🔸اپلیکیشن جامع نی نوازی، وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شد
🔹حامد امجدیان،متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ مالک اپلیکیشن جامع نی نوازی، ارشد حقوق، محقق فلسفه و اصول فقه، فعال بازار سرمایه، مدیر عامل شرکت فارس تجارت امجد (سهامی خاص) و نوازنده ساز نی، این اپلیکیشن را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرده است.
🔹امجدیان در خصوص این حرکت نیکو به قلم خویش وقفنامه ای تحریر نمودند که متن آن به قرار زیر است.
🔹«مصمم بودم که پس از اتمام امور اپلیکیشن جامع نی نوازی، به رسم بازاریانِ حبیب الله، کیسه ای از بهر درآمد دوخته و منفعتی نه چندان کلان از محل فروش هر نسخه اپلیکیشن جهتِ امرار معاش به دست آرم و ارتزاقی از این راه بر خود حلال کنم که حقیقتاً شرعاً و عرفاً حقی بود معین، مطلق و مفروض بر ذمه ام که ناگه خبرِ زلزله مهیب کرمانشاهان آنچنان در دلم آوار گشت که ذوق و رقبتِ درآمدزایی از این طریق بر خود حرام دانسته و کلاً چشم از چنین منفعتی فرو شستم و بی دل و دردمند و نالان به فکر چاره ای از بهر بازماندگان و تسکین دل دردمند فتادم.
در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است
خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی
در این احوالات به تمکین از رأی برادر که استادِ مسلمِ اقتصاد و تحلیلگرِ مالی و از خوشنامان بازار سرمایه است، اندکی تأمل کرده و النهایه سر تسلیم فرود آوردم و برآن شدم که به توصیه معنون ایشان، همه منافعِ مادی حاصل از فروش اپلیکیشن را به زلزله زدگان معِز و غم دیده استان کرمانشاه وقف کنم تا بلکه دلم اندکی از غم تهی گردد ور نه سزاوارِ غم زداییش کس نتواند که به جا آورد مگر ذات اقدس حق که هویتش بسیط محض است و احدی را بدو دسترسی نیست.
مورد موقوفه با شماره شامد ۱۶۰۶۷۸-۰-۶۳-۶۸۹۷۷۷-۲-۱ مادام العمر نفس نفیس واقف و بعد از ایشان به ترتیب با «رییس شورای عالی خانه موسیقی کشور» و پس از فوت ایشان تولیت با یکی از نی نوازان دلسوخته خواهد بود.
لذا بدین وسیله رسماً، عافیتاً، عاقلاً، مختاراً، فکوراً و قاصداً بالحکم و الموضوع اعلام اِشعار و اقرار می دارم که تمام منافع اپلیکیشن مذکور وقف مردم آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه است و جسارتاً ملتمسانه از همه نی نوازان شریف ایران زمین خواهشمندم که به رسم بزرگی حقیر را در امر مذکور یاری نموده تا به حول قوه ذات اقدس اله روزی از این غم به درآییم و در سرای معرفت شادان و غزلخوان همه به جشن بنشینیم.
حامد امجدیان ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تهران، محله شیخ هادی»
🔹امجدیان در این باره افزود:
در خصوص اپلیکیشن جامع نی نوازی
سه مورد رو خدمت دوستان عرض میکنم که زیاد مصدع اوقات نشم.
مورد اول؛ اینکه منافع مادی اپلیکیشن جامع نی نوازی کلاً وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شده و مستقیماً به حساب ۰۱۱۰۰۱۱۰۰۱۰۰۵ کمک های مردمی نزد بانک ملی واریز می شود.
کاربران عزیز که در کافه بازار اپلیکیشن رو به نسخه طلایی ارتقا میدن در این امر خیر شریک هستند و هیچ مبلغی به حساب من واریز نخواهد شد.
من از راه موسیقی کسب درآمد نمی کنم و فعال حقوقی بازار سرمایه( بورس و اوراق بهادار) هستم.
🔹مورد دوم؛ انشالله به زودی نسخه جدید اپلیکیشن جامع نی نوازی با فضای بصری دلنشن تر و محتوایی پربار تر منتشر خواهد شد که از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» به اطلاع دوستان عزیز خواهد رسید.
قبلاً بابت کم و کسر از محضر کاربران معز پوزش می طلبم.
🔹مورد سوم؛ سوال شده که افرادی بدون کسب اجازه، محتوای داخل اپلیکیشن جامع نی نوازی را در قالب های دیگری به قیمتهایی گزاف در رسانه های مجازی به فروش می رسانند نظرتان در این باره چیست؟
در پاسخ باید عرض کنم مشکلی ندارد. خداوند مالک حقیقی همه اموال است.
این اولین اپلیکیشن تخصصی کشور در حوزه ساز نی هفت بند ایرانی می باشد.
من برای ضبط گوشه های ردیف موسیقی ایران به روایت مرحوم استاد عبداله خان دوامی سه و سال و نیم به صورت مستمر وقت گذاشتم و قرار بود به طریق عقلا و بزرگان این آثار را به فروش برسانم و برنامه ریزی کرده بودم. اما ناگهان خبر زلزله مهیبِ استان کرمانشاه تمام وجودم را غمگین کرد و همان شب با مشورت اخوی ام( مشاور مالی و تحلیلگر بازار سرمایه) تصمیم گرفتم که درآمد اپ را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کنم.
#نی
#اپلیکیشن_جامع_نی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸سطحبندی مداحان در دستور کار بسیج/ شناسایی ۸۷۹ شهید مداح در کشور
🔹دومین نشست هیأت اندیشهورز سازمان بسیج مداحان ظهر امروز با حضور یدالله بهتاش مداح اهل بیت(ع)، علی اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام، عباس دلجو مداح اهل بیت(ع)، حجتالاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی، مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان کشور ، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و جمعی از اساتید و کارشناسان برگزار شد.
🔹ارجوانی اضافه کرد: در سال جاری بناست کنگره ملی شهدای مداح را در کشور برگزار کنیم.
🔹رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به ثبت اطلاعات ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور تصریح کرد: این افراد بناست با دستورالعملیهایی سطحبندی شوند تا در صورت نیاز به هرکدام براساس این سطوح آموزشهای لازم ارائه شود.
🔹وی افزود: در دوم شهریورماه بناست همایش روز قشر بسیج مداحان در سالروز شهادت میثم تمار در تهران برگزار شود.
🔹وی با ارائه پیشنهادی جهت برگزاری همایش روز قشر بسیج مداحان افزود: این همایش باتوجه به برگزاری در ایام متهی به ماه محرم نیاز است بهصورت گسترده و هزار نفری در سطح تهران و با حضور بزرگان این عرصه برگزار شود.
🔹اهمیت سطحبندی مداحان براساس توانمندیها
حجتالاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی نیز در این نشست اظهارداشت: برخی از مداحان، طلبهها و عوام مردم هنوز توجیه نشدهاند که این انقلاب مظلوم واقع شده است لذا باید برروی محتواسازی بسیار تمرکز کنیم تا با ارائه مطلوب محتواها به دفاع از انقلاب بپردازیم.
🔹واضحی افزود: میتوان روزی به نقطهای برسیم که در یک سایت مداحان را براساس سطحبندی و توانمندی معرفی کنیم تا یک هیأت و مجموعه در مواجه با آنان بداند چگونه باید برخورد کند و انتظار داشته باشد.
#مداحی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸 ناگفتههایی از موسیقی «شبی که ماه کامل شد»
🔹 خاموشی ملودی عاشقانهآهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با اشاره به جزییات فرآیند ساخت موسیقی متن این اثر سینمایی از سومین همکاری با نرگس آبیار بعد از فیلمهای «شیار ۱۴۳» و «نفس» گفت.
🔹مسعود سخاوتدوست آهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که این روزها به پرفروشترین فیلم در حال اکران سینماهای کشور تبدیل شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه همکاری با نرگس آبیار در این پروژه سینمایی گفت: آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» سومین همکاری من با خانم آبیار بعد از فیلمهای «شیار ۱۴۳» و «نفس» است و در این اثر هم مانند دو اثر دیگر تغییراتی اساسی در نگرش زیباییشناسانه کارگردان رقم خورده است که طبیعتاً بیتاثیر در روند شکلگیری اجزای دیگر همچون موسیقی نبوده است.
🔹روایت یک مسخ به زبان موسیقی
سخاوتدوست درباره تفاوت ساخت موسیقی متن فیلم «شبی که ماه کامل شد» با آثار دیگر آبیار افزود: موسیقی «شیار ١۴٣» همانند فیلمش لطافتی زنانه همراه با کشمکشهای درونی مادرانه را روایت میکرد و نتیجه کار در یک لالایی خلاصه میشد. موسیقی «نفس» نیز یک فانتزی کودکانه را صورتی شنوایی میبخشید، اما موسیقی «شبی که ماه کامل شد» داستان مسخ و دگردیسی انسانی است که در طول روایت مانند روایت کافکا تغییر ماهوی بلکه وجودی میدهد. تغییری که نه در ساحت جسم بلکه در ساحت روح و در سطح آگاهی شکل گرفته و نخست باور را تسخیر میکند و در نهایت احساسات را تحت سلطه خود میگیرد.
🔹این آهنگساز بیان کرد: من معتقدم درک نحوه برخورد صوتی با صحنههای فیلم بدون در نظر گرفتن لایههای زیرین تفکر کارگردان، کاری بیهوده است و حاصلی کلیشهای هم به بار میآورد. به همین جهت منطبق شدن گفتمان فلسفی آهنگساز و کارگردان، بیش از هر زمان دیگری در چنین فیلمی حائز اهمیت میشود.
🔹وی افزود: درعین حال درک عمیق خانم آبیار به عنوان کارگردانی مولف، از موسیقی و کارکرد آن و همچنین جسارت ایشان در مواجهه با ایدههای نو باعث شد که در ساختار آهنگسازی با آزادی بیشتری به دنبال ملودیسازی و سازبندی بروم و استایل صوتی کار را به صورت الکترو آکوستیک بنا کنم. تجربهای که پیشتر در موسیقی فیلم «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری هم به صورت تجربی آزموده بودم، اما در این فیلم با رویکردی آگاهانهتر آن را به کار گرفتم.
🔹بهرهمندی از لطافت ملودیهای بلوچ
سخاوتدوست درباره کارکرد ملودیهای مرتبط با موسیقی اقوام بلوچ در آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» توضیح داد: ملودیهای بلوچی که در ابتدای فیلم نوعی لطافت طبیعی را همراه دارد، در طول اثر دستخوش تغییرات ماهوی شده و همانند شخصیت مسخ شده فیلم دگرگون میشوند؛ دگرگونیای که نه الزاماً همراه با ارزش داوری اخلاقی نیست بلکه صرفاً توصیفی از شرایط روانی انسانهای درون داستان است.
🔹وی افزود: ضمن اینکه همنوازیهای پی در پی سازهای بادی بلوچی و عربی که نمادی از رویکردهای مذهبی حاکم بر فیلم است، همراه با زخمهها و کشیدگی آرشه بر ساز کمتر شنیده شده «دلربا»، نوعی خشونت توأم با عشق را تداعی میکند و در نهایت گروه سازهای زهی سمفونیک که در این اثر صرفاً بستر شکلگیری موارد مذکور را فراهم کردهاند. این موارد از خصوصیات ارکستراسیون موسیقی این فیلم به حساب میآید.
🔹آهنگساز «شبی که ماه کامل شد» در ادامه تأکید کرد: خودم معتقدم هارمونی در این اثر به جهت قضا و بافت میکروفونیک، بر هموفونیک غلبه دارد. این شرایط مانند خود فیلم است که هوشمندانه و باظرافت نشان میدهد چگونه لایههای پنهان روان آدمی، تحتتأثیر باورهای جزمی، عمیقترین و اصیلترین احساسات یعنی «عشق» را هم قربانی توهمات میکند.
🔹وی در پایان گفت: افکتهای خاص و مصنوعی اضافه شده به سازهای زهی در موسیقی این اثر نیز راوی این خشونت ناشی از جهل معرفتشناسانه است که در انتهای اثر در بستری تراژیک فروکش میکند و خاموش میشود، در حالی که کار از کار گذشته و راهی برای بازگشت ملودی عاشقانه باقی نمانده است.
#موسیقی_متن
#شبی_که_ماه_کامل_شد
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸«برخیزید» منتشر شد/ روایتی جامع برای شناخت آهنگساز سرودهای انقلاب
🔹کتاب «برخیزید» مجموعه خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان از آهنگسازان و مدیران تاثیرگذار حوزه موسیقی انقلاب اسلامی، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «راهیار» منتشر شد.
🔹کتاب «برخیزید» مجموعهای از خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان را در خود جای داده است. شاهنگیان تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرودهای انقلابی نظیر «برخیزید ای شهیدان راه خدا» و یا «خمینی ای امام» را بر عهده داشته است. وی پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ نیز در سمت ریاست شورای شعر و موسیقی صداوسیما فعالیت داشت.
🔹کتاب «برخیزید» به دنبال بیان این موضوع است که مساجد، مدارس دینی، روضهها، هیئتها، انجمنهای اسلامی و جلسات قرآن در جهت تربیت مردم فعالیت کردند و به عنوان یک عامل اصلی در کنار هم آمدن بدنه انقلاب شناخته میشوند. بستر این هستهها و مراکز انقلابی، فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی بوده، از اشعار و ترانههای اعتراضی و انقلابی گرفته تا پوسترها، کارت پستالها، دیوار نوشتهها، نمایشنامهها و تئاترها، مستندها، عکسها و… همه و همه ابزاری بودند در دست هنرمندان و مردم تا به گسترش و عمق فکری و عینی انقلاب یاری رسانند.
🔹این کتاب به کوشش روحالله رشیدی و در ۲۰۷ صفحه، با قطع رقعی و قیمت ۲۴ هزار تومان به چاپ رسیده است.
🔹تهیه این کتاب و سایر کتابهای انتشارات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «راهیار»، از طریق تارنمای عماریار به آدرس http://www.AmmarYar.ir ، شماره تلفنهای ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴، ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ و فروشگاههای معتبر محصولات فرهنگی سراسر کشور امکانپذیر است.
#سرود_های_انقلابی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸مزاحم ترانه های سخیف نشویم!
🔹عبدالجبار کاکایی معتقد است در تمام فرهنگهای دنیا، ترانههای سخیف وجود دارد اما ما با برخورد سلبی با این ترانهها، آنها را به یک معضل تبدیل کردهایم.
🔹 او در ادامه در این باره گفت:«همه نظامهای فرهنگی، یک در پشتی برای انتشار این آثار دارند تا این آثار تلنبار نشود، به زیر زمین نرود و خیلی جامعه را تحت تاثیر قرار ندهد. بزرگترین عیب نظام فرهنگی ما این بوده که برای این گونه ترانهها ایجاد مزاحمت یا از آن استفاده ابزاری کرده است.»
🔹 با وجود اظهار نظر این عضو شورای ترانه و موسیقی وزارت ارشاد، ذکر این نکته ضروری است که وظیفه دستگاههای حاکمیتی، نظارت بر پاسداشت زبان فارسی است و نمی توانند درباره آن بی تفاوت باشند.
#ترانه_های_سخیف
#عبدالجبار_کاکایی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸به بهانه تعبیر قابل تامل حسین علیزاده درباره کیهان کلهر
«مواظب دایناسورهایمان باشیم»
🔹تعبیرها درباره کیهان کلهر و کمانچهاش بیشمار است اما این بار حسین علیزاده در گوش همسر او تعبیر قابل تاملی به کار برده است. زهره سلطان آبادی، همسر کیهان کلهر در حاشیه حضور سرزده حسین علیزاده در کنسرت «شهر خاموش» کلهر، تصویری از لحظه دیدار این دو نفر را که آزاده بشارتی آن را به ثبت رسانده است، در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و با اشاره به حسین علیزاده نوشته:«چند شب پیش به تماشای یکی از کنسرتها آمده بود. وقت خداحافظی در گوشم گفت: زهره! ایشان از آخرین دایناسورها هستند. به خوبی مواظبشان باش!» این تعبیر از زبان حسین علیزاده که خود از نوازندههای سرآمد کشورمان است ما را بر آن داشت از چند نوازنده بزرگ سازهای اصیل کشور که هر کدام به نوعی «دایناسور» عرصه خود هستند و انقراض، آنها و سازشان را تهدید میکند بنویسیم.
🔹حسین علیزاده اول شهریور، 67 ساله میشود اما اندوختههای او از ردیف و سازهای ایرانی بیش از این عدد است. حسین علیزاده را بیشتر درحال زخمه زدن بر تار و بیشتر از آن بر سهتار دیدهایم. هرچند تعدادی چهره جوان موفق در عرصه سهتار داریم، اما هنوز راه درازی تا چون او شدن مانده است.
🔹کیهان کلهر
با موسیقی بیگانه هم که باشید، بعید است کیهان کلهر و کمانچهاش را نشناسید. این نوازنده اهل کرمانشاه سالهاست کمانچه را از پستو در آورده و با حضور در گروههای بینالمللی مانند «راه ابریشم» چهرهای جهانی به آن بخشیده است. حسین علیزاده معلم موسیقی او بوده است و به از این چه شادمانی؟
🔹کیخسرو پورناظری
او پدر تهمورث و سهراب است که حالا هر کدام رهرو راه پدر شدهاند. شناخت او از ساز تنبور و ظرفیتهای موسیقی کُرد باعث شد تا او تنبور را از حاشیه به متن بیاورد و گروههای موسیقی را مشتاق کند تا به فکر تلفیق و ترکیبهای نو با استفاده از این ساز باشند.
🔹عثمان محمدپرست
دوتار را خراسانیها هر کدام به شیوه خود جان بخشیدند. از نسل دوتارنوازان خراسان، قربان سلیمانیها، عسکریها، پورعطاییها رفتهاند و افراد دیگری مانند محمد یگانه، عثمان محمدپرست، غلامحسین سمندری و روشن گلافروز ماندهاند که هر کدام داستان بلندی از دوتار نوازی خاص منطقه خود هستند. هرچند برخی مانند محمدپرست دیگر نمیتوانند به خوبی قبل بنوازند اما هنوز سایهشان بر سر موسیقی غنیمت است.
🔹بیژن کامکار
او از تبار کامکارهاست و طبیعی است از اهالی سرزمین موسیقی باشد. علاوه بر خدمات ارزنده اش در احیای ساز رباب که این روزها مهجورتر از قبل است و جدای از همه نقشآفرینیهای بیژن کامکار، شاید بتوان او را شخصی دانست که دف را از عرصه مهجور خود به اجراهای عمومی آورد و آن را زنده کرد.
🔹کیوان ساکت
او نسبت به دیگر نوازندههای پیشکسوت این عرصه جوانتر است اما توانسته جای خود را میان نوازندههای نامی کشور باز کند. ساز تخصصی او بیشتر تار است. نواختن قطعههای کلاسیک غربی توسط سازهای اصیل ایرانی و پیوند نویی که میان این دو برقرار کرده، باعث شده است تا او به یکی از بیبدیلهای این عرصه تبدیل شود.
🔹حسن ناهید
اگر مولانا، شاعر «بشنو از نی چون حکایت میکند» هاست، حسن ناهید را میتوان خالق نواهای نی دانست. هرچند او اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام کرد که به دلیل جراحی ایمپلنت دیگر قادر به نینوازی نیست، اما تجربههای بیشمار او در برنامههای خارجی کنسرت سازهای ملی ایران آنقدر ارزشمند است که میتوان تا سالها از حضورش بهره برد. او یادگار هنری است که پشت به پشت و نسل به نسل، از ایرانی به ایرانی رسیده است.
#حسین_علیزاده
#کیهان_کلهر
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸آلبوم جدید ضد ترامپ اسنوپ داگ به زودی منتشر میشود.
🔹اسنوپ داگ آلبوم جدیدی منتشر خواهد کرد. این ایپی که Make America Crip Againنام دارد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا را به سختی به باد انتقاد گرفته و او را به بیتوجهی به بعضی گروهها متهم میکند.
🔹اسنوپ داگ، رپر سرشناس امریکایی شانزدهمین آلبوم استودیوییاش را روز ۲۷ اکتبر مصادف با جمعه ۵ آبان منتشر میکند. این دومین آلبومی است که در سال جاری میلادی از این هنرمند منتشر میشود. آلبوم قبلی او بهنام Neva Left در ماه می ۲۰۱۷، اواخر اردیبهشت ماه منتشر شد.
🔹اینطور که به نظر میرسد، آلبوم Make America Crip Again ادامۀ مشاجرۀ پرالتهاب اسنوپ داگ با رئیس جمهور وقت امریکا است. پیش از این اسنوپ داگ در موزیک ویدئوی قطعۀ Lavender از آلبوم Neva Left عروسکی از ترامپ را با گریم و لباس دلقک نشان داد و به او شلیک کرد. این موزیک ویدئو بسیار بحثبرانگیز شد و حتی عدهای آن را نوعی ترغیب به ترور ترامپ تفسیر کردند. ترامپ به این ویدئو در پیامی توئیتری واکنش نشان داد و تلویحا گفت که اگر این اتفاق در زمان پرزیدنت اوباما رخ میداد، اسنوپ نمیتوانست از آن جان سالم به در برد و قطعا کارش به زندان میکشید.
🔹اسنوپ داگ در این آلبوم که ۸ قطعه دارد با هنرمندان دیگری از جمله کریس براون و او. تی. جنسیس همکاری کرده است. او در قطعۀ عنوان آلبوم که با نام اختصاری M.A.C.A. نیز شناخته میشود رئیس جمهور امریکا را به خاطر بیتوجهی نسبت به تعداد زیادی از جوامع امریکایی مورد سرزنش قرار داده است و با اشاره به قضیه زانو زدن بازیکنان لیگ فوتبال امریکایی در زمان پخش سرود ملی از کالین کاپرنیک حمایت کرده است.
🔹 نخستین بار «کالین کپرنیک» کوارتربک تیم «سان فرانسیسکو» در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در زمان پخش سرود ملی به جای ایستادن، زانو زد، پس از این ماجرا دیگر ورزشکاران هم در اعتراض به خشونت علیه سیاهان از کپرنیک پیروی کردند و این اتفاق بارها در بازیهای لیگ امریکا رخ داد. ترامپ اما زانو زدن ورزشکاران را توهین به سرود ملی، پرچم و کشور میداند و بارها در پیامهای توئیتری خود به آنها تاخته است. عنوان آلبوم که به معنی «دوباره امریکا را فلج کنیم» است به شعار تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری (Make America Great Again) اشاره دارد که میگفت «دوباره امریکا را باشکوه سازیم». اسنوپ داگ معتقد است شعار ترامپ مبنی بر «دوباره باشکوه ساختن امریکا» به مسائل تبعیض نژادی برمیگردد و تمایل رئیس جمهور امریکا را برای بازگشت به آن دوران بیان میکند. او در تکآهنگ جدیدش به کنایه قهرمانان رنگینپوست امریکایی را تشویق میکند تا لیگ اختصاصی خودشان را راهاندازی کنند.
#ترامپ
#اسنوپ_داگ
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Dokhtare Man Donyaye Man.mp3
8.55M
🎵 دانلود آهنگ
🔸 « دختر من دنیای من »
🎤 خواننده :علیرضا بیرانوند
🔺 #روز_دختر
#پاپ
💐 ولادت حضرت معصومه (س) مبارک
🎼 کانال موسیقی مصاف
http://eitaa.com/joinchat/3029139456C6afb272d55
🔸نشست بررسی «سرقت هنری و بررسی حقوق مالکیت فکری آثار» برگزار می شود .
🔹نشست حقوقی با عنوان «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثار هنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان روز یکشنبه 16 تیرماه ساعت 16 در خانه موسیقی برگزار می شود.
🔹به گزارش سایت خانه موسیقی، نشست حقوقی «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثارهنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان با همکاری خانه موسیقی و موسسه حقوقی داتیکان در سالن اجتماعات ساختمان شماره1 برگزار می شود.
🔹در این نشست جمعی از حقوقدانان و هنرمندان به بررسی جنبه های مختلف موضوع سرقت هنری آثار و همچنین حقوق مالکیت فکری آثار هنری می پردازند.
🔹کاوه رضوانی راد(مشاور حقوقی خانه موسیقی)، دکتر کامبیز نوروزی(حقوقدان)، قطب الدین صادقی(کارگردان تاتر)، جواد طوسی(منتقد سینما و قاضی بازنشسته) و محمد حسین کیانی(استاد دانشگاه و مدیر مرکز مالکیت صنعتی ایران) هر یک موضوعی را مطرح خواهند کرد. همچنین حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی ایران) در آغاز جلسه پیرامون اهمیت رسیدگی به سرقت های هنری و موضوع کپی رایت سخن خواهد گفت.
🔹این جلسه روز یکشنبه، 16 تیرماه ساعت 16(4 بعد از ظهر) در خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک 270 برگزار می شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.
#سرقت_هنری
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 ویژوالایزر آهنگ
🔸 « سیندرلا »
🎙حسن حقیری
⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف
🔺 #آهنگ
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Hasan Haghiri - Cinderella.mp3
9.4M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ زیبا از محسن چاوشی به نام کلاغ رو سیاه
❤️ میلاد امام رضا(ع) مبارک
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🙏 سلام خدمت دوستان عزیز
🎙 اطلاعیه واحد موسیقی موسسه مصاف (masafmusic)
⭐️ عزیزانی که تمایل دارند در تیم رسانه واحد موسیقی فعالیت داشته باشند و ما را در این راه حمایت کنند لطفا به آی دی زیر اعلام آمادگی کنند تا توضیحات برایشان ارسال شود.👇👇👇
@mahdavimusic
@mahdavimusic
@mahdavimusic
📌 توجه: اضافه شدن به این تیم تنها نیازمند فعالیت در اینستاگرام میباشد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸ترانه سراها گول شرکت های موسیقی را نخورند!
🔹این جمله را محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرای 78 ساله کشورمان که بیشتر از نیم قرن فعالیت شاعرانه دارد، به ما گفت.
🔹ترانه خوب زیر2 میلیون تومان نیست
اندوه بزرگ محمدعلی بهمنی، شرکت های موسیقی هستند که سرشان را برای پیدا کردن ترانه خوب به درد نمی آورند. او با اشاره به تعداد زیاد ترانه سراهای خوب در کشور، به خصوص استان ها، بزرگ ترین مشکل ترانه سرایی کشور را این شرکت ها دانست و گفت: مشکل از ترانه ها نیست. مشکل از شرکت هایی است که ترانه خوب را قبول نمی کنند و به خاطر این که برای ترانه هزینه ای نکنند، بیشتر به دنبال ترانه های ضعیف تر و ترانه سراهای بی نام ونشان ترند.
🔹آن ها از این ترانه سراها، شعر می گیرند و به آن ها می گویند درعوض شما را در آینده موفق خواهیم کرد و با این ترفند، آن ها را فریب می دهند. بعضی از این شرکت ها هم افراد را راضی می کنند و می گویند با چهارصد هزار تومان 10 ترانه برایمان بنویس! او هم مهارتی ندارد و ترانه ای سر هم می کند.
🔹این در صورتی است که کمترین دستمزد برای یک ترانه خوب، دو میلیون تومان است و این قیمت با توجه به خواننده و محل پخش آن، بین 4 تا 6 میلیون تومان نیز، تغییر می کند. شرکت ها، به دنبال خرید ترانه سرا و خواننده اند.
🔹این شاعر و ترانه سرا اعتقاد دارد، این فریب شرکت ها، خواننده های زیادی را هم درگیر کرده است. او با توضیحی در این باره گفت: فرض کنید شرکت های مذکور به ترانه سراهایی که مدت ها با آن ها همکاری دارند بابت هر ترانه زیر 500 هزار تومان می دهند. معلوم است افرادی که ترانه های خوب دارند به طور مسلم حاضر به همکاری با آن ها نمی شوند. درباره خواننده های طرف حساب این شرکت ها نیز، همین وضع حاکم است. با آن ها قراردادهایی می بندند و می گویند پنج سال (بعضی هایشان حتی بیشتر) در اختیار مایید و باید آن چه ما می خواهیم بخوانید و لاغیر. با این شرایط، طبیعی است که ترانه سرا نباید به این خواسته شان تن بدهد. حتی اگر مبلغ باارزشی به او بدهند به شرطی خوب است که ترانه اش را در آلبوم خاصی کار کنند نه در کنار ترانه های ضعیف که شخصیت ترانه سرای خوب را هم زیر سوال ببرد. البته که در این شرایط خواننده و ترانه سراهای خوبی داریم که خودشان را درگیر این قضیه ها نمی کنند اما چیزی که از نظر شرایط ارجحیت دارد این است که این بخش باید برتر باشد؛ اما این طور نیست.
🔹استقبال مردم از ترانه های شرم آور عجیب است
شاعر شعر بهار بهار که بیشترمان آن را با صدای زنده یاد ناصر عبداللهی به خاطر داریم، معتقد است این شرکت ها به وزارت ارشاد هم نفوذ کرده اند و به همین دلیل است که با وجود رد برخی ترانه ها از سوی دفتر شعر باز هم شاهد منتشر شدن آن قطعه ها هستیم. او اضافه کرد: ترانه سراهای خوبی داریم که آثار باارزشی دارند، منتها آدم دلش نمی آید آثارشان را به برخی خواننده ها بدهد. برخی از ترانه سراها بالاخره بعد از مدتی تسلیم این شرکت ها و بعد از زمان کوتاهی متوجه اشتباه شان می شوند. منتها در آن شرایط دیگر نمی توان کاری کرد چون شرکت ها با آن ها قرارداد می بندند و آن ها طبق قرارداد موظفند چند سال برای این شرکت ها ترانه بفرستند. امیدوارم همین گوشه ها و اشارات از طریق این گفت وگوها، به دست کسانی که شعر خوب می گویند، برسد و متوجه باشند چه تصمیمی می گیرند.
#ترانه
#محمدعلی_بهمنی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸تألیف «تاریخ موسیقی ادیان» به پایان رسید/ تدوین یک مجموعه ۲۰ جلدی
🔹کیوان پهلوان مؤلف و پژوهشگر موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت هایش گفت: طی یکی دو سال گذشته به شدت درگیر تألیف مجموعه پژوهشی «تاریخ موسیقی ادیان» بودم که کار تألیف و گردآوری آن به اتمام رسیده و بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تا چند ماه آینده در قالب یک مجموعه چند جلدی در دسترس مخاطبان قرار گیرد. در این کتاب تلاش شده تا ضمن مطالعه دقیق کتابهای آسمانی از جمله قرآن کریم، انجیل و تورات ضمن معرفی تاریخ موسیقی در ادیان ذکر شده به آئینها و ادیان پیش از آنها نیز بپردازم.
🔹وی درباره پرداخت مؤلف به موسیقی هنرمندان شیعی در جهان اسلام افزود: آنچه از موسیقی جهان اسلام در این کتاب به آن پرداخته شده طرح مباحث در یک قالب کلی اما با روایتی کامل است که مذهب تشیع نیز ذیل جهان اسلام به حساب آمده و پیرامون موسیقی آن تحقیقاتی صورت گرفته است. البته موسیقی در جهان اسلام در یک فضای تقریباً یکسانی قرار دارد اما ممکن است وقتی از موسیقی کاتولیک و پروتستان صحبت میکنیم تفاوتهایی وجود داشته باشد ولی در مجموع سعی شده نکته مبهمی از موسیقی ادیان در این مجموعه پژوهشی باقی نماند. کما اینکه ما در آئین هندوئیسم و بودائیسم و بسیاری از آئینها نیز تحقیقاتی انجام دادیم که چند هزار صفحه شده و فکر میکنم میتواند مجموعهای قابل اتکا برای پژوهشگران حوزه موسیقی و مردم شناسی باشد.
🔹پهلوان در پایان صحبتهای خود بیان کرد: همان طور که قبلاً هم توضیح داده بودم تدوین مجموعه ۲۰ جلدی «فرهنگ تعزیه در جامعه ایرانی» از مدتها پیش به پایان رسید. در این کتابها که همراه با آثار نوشتاری اش بسته صوتی نیز منتشر شده، عناصر و اجزای مربوط به مجالس شبیه خوانی در تمام مناطق کشور با ذکر نمونههای مختلف چه در حوزه نمایشی و چه موسیقایی برای پژوهشگران و علاقه مندان ارائه شده است. تألیف این مجموعه بیست جلدی نتیجه بیش از ۲ هزار ساعت تصویربرداری و فایل صوتی من و متین رضوانی پور از هنرمندان و تعزیه خوانانی است که در تمام مناطق کشور مشغول به فعالیت هستند.
#موسیقی_ادیان
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸مخالفت فرمانداری با نامگذاری خیابانی به نام شجریان؟
🔹نامگذاری خیابان های پایتخت به نام هنرمندان با مرگ یک بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون آغاز شد. فروردین ماه بود که شورای شهر تهران پس از مرگ جمشید مشایخی با قید دو فوریت خیابان ج را به نام او تغییر داد.
🔹یک هفته بعد محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران پیشنهاد جنجالی را به شورای شهر داد که بر اساس آن برخی از خیابان های تهران به نام هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی و فروغ فرخزاد تغییر داده شود.
🔹این پیشنهاد بدون هیچ مخالفی و با 17 رأی موافق به تصویب شورای شهر رسید. اگرچه برخی این اقدام شورای شهر را تحسین برانگیز و بی سابقه خواندند، اما برخی هم به مخالفت با این اقدام برخاسته و اعلام کردند شورای شهر تهران به جای حل مشکلات شهر و مردم، اسم-فامیل بازی می کنند. گروهی هم اعتراض می کردند که چرا در میان نام این هنرمندان که برخی از آنها مخالف نظام هستند، اسمی از هنرمندان انقلاب نیست؟
🔹رئیس شورا تأیید نمی کند
اما و اگرها درباره این مصوبه جنجالی شورای شهر باعث شده است که این مصوبه تا به امروز و با گذشته نزدیک به سه ماه از تصویب آن، هنوز به شهرداری تهران ابلاغ نشود. در این میان، حتی خبرهایی از لغو این مصوبه به گوش می رسد. در جدیدترین اخباری که در فضای مجازی منتشر شده، گفته می شود که شورای شهر تهران مصوبه قطعی خود در مورد نامگذاری خیابان به نام هنرمندان را از فرمانداری تهران پس گرفته است.
🔹البته محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با ایرناپلاس این موضوع را تأیید نمی کند و ادامه می دهد: خبری از چنین اتفاقی در دستم نیست و من الان نمی خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم.
🔹حساسیت روی برخی از نام ها
در این میان، حسن خلیل آبادی یکی از اعضای کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران هم در گفت وگو با ایرناپلاس این موضوع را رد می کند. به گفته او، بخشی از این مصوبه به شهرداری ابلاغ شده است و بخشی از آن هم محل مناقشه است. از طرفی نسبت به نامگذاری بعضی از این خیابان ها نظراتی وجود دارد که شورا در حال رایزنی برای برطرف کردن مشکلات و حساسیت هاست. به اعتقاد او این حساسیت ها و اختلاف نظرها روی برخی از اسامی است و با گفت وگو حل می شود.
🔹اعتراض فرمانداری ملاک حقوقی ندارد
او در پاسخ به این سوال که امکان دارد با حذف دو یا سه نام از این لیست، بقیه نامگذاری ها انجام شود، می گوید: امیدوارم این نظر شما تحقق پیدا کند. در کمیسیون اعلام کردند که فرمانداری نسبت به بخشی از این نامگذاری ها اعتراض دارد.
🔹خلیل آبادی ادامه می دهد: در واقع هیئت انطباق به مصوبات شورا اعتراض می کند و این اعتراض باید طبق نص صریح قانون انجام شده و مشخصاً اعلام شود که بر اساس این ماده قانونی نسبت به این مصوبه مخالفت دارد. نامه ای که فرمانداری به شورا ارسال کرده است این ویژگی ها را ندارد و به هیچ بند قانونی اشاره نشده است و ملاک حقوقی ندارد و به صورت کلی اعلام شده است که ما به این نامگذاری اعتراض داریم.
🔹حالا باید منتظر بود و دید که نتیجه رایزنی های شورای شهر چه خواهد شد. آیا حساسیت های ایجاد شده باعث لغو کامل مصوبه خواهد شد یا نه، با حذف برخی اسامی حساسیت برانگیز اوضاع ختم به خیر می شود.
#شجریان
#نامگذاری_خیابان
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸درآمد باور نکردنی بعضیها از برگزاری کنسرتها!
🔹 از قدرتهای موسیقی یا مافیای موسیقی حرف میزنیم. پدیدهای که مانند همهجا با ورود پولهای بیرویه به دنیای موسیقی پا گذاشت و چنان قوی بود که انگار هیچکس توان مقابله با آن را ندارد. برخی از بازار کنسرتهای خوانندگان، درآمدهایی باور نکردنی کسب میکنند.
🔹خوانندگان مستقل هرازگاهی اعتراضی میکنند و دیگران هم گویا تشخیص دادند که حرف نزنند تا همان آب باریکهشان قطع نشود. اینبار میخواهیم ببینیم آیا گردش مالی در موسیقی ارزش ریسککردن دارد یا نه؟ برای خلق یک برند چقدر باید هزینه کرد و چقدر این برند به سازندگانش سود میرساند؟ برای ساخت یک آلبوم موسیقی در شرایط فعلی چقدر باید هزینه کرد؟ آیا هنوز آلبومهای موسیقی فروش میکنند؟ هزینههای تولید آلبوم موسیقی کجا برای تهیهکننده جبران میشود؟ قصه چیست؟
🔹هرچند نمیشود رقم دقیقی بهدست آورد، اما برای دو سطح از تولید آلبوم به دو عدد عجیب میرسیم. فرض کنید شما یک خواننده معمولی هستید که میخواهید آلبومی را با هشت قطعه منتشر کنید. شما باید برای این کار رقمی نزدیک به ۶۰۶ میلیون تومان کنار بگذارید. این شرایط برای یک آلبوم حرفهای و قوی، ویژهتر است. نزدیک به رقم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه این آلبوم میشود.»
🔹درحالیکه همه میدانند تولید آلبوم فقط ضرر است چرا باید فردی پیدا شود و پیامدهای این ضرر را بهجان بخرد. مهمترین دلیل تولید آلبوم برای خوانندگان و تهیهکنندگان، بهرهبرداری از آنها در کنسرتهاست. درواقع کنسرتها منبع اصلی درآمد تهیهکنندگان هستند. البته اگر کمی خوششانس باشند و بتوانند خارج از ایران، مخاطبان خود را پیدا کنند، میتوانند بهصورت دلار درآمد کسب کنند.
🔹با اینکه در شهرهای مختلف کشور، کنسرتهای متعددی برگزار میشود، اما مرکز اصلی و کانون توجه، تهران است. سالنهای اصلی را با هم مرور کنیم: سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی، ۲۱۰۰ صندلی دارد. مرکز همایشهای برج میلاد ۱۷۰۰ صندلی، اریکه ایرانیان ۸۰۰ صندلی و تالار وحدت ۹۰۰ صندلی دارند. بیایید تصور کنید میانگین بلیت کنسرت ۹۰ هزار تومان است. یعنی یک سانس برگزاری کنسرت، درآمد ۱۸۹ میلیون تومانی بههمراه دارد. البته که هزینههایی چون اجاره سالن، اداره اماکن، نور و تجهیزات و صدا، گروه و خواننده، تبلیغات رسانهای و درصد سایتهای بلیتفروشی از آنها کسر میشود. نهایتا برای هر سانس در بدبینانهترین حالت، ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برای کنسرتگذار میماند. این عدد را برای دو سانس در یک شب محاسبه کنید. حالا این رقم را در تعداد کنسرتهای داخلی و خارجی هر خوانندهای که خودتان دوست دارید ضرب کنید و ببینید چرا یک تهیهکننده حاضر است برای یک آلبوم و برای یکبار، رقم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کند. تهیهکننده با خواننده قراردادی معمولا پنج ساله میبندد و در هر زمان و مکانی که او بخواهد باید اجرا کند.
🔹محسن رجبپور، مدیر برنامههای حامد همایون، سال ۹۶ در گفتوگو با «صبح نو» گفته بود: «در کشوری که دنیا فکر میکند در آن کنسرت برگزار نمیشود یا برگزاری کنسرت با محدودیت روبهرو است، ما توانستهایم در مدت زمان پنج ماه در نیمه نخست سال ۹۶، حدود ۲۳۹ اجرا داشته باشیم. بهجز چهار یا پنج استان در تمام ایران کنسرت برگزار کردهایم.»
درست شنیدهاید. ۲۳۹ اجرا در پنج ماه. ماشین حسابتان را حتما همراه داشته باشید. بدیهی است که هزینهها در دو سال قبل پایینتر از الان بوده و ملاک محاسبه اعدادی نیست که در این گزارش آمده است. اما باز هم عدد شگفتانگیزی فقط برای یک خواننده و تهیهکننده بهدست میآید. این طوری است که برخی تهیهکنندههای خاص از کنسرتهای یک خواننده، درآمد ۵ میلیاردی در سال دارند.
#درآمد_کنسرت
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸به بهانه ربع قرن برگزاری جشنواره شعر رضوی
🔹علیجان سلیمانی یکی از شاعران پرآوازه جنوب استان کرمان، متولد ۱۳۴۱ و از اهالی شهرستان جیرفت است که با شعرهای منحصر بفرد خود، تا کنون برگزیده بلامنازع جشنواره های کشوری شعر رضوی و همواره برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، پیشگام بوده است.
🔹به بهانه ربع قرن برگزاری جشنواره شعر رضوی و به پاس زحمات شماله در عرصه های مختلف فرهنگی جنوب کرمان، تک بیتی از شعر هشت را تقدیم می کنیم.
هفت خان را سپری کرده دلِ من تا هشت
خان به خان یاورِ من هیچ نبود اِلا هشت
🔹حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز با تقدیر از تلاش های این شاعر جیرفتی عنوان می کند، سلیمانی با سرودن شعر پرمفهومِ هشت، عنوان برتر جشنواره شعر رضوی را به خود اختصاص داد و نام جیرفت و شاعران بنامش را بر سرِ زبانها انداخت.
🔹درواقع شماله را می توان از بنیانگذاران جشنواره شعر رضوی دانست که ارادت به علی بن موسی الرضا (ع) را در کلام خود نشان می دهد و شماله هم اینک ۳۰ سال است که به طور حرفه ای شعر می گوید و در سرودن اشعار طنز، تبحر قابل تحسینی دارد.
🔹شاید بتوان ادعا کرد که او جزو معدود شاعرانی است که بداهه، شعر می گوید و سلیمانی در دومین جشنواره شعر رضوی هم صاحب نام و با شعر امام رضا (ع) زبانزد شد.
شماله در این شعر اینگونه آورده است:
خاک پاکِ حرَمت بر سرِ گیسو زده ام
رو بروی حرَمت مانده و زانو زده ام
🔹علیجان سلیمانی که از مفاخر عرصه شعر ایران است، داوری تخصصی جشنواره های شعر استانی، دبیری جشنواره های ولایت و ریاست انجمن شعر جنوب استان کرمان را در کارنامه فرهنگی خود دارد.
🔹شماله به گویش محلی جنوب کرمان یعنی شعله آتش و درواقع وقتی که آتش، زبانه می کشد می گویند آتش شماله کشید.
🔹جشنواره کشوری شعر رضوی برای نخستین بار، سال ۷۶ در جیرفت پایه گذاری شد و از با سابقه ترین جشنوارههای شعر است که محورهای آن شامل شیوه زندگی و ابعاد زندگی امام رضا (ع) است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸سامان احتشامی: خوانندهگریز هستم!
🔹سامان احتشامی، نوازنده پیانو، علت کم کار کردن با خوانندگان و دلایل آن را توضیح داد. او تاکید کرد در همه دنیا خواننده سالاری وجود دارد.
🔹سامان احتشامی سال هاست نوازنده پیانوست. او جزو معدود نوازندگانی است که به دلیل تولید آثار ماندگار، شهرتی کسب کرده است. در کارنامه احتشامی، همکاری با خوانندگان خیلی کم دیده میشود.
🔹او به دلیل دیده نشدن نوازندگان، زیر سایه خوانندگان و همچنین دستمزد پایین آنها در کنسرتها، با خوانندگان همکاری ندارد. حالا این موزیسین قرار است که با روزبه نعمتالله، خواننده پاپ کنسرتی را برگزار کند که به این بهانه با احتشامی گفتگو کردیم.
🔹احتشامی درباره همکاری با خوانندگان گفت: «بسیار خواننده گریز هستم. تا جایی که بتوانم با خوانندگان کار نمیکنم چراکه خواننده را یک مجری مانند نوازنده میبینم. چگونه است که نوازنده از ابتدا تا آخر اجرای قطعه مینوازد و خواننده که فقط در بعضی قسمتها میخواند، کارش مورد توجه قرار میگیرد؛ ساز کمتر از کلام انسان مورد توجه قرار میگیرد البته در تمام دنیا خواننده سالاری وجود دارد که این موضوع موجب ناراحتی است.»
🔹وی افزود: «با وجود سختیهای نوازندگی هر کس بخواهد نوازنده کنسرت بشود باید سالها زحمت بکشد؛ زحمتی که دیده نمیشود. در سینما هم اینگونه است. ما بازیگران را بیشتر از کارگردانان میبینیم و وقتی فیلمی ساخته میشود، ابتدا بازیگر معروف میشود اما باید برنامهای باشد تا عوامل تاثیر گذار هم شناخته شود.»
🔹این موزیسین درباره علت همکاری با روزبه نعمت الله بیان کرد: «روزبه نعمت الله برایم خوانندهای متفاوت است. هم خود و هم صداش برایم خیلی عزیز بوده که با او کار کردم. من با اینکار میخواهم نشان بدهم که با خوانندگان مشکلی ندارم؛ این در شرایطی است که آنها اخلاق و رفتار را رعایت کنند. اگر خوانندگان درست کار کنند و حقوق نوازندهها رعایت شود، چرا با آنها کار نکنم. متاسفانه نوازندهها در احتساب هزینه اجرای کنسرت، رقم درخور جایگاهشان را دریافت نمیکنند. اگر نوازندهها یک هفته کار نکنند و اعتصاب کنند قطعا با آنها این رفتار نخواهد شد.»
🔹احتشامی ادامه داد: «روزبه نعمتالله خواننده خوبی است و صدای بسیار گرمی دارد؛ ما از قدیم با هم رفاقت داریم. قرار است دو قطعه از آهنگهای روزبه را با تک نوازی پیانو اجرا کنیم. امکان دارد که یک قطعه را برای شور و هیجان جمع به شکل بی کلام اجرا کنم البته این موضوع بستگی به شرایط کنسرت دارد.»
🔹روزبه نعمتالله به همراه سامان احتشامی دوم مرداد در برج میلاد روی صحنه خواهند رفت.
#سامان_احتشامی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Mokhtar.mp3
7.34M
🎵 آهنگ
🔸 « مختار »
🎙 ترانه سرا، آهنگساز و خواننده: شاهین اَسنا
🎛 میکس و مستر: شروین معینی
🌄 طراح کاور: علی صدری
⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف
🔺 #آهنگ
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸پشت پرده مافیای بزرگ موسیقی
🔹از قدیم گفتهاند ماه هیچ وقت پشت ابر باقی نمیماند. به احتمال زیاد محمد معتمدی با اعتقاد به همین اصل است که از آبان ماه سال گذشته چالش مافیای کنسرت را به راه انداخته است. او هر چند ماه یک بار با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود با اشاره به یکی از بزرگترین سایتهای فروش بلیت کنسرت، از وجود یک مافیای بزرگ میگوید. این خواننده سنتی ادعا کرده که مافیای کنسرت از وزیر ارشاد قویتر است.
در ادامه بیشتر از این ادعا خواهیم گفت.
🔹اول: حساب سرانگشتی فروش مافیا محمد معتمدی در تازهترین نقد خود با استفاده از یک محاسبه کوتاه، درآمد سالانه مافیا را ۱۵ میلیارد تومان برآورد کرده است. او میانگین قیمت بلیت کنسرت در این روزها را ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته و این رقم را در کنار بودجه سالانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد، یعنی حدود ۱۰ میلیارد تومان گذاشته و به این نتیجه رسیده که درآمد این مافیا ۱.۵ برابر کل بودجه موسیقی کشور است. البته معتمدی اشارهای هم به گردش حدود ۳۰۰ میلیاردی این مافیا داشته که موجب اعطای تسهیلات و گشایش اعتبارات سنگین است.
🔹دوم: مافیای مورد نظر در دسترس است، سایتی که محمد معتمدی از صاحب آن به عنوان مافیای کنسرت یاد میکند، یکی از بزرگ ترین سایتهای فروش بلیت کنسرت در کشور است. به طوری که اگر آن را باز کنید، متوجه خواهید شد جمع بسیاری از خوانندههای بزرگ و کوچک، در آن حضور دارند. این سایت علاوه بر فروش بلیت کنسرت، بلیت تئاتر، همایش و جُنگ خنده هم در آستین دارد و البته، مختصات فروش فراتر از تهران است و به جزیره زیبای کیش هم میرسد. حرف درباره این سایت بسیار است، مثلا این که این سایت با گرفتن درصدی از خواننده، فروش بلیت او را حتی اگر خواننده اولی باشد، تضمین میکند و از طرفی اغلب بیلبوردهای تبلیغ شهری کنسرت در اختیار اوست. البته این رقم درباره خواننده اولیها بسیار بالاتر از دیگران یعنی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد فروش است.
🔹سوم: حرف حق با کیست؟ صاحب سایتی که محمد معتمدی از آن به عنوان مافیا یاد میکند تا به حال هیچ واکنش رسمی به ادعای این خواننده نداشته است. جالب این که بلیت سه کنسرت محمد معتمدی در سال های ۹۱ و ۹۲ در همین سایتی که او به عنوان مافیا از آن یاد میکند به فروش رسیده است. سوال بزرگ درباره این ماجرا وقتی شکل میگیرد که تقریبا هیچکدام از خوانندهها، ادعای معتمدی را تایید یا رد نکردهاند. جواب این فرضیه خارج از دو گزینه نیست، یا قدرت مافیا آن قدر زیاد است که خوانندهها به خود جرئت خطر نمیدهند یا معتمدی میخواهد به واسطه چنین ترفندهایی جای خود را در میان مردم باز کند و از مشکلات احتمالی پیش رویش بکاهد.
#مافیای_موسیقی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸نادر مشایخی: آموزش موسیقی در ایران 80 سال عقب است.
🔹موسیقی به هیچ وجه در هنرستانها و حتی دانشگاههای موسیقی درست آموزش داده نمیشود.
🔹متاسفانه باید بگویم که فارغالتحصیلان بعد از دوره آموزشی در مرحله عملی تقریبا مردود هستند.
🔹باید به جوانها نحوه تفکر را یاد داد.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic