eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و شصت و هشتم (از فایل شماره 36) 👤بعد از عبدالمطلب حفاظت از پیامبر بر عهده ابوطالب بود، ایشان برای انجام دادن این کار تقریبا چهار سال از تجارت خودش دست کشید. تا اینکه قحطی در مکه به مردم فشار آورد، حالا که اوضاع شدید شد قحطی زیاد شد باید 🏜 می رفت تجارت، پول به دست می آرود، ولی نمی توانست پیامبر را در مکه تنها بگذارد، یهود بود. پس باید پیامبر (ص)✨ را هم همراه خودش می برد و در مسیر هم باید از پیامبر مراقبت می کرد. 👈👈هنگامی هم که این کاروان به بصری شام رسید (یکی از مدرسه ی علمیه جهان مسیحیت) یک پیکی از جانب بُحیرا بزرگ آن مدرسه به استقبال آنها آمد و ابوطالب و بقیه را به مهمانی دعوت🗣 کرد، خیلی جالب بود چندین سال کاروان ها از آنجا می‌ رفتند و برمی گشتند مسئولین آن مدارس و خود آقای بحیرا که بزرگ آن مدرسه علمیه بود توجه ای به این چیزها نداشت ولی از این کاروان با شوکت فراوانی🥖🥛 پذیرایی کرد. ⭕️اما یک مقداری در بحث خود داستان بحیرا اختلاف نظر است؛ 🔸برخی ها این قضیه را کلا رد می کنند با یکسری اسناد و دلایلی که می آورند. 🔸بعضی ها هم می گویند که می شود پذیرفت، اما بعضی ها در نقل واقعیت این داستان اختلافاتی را مطرح کردند، یعنی نظر فلانی با نظر فلانی در این زمینه اختلافات فراوانی📚 دارد که مثلا به راحتی از کنار این قضیه بگذرند و این قضیه یک قضیه خیلی ساده که یک کاروانی داشت می رفت و ملاقاتی هم صورت گرفت🐪، می خواهند اینطوری جلوه بدهند. ☝️ولی این داستان را خوب روی آن دقت کنیم دو نکته را به ما می دهد و این دو نکته می رساند که دست هایی در تحریف تاریخ در کار است👇 1⃣- اول اینکه انتشار اطلاعات مربوط به پیامبر در آن روز زیاد بود، گفتگو راجع به پیامبر، کسی که در مکه به دنیا آمده.. بین مسیحی ها و یهودی ها زیاد بود. 2⃣- میزان خطر یهود برای پیامبر به اندازه‌ای بود که حتی خود جناب بحیرا هم این قضیه را می دانست. پس این دوتا یک مقدار به ما می رساند که یهود می خواست در تاریخ تحریفاتی را بکار ببرد تا آلودگی❌ دستش را نسبت به پیامبر (ص) پنهان بکند. و به نظر می‌رسد همه ی این تحریفات برای این است که آن سخنی که بحیرا به ابوطالب می گوید را مخفی کنند. 🗣بُحیرا با اشاره به پیامبر به ابوطالب می‌گوید ایشان کی هست⁉️ -ابوطالب می گوید فرزندم. بحیرا می گوید نه فرزند تو نیست، پدر و مادر این بچه از دنیا رفتند. -ابوطالب می گوید بله درست می گویی من عموی او هستم. بُحیرا از ابوطالب اجازه می گیرد تا با پیامبر (ص)✨ حرف بزند. بعد به پیامبر می گوید به لات و عزی قسم می دهم که پاسخ من را بدهی. ✨-پیامبر می گوید من را به اینها سوگند نده که هیچ چیزی را به اندازه اینها بد نمی‌دانم. بحیرا از حضرت رسول (ص) پرسش هایی را کرد و پاسخش را گرفت، بعد به دست و پای حضرت 🌸 افتاد مکرر بوسید گفت اگر زمان تو را دریابم (یعنی زمان پیامبری تو را) در پیش رویت شمشیر می‌زنم و با دشمنانت جهاد می کنم. بعد هم در مدح و فضل پیامبر حرف زد و ‌از ابوطالب خواست که پیامبر را زودتر به شهر مکه 🕌 برگرداند که یهودی ها در کمین هستند. چون هیچ صاحب کتابی نیست (یعنی اهل کتاب، یهودی مسیحی) که ندانند این فرد به دنیا آمده و دنبالش هم هستند و کسی هم مثل یهودی دنبال🗡 کشتنش هستند. زودتر محمد را به مکه برگردان. این توصیه بُحیرا به ابوطالب بود‌. (اینها در کتاب کمال الدین شیخ صدوق، ص182 آمده. بحارالانوار هم آورده). 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 168 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیه ای که دلالت دارد بر اینکه همواره حجتی از نسل حضرت ابراهیم در زمین هست .. 🔶🔹🔶
وعده صادق 5.MP3
6.39M
🔰 سلسله سخنرانی های 5 💠 بررسی پیشگویی های محقق شده دو امام انقلاب ⬅️ بررسی پیشگویی هایی که هنوز محقق نشده و در انتظار آنها هستیم 🎬 جلسه آخر 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👈 با نشر این فایلها ، قدرت تدبیر و تحلیل سیاسی را به دیگران اثبات کنید @ma_va_o
جلسه اول دوره ، هم اکنون در کانال دوره @tenghelab ، بارگزاری شد .
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و سی و‌ پنجم 📜روایات نهی از ملالت در دعا؛ روایت داریم که خسته نشوید از دعا کردن، خدا می گوید از دعا کردن خسته نشوید چون من از اجابت کردن خسته نمی‌شوم. اینها همه جزو معارف دینی ماست، جزو علوم دینی ماست که بفهماند به ما در دعا کردن بخیل نباشیم دعا بکنیم، 🤲 زیاد دعا بکنیم و با این دعاهای خودمان خودمان را به خدای متعال نزدیک بکنیم. 👈کسی که می خواهد یک چاهی را بکند باید روزهای متعدد بیاید و در گرما و در سرما❄️ یک کار تکراری را انجام بدهد هر روز با بیل و کلنگ..⚒ ولی بلاخره به هدفش می رسد. پس خستگی در دعا نداشته باشیم و عجله هم نکنیم. 📗در ادامه بحث های اخلاق مهدوی بحث دعا یک نکته مهمی را عزیزان توجه داشته باشند آن هم این است فایده دعا. ❌ما همیشه آن حالتی که دوست داریم را می پسندیم و دوست داریم آنطوری که ما می خواهیم دعاهایمان مستجاب بشود و همین طور گله و شکایت😓 می کنیم. این دفع ضرر در دعا را توجه داشته باشید، این دفع ضرر به این معناست که درست است شما مثلا ده تومان از خدا می خواهید اما اگر آن ده تومان را از خدا می خواستی یک ضرر بیست تومانی به تو می رسید، دو برابر ضرر می رسید. 👌خدا اینجا با استجاب نکردن دعای ما آن ضرر را از ما رفع کرده. این نکته مهمی است که حاج آقا مجتبی تهرانی در بحث های مختلف شان هی تکرار می کنند.‌ ✅از طرفی دست خالی هم کسی رد نمی‌‌شود. اصلا در دعا کردن بدانید ما چیزی به اسم دست خالی رد شدن نداریم، دستی که به سمت خدای متعال دراز بشود این دست قطعا پربرکت برمی گردد. 🔆آقا رسول الله (ص) فرمودند؛ «مَن تَمنّی شیئاً وَ هُوَ لِلّهِ رضاً لَم یَخرُجْ مِن‌َ الدُّنیا حَتّی یُعطاهُ» مثل یک قانون کلی است که هر چه در دنیا بخواهی مخالف رضای الهی نباشد از دنیا 🌏 بیرون نمی‌روی مگر اینکه خدا آن را به تو عطا می‌کند. 👈اینکه عطا می کند، به این معنا نیست که حالا همان را بدهد شاید صلاحت نباشد، اما نمی گذارد دست خالی رد بشوی، دست پر می گذارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (65،66) 🎤استاد احسان عبادی 235 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
🌱مَتىٰ تَرانا وَ نَراكَ وَ قَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرَىٰ ..🌱 @marefatemahdavi
☑️شاخصهای انقلابی بودن ... 🔷اگر چنانچه بخواهیم جسارت کنیم و عرض بکنیم ملاک انقلابی بودن در این مجموعه‌ها چیست، بنده به نظرم میرسد ملاک انقلابی بودن، تقوا است، شجاعت است، بصیرت است، صراحت است، نترسیدن از «لَومَةَ لآئِم» است؛ اینها ملاک انقلابی بودن است. 🔸اگر چنانچه ما تقوا داشته باشیم، شجاعت لازم را هم داشته باشیم، صراحت لازم را هم -[البتّه‌] در جایی که صراحت لازم است؛ آنجایی که تَکنیه لازم است، نه؛ آنجا صراحت مضر است- داشته باشیم، اگر توانستیم اینها را انجام بدهیم [انقلابی هستیم‌]. 🔷شناخت درست از دشمن داشته باشیم. دشمن یک جبهه است؛ دشمن یک فرد که نیست، یک دولت خاص که نیست، یک جبهه است؛ ما باید این جبهه را بشناسیم و ببینیم چه کسی وابسته‌ی به این جبهه است و از کجا این جبهه، جوری حرکت میکند که میتواند ما را نسبت به خودش مشتبه کند. جبهه‌ی دشمن را بشناسیم، شیوه‌های دشمنی را هم بشناسیم؛ بدانیم [دشمن‌] چه جوری دشمنی میکند. 🔗۱۳۹۵/۰۳/۰۶ - امام خامنه ای @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و شصت و نهم (از فایل شماره 36) 💢ابوطالب واقعا در حفظ جان پیامبر با درایت کامل، با تدبیر کامل عمل کرد، کم نگذاشت، حتی غذایی برای پیامبر (ص) می آوردند قبل از پیامبر غذا را تست می‌کرد که مسموم🍲🥒 نباشد. شبها در کنار پیامبر می خوابید، بچه های خودش را در کنار پیامبر می خواباند تا از ترور در امان بمانند🗡. هر جایی که می خواستند وارد بشوند اول متوجه می شد دشمنی وجود ندارد بعد آنجا می رفتند. تا ۲۵ سالگی اوضاع پیامبر (ص) به همین منوال بود که در این سن پیامبر از عموی خودش درخواست تجارت می کند که می‌خواهم سفر🐎 تجاری بروم. 🔸از اینجا به بعد نوع نگاه تـاریخی یهودی ها به پیامبر عوض می شود البته خُب همچنان قصد ترور پیامبر را داشتند، تاریخ را دارم می گویم یعنی تاریخ نویس های یهود 📝 که دهه های بعد، سده های بعد آمدند دیدند نمی شود روی پیامبر خیلی دست اندازی کرد، گفتند چکار کنیم⁉️ روی آوردند به ترور شخصیتی. اینها همیشه سیستم شان همین است، ترور شخصیتی می کنند⚠️ به خاطر اینکه یک شخص را بزنند و از اهمیت و ابهت یک فرد کم کنند. به همین خاطر پیامبر را هم ترور شخصیتی کردند آن هم چند جا، نه یک جا! ⚔ 🗣ما ان شاءالله سعی می کنیم در چهار جا این ترورهای شخصیتی یهود را بگوییم که اینها چطور می خواستند نسبت به پیامبر ترور شخصیتی ایجاد بکنند👇 ⬅️اول ترور شخصیت پیامبر در راه تجارت بود‌ 🌟پیامبر (ص) برای تجارت باید از جناب حضرت خدیجه (س) مال التجاره می‌گرفت. به همین خاطر دشمنان سعی کردن اول بروند حضرت خدیجه را بزنند. ❌مشهور هست که حضرت خدیجه 40 ساله بود و پیامبر 25 ساله. دروغ است❌. حداکثر سن حضرت خدیجه آن زمان طبق نقل های معروف تر تاریخ 28 یا 25 سال بود. پس می خواهند حضرت خدیجه را پیر و کهنسال نشان بدهند که این دروغ است.⛔️ 👈بعد یک دروغ دیگر این بود که حضرت خدیجه قبلا دوتا ازدواج کرده بود و بچه دارد که می خواستند حضرت خدیجه را تحقیر کنند. این هم دروغ است! نقل مشهور هست که ازدواج نکرده بود و بچه هم نداشت.📚 واقعا تاریخ نشان می دهد انگار دستی در کار بود تا حضرت خدیجه را تحقیر کنند. 👌حضرت خدیجه دختری بود اهل مکه، پسر عموی ایشان ورقة بن نوفل بود از کشیشان بزرگ مسیحی✝. حضرت خدیجه قبل از اسلام یک مسیحی محض بود، یک مؤمنه✨ محض بود. قبل از اینکه اسلام بیاید مسیحیت دین برتر بود کسی هم شک ندارد. یعنی حضرت خدیجه واقعا قبل از اسلام مؤمن بود‌. با آگاهی منتظر ظهور🌟 یک پیامبر آخرالزمان بود. 📌این را بدانید کلمه انجیل یعنی بشارت. در خود انجیل هم بشارت های عیسی (ع) به آمدن پیامبری در آخرالزمان آمده که حتی قرآن 📖 می گوید؛ «بِرَسُولٍ يَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ» یک رسولی بعد از من می آید که اسمش احمد✨ است. حضرت خدیجه هم براساس این حرف های جناب حضرت عیسی منتظر چنین پیامبری بود‌. 🔰از طرفی سرآمد زنان مکه بود هم از لحاظ زیبایی🌸، هم از لحاظ مالی، هم از لحاظ پاکدامنی زبانزد بود. در تجارت هم با مردهای زیادی روبه رو می‌شد ولی هیچ احدالناسی جرأت نداشت تهمتی به حضرت خدیجه از این لحاظ بزند، پاکدامنی و عفتش فوق العاده بود. خواستگارهای 👥 فراوانی هم داشت و به همه جواب رد می داد و برای همه مبهم بود که چرا جواب رد می دهد. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 169 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و سی و‌ ششم 📘حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی می فرمایند؛ چهار چیز به سود انسان است نه به زیان او. (برای انسان پس سود دارد اصلا زیانی در اینها نیست) 1⃣- ایمان 2⃣- شکر 3⃣- استغفار 4⃣- دعا 👌بعد حضرت این آیه شریفه را فرمودند؛ «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ». خدا در این آیه 📖 شریفه به پیامبر (ص) می‌فرمایند به مردم بگو اگر دعای شما نباشد پروردگار هیچ اعتنایی به شما نمی‌کند. پس ما می توانیم با زیاد دعا کردن 🤲 خودمان را پیش خدای متعال عزیز کنیم و پیش خدای متعال درجه خودمان را بالا ببریم. ✅ایمان که سر جای خودش، شکر هم بحثی دارد، اما بیشتر روی استغفار و دعا بحث می کنیم. ☝️اینکه استغفارهای ما همش نفع هست برای اینکه استغفار ما مهمترین عاملش جلب روزی خداست🌾، حالا بخشش گناه هم حتی نباشد و خدا نبخشد از آن طرف روزی را می دهد. به همین خاطر می گویند ذکر استغفار ذکر روزی است🌻، نگفتند حتما برای مؤمن! ذکر استغفار روزی آور هست توجه بشود. ✌️نکته دوم این است که قبل از دعا بحث استغفار را حضرت آورد. خطاب به جمع است، حضرت به همه 👥 خطاب می کند، آیه قرآن هم خطاب به همه است.‌ شکر هم قبل از استغفار است.‌ شکر خدا را غنیمت بدانیم، بعد استغفار، بعد دعا. 🌀اما این دعاهای ما اثر اخروی و دنیوی دارد. اثر دنیایی آن را می بینیم، اثر اخروی آن را نمی بینیم. برای دیگران هم همین است، ما اگر برای دیگران هم دعا بکنیم به همین صورت است. 🌟آقا امام صادق (ع) فرمودند؛ «دُعَاءُ الْمُسْلِمِ لِأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیْبِ یَسُوقُ إِلَى الدَّاعِی الرِّزْقَ وَ یَصْرِفُ عَنْهُ الْبَلَاءَ» دعا هم جلب منفعت می کند، هم دفع ضرر می کند، هر دو مطرح شده. دعای مسلمان در حق برادر مسلمانش 🗣 پشت سر او (یعنی جایی که برادر دینی نباشد مخفیانه برای او دعا بکنی، متوجه نشود) حضرت می‌فرمایند اثرش این است برای تویی هم که داری برای آن فرد 🤲 دعا می کنی جلب منفعت دارد، برای تو هم روزی می آورد. 👈روایت می گوید؛ دو برابرش برای تو. اگر یک جلب منفعت برای دوستت خواستی ما دوتا را به تو می دهیم. اینها بحث دارد.. ما یک مقدار بخیل هستیم در دعا برای دیگران، خساست❌ به خرج می‌دهیم و خیلی نمی خواهیم آنها را در دعاهای خودمان شریک بدانیم در چیز خیری که می خواهیم. متأسفانه در این زمینه ها ما سست عمل می کنیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (66) 🎤استاد احسان عبادی 236 💠☀️💠☀️💠☀️💠 __________________ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نامه حاج قاسم به دخترش فاطمه سلیمانی: 💌 آه مرگ خونین من، عزیز من، زیبای من، کجایی؟ مشتاق دیدارتم .. @marefatemahdavi
🔸صلواتی هدیه کنیم به نیت شادی ارواح طیبه شهدا و سردار 🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ 🌸وَ آلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُم @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 2⃣5⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۵۰ 🗓سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) و مرکز تخصصی مهدویت قم ۱۳۹۰/۴/۱۸ 📒 @marefatemahdavi
سیری در تسنیم 43.MP3
7.91M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 43 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 43 ( آیات 91 الی 96 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و هفتاد (از فایل شماره 36) 🔓.. ابوطالب مالی را از جناب خدیجه گرفت به پیامبر داد، پیامبر رفت تجارت کرد. در حقیقت قرارداد بود‌. اینکه می گویند پیامبر اجیر خدیجه شد، پیامبر (ص) که هیچ وقت نوکر و غلام کسی نمی شود❌ معامله کردند این مال را بده، تجارت می کنیم هر چه قدر سود شد اینقدر به تو می دهیم. بعد همین کار را کرد و دو برابر مالی را که گرفته بود پیامبر سود💰 کرد و‌ به خدیجه داد. 👳🏻غلام حضرت خدیجه هم جناب میسره همراه پیامبر (ص) بود و موبه مو رفتار و سکنات پیامبر را به خدیجه گزارش می‌داد. از جمله گزارش هایی🗞 که داده بود طبق علائمی که اهل کتاب معرفی کرده بودند که پیامبر آخرالزمان اینطوری هست اینطوری هست.. دید بعضی از آنها یا همه‌ی آنها در پیامبر رخ داده بود. ⚜حضرت خدیجه به محض دریافت این اطلاعات شخصی را به منزل ابوطالب می‌فرستد و پیام می‌ دهد که حاضر است با پسر ابوطالب ازدواج💍 بکند. یعنی حضرت خدیجه خودش به خواستگاری پیامبر (ص) رفت.‌ جالب اینجاست که سر قضیه عقد کردن هم عده ای از مردم مشرک مکه 👥 که از حضرت خدیجه جواب رد شنیدن سنگ اندازی کردند، خاندان ابوطالب را تحقیر کردن شما پول ندارید، خدیجه سرمایه دار است، شما به خاطر مالش رفتید.. 👈چون حضرت خدیجه مهریه را داد، آن افراد مسخره کردند که مرد باید مهریه را بدهد‼️ توی زن چرا مهریه می دهی؟ ابوطالب بلند شد و گفت برای چنین دامادی زن باید مهریه بدهد و اگر فرزندان شما بودند باید اینقدر مهریه می دادید تا به شما دختر🧕🏻 بدهند. اینها را تحقیر کرد. ببینید چقدر جناب ابوطالب با معرفت تمام با این حرفش از پیامبر (ص) دفاع کرد، حالا یک عده آدم بی عقل گفتن ابوطالب مشرک از دنیا رفت، خدا لعنت کند وهابی ها را که چنین حرف هایی می زنند. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 170 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه چهل و چهارم 4⃣4⃣ زنده کردن زمین بعد از مرگ🍂 💢در آيات متعدی آمده که خدا زمین مرده (زمین در زمستان) را در بهار زنده می کند. (گیاه و موجودات زنده ی ديگر ایجاد می‌کند) ✨وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَاباً فَسُقْنَاهُ إِلَي بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ✨ (9/ فاطر) خدا همان كسى است كه بادها را روانه می‌كند، پس بادها ابرى را برمی انگیزند و ما آن را به سوی سرزمینى مرده رانديم و آن زمین را بدان وسیله پس از مرگش زندگى بخشیديم، رستاخیز نیز چنین است. ✨يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ✨ خدا زنده را از مرده، بیرون می آورد و مرده را از زنده بیرون می آورد و زمین را بعد از مرگش، زنده می‌سازد و بدين گونه از گورها بیرون آورده می شويد. 💥در صورتی كه ما می دانیم در زمستان، تخم گیاهان و حشرات وجود دارند و زنده اند و در بهار در شرايط مناسب، رشد می‌كنند. در واقع گیاه و حیوان از خاک مرده به وجود نمی آيند. اين خطای ✨محمد✨نشان می دهد كه نمی دانسته كه مثلا دانه ی گندم زنده است. و اين دلالت دارد كه، اين كلام از✨ محمد✨ است نه از خدا. 📝جواب شبهه: ابتدا لازم است معنای مرگ روشن گردد: منظور از موت در آيه (وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَاباً فَسُقْنَاهُ إِلَي بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا كَذَلِكَ النُّشُورُ) مرگ به حسب ظاهر است نه مرگ به معنی عدم حیات🌿 👈دلیل بر اين ادعا آيه ۴ سوره حج هست كه خداوند می فرمايد: ✨وَتَرَي الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاء اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنبَتَتْ مِن كُلِّ زَوْجٍ بَهِيجٍ..✨ زمین را در فصل زمستان خشك و مرده می‌بینى، اما هنگامی كه آب باران بر آن فرو می‌فرستیم، به حركت درمی‌آيد و می‌رويد؛ و از هر نوع گیاهان زيبا می‌روياند! ⚠️کلمه "تَرى" ناظر به ظاهر زمین هست كه به حسب ظاهر، آثاری از حیات در آن وجود ندارد و در ادامه می فرمايد: از همین زمینی كه به ظاهر مرده است گیاه می‌رويد. ⚠️در اين آيه برای تقريب به ذهن، مسئله زنده كردن مردگان، از مسئله رويش زمین پس از زمستان آن، استفاده كرده است. نكته ✌️ اينكه گروهى مرگ را فناى انسان می دانند و معتقدند كه با مرگ به كلی از بین می روند و نشانه ای از او جز يك جسد بی روح🍂 كه پس از چند صباحى به خاک و ديگر عناصر تبديل می شود باقى نمی‌ماند، اين گروه از فلسفه مادی گرى پیروى می نمايند. از آيات قرآن و روايات صحیح🔰 به روشنی به دست می آيد كه مرگ به معنای فنای انسان و نابودی او نیست، بلكه انتقال از عالمی به عالم ديگر است 👈به عنوان نمونه، حقیقت مرگ در اين كلام ✨پیغمبر اكرم✨ آمده كه می‌فرمايد: گمان مبريد كه با مردن نابود می شويد بلكه از خانه ای به خانه ديگرى منتقل می‌شويد. 💢از اين نكته می توان چنین استفاده نمود، كه در ديدگاه قرآن و سنّت، روح گیاهی در زمستان نابود نمی شود، بلكه زنده می ماند و هنگام بهار می رويد. بنابراين اشكال سها👤 مبنی بر اينكه پیامبر نسبت به زنده بودن گندم، جهل داشته، حاكی از جهل او نسبت به قرآن است. ✨آيه ی يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَيُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَكَذَلِكَ تُخْرَجُونَ ✨(روم/۱۹) اولا: با شاهدی كه در ذيل آيه قبل گفتیم، روشن می شود كه اين مرگ بكار برده شده در آيه، مرگ به معنای عدم روح در موجودات نیست. ثانیا: در ابتدای آيه ✨يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ..✨ آمده است كه اين هم ناظر به مرگ و زندگی واقعی نیست. طبق روایات ذیل آیه ✨مقصود از ″حی" مؤمنى است كه از طینت كافر، به وجود می‌آيد، و مقصود از "میت" كافرى است كه از طینت مؤمن موجود می‌شود كه شاهد ديگر بر همین مطلب است👌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۶۲ 🖇ادامه دارد ... ۹۴ @marefatemahdavi
🌙شب جمعه ست و کمی بر دل زارم بنگر مرغ دل ، میل پریدن به حریمت دارد ...❣ @marefatemahdavi
دلم گرفته از این انتظار یلدایی دقایقم همه غرق "چه وقت می‌آیی؟" ⏰ نوشته‌اند صدایش کنید می‌شنود، صدات می‌زنم آخر کجای دنیایی؟🌎 بگو چه وقت می‌آیی..! ببین که دلهامان ❤️ دگر‌ قبول ندارد هنوز و امایی شنیده‌ام نمی‌آید بهار با یک گل بهار من، گل نرگس! تویی که می‌آیی🌷 و باز نقطه سر خط، نریز اشک ای چشم😔 تمام می‌شود این انتظار یلدایی.. @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️(عج)در روز جمعـہ ✍جمعه روز حضرت صاحب الزمان (عج) وبنام آن حضرت است و همان روزی است که ایشان در آن روز ظهور خواهند فرمود .🌼 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و سی و‌ هفتم 🔹یک نکته دیگر هم هست روایت می‌گوید اگر کسی چهل نفر از مؤمنین را بر خودش مقدم بداند (یعنی دعا بکند و بعد برای خودش دعا بکند) دعایش به استجابت می رسد. یعنی ما حتی اگر برای دیگران دعا بکنیم به نفع خودمان از این جهت هم هست که دعای خودمان مستجاب می شود.🌱 👌ممکن است یک دعای ما صلاح نباشد ولی ما اگر برای چهل تا مؤمن دعا بکنیم خدا قطعا تقدیر را، قضا و قدر را جوری به هم وصل می کند که آن چیزی که به ضرر ما بود به نفع ما بشود. ⏳ ″گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را″ قضای خودش را خدا تغییر می دهد، آن چیزی که قرار هست برای ما بد بشود،، برای ما خوب می شود. ↩️ در هر حالی که هستیم بر اثر دعاست. وضع بد هستیم یعنی دعا زیاد نمی ‌کنیم. وضع خوب هستیم یعنی داریم دعا می‌کنیم. همه مربوط به دعاست در هر شرایطی 🕚. وضع خوب و بد هم بحث وضع مالـی فقط نیست، بحث روحی معنوی است. 👌نکته بعدی در باب هماهنگی استجابت دعا با قانون اسباب و مسببات هست و گفتیم خدا هیچ کاری را بدون اسباب و علل انجام نمی دهد. دعای ما را هم که مستجاب می کند با همین قانون اسباب و علت و معلول است، این را توجه بکنید. ❌اگر ذهن ما مثلا درگیر گناه و امثال اینهاست شما از این ذهن انتظار دعای خوب نداشته باش که به ذهنش بیاید. برو ببین اهل بیت چی گفتند⁉️ از آنها استفاده کن. 👈یک موقع هست دعاهایی که ما می‌کنیم، آنجایی که ما دعا می کنیم به ذهن کسی می افتد برای تو کاری بکند که نتیجه بخش باشد. یعنی با دعای تو خدای متعال کاری می کند به ذهن یک فرد دیگر بیفتد من یک کار مثبتی انجام بدهم برای این بنده خدا. اگر ایمان خودمان را درست بکنیم، ذهن خودمان را درست بکنیم. 🔸وقتی ظرف، ظرف درستی باشد خدا این ظرف درست را به جای درست خودش می رساند. ذهن درست داشته باشیم تشخیص درست هم می دهیم و با تشخیص درست دعای🤲 خوب و قابل پسند هم انجام می دهیم. ✅پس ما با دعا کردن می توانیم معنویات خودمان را هم بالا ببریم‌. یعنی ذهن خوب، دعای خوب مساوی است با روحیه معنوی که در وجود انسان قرار می گیرد. و اینجاست که ما می فهمیم بزرگان ما، عرفای ما گفتند بالاترین دعا چی هست؟ عدم دلبستگی به دنیا. یعنی تو دعا بکنی دلبسته به این دنیا نشوی🌏. دلبسته به آن چیزی که در این دنیا وجود دارد نشوی. خدا ان شاءالله همه ما را توفیق دهد دلبسته این دنیا نشویم و با قدرت برای امام زمانمان کار بکنیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (66) 🎤استاد احسان عبادی 237 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
سلام همه صوتهای استاد عبادی درباره مطالعه و برنامه ریزی و... هم اکنون در کانال @ma_va_o به صورت یکجا بارگزاری شد به پست https://eitaa.com/ma_va_o/4725 رجوع بفرمایید تشکر
یلدا .. 🍉 بـرای من بی معنـاست وقتی شب و روزم بی تــ💕ــو یلدایی بی پـایـان است ..❄️ 🍁أَيْنَ بَقِيَّةُ اللَّهِ ..؟ @marefatemahdavi
🔷🔹امام خامنه ای: 🔸اگر می‌بینید که مسأله‌ی تهاجم فرهنگی یا شبیخون فرهنگی یا قتل عام فرهنگی در این کشور به‌شدّت از طرف دشمن دنبال می‌شود؛ اگر می‌بینید که تبلیغات دشمن در همه جای دنیا روی جمهوری اسلامی بیش از جاهای دیگر متمرکز است و اگر می‌بینید که دائم تلاش می‌کنند ذهن ملت - بخصوص جوانان و مؤمنین - را در داخل جمهوری اسلامی تصرّف کنند، به همین سبب است. 🔸دشمن و نهادهای دشمن، بر اثر تجربه فهمیده‌اند که انسان، آسیب‌پذیر است. می‌گویند: «هر انسانی، قابل فاسد شدن است. هر کس باشد، می‌توان فاسدش کرد.» البته راست می‌گویند؛ با یک استثنا: «الّا المتّقین». متّقین را نمی‌توان فاسد کرد. آنها این را؛ یعنی معنای تقوا را دیگر نمی‌فهمند. بله؛ انسانها را می‌توان فاسد کرد و می‌توان زیباییهای دنیا را از طرق نامشروع در جلوِ چشم آنها به رژه در آورد و دلهایشان را بُرد؛ طوری که همه‌ی ارزشها را دور بریزند و در مقابل جلوه‌های مادّی قربانی کنند. اما اگر تقوا نباشد: «الّا المتّقین». 🔸تقوا در قیامت هم اثر می‌کند، در دنیا هم اثر می‌کند، در سیاست هم اثر می‌کند، در حفظ نظام هم اثر می‌کند، در جنگ هم اثر می‌کند. و این را خودِ شما، درک و لمس کردید و دیدید.۱۳۷۳/۱۰/۱۵ @marefatemahdavi
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه چهاردهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت اول 💢حکومت از منظر عقل .. 🔗کاملا عقلی می ‌خواهیم اثبات کنیم یک جامعه چرا باید حکومت داشته باشد. شما در بحث اثبات ولایت فقیه باید اول بیائید حکومت را اثبات کنید، آیا جامعه نیاز به حکومت دارد یا نه⁉️ نه اینکه یک مرتبه بیایید سر بحث رهبر و زندگی رهبر، طرف قانع نمی شود! در اثبات هر موضوعی از پایه باید شروع کرد. 👈قطعا من و شمایی که می ‌خواهیم زندگی کنیم هیچ وقت زندگی فردی ملاک نیست، زندگی فردی هیچ وقت زندگی ایده آل نیست، این را همه فهمیدند و می‌فهمند، حتی انسان های اولیه هم کم کم رو آوردند به زندگی جمعی و اجتماعی. ⚠️چون انسان هیچ وقت بی نیاز مطلق نیست و برای ادامه زندگی به افراد دیگر نیازمند است، به یک جامعه کلا نیازمند است. پس این اصلی هست که همه قبول دارند. حالا اگر قرار است ما در جامعه زندگی کنیم قطعا برای آن 🌐جامعه یک قانونی نیاز است وگرنه می شود قانون جنگل!!! پس برای زندگی جمعی قـانونی نیاز داریم. این هم هیچ شک و شبهه ای داخلش نیست. 👌حالا قانون هست، اما یک چیزهای دیگر هم نیاز است مجری قانون، که قانون را اجرا بکنند و بعد یک قوه قضائیه و یک قاضی هم نیاز است که اگر مجری خوب عمل نکرد گوشش رو بکشد و توبیخ کند که چرا به قانون خوب عمل نکردی. 👀مثلا بعضی موقع ها شما می بینید بعضی ها بی نظم و بی قانون هستند، قانون هست که چراغ قرمز را نباید رد کنی ولی رد می کند بی قانون هست، اگر پلیس نباشد رد می کند و باعث تصادف ممکن هست بشود مخصوصا سرچهار راه ها. اینجا هم همین هست، 🔑قطعا یک مجری قانون نیاز است که قانون را اجرا بکند و همچنین یک فردی که اگر مجری اشتباه کرد جلویش را بگیرد. حالا تمام این عوامل نیاز به یک آقا بالاسر دیگر هم دارند به یک ناظر قوی‌تر که اگر همه اینها اشتباه کردند بتواند جلوی آنها را بگیرد. این اصل مورد قبول هر فرد و جامعه ای است و همه هم این را قبول دارند. ✅و جالب اینجاست که حتی فلاسفه قدیمی یونان مثل 💭ارسطو می گوید دولت یا همان حکومت از مقتضیات یک بشر هست. یعنی یک انسان قطعا باید تحت نظر یک حکومت و دولت زندگی بکند و هر کسی این قضیه را انکار بکند یا یک انسان وحشی هست یا انسانی هست فوق انسان که نیاز به برنامه و قانون ندارد. 📌حتی فلاسفه یونان هم این را قبول دارند که انسان برای زندگی نیازمند به یک حکومت هست و اصلا بدون حکومت محال ممکن است بتواند زندگی کند، بدون داشتن یک جامعه و بدون داشتن یک قانون و یک فردی فوق قانون که بتواند نظارت کند بر قانون. 👤افلاطون هم می گوید تحصیل حیات با فضیلت جز به وجود دولت ممکن نیست. حیات با فضیلت یعنی چی⁉️ يعنی مثل همه من و شما که دوست داریم در جامعه ای که زندگی می‌کنیم رشد پیدا بکنیم، هم خودمان رشد کنیم، هم جامعه را به رشد برسانیم همه جوره، می گوید وجود این قضیه قطعا بدون داشتن یک حکومت و قانون غیر ممکن است و شما حتما حتما باید حکومت داشته باشید که تحت نظر آن حکومت بتوانید خودتان را به رشد برسانید، تحت آن قانونی که دارد. 🎤استاد احسان عبادی ۱ @marefatemahdavi