eitaa logo
حجت‌الاسلام علیانژاد
932 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
742 ویدیو
25 فایل
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان(عج) مرثیه‌خوان اباعبدالله(ع) رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقینَ إماماً ▪️ پل‌های ارتباطی با ما: https://zil.ink/olyanejad ادمین: @oliyanejad
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت‌الاسلام علیانژاد
لطفا متن رو تا آخر بخونید. ممنونم پس از انتشار فیلم‌های رقص و پایکوبی به پای موسیقی‌های مبتذل و مستهجن در برخی مدارس، روزنامه‌ی اصلاح‌طلب  در شماره ی روز چهارشنبه‌ی خود در صفحه‌ی اول مطلبی رو به قلم منتشر کرد که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. نویسنده، در این نوشتار، چند نکته را مورد توجه قرار داده است: ۱. مدارس، یک فضای عمومی هستند که از فضای عمومی هم تاثیر می‌پذیرند. ۲. در این فضای عمومی، خانواده ها تلاش می‌کنند تا یک جامعه ی شادی را برای فرزندانشان ایجاد کنند تا فرزندانشان مبتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روحی نشوند. ۳. اگر به درخواست فضای اجتماعی و خانواده‌ها، مدیران برخی مدارس خواستند اقدام به ایجاد فضاهای شادی و نشاط برای دانش‌آموزانشان نمایند نباید دستخوش جناح‌بندی‌های سیاسی شود و... و حالا چند نکته خدمت جناب آقای نیکنژاد و همفکران ایشان عرض می‌کنم : ۱.  در اینکه فرمودید مدارس فضاهای عمومی متاثر از سایر فضاهای عمومی هستند شکی نیست و البته ما بنای بحث لفظی نداریم. لیکن آیا همین وصف عمومی بودن مدارس، حاکی از آن نیست که باید مراقبت بیشتری نسبت به این فضا صورت پذیرد تا چهره‌ی فرهنگ یک اجتماع از این ناحیه مخدوش نگردد ؟ اگر غرضتان این است که چون در فضای عمومی جامعه موسیقی مبتذل ترویج دارد و در دسترس عموم مردم است ، لذا چون دانش‌آموزان مدارس هم در چنین فضایی زندگی می‌کنند مانعی ندارد در مدرسه هم از آن نوع موسیقی به شادی برسند، اشتباه  بسیار بزرگی مرتکب شده اید. چرا که در حرمت آن نوع موسیقی هیچ شکی نیست و حرام الهی با گرایش عده ی قابل توجهی به آن حلال نمی‌شود. ۲. آری، خانواده‌ها به دنبال فضای با هستند، نه ؛ و چه خوب است فراست به خرج داده و تفاوت ایندو را دریابید و دیگران را اسیر مغالطات خویش نکنید. ۳. درخواست فضای اجتماعی و حتی خانواده‌ها نیز نمی‌تواند در محدوده‌ی احکام شرعی نفوذ داشته باشد. گویا شما در این بین اصلا جایگاهی برای احکام الهی قائل نیستید و همه چیز را مبتنی بر خواست مردم و اجتماع می‌دانید. البته مدنظر جناح سیاسی‌ای که شما در روزنامه‌اش قلم می‌زنید چیزی جز این نمی‌گوید؛ لیکن انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر است نه . در پایان باید عرض کنم که برای ایجاد امید در مدارس بهتر است نسبت به آینده‌ی دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان دغدغه‌مند شویم و برای آنها آینده‌ی روشنی را ترسیم کنیم که دست یافتنی باشد نه اینکه هر روز سر آنها را به سرگرمی‌های زودگذر و حتی آسیب‌زا گرم کنیم تا کمی از آلام و رنج‌هایشان فاصله بگیرند و آرام شوند. در خانه اگر کس است، یک حرف بس است علی اکبر @marsyekhan
💠آهنگ بی فرهنگی...!!💠 ✍️علیرضا ربانی‌منش 🔳عناصر و اجزای فرهنگ را می‌توان در قالب مدل هفت لایه‌ی فرهنگي نگريست كه از قاعده به رأس در هفت بخشِ عقيده و باور، ارزش، هنجار، رفتار، دانش، محصولات و نماد می‌گنجد. "عقيده و باور" و "ارزش" سازنده‌ی هويت دروني و "هنجار"، "كنش و رفتار"، "دانش"، "محصولات" و "نماد" تشکیل‌دهنده‌ی هويت بيروني يا همان سبك زندگي هستند. 🔘وسیع‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌ی فرهنگ لایه عقاید و باورها است که لایه‌ی پنهانی فرهنگ نیز به‌حساب می‌آید. لایه‌ی باور، به تصور هر فرد از خود و جهان پيرامونش اطلاق می‌شود و لایه‌ی ارزش‌ها، به مجموعه‌ی بایسته‌ها و نابایسته‌های مستخرج از باور اشاره دارد. اين ارزش‌ها با ايجاد تعامل فرد با جامعه و محيط خود، به لایه‌ی هنجار، تغيير ماهيت می‌دهند. هر نمود و عملي كه فرد در مواجهه با خود، محيط و ديگران (خانواده و جامعه) از خود بروز می‌دهد، شکل‌دهنده‌ی لایه‌ی رفتارهاي فرد است. لایه‌ی دانش نیز، همان صورت ذهني ایده‌ها، واقعیت‌ها، مفاهيم، داده‌ها و تکنیک‌های ثبت‌شده در حافظه‌ی انسان است و مبتني بر اطلاعاتي است كه با تجربه، باورها و ارزش‌های شخصي، همراه با تصميم و عمل وي، دگرگون و بارور می‌شود. دانش از زماني كه انتقال يافت، به محصول تبديل می‌شود و به لایه‌ای بالاتر انتقال می‌یابد. از اين سطح دانش مستقل از فرد، انتقال و انتشار می‌یابد و عملاً به محصول (كالا و خدمات) تغيير ماهيت می‌دهد. لایه محصول و نماد، واگويه‌ي هويت دروني فرد است. 🔷وقتی یک قطعه موسیقی خوانده می‌شود؛ در عالم خارج فقط آن محصول موسیقیایی که مشتمل بر شعر و سبک خاصی است، شنیده می‌شود. اما حقیقت آن است که این محصول، در شش لایه‌ی بعدی فرهنگ نیز در ذهن مخاطب تأثیرگذار است. اگر خواننده شعری را انتخاب کند که از دو خصیصه مضمون اعتقادی والا و ملودی متناسب با آن مضمون برخوردار باشد این اثر در ذهن و ناخود آگاه مخاطب نقش ویژه پیدا می‌کند. به گونه‌ای که ممکن است در طول روز و شب بدون تمرکز و آگاهی قبلی آن را بر زبان جاری سازد. رفته رفته همین تبدیل به باور وی می‌گردد. حال فرض کنید محتوای شعر و یا قالب موسقیایی آن مخرب باشد؛ با همین فرآیند که گفته شد، معرفت و باور مخاطب لطمه می‌خورد. 🔶چند روزی است در فضای مجازی کلیپ‌های مشابهی از ترانه‌خوانی دسته جمعی دانش‌آموزان معصوم دختر و پسر مدارس با محتوایی مبتذل دست به دست می‌شود. خواندن‌هایی که مستقیم فرهنگ و ارزش‌های دینی ما را نشانه گرفته است. 🔷پای صحبت‌های بزرگان انقلاب که می‌نشینیم؛ هنوز شعارها و مداحی‌های دوران انقلاب را با آن حال و هوا و سبک و سیاق خاص یادآور می‌شوند. این شعارها در واقع روی دیگر سکه عقاید آن‌ها است. باور و ارزشی که تبدیل به یک ساختار هنری برای تأثیرگذاری شده بود. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد مرکزی رزمندگان اسلام بیانی ژرف و عمیق دارند که خواندن آن مهم است: «یک وقت هست که شما در همین مطلبی که [عزادار] تکرار میکند و حرفی که [با آن] سینه میزند، با زبان و با زبان شعر، یک مسئله‌‌ی روز، یک مسئله‌‌ی انقلابی، یک مسئله‌‌ی اسلامی، یک معرفت قرآنی را میگنجانید؛ او وقتی تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛ این خیلی باارزش است، کاری است که هیچ‌‌کس دیگر غیر از شما نمیتواند این کار را بکند؛ یعنی هیچ رسانه‌‌ای واقعاً قادر نیست که این‌‌جور معارف الهی را با جسم و جان و فکر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته کند. لذا کار کار مهمّی است، کار بزرگی است» 🔷اگر بگوییم و موسیقی مستقیماً قلب خواننده آن را نشانه می‌گیرد، ناروا نگفته‌ایم. اگر عامل تکرار و خواندن دسته‌جمعی را هم به آن بیافزاییم، تاثیر آن چند برابر خواهد شد. 🔷معمولاٌ در بحث آسیب‌های فرهنگی و محصولات مخرب آن، دشمنان ما محصول مخرب و مضر فرهنگی تولید می‌کنند و بعد مسئولین و متولیان امر فرهنگ به دنبال پادزهر مشابه و در جهت خلاف آن می‌افتند. اما این بار برعکس است. مهاجمان فرهنگی به خوبی تأثیرات و سرودهای ارزشی دسته جمعی دانش‌آموزان در مدارس را فهمیده‌اند و حالا برای کار مشابه و در جهت مخالف آن اقدام می‌کنند. 🔶یادمان نرود که فاصله گرفتن از ارزش‌های موجود یک جامعه نه تنها جامعه را از معنا تهی می کند بلکه سلامت معنوی آن را نیز به خطر می‌اندازد. 🆔 @hvasl_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #نماهنگ #آرشیو 💢 کاسه ی صبرم دگر لبریز شد 🎤 حجت الاسلام علیانژاد @marsyekhan . 👇کانال انصارالمهدی (عج) eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
Ta-Key-Faghat-Hoshdar.mp3
3.95M
همه جا حتما بشنوید👇 ⁉️ تا کی فقط هشدار ⁉️ آیا امکان دارد چند روز آمدنیوز تبلیغ تجمع در بر ضد حجاب را بکند و شما خبر نداشته باشید؟! دروغ می گویید! 👌رئیس دانشگاه تهران، وزیر علوم و هر کسی که در این قضیه کوتاهی کرده است باید جوابگو باشد. قوه قضائیه تا کی فقط تذکر می دهد؟ ❓مسئله شما است؟ نه! مسئله ما خداست. چه کسی در جامعه از حق خدا دفاع می کند؟!
(س) ما تا خُدا خُداست فـدایِ خدیجه ایم مشغولِ ذکر و مدح و ثنایِ خدیجه ایم عُمری ست سر به راهِ ولایِ خدیجه ایم (شُکر خدا که تحت لوایِ خدیجه ایم) (بعد از هـزار سال گدایِ خدیجه ایم) وقتی عِـناد وَرزیِ دشـمن مُبـرهن است مارا هدف مشخّص و تکلیف،روشن است تا حفظ اعتقاد کنم ، شعر ، جوشن است (مِهرش نتیجه ی دهه ی اوّل من است) (ما یک دهه تمام برای خدیجه ایم) در آسمان حائر او گریه می کنیم با گریه های زائر او گریه می کنیم در بیت های شاعر او گریه می کنیم (ده شب فقط به خاطر او گریه می کنیم) (ما پیشواز روز عزای خدیجه ایم) هرگز نبـین که اهل ریا ، پا پی چه اَند دنبال خط و ربط چه کس یا پی چه اَند امروز در هوای چه ، فردا پی چه اند (اصلاً به ما چه مردم دنیا پیِ چه اَند؟) (ماها که در پی نوه های خدیجه ایم) جُز او کسی که بانوی دار الرّسول نیست غیر از خدیجه هیـچ کس أمّ بتول نیست نورش ستاره ای ست که اهل اُفول نیست (بی مهر او عبادت عالم قبول نیست) (ما با خدیجه،عبد خدای خدیجه ایم) خاک رهش نباشم اگر ، خاک بر سرم با آن کسی که نیست فقیرش نمی پرم من خار چشم دشمن زهرا و حیدرم (مهر خدیجه را به سر شانه می برم) (شکر خدا که مادر زهراست، مادرم) تضمینی از شعر جناب علی اکبر لطیفیان محمد قاسمی @marsyekhan
13980227-01.mp3
12.48M
💠 شبی با موعود 🗓 27 اردیبهشت 98 . 🔊 #سخنرانی 🎤 #حجت_الاسلام_علیانژاد @marsyekhan . #هیئت_انصارالمهدی_عج_یزد 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
13980227-02.MP3
14.52M
💠 شبی با موعود 🗓 27 اردیبهشت 98 . 🔊 #روضه 🎤 #حجت_الاسلام_علیانژاد @marsyekhan . #هیئت_انصارالمهدی_عج_یزد 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
13980227-03.mp3
5.54M
💠 شبی با موعود 🗓 27 اردیبهشت 98 . 🔊 #زمینه 🔹مادر زهرا کجا میری از کنار احمد 🎤 برادر #محسن_میرجلیلی . #هیئت_انصارالمهدی_عج_یزد 🆔 eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
13980227-04.mp3
1.94M
💠 شبی با موعود 🗓 27 اردیبهشت 98 . 🔊 #نوا 🎤 #حجت_الاسلام_علیانژاد @marsyekhan . #هیئت_انصارالمهدی_عج_یزد 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
| دریای‌کرم ⚪ گمان مبر که حسن بی‌ضریح و بی‌حرم است، کریم آل‌عبا هرچه هست می‌بخشد ۱۵ رمضان ولادت امام‌حسن‌مجتبی علیه‌السلام مبارک باد ◽ خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی 🏳 💠 @ahd313ir
| چشمه‌ی کرم ⚪ رمضان چشمهٔ جاری کَرَم از رضوان تشنگان بر سر این خوان کرامت مهمان ‌ 🔷 به مناسبت پانزدهم رمضان، خجسته‌میلاد کریم آل طه، حضرت امام حسن مجتبیٰ(ع) و روز اکرام ◻️خانه‌طراحان.انقلاب‌اسلامی 🏳 💠 @ahd313ir
تا دشمن خود را سرِ خاکش بنشانیم ما مردِ جهادیم و جهان را بتکانیم یکروز بیاید که ببینید رسیدیم در قلبِ تِل‌آویو پُر از بانگِ اذانیم این تنگه‌ی هرمز بخدا قبرِ جُهود است آنروز که این آلِ‌سعود آل‌ِنبود است (حسن لطفی) میلاد امام حسن (ع) مبا ک
امیرالمومنین(ع): من هر کاری کردم برای خودم کردم آیه: إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبیرا ترجمه: اگر نیکى کنید به خود نیکى کرده اید، و اگر بدى کنید به خود بدى کرده اید. پس هنگامى که [زمان ظهور] وعده دوم [براى عذاب و انتقام] فرا رسد، [پیکارگرانى بسیار سختگیر بر ضد شما برمى انگیزیم] تا شما را [با دچار کردن به مصایب سنگین و گزند و آسیب فراوان] غصه دار و اندوهگین کنند و به مسجد [اقصى] درآیند، آن گونه که بار اول درآمدند تا هر که و هر چه را دست یابند، به شدت در هم کوبند و نابود کنند. منبع: الإسراء آیه7 روایت: قالَ عَلِیٌّ(ع) یَوماً: ما أحسَنتُ إلى أحَدٍ قَطُّ! فَرَفَعَ النّاسُ رُؤوسَهُم تَعَجُّباً، فَقَرَأَ: «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها». ترجمه: روزى، على(ع) فرمود: «من هرگز به هیچکس خوبى نکردهام!». مردم، سرهاى خود را از روى شگفتى بلند کردند. وى [علیه السلام] این آیه را خواند: «اگر نیکى کردید، به خودتان نیکى کردهاید و اگر بدى کردید، به خودتان بد کردهاید». منبع: نثر الدرّ: 1/ 293 با ما همراه باشید در http://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373
📸 🌙 مراسم احیای شب های قدر . 🗓 19 رمضان 1440 . 📷 عکاس : امیرحسین دهقان 🆔eitaa.com/joinchat/3337945090C011c3e9373