eitaa logo
افق
3.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
250 ویدیو
49 فایل
واحد ادیان، فرق و قومیت‌های موسسه مصاف (افق) ارتباط با ما👇 my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
افق
‍ ✍️ تحریفی عجیب در نقل روایت/اگر این را بشنوید میرقصید!!! 🔺 یکی از موانع شناخت حقیقت در تاریخ، تغییر عبارات و کلمات و تحریف آنهاست. گاهی این تغییر و تحریف به گونه‌ای است که لبخند تلخی بر لبان انسان می‌نشاند. در برخی روایات و عبارات از واژه "رفض" و "رافضی" استفاده شده است که معمولا به معنی شیعه و شیعیان بکار برده شده است. 🔸 بر اساس نقل یکی از روایات، مخالفین شیعه گفته‌اند روایتی از امیرالمؤمنین علیه السلام شنیده‌اند که اگر آن را بازگو کنند، مردم رافضی یا شیعه می‌شوند اما همین عبارت در نقل از "لترفضتم" به معنی شیعه شدن تغییر یافته است به "لرقصتم" یعنی اگر این روایت گفته شود مردم میرقصند! 🔻 این گزارش در کتب اهل سنت اینگونه نقل و بررسی شده است: حَدثنِی مُحَمَّد بن عبد الله قَالَ حَدثنَا أَبُو دَاوُد عَن شُعْبَة قَالَ لقد حَدثنَا الحکم عَن عبد الرَّحْمَن بن أبی لیلى عَن عَلیّ بِشَیْء لَو حدثتکم 👈لرقصتم وَالله لَا تسمونه منی أبدا. وَحدثنَا بِهِ مَحْمُود بن غیلَان مثله وَقَالَ 👈لترفضتم قَالَ أَبُو عَبْد الرَّحْمَن وَهُوَ أشبه. 📚 العلل و معرفة الرجال، ج ۳، ص ۳۵۴ و ۳۵۵، ح۵۵۶۹ و ۵۵۷۰، ط دار الخانی 🔸شعبه بن الحجاج می‌گوید عبدالرحمن بن ابی لیلی از قول علی بن ابی طالب چیزی را برای ما نقل کرد که اگر برای شما نقل کنم به رقص در خواهید آمد و هرگز آن را از من نخواهید شنید. احمد بن حنبل می‌گوید محمود بن غیلان هم مثل این روایت را برای ما نقل کرد که شعبه گفته است اگر برای شما بگویم رافضی خواهید شد. عبدالله بن احمد بن حنبل می‌گوید روایت با لفظ "رافضی خواهید شد" درست‌تر است. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیح موضوع و اهمیت کتاب الغارات 🔺 بخش عمده‌ای از زمان حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام که کمتر به آن پرداخته شده است. 🔸 البته باید توجه داشت اهمیت موضوع غارات و جایگاه نویسنده آن مشخص است اما این کتاب بطور کامل و کاملا صحیح در گذر تاریخ به دست ما نرسیده است. 🔸با این حال همچنان نسخه موجود می‌تواند برای پی بردن به مسائل تاریخی مورد استفاده پژوهشگران باشد. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ چگونگی شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها 👤 علامه سید جعفر مرتضی در کتاب خود چنین نقل می‌کند و می‌نویسد: 💠 فإن شرطة المأمون قد قتلوا هارون بن موسى أخا الرضا حيث إن هارون هذا كان في القافلة التي كانت تقصد خراسان وكانت تضم علوياً وعلى رأسها السيدة فاطمة أخت الرضا عليه السلام فأرسل المأمون إلى هذه القافلة فقتل وشرد كل من فيها وجرحوا هارون المذكور ثم هجموا عليه وهو يتناول الطعام فقتلوه وأما زعيمة القافلة السيدة فاطمة بنت موسى عليه السلام فيقال إنها هي الأخرى قد دس إليها السم في ساوة ولهذا لم تلبث إلا أياماً قليلة واستشهدت 📚 الحیاة السیاسیة للامام الرضا، ص ۴۲۸ 🔺 سربازان مأمون هارون بن موسی علیه السلام برادر امام رضا علیه السلام را به شهادت رساندند و هارون در قافله‌ای قرار داشت که عازم خراسان بود و حضرت معصومه سلام الله علیها هم در این قافله بود، مأمون سربازان خود را به سوی این قافله فرستاد و جنگی صورت گرفت و عده‌ای کشته شدند و هارون مجروح شد و بعد او در حالی که غذا می‌خورد کشته شد و حضرت معصومه سلام الله علیها در ساوه مسموم شد و به خاطر همین سم روزهای کمی زنده ماند و بعد به شهادت رسید. 🆔 @masaf_ofogh
✍️ حدیثی در جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها که قبل از ولادت ایشان فرموده شد 🔆 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 💠 إنَّ قُمَ‏ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فاطمه بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ ❇️ قم کوفه کوچک است. بدانید که خدای رحمان برای برای بهشت، هشت در قرار داده که سه درب آن به سوی شهر قم است. زنی در شهر قم وفات می کند که از فرزندان من و نامش فاطمه دختر موسی است. در قیامت با شفاعت او تمام شیعیانم وارد بهشت می شوند. 📚 محمد باقر مجلسى، بحار الأنوار، ج۵۷، ص۲۲۸ 🔸همانطور که مشخص است، روایت خبر از جایگاه والای حضرت معصومه سلام الله علیها دارد و درهایی که از بهشت به سمت ایشان برای امکان شفاعت تمام شیعیان وجود دارد. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ دو گزارش تاریخی مهم در خصوص قدمت شیعیان در ایران (طبرستان) 🔺 گاهی برخی ادعا می‌کنند که مردم ایران بعد از صفویه تشیع را پذیرفتند! این در حالی است که اسلام و تشیع در زمان اهل بیت وارد ایران شده و رفته رفته با پذیرش مکتب اهل بیت علیهم السلام در بین مردم این فکر رشد پیدا کرد. 🔸 در این زمینه دو گزارش مهم تاریخی از زمان طبری (صاحبت کتاب تاریخ و تفسیر) وجود دارد که در آن به گسترش شیعه در بین مردم طبرستان دلالت دارد تا جایی که حاکم آن منطقه هم از آن‌ها حمایت می‌کرده است. 🔸با توجه به زمان حیات طبری که در قرون اولیه اسلام بوده است این دو گزارش در بررسی وضعیت حداقل بخشی از مردم ایران کلیدی است. 💠 قال أبو بکر ابن کامل: ولم یکن فیه ذلک، وقد کان رجع إلى طبرستان فوجد الرفض قد ظهر، وسبّ أصحاب رسول الله صلى الله علیه وسلم بین أهلها قد انتشر، فأملى فضائل أبی بکر وعمر حتى خاف أن یجری علیه ما یکرهه، فخرج منها من أجل ذلک. 📚 الرومی الحموی، أبو عبد الله یاقوت بن عبد الله (المتوفى ۶۲۶ هـ)، معجم الأدباء أو إرشاد الأریب إلى معرفة الأدیب ،ج۶،ص ۲۴۶۴ 🔸ابوبکر بن کامل می‌گوید چنین نبود و طبری به طبرستان بازگشته بود و مشاهده کرد که رفض (رافضی گری) و سب اصحاب پیامبر صلی الله علیه [و آله] و سلم در میان اهالی آن جا پدیدار شده است و به همین دلیل فضائل ابوبکر و عمر را املا کرد تا جایی که ترسید آن چه دوست ندارد به سرش بیاید و به همین دلیل از آن جا خارج شد. 💠 وقال عبد العزیز بن محمد الطبری: أخبرنی غیر واحد من أصحابنا أنه رأى عند أبی جعفر شیخا مسنّا، فقام له أبو جعفر وأکرمه، ثم قال أبو جعفر: إن هذا الرجل ناله فیّ ما قد صار له علیّ به الحقّ الکثیر، وذلک أنی دخلت إلى طبرستان، وقد شاع سبّ أبی بکر وعمر فیهما، فسألونی أن أملی فضائلهما ففعلت، وکان سلطان البلدة یکره ذلک، فاجتمع إلیه من عرّفه ما أملیته، فوجّه إلیّ، فبادر هذا وأرسل إلیّ من أخبرنی أنی قد طلبت، فخرجت من وقتی عن البلد ولم یشعر بی، وحصل هذا فی أیدیهم فضرب بسببی ألفا. 📚 الرومی الحموی، أبو عبد الله یاقوت بن عبد الله (المتوفى ۶۲۶ هـ)، معجم الأدباء أو إرشاد الأریب إلى معرفة الأدیب ،ج۶، ص ۲۴۶۴ 👤 عبد العزیز بن محمد طبری می‌گوید: چند نفر از اصحابمان به من خبر دادند که فردی سن و سال دار را در نزد ابوجعفر طبری دیدند که طبری برای او بلند شد و وی را اکرام کرد. طبری گفت: این شخص نسبت به من به جایگاهی رسیده است که بر گردن من حق زیادی دارد و این بدان دلیل است که من وارد طبرستان شدم و سب ابوبکر و عمر در آن جا رواج یافته بود. به همین دلیل از من خواستند که فضائل آن دو را املا کنم و من چنین کردم و حاکم آن جا از این مساله بدش می آمد. کسانی پیش او جمع شده و آن چه من املا کردم را به او گفتند و به همین دلیل حاکم کسانی را فرستاد و سپس این مرد سن و سال دار کسی را پیش من فرستاد و به من خبر داد که حاکم مرا خواسته است. در نتیجه من از طبرستان خارج شدم و کسی متوجه من نشد و این مرد به دست آنان افتاد و به خاطر من هزار ضربه شلاق خورد. 🔸شاید یکی از دلایل و انگیزه‌های جعل ادعای حضور امام حسن، امام حسین و حتی ادعای حضور امیرالمؤمنین علیهم السلام در جنگ با ایرانی.ها پیدایش چنین فضایی در طبرستان بوده است. این احتمال به این شکل کاملا تقویت می‌شود که این رفتار مردم طبرستان را طبری دیده و از طرفی دیگر این شخص از اولین افرادی است که حضور اهل بیت علیهم السلام را در جنگ با ایرانی ها در کتاب تاریخ خود ادعا کرده است. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
افق
✍️ جدال احسن و جدال حرام در کلام معصوم: 🔺 زمانی که نزد امام صادق علیه السلام جدال اساساً باطل شمرده شد، ایشان با استناد به آیات قرآن و با ارائه استدلال منطقی به تفکیک دو نوع جدال احسن و باطل پرداختند. 🔸 در ادامه به بخشی از این روایت که در تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام آمده است اشاره می‌شود: 🔆 در تفسیر امام عسکری (علیه السلام) آمده است: 🔸 در محضر امام صادق (علیه السلام) بیان شد که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و ائمّه معصومین (علیهم السلام) از جدال و بحث در امر دین نهی فرموده‌اند، امام صادق (علیه السلام) فرمود: «نه! آن‌ها از مطلق جدال نهی نکرده‌اند، بلکه از جدال به وسیله غیر آنچه برتر از همه است نهی کرده‌اند آیا نشنیده‌اید که خداوند می‌فرماید: با اهل کتاب، جز به نیکوترین شیوه‌ای مجادله مکنید (عنکبوت/۴۶)؟! 🔸 و یا می‌فرماید: ادْعُ إلِی سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ، علما اینگونه بحث و جدل را به دین نزدیک می‌دانند و جدل به غیر این صورت را حرام می‌شمارند؛ خدا آن را بر شیعیان ما حرام کرده است؛ چگونه ممکن است خداوند همه نوع جدل را حرام بکند، درحالی‌که خود می‌افزاید: گفتند: جز یهودان و ترسایان کسی به بهشت نمی‌رود. (بقره/۱۱۱) پس فرموده است: این آرزوی آن‌هاست. بگو: اگر راست می‌گویید حجّت خویش بیاورید (بقره/۱۱۱) 🔸 بنابراین خدا علم راستین و حقیقت و ایمان را با آوردن برهان و دلیل همراه کرده است و آیا جز این است که در جدل با بهترین راه برهان و دلیل صحیح آورده می‌شود؟ سؤال شد: «ای پسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! جدل با بهترین راه و جدل با راهی که بهترین راه نیست، چیست»؟ فرمود: «جدل از راهی که بهترین راه نیست یعنی اینکه تو با یک شخص یاوه‌گو وارد مباحثه شوی و او تو را وادارد که به دروغ و باطل متوسّل شوی و به جای اینکه به او با برهان‌هایی که خدا معیّن کرده پاسخ دهی؛ لذا تو یا کلام او را انکار می‌کنی یا حقّی را که آن دروغگو می‌خواهد تا با آن باطل خود را ثابت کند، از ترس اینکه مبادا دروغگو از آن حق علیه تو استفاده کند انکار می‌کنی؛ زیرا نمی‌دانی [در صورت گفتن آن حق] چگونه می‌توانی از آن رهایی یابی. بر شیعه‌ی ما حرام است که برای برادران خود که [از نظر فهم برهان‌ها] ضعیف هستند و علیه یاوه‌گویان، مایه پیچیدگی و سردرگمی باشند. [این کار باعث شود که] یاوه‌گویان، ضعف شما و ضعف برهان شما را دلیل بر باطل‌بودن عقیده‌ی شما و حجّتی بر باطل خود قرار می‌دهند... ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ توصیه مهم امام باقر علیه السلام به شیعیان برای زمان غیبت و تحقق فرج 🔺 ابوحمزه ثمالی می‌گوید از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمودند: نزدیک‌ترین مردم و داناترینشان به خداوند عزوجل و مهربان‌ترینشان نسبت به مردم، محمد صلی الله علیه و آله و ائمه اهل بیت علیهم السلام هستند. پس هر جا که آنان داخل می‌شوند داخل شوید و از هر آن که ایشان دوری می‌کنند شما نیز دوری کنید. - مقصود امام، حسین بن علی و فرزندانش علیهم السلام می‌باشند - چرا که حق در بین ایشان است و آنان اوصیاء هستند و ائمه در میان ایشان هستند. هرجا که آنان را دیدید از ایشان پیروی کنید و اگر روزی هیچ کس از ایشان را ندیدید به درگاه خداوند عزوجل استغاثه کنید و به سنتی که بدان عمل می‌کرده‌اید بنگرید و به آن عمل کنید و کسانی را که (قبلا) دوست داشتید دوست بدارید و بغض کسانی که در دل داشتید را در دل نگه دارید و در چنین حالتی فرج چه زود است. 📚 الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (المتوفى ۳۸۱ هـ)، کمال الدین و تمام النعمة، ص ۳۰۷، ح ۸، الناشر: مؤسسة الاعلمی، الطبعة: الأولى، ۱۴۱۲ هـ - ۱۹۹۱ م. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍️ اعتقاد شیعیان نسبت به قرآن در کلام عالم اهل سنت 🔻 رحمه الله هندی در خصوص اعتقاد شیعیان به قرآن کریم و عدم اعتقاد شیعیان به تحریف قرآن می‌نویسد: 🔸یکی از تهمت‌هایی که مخالفین شیعه همواره علیه شیعیان مطرح می‌کنند، مساله تحریف قرآن است. 💠 فلأن القرآن المجید عند جمهور علماء الشیعة الإمامیة الاثنی عشریة محفوظ عن التغیر والتبدیل، ومن قال منهم بوقوع النقصان فیه فقوله مردود غیر مقبول عندهم. 🔸قرآن کریم در نزد جمهور علمای شیعه‌ی امامیه‌ی اثنی‌عشری محفوظ از تغییر و تبدیل است هرکس از آن ها که قائل به تحریف به نقصان باشد کلامش در نزد آنان مردود است. 📚 الهندی الحنفی، محمد رحمت الله بن خلیل (المتوفى ۱۳۰۸ هـ)، إظهار الحق، ج ۲، ص ۱۱۳، الناشر: دار الجیل - بیروت ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ وداع جانسوز امیرالمؤمنین با حضرت زهرا سلام الله علیهما از زبان عالم اهل‌سنت 🔺شعراوی، مفسر و عالم نامدار اهل‌سنت در سخنان خود به عبارات امیرالمؤمنین علیه السلام با پیامبر صلی الله علیه و آله در هنگام دفن مخفیانه و شبانه حضرت زهرا سلام الله علیها می‌پردازد که این روایت در کتب شیعه نیز موجود است. 🔸این عبارات در بر دارنده نکات مهمی است که بر این اساس دعوت می‌شود کلیپ با دقت ملاحظه شود. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍ دو روایت در یک کتاب در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها که مکمل یکدیگر هستند 💢 صحیح بخاری، معتبرترین کتاب نزد اهل‌سنت است که تمام روایات آن را صحیح می‌دانند. بخاری در کتاب خود دو روایت نقل می‌کند که نتیجه‌گیری از این دو روایت بسیار روشن است. 🔻روایت اول: ▪️فَإِنَّمَا هِيَ بَضْعَةٌ مِنِّي، يُرِيبُنِي مَا أَرَابَهَا وَيُؤْذِينِي مَا آذَاهَا" (حضرت زهرا سلام الله علیها) پاره تن من است، مرا اندوهگين می‌كند آنچه او را اندوهگين سازد و اذيت می‌كند مرا آنچه كه او را اذيت كند. 📚 صحيح البخاری، ج ۶، ص ۱۵۸، ح ۵۲۳۰، كتاب النكاح، ب ۱۰۹ ـ باب ذَبِّ الرَّجُلِ عَنِ ابْنَتِهِ، فِي الْغَيْرَةِ وَالإِنْصَافِ. 🔻 روایت دوم: ▪️"فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رَسُولِ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم فَهَجَرَتْ أَبَا بَكْر، فَلَمْ تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حَتَّي تُوُفِّيَتْ" پس فاطمه دختر رسول خدا صلی الله عليه (و آله) بر ابوبكر خشم گرفت؛ و با ابوبكر قطع رابطه كرد تا اين كه وفات يافت. 📚 صحيح البخاری: ۴/۴۲، ح ۳۰۹۳، كتاب فرض الخمس، ب ۱ ـ باب فَرْضِ الْخُمُسِ. 📍قضاوت با محققین ارجمند ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍ قاعده عبدالبهاء، ضد تعالیم بهائیت! 🔸عبد البهاء ادعا می‌کند که اگر دینی سبب کشتار و جنگ و خشونت شود دین نیست. 📚 اشراق خاوری، پیام ملكوت، ص ۴۴ 💢 بر اساس این سخن، بابیت دین نیست! چرا که آن‌ها جنگ و دعواهایی (برای كسب عنوان من يظهره اللهي) راه انداختند به دستور و تحریک باب در سه نقطه از ایران کشتار و جنگ‌های خونینی راه افتاد و باب به طور مستقیم دستور به کشتن غیر بابی‌ها را صادر کرد! 🔸 همچنین بر اساس این سخن، بهائیت هم دین نیست! چرا که بهاء الله با برادرش صبح ازل و به تبع آن با ازلیان درگیر شد. عباس افندی با برادرش محمد علی افندی درگیر شد. شوقی با پیروان قدیمی بهائیت دچار دشمنی و کینه شد و روحیه ماکسول همسر شوقی افندی و سازمان ایادی با میسن ریمی رئیس هیئت بین المللی بهائی درگیر شد! 💢 پس در نتیجه آنچه عبدالبهاء در این زمینه ادعا کرده بود بر سر بابیت و بهائیت آمد و همین نشان دهنده باطل بودن این مدعیان دروغین است. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
‍ ✍️ گفت: خدا چیست؟ از چه جنسی است؟ 🔺 یک مهندس کامپیوتر را تجسم کنید که یک دنیای مجازی دیجیتال خلق می‌کند که همانند جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، موجودات مختلفی در آن وجود دارند و به طریقی که هنوز برای علم روشن نشده است، موجودی مجازی خلق کرده است که همچون انسان درک و شعور دارد و ما آن را آتمن می‌نامیم. به نظر شما این مهندس کامیپوتر چگونه می‌تواند برای دنیای صفر و یک آتمن توضیح دهد که در دنیای واقعی حجم چیست؟ یک متر چه درازایی دارد؟ سنگینی آهن و پر با هم چه تفاوتی دارند؟ شوری نمک و شیرینی شکر چه مزه‌ای است؟ تفاوت رنگ آسمان آبی و خاک تیره در دنیای واقعی چیست؟ 🔸این تشبیه کامل نیست ولی می‌تواند تا حدودی در درک این اعتقاد شیعه راهگشا باشد که خداوند فراتر از آن است که ما به کمک وهم و تخیل خود او را وصف کنیم یا او را به چیز دیگری تشبیه کنیم که برای ما قابل درک باشد. به عبارت دیگر ما انسان‌ها نمی‌توانیم، چیستی خداوند را درک کنیم. ولی آیا این به معنای آن است که نمی‌توانیم به خداوند بیندیشیم یا هیچ معرفتی از وی نمی‌توانیم داشته باشیم؟ خیر. که در ادامه در این خصوص صحبت خواهیم کرد. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍ قدمت اعتقاد به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام اهل‌سنت 🔺گاهی برخی شبهه‌ای بی‌اساس را مطرح می‌کنند که بر اساس آن، اعتقاد به شهادت دختر پیامبر صلی الله علیه و آله را از مسائلی می‌دانند که به تازگی مطرح شده است. این در حالی است که اسناد قطعی متعددی بر خلاف این ادعا وجود دارد. برای مثال ضرار بن عمرو که از بزرگان معتزلی اهل‌سنت بوده و تاريخ وفات وی ۱۸۱ تا ۱۹۰ ذکر شده است. او ضمن اشاره به عقيده شيعيان در زمان خود، می‌نويسد: 🔻وأن أبا بکر وعمر ظلما وضربا فاطمة بنت رسول الله بنت رسول الله حتى ألقت جنينا... [شيعيان بر اين اعتقاد هستند که] ابوبکر و عمر به فاطمه ظلم کرده و او را زدند تا اينکه جنينی را سقط کرد... 📚التحریش، ضرار بن عمرو ص ۵۲ 🔸یکی از مطالبی که در اين گزارش حائز اهميت است، اشاره به عقيده شيعيان در قرن دوم هجری نسبت به مجروح شدن حضرت و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها است که منجر به سقط جنین ایشان شده است. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍ علی محمد باب (مدعی دروغین) و وجوب نزدیک کردن کودکان ۱۱ ساله به یکدیگر برای ازدواج! 🔺در تعالیم باب آمده است که از یازده سالگی باید کودکان را برای باقی گذاشتن نسل به یکدیگر نزدیک کرد و ترک این کار باعث از بین رفتن تمام اعمال ترک کننده این عمل واجب می‌شود!!! ▫️فرض علي كل نفس ان يستبقي من نفسه من نفس فلتقرنن بينهما بعد ما قضي احدي عشر سنه و من يقدر و لا يقترن يحبط عمله 🔸بر همه واجب شده است که بعد از خود نفسی (نسلی) باقی بگذارند. پس باید بعد از اتمام یازده سالگی آنها (کودکان) را به هم نزدیک کنید و هر کس بتواند اما این نزدیکی را ایجاد نکند، اعمالش حبط می‌شود. 📚 بیان عربی، علی محمد باب واحد ۸ باب ۱۵ 🔸و البته خود بهاء الله نیز بارها به این احکام افتخار کرده است و قسم می‌خورد یک حرف از عبارات این کتاب نزد او از هر آنچه در آسمان‌ها و زمین است با ارزش‌تر است. 📚 اسرار الآثار خصوصی، فاضل مازندرانی ج ۵ ص ۳۳۳ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
حضرت خدیجه افضل است یا حضرت زهرا سلام الله علیها؟! 🔺صالحی شامی، از علمای پر آوازه اهل‌سنت کتابی دارد به نام "سبل الهدی و الرشاد" و در آن عبارتی جالب را نقل می‌کند. 🔸او می‌نویسد از عالم بزرگ "ابوبکر بن داود" سؤال کردند: آیا خدیجه افضل است یا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؟! پاسخ داد: "(ان فاطمة بضعة منی) ولا أعدل ببضعة رسول الله أحدا" 💢 فاطمه پاره وجود پیغمبر است و من نمی‌توانم کسی را همتای پاره وجود پیغمبر به شمار آورم. 📚 سبل الهدی والرشاد فی سیرة خیر العباد، محمد بن یوسف الصالحی الشامی، ج۱۰ ص ۳۲۸ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق) 🆔 @masaf_ofogh
✍ بهاء الله (مدعی دروغین) و دانش فیزیک هسته‌ای!!! 🔺 بهاء الله ادعا می‌كند اگر عدم لياقت و بلوغ مردم نبود، شیوه تبدیل مس به طلا و بالعکس را برای مردم تشریح می‌کرد. 🔸گاهی برخی از مبلغین بهائی از این موضوع به عنوان علم او حتی به دانش هسته‌ای یاد می‌کنند! البته دانشی که هیچوقت برای مردم به درستی مطرح نکرد اما با بررسی عبارتی از او مشخص می‌شود که شیوه این شخص مدعی در تبدیل طلا به مس چیزی جز همان اعتقاد قدما در این خصوص نبوده است. 🔸بهاء الله در یکی از نوشته‌هایش زمانی که می‌خواهد در مورد "اکسیر الهی" صحبت کند، مثالی از نحوه تبدیل مس به طلا می‌آورد و می‌گوید: در ماده نحاسی ملاحظه فرمایید كه اگر در معدن، از غلبه یبوست محفوظ بماند، درمدت هفتاد سنه به مقام ذهبی می‌رسد. 📚ایقان، بهاء الله ص ۱۰۴ 💢 توضیح این که ماده نَحاسِی (یا مس) به عقیده قدما پس از هفتاد سال ممکن است به طلا تبدیل شود مگر آنکه اکسید به آن برسد که در این صورت در زمان کمی از مس به طلا تبدیل می‌شود. ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
✍‍ دستور به کشتن اطفال و زنان و همچنین به غنیمت گرفتن دختران باکره در کتاب مقدس 🔺 یکی از اعتقادات مسلمانان این است که تورات و انجیل مورد تحریف جهت‌دار واقع شده‌اند. بر اساس این اعتقاد حضرت موسی و حضرت عیسی علیهما السلام صاحب کتاب آسمانی واقعی بوده‌اند اما در طول تاریخ مورد تحریف شده و اکنون مطالبی در این کتب وجود دارد که مخالف فرامین انبیاء الهی است. با شناختی که ما بر اساس آیات و روایات نسبت به انبیاء علیهم السلام به دست می‌آوریم، یک نمونه از این مطالب تحریف شده همین کلام منتسب به حضرت موسی علیه السلام است که دستور دادند اطفال را بکشند، زنانی که شوهر داشته‌اند نیز کشته شوند اما دختران باکره برای بنی اسرائیل باقی بمانند! 🔻در کتاب مقدس چنین آمده است: ۱۴- و موسی‌ بر روسای‌ لشکر یعنی‌ سرداران‌ هزاره‌ها و سرداران‌ صدْها که‌ از خدمت‌ جنگ‌ باز آمده‌ بودند، غضبناک‌ شد. ۱۵- و موسی‌ به‌ ایشان‌ گفت‌: «آیا همۀ زنان‌ را زنده‌ نگاه‌ داشتید؟ ۱۶- اینک‌ اینانند که‌ برحسب‌ مشورت‌ بلعام‌، بنی‌اسرائیل‌ را واداشتند تا در امر فغور به‌ خداوند خیانت‌ ورزیدند و در جماعت‌ خداوند وبا عارض‌ شد. ۱۷- پس‌ الان‌ هر ذکوری‌ از اطفال‌ را بکشید، و هر زنی‌ را که‌ مرد را شناخته‌، با او همبستر شده‌ باشد، بکشید. ۱۸- و از زنان‌ هر دختری‌ را که‌ مرد را نشناخته‌، و با او همبستر نشده‌ برای‌ خود زنده‌ نگاه‌ دارید. 📚 عهد قدیم، سفر اعداد، فصل ۳۱، فقره ۱۴ الی ۱۸ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh