eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ هشتم (۱) 🔶«یَا ابْنَ السَّادَهِ الْمُقَرَّبِینَ یَا ابْنَ النُّجَبَاءِ الْأَکْرَمِینَ یَا ابْنَ الْهُدَاهِ الْمَهْدِیِّینَ یَا ابْنَ الْخِیَرَهِ الْمُهَذَّبِینَ یَا ابْنَ الْغَطَارِفَهِ الْأَنْجَبِینَ؛ ✨ای فرزند سروران مقرّب، ای فرزند نجیبان گرامی، ای فرزند راهنمایان راه یافته، ای فرزند برگزیدگان پاکیزه».✨ 👈در این فرازها ویژگی های ممتاز و بی‌مانند اجداد طاهرین امام زمان عليه‌السلام مطرح می شود که نشان دهنده شایستگی این بزرگواران برای منصب امامت است. این امر مشخص می‌کند که انتخاب آنها از سوی خداوند بر اساس شایستگی است. از واضح ترین آیات قرآنی در این باره آیه [۱۲۴]📖 سوره بقره است که می‌فرماید: ✨«وَ إِذِ ابْتَلی إِبْراهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قالَ إِنِّی جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی قالَ لا یَنالُ عَهْدِی الظَّالِمِینَ؛  و (به خاطر بیاور) هنگامی که پروردگارِ ابراهیم، او را با حوادث گوناگونی آزمایش کرد و او به خوبی از عهده آزمایش برآمد. خداوند به او فرمود: من تو را امام و رهبر مردم قرار دادم. ابراهیم گفت: از فرزندان من نیز (امامانی قرار بده)، خداوند فرمود: پیمان من به ستمکاران نمی رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند شایسته این مقامند)».✨ ♥️ نکته ها 🔰 1⃣. این آیه درباره امامت حضرت ابراهیم است. ایشان در بین انبیا، جایگاه و منزلت خاصّی دارد. نام آن بزرگمرد، ۶۹ مرتبه و در ۲۵ سوره قرآن آمده و از او همانند پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان اسوه و نمونه برای بشریت یاد شده است. در بزرگداشت این پیامبر بزرگ، خداوند تعابیر ویژه ای👌 به کار برده و حتّی یکی از اسرار حج را یادآوری و زنده نگهداشتن ایثارگری ها و از خودگذشتگی های حضرت ابراهیم عليه‌السلام به شمار آورده است. آن مرد الهی، در عرصه های گوناگون با انحراف و شرک مبارزه کرد؛ 📚برهان و استدلال او در مقابل ستاره پرستان و ماه پرستان، مبارزه عملی او با بت پرستان، احتجاج او در برابر نمرود و سربلندی او در آزمایشات دیگر، از او انسانی اسوه و نمونه ساخت که خداوند او را به مقام 🍃امامت نصب نمود. ✨ابراهیم عليه‌السلام در هر آزمایشی که موفّق می شد، به مقام والاتری دست می‌یافت: در مرحله نخستین، عبداللّه شد. سپس به مقام نبی اللهی رسید. و پس از آن رسول اللّه، خلیل اللّه و در نهایت به مقام امامت و رهبری مردم منصوب گردید. حضرت ابراهیم عليه‌السلام ، مقام امامت را برای نسل خود 🤲 نیز درخواست کرد، پاسخ آمد که این مقام، عهدی الهی است که به هر کس لایق باشد عطا می شود. در میان نسل تو نیز کسانی که شایستگی داشته باشند، به این مقام خواهند رسید. چنانکه ✨پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از نسل ابـراهیم عليه‌السلام است و به این مقام دست یافت. 2⃣. مفضل بن ­عمر گوید: ⚜از امام صادق عليه‌السلام درباره این آیه «کلماتی که خداوند با آن ابراهیم را آزمود» پرسیدم؛ فرمود: هِیَ الْكَلِمَاتُ الَّتِی تَلَقَّاهَا آدَمُ مِنْ رَبِّهِ فَتابَ عَلَیْهِ وَ هُوَ أَنَّهُ قَالَ یَا رَبِّ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَهَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ إِلَّا تُبْتَ عَلَیَّ فَتَابَ اللَّهُ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ؛  👌همان کلماتی که آدم آن­ها را از پروردگارش دریافت کرد و توبه اش پذیرفته شد و آن این بود که عرض کرد: پروردگارا! به حق محمد✨، علی✨، فاطمه✨، حسن✨ و حسین✨ عليهم‌السلام از تو درخواست دارم که توبه ام را بپذیری و خداوند نیز توبه او را پذیرفت؛ چرا که او توبه ­پذیر و مهربان است. ❓عرض کردم: یابن رسول‌­الله! مقصود خداوند از این­که می فرماید ابراهیم کلمات را به پایان رسانید چیست؟ فرمود: یَعْنِی فَأَتَمَّهُنَّ إِلَی الْقَائِمِ اثْنَیْ عَشَرَ إِمَاماً تِسْعَهٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْن؛ یعنی خدا را تا حضرت قائم و به دوازده امام که نه نفرشان از فرزندان حسین هستند، قسم داد. ✅منشأ امامت، وراثت نیست؛ بلکه لیاقت است و آن با پیروزی در امتحانات الهی ثابت می گردد: «فَأَتَمَّهُنَّ». 3⃣. امامت، عهد الهی میان خدا و مردم است: «عَهْدِی». .... 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 9⃣5⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۴ 🗓سخنرانی رهبر معظم، ۱۳۶۷/۱/۱۲ 📒 @marefatemahdavi
سیری در تسنیم 78.mp3
5.24M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 78 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 78 ،(آیه 140_141 سوره بقره ) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 34.mp3
1.24M
🔰 جلسات کوتاه 34 🕋 آیات 27 الی 32, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
⏰ امشب ساعت 19:30 ، برنامه تخصصی با حضور استاد محمدرضا نصوری ( معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت کشور) 👈 در شبکه ماهواره ای ولایت ، پخش زنده اینترنتی از سایت https://livekadeh.com/official/velayattv ✅ این برنامه مهم را از دست ندهید
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 كُلًّا نُمِدُّ هَٰٓؤُلَآءِ وَهَٰٓؤُلَآءِ مِنْ عَطَآءِ رَبِّكَ ۚ وَمَا كَانَ عَطَآءُ رَبِّكَ مَحْظُورًا هر یك از دو گروه دنیا طلب و آخرت خواه را [در این دنیا] از عطای پروردگارت یاری دهیم، و عطای پروردگارت [در این دنیا از كسی‌] ممنوع شدنی نیست. (۲۰) اسراء - 20 قرآن مبین باسلام به استاد گرامی این ایه قران رو میتونید درکش کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠این آیه دارد این را می رساند حتی آن کسانی که به آخرت اعتقادی نداشته باشند و دنیا را بخواهند اگر واقعا تلاش بکنند خدا آن دنیا را به ایشان می دهد و به کسی ظلم نمی کند، این را خدای متعال در این آیه می گوید. یعنی می خواهد بگوید که همه چیز به تلاش انسان بستگی دارد. یکی تلاشش جهت دنیایی دارد، یکی تلاشش جهت اخروی دارد، یکی هم تلاشش هر دو جهت را دارد. شما در هر جهت تلاشتان را بکنید می گوید خدا به شما آن هدفی که داشته باشید را خواهد داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سوال در مورد خصوصیات خاص سفیانی هست اولا چرا باید قبل ظهور یه فرد خونریزی بیاد اون همه شیعه در عراق و سوریه و مدینه شهید بشوند که امام ظهور کنند، واقعیتش هر موقع در مورد سفیانی و جنایاتش میخونم که حتمی هست هم قلبم ناراحت میشه هم حیران حکمت خداوند که چرا باید به این شکل حضرت ظهور کنند؟ بخش دوم سوالم اینه که فرق سفیانی با بقیه خونریزان عالم چیه؟ شاید مغول ها و جنایاتشون رو میخونیم بدتر بودن یا همین معاصر مگه امریکا کم جنایت و کشتار در سراسر دنیا نکرده؟ پس سفیانی چه خصوصیت منحصر به فردی داره که شده نشانه ظهور؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻بارها عرض کردیم اصل سفیانی حتمیست، حالا این جزئیاتی که اینجا آورده در خشونت ها ممکن است حتمی نباشد، البته خُب بعضی ها می گویند حتمیست و می کشد. باید ببینیم همین کشت و کشتاری که سفیانی می اندازد به چه دلیلی است؟ یک ویروس وقتی می‌تواند در بدن نفوذ بکند که یک جای خالی و نقطه ضعف پیدا بکند در غیر این صورت ویروس نفوذ نمی کند. همین ویروس های کامپیوتری از یک حفره های امنیتی در نسخه های ویندوز استفاده می کنند و نفوذ می کنند. پس باید ببینیم حفره ها و نقطه ضعف های شیعه کجاست؟ عدم اتحادشان.. 💢الان شما ببینید آن اتحادی که مردم ایران دارند مردم عراق ندارند. آن اتحاد و وفایی که مردم ایران نسبت به رهبرشان دارند مردم عراق ندارند و این تفرقه باعث می شود دشمن سوء استفاده بکند. پس نمی توانیم همه را گردن خدا بیندازیم. اگر مردم عراق هم، مردم سوریه هم آن وحدتی که مردم ایران داشتند اینها هم می داشتند الان کارشان به اینجا نمی رسید. 👈🏻پس همه چیز را گردن خدا نیندازید، «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» خدا قرار نیست زورکی مردم را بیاید هدایت بکند با زور بگوید همه چیز حل بشود. اراده خدا هست، اراده مردم هم هست. خدا مردم را می بیند و براساس آنها برایشان مصلحت ها را می آورد. اما خُب، علی ایحال این کشت و کشتار سفیانی هم طولانی مدت نیست و سپس شیعه به خودش می آید و وحدت حفظ می شود و دوباره برگ برنده دست شیعیان می افتد. 💢خصوصیات سفیانی با دیگر خونریزی ها حالا مغولها و اینها را مثال زدید، جالب است بدانید در اروپا هم خونریزی های زیادی داشتیم که غولهای رسانه ای اروپا نمی گذارند اسم آنها به من و شما برسد و تا خونریزی می شنویم سریع یاد چنگیزخان مغول آسیایی می افتیم ولی بهتر است بدانید کسی در اروپا داشتیم به نام نرون! بروید در اینترنت سرچ کنید.. 👌🏻به قول مقام معظم رهبری شما جنایات نرون را وقتی می بینید باید بروید دست چنگیزخان مغول را هم ببوسید. نرون بسیار وحشتناک تر از چنگیز بود اما غول های رسانه ای اروپا نمی گذارند این اسم ها به دست من و شما برسد تا خودشان را موجه نشان بدهند و آسیایی ها را وحشی! البته مغولها کم کم به دست وزیر با کفایت خواجه نصیرالدین طوسی مسلمان هم شدند، اینها را هم باید توجه بشود. 💢اما جنایات سفیانی عظیم تر است، پشتوانه دشمن عظیم تری دارد، دشمن بیشتر از سفیانی حمایت می کند تمام قد پشت سفیانی می ایستد و چون نقشه اش ایستادگی در مقابل امام زمان (عج) هست خُب، قطعا هم شدت عملش بیشتر است و همین که بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از تذکره الاولیاء
‍ 🔸بین الطلوعین 🔸 🔻کلام بزرگان🔻 🔸یکی از آقایان خواب دیده بود که برآورده شدن حاجتت به دست فلانی است. به نزد او می رود و می گوید: ابتلا به هم و غم داشتیم، ما را نزد شما فرستادند. او با خونسردی جواب می دهد: به ما هم گفتند، اگر حاجتت را به ما عرضه داشتی بگوییم که، آن را ترک کن، گرفتاری دنیایی تو رفع می شود. منبع: در محضر آیت الله بهجت،ج۲ ،ص۳۵۶. ‌ 🔸مرحوم حاج سید هاشم حداد : فرزندان و اهل بیت را عادت دهید که بین الطلوعین بیدار باشند. دعاها و توسلات خوب است ولی باید انسان اثر را از خدا بداند و از خدا بخواهد. ♦️ تذکرة الاولیاء @tezkar
تفسیر بعد نماز 35.mp3
1.36M
🔰 جلسات کوتاه 35 🕋 آیات 33 الی 42, پایان سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
همه عالم شده کنعان ز فـــــراقِ رخ دوست، یـــوسف گمشده‌ این همه یعقوب کجــاست! ⛅️أللَّھُمَ‌عَجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَـرَج @marefatemahdavi
🔹فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانه‌داری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟- حرفهای پوچ غربی‌ها، این‌قدر خانه‌داری را تحقیر نکنند. 🔸معنای خانه‌داری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر. خانه‌داری یعنی این. ما در روز ولادت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) جا دارد که حدّ زن مسلمان را درست تشخیص بدهیم. امروز را روز زن و روز مادر نام‌گذاری کرده‌اند؛ خیلی خیلی خوب است؛ میشد گفت روز رهبر، اشکالی نداشت؛ میشد گفت روز والاترین انسان؛ امّا امروز نیاز جامعه‌ی ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ 🔹فاطمه‌ی زهرا با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه‌دار است؛ این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست، مگر این عظمت را میشود کوچک شمرد؟ این عظمت به جای خود محفوظ است، امّا یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه‌داری کردن؛ با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم. 🖋۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - رهبر انقلاب (س) @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفدهم (از فایل شماره 79) ✅.. اما بحث ما این بود که می‌خواهیم ببینیم عکس العمل مردم نسبت به بحث منتخب سقیفه چه بود؟ ⬅️در حکومت ولایی آقا رسول الله (ص) بنای حکومت بر مبنا و پایه دین بود. یعنی آقا رسول الله توانسته بود بر پایه دین یک تعصب دینی ایجاد بکند که باعث همبستگی مسلمین بود و خیلی عالی بودند تا تقریبا زمان فتح مکه. جلسات اولیه📚 سقیفه توضیح دادم که بعد از فتح مکه این جریان مربوط به اختلاف بین مردم بیشتر شد، که به صوت های اول بحث های سقیفه رجوع کنید. اما مشخص بود که این دین نمی‌توانست به اندازه آن تعصب قومی قبیله ای نقش ایفا بکند برای برپایی دولت. یعنی هنوز عرب ها در آن ❌تعصب قومی قبیله ای خودشـان مانده بودند و کامل آن را از دست نداده بودند. ⚠️برای اینکه هم جنبه قضیه دینی رعایت بشود، هم طایفه ای روی کار بماند (یعنی هم دین را برجسته بکند، هم طایفه را) به همین خاطر خدای متعال بهترین مؤمنان را بعد از پیامبر (ص)✨ انتخاب می کند که حضرت علی باشد که از نظر دینی فوق العاده قوی است، از نظر طایفه ای هم مردم بهانه ای نداشته باشند. ☝️یعنی فردا روزی یک کسی مثل ابوبکر اعتراض کرد و گفت باید جانشین پیغمبر از خاندان پیغمبر باشد، می‌گوییم؛ -اگر قرار است از خاندان پیامبر باشد حضرت علی✨ شایسته تر است، -اگر قرار است به دین باشد باز حضرت علی (ع) شایسته تر است. یعنی خدا یک انتخابی کرد که از هر دو طرف راه را بر این جریان سقیفه بست. حضرت علی (ع) هم از طرف خـاندان، اصل و نسبی، هم از طرف بحث دینی قطعا به پیامبر نزدیکتر بود. ⬅️بعد از جریان سقیفه، ابوبکر روی کار آمد. ابوبکر آن عصبیت و تعصب دینی را نداشت، بله قومی قبیله ای را داشت اما دینی را نداشت، به همین خاطر پایه گذار یک انحراف💥 شدند، پایه گذار انحرافی که کم کم در جامعه ایجاد شد و این انحراف کار را خراب کرده. خاندانی از قریش روی کار آمدند که قریش را هم بدنام کرد. ابوبکری آمد که حتی خود قریش را بدنام کرد، ابوبکر و عمر قریشی، از قریش بودند دیگر!.. ❌این قریشی ها که روی کار آمدند اعراب قبایل دور و بر هم پذیرفتند، اما فقط عنصر تعصب طایفه ای حفظ شد و بهترین مؤمنان، که خدا و رسول را بهتر می‌شناختند آنها بر سر کار نیامدند.‌ یعنی حکومتی روی کار آمد که بیشتر طرفدار قومی قبیله ای گرایی بود. دولت ولایی از بین رفت، دولتی که ایمانی بود از بین رفت. 🔸به طور عمده به دلیل ضعف عنصر همبستگی دینی در آن جامعه بود، یک دلیل. 🔸و فرصت طلبی عده ای از این رهبران بی دین قریش اسمش را بگذاریم، که به خاطر ملاحظات طایفـه ای، دولت جدیدی را تشکیل دادند. 🔰یعنی دین هنوز بین مردم رسوخ نکرده بود، یعنی اگر دین واقعا بین مردم رسوخ کرده بود اینها قطعا سمت ابوبکر نمی‌رفتند. آنها آمدند سوء استفاده کردند، تعصبات قومی قبیله ای را جلو آوردند و با رحلت آقا رسول الله (ص) حکومت ولایی کنار گذاشته شد و‌ خلافت با ویژگی های خاص خودش جانشین ولایت شد، ولایت رفت و خلافت آمد. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 317 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
ربط مرگ پادشاه حجاز به ظهور.mp3
4.12M
💠 خبرهای ضد و نقیضی از مرگ ملک سلمان پادشاه عربستان به گوش می رسد، فارغ از درستی یا نادرستی خبر آیا به طور کلی مرگ پادشاه عربستان در روایات ما به عنوان نشانه ظهور مطرح شده است⁉️ 🔰دو روایت درباره عبدالله در فضای مجازی مشهور شده است، صوت را تا آخر گوش دهید تا درباره این روایات اطلاعات لازم را کسب کنید ✅ تطبیقات غلط علامات ظهور، امید دادن به مردم نیست عین ناامیدی است 👈 آیا می دانید نظر رهبری درباره تطبیق دادن علائم ظهور چیست؟👉 👌امید دادن را از امام و رهبری یاد بگیریم 🎤استاد عبادی، از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
سیری در تسنیم 79.mp3
7.24M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 79 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 79 ،(آیه 142 سوره بقره ) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
✨السَّلامُ‌عَلیَکِ‌یا‌فاطِمَةَ‌الزَّهرا✨ 🍃🌸 (س) و مبارک @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سوال شده که اگر ایران شیعه خانه امام زمان است و بالاخره سقوط نمی کند و امام زمان علیه السلام آن را تضمین کرده پس دیگر چه لزومی دارد که ما نگران باشیم و جهت رفع موانع تلاش کنیم، در هر صورت این امر تضمین شده است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔹تضمین شده هست به این شرط که با تلاش ما صورت بگیرد. «إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرواْ مَابِآنفُسِهِم»، پس تلاش ما هم موثر است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا در روایات قبل از ظهور ترکیه به سوریه حمله میکنه؟ اگه آره آیا این حملات الانش میتونی همونی باشه که در روایات گفته شده؟ و اینکه در اون زمان حمله ترکیه به عنوان یک کشور ظالم گفته شده یا حمله ش به حقه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📄در روایات ترکان آمده، ترک ها! اما طبق نظر استاد نجم الدین طبسی از اساتید بزرگ مهدویت کشور که درس خارج مهدویت هم دارند، مراد از ترک ها مغول ها هستند که برای همان زمان خاص خودش بود. اینکه بعضی ها ترک ها را به این و‌ آن تطبیق می دهند طبق نظر آیت الله طبسی کاملا غلط است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💝• •|ای نگاهت عشق عالمگیر از دل غـم بگیر حضرت کوثـر برایم جرعه ای مرهم بگیر تا نلـغـزد هر دوپایم از صراط المسـتقیـم مادری کن دستهایم را خودت محکم بگیر|• •💝يَا وَجِيهَةً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعِی لَنا عِنْدَ اللّٰهِ.. (س)✨ @marefatemahdavi
مداحی آنلاین - این دنیا به وجودت کرده مباهات - محمدرضا طاهری.mp3
6.37M
🌸 (س) 💐این دنیا به وجودت کرده مباهات 💐سر میزارم زیر پاهات مادر سادات 🎤
👆👆👆 🌀پوستر شماره 0⃣6⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۴ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه ی شعبان در مصلّای تهران، ۱۳۸۱/۷/۳۰ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#ندبه_انتظار ✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ هشتم (۱) 🔶«یَا ابْنَ السَّادَهِ الْمُقَرَّبِ
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ هشتم (۲) .... ادامه نکته ها : 🔰 4⃣. امامت، انتصابی است نه انتخابی. امام باید حتماً از سوی خداوند منصوب شود: «إِنِّی جاعِلُكَ»؛ زیرا امام باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که جز خدا کسی از آن­ها آگاه نیست؛ از جمله: 🔸- امام باید تمام قوانین حاکم بر انسان و هستی را بداند. 🔸- امام باید از نتیجه حتمی راهی که انتخاب می کند، آگاه باشد. 🔸- امام باید در مسیر رهبری، منافع خود را در نظر نگیرد و عوامل درونی و بیرونی او را تحریک نکند. 🔸- امام باید از عالی ترین صفات برجسته انسانی در حدّ اعلی برخوردار باشد و ... 👌ناگفته پیداست که این شرایط در افراد معمولی یافت نمی شود و مردم نیز از وجود این شرایط در افراد بی خبرند. 5⃣. بهترین شیوه تعیین رهبر و مقام مسئول در جوامع امروز انتخابات است. ولی شکی نیست که انتخابات اگرچه راه حل است؛ اما همه جا راه حق نیست؛ چون هیچ برهان و دلیل علمی و عقلی، لیاقت، صلاحیت و حقانیت شخص انتخاب ­شده را تأیید نمی کند. گرچه در مقام عمل، رأی اکثریت مورد نظر قرار می گیرد و بهترین راه حل است. افزون بر آن، توجه به رأی اکثریت، فقط در مسائل اجتماعی است؛ اما در مسائل اعتقادی، رأی اکثریت هیچ ارزشی ندارد؛ وگرنه باید پیامبران دست از دعوت خود برمی­داشتند و تابع رأی اکثریت می شدند که کافر یا مشرک بودند. 📖چنانکه در سوره انعام می‌خوانیم: ✨«و ان تُطع اکثر مَن فی الارض یضلّوک عن سبیل اللّه ان یتّبعون الّا الظنّ و ان هم الّا یخرصون؛ ای پیامبر! اگر از بیشتر کسانی که روی زمین هستند اطاعت کنی، تو را از راه خدا گمراه می کنند. آن­ها تنها از گمان و حدس پیروی می کنند و جز به دروغ سخن نمی­گویند».✨ 💠بنابراین، در مسأله بسیار حساس و اساسیِ امامت - که امری اعتقادی است - رأی و انتخاب مردم نقشی ندارد و تعیین آن بر عهده خداوند است. البته بیعت مردم با امام، زمینه را برای اعمال حاکمیت او فراهم می کند؛ اما این­ چنین نیست که امام با رأی مردم، امام و با روی گردانی مردم از امامت ساقط شود. حضرت علی عليه‌السلام در مدت ۲۵ سال خانه ­نشینی نیز امام بود؛ اما امکان اعمال حاکمیت را نداشت. 6⃣. انسان محدود با نداشتن علم غیب و اطلاع از آینده و باطن افراد، چگونه می‌تواند نظر صددرصد درستی درباره دیگران پیدا کند؟! مگر انگیزه ها و حالات و عملکرد انسان ها با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف تغییر نمی کند؟ چه بسا افرادی که امروز مؤمن و متعهد هستند؛ اما فردا از ایمان و تعهد خود دست بر می‌دارند. افراد بسیار زیادی را سراغ داریم که روزی مایه امید بودند؛ اما عامل یأس و ناامیدی شدند و در مقابل، کسانی بودند که احتمال خیری در آنان نبود؛ اما دگرگون و مایه صدها خیر و برکت شدند. البته غرض ما از بیان این نمونه ها، نفی انتخابات و رأی مردم نیست؛ بلکه هدف ما این است که بگوییم انتخابات می تواند راه حل باشد، اما همیشه راه حق نیست؛ زیرا پست و مقام و ریاست، بعضی از انسان­ها را عوض می­کند و چه بسیار افراد فداکار و علاقه‌مندی که پس از گرفتن مقام، روحیه و روش آنان تغییر یافته است. ✅به همین دلیل می گوییم تعیین رهبر باید از سوی خدا باشد. اوست که علم غیب دارد و از آینده و تمام حالات افراد باخبر است و بهتر می داند که مقام رسالت و پیام رسانی خود را به چه کسی عطا کند: «اللّه اعلم حیث یجعل رسالته». 7⃣. آیت ­الله شهید صدر با بیان چند مقدمه درباره شیوه تعیین امام چنین نتیجه می­گیرد که این کار فقط باید از راه انتصاب الهی و از راه اعلان رسول باشد. آن مقدمات این­گونه است: 👈الف) پیامبر اکرم عهده دار دگرگونی همه ­جانبه و انقلاب بزرگ عقیدتی و فکری و تبدیل سیستم جاهلیِ آن عصر به یک نظام اسلامی - انسانی برای ابد بود. 👈ب) دوران رسالت آن حضرت، ۲۳ سال بود. در آن دوران، مسلمانان مکه در خفقان، فشار و ترس به سر می بردند و در مدینه انواع مشکلات، جنگ ها و توطئه های دشمنان را تحمل می کردند؛ از این رو، مدت رسالت با آن همه گرفتاری، برای آن دگرگونی مدت کمی بود. 👈ج) پیامبر اسلام به طور ناگهانی از دنیا نرفت تا بگوییم برای بررسی مسأله رهبری امت و ادامه کار زمانی نداشت و فرصتی برای تعیین جانشین خود پیدا نکرد. کوتاه سخن اینکه، ۲۳ سال برای آن دگرگونی کم است و هدایت باید پس از پیامبر ادامه یابد. ⬇️⬇️⬇️
📋اکنون برای این مسأله، چند نظریه مطرح است که باید آن ها را بررسی کنیم: 📌یک. پیامبر اکرم نسبت به جانشینی خود بی­تفاوت بود و بی آنکه به فکر تداوم انقلاب و هدایت مردم باشد، آنان را رها کرد و از دنیا رحلت نمود. این نظریه قابل­قبول نیست؛ زیرا یک انسان عادی نیز هرگز حاضر نخواهد بود که طرح و برنامه ای را که برای آن زحمت بسیار کشیده، رها کند و آن را به شخص مطمئنی نسپارد؛ 👌آن هم با سوز و گدازی که قرآن درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بیان می­کند و می­فرماید که آن حضرت در امر ارشاد و هدایت مردم بسیار دل­سوز بود: «حَریصٌ عَلَیْكُم» و در جای دیگر می‌فرماید: «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَک»؛ گویا تو از ناراحتیِ اینکه چرا مردم ایمان نمی آورند، خود را می کشی». آیا پیامبری که این چنین نسبت به هدایت مردم تعهد و عشق دارد، حاضر است مردم را به حال خود رها کند؟ پیامبری که در وقت عزیمت به جنگ تبوک - که هشتاد روز طول کشید - کسی را به جای خود در مدینه گذاشت، آیا برای پس از خود فکری نمی کند؟! 📌دو. نظریه دوم آن است که بگوییم پیامبر از دنیا رفت و رهبری امت را به شورا و انتخاب خود مردم واگذار کرد؛ اما اگر چنین بود، چرا ابوبکر مثل پیامبر، امت را به شورا واگذار نکرد و شخصاً دخالت نمود و عمر را نصب کرد؟! چرا عمر نیز در رهبری امت همه ­پرسی نکرد؟! بلکه خود شورایی مرکب از شش نفر تشکیل داد، آن هم شورایی که در عمل دیکتاتوری بود؛ زیرا گفته بود در این شورا کسی رهبر است که عبدالرحمن بن عوف به او توجه داشته باشد! این چه شورایی است که یک نفر در آن حق وتو دارد و نظر آن دسته قابل قبول است که این یک نفر در میان آنها باشد؟ آیا این شوراست یا دیکتاتوری؟! اگر این نظریه را بپذیریم، پس ماجرای غدیر خم چه خواهد شد؟ 📌سه. اکنون که نظریه اول و دوم رد شد، تنها یک راه باقی می ماند و آن اینکه خود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که از همه دلسوزتر است، شخص لایقی را که در شناخت مکتب و عمل به دستورات آن و نیز اداره و هدایت جامعه، از همه افراد بهتر است و دارای هرگونه صلاحیت علمی و فکری است و سابقه درخشانی دارد، برای رهبری امت انتخاب کرده، او را منصوب نموده و به مردم معرفی کند. 👌پیامبر نیز چنین کرد و در غدیر خم، حضرت علی عليه‌السلام را به جانشینی خود منصوب نمود. راه حق در شیوه تعیین امام، همان راه پیامبر است؛ زیرا ما امامت را همچون نبوت، امام را همچون پیامبر و دلیل نیاز به امام را همانند دلیل نیاز به پیامبر می دانیم. کار امام در هدایت و رشد مردم و نشان دادن راه سعادت، شبیه کار پیامبر است و خداوند درباره هدایت مردم می­فرماید: «انّ علینا لَلهُدی؛ همانا بر ماست هدایت مردم». 8⃣ . اگر باور کردیم امامت مقامی انتصابی است و نه انتخابی، باید بپذیریم که مردم در برابر انتصاب الهی، اختیاری ندارند. 🔸 قرآن می فرماید: ✨«وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَهٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَكُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ؛ در مواردی که خداوند برای مرد و زن باایمان، حکم و قانون [یا مقام و فردی را برای مسئولیتی] انتخاب نمود، دیگر مردم حق انتخاب ندارند»✨. 🔸در سوره قصص نیز چنین می‌خوانیم: ✨«وَ رَبُّكَ یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ یَخْتارُ ما کانَ لَهُمُ الْخِیَرَه؛ خداوند می آفریند و هرچه را بخواهد اختیار می کند و مردم [در برابر گزینش خداوند] اختیاری ندارند».✨ 📚در تفسیر قمی ذیل این آیه روایتی آمده است که می فرماید: «هرگاه خداوند کسی را به امامت برگزیند، مردم نباید به سراغ دیگری بروند». بنابراین با وجود امکان اشتباه در انتخاب از سوی مردم عادی، ارزش انتخاب از بین می رود و انتخابی می تواند صددرصد ارزش داشته باشد که از سوی خدا باشد؛ زیرا اوست که بر باطن و آینده انسان ­ها آگاه است. 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi