معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه (از فایل شماره 86) ..2⃣- دو
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و پنجاه ویکم (از فایل شماره 86)
...👈 دلیل سوم که باید سنی ها
اثبات بکنند مراد از مکنت و تمکین و خلافت در این آیه فتوحات و امثال اینهاست، شیخ طوسی جواب می دهد اگر صرف کشور گشایی و غلبه بر شهرها ملاک باشد معنایش این است ثبات و قوام دین در زمان پیغمبر (ص)✨ محقق نشد، چون مسلمین در زمان پیغمبر (ص) که فتوحات زیادی نداشتن. بعد از ابوبکر و عمر و عثمان هم بسیاری از نقاط جهان که اسلام نرفته بود❗️
🏇 در ضمن اگر به فتوحات گرفتن و متر کردن فتوحات است.. زمان امویان فتوحات بیشتری که انصافا صورت گرفت، فتوحات اسلامی که زمان امویان بیشتر بود، پس باید بگوییم آنها مصداق خلیفه هستند.
در ضمن خود ابوبکر هم بیشتر درگیر جنگ های داخلی ⚔ بود، عثمان هم که نفوذ و قدرتش خیلی تسلط کامل پیدا نکرد، فقط عمر بود در زمان عمر یک مقدار فتوحات زیاد بود. والا خود ابوبکر آنچنان فتوحاتی نداشت❗️
جلسات قبل عرض کردیم که فتح اصلی شام در زمان خود عمر بود، حال شروعش زمان ابوبکر بود، اگر می خواهی آیه را تطبیق بدهی به عمر بیشتر تطبیق میخورد؟
به همین خاطر نمی تواند📖 این آیه مصداق این افراد باشد.
✅جالب است فخر رازی هم می گوید آیه بر امامان شیعه قابل تطبیق نیست چون تمکین قوت و شوکت و نفوذ جهانی برای امامان محقق نشد. ما هم اتفاقا همین جواب را به تو می دهیم که آیه در دوران خلافت ابوبکر و عمر و عثمان هم قابل تطبیق نیست چون تمکین قوت و شوکت و نفوذ جهانی هم در زمان اینها رخ نداد.
👈بعد شما ایمان و عمل صالح خلفا را اثبات بکنی بعدا بیایی.. چون این آیه میگوید آنانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دادند. عمر که تا ده سال بعد از اسلام مسلمان نشده بود چطوری به او تطبیق می دهی❓
👈بعد اگر شما حضرت علی (ع) را قبول داری خود حضرت علی که بارها و بارها به سیستم ابوبکر و عمر اعتراض کرد. چون این آیه می گوید دینی که خدا از آنها راضی است. خُب اگر راضی است، یا باید حضرت علی✨ حرف درست زده باشد یا ابوبکر و عمر کار درست کرده باشند، یکی دارد این وسط دروغ می گوید؟
حضرت علی (ع) از سیره ابوبکر و عمر راضی نبود، اگر حضرت علی را راستگو میدانی پس سیره ابوبکر و عمر مورد رضای خدا نبود. اگر نعوذبالله حضرت علی را دروغگو می دانی پس مصداق خلیفه چهارم شما هم نیست. چون شما گفتید آیه بر هر چهار خلیفه👥 صدق میکند.
🔸خود ابوبکر هم اعتراف کرد که شایستگی رهبری را نداشت و افراد بهتر از او حضور داشتند. این دیگر روایات خود آقایان اهل سنت است. کتاب "کنز العمال، ج5، ص599".
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 351
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
|فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَىٰ فِرَاقِكَ..♥️|
#شب_جمعه
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ
✨السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاسَ
@marefatemahdavi
4_6019188226286159931.mp3
944.3K
📖فایل صوتی #زیارت_امام_زمان (عج) در روز جمعه👆👆
🎤با نوای گرم استاد فرهمند
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
• خوشبخت آن دلی که فقط
مبتلای توست.. •
#امام_زمان🌿
@marefatemahdavi
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شرح و توضیح توقیع (و اما الحوادث الواقعه ..) و مراجعه به مراجع تقلید و علمای دینی
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
📝به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجدخبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در تشریح وظایف منتظران، اظهار کرد: علما درباره این وظایف کتاب های بسیار نوشته اند، در مکیال المکارم 80 وظیفه منتظران آمده است، به دلیل فراگیری این وظایف همه به سه وظیفه کلی بازمی گردد.
💠این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تصریح کرد: معرفت، اطاعت و محبت سه وظیفه اصلی منتظران است، یعنی باید امام مهدی(عج) را خوب بشناسیم نه اینکه اطلاعات ظاهری ایشان را بدانیم بلکه رابطه خودمان را با حضرت در عالم تعریف کنیم امام واسطه فیض است و همه خیرات و خوبی هایی که به ما می رسد به برکت ایشان است: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء».
وی تاکید کرد: امام واسطه فیض و مهربان ترین موجود هستی است، اکنون مهربان ترین قلبی که در سینه می تپد متعلق به امام مهدی(عج) است که همه ملت ها را دوست دارد و دوست دارد با محبت همه را به کمند ارتباط با خدا و عبودیت بیاورد.
👌حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: امام مهدی(عج) آخرین ذخیره الهی است خدا 124 هزار پیامبر را برای هدایت بشر ارسال کرده است، اشرف مخلوقات پیامبر اعظم(ص) را به رسالت برگزیده و سپس 12 امام معصوم(ع) را برای هدایت بشر انتخاب کرده است که حضرت مهدی(عج) آخرین آنها است و هر ولی خدا آمدنش را بشارت داده است چنان که حضرت موسی(ع) بعثت حضرت عیسی(ع) را بشارت داد و مسیح(ع) بشارت نبوت حضرت محمد(ص) را دادند و حضرت رسول(ص) بشارت مهدی موعود(عج) را.
وی در ادامه ابراز کرد: امام مهدی(عج) ادامه راه حرکت انبیاء و اولیاء هستند، ما در عصر و زمانی زندگی می کنیم که ایشان امام ما هستند کسی که چشم امید همه به ایشان است لذا ضرورت دارد وظایفمان را نسبت به حضرت حجت(عج) بدانیم.
💠حجت الاسلام فوادیان تاکید کرد: وظیفه دوم اطاعت است، بیانات حضرت مهدی(عج) یا در قالب توقیعات آمده یا در از مسیر تشرفات؛ در کتاب مفاتیح الجنان حکاتی سید رشتی و حاج علی بغدادی آمده یا سخنانی که حضرت(ع) به علی بن مهزیار داشته اند، این فرمایشات گویی خطاب به ما است؛ مثل تاکید بر صله رحم، رسیدگی به فقرا و ضعفای جامعه.
👈دبیرعلمی اندیشکده بین المللی مهدویت خاطرنشان کرد: سومین وظیفه منتظران محبت به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، ما وقتی کسی را دوست داریم به او هدیه می دهیم، به حضرت(عج) هم هدیه دهیم ثواب قرآن هایی را که می خوانیم، وقتی کسی را دوست داریم او را ناراحت نمی کنیم، پس با خطاها و گناهان قلب امام زمان(عج) را ناراحت نکنیم.
@marefatemahdavi
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار
🎙 حجت الاسلام نصوری
▫️کلیپ شماره ۱
#کلیپ_مهدوی
🔹🔸🔹
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه ویکم (از فایل شماره 86) ...
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت سیصد و پنجاه ودوم (از فایل شماره 86)
📖.. خدا در بخش پایانی آیه وعده از بین بردن فضای خوف و وحشت و برقراری امنیت و آرامش را داد در زمان اینها. خُب این آیه را اگر به ابوبکر و عمر نسبت بدهی زمان ابوبکر و عمر که آنچنان آرامشی نبود؟ خلیفه دوم و خلیفه سوم که توسط خود مردم ترور شدند⁉️
👈وقتی این آیه را می گویند راجع به ابوبکر است،
امام صادق (ع)✨ می گوید آیا در دوره آنها دین مورد رضای خدا بود آیا خوف و وحشت از دلهای مسلمین بیرون رفت؟ آیا در دوره خلفا شک و تردید از دل مردم بیرون رفت؟ آیا در دوره همین خلفا مردم از دین برنگشتند❓آیا در دوره همین خلفا جنگها و فتنه های زیادی رخ نداد؟
کتاب "کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق، ج2، ص390" این روایت آمده.
🔸خُب اینجا معلوم است اگر این
آیه به امنیت اشاره می کند پس قطعا مصداقش ابوبکر و عمر و عثمان نیستند چون زمان اینها امنیتی نبود، زمان اینها جنگها و فتنه های داخلی رخ داده بود، زمان اینها خیلی از مردم دین و ایمانشان را از دست داده بودن!
👈بعد نکته بعدی این است در منابع حدیثی و تفسیری اهل سنت روایاتی از صحابه رسول خدا (ص) نقل شده که نشان می دهد آیه راجع به همان زمان پیغمبر است و اصلا به بعد از پیغمبر اشاره نمیکند.
📑یکی را برای شما مثال بزنم؛
✨رسول خدا (ص) و یارانش حدود ده سال در مکه با ترس و وحشت خدا را عبادت می کردند و بعد دستور هجرت داد. بعد از مهاجرت به مدینه دستور جهاد با مشرکین داده شد. خُب مسلمانها در مدینه مدتی را در ترس و وحشت و تنهایی به سر می بردند و شبها هم با لباس رزم میخوابیدن تا کسی آمد بزنند.
👥 اصحاب رسول خدا که از این وضعیت خسته شده بودند به ایشان گفتن این وضعیت تا کی ادامه دارد؟ آیا روزی فرا می رسد شرایط تغییر بکند⁉️
بعد این آیه نازل شد که خدا وعده استخلاف شما در زمین جانشینی شما در زمین و بعد بحث امنیت را به شما داده.
کتاب "الکشف و البیان جناب ثعلبی، ج7، ص115"، "جامع البیان آقای طبری، ج10، ص212" همه اینها این را آوردند.
👌پس می بینید منابع و مفسرین خود اهل سنت هم این را گفتند که این آیه در زمان خود پیغمبر (ص) اتفاق افتاد. مصداق این آیه و شان نزول این آیه در زمان خود پیغمبر بود و شما نمی توانی این را بیایی به زمان ابوبکر و عمر و یا زمان بعد از پیغمبر نسبت بدهی.
⚠️اما از آن طرف از نگاه شیعه ما روایات زیادی داریم که این آیه در رابطه با امام زمان است. درست است زمان پیغمبر شان نزولش بود اما مصداق واقعی آن در زمان امام عصر (عج) هست. که امام صادق (ع) می گویند مراد از این آیه در زمان ائمه است. یا امام علی (ع) می گویند این آیه در رابطه با امام زمان هست.
کتاب "کافی، ج1، ص193" و "کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق" روایاتش را آورده.
🔰اما سنی ها ایراد می گیرند میگویند امام زمان که در دوران حیات رسول خدا که وجود نداشت، آیه هم مصداقش مخاطب بود "مِنْكُمْ"، پس نمی تواند امام زمان مصداق این آیه باشد❓
در جواب ما می گوییم ما معتقدیم پیغمبر و ائمه به عنوان یک مجموعه مورد خطاب آیه هستند و خداوند به آنها وعده استخلاف در زمین را داده. یعنی خاندان اهل بیت، نه اینکه حالا بگوییم تک تک.
مثل آیه 📖"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ" مجموعه مومنین را میگوید، نه اینکه فقط مومنین آن زمان را منظورش باشد.
پس این آیه هم منظور مجموعه اهل بیت است. ما وقتی می گوییم بنی امیه امام حسین (ع) را به قتل رساند منظور نه اینکه تک تک بنی امیه در قتل شرکت داشته باشند منظور 👥 آن خاندان است منظور بعضی از آنهاست که به آنها میگوییم جمع می بندیم آنها را.
این آیه دارد مجموعه اهل بیت را مثال میزند. پس هیچ دلیلی بر این نیست که ما بگوییم امام زمان چون آن زمان وجود نداشت پس ربطی با امام زمان ندارد.
👌مصداق واقعی این آیه که افراد صالح روی زمین حکمرانی می کنند و امنیت و صلح و آرامش در جامعه پخش می شود زمان امام عصر (عج)✨ است. پس این آیه هیچ ربطی به آقایان اهل سنت و ابوبکر و عمر ندارد طبق منابع خود اهل سنت که عرض کردیم.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 352
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
🔆عن أبى عبد اللّه علیهالسلام قال: «صاحب هذا الأمر تعمى ولادته على النّاس، لئلّا يكون لأحد فى عنقه بيعة إذا خرج».
⬅️(بحارالانوار، ج۵٢، ص٩۵)
🔹امام صادق علیهالسلام: ولادت صاحب این امر بر مردم پوشیده میماند، تا چون ظهور کرد، بیعت هیچکس در گردن وی نباشد.
#حدیث
#امام_زمان
@marefatemahdavi