eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
سرنوشت شیطان بعد ظهور.mp3
5.29M
💠 پاسخ به 🔰 آیا بعد ، و دیگر شیاطین از بین می روند؟ 🔰 آیا بعد ظهور ، میزان گناهان به صفر می رسد ؟ 🔰وقتی ظهور می شود و خود امام بر جامعه حکومت می کند، قطعا گناهان کمتر می شود و دین داری آسان تر ، ولی الان هم گناه نکردن سخت تر هست و هم دین داری، این چطور با عدالت خدا سازگار است ؟ خدا چطور بین مردم قبل ظهور و بعد ظهور قضاوت میکند؟ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌در نشر معارف مهدوی کوشا باشیم @ma_va_o
وصال مهدوی با صراط غدیر 1.mp3
7.73M
💠 به مناسبت 🔰 سلسله صوت های 1 🎬 قسمت 1️⃣ از 8️⃣ 🎤 از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها، هم برای کار کنید هم @ma_va_o @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جواب کارشناس برنامه به شبهه که اعتقاد به امام مهدی(عج) از خود بیگانگی است 🔶🔹🔶
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت وهفتم (از فایل شماره 90) 🔸جلس
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت وهشتم (از فایل شماره 90) ...⬅️-نکته مهم بعدی⚠️ اضطراب در روایت است. (اضطراب در روایت یعنی یک روایت به شکلهای مختلف نقل شده باشد.) این روایت یکجا می گوید پیغمبر (ص) میگوید اقتدا کنید به کسانی که بعد از من هستند ابوبکر و عمر. یک روایت می گوید ابی بکر و عمر. ابوبکر یعنی مرفوع. ابی بکر یعنی مجرور است. ابابکر یعنی منصوب است. 🔸روایت اقتدا فقط در صورتی می تواند صحیح باشد که ابی بکر و عمر باشد یعنی مجرور باشد. اگر ابابکر باشد یعنی حرف ندا در تقدیر گرفته شده یا ابابکر، یعنی معنی روایت میشود ای ابوبکر و عمر به آن دو یعنی به قرآن 📖 و عترت که بعد از من هستند اقتدا کنید. اگر مرفوعی تعریف بکنیم یعنی بگویی ابوبکر، معنا می شود ای مردم و ای ابوبکر و عمر، عطف است، بعد از من از کتاب خدا و عترت من پیروی کنید. ☝️پس خود متن روایت به سه جور نقل شده، پس شما اهل سنت نمی توانید با قاطعیت بگویی فقط آن مجرور صحیح است.⛔️ ⬅️-نکته بعدی چرا شما آخر روایت را حذف کردی آقای اهل سنت؟! چرا آخر روایت را نمیاری؟ آخر روایت چه می گوید؟ "وَاهْتَدُوا بِهَدْیِ عَمَّارٍ" از روش و سیره عمار تبعیت و پیروی بکنید. چرا این را آخر روایت نمی آورید؟ سیره عمار که با سیره عثمان و ابوبکر و عمر مخالف بود⁉️ عمار که اتفاقا خیلی با این قضایا مخالفت کرد. چرا آخر روایت را نمی آورید، آخر روایت که به ضرر شماست! 👌پس کاملا این روایتی که شماها می آورید به هیچ عنوان هیچ ربطی به مباحث شما ندارد. هر چند گفتم خود صحابه هم این روایت را آنچنان قبول نداشتند و به این روایت عمل نکردند. ⬅️-تازه این هم به راحتی اثبات میکند ابوبکر و عمر همزمان خلیفه هستند، در حالی که شما می دانید خود ابوبکر آمد عمر را برای بعد خودش انتخاب کرد. پس اگر پیغمبر (ص)✨ انتخاب کرده بود نیاز نبود که ابوبکر این کار را انجام بده. ⬅️-بعد اگر این روایت آنقدر مهم بود ابوبکر در سقیفه به این روایت استناد میکرد، در حالی که نکرد❗️ ⬅️-بعد خلفا هم بارها و بارها در مسائل احکام و اینجور موارد اشتباهاتی داشتند در مسائل مربوط به احکام. پس نمی شود به اینجور افراد اقتدا کرد. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 368 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۱ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| ♨️یکی از شرایط ظهور استقبال عمومی است که یعنی از همه کس غیر از خدا ناامید شوند 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد لطفا سیری مطالعاتی و منابع برای مطالعه در زمینه تاریخ معاصر و سیر تحولات احزاب و جامعه پس از انقلاب معرفی کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 قبلا عرض کردم بهترین کتاب، کتاب تحلیل سیاسی تاریخ معاصر ایران نوشته آقای موسی فقیه حقانی و موسی نجفی است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چه برنامه‌های فرهنگی در برنامه مخصوص غدیر پیشنهاد می‌کنید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻در بحث غدیر تا جای ممکن سعی کنید با جملات کوتاه معرفت مردم را بیشتر کنید، اینکه صرفا یک حدیثی در یک برگه ای بنویسید و دست مردم بدهید این شاید معرفت مردم را خیلی زیاد نکند. ولی جملات کوتاه، که با یک خط هم سواد مردم را زیاد کند‌ مثلا؛ - آیا می دانستید تنها کتابی که راجع به دفاع از شیعه نوشته شده و هنوز هیچ کدام از اهل سنت قادر به پاسخ به آن نیستند کتاب الغدیر علامه امینی است، این طور جملات.. چون به حالت استفهام انکاری جمله را مطرح می کنید تأثیر خودش را می گذارد، سواد طرف را هم زیاد می کند که چنین کتابی هست که سنی ها جواب ندادند. - یا آیا می دانستید با خواندن کتاب شبهای پیشاور متن مناظره بین شیعیان و سنی ها در بحث اثبات ولایت حضرت علی (ع) را خواهید دانست. یعنی با این جمله حداقل یک نفر سمت حضرت می رود. ☝️🏻اینطور کارهای عمیق اما کوتاه و ساده را انجام بدهید، نه مثل کارهای دیگر که فقط گل و شیرینی و شربت پخش بکنید، آنها هم خوب است نمی گویم بد است، اما در کنارش کارهای عمقی اینطوری هم باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۲ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت وهشتم (از فایل شماره 90) ...⬅
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و شصت ونهم (از فایل شماره 90) ....⚠️ روایت دوم حدیث مواسات هست. روایت این را می گوید؛ کجا مثل ابوبکر پیدا می شود در دورانی که مردم من را تکذیب می کردند و باور نمی کردند ابوبکر سخنان من را پذیرفت و من را کمک کرد و... 📓اهل سنت با استناد به این روایت معتقد هستند ابوبکر از همه صحابه برتر بوده. شریف جرجانی روایت مذکور را یکی از دلایل فضیلت و افضلیت ابوبکر می داند که از همه بالاتر است. 💢روایت را نقد می کنیم: 👈اولا باز هم صحیح بخاری و صحیح مسلم این روایت را نیاوردند و همان بحث هایی که درباره روایت قبلی گفتم برای اینجا هم صادق است. روایتی که در صحیح بخاری و مسلم نیاوردند خود شما سنی ها خیلی به آن روایت اعتماد نمیکنید، چه برسد به ما. 👈نکته بعدی این است که علمای بزرگی مثل سیوطی، ابن جوزی این روایت را روایت جعلی❌ میدانند. 👈 نکته بعدی این است ابوبکر که پیغمبر را تصدیق کرد، خُب پیغمبر (ص) گفت همه مردم من را تکذیب می کردند ابوبکر من را تصدیق کرد.. جواب؛ همه مردم پیغمبر را تکذیب می کردند حتی حضرت علی (ع) و صحابه دیگر؟‼️ اصلا منطقی هست؟ با عقل و منطق به نظر شما جور درمی آید؟ با عقل و منطق جور درمی آید که همه مردم پیغمبر را تکذیب می کردند بعد فقط جناب ابوبکر..! 👈کمک مالی ابوبکر به پیغمبر هم عرض کردیم اینکه چیز اثبات شده ای نیست در جلسات قبل در بحث آیات مفصل این را گفتم. 👈بعد خود ابوبکر اگر واقعا می خواست از پیغمبر (ص) دفاع کند سال های اول اسلام کجا بود؟ سال های آغازین دعوت پیغمبر؟ دورانی که مشرکین و کفار قریش به آزار پیغمبر (ص) می پرداختند ابوبکر کجا بود⁉️ آیا ابوبکر در مکه و در دورانی که پیغمبر با مسلمین در شعب ابی طالب محاصره شده بودند فداکاری از خودش انجام داد؟ ابوبکر نه تنها فداکاری انجام نداد بلکه هر جا ترسید مثل جنگ احد و جاهای دیگر فرار کرد رفت که! چه فضیلتی دارد که برای ابوبکر شما دارید اثبات می کنید؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 369 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۳ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽| 🔅انتخاب امام حق بدست خداست نه مردم ... 🎤حجت الاسلام والمسلمین فوادیان @marefatemahdavi
(۱) 🔹چرا عده‌ای با غدير مشكل پيدا كردند، سؤالی كه هميشه ذهن آدمی را به خود مشغول می‌دارد. مخصوصاً وقتی نگاهت به غدير، نگاهی است كه می‌خواهی از تعامل مردم زمانی با امام عصر خود برای مردم اين زمان با امام عصرمان درسی بگيری چه شد كه از صدهزار نفری كه در غدير بودند و با علی عليه السلام بيعت كردند، فقط عده‌ای انگشت شمار ماندند؟ در اين مجال كوتاه قرار به بحث تاريخی نيست، اما تاريخ عجب عبرت‌هايی است برای ما، از امام جدا شدند، چرا كه؛ 1⃣. امام را نشناختند و جايگاه او را ندانستند. و قدر و منزلت او را درنيافتند، فكر می‌كردند چون با علی، پشت سر علی و يا كنار علی و يا در حلقه و جمعی كه علی عليه السلام كنار پيامبر صلی الله عليه و آله نشسته‌، نشسته‌اند، علی يكی مثل خودشان است؛ چنانكه درباره پيامبر صلی الله عليه و آله هم همين اشتباه را كردند. فكر كردند چون پيامبر، محمد امين بود، ابوطالب عمويش و عبدالمطلب پدر بزرگش بود، با او در حِلفُ الفضول (پيمان ياری از محرومان) بودند يا نبودند. يا اگر سر، روی زانوی او می‌گذاشتند و می‌گفتند: محمد! با ما سخن بگوی و پيامبر صلی الله عليه و آله با تمام مهربانی بی‌آنكه از بی‌ادبی‌شان ناراحت شود، آنان را موعظه می‌كرد و در مقابل بی‌ادبی و توهين‌شان محبت مينمود.[1] يا اگر پيامبر صلي الله عليه و آله خطاهای آنان، فرار از جنگ‌هايشان را ناديده می‌گرفت و يا اگر به دروغ ادعاهايی ميكردند، پيامبر رسوايشان نمی‌كرد. پس پيامبر صلی الله عليه و آله هم يكی مثل خودشان است. لذا فكر ميكردند به جای علی عليه السلام جانشين پيامبر صلی الله عليه و آله خود يا كسی از خودشان ميتواند بنشيند و اين‌گونه بود آن‌كه از پيامبر صلی الله عليه و آله بود را كنار زدند و يكی مثل خودشان[2] را به جای پيامبر صلی الله عليه و آله و علی عليه السلام نشاندند. 2⃣. خود را نشناختن و قدر و منزلت خود را نفهميدن؛ چون ارزش خود را ندانستند و به خود معرفت نيافتند؛ آن‌چه بايد بشوند را نفهميدند و از آن‌چه بودند غافل شده بودند. پنداشتند می‌توانند جای رسول خدا صلی الله عليه و آله بنشينند. فكر می‌كردند چون در نماز جماعت پشت سر پيامبر صلی الله عليه و آله می‌ايستند؛ فكر می‌كردند چون شانه‌هايشان به شانه علی عليه السلام می‌خورد؛ چون در جنگ‌ها حضور داشتند، زود آمدند يا دير آمدند و زود رفتند، صبر كردند يا گريختند؛[3] بالاخره بودند؛ چون پيشانی شان جای مُهر و سجده داشت. چون در مسير هجرت با پيامبر صلی الله عليه و آله همراه بودند.[4] چون فرماندهی در فلان مأموريت يا جنگ داشتند، ادامه دادند يا عزل شدند،[5] موفق بودند[6] يا ناموفق بودند؛ بالاخره فرمانده بودند پس قدر و منزلت والايی دارند. به حدی رسيده‌اند كه جای پيامبر صلی الله عليه و آله بنشينند. به حدی رسيده‌اند كه به راحتی همه عهد و پيمان‌ها، غدير و غير غدير را انكار كنند و جای علی عليه السلام قرار گيرند...... --------------------------------------------- [1] . پيامبر صلى اللّه عليه و اله مالى را تقسيم كرد. مردى از انصار گفت: اين تقسيم براى خدا انجام نگرفته است. چون سخن آن مرد را به اطلاع پيامبر رساندند، رنگ صورتش سرخ شد و فرمود: ((خدا برادرم موسى را بيامرزد كه او را بيش از اينها آزردند و او صبر كرد. اين حديث را احمد در مسند و بخارى در صحيح ج۵، ص۲۰۲ از قول ابن مسعود به سند صحيح نقل كرده است.  [2] . ابی‌بكر پس از آن‌كه با او بيعت شد گفت: أَقِيلُونِي فَلَسْتُ بِخَيْرِكُمْ وَ عَلِيٌّ فِيكُمْ؛ رهايم كنيد من بهتر از شما نيستم و در حالی كه علی در ميان شماست. امير‌المؤمنين عليه السلام نيز در خطبه شقشقيه به آن اشاره فرمود: تعجب آن است كه در زمان حيات خود خلافت را از خود رد می‌كند [و می‌گويد رهايم كنيد] ولی پس از خود ديگری را نصب می‌كند. فَيَا عَجَباً بَيْنَا هُوَ يَسْتَقِيلُهَا فِي حَيَاتِهِ إِذْ عَقَدَهَا لِآخَرَ بَعْدَ وَفَاتِهِ.. – بحارالأنوار، ج۳۰، ص۵۰۴. [3] . يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ؛ اى آنان كه ايمان آورده ‏ايد هر گاه با تهاجم كافران در ميدان كارزار روبرو شويد مبادا از بيم آنها پشت به دشمن كرده و از جنگ بگريزيد (۱۵انفال). و يا (آيه ۱۵۵آل عمران)  [4] . ...اذ هما في الغار ..(۴۰توبه).  [5] . جريان عزل ابی بكر از بردن آيات برائت به مكه و فرستادن علی عليه السلام به اين ماموريت. و اعلان اين سخن توسط پيامبر كه خدا فرمود «يا خودت يا كسی از خودت»‏ و علی از من است و من از علی؛ اعلام الوری، طبرسی، ص۱۲۵.  [6] . ماجرای هزيمت و شكست و ناممكن خواندن فتح خيبر توسط برخی و خيبر شكنی اميرالمومنين علی عليه السلام؛ امالی مفيد مجلس هفتم، ص۵۴. ✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری 🖨مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
نائب اول امام زمان از کجا آمد؟.mp3
2.7M
💠 پاسخ به 🔰 نائب اول امام زمان عج از کجا پیدا شد؟ مردم چطور به او اعتماد کردند ؟ قبل نیابت کجا بود ؟ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر و مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌در نشر معارف مهدوی کوشا باشیم @ma_va_o
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹مهدویت، امتداد 🔸شماره ۴ @marefatemahdavi
🔶🔹🔶🔹🔶 📿نماز حاجت روز پنج‌ شنبه ✌️دو تا، دو رکعت مانند نماز صبح و وقت این نماز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب روز پنجشنبه می توان خواند. ☝️نماز اول، در رکعت اول بعد از حمد 11 مرتبه سوره توحید، و در رکعت دوم بعد از حمد 21 مرتبه سوره توحید بخوانید. بدین ترتیب نماز اول تمام میشود. ✌️در نماز دوم در رکعت اول بعد از حمد 31 مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد 41 مرتبه سوره توحید بخوانید، سلام نماز را بدهید و نماز تمام می شود. 👈نماز که تمام شد در همان حال نشسته 51 مرتبه سوره توحید را بخوانید، بعد 51 مرتبه صلوات بفرستید. سپس به سجده بروید و صد مرتبه ذکر «یا الله» را بگویید و در سجده حاجت خود را از خدا بخواهید که ان شاءالله برآورده خواهد شد. 📿این نماز روایت پیغمبر (ص) و مورد تأکید آیت الله بهجت است و بسیار بسیار مؤثر!! توصیه می شود که این نماز را بخوانید و ناامید نباشید ان شاءالله که حاجت روا شوید. ( از توصیه های مهم آیت الله بهجت ) منبع: کتاب فلاح السائل سیدبن طاوس @ma_va_o
🔸حضرت آیت‌الله بهجت: 🔰روز عید غدیر، زیارت غدیریه را فراموش نکنید، که از بهترین توسلات است. ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ سَيِّدَ الْوَصِيِّينَ وَ وَارِثَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ وَ وَلِيَّ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ مَوْلايَ وَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ .. (ع)✨ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۱) 🔹چرا عده‌ای با غدير مشكل پيدا كردند، سؤالی كه هميشه ذهن آدمی را به خود مشغول می
(۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده‌ طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير صفه بايد بود؛ تا كی سهيمه مساوی با ديگران گرفت. ما كه از فلان خانواده و فلان قبيله و با فلان سابقه بوديم حالا هيچ امتيازی نگرفته، مساوی آن‌ها شويم كه از زنگبار و ايران و حبشه و ... و ديگر جاها آمده‌اند، آيا عرب و عجم و بومی و مهاجرت كرده يكی‌اند. اگر علی‌ عليه السلام بيايد قرار است عدالت حرف اول را بزند. نه خودش می‌برد و نه می‌گذارد ما بِبَريم و بِدَريم![7] 4⃣. اسير دنيا شدن، برخی چون تمام همشان دنيا بود و چرب و شيرين دنيا. پس با كسی كه مقداری از آن را دارا بود يا وعده آن را داد، دل دادند. بنده دنيا بودند و بنده هر كه چيزی از دنيا را داشت.[8] لذا وعده موهوم چرب و شيرينِ عده‌ای، آنان را از ولی خدا جدا ساخت، يادشان رفت كه پيامبر صلی الله عليه و آله دنيايشان را هم فراهم كرد.[9] يادشان رفت كه در چه ضلالت و گمراهی بودند و چه فتنه‌ها و سختی‌ها و كشتار‌هایی داشتند.[10] غذای سخت می‌خوردند و چگونه زندگی میكردند. يادشان رفت كه پيامبر عزيزشان كرد و عزت‌شان بخشيد. و علی عليه السلام كه همراهی او هم دنيايشان را آباد و هم آخرتشان را آباد می‌كرد. را كنار زدند و به وعده‌های پوچی، چشم بر همه چيز نهادند. 5⃣. برخی ديگر به دنبال راحت‌طلبی بودند، حوصله فهم حق و باطل و اين طرف و آن طرف رفتن را نداشتند. حالا هر كس كه آمد جانشين شد، بشود. شايد هم فكر می‌كردند؛ اگر ديگران بيايند رفاه و راحت‌طلبی عالم را ميگيرد. شايد آن‌ها بهتر از علی می‌دانند چه كنند. نميشود كسی بيايد مثل پيامبر صلی الله عليه و آله؛ همه عالم بخواهند با او بجنگند و مجبور باشند هر روز سر از غزوه و سريه‌ای در بياورد همچنين اگر علی بيايد، خيلی‌ها (دشمنان و منافقان) از او ناراحتند. بهتر است كسانی بيايند كه در جنگ مثل علی نباشند (يا در جنگ و غزوه كنار پيامبر  صلی الله عليه و آله نبوده يا لااقل ذوالفقار به دست نباشند) شايد هم سازش كردند و اين‌گونه از شجاعت و همت علی و جوانمردی او كه باعث عزت‌شان شده بود، چشم پوشيدند و از آن‌كه در هر امتحانی پيروز بيرون آمده بود و به خاطر همين، اسلام بر او افتخار می‌كرد و دشمن از او می‌هراسيد،[11] غفلت كردند برخی ديده بودند حق علی غصب شد. اما حال اين‌كه بيايند و از حق دفاع كنند را نداشتند. راحت‌طلبی اجازه نمی‌داد؛ ببينند وظيفه چيست يا اگر می‌دانستند وظيفه دفاع از امام عصرشان است. راحت‌طلبی نمی‌گذاشت بيرون آيند و به دفاع برخيزند؛ لذا هيچ وقت ندای هل من ناصر علی را نخواستند بشنوند. 6⃣. خستگی؛ گروهی ديگر، خود را بازنشسته می‌بينند، گويا وظيفه خود را انجام داده‌اند؛ الان نوبت ديگران است، بيايند كاری كنند يا خسته شده‌اند، ديگر حوصله و طاقت ميدان آمدن و دفاع كردن را ندارند. حالا زمانی است كه بنشينند و از ثمرات انقلاب اسلامی پيامبر صلی الله عليه و آله بخورند. فراموش كردند انسان تا زنده است، وظيفه دارد و دفاع از دين و ولی خدا منوط به زمانی نيست...... ---------------------------------------------  [7] . مبادا حيوان درنده ای باشی كه دريدنشان را فرصت بدانی. وَ لَا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُم. نهج‏ البلاغه، نامه۵۳.  [8] . نهج‏ البلاغه، خطبه۱۰۹.  [9] . هرگز چيزى از وى درخواست نكردند كه در جواب، نه بگويد.، هفتصد درهم خدمت آن حضرت آوردند، پولها را روى حصير قرار داد؛ سپس از جا برخاست و آنها را تقسيم كرد و هيچ مستمندى را نااميد نكرد تا پولها تمام شد.، مردى خدمت آن حضرت آمد و درخواست كرد، فرمود: چيزى نزد ما نيست ولى به حساب ما بخر، هر وقت چيزى دست ما آمد، آن را ادا مى كنيم. عمر گفت: يا رسول اللّه، خداوند شما را بر چيزى كه توان آن را نداريد مكلف نكرده است، پيامبر صلى اللّه عليه و اله از شنيدن اين سخن ملول شد. مرد سائل گفت: انفاق كنيد و براى خداى بزرگ از تنگدستى بيمى نداشته باشيد. پيامبر لبخندى زد و آثار شادمانى در چهره اش نمودار شد؛ صحيح مسلم، ج۷، ص۷۴، ج۱، ص۳۴. بخارى، ج۴، ص۱۲؛ ترمذى از عمر بن خطاب در «الشمائل»، ص۲۶ نقل كرده است.  [10] . بياد آريد كه با يكديگر دشمن بوديد و او بين دلهايتان الفت برقرار كرد و در نتيجه نعمت او برادر شديد. و در حالى كه بر لبه پرتگاه آتش بوديد، او شما را از آن پرتگاه نجات داد. وَ خداى تعالى اين چنين آيات خود را برايتان بيان می‏كند تا شايد راه پيدا كنيد (آل عمران۱۰۳). حضرت علی نيز فرمود: هنگامی كه مردم در گمراهی و فتنه‌ها و شهوات بودند... خداوند او را مبعوث نمود؛ نهج ‏البلاغه، خطبه۹۵.  [11] . ماجرای هزيمت و شكست و ناممكن خواندن فتح خيبر توسط برخی و خيبر شكنی اميرالمومنين علی عليه السلام ؛ امالی، مفيد مجلس هفتم، ص۵۴.. ✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری 🖨مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi