه به سه وظیفه کلی بازمی گردد. 💠این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: معرفت، اطاعت و محبت سه وظیفه اصلی منتظران است، یعنی باید امام مهدی(عج) را خوب بشناسیم نه اینکه اطلاعات ظاهری ایشان را بدانیم بلکه رابطه خودمان را با حضرت در عالم تعریف کنیم امام واسطه فیض است و همه خیرات و خوبی هایی که به ما می رسد به برکت ایشان است: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء». وی تاکید کرد: امام واسطه فیض و مهربان ترین موجود هستی است، اکنون مهربان ترین قلبی که در سینه می تپد متعلق به امام مهدی(عج) است که همه ملت ها را دوست دارد و دوست دارد با محبت همه را به کمند ارتباط با خدا و عبودیت بیاورد. 👌حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: امام مهدی(عج) آخرین ذخیره الهی است خدا 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر ارسال کرده است، اشرف مخلوقات پیامبر اعظم(ص) را به رسالت برگزیده و سپس 12 امام معصوم(ع) را برای هدایت بشر انتخاب کرده است که حضرت مهدی(عج) آخرین آنها است و هر ولی خدا آمدنش را بشارت داده است چنان که حضرت موسی(ع) بعثت حضرت عیسی(ع) را بشارت داد و مسیح(ع) بشارت نبوت حضرت محمد(ص) را دادند و حضرت رسول(ص) بشارت مهدی موعود(عج) را. وی در ادامه ابراز کرد: امام مهدی(عج) ادامه راه حرکت انبیاء و اولیاء هستند، ما در عصر و زمانی زندگی می کنیم که ایشان امام ما هستند کسی که چشم امید همه به ایشان است لذا ضرورت دارد وظایفمان را نسبت به حضرت حجت(عج) بدانیم. 💠حجت الاسلام فوادیان تاکید کرد: وظیفه دوم اطاعت است، بیانات حضرت مهدی(عج) یا در قالب توقیعات آمده یا در از مسیر تشرفات؛ در کتاب مفاتیح الجنان حکاتی سید رشتی و حاج علی بغدادی آمده یا سخنانی که حضرت(ع) به علی بن مهزیار داشته اند، این فرمایشات گویی خطاب به ما است؛ مثل تاکید بر صله رحم، رسیدگی به فقرا و ضعفای جامعه. 👈دبیرعلمی اندیشکده بین المللی مهدویت خاطرنشان کرد: سومین وظیفه منتظران محبت به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، ما وقتی کسی را دوست داریم به او هدیه می دهیم، به حضرت(عج) هم هدیه دهیم ثواب قرآن هایی را که می خوانیم، وقتی کسی را دوست داریم او را ناراحت نمی کنیم، پس با خطاها و گناهان قلب امام زمان(عج) را ناراحت نکنیم. @marefatemahdavi
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۱ 🔹🔸🔹
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه ودوم (از فایل شماره 86) 📖.. خدا در بخش پایانی آیه وعده از بین بردن فضای خوف و وحشت و برقراری امنیت و آرامش را داد در زمان اینها. خُب این آیه را اگر به ابوبکر و عمر نسبت بدهی زمان ابوبکر و عمر که آنچنان آرامشی نبود؟ خلیفه دوم و خلیفه سوم که توسط خود مردم ترور شدند⁉️ 👈وقتی این آیه را می گویند راجع به ابوبکر است، امام صادق (ع)✨ می گوید آیا در دوره آنها دین مورد رضای خدا بود آیا خوف و وحشت از دلهای مسلمین بیرون رفت؟ آیا در دوره خلفا شک و تردید از دل مردم بیرون رفت؟ آیا در دوره همین خلفا مردم از دین برنگشتند❓آیا در دوره همین خلفا جنگها و فتنه های زیادی رخ نداد؟ کتاب "کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق، ج2، ص390" این روایت آمده. 🔸خُب اینجا معلوم است اگر این آیه به امنیت اشاره می کند پس قطعا مصداقش ابوبکر و عمر و عثمان نیستند چون زمان اینها امنیتی نبود، زمان اینها جنگها و فتنه های داخلی رخ داده بود، زمان اینها خیلی از مردم دین و ایمانشان را از دست داده بودن! 👈بعد نکته بعدی این است در منابع حدیثی و تفسیری اهل سنت روایاتی از صحابه رسول خدا (ص) نقل شده که نشان می دهد آیه راجع به همان زمان پیغمبر است و اصلا به بعد از پیغمبر اشاره نمیکند. 📑یکی را برای شما مثال بزنم؛ ✨رسول خدا (ص) و یارانش حدود ده سال در مکه با ترس و وحشت خدا را عبادت می کردند و بعد دستور هجرت داد. بعد از مهاجرت به مدینه دستور جهاد با مشرکین داده شد. خُب مسلمانها در مدینه مدتی را در ترس و وحشت و تنهایی به سر می بردند و شبها هم با لباس رزم میخوابیدن تا کسی آمد بزنند. 👥 اصحاب رسول خدا که از این وضعیت خسته شده بودند به ایشان گفتن این وضعیت تا کی ادامه دارد؟ آیا روزی فرا می رسد شرایط تغییر بکند⁉️ بعد این آیه نازل شد که خدا وعده استخلاف شما در زمین جانشینی شما در زمین و بعد بحث امنیت را به شما داده. کتاب "الکشف و البیان جناب ثعلبی، ج7، ص115"، "جامع البیان آقای طبری، ج10، ص212" همه اینها این را آوردند. 👌پس می بینید منابع و مفسرین خود اهل سنت هم این را گفتند که این آیه در زمان خود پیغمبر (ص) اتفاق افتاد. مصداق این آیه و شان نزول این آیه در زمان خود پیغمبر بود و شما نمی توانی این را بیایی به زمان ابوبکر و عمر و یا زمان بعد از پیغمبر نسبت بدهی. ⚠️اما از آن طرف از نگاه شیعه ما روایات زیادی داریم که این آیه در رابطه با امام زمان است. درست است زمان پیغمبر شان نزولش بود اما مصداق واقعی آن در زمان امام عصر (عج) هست. که امام صادق (ع) می گویند مراد از این آیه در زمان ائمه است. یا امام علی (ع) می گویند این آیه در رابطه با امام زمان هست. کتاب "کافی، ج1، ص193" و "کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق" روایاتش را آورده. 🔰اما سنی ها ایراد می گیرند میگویند امام زمان که در دوران حیات رسول خدا که وجود نداشت، آیه هم مصداقش مخاطب بود "مِنْكُمْ"، پس نمی تواند امام زمان مصداق این آیه باشد❓ در جواب ما می گوییم ما معتقدیم پیغمبر و ائمه به عنوان یک مجموعه مورد خطاب آیه هستند و خداوند به آنها وعده استخلاف در زمین را داده. یعنی خاندان اهل بیت، نه اینکه حالا بگوییم تک تک. مثل آیه 📖"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ" مجموعه مومنین را میگوید، نه اینکه فقط مومنین آن زمان را منظورش باشد. پس این آیه هم منظور مجموعه اهل بیت است. ما وقتی می گوییم بنی امیه امام حسین (ع) را به قتل رساند منظور نه اینکه تک تک بنی امیه در قتل شرکت داشته باشند منظور 👥 آن خاندان است منظور بعضی از آنهاست که به آنها میگوییم جمع می بندیم آنها را. این آیه دارد مجموعه اهل بیت را مثال میزند. پس هیچ دلیلی بر این نیست که ما بگوییم امام زمان چون آن زمان وجود نداشت پس ربطی با امام زمان ندارد. 👌مصداق واقعی این آیه که افراد صالح روی زمین حکمرانی می کنند و امنیت و صلح و آرامش در جامعه پخش می شود زمان امام عصر (عج)✨ است. پس این آیه هیچ ربطی به آقایان اهل سنت و ابوبکر و عمر ندارد طبق منابع خود اهل سنت که عرض کردیم. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 352 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi