eitaa logo
افق
3.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
242 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق)
مشاهده در ایتا
دانلود
📸ابراهیم پورداود (زرتشتی پژوه مشهور): هیچ چیز از زمان و مکان ولادت زرتشت نمی دانیم!/هیچ یک از دانشمندان تاکنون نتوانسته اند زمان ظهور زرتشت را با دلایل تاریخی ثابت کنند! (2/1) 🆔 @masaf_ofogh
📸ابراهیم پورداود (زرتشتی پژوه مشهور): هیچ چیز از زمان و مکان ولادت زرتشت نمی دانیم!/هیچ یک از دانشمندان تاکنون نتوانسته اند زمان ظهور زرتشت را با دلایل تاریخی ثابت کنند! (2/2) 🆔 @masaf_ofogh
🔺ابراهیم پورداود (زرتشتی پژوه مشهور): هیچ چیز از زمان و مکان ولادت زرتشت نمی دانیم!/هیچ یک از دانشمندان تاکنون نتوانسته اند زمان ظهور زرتشت را با دلایل تاریخی ثابت کنند! 📝 برای آن که خوانندگان این نامه را فورا از انتظار بیرون آوریم باید در سر مقاله اقرار کنیم که تحقیقا نمی دانیم محل ولادت و زمان زندگانی زرتشت کجا و کی بود چرا برای آن که زرتشت متعلق به یک زمان بسیار قدیم است که دست تاریخ باستان بلند بدان نمی رسد ... 📚پورداود، ابراهیم (متوفای 1347 خورشیدی)، گات ها کهن ترین بخش اوستا، ص21، ناشر: اساطیر. 📝 اینک رسیدیم بسر زمان زرتشت یکی از مسائل بسیار مشکل در این خصوص روایات به اندازه ای مختلف است که ابدا صلح و سازشی میان آن ها نمی توان داد. 📚پورداود، ابراهیم (متوفای 1347 خورشیدی)، گات ها کهن ترین بخش اوستا، ص26، ناشر: اساطیر. 📝 تعیین زمان و قدمت اوستا بسته به تعیین زمان زرتشت است چون هنوز هیچ یک از مستشرقین و دانشمندان تاکنون موفق نشده که زمان پیغمبر ایران را با دلایل تاریخی ثابت کند لاجرم زمان انشاء اوستا نیز نامعلوم ماند... 📚پورداود، ابراهیم (متوفای 1347 خورشیدی)، گات ها کهن ترین بخش اوستا، ص44، ناشر: اساطیر. 🆔 @masaf_ofogh
📸 موبد اردشیر آذرگشسب: ما هیچ اطلاعی در مورد زمان ظهور نداریم و اقوال در این زمینه به قدری اختلاف دارد که امکان جمع بین آن ها نیست! 📝 در آغاز این گفتار باید اعتراف نماییم که ما هنوز به تاریخ درست ظهور زرتشت دسترسی نداریم و نمی توانیم به طور قطع بگوییم این پیامبر باستانی در چه قرنی ادعای پیغمبری نموده است زیرا اقوال نویسندگانی که از دوره باستان تا به حال در این باره قلم فرسایی نموده اند و سنوات داده شده از سوی آن ها برای ظهور اشو زرتشت به قدری مختلف است و با هم چندان فاصله دارند که سازش میان آن ها به هیچ روی امکان پذیر نیست. 📚 آذرگشسب، اردشیر، مراسم مذهبی و آداب زرتشتیان، ص16، ناشر: انتشارات فروهر. 🆔 @masaf_ofogh
📸 احمد بن حنبل: لمس کردن و بوسیدن و کردن به منبر و قبر پیامبر اشکالی ندارد! 📝 پسر احمد بن حنبل می گوید از پدرم در مورد شخصی که منبر پیامبر را لمس می کند و با لمس آن تبرک می کند و آن را می بوسد و با قبر پیامبر نیز چنین می کند و هدفش تقرب به خداوند می باشد پرسیدم و پدرم (احمد بن حنبل) گفت اشکالی ندارد. 📚 العلل ومعرفة الرجال لابنه،ج2،ص492،ح3243 ط دار الخانی 🆔 @masaf_ofogh
09-Shabhaye_Pishavar.mp3
12.76M
🎵 شب نهم مناظره شب های پیشاور 🆔 @masaf_ofogh
📸 تحریف آیه ی 210 سوره ی مبارکه ی بقره از سوی میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاء الله - مدعی دروغین)! 👈 و این مضمونات در قرآن هم نازل شده چنانچه می فرماید «یوم یاتی الله فی ظلل من الغمام» و علماء ظاهر این آیه را بعضی از علائم قیامت موهوم که خود تعقل نموده اند گرفته اند که مضمون آن این است که روزی که می آید خدا در سایه از ابر و حال این که این مضمون در اکثر کتب سماوی مذکور است ... 📚 نوری، میرزا حسینعلی (ملقب به بهاء الله) (متوفای 1309 هـ)، ایقان، ص56و57. 👈 ترجمه ی صحیح آیه ی مذکور: آیا (پیروان فرمان شیطان، پس از این همه نشانه‌ها و برنامه‌های روشن) انتظار دارند که خداوند و فرشتگان، در سایه‌هائی از ابرها به سوی آنان بیایند (و دلایل تازه‌ای در اختیارشان بگذارند؟! با اینکه چنین چیزی محال است!) و همه چیز انجام شده، و همه کارها به سوی خدا بازمی‌گردد. ‼️ ملاحظه می فرمایید که این مدعی دروغین چگونه معنا و مفهوم آیه را تحریف کرده است! 🆔 @masaf_ofogh
📸 پناه بردن ابن الجوزی (عالم سرشناس اهل سنت) به قبور صالحین و در آن جا برای حل مشکلش! 📝 زمانی که از بیماری ام به فریاد آمدم و از درمان خودم عاجز ماندم به قبور صالحین پناه بردم و برای اصلاح امرم توسل کردم و لطف مولایم شامل حالم شد و مرا واداشت تا گوشه نشینی اختیار کنم با آن که آن را دوست نداشتم و قلبم پس از نفرتی که بود به من بازگردانده شد و عیب و نقص آن چه که آن را دوست داشتم به من نمایاند و سپس از بیماری غفلتم بیدار شدم ... 📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، صید الخاطر، ص130، تحقیق: أبی معاذ طارق بن عوض الله، الناشر: مدار الوطن للنشر، الطبعة: الأولى، 1437 هـ - 2016 م. 🆔 @masaf_ofogh
10-Shabhaye_Pishavar.mp3
11.03M
🎵 شب دهم و پایانی مناظره شب های پیشاور 🆔 @masaf_ofogh
📸 میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاء الله - مدعی دروغین): هرکس من را انکار کند یا با من دشمن باشد حرامزاده است! (2/1) 🆔 @masaf_ofogh
📸 میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاء الله - مدعی دروغین): هرکس من را انکار کند یا با من دشمن باشد حرامزاده است! (2/2) 🆔 @masaf_ofogh
🔺 میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاء الله - مدعی دروغین): هرکس من را انکار کند یا با من دشمن باشد حرامزاده است! 📝 به خداوند سوگند هرکس این فضیلت آشکار و روشن و متعالی را انکار می کند باید حال و وضعش را از مادرش بپرسد و چنین شخصی به اسفل (طبقات پایین) جهنم خواهد رفت. 📚 اشراق خاوری، عبدالحمید، مائده ی آسمانی،ج4، ص355، ناشر: موسسه ی ملی مطبوعات امری. 📝 به خداوند سوگند هرکس این فضیلت آشکار و روشن و متعالی را انکار می کند باید حال و وضعش را از مادرش بپرسد و چنین شخصی به اسفل (طبقات پایین) جهنم خواهد رفت. مطابق همین مضمون در لوح کربلائی محمد زمان قزوینی هم می فرمایند.قوله تعالی: بگو هرکس در قلبش دشمنی این غلام (بهاء الله) باشد شیطان در رختخواب مادرش رفته است ... 📚 اشراق خاوری، عبدالحمید، گنج شایگان، ص78و79، ناشر: موسسه ی ملی مطبوعات امری. 🆔 @masaf_ofogh
📸 دعای ملائکه برای زائران علیه السلام 📝 امام صادق (ع) می فرمایند : خداوند متعال هفتاد هزار فرشته را بر قبر حضرت امام حسين عليه السّلام موكّل ساخته كه همگى ژوليده و غمگين بوده و هر روز بر آن حضرت صلوات فرستاده و زائرينش را دعاء كرده و مى‏گويند : پروردگارا، اين جماعت زائرين حسين عليه السّلام هستند با ايشان چنين و چنان نما. 📚 کامل الزیارات،ص255،ح343وص256،ح345 ط دار الحجة 🆔 @masaf_ofogh
🔺حسنین علیهما السلام ، دو گل خوشبوی نبی صلی الله علیه و آله و سلم 📝 ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام نقل کرده است که آن جناب فرمودند: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم مى‏فرمودند: نور چشمم زنان بوده و گل خوش‏بوى من حسن و حسین علیهما السّلام می ‏باشند. 📚 کامل الزیارات،ص115،ح8 (نشر الفقاهة) 🆔 @masaf_ofogh
📸 توییت جالب توجه یک پزشک مسیحی اهل لبنان و ساکن ایتالیا 📝 وی نوشته است: دیروز در هنگام شیفت کاریم و پس از سر زدن به بخش قرنطینه در حیاط خارجی، وارد دفترم شدم.در دفترم تصویری از [حضرت] مریم و [حضرت] عیسی وجود دارد.نماز خواندم و نذر کردم که اگر پس از اتمام این بیماری واگیردار جان سالم از این جا به در بردم سه مرقد را زیارت کنم: 1- مرقد [امام] حسین [علیه السلام] 2- ضریح شهید عماد مغنیه در لبنان 3- ضریح شهید قاسم سلیمانی در کرمان 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موبد اردشیر خورشیدیان (رییس انجمن موبدان زرتشتیان ایران): قیام (ع) یک انقلاب با شکوه معنوی است/ما زرتشتیان از این انقلاب معنوی درس های فراوانی گرفته ایم/زرتشتیان از کهن ترین زمان در شهادت امام حسین (ع) متاثر شده اند/ما زرتشتیان در مجالس عزای امام حسین شرکت کرده و می کنیم و در غم شما شیعیان شریکیم/ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (ع) در تاریخ بی نظیر است/من از کودکی در مجالس امام حسین (ع) شرکت می کرده ام/حضرت امام حسین علیه السلام نماد عدالت است/خاک کربلا برای ایرانیان مقدس است و حرف برای گفتن دارد و یک خاک معمولی نیست 🆔 @masaf_ofogh
📸 توسل علیه السلام به محمد و آل محمد (علیهم السلام) در صحیفه ی سجادیه 📝 (13) دعای امام سجاد علیه السلام در هنگام طلب حاجات از خداوند چنین بود: . . . و از جمله حاجت و خواسته من اى پروردگار چنین و چنان است و حاجت خود را به یاد می آورى. سپس به سجده می روى و در سجده می گویى: فضل و بخشش تو مرا (از گرفتاریها) آرام نموده، و احسان تو مرا (بدرگاهت) راهنمایى کرده، پس از تو درخواست می نمایم به حقّ خودت و به حق محمّد و آل او، درودهاى تو بر ایشان باد، مرا نومید برنگردانى‏. 📚 الصحیفة السجادیة، صص84-86، تحقیق وتألیف: السید محمد باقر الموحد الأبطحی، الناشر: مؤسسة الإمام المهدی علیه السلام، الطبعة: الخامسة، 1423 هـ . 🆔 @masaf_ofogh
🔺 روایت صحیح : امام سجاد علیه السلام در اذانشان «حی علی خیر العمل می گفتند» و آن را همان اذان زمان پیامبر (ص) می دانستند! 📝 [امام] باقر و مسلم بن ابی مریم نقل می کنند که علی بن حسین [امام سجاد علیه السلام] اذان می گفت و هنگامی که به حی علی الفلاح می رسید می گفت: «حی علی خیر العمل» و می گفت: این همان اذان اولیه است. 📚 إبن أبی شیبة الکوفی، ابوبکر عبد الله بن محمد (المتوفی 235 هـ)، المصنف فی الأحادیث والآثار، ج2، ص27، ح2251، تحقیق: حمد بن عبد الله الجمعة/محمد بن ابراهیم اللحیدان، الناشر: مکتبة الرشد، الطبعة: الأولى، 1425 هـ - 2004 م. 🆔 @masaf_ofogh
✅ نفی برتری نژادی و نژاد پرستی از سوی علیه السلام 📝 امام سجاد علیه السلام می فرمایند: شرافت و برتری برای قریش و عرب وجود ندارد مگر با فروتنی و کرامت و بزرگواری برای ایشان نیست مگر به تقوا و عمل ارزشمند و مورد قبول نیست مگر آن که با نیت باشد و عبادت ارزش ندارد و قبول نمی گردد مگر با تفقُّه و مبغوض ترین مردم در نزد خداوند کسی است که خود را پیرو امامی بداند اما اعمال و رفتار او را نداشته باشد. 📚 الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (متوفاى328 هـ)،الکافی،ج 15، ص 535،ح 15128، ناشر: دار الحدیث‏، قم- ایران، الطبعة الاولى،1429هـ . 🆔 @masaf_ofogh
⭕️ توضیحات واحد افق مصاف در خصوص مطلب منتشر شده مبنی بر این که در کتاب علائم الدهور نوشته ابی علی الدبیزی پیش بینی امام علی علیه السلام در مورد آمده است: 1. کتاب علائم الدهور بر خلاف ادعایی که شده است و برخی سایت های عربی لینک دانلود کتاب را منتشر کرده اند وجود خارجی ندارد و لینک های دانلود بررسی شده همه غیر فعال هستند. 2. شخصیت ابی علی الدبیزی با ویژگی هایی که گفته شده است وجود خارجی ندارد. 3. در متن عربی منتشر شده ایرادهای عجیبی وجود دارد برای مثال در همان خط اول عبارت "تحین" باید "یحین" نوشته میشد که چنین خطای عربی در کنار سایر موارد، جعلی بودن متن انتسابی را اثبات میکند. 🌐 واحد افق جنبش مصاف 🆔 @masaf_ofogh
📸 حسن بصری (از بزرگان تابعین در نزد مخالفین شیعه): طلحه و زبیر از قاتلان عثمان هستند! 📝 اسرائیل بن موسى مى گوید شنیدم که حسن بصرى مى گفت: طلحه و زبیر به بصره آمدند و مردم به آنان گفتند که چرا به اینجا آمده اید؟ گفتند: ما طالب خون عثمان هستیم.حسن بصری گفت: سبحان الله! آیا مردم عقل نداشتند که بگویند: به خدا قسم کسى به غیر از شما عثمان را نکشته است؟ حسن بصرى گفت: هنگامی که علی به کوفه آمد ،آیا مردم کوفه عقل نداشتند که بگویند: ما تو را ضمانت نکرده و تو محل اعتماد و وثوق ما نیستی؟ 📚 الحاکم النیسابوری، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاى405 هـ)، المستدرک على الصحیحین، ج3، ص 128،ح 4606، تحقیق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990. 🆔 @masaf_ofogh
📸 فقیه شافعی که خود را از نسل امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانست! 📝 وفیها الشیخ تقی الدّین أبو بکر بن محمد بن عبد المؤمن بن حریز بن معلى بن موسى بن حریز بن سعید بن داود بن قاسم بن علی بن علوی بن ناشی بن جوهر بن علی بن أبی القاسم بن سالم بن عبد الله بن عمر بن موسى بن یحیى بن علی الأصغر 👈 بن محمد المتّقی بن حسن العسکری بن علی بن محمد الجواد 👉 بن علی الرّضا بن موسى الکاظم بن جعفر الصّادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین الشهید بن أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب الحصنی، نسبة إلى الحصن قریة من قرى حوران ثم الدمشقی الفقیه الشافعی. 📚 شذرات الذهب فی اخبار من ذهب،ج9،ص273 ط دار ابن کثیر 🔺همانطور که در قسمت مشخص شده آمده، این عالم و فقیه شافعی مذهب (أبو بکر بن محمد الحصنی) را از نسل محمد بن الحسن العسکری دانسته اند.حداقل چیزی که با این مطلب باطل می شود آناست که امام حسن عسکری صاحب فرزند بوده اند و این مطلبی است مسلم و قطعی و کسی هم به آن اعتراضی نکرده است. ‼️استدلال به این مطلب صرفا از باب الزام خصم می باشد و به معنای پذیرش اصل آن بر اساس نظر شیعه نیست. 🆔 @masaf_ofogh
🔺مختصری در مورد جریان انحرافی و مدعی دروغین «علیرضا بابایی آریا» ملقب به «منصور هاشمی خراسانی» 👈 جریان استعمار در طول تاریخ و به خصوص در سال های اخیر به منظور ضربه زدن به مکتب اهل بیت علیهم السلام به مجموعه اقدامات مختلفی دست زده اند که یکی از اساسی ترین این اقدامات فرقه سازی - به خصوص در مساله ی مهدویت - می باشد. 👈 در راستای همین سیاست، دو فرقه ی منحرف در سال های اخیر به شدت فعال شده اند: 1️⃣ فرقه ی انحرافی احمد بصری با ادعای یمانی و با روش نقل گرایی و استدلال به آیات و روایات 2️⃣ فرقه ی انحرافی منصور هاشمی با روشی که مدعی عقلانیت است 👈 در ظاهر این دو فرقه در تضاد با یکدیگر هستند.یکی با روش نقل گرایی و دیگری با روش عقل گرایی.ولی وقتی یک محقق به عقاید و آرای هر دو فرقه مراجعه می کند، متوجه می شود که هر دو فرقه از یک آبشخور تغذیه می شوند.زیرا انتها و هدف هر دو فرقه یک چیز می باشد و فقط راه و روش آن ها متفاوت است. 👈جامعه ی هدف احمد بصری: قشر مذهبی و احساسی با سطح اطلاعات دینی و عقیدتی پایین. 👈جامعه ی هدف منصور هاشمی: قشر تحصیلکرده و علاقه مند به استدلالات عقلانی ‼️احمد بصری به این دلیل نقل گرایی را انتخاب کرده است تا با استدلال به هر روایت ضعیف و جعلی بتواند ادعاهای خود را ثابت کند تا جامعه هدف خویش را به واسطه این استدلال ها جذب نماید. ‼️منصور هاشمی هم به این دلیل عقل گرایی را انتخاب کرده است تا بتواند با رد احادیث صحیح اهل بیت علیهم السلام به بهانه ی عدم حجیت روایت دلائل به ادعای خودش عقلی را اثبات نموده و بتواند روایات بر ضد خویش را رد کند تا جامعه هدف خویش را به واسطه این استدلال ها جذب نماید. 🔺منصور هاشمی که نام وی علیرضا بابایی آریا می باشد، متولد 1363 شمسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است و مدت کوتاهی در ایران مشغول فعالیت‏های فرقه ‏ای شد و پس از شناسایی و دستگیری وی توسط دستگاه قضایی و تحمل حبس، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را به شکلی سازمان یافته‏، با نام «نهضت علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز کرد. 🔺این جریان فعالیتش را تقریبا به طور رسمی از 5 سال پیش شروع کرده است و با انتشار چند کتاب و راه اندازی سایت و استفاده از فضای مجازی در حال تبلیغ می باشد.علیرضا بابایی بر خلاف احمد بصری که با ادعاهای بسیاری وارد عرصه تبلیغ شد، مدعی است که هیچ ادعایی ندارد و فقط آمده است برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج)! اما وقتی به کتب وی رجوع میکنید متوجه می شوید که این سخن وی فقط یک ادعا می باشد.چرا که او در عین بی ادعایی ادعاهای بسیار گزافی را مطرح کرده است که کمتر از ادعاهای احمد بصری نمی باشد! ✅ ان شاء الله سلسله نقدهایی بر ادعاهای وی به همراه انحرافات فکری و عقیدتی این مدعی دروغین در کانال قرار خواهد گرفت. 🆔 @masaf_ofogh
📸 خوف و اختفاء امام زمان از دشمنان؛ نقص و عیب یا سنت الهی؟ (قرطبی عالم و مفسر بزرگ پاسخ می دهد) 📝 {قرطبی می گوید} و این آیه به کسانی که می گویند او (پیامبران الهی و از جمله حضرت موسی) نمی ترسد پاسخ می دهد و ترسیدن از دشمنان سنت خداوند در انبیاء و اولیائش می باشد با وجود این که آنان خداوند را می شناسند و به او اعتماد دارند. 📚 تفسیر القرطبی،ج11،ص202 ط دار الکتب المصریة 🆔 @masaf_ofogh
📸 ادعای عجیب و غریب و مضحک (مدعی دروغین) در مورد حروف مقطعه ی قرآن کریم! 🆔 @masaf_ofogh