eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
959 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
مداحی آنلاین - این دنیا به وجودت کرده مباهات - محمدرضا طاهری.mp3
6.37M
🌸 (س) 💐این دنیا به وجودت کرده مباهات 💐سر میزارم زیر پاهات مادر سادات 🎤
👆👆👆 🌀پوستر شماره 0⃣6⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۴ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه ی شعبان در مصلّای تهران، ۱۳۸۱/۷/۳۰ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#ندبه_انتظار ✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ هشتم (۱) 🔶«یَا ابْنَ السَّادَهِ الْمُقَرَّبِ
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ هشتم (۲) .... ادامه نکته ها : 🔰 4⃣. امامت، انتصابی است نه انتخابی. امام باید حتماً از سوی خداوند منصوب شود: «إِنِّی جاعِلُكَ»؛ زیرا امام باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که جز خدا کسی از آن­ها آگاه نیست؛ از جمله: 🔸- امام باید تمام قوانین حاکم بر انسان و هستی را بداند. 🔸- امام باید از نتیجه حتمی راهی که انتخاب می کند، آگاه باشد. 🔸- امام باید در مسیر رهبری، منافع خود را در نظر نگیرد و عوامل درونی و بیرونی او را تحریک نکند. 🔸- امام باید از عالی ترین صفات برجسته انسانی در حدّ اعلی برخوردار باشد و ... 👌ناگفته پیداست که این شرایط در افراد معمولی یافت نمی شود و مردم نیز از وجود این شرایط در افراد بی خبرند. 5⃣. بهترین شیوه تعیین رهبر و مقام مسئول در جوامع امروز انتخابات است. ولی شکی نیست که انتخابات اگرچه راه حل است؛ اما همه جا راه حق نیست؛ چون هیچ برهان و دلیل علمی و عقلی، لیاقت، صلاحیت و حقانیت شخص انتخاب ­شده را تأیید نمی کند. گرچه در مقام عمل، رأی اکثریت مورد نظر قرار می گیرد و بهترین راه حل است. افزون بر آن، توجه به رأی اکثریت، فقط در مسائل اجتماعی است؛ اما در مسائل اعتقادی، رأی اکثریت هیچ ارزشی ندارد؛ وگرنه باید پیامبران دست از دعوت خود برمی­داشتند و تابع رأی اکثریت می شدند که کافر یا مشرک بودند. 📖چنانکه در سوره انعام می‌خوانیم: ✨«و ان تُطع اکثر مَن فی الارض یضلّوک عن سبیل اللّه ان یتّبعون الّا الظنّ و ان هم الّا یخرصون؛ ای پیامبر! اگر از بیشتر کسانی که روی زمین هستند اطاعت کنی، تو را از راه خدا گمراه می کنند. آن­ها تنها از گمان و حدس پیروی می کنند و جز به دروغ سخن نمی­گویند».✨ 💠بنابراین، در مسأله بسیار حساس و اساسیِ امامت - که امری اعتقادی است - رأی و انتخاب مردم نقشی ندارد و تعیین آن بر عهده خداوند است. البته بیعت مردم با امام، زمینه را برای اعمال حاکمیت او فراهم می کند؛ اما این­ چنین نیست که امام با رأی مردم، امام و با روی گردانی مردم از امامت ساقط شود. حضرت علی عليه‌السلام در مدت ۲۵ سال خانه ­نشینی نیز امام بود؛ اما امکان اعمال حاکمیت را نداشت. 6⃣. انسان محدود با نداشتن علم غیب و اطلاع از آینده و باطن افراد، چگونه می‌تواند نظر صددرصد درستی درباره دیگران پیدا کند؟! مگر انگیزه ها و حالات و عملکرد انسان ها با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف تغییر نمی کند؟ چه بسا افرادی که امروز مؤمن و متعهد هستند؛ اما فردا از ایمان و تعهد خود دست بر می‌دارند. افراد بسیار زیادی را سراغ داریم که روزی مایه امید بودند؛ اما عامل یأس و ناامیدی شدند و در مقابل، کسانی بودند که احتمال خیری در آنان نبود؛ اما دگرگون و مایه صدها خیر و برکت شدند. البته غرض ما از بیان این نمونه ها، نفی انتخابات و رأی مردم نیست؛ بلکه هدف ما این است که بگوییم انتخابات می تواند راه حل باشد، اما همیشه راه حق نیست؛ زیرا پست و مقام و ریاست، بعضی از انسان­ها را عوض می­کند و چه بسیار افراد فداکار و علاقه‌مندی که پس از گرفتن مقام، روحیه و روش آنان تغییر یافته است. ✅به همین دلیل می گوییم تعیین رهبر باید از سوی خدا باشد. اوست که علم غیب دارد و از آینده و تمام حالات افراد باخبر است و بهتر می داند که مقام رسالت و پیام رسانی خود را به چه کسی عطا کند: «اللّه اعلم حیث یجعل رسالته». 7⃣. آیت ­الله شهید صدر با بیان چند مقدمه درباره شیوه تعیین امام چنین نتیجه می­گیرد که این کار فقط باید از راه انتصاب الهی و از راه اعلان رسول باشد. آن مقدمات این­گونه است: 👈الف) پیامبر اکرم عهده دار دگرگونی همه ­جانبه و انقلاب بزرگ عقیدتی و فکری و تبدیل سیستم جاهلیِ آن عصر به یک نظام اسلامی - انسانی برای ابد بود. 👈ب) دوران رسالت آن حضرت، ۲۳ سال بود. در آن دوران، مسلمانان مکه در خفقان، فشار و ترس به سر می بردند و در مدینه انواع مشکلات، جنگ ها و توطئه های دشمنان را تحمل می کردند؛ از این رو، مدت رسالت با آن همه گرفتاری، برای آن دگرگونی مدت کمی بود. 👈ج) پیامبر اسلام به طور ناگهانی از دنیا نرفت تا بگوییم برای بررسی مسأله رهبری امت و ادامه کار زمانی نداشت و فرصتی برای تعیین جانشین خود پیدا نکرد. کوتاه سخن اینکه، ۲۳ سال برای آن دگرگونی کم است و هدایت باید پس از پیامبر ادامه یابد. ⬇️⬇️⬇️
📋اکنون برای این مسأله، چند نظریه مطرح است که باید آن ها را بررسی کنیم: 📌یک. پیامبر اکرم نسبت به جانشینی خود بی­تفاوت بود و بی آنکه به فکر تداوم انقلاب و هدایت مردم باشد، آنان را رها کرد و از دنیا رحلت نمود. این نظریه قابل­قبول نیست؛ زیرا یک انسان عادی نیز هرگز حاضر نخواهد بود که طرح و برنامه ای را که برای آن زحمت بسیار کشیده، رها کند و آن را به شخص مطمئنی نسپارد؛ 👌آن هم با سوز و گدازی که قرآن درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بیان می­کند و می­فرماید که آن حضرت در امر ارشاد و هدایت مردم بسیار دل­سوز بود: «حَریصٌ عَلَیْكُم» و در جای دیگر می‌فرماید: «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَک»؛ گویا تو از ناراحتیِ اینکه چرا مردم ایمان نمی آورند، خود را می کشی». آیا پیامبری که این چنین نسبت به هدایت مردم تعهد و عشق دارد، حاضر است مردم را به حال خود رها کند؟ پیامبری که در وقت عزیمت به جنگ تبوک - که هشتاد روز طول کشید - کسی را به جای خود در مدینه گذاشت، آیا برای پس از خود فکری نمی کند؟! 📌دو. نظریه دوم آن است که بگوییم پیامبر از دنیا رفت و رهبری امت را به شورا و انتخاب خود مردم واگذار کرد؛ اما اگر چنین بود، چرا ابوبکر مثل پیامبر، امت را به شورا واگذار نکرد و شخصاً دخالت نمود و عمر را نصب کرد؟! چرا عمر نیز در رهبری امت همه ­پرسی نکرد؟! بلکه خود شورایی مرکب از شش نفر تشکیل داد، آن هم شورایی که در عمل دیکتاتوری بود؛ زیرا گفته بود در این شورا کسی رهبر است که عبدالرحمن بن عوف به او توجه داشته باشد! این چه شورایی است که یک نفر در آن حق وتو دارد و نظر آن دسته قابل قبول است که این یک نفر در میان آنها باشد؟ آیا این شوراست یا دیکتاتوری؟! اگر این نظریه را بپذیریم، پس ماجرای غدیر خم چه خواهد شد؟ 📌سه. اکنون که نظریه اول و دوم رد شد، تنها یک راه باقی می ماند و آن اینکه خود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم که از همه دلسوزتر است، شخص لایقی را که در شناخت مکتب و عمل به دستورات آن و نیز اداره و هدایت جامعه، از همه افراد بهتر است و دارای هرگونه صلاحیت علمی و فکری است و سابقه درخشانی دارد، برای رهبری امت انتخاب کرده، او را منصوب نموده و به مردم معرفی کند. 👌پیامبر نیز چنین کرد و در غدیر خم، حضرت علی عليه‌السلام را به جانشینی خود منصوب نمود. راه حق در شیوه تعیین امام، همان راه پیامبر است؛ زیرا ما امامت را همچون نبوت، امام را همچون پیامبر و دلیل نیاز به امام را همانند دلیل نیاز به پیامبر می دانیم. کار امام در هدایت و رشد مردم و نشان دادن راه سعادت، شبیه کار پیامبر است و خداوند درباره هدایت مردم می­فرماید: «انّ علینا لَلهُدی؛ همانا بر ماست هدایت مردم». 8⃣ . اگر باور کردیم امامت مقامی انتصابی است و نه انتخابی، باید بپذیریم که مردم در برابر انتصاب الهی، اختیاری ندارند. 🔸 قرآن می فرماید: ✨«وَ ما کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَهٍ إِذا قَضَی اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَكُونَ لَهُمُ الْخِیَرَهُ مِنْ أَمْرِهِمْ؛ در مواردی که خداوند برای مرد و زن باایمان، حکم و قانون [یا مقام و فردی را برای مسئولیتی] انتخاب نمود، دیگر مردم حق انتخاب ندارند»✨. 🔸در سوره قصص نیز چنین می‌خوانیم: ✨«وَ رَبُّكَ یَخْلُقُ ما یَشاءُ وَ یَخْتارُ ما کانَ لَهُمُ الْخِیَرَه؛ خداوند می آفریند و هرچه را بخواهد اختیار می کند و مردم [در برابر گزینش خداوند] اختیاری ندارند».✨ 📚در تفسیر قمی ذیل این آیه روایتی آمده است که می فرماید: «هرگاه خداوند کسی را به امامت برگزیند، مردم نباید به سراغ دیگری بروند». بنابراین با وجود امکان اشتباه در انتخاب از سوی مردم عادی، ارزش انتخاب از بین می رود و انتخابی می تواند صددرصد ارزش داشته باشد که از سوی خدا باشد؛ زیرا اوست که بر باطن و آینده انسان ­ها آگاه است. 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 36.mp3
997.2K
🔰 جلسات کوتاه 36 🕋 آیات 1 الی 2, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
تفسیر بعد نماز 37.mp3
1.41M
🔰 جلسات کوتاه 37 🕋 آیات 3 الی 5, سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
33.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موضوع: بررسی جریانات انحرافی معاصر در مهدویت 🔶🔹🔶
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
💠پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله : ⚜«إنّ أخْوَفَ ما أخافُ عَلى اُمّتِي الهَوى وطُولُ الأملِ ؛ أمّا الهوى فَإنّهُ يَصُدُّ عَنِ الحقِّ ، وأمّا طُولُ الأملِ فَيُنْسي الآخِرَةَ». 📘[بحارالأنوار: 70 / 75 / 3] 🔹آنچه مرا بيش از همه نگران امّتم كرده است دو خصلت است: 👈خواهشهاى نفس 👈و آرزوى دراز 🔹زيرا هوا و هوس، آدمى را از حق باز مى دارد و آرزوى دراز، آخرت را از ياد مى برد. @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اگه براتون امکان داده در مورد تعقیبات نماز ها توضیح دهید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻تعقیبات مشترکه ای داریم در مفاتیح هست می توانید رجوع بکنید. بعضی از مهمترینش این است خواندن سه بار سوره توحید بعد از هر نماز است. سی بار تسبیحات اربعه بعد از هر نماز است. هفت بار «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» گفتن بعد از نماز صبح و بعد از نماز مغرب. تعقیباتی که مخصوص هر نمازی است دعاهایی هست که در مفاتیح آمده، خود اینها را می توانید انجام بدهید. 👌🏻یا سوره هایی که بعد از هر نماز، نماز صبح سوره یس، بعد از نماز ظهر سوره نبأ، بعد از نماز عصر سوره والعصر، بعد از نماز مغرب سوره واقعه بعد از نماز عشا سوره ملک اینها توصیه امام زمان (عج) است. خلاصه این تعقیبات به قول آیت الله بهجت همه آنها خوب است، خودتان میتوانید مقداری را گلچین بکنید و استفاده بکنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اینجانب از اقلیتهای مذهبی هستم چرا باید به امام مهدی ایمان داشت!؟ قصد توهین ندارم ولی از این منظر میپرسم که موضوع واسه ام مبهم و گنگِ! چه دلیلی غیر از احادیث وجود داره؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸خیلی خوشحال هستیم که شما به عنوان یک اقلیت دینی در گروه ما حضور دارید، حتما تحقیقاتتان را بیشتر کنید تا ان شاءالله متوجه بشوید چه دینی حق هست و چه دینی حق نیست، حتما تحقیقاتتان را در این زمینه بیشتر کنید. اما بحث منجی، بحث منجی که فقط برای اسلام نیست هر دینی برای خودش منجی دارد. مسیحیت، حضرت مسیح است عیسی، یهودیت ماشیح است، زرتشتی ها سوشیانت است و اسلام هم که حضرت مهدی (عج)، پس باور به اعتقاد منجی فقط برای تشیع و برای شیعه نیست. 👌🏻همه ما به این نتیجه رسیدیم یا یک عده جلوتر به این نتیجه می رسند، هنوز شاید نرسیده باشند ولی جلوتر می رسند، که تمام‌ حکومت ها که از اول بشریت تا به الان آمدند نتوانستند نیازهای سیاسی اجتماعی و فرهنگی مردم را حل بکنند. کمونیسم آمد، امپریالیسم آمد، لائیک آمد.. خلاصه هر کدام از اینها آمدند و گفتند ما جهان را نجات می دهیم و هیچ کدام نتوانستند. خُب این بشر وامانده چه کار کند؟ آخر به چی پناه ببرد؟ پس متوجه می شویم که این حکومت ها نمی توانند مردم را به آن سعادت اخروی و سعادت دنیوی کامل برسانند مگر آنکه آن منجی موعود بیاید، تا جهان را هم از لحاظ مادی پیشرفت بدهد هم از لحاظ معنوی. ☝️🏻یعنی ما شیعیان که منتظر امام زمان هستیم فقط منتظر این نیستیم که امام زمان (عج) بیاید نماز و ‌روزه ما را درست کند و همه ما نماز شب خوان بشویم. منتظر این نیستیم فقط! منتظر این هم هستیم ها، اما فقط منتظر این قسمت معنوی نیستیم، بلکه منتظر مادی هم هستیم که ظلم از جهان برداشته بشود و این فسادها در جامعه جهانی نه فقط ایران (در ایران هم هست ما منکر این نیستیم) این فسادها نباشد و این جنگ ها و ظلم ها و خونریزی ها نباشد. یعنی منتظر همه اینها هستیم تا امام بیاید و همه اینها را به نحو احسن در جهان برچیند و عدالت و صلح را در جامعه برقرار بکند. 🔸پس به این خاطر ما منتظر امام زمان هستیم که آن منجی موعود بیاید و جان را از این وضعیت نجات بدهد و‌ جهان را به جایی برساند که ندای هیچ مظلومی دیگر بلند نشود. این از دلایل کلی ما بود، در بحث مهدویت فقط به خاطر معنویاتش نمی خواهیم مادیات و این چیزها هم که گفتم هست. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 افرادی که با پرچمهای سیاه هنگام ظهور از ایران به طرف کوفه حرکت در میاد درست هست؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📚روایات پرچم های سیاه ضعف سندی دارد و حتی بعضی از اساتید نظرشان بر این است که این روایات از جعلیات بنی عباس هست برای مشروعیت بخشیدن به خودشان، به همین خاطر سندیتی ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 من شنیدم که میگن که گناه مانع ظهور امام زمان (عج) هست که ظهورشون به تاخیر میفته، بعد یه سریا میگن ‌که دنیا خیلی وضع نابه سامانی میگیره که موجب ظهور امام میشه، استاد چطوری ما گناهانمون زیادتر باید بشه که موقع ظهور فرا برسه؟ یا نه باید گناهانمون کم کنیم که آقا پرده غیبت رو کنار بزنند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ❌این عقیده غلطی است که گناه زیاد بشود تا ظهور رخ بدهد، عقیده غلطی است که بعضی از مردم متأسفانه دارند. 👈🏻باید خودسازی کنید، ترک گناه کنید تا ظهور زودتر رخ بدهد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
سیری در تسنیم 80.mp3
6.41M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 80 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 80 ،(آیه 143 سوره بقره ) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛅️ العجــل قــــــــــــــــرار دل بی قــــــــــــــــرارم من که غیــر از شما کسی رو نــــــ♥️ـدارم.. @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 1⃣6⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۵ 🗓بیانات در دیدار پژوهشگران و کارکنان مؤسسه «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث»،۱۳۹۳/۳/۲۱ 📒 @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ نهم (۱) 🔷«یَا ابْنَ الْأَطَائبِ الْمُطَهَّرِینَ یَا ابْنَ الْخَضَارِمَهِ الْمُنْتَجَبِینَ یَا ابْنَ الْقَمَاقِمَهِ الْأَکْرَمِینَ یَا ابْنَ الْبُدُورِ الْمُنِیرَهِ یَا ابْنَ السُّرُجِ الْمُضِیئَهِ یَا ابْنَ الشُّهُبِ الثَّاقِبَهِ یَا ابْنَ الْأَنْجُمِ الزَّاهِرَهِ، یَا ابْنَ السُّبُلِ الْوَاضِحَهِ یَا ابْنَ الْأَعْلامِ اللائِحَهِ؛ ✨ای فرزند بزرگواران نجیب! ای فرزند پاکان پاکیزه! ای فرزند بزرگواران برگزیده! ای فرزند دریاهای بیکران بخشش گرامی تر! ای فرزند ماه های نورافشان! ای فرزند چراغ های تابان! ای فرزند ستارگان فروزان! ای فرزند اختران درخشان! ای فرزند راه های روشن! ای فرزند نشانه های آشکار».✨ 📓این فراز از دعای ندبه نیز در ادامه جملات پیشین به ویژگی های برجسته ائمه اشاره می کند. مطالعه منابع دینی درباره امامت ثابت کننده همه این صفاتی است که در این فراز به آن اشاره شده است. به جاست که برخی از مهمترین صفات امامان معصوم که نشانگر نجابت و بزرگواری ایشان است، در ضمن نکاتی بیان شود. 🔍📑 نکته ها : 1⃣. عصمت و طهارت از گناه یکی از صفات حتمی امام است. عصمت یعنی آنکه انسان نه تنها گناه نکند، بلکه در فکر گناه هم نباشد. ما در برخی گناهان حالت عصمت داریم؛ زیرا تاکنون آن را مرتکب نشده ایم و 💭فکر آن را هم نکرده ایم؛ مانند برهنه به کوچه و بازار رفتن، خودکشی و یا کشتن دیگران. 👌همان طور که ما در بسیاری موارد به خاطر علم و آگاهی که به زشتی، پستی و بدعاقبتی گناهان داریم، هرگز به فکر انجام آن ها نیستیم، امام✨ هم به خاطر علم و یقینی که به ناپسندی همه گناهان دارد، هرگز گرد آن ها نمی رود. 2⃣. لزوم عصمت امام از خطا و نسیان نیز به آن دلیل است که ما معمولًا در رفتار و منش خود دچار خطا و اشتباه می شویم، پس به یک 🍃امام معصوم نیاز داریم تا به او مراجعه کرده و حقیقت را بازشناسیم و به این وسیله او ما را حفظ کند. بنـابراین، او نباید خطاکار باشد. 3⃣. امام باید سعه صدر داشته باشد؛ زیرا زودرنجی و کم حوصلگی با اداره، رشد و هدایت جامعه سازگار نیست. ✨حضرت علی عليه‌السلام می‌فرماید: «آله الریاسه سعه الصدر؛ روح بزرگ، لازمه ریاست است». 4⃣. هنگامی که خداوند حضرت موسی عليه‌السلام را برای هدایت مردم برگزید، آن حضرت از خدا چند چیز درخواست نمود که اولین آنها 🤲 سعه صدر و ظرفیّت داشتن بود: «ربّ اشرح لی صدری؛ خدایا سینه ای گشاده و روحی بلند به من مرحمت فرما» تا بتوانم در برابر تمام حوادث بردبار باشم. پیامبر اسلام با شرح صدری که داشت در روز فتح مکه وقتی مسلمانان می خواستند از مشرکان انتقام آزار و شکنجه های آنان را بگیرند، فرمود: امروز، روز رحمت است نه انتقام.⚔ 5⃣. در تاریخ و سیره هر یک از امامان معصوم، سعه صدر آن بزرگواران در برخورد با معاندان و مخالفان به چشم می‌خورد؛ آن چنانکه حتی خود دشمنان به آن اعتراف کرده اند. ✨امام حسن عليه‌السلام در برخورد با جسارت های مرد شامی و شنیدن آن همه فحش و ناسزا، با گشاده رویی و بدون کم ترین ناراحتی به او فرمود: دلیل ناراحتی تو چیست؟ اگر نیازمندی، بی‌نیازت کنم و به قدری به او لطف و مهربانی نمود که مرد شامی شرمنده شد و گفت: 🍃خدا بهتر می داند که چه کسی را رهبر مردم قرار دهد. 6⃣. عدالت خواهی در فطرت همه انسان ها نهفته است و امام باید نمونه بارز آن باشد. 👈 امام علی عليه‌السلام در نامه ای به یکی از فرماندهان خود چنین هشدار داد: به خدا سوگند، اگر اطلاع پیدا کنم که تو در بیت المال، کم یا زیاد خیانت کرده ای آنچنان بر تو سخت می گیرم که موهایت بریزد، کمرت خم شود و اعتبار اجتماعی خود را از دست بدهی. 👈و به مالک اشتر چنین دستور می دهد که باید برای دورترین نقاط کشور، همان مقدار سهم تعیین شود که برای نزدیک ترین آنها به مرکز حکومت: «فان للاقصی منهم مثل الذی للادنی». ... 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد بعضی از برادران دینی اطراف و عضو گروه های واتساپ ما میگویند ما فقط قرآن را قبول داریم، احادیث شیعه و سنی را هیچکدام قبول نداریم، در جواب اینها ما باید چی بگیم دلایل ما برای اثبات خودمون و احادیث ما چطور باید به اینا حالی بکنیم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📖خود قرآن می گوید به پیغمبر رجوع بکنید آیه [7] سوره حشر، می گوید آنچه پیغمبر برای شما آورده را بپذیرید و غیر آن را رها کنید. خُب حرفی که پیغمبر برای ما گفته را از کجا بفهمیم؟ باید به حدیث رجوع کنیم غیر از اینکه نمی شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد یه سوال دارم اینکه میگن امام صادق علیه السلام هم قرار بوده انقلاب بکنه ولی سر ظهور فاش شده، یعنی چی؟ یعنی اصحاب خاصش سر رو فاش کردند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 نه چنین چیزی نیست، اگر امام صادق (ع) قیام نکرد بارها و بارها دلیل را فرمودند به خاطر اینکه یار نداشتند قیام بکنند، یار انقلابی نداشتند قیام بکنند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هفدهم (از فایل شماره 79) ✅.. اما
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و هجدهم (از فایل شماره 79) 💥.... در حقیقت اسلام محمدی رفت و اسلام سکولار آمد. دقیقا بخواهیم تعبیر بکنیم تعبیری بهتر از این نمی شود گفت. تقابل دو اسلام از همان زمان شروع شد؛ ❌یکی اسلام را فقط در حد نماز و روزه می دید، اسلامی که فقط نماز و ‌روزه ای بود و در حد عبادات فردی. ✅اما یکی اسلام را در حد اعلی می دید و می گفت اسلام در همه شئون جامعه دخالت دارد. بله کلیات را گفته و‌ جزئیات را به عقل و اینها سپرده، کسی روی اینش بحث ندارد، اما کلیات را اسلام گفته و برای همه چیز برنامه دارد. ☝️دقیقا این اختلاف نظر از آنجا شروع شد، شاخه بندی ها شروع شد. امروز هم جدال اصلی در جمهوری اسلامی می بینید🇮🇷 اسلام محمدی و اسلام آمریکایی است، همان چیزی که حضرت امام فرمود. تاریخ را انسان تحلیلی بخواند این مباحث و این نکات خوب هم می تواند از دلش دربیاورد، به شرط اینکه تاریخ را انسان تحلیلی بخواند. 🔸این تحول توسط چه کسانی رخ داده بود ..❓ ❌توسط افرادی رخ داده بود که خودشان را صحابه پیغمبر (ص) می دانستند، نه یک انسانهای عادی. چون صحابه در نزد مردم بسیار جای بالایی داشتند به همین خاطر مردم هم اینها را پذیرفتند. این تفکر هم کنار رفته بود که فقط به صحابه بودن نیست، جایگاههای دیگر هم هست، همه چیز باید در کنار هم دیده بشود. 👤آقای رسول جعفریان سوالی مطرح می‌کند، می گوید این پـرسش برجـای مانـده هنوز، که چی شد، چرا اینطوری شد جامعه به اینجا رسید❗️ 👈می فرمایند پاسخ این پرسش را باید در ابتدا به صورت منظم بر پایه داده های علمی ابن خلدون در باب قواعد تحول جامعه و اصول مربوط به تشکیل دولت و تمدن جستجو کنیم. (ابن خلدون کتابی دارد با نام مقدمه ای بر تاریخ ابن خلدون، اسم کتاب هست. کتاب بسیار بسیار مهمی است، در بحث تاریخ علم حرف زده، موارد کلی راجع به علوم مختلف گفته، بسیار کتاب خواندنی است و آنهایی که طالب علم هستند حتما این کتاب را بخوانند و استفاده بکنند.) 👈استاد جعفریان می گوید در نگاه ابن‌خلدون پایه تشکیل دولت، تعصبات قومی قبیله ای است. از میان قبایل متعددی که در يك منطقه وسیع زندگی می‌کنند قبیله ای به قدرت سیاسی و تسلط بر سایر قبایل دسترسی پیدا می کند که از بیشترین نفود برخوردار باشد. 👈به لحاظ طایفه ای هم علاوه بر عامل جمعیت، مناسبت این قبیله با سایر قبایل هم یک اهرم دیگری بود. مثل مذهب و امثال اینها. (اگر می دیدند یک قبیله ای با دیگر قبیله ها خیلی برخوردهایی دارد و خیلی مواردی را می تواند تحکم بکند، یا مناسبـاتی با آنها داشته باشد، برای اینها می توانست یک شاخص باشد، که این قبیله می تواند رئیس باشد) این قبیله اگر در آن محیط رشد پیدا می‌کرد و توانایی لازم را داشت و رقیبی هم نداشت این قبیله را به عنوان رهبر آن قبایل انتخاب می کردند. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 318 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313