🔹امام خامنه ای:
🔶یکی از هدفهای دشمنان در انتخابات این است که #انتخابات بدون حضور پرشور و همگانی مردم برگزار شود. ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و بیست و پنجم (از فایل شماره 51)
↩️..ابولبابه رفت و در جمع یهودی ها حاضر شد.
💭آنها بعد از یادآوری کمک های خودشان به قبیله اوس، که آقای ابولبابه ما این همه به قبیله اوس کمک کردیم و.. از اینطرف هم پشیمان هستیم ما عهد و پیمانی با پیامبر (ص)✨ بستیم نقض کردیم.. از او بپرسیدن که آیا ما خواسته پیامبر را در تسلیم شدن بپذیریم ..⁉️
ابولبابه گفت بله، اما در عین حال به گلوی خودش هم اشاره کرد، یعنی تسلیم شدن شما برابر است با مرگ🔪.
بعدا او متوجه خیانت خودش شد و ناراحت و پشیمان از دژ بنی قریظه بیرون آمد بدون اینکه پیش مسلمین برود به مسجد النبی رفت🕌 و خودش را به ستونی بست و استغفار کرد.
طبق قولی هفت یا طبق قولی پانزده روز در گرمای شدید خودش را بسته بود و میگفت یا میمیرم یا توبه ام پذیرفته میشود به خاطر این مطلبی که به یهودی ها پیش پیش گفتم..😔
آیه نازل شد که توبه اش پذیرفته شد.
❌خطای ابولبابه به هر حال نزدیک بود که بنی قریظه را از تسلیم شدن منصرف بکند، اما به نقل آقای ابن هشام تهدید علی بن ابیطالب امیرالمؤمنین (ع)✨ آنها را بعد از حدود یک ماه محاصره از قلعه ها بیرون کشید.
✨حضرت علی همراه با زبیر رفت جلو و فریاد زد ای سپاه ایمان! به خدا سوگند یا آنچه حمزه چشید خواهیم چشید (یعنی شهید می شویم) یا قلعه را فتح خواهید کرد 🏰. اینجا بود که بنی قریظه تسلیم شدند و کار دیگری نتوانستند بکنند. پس مسلمین با قدرت تمام یهود بنی قریظه را تسلیم کردند.
☝️بعدا از اینکه بنی قریظه تسلیم شدند قبیله اوس نزد پیامبر آمد گفت آقای رسول الله این قبیله بنی قریظه همپیمان ماست همانطور که بنی قینقاع 👥 را به واسطه قبیله خزرج آنها پادرمیانی کردند بخشیدی، بنی قریظه را هم به واسطه ما ببخش.
👈قضیه بنی قینقاع را در جلسات
قبل عرض کردیم واقعا خطایی که بنی قینقاع کرد اصلا قابل مقایسه با خطای بنی قریظه نبود، بنی قریظه در 🗡شرایط جنگی آن هم در شرایطی که مسلمین داشتند با قبیله احزاب می جنگیدند اینها آمدند از پشت خیانت❌ کردند به ناموس مسلمین حمله بردند... پس به هیچ عنوان این کار بنی قریظه قابل قیاس با بنی قینقاع نبود.
🔆پیامبر (ص) به قبیله اوس گفت حاضر هستید سعدبن معاذ درباره آنها حکم بکند؟
(سعدبن معاذ رئیس قبیله اوس بود) گفتند بله رئیس👳🏻♂ قبیله است قبول می کنیم، یهودی ها هم این را پذیرفتند چون سعدبن معاذ قبلا یهودی بود و به هرحال با احکام یهودی ها آشنا بود.
پیامبر دستور داد سعدبن معاذ را به عنوان حکم انتخاب بکنند. سعدبن معاذ حاضر شد و نخست از بنی قریظه درباره حکمیت خودش تعهد 📝 گرفت.
🔸ببینید ما در تاریخ آن چیزی که امروز شبکه های معاند و شبکه های ضد انقلاب دارند مطلب می نویسند🖨 علیه اسلام، به این قضیه بنی قریظه اشاره می کنند اما خُب نصف و نیمه داستان را مطرح میکنند جوری قضیه را می گویند بله اسلام خشن بود، حضرت علی خشن بود..
اما همه حقایق را نمی گویند، این را دقت بکنید عزیزان!
👤آقای سعدبن معاذ از خود یهودی ها تعهد گرفت اگر من حکم بکنم می پذیرید یانه؟ آنها هم گفتند بله. پس یک حکم زوری نبود، یک حکمی نبود که پیامبر یهود بنی قریظه را زور کند حتما حکم من! اینها را اختیار داد، گفت حکم سعدبن معاذ را می پذیرید⁉️ گفتند بله.
خُب چرا آقایان ضد انقلاب و ضد اسلام این مطالب را نمیگویید که آنها با اختیار خودشان داوری و قضاوت سعد را پذیرفتند!؟!
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 225
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
•|خدا کند که بیاید
همان که میسازد چهار گنبد
برای بقیع ..💔|•
🕯السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدىٰ
🕯السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ التَّقْوىٰ..
🍁 #هشتم_شوال، سالروز
تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد.
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
وارثین ملکوت:
وصیت نامه شب وفات پیامبر ص
امام صادق (ع) از پدرش امام باقر (ع) از پدرش امام زين العابدين (ع) از پدرش امام حسین (ع) از پدرش امير المومنين (ع) که فرمود :
رسول خدا (ص) در شبى كه وفاتش در آن واقع شد ، به على (ع) فرمود :
اى ابا الحسن، كاغذ و دواتى بياور و رسول الله (ص) وصيت خود را املاء فرمود تا این که بدين جا رسيد كه فرمود :
يا على ! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى هستند .
پس تو يا على اوّلين دوازده امام مى باشى... و تو پس از من خليفه و جانشين من بر امتم هستى،
هر گاه وفاتت رسيد،
خلافت را به پسرم حسن بر وصول واگذار كن،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرم حسین شهید زکی مقتول واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش
علی ذی الثفنات واگذار کند ،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد باقر واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش جعفر صادق واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش موسی کاظم واگذار کند ،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی رضا واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد ثقه تقی واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش علی ناصح واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش حسن فاضل واگذار کند،
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش محمد مستحفظ از آل محمد (ص) واگذار کند،
پس از آنها دوازده امام هستند .
سپس بعد از او دوازده مهدى مى باشند
هر گاه وفاتش رسید آن را به پسرش مهدی اول واگذار کند ، براى او سه اسم است .
يك اسمش مانند اسم من ،
و اسم ديگرش اسم پدر من است، و آنها عبد الله و احمد هستند ، و نام سوم مهدى است. و او اولين مومنان است.
الغیبة الطوسی ص 150 ح 111 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 ح 81 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 ح 6 – مختصر . غاية المرام ج 2 ص 241 . مختصر بصائر الدرجات ص 39 . إثبات الهداة ج 1 ص 549 ح 376 . الايقاظ من الهجعة ص 393 . العوالم عبدالله البحراني ج 3 ص 236 ح 227 . نوادر الاخبار الفیض الکاشاني ص 294 . مكاتيب الرسول الشيخ الميانجي ج 2 ص 96 . تاريخ ما بعد الظهور ص 641
و اما اصل وصيت در كتاب غيبة الطوسي چاپ سوم 1383 ، صفحه 150 و151 فصل روايات الخاصة في أنّ الائمة عليهم السلام اثنا عشر ، المصادر اولا الغيبة للطوسي صفحة 151 طبعة مؤسسة المعارف الاسلامية ،
النجم الثاقب ج2 ص41 ،
الشیخ الحرالعاملی فی إثبات الهداةج1 ص549 ح 376 ،
الشیخ الحرالعاملی کتاب الايقاظ من الهجعة ص393 ،
الشیخ حسن بن سليمان الحلي فی کتابه مختصرالبصائر ص 159 ،
العلامه المجلسي فی بحارالانوار ج 53 ص 147 مختصرا وفی ج 36 ص 260 کاملا ،
الشيخ عبدالله البحراني في کتابه العوالم ج 3 ص 236 ،
غاية المرام ج 2 ص 241 ،
السید هاشم البحرانی فی کتابه غاية المرام ج 1 ص 370 ،
الانصاف ص 222 للسید هاشم البحراني ،
نوادرالاخبارللفیض الکاشاني ص 294 ،
كتاب مكاتيب الرسول للشيخ الميانجي ج2 ص96 ،
مختصرمعجم احاديث الامام المهدي للشيخ الکوراني صفحة 301 ،
بحار الأنوار ج 53 ص 147 ،
الشیخ المیرزا النوری فی کتابه النجم الثاقب ج 2 ص 71 1 واشار بأن الوصية معتبرة السند
وهذا نص ماذكره الشیخ المیرزا النوری قال : روى الشيخ الطوسي بسندٍ معتبر عن الامام الصادق (ع) خبرا ذكرت فيه بعض وصايا رسول الله (ص) لإميرالمؤمنين (ع) في الليلة التي كانت فيها وفاته .
السید محمد محمد صادق الصدر فقد حقق سند الوصية وذکرها في کتابه تاريخ مابعدالظهور ص641 .
مصدر فارسى :
ترجمه حديث از كتاب مهدى موعود ج 2 صفحه 551 و 552 باب سى و چهارم :
ذكر خلفاء حضرت مهدى (ع) واولاد او و احوالى كه بعد از آن حضرت واقع مى شود .
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠این حدیث وصیتی که آوردند و زیرش ده تا منبع آورده اند، شما را گول نزند منبع این حدیث وصیتی که طرفدارهای احمدالحسن به آن استناد می کنند و کل ادعاهایشان پایه اساسی اش همین ادعا است. یک منبع بیشتر ندارد همان کتاب الغیبة شیخ طوسی، ص 150 (150 عربی البته) همین! منبعش فقط الغیبة شیخ طوسی است. بقیه کتاب های که آن پایین نوشته، منبع دادند همه از الغیبة شیخ طوسی گرفتند. پس یعنی این روایت یک منبع بیشتر ندارد.
✍🏻مثل اینکه یک استادی به یک نتیجه تحقیقاتی برسد، بعد من و شما و صد نفر دیگر در مقالات خودمان تحقیق آن استاد را بیاوریم. خُب، همه ی ما از تحقیق آن استاد گرفتیم، پس منبع یکی بیشتر نیست. این هم همین است منبع فقط کتاب الغیبة شیخ طوسی است. پس تعدد منابع را شما فکر نکنید حتما متواتر است!!
💠نکته بعدی؛ از لحاظ سندیت حدیث است. که در سند این حدیث دو، سه نفر هستند که اصلا مجهول هستند هیچ اسمی در کتب روایی ندارند.. عقل سالم هم می پذیرد ما روایتی که از یک شخص مجهول نقل شده را نپذیریم. حالا این ها بحث سندیش را هیچ کدام را کار ندارم.
👈🏻برویم روی محتوی حدیث! در اول حدیث که این ها نیاورده اند، مکاری کردند و اول حدیث را نیاوردند.. پیغمبر (ص) به حضرت امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ یا علی جان اسمی داری به نام مهدی که برای توست و این اسم فقط برای تو است و کسی دیگری نمی تواند اسم تو را داشته باشد. خُب، چه شد؟ ولی آخر حدیث می گوید اولین مهدیین اسمش مهدی است.
‼️پس اول حدیث با آخر حدیث تناقض دارد، اول حدیث ″پیغمبر (ص) به حضرت علی (ع) می گوید، اسم مهدی فقط برای تو است و برای کس دیگری نیست″! باز آخر حدیث می گوید ″اولین مهدیین اسمش مهدی است″ این تناقض است.
💠نکته بعدی؛ در تمام فرازهایی که پیغمبر (ص) می گوید بعد از من این وصیت به علی (ع) می رسد و علی (ع) به فرزندش، از او به فرزندش.. ابن.. ابن.. ابن.. تمام این ابن ها یعنی فرزندها ″فرزند بلا واسطه″ است. یعنی امام جواد (ع) فرزند مستقیم امام رضا (ع) بود. امام کاظم (ع) تسلیم می کند وصیت را به «ابنه» پسرش امام رضا (ع)، امام رضا (ع) فرزند مستقیم امام کاظم (ع) بود، با واسطه که نبود، نوه اش که نبود! فرزند مستقیم.
↖️چه طوری است که همه این ابن ها یعنی فرزند مستقیم، یک دفعه این آخری یک مرتبه شد امام زمان (عج) به ابنه مهدی اول، فرزند چهارم امام زمان (عج)! چون این ها اعتقاد دارند احمدالحسن فرزند چهارم امام زمان (عج) است. یعنی با چهار واسطه به امام زمان (عج) می رسد فرزند مستقیم حضرت نیست!
👈🏻احمد فرزند اسماعیل، فکر کنم اسماعیل فرزند صالح، صالح فرزند سلمان، فکر کنم این طوری باشد آن هم فرزند مثلا امام زمان (عج)، چه طوری است ابن های قبلی همه فرزند مستقیم بود، این یکی یک مرتبه فرزند چهارم شد.. با کدام قرینه شما می گویید این فرزند چهارم است؟! همه ی ابن های قبلی در این حدیث که فرزند مستقیم است! چه طوری می گویید فرزند چهارم است؟
💠بعد می گویند شما اگر حدیث وصیت پیغمبر (ص) را زیر سوال ببرید، پس پیغمبر (ص) حدیث وصیت دیگری از ایشان گفته نشده.. می گوییم چرا دارید دروغ می گویید؟ کتاب سلیم بن قیس هلالی همان کتاب اسرار آل محمد شاید بعضی هایتان شنیده باشید در بحث شیعه سنی عزیزان به آن استناد می کنند.
👈🏻در کتاب اسرار آل محمد که سلیم بن قیس هلالی این کتاب را نوشت، آنجا می آورد که پیغمبر (ص) در روز پنج شنبه وصیتی می خواست بنویسد.. این وصیتی که این ها استناد می کنند برای دوشنبه است، دوشنبه قبل پنج شنبه نه! دوشنبه شب وفات، یعنی پنج شنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه، دوشنبه! ولی پیغمبر (ص) سه، چهار روز قبل از دوشنبه، روز پنج شنبه وصیتی می خواست بگوید و آنجا بود که گفت چیزی برای شما می نویسم که هرگز گمراه نمی شوید. این را پیغمبر (ص) برای حدیث وصیت روز پنج شنبه گفت. نه این شب دوشنبه ای که این ها به آن استناد میکنند.
⬇️⬇️⬇️
☝️🏻شما اگر کل متن حدیث وصیت شیخ طوسی را که این ها آورده اند را نگاه بکنید یک دانه مطلب راجع به اینکه پیغمبر (ص) گفته باشد، این حدیث را می نویسم که مایه هدایت شما باشد و اگر به آن هدایت شوید گمراه نمی شوید. در حدیث وصیت شیخ طوسی که شب دوشنبه هست! نیست.. برای حدیث سلیم بن قیس هلالی روز پنج شنبه است. خُب، حدیث وصیتی که در کتاب سلیم بن قیس هلالی است چه می گوید؟ آن را اگر کامل بخوانید صراحتا نوشته..
👈🏻که پیغمبر (ص) گفتند؛ بعد از من وصیت به حضرت علی (ع) و... تا آخر سر که به امام زمان (عج) می رسد. دیگر هیچ اسمی از دوازده مهدی نیست. وصیت پیغمبر (ص) این است. شیخ مفید، علامه مجلسی و دیگر بزرگان صراحتا می گویند این حدیث وصیت کتاب شیخ طوسی خلاف قول مشهور است و قابل اعتماد نیست. (این جواب حلی بود)
💠یک نکته و جواب رد دیگر؛ (جواب نقضی) برفرض حدیث وصیتی است و وصیت شیخ طوسی حدیثش برفرض معتبر است و بر فرض امام زمان (عج) وصیت را به مهدی اول می دهد! برفرض! حالا سوال من این است چه کسی گفته مهدی اول همان احمدالحسن است!؟ چه کسی گفته این احمدالحسن است؟ احمدالحسن که ما بارها و بارها دروغ هایش را اثبات کردیم، مگر نه! در همین گروه بارها دروغ هایش را اثبات کردیم.
❌خُب، چه طور ممکن است یک آدم دروغگو وصی امام زمان (عج) بشود. برفرض این حدیث هم درست باشد با دروغ هایی که از احمدالحسن ما سراغ داریم امکان ندارد مراد احمدالحسن باشد.
📃اگر هم بگویند اولین کسی که به این حدیث وصیت استناد کرد خود احمد الحسن بود.. می گوییم این هم دروغ است!! چون جناب علیرضا پیغان قبل از احمدالحسن به این حدیث استناد کردند. پس این حرفشان هم غلط از آب درمی آمد، پس اولا؛ وصیت اشکال دارد که ما اشتباهاتش را گفتیم. پیغمبر حدیث وصیتی در کتاب سلیم بن قیس دارد که اسمی از دوازده مهدی نمی آورد.
💠اصلا یک چیز دیگر! عید غدیر، روز غدیر خدا در قرآن به پیغمبر (ص) چه می گوید؟ می گوید ابلاغ کن ولایت علی را.. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ..» [67/مائده] اگر ابلاغ نکنی رسالت خودت را انجام ندادی! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد. خطبه غدیر هست دیگر! آیا در روز غدیر پیغمبر (ص) حرفی از دوازده مهدی زد؟ نه تمام شد و رفت! به این اهمیت اگر بود پیغمبر (ص) باید می گفت..
👈🏻پس حدیث وصیت سلیم بن قیس هیچ اسمی از دوازده مهدی نیامده. برفرض هم دوازده مهدی صحت داشته باشد احمد الحسن یقینا نخواهد بود! چون فردی دروغگو و کذاب و منحرف است که بارها دروغ هایش را اثبات کردیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
پیامبر عیسی مسیح در قیامت مسلمان میشه یا شایعه هست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❓حضرت عیسی در قیامت مسلمان می شود یعنی چه؟! منظورتان هنگام ظهور است دیگر..؟ اصلا حضرت عیسی خودش مسلمان هست. مسلمان یعنی چه؟ تسلیم شده در برابر خدا. آیا زمان حضرت ابراهیم دین اسلام بود؟ نه، ولی خدا در قرآن چه می گوید؛ «مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَ لا نَصْرَانِیًّا» [67/آل عمران] ابراهیم نه یهودی است نه نصرانی، «وَلکِنْ کَانَ حَنِیفًا مُسْلِمًا..» بلکه مسلمان است.
↩️پس مسلمان از لحاظ لغت یعنی تسلیم شده در برابر خدای متعال. حضرت عیسی و حضرت موسی همه یشان تسلیم شده در برابر خدا هستند. دین خدا یکی است. خدا چند تا دین ندارد، دین خدا یکیست! به قول سوره آل عمران «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» دین در نزد خدا اسلام است. پس یقینا پیغمبران قبلی اگر در زمان حاضر هم بودند دین اسلام را داشتند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مردم چه بهره ای از غیبت امام مهدی (عج) می برند؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
Taheri-ShabeJomeh_5787332242242013538.mp3
9.18M
🎧شب جمعه، حرمو دوست دارم
اشکه چشم ترمو دوست دارم ..
🎤 کربلایی حسین طاهری
@marefatemahdavi
شبِ جمعه است هوای ″حـــرم″
افتاده سرم ...♥️
#السلامعلیکیااباعبدالله✨
@marefatemahdavi
🌼🌿
#امام_زمان✨
•منمنتظررویدلارامتــوهستم
•واینانتظــاربویهرگزگرفتهاست،
•نمیآیی؟
🌥⛅️🌤
@marefatemahdavi
4_6028096014227867395.mp3
4.9M
👆 👆
🎧فـایل صوتی دعای ندبه
📖 #دعای_ندبه
🎤استاد فرهمند
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انتخابات 🗳
👌توصيه رهبر انقلاب به
طرفداران و ستادهای انتخاباتی
نامزدها .....
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و ششم
✍در ادامه بحث های مربوط به دعا، داشتیم بحث ها را ادامه می دادیم لابه لا بحث های شبهای قدر را هم عرض کردیم ولی بحث اصلی ما روی دعا بود دعا به خیر، دعا برای رفع شر، حالا وارد باب مشرک و کافر میشویم، نسبت به این مشرکین و کافرین👇دوتا بحث است؛
⬅️یکی دعای خیر کردن برای آنها است. یعنی ما دعا کنیم آنها هدایت بشوند، البته اینجا در نظر بگیرید این مشرک و کافری که می گوییم دیگر در حداعلی شان، آنهایی که در اول راه هستند یک جوانی داریم این جوان ما تازه یک مقدار بی دین شده عقایدش یک مقدار انحرافی شده قطعا دعا کردن تأثیر دارد، اینجا مشرک و کافر در حداعلی است.
⬅️دوما دعا به شر برای آنها. یعنی نفرین کردن.
🖕اولی با دومی فرق دارد، معلوم می شود دعای به خیر کردن یعنی آن چیزهایی که منفعت را جلب می کند و دعا به شر کردن یعنی جلب شر.❌
🔸تقسیم اول که گفتیم، مورد نهی است یعنی نهی شده شما برای مشرکین دعا به خیر بکنید. در قرآن خطاب به آقا رسول الله آمده، سوره توبه آیه [113]:
💠«مَا كَانَ لِلنَّبِيِّ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَلَوْ كَانُوا أُولِي قُرْبَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحَابُ الْجَحِيمِ»
💠برای پیامبر و مؤمنان، شایسته نبود که برای مشرکان (از خداوند) طلب آمرزش کنند، هر چند از نزدیکانشان باشند؛ (آن هم) پس از آنکه بر آنها روشن شد که این گروه، اهل دوزخند!
💢پس طلب غفران، طلب بخشش و همه اینها.. در این آیه نهی شده، برای مشرکین. البته وقتی معلوم شد به هیچ عنوان دیگر روحیه بازگشت ندارند.
👌والا اگر انسان احتمال ذره ای بازگشت این افراد را بدهد باید دعای خیر برای آنها بکند، همانطور که در دین ما سفارش شده، همانطور که سیره اهل بیت ما بود.
🌀 یک مثال بزنم:
🔸در جنگ نهروان جنگ با خوارج که سنگین ترین جنگ آقا امیرالمؤمنین (ع) بود، خُب ابتدا لشکر خوارج تعدادش دوازده هزار نفر بود، امیرالمؤمنین ابتدائا جنگ را شروع نکردند صحبت کردن با آنها، اتمام حجت کردن..
📚تاریخ می گوید حدود هشت هزار نفر برگشتند. توبه کردند. اگر امیرالمومنین همان اول کار میآمد جنگ را انجام می داد آن هشت هزار نفر که کشته می شدند، هشت هزار نفری که امید خیر به آنها بود. بعد که حضرت علی (ع) فهمید آن چهار هزارتای باقی مانده دیگر هیچ امیدی به آنها نیست، با آنها جنگید.⚔
👈پس اینجا هم همین است، آن
مشرک و کافری که دیگر هیچ امیدی به بازگشت آنها نیست.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (102)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 306
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 8⃣8⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه۷۹
🗓بیانات در دیدار کارگزاران و قشرهای مختلف مردم، در روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) ۱۳۷۱/۱۰/۱۷
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
دولت کریمه 80.MP3
9.73M
💠💠💠
✳️ #دولت_کریمه 80
سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال
🎤 #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت کشور)
جلسه 13 از #فصل_تاریخ_خلفا
با موضوع #سقیفه 13 ( قسمت آخر بحث سقیفه)
👈 موارد مطرح شده در این جلسه 👇
1️⃣ تحلیل هایی بر کتاب امام علی بن ابیطالب نوشته یک نویسنده سنی
🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@marefatemahdavi
لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
تخصصی معرفت افزایی 19.MP3
5.77M
💠 سلسله مباحث #معرفت_افزایی_مهدوی 19
🔰 سطح #تخصصی
👈 جلسه 9️⃣1️⃣
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
📚 کتاب ادب فنای مقربان تالیف ایت الله جوادی آملی ( شرح تخصصی زیارت جامعه کبیره )
👈 در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1207 بارگزاری می شود
👈 با گوش دادن به این فایلها ، معرفت خود را نسبت به امام زمان ، افزایش دهیم 👉
🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________
@marefatemahdavi
حکومت 13.MP3
6.59M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 24
🎬 جلسه 4️⃣2️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #ابعاد_حکومت_امام_زمان (قسمت سیزدهم)
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی ( از اساتید مهدویت )
✳️ در صورت مشکل در دانلود جلسات قبلی ، همه جلسات را از آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1378 دریافت کنید
@marefatemahdavi
#امام_زمان🌥
🍁 تنهـــــــاترین امام زمیـن،
مقتدای شهر
تنها چه میکنی، تو کجـــایی؟
کجای شهر؟ 🍁
#تعجیلدرظهورمولاصلوات
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصریح کتب اهل سنت بر تولد امام زمان از نسل حضرت فاطمه (س)
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
495.8K
طبق توصیه ایت الله قاضی، کدام نافله بعد نماز شب، پر ثواب ترین است؟
زمان خواندن؟
چطور بخوانیم ؟
🌺التماس دعا🌺
@ma_va_o