8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امام زمان (عج) در توقیع خویش نفی نیابت کرده است نه نفی دیدار..
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد عبادی سوالم در مورد تشرف خدمت حضرت هست در احوالات بزرگان که میخوانیم گاها بزرگان و عرفا اذکاری را به شاگردان خود میاموختند تا پس از یک چله بتوانند مشرف شوند نظر استاد را میخواستم بدونم؟ آیا خوبه چله گرفتن برای دیدار حضرت یا نه اگر به شرط خود سازی باشه چطور؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👈🏻عموما چله گرفتن به اینکه ما حضرت را ببینیم نه ما خیلی توصیه نمی کنیم چون نیازی هم نیست، هدف ما نسبت به امام زمان (عج) دیدن امام زمان نیست، هدف ما ″نزدیک شدن″ به امام زمان هست. اگر دیدی خوش به حالت، ندیدی هم مهم نزدیک شدن به امام زمان (عج) است. همان حدیث معروفی که بارها گفتم حفظش بکنید و به دیوار اتاقتان بزنید که امام صادق (ع) می گوید امام زمانت را بشناس اگر او را شناختی دیگر تأخیر یا تعجیل در ظهور برای تو فرقی ندارد.
📿اما اذکاری که بزرگان به شاگردانشان می دادند خُب، آن عارف بزرگ مثل سید علی آقای قاضی، مثل شیخ رجبعلی خیاط.. شاگرد خودش را می شناخت، به هر کسی که این اذکار را یاد نمیدادند.
شاگرد خودش را می شناخت و می گفت شما اگر فلان ذکر را بگویی امام زمان (عج) را می بینی، براساس استعدادها و قابلیت های آن شاگرد آن ذکر را دادند و این طور نیست که هر کس این ذکر را انجام بدهد امام زمان را هم لزوماً می بیند.
☝️🏻و به هیچ عنوان، خود اساتید مرکز هم هیچ وقت به این چله نشینی ها و اوراد را خواندن، توصیه نمی کنند.
چله بگیرید ولی به این نیت که می خواهم در این چهل روز خودم را خالص تر بکنم و خودم را به امام زمان (عج) نزدیک تر بکنم، به این نیت چله بگیرید، نه اینکه چله بگیرم تا امام زمان را ببینم یا نبینم.. چون دیدنی که همراه با ″معرفت″ نباشد فایده ای برای ما ندارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد نشانه آمادگی مردم و ما برای ظهور چیست؟ خب همین طور که معصیت ظهور را عقب می اندازد معصیت که در جامعه تمام نمیشه و همین طور ادامه داره..
اون لحظه هایی که نشانه های حتمی اتفاق میافتد و ظهور اتفاق میافتد چه انقلابی در دل و میان مردم ایجاد شده که باعث شده که ظهور اتفاق بیفتد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❓شما فرمودید نشانه های آمادگی مردم برای ظهور چه هست..
شبیه مهمانی که زنگ می زند و می گوید من ده شب به خانه شما می آیم، شما منتظر و چشم به راهش هستی، این انتظار و اشتیاق برای ظهور این است که شما هر لحظه منتظر ظهور باشید، به یاد حضرت باشید، به تعبیر امام صادق (ع) حتی شده با تهیه یک تیر برای ظهور امام زمان آمادگی کسب بکنید. همین که مردم جمعه ها برای امام زمان (عج) نذری میدهند، نیمه شعبان برای امام زمان نذری می دهند، خود این در حقیقت نوعی آمادگی است، درست است حالا شاید صدرصد نباشد ولی صفر درصد هم نیست، در حقیقت نوعی آمادگی برای ظهور امام عصر (عج) میشود.
👈🏻بعد اینکه می گویید آن لحظاتی که نشانه های حتمی اتفاق می دهد چه شوری در دل مردم ایجاد می شود.. شما اگر روند انقلاب اسلامی ایران را هم نگاه بکنید قبل از سال 56 خیلی وحدت آمیز نبود ولی بعد از سال 56 مخصوصا بعد از آن مقاله ای که روزنامه ی اطلاعات با نام ″ارتحاج سرخ و سیاه″ چاپ کرد و به امام خمینی توهین کرد، بعد از آن مقاله بود که یک مرتبه دلهای همه مردم همدل شد، قیام مردم قم، قیام مردم تبریز و بعد قیام مردم ورامین و همین طور قیام های متعددی در کشور راه افتاد. بعد از آن واقعه، واقعا همدلی مردم زیاد شد، تا رسید به قضیه 17 شهریور یعنی چهار پنج ماه قبل از انقلاب، یعنی دلها یک مرتبه شد.
👈🏻یا همان اوایل جنگ کسی فکرش را میکرد (نیروی ارتشی و سپاهی را کار ندارم، بسیج مردمی منظورم هست) این همه نیروهای بسیج مردمی گروه گروه پا بشوند و به جنگ بروند. حتی قبل از عملیات مرصاد یک عده می رفتند به امام می گفتند نیروهای ما دیگر توان ندارند، مردم خسته شده اند. چون عملیات مرصاد یا همان فروغ جاویدان بعد از قطعنامه بود، بعد از پذیرش صلح بود، شما دیدید هنگام عملیات مرصاد وقتی امام خمینی به مردم گفت بریزید در جبهه ها، مردم گروه گروه به سمت جنگ رفتند. این دلها را چه کسی هدایت می کند؟ دلها دست خداست.
⚠️مطمئن باشید خدای متعال وقتی شور و شوق مردم را ببیند، وقتی ببیند که مردم واقعا امام زمانشان را می خواهند، وقتی خدا ببیند که مردم برای امام زمان (عج) زحمت می کشند، حالا هر کس به حد وسع خودش، یکی سخنران است با سخنرانی، یکی با جهاد مالی که می کند، یکی با جهاد فکری که می کند، یکی با تبلیغی که برای امام زمان (عج) می کند، خلاصه هر کسی با هر چیزی.. وقتی خدا این شور و شوق را ببیند مطمئن باشید آن جرقه را ایجاد میکند.
👌🏻 و ما روایات هم داریم بعد از صیحه ی آسمانی نام حضرت در دلها می افتد، در زبان ها جاری می شود، که این صدای آسمانی که فریاد زد مهدی، چه کسی بود؟ مهدی چه کسی است؟ این جرقه ها را مطمئنا باشید خدای متعال می زند ولی خُب، شرطش این است که مردم این اشتیاق را داشته باشند. قضیه ی همان است که تو یک قدم بیایی، خدا صد قدم می آید. اگر خدا شور و شوق و کارهای ما را ببیند، مطمئن باشید آن همدلی را ایجاد می کند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
#حدیث
🔹امام سجاد عليه السلام:
❣«اَللّهُمَّ....... اَحِبَّنى وَ حَبِّبْنى وَ
حَبِّبْ اِلَىَّ ما تُحِبُّ مِنَ الْقَوْلِ وَ الْعَمَلِ حَتّى اَدْخُلَ فيهِ بِلَذَّةٍ وَ اَخْرُجْ مِنْهُ بِنَشاطٍ»؛
🤲بار خدايا مرا دوست بدار و نزد ديگران محبوبم گردان و گفتار و كردارى را كه دوستدارى، نزد من محبوب گردان تا با لذّت وارد آنها شوم و با نشاط به انجامشان رسانم.
📚[بحارالأنوار، ج۹۵، ص۲۹۸]
@marefatemahdavi
🔷 #حدیث_کساء
✒️به گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمد صادق کفیل»، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به آثار و برکات حدیث شریف کساء گفت: در جایگاه و عظمت حدیث کسا همین بس که بزرگان دین از جمله آیت الله بهجت سفارش میکردند که این دعا را همواره قرائت کنید. تنها موقع گرفتاری حدیث کسا نخوانیم چرا که وقتی به آثار و برکات این دعا نگاه می کنیم انسان نمی تواند آن را ترک کند.
🗣وی افزود: در این دعا اشاره شد که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شدند. سپس فرمودند: "من مریض هستم و احساس ضعف می کنم برای من کسا یمانی بیاورید." همانطور که می دانید "کسا" به معنای روانداز است و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به دخترشان فرمودند: "برای من رو اندازه بیاورید"
👌حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: از همین جا می توان فهمید برای حل مشکل باید به سراغ راه حل طبیعی رفت. اگر اتفاقی رخ داد نباید به دنبال راه های غیر طبیعی رفت چرا که پیامبر خدا با آن همه مقام و منزلت احساس ضعف میکنند و برای همین از حضرت زهرا سلام الله علیها درخواست رو انداز میکنند.
وی افزود: انسان اگر دچار مریضی شد و دکتر تجویز دارو کرد نباید از خوردن آن پرهیز نمود چرا که راه حل طبیعی درمان ما در خوردن دارو است. یا اگر باید واکسنی تزریق نمود این کار را باید انجام داد. مانند این می ماند انسان احساس گرسنگی کند و از خدا بخواهد که سیر شود در حالی که راه طبیعی خوردن غذا است.
💢حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: چرا دین را طوری به دیگران نشان میدهیم که برخی تصور کنند انسان متدین به هیچ چیز این دنیا اعتقاد ندارد این در حالیست که اعتقاد توحیدی یعنی استفاده از وسایل دنیا برای رشد و پیشرفت.
وی افزود: در روایت آمده است روزی پیامبر به مسجد رفتند و فردی را مشغول دعا و نیاز دیدند رسول خدا فرمودند چرا به دنبال کار و معاش نمیروی؟ این فرد در پاسخ گفت: رسول خدا من بنده ای متوکل هستم. پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "تو بنده ی متوکل نیستی بلکه بنده ای هستی که کارهای خود را بر دوش دیگران میاندازی"
🔹حجت الاسلام کفیل اظهار کرد:
وقتی به انسان می گویند باید کار کنی راهی جز تلاش و کوشش ندارد. حالا اگر کسی از صبح بلند شود و قرآن بخواند و به خدا بگوید تو رزاق هستی و روزی من را بده پیامبر با این روحیه برخورد کردند. پیامبر رسماً در این جا به این فرد فرمودند تو تنبل و بی حال هستی و اصلاً معنای توحید را نفهمیدی.
وی عنوان کرد: اما کسی که میخواهد توکل داشته باشد ابتدا تلاش و کوشش انجام میدهد و نتیجه کار را به خدا میسپارد. هیچ وقت خدا را در کنار واسطه ها قرار نمی دهیم اما تمام مقدمات و انجام می دهیم و نتیجه را به خداوند متعال می سپاریم. انسان در ازای بیماری به دکتر می رود دارو مصرف می کند و تمام مقدمات را انجام می دهد اما در نهایت به خداوند متعال می فرماید: شفا دهنده تویی.
👈حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: در زندگی انسان موحد و توحید گرا همواره در همه موضوعات از وسیله ها و واسطه ها استفاده می شود. چرا که از همین طریق انسان موحد رشد پیدا میکند و بالا میرود بر همین اساس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز از حضرت زهرا می خواهند که برای ایشان رو اندازی بیاورند.
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و هفتاد و نهم (از فایل شماره 66)
☑️جناب ابن کثیر در کتاب تاریخ
خودش موارد فراوانی را نقل می کند که امثال کعب نقل کردند به نقل از یهودی ها و فلان.... اما جالب است در کتاب های حدیثی سنی همان ها به نقل از ابوهریره نقل شده که از پیامبر (ص) نقل می کند. یعنی اسرائیلیاتی🔀 که کعب الاحبار به یهودی ها نسبت داده را ابوهریره آمده به عنوان حدیث به پیامبر نسبت داده.
✏️تا جایی که مثلا در تفسیر ابن کثیر داریم بعد از اینکه داستانی از قوم یاجوج و ماجوج را نقل می کند می گوید شاید ابوهریره این داستان را از کعب الاحبار گرفته باشد👳🏻♂، چون با او نشست و برخاست زیادی داشت شاید روایت را از آنجا گرفته.
🔸در بحث جایگاه حدیثی ابوهریره باید بگوییم در کمترین زمان ممکن به بزرگترین محدث مسلمانها تبدیل شد، آن هم در زمانی که نقل حدیث 🚫ممنوع بود. خُب ابوبکر نقل حدیث را ممنوع کرد. ابوهریره چطور حدیث نقل میکند؟
👈در بعضی نقل ها آمده خلیفه استثنائا به او جواز نقل حدیث را داده، و از شگردهایش این بود در مدینه وقتی میخواست از ✨رسول الله (ص) روایت نقل کند می گفت دوستم ابوالقاسم پیامبر خدا چنین می گفت. بعد گریه و مظلوم نمایی هم می کرد.
*⃣چندتا ادعا هم دارد این ادعاهایش مهم است، قابل بررسی هست🔰
➖ابوهریره ادعا دارد تنها کسی که از او روایات فراوان تری از رسول الله (ص) دارد عبدالله بن عمروعاص هست. چرا که عبدالله روایات را می نوشت ولی او نمینوشت.
ولی عجیب است‼️ الان تعداد روایات عبدالله خیلی کمتر از روایات ابوهریره در منابع اهل سنت است.
➖گفتن رسول الله برای ابوهریره دعا کرد که هیچ گاه چیزی را فراموش نکند. ولی وقتی زید بن ثابت و یکی از افراد دیگر از پیامبر (ص)✨ خواستند برای آنها هم همان دعا را بکند، پیامبر گفت ابوهریره بر شما پیشی گرفت، او زودتر خواست من برایش دعا بکنم.
⁉️آیا پیامبر واقعا چنین شخصیتی دارد؟
➖ابوهریره اصرار بر این حجم روایت از رسول الله را مستند 📖 به آیه قرآن میکرد، که هر که امور آشکار و مرتبط با هدایت را کتمان بکند دچار لعن الهی است، به همین خاطر من علم دارم، باید علمم را به شما بروز بدهم.
این را هم 👤ابوهریره می گفت دو بار علم از رسول الله (ص) دارم تنها جرأت کردم یکی از آن دو را برای مردم بگویم. یعنی پیامبر دو بار به من علم آموزی کرد از علم خودش به من دارد و من فقط یکبارش را به شما گفتم، یکبار دیگرش را جرأت ندارم.
➖نکته بعدی دروغگویی های زیاد ابوهریره بود❌. می گفت حتی زمانی که رسول الله (ص) به خانه همسرانشان میرفت من هم همراه با رسول الله بودم، به همین خاطر گاهی عمر و عثمان و علی (ع) هم احادیث پیامبر را از من جویا میشدند. چون من همیشه همراه پیامبر بودم. جالب است بعضی موقع ها دروغگویی های ابوهریره در حدی بود که خود اصحاب هم اعتراض می کردند.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 279
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
آمادگی برای ظهور.mp3
3.83M
🎙 #شنیدنی | آمادگی برای ظهور
🔆 اعتقاد به امام زمان(عج) به معنای گوشهگیری نیست...
#امام_خامنهای
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
از بعضی ها شنیدم و یا بعضی روایات که منبعش رو بیاد ندارم، که چند سفیانی و یا چند دجال خروج میکنند، میخواستم که توصیفاتی درباره آنها دارید؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔻در بحث سفیانی، چند سفیانی را اساتید عموما نمی پذیرند و قبول ندارند.
🔻اما چند دجال در برخی روایات آمده ولی خُب، روایاتش برای اهل سنت است.
اصل روایات دجال اکثریت برای اهل سنت است و در تشیع ما زیاد در بحث دجال روایت نداریم، هر چه هست بیشتر از اهل سنت نقل شده است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد میشه راجع به نبرد قرقیسیا توضیح بدین؟
1) اینکه چه موقعی هست??
2) بین سفیانی با چه کسانی هست؟؟
3) و بر سر چه موضعی آیا نفت است یا غیره..؟
4) آیا درسته ائمه شیعیان را از حضور در این جنگ نهی کردند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
⚔ نبرد قرقیسیا برای زمانی
است که سفیانی شامات را می گیرد و میخواهد به سمت عراق بیاید، آنجا درگیر می شود.
🔸طرف دوم جنگ مشخص نیست، اما مشخص است که هر دو طرف جنگ باطل هستند. یعنی هم سفیـانی بـاطل است و هم طرف دوم جنگ.
❓حالا بر سر چه موضوعی است.. نوشته سر گنج های که زیر زمین است، حال ممکن است نفت یا چیزهای دیگر باشد.
🔸حضور شیعیان هم در این جنگ بله تا جایی که یادم می آید نهی شده، چون هر دو طرف معامله باطل اند. پس لزومی هم ندارد که شیعیان در این جنگ شرکت داشته باشند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
#امام_زمان
🌀عنه عليه السلام: ما يكونُ هذا الأمرُ حتّى لا يبقى صِنفٌ مِن النّاسِ إلاّ و قد وُلّوا عَلَى النّاسِ، حتّى لا يَقولَ قائلٌ : إنّا لو وُلِّينا لَعَدَلْنا ! ثُمّ يَقومُ القائمُ بالحقِّ و العَدلِ.
🔅امام صادق عليه السلام:
اين كار (قيام قائم عليه السلام) رخ نخواهد داد تا آن كه هر گروه و دسته اى حكومت بر مردم را به دست گيرد تا كسى نگويد : اگر حاكم مى شديم عدالت را مى گسترانديم. بعد از اين، قائم حق و عدل گستر قيام مى كند.
📘[الغيبة للنعمانی: 274 / 53]
@marefatemahdavi