eitaa logo
شبکه تربیتی بسیج استان زنجان
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
412 فایل
✅ رسانه رسمی اطلاع رسانی شبکه تربیتی بسیج(صالحین) 🔶 معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان زنجان 🔸️ارتباط با مدیر کانال @salehin_zanjan 🔸ارتباط با مسئول تعلیم و تربیت بسیج استان @Jafarizanjan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نام اثر: 📝 خلاصه اثر : هواپیما ربایی در ایران و نقش سپاه پاسداران در حفاظت هوایی. 🎞 تولیدکننده : خانه طراحان 📌 موضوع : 👤 مخاطب: 🗓 مناسبت : اقدام به هواپیماربایی (پنجشنبه 14 اسفند) 🔸 قالب: •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🟢 تصوری نادرست درباره در و در 🔹 شاید خیلی از ما همین باشد که‏‌ ای مردم! یکی از دو بدبختی را اجمالًا باید بپذیرید، یا بدبختی در دنیا و یا بدبختی در آخرت. حاضر نیست که ببیند شما هر دو خوشبختی را دارید. 🔸این ضد تعلیمات انبیاست. نمی‌خواهم بگویم ضد تعلیمات فقط است؛ ضد تعلیمات انبیاست از جمله خود (ع). 🔹 (ع) در می‌فرماید: انَّ الْمُتَّقینَ ذَهَبوا بِعاجِلِ الدُّنْیا وَ آجِلِ الْاخِرَةِ؛ متقین، هم سعادت دنیا را می‌خواهند هم سعادت آخرت را. 🔸 اشتباه این است که ما خیال می‌کنیم گناهان به دلیل اینکه سعادت است است ولی سعادت دنیا، در صورتی که اساس این منطق در اسلام بر این است که گناه فقط به دلیل اینکه بدبختی است گناه است. البته میان خوشبختی در دنیا و تسلیم لذت‌های فوری شدن باید تفکیک کرد. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۹، ص۱۶۸ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
بروید سراغ کارهاى نشدنى، تا بشود : بروید سراغ کارهاى نشدنى، تا بشود. تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهاى سنگین، تا بردارید. "و لا یخشون احدا الا الله". خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟ جوابش این است که: "و کفى بالله حسیبا"؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهى، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصى که خوردى، زحمتى که کشیدى، کارى که کردى، خون دلى که خوردى، دندانى که روى جگر گذاشتى، اینها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ ه "و کفى بالله حسیبا". 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
✅ امام صادق عليه‌السلام: كمالُ الاَدَبِ و َالْمُروءَةِ سَبْعُ خِصالٍ : اَلْعَقلُ وَ الْحِلْمُ ، و َالصَّبْرُ ، وَ الرِّفْقُ ، و َالصَّمْتُ ، وَ حُسْنُ الْخُلْقِ وَ الْمُداراةُ؛ كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏ اخلاقى و مدارا. 📚 معدن الجواهر، ص۵۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت اول) آیا باید پوشش و شوخی‌ها و رفتارهای خاص نوجوان ها و جوان ها را در گروه کنترل کرد؟ کدام هایش را آری و کدام هایش را نه؟ چرا ؟ امضای یک رفتار توسط سرگروه به چه معناست؟ تفاوت اثر رفتار سرگروه با سایر مسوولین پایگاه و مسجد در قبال این رفتارها چیست؟ اگر سرگروه سکوت و بی توجهی کند، تایید کند یا برخورد کند در هر حالتی چه می شود؟ آیا تایید یک تیپ پوشش، به معنی تایید رفتارهای تبعی منطبق با آن تیپ هم هست؟ اساسا علت این رفتارها در نوجوان چیست؟ آیا اینها طبیعی‌اند یا غیرطبیعی ؟ این نشانه ها پایدارند یا موقتی؟ آیا هویت یابی نوجوان به معنای تمایزیابی از همین طریق صورت می گیرد؟ واکنش ما برای نوجوان چقدر اهمیت دارد؟ اگر این نشانه ها در سایر محیط های اجتماعی، باعث هویت یابی و کسب رضایت و مقبولیت نوجوان بوده و در محیط مسجد اینگونه نباشند چه می‌شود؟ این تاثیری در انتخاب گروه مرجع نوجوان دارد؟ ممکن است تضادی ایجاد کند؟ مطلب فوق از این جهت اهمیت دارد که نوجوانی ( مقطع راهنمایی و دبیرستان) سن هویت یابی در گروه همسالان و دوستان است. یعنی پیوندهای عاطفی فرد در گروه همسالان بسیار قوی است و همین منبع الهام‌گیری هویتی و الگویی وی قرار می‌گیرد. ...این مطلب ادامه دارد 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
راهکارهای امید آفرینی در قرآن کریم.pdf
4.19M
💢موضوع: راهکارهای امیدآفرینی در قرآن کریم 🔸🌺🔹 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔸امام جواد علیه السلام فرمودند: فَسادُ الأخلاقِ بِمُعاشَرَةِ السُّفَهاء، وَ صَلاحُ الأخلاقِ بِمُنافَسَةِ العُقَلاء؛ کشف الغمّه، ج2، ‌ص349 🔹شرح حدیث: روح و اخلاق انسان، رنگ پذیر است. اگر حضور در مکان متعفّن، ‌ما را بدبو می کند، حضور در گلستان و فضای معطّر هم ما را خوشبو می سازد. همچنان که از محیط پیرامون خود و اشیای آن رنگ و تأثیر می پذیریم، خلق و خوی نیک و بد دیگران هم در ما اثر می گذارد. این که گفته اند: تو اول بگو با کیان زیستی / پس آنگه بگویم که تو کیستی به یک حقیقت جاودان و فراگیر اشاره دارد. همنشینی با افراد بی خرد و نادان، ‌انسان را در سطح فکر، طرز گفتار، شیوه ی رفتار، نوع زندگی و ارتباط با مردم، با آنان هماهنگ می سازد. انس و همنشینی با عاقلان نیز، ‌رفتار و گفتار انسان را متین و سنگین می کند. همچنان که افراد علاقمند به سلامت و تندرستی، مراقب غذا و هوا و تنفّس و بدن خویش هستند، علاقه مندان به «سلامت روح»، «صلاح اخلاق» هم برای معاشرتهای خود حد و حریمی قایلند و با هر کس رفیق نمی شوند و با هر گروه، مجالست نمی کنند. هم باید نسبت به «دایره ی همنشینان خود» دقت و مراقبت داشت و هم نسبت به دوستان و رفقای فرزندان، حساسیّت نشان داد و بر آن نظارت نمود، ‌زیرا تغییر رفتار و گرایش به مفاسد و ضعیف شدن ایمان و اخلاق فرزندان، گاهی در اثر دوستان ناباب است. 📚منبع: حکمت های تقوی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام جواد علیه السلام)، جواد محدثی 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
در آستانۀ تو کسی نا امید نیست آقا برای ما همه، باب الحوائجی بی شک شفیع ماست نگاه رئوف تو در رستخیز واهمه باب الحوائجی ⚫️ شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد. •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت دوم) بدیهی است برای نحوه برخورد و حوزه های برخورد؛ باید شاخص های مختلفی را (ایجابی و سلبی) مبنا قرار دهیم. مثل: -    حفظ کرامت انسانی (نفی شوخی های توهین آمیز با افراد، رعایت حریم خصوصی افراد) -    توجه به تنوع سلیقه ها (پذیرش مدگرایی در حد معقول و طبیعی اش) -    حفظ حیا (منع استفاده از کلمات جنسی، منع انجام شوخی های نامناسب بدنی و منع پوشش های بی حیا) -    توجه به معنویت حال می خواهیم دقت کنیم ببینیم که اثر رعایت این اصول در گروه چیست؟ رعایت یک سری اصول در گروه یعنی منع انجام برخی کنش های مطلوب نوجوان (که بواسطه آنها در سایر محیط ها پذیرش یافته است) در محیط مسجد و پایگاه (دقت کنید این منافی علاقه فطری نوجوان به فضاهای سالم و پاک نیست. او الزاما این علایقش را مصداق کار منکر و بد نمی داند و دارد با تمایز، تشخص می گیرد). این امر می تواند دو اثر بر نوجوان های گروه داشته باشد: 1.نفاق اعضا : این اثر غالبا در جایی است که نحوه برخورد سرگروه با کنش های فرد، غلیظ و تند باشد. و فرد مجبور باشد بیشتر ابعاد شخصیت خود را پنهان کند و کاملا حس شخصیت دوگانه را داشته باشد. طبیعتا در این شرایط فرد رفتارهایی را انجام می دهد که می داند مطلوب سرگروه است. که این می تواند تبعات بسیار بدی داشته باشد؛ هم سرگروه دیگر از مسائل واقعی اعضا مطلع نخواهد شد و هم افرادی ریاکار و متزلزل تربیت می شوند که یاد نگرفته اند خودشان باشند. 💥این مطلب ادامه دارد 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی،فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
منش تربیتی امام کاظم علیه السلام مردی از نوادگان در ، امام كاظم (علیه السلام) را آزار می داد و هرگاه ایشان را می دید، به امام دشنام می داد. برخی از اطرافیان به حضرت گفتند اجازه بفرمایید این مرد را به قتل برسانیم. امام كاظم (علیه السلام) آنان را از این كار به شدت منع كرد و سراغ نشانی مرد دشنام گو را گرفت. گفتند در فلان منطقه از مدینه می كند. امام، سوار بر مركب به سویش رفت و او را در مزرعه اش دید. با الاغش داخل شد. آن مرد فریاد زد ما را لگدمال نکن! امام با مرکب از داخل زراعت به سوی مرد رفت تا نزدیک او رسید. پیاده شد، در كنارش نشست، با او شوخی و مزاح كرد و به او فرمود چه مقدار خسارت بر زراعت تو وارد كردم؟ گفت صد . فرمود امید داری چقدر محصول به دست بیاوری؟ گفت ندارم. فرمود گفتم چقدر داری؟ گفت امید دارم دویست دینار محصول به دست آورم. امام كاظم (علیه السلام) كیسه ای به او داد كه در آن سیصد دینار بود و فرمود زراعت تو بر جایش باقی است و خداوند آنچه امید داری را به تو روزی می كند. مرد بلند شد و سر مبارک حضرت را بوسید و خواست تا از تقصیرش درگذرد. امام تبسمی كرد و بازگشت. امام كاظم (علیه السلام) به رفت و مرد دشنام گو را دید كه در مسجد نشسته است. وقتی نگاهش به امام افتاد، گفت خداوند می داند خود را كجا قرار دهد. یاران امام به سوی آن مرد رفتند و گفتند داستان چیست، تو تا به حال به گونه ای دیگر سخن می گفتی؟ مرد گفت شنیدید الآن چه گفتم و شروع به دعا كردن برای امام كاظم (علیه السلام) كرد. گفتگوها میان مرد و یاران امام ادامه یافت. وقتی امام كاظم (علیه السلام) به خانه اش بازمی گشت، به اطرافیانش كه پیش از آن می خواستند مرد را بكشند فرمود كاری كه شما می خواستید انجام دهید بهتر بود یا آنچه من انجام دادم؟ من با این مقدار پول، كارش را اصلاح كردم و از شرش در امان گشتم.  منابع: ۱. بحارالانوار، جلد ۴۸، صفحه ۱۰۲ ۲. مناقب ابن شهر آشوب، جلد ۴، صفحه ۳۱۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
💠▪️امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند: اِجْتَهِدُوا فِي أَنْ يكونَ زَمَانُكمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِينَ يعَرِّفُونَكمْ عُيوبَكمْ وَ يخْلِصُونَ لَكمْ فِي الْبَاطِنِ وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلَذَّاتِكمْ فِي غَيرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَة تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَاتٍ. ✨ تلاش کنید که وقت شما چهار ساعت باشد: 1⃣ساعتى براى مناجات با خدا 2⃣ساعتى براى کار زندگى 3⃣ساعتى براى معاشرت با برادران و اشخاص مورد اعتماد که شما را از عیب‏هایتان آگاه نمایند و از دل با شما خالص و یک رو باشند 4⃣ساعتى که در آن براى لذت‏هاى غیر حرام خویش خلوت کنید و با این ساعت، براى سه ساعت دیگر نیرو می یابید. 📚 تحف العقول، صفحه۴۰۹ 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
|شھید ابراهیم هادے| بہ فڪر[مثل شھدا مُردن] نباش! بہ فڪر[مثل‌شھدا زندگےڪردن] باش! 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔰 «شاخص های » 🌐 ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی N313.ir 🗓 آزمون: 20 فروردین 1400 - اعلام نتایج و اهداء جوایز: 27 فروردین 1400 🔸جوایز: 5 سفر - 5 سفر معلی - 3 سکه تمام بهار آزادی 5 نیم سکه - 10 ربع سکه - 110 سفر مقدس و دهها جایزه ارزنده دیگر 📗تهیه کتاب: 09139825279 📥 دريافت فایل pdf و مسابقه از لینک زیر: serajnet.org/post/detail/Fa/2-1-19-1-6-0 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت سوم) گفتیم اثر نوع برخورد با رفتارهای نوجوان در گروه دو امر میتواند باشد. 1. نفاق اعضا: ( در بخش قبل توضیح داده شد) 2.فهم حریم ها : این اثر غالبا به شرط محدود نکردن همه ابعاد فرد و صرفا محدود کردن برخی جنبه های هویت فرد در محدوده گروه اتفاق می افتد. یعنی این کنترل به نحوی است که فرد احساس نمی‌کند یک شخصیت کاملا متفاوتی در حریم مسجد و پایگاه دارد؛ به خصوص مساله ظاهر، پوشش و تیپ در سن نوجوان اهمیت دارد. وقتی فرد بتواند با همان ظاهر همه جایی خود در مسجد هم حاضر شود، این حس دوگانگی کمتر در وی  ایجاد می‌شود و فرد می داند که محدودیت ها بیشتر به نحوه حرف زدن و رفتارهای او بر می گردد نه ظاهر او. پذیرش ظاهر نوجوان یعنی پذیرش اصل "خود" او. حال باید ببینیم گروه ها چگونه این حریم ها را به اعضای خود یاد می دهند؟ 💥این مطلب ادامه دارد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🚨 نبود امکانات بهانه برخی حزب اللهی ها برای کارنکردن! حجت الاسلام 📅 ۲ خرداد ۹۷ 🔹بچه که وجودش در هرجا که هست موثر نیست، بخاطر عمیق نبودن ایمانش است. (ص) فرمود سیاحه امتی الجهاد. این و تلاش بی وقفه در اثر عمیق و بدست می آید. اگر ما راست میگوییم که میخواهیم سرباز (عج) باشیم، باید بی وقفه تلاش و مجاهدت داشته باشیم، برای همیشه. نه مثل برخی حزب اللهی ها که با نگاه به لیدرهایشان فقط ایام به یاد و و می افتند. 🔸کارکردن نیاز به ندارد؛ کار امکانات می آورد. نبود امکانات بهانه است برای کار نکردن برخی ها. گفتند همان جهش و شتابی که در جوانهای ما داشتند اگر با همان حرارت روند ادامه پیدا می کرد انقلاب اسلامی به همه هدفهایش رسیده بود. از خود ماست. چپ و راست و و بهانه است. 🔹در زندگیمان بگردیم و ببینیم در طول سال گذشته چقدر به درد خورده ایم و کار کرده ایم؟ مشکل از ضعیف بودن ایمان هاست. ایمان اگر قوی باشد، هر مانعی را از سر راه ما برمیدارد. ایمان نردبانی است که انسان را به بالاترین قله ها میرساند. ضعف ایمان مقدمه سستی ما در است. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
اولین درس تربیتی اولین و مهم‌ترین اصل دین چیست؟ توحید؟ معاد؟ نبوت؟ برای تربیت کدام یک مهم‌تر است؟ 🔸 اگر بگویید توحید، می گویم انتزاعی و غیرقابل درک است؛ اگر بگویید معاد، می‌گویم باورکردنی نیست، چون که نقد نیست؛ و اگر بگویید نبوت، می‌گویم وقتی خدا و قیامتی را نپذیرفتند، نبوت دیگر معنی ندارد. امامت و عدل و همه چیزهای دیگری که بگویید، از این مشکل‌ها دارند. پس ما چه چیزی را باید یاد بدهیم؟ اصلا چگونه باید یاد بدهیم؟ وقتی که هر یک مشکلی دارند، بهترین شروع کدام است؟ 🔸بگذارید خود را جای بزرگ‌ترین مربی بگذاریم. بزرگ‌ترین معلم و مربی که از همه ما بیشتر می‌دانست و از همه‌مان هم بیشتر دل می‌سوزاند. اویی که از خود هیچ نمی‌گفت و مستقیما پیام الهی را منتقل می‌کرد. اویی که «پیامبر» بود، پیامبری از جنس رحمت. صلوات خداوند بر او باد. 🔹 آغاز تبلیغ پیامبر، خودش بود. اما نه نبوتش و نه قرآن و سایر معجزاتش. آغازی که چهل سال طول کشید تا به قرآن و نبوت و عترت رسید. پیامبر چهل سال خودش را تبلیغ کرد؛ محمد بودنش را، و امین بودنش را، صلوات خداوند بر او و خاندانش باد. حالا تو می‌خواهی چه بکنی؟ می‌خواهی محمد شوی؟ می‌خواهی امین شوی؟ 🔹هیهات! هیهات که تو بتوانی خود را به مویی از گیسوان پیامبر تبدیل کنی... ولی... ولی بعید نیست که بتوانی بویی از رایحه گیسوان پیامبر را به خود بگیری. پس تلاش کن که از جنس او شوی و آغازی مانند او داشته باشی. اما این هم خیلی کم و نامطمئن است. چرا که هیچ وقت نمی‌توانی به خودت امیدوار باشی. پس بیا و به این بسنده نکن. بیا و از خودت ناامید شو و اگرچه تلاش می‌کنی مثل پیامبر شوی، ولی به جای خودت، تو هم از پیامبر شروع کن. از محمد بودنش، و از امین بودنش. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر بعثت نبود و مردم در عهد باقی مانده بودند، این‏قدر صدمه نمی‏دیدند🔸 نگرانی علیها السلام این است که اگر بعثت نبود و مردم در عهد جاهلیت خودشان مانده بودند، این‏قدر صدمه نمی‏ دیدند که با اتفاقات بعد از صلی الله علیه و آله صدمه دیدند. زمانی‏ که در عهد جاهلیت بودند و بالا نیامده بودند، افتادنشان به‏ معنای شکستن استخوان‏ هایشان بود، اما حالا اگر ارتباطشان با قطع شود و بیفتند، هیچ جای سالمی برایشان نمی‏ ماند و از دورۀ جاهلیت هم بدتر می‏شوند. اگر سنگی را بشکنید، اتفاقی برای آن نمی‏ افتد؛ چون مراتبی از حیات ندارد که از آن گرفته شود. آن سنگ قیمتی دارد و وقتی بشکند، قیمتش کم می‏شود، اما درخت وقتی حیاتش را از دست می‏ دهد، وضعیت دیگری پیدا می‏کند؛ به‏ خاطر اینکه مرتبه‏ ای از حیات دارد که از آن گرفته می‏شود. خسارت زمین خوردن آن بیشتر از خسارت زمین خوردن سنگ است. جانوران مرتبۀ بالاتری از حیات را دارند و وقتی این مرتبه از آنها گرفته مشود، سقوط بیشتری پیدا می‏کنند. انسان در مرتبه‏ ای بالاتر از تمام جانوران قرار دارد و در مرتبۀ حیات، بالاتر آمده است. وقتی انسان سقوط می‏کند، نابودی‏ اش سخت‏ تر است و خوبی‏ اش به بدی و تعفّن تبدیل می‏شود و این عفونت در اخلاقش ظاهر می‏شود. ‏ ابن‏ علی علیه السلام در در آخرین لحظات به ‏_امیه فرمود: «وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي دُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ ارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَباً كَمَا تَزْعُمُونَ» (واى بر شما اى پيروان خاندان ابى‏ سفيان، اگر دينى نداريد و از روز معاد نمی‏ ترسید،‏ دستِ‏کم در دنياى خود آزادمرد باشيد و اگر به گمان خود عرب‏ نژاديد، به شئون نژادى خود بازگرديد). بیایید جاهلی بشوید؛ بیایید با من مانند اهل جاهلیت رفتار کنید؛ بیایید از اجداد جاهلیتان یاد بگیرید؛ صفات عهد جاهلی‏تان را از دست ندهید. یعنی صد رحمت به اجداد جاهلیت! شما به مراتب چیزی پَست‏ تر از آنها شدید. او می‏فرماید کدام یک از اجداد شما در جنگ‏های جاهلی قبل از اینکه کار مَرد را تمام کند، به سمت خیمه‏ هایش حمله می‏کند؟! ابن‏ سعد وقتی این را شنید تصدیق کرد و گفت راست می‏گویی و دستور داد برگردند. کتاب آئینه تمام نما/ صفحه 132 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔰 امام حسن عسکری علیه السلام: 🔸 به خدا قسم؛ او (امام زمان) غیبتی خواهد داشت که در آن دوران از هلاکت نجات نمی یابد مگر آن کسی که خداوند او را به اقرار و اعتقاد به امامتش ثابت بدارد و به دعا کردن برای تعجیل فرج توفیق دهد. (مکیال المکارم، جلد۱، ص۱۷۹) 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت چهارم) گفتیم باید ببینیم گروه ها چگونه این حریم ها را به اعضای خود یاد می دهند؟ سه روش اصلی موجود در اینگونه فضاهای فرهنگی و تربیتی عبارتند از : 1. روش قانون گذاری 2. روش الگویی 3. روش برخوردی 1. روش قانون گذاری : جعل قوانینی چون منع استفاده از موبایل در جلسات گروه، منع پوشیدن لباسهای نامتعارف در اردوها، منع تمسخر و دست انداختن یک نفر خاص در جمع ها و جلسات، منع لم دادن در جلسات با حضور سرگروه و بزرگترها، اخراج موقت در صورت مشاهده دعوا و فحاشی، منع تایید کامنت های بی ادبانه در گروههای مجازی مختص گروه صالحین، منع حضور در مسجد و پایگاه با مدل موهای تابلو و خیلی خاص و ... همه جزو قوانینی است که برای کنترل رفتارها در برخی گروه ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته قوانین بسیار سخت گیرانه تری هم در برخی فضاهای فرهنگی و تربیتی مشاهده می شود. ضمن اینکه برخی تشکل ها اساسا در ورودی خود اجازه عضویت نوجوانان تیپ امروزی را نمی دهند که تبعا کمتر با چنین مسائلی درگیر خواهند بود. روش تقنین این حسن را دارد که برای همه افراد یکسان است؛ میزان مجازات فرد، در صورت تخلف روشن است و اعضا خودشان به عنوان قاضی عمل می کنند. و این عیب را دارد که فرد را وادار به مخفی کاری می‌نماید. کثرت قوانین می تواند در اعضا احساس ناامنی و ناآرامی ایجاد کند لذا حتما باید این قوانین معدود باشند. 💥این مطلب ادامه دارد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔹آیت الله 🔹 🔸با همدیگر، گروه تواصی تشکیل دهید🔸 با همدیگر گروهی تشکیل بدهید و اسم گروهتان را بگذارید . بگویید بیایید ما با هم برادر بشویم. هر وقت من در صبر، کم می آورم، تو کمی به من قرض بده. هر وقت من در بصیرت کم آوردم، کمی بصیرت در جیبم بریز. به من بصیرت بده. من هم هر وقت تو کم بیاوری هرچه بلد هستم به تو می گویم. یعنی ما به همدیگر، توصیه به حق و توصیه به صبر می کنیم. دیگران هم به شما ملحق بشوند. بعد برای بچه هایتان هم گروه تواصی درست کنید. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
✅ ریشه‌ای ترین جهاد 🌷رهبر معظم انقلاب: نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. (۹۷‌/۱۱/‌۲۲ مروری بر بیانیه گام دوم انقلاب) 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
چهارمین اجلاسیه اساتید شبکه تربیتی بسیج (صالحین) باحضور علمای اعلام، صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت و شخصیت های کشوری و لشکری با موضوع: صالحین و گام دوم انقلاب اسلامی کادرسازی|معنویت واخلاق|عدالت و مبارزه با فساد اسفند۹۹_تهران معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn
میزان کنترل و نظارت بر اعضا (قسمت پنجم) گفتیم باید ببینیم گروه ها چگونه این حریم ها را به اعضای خود یاد می دهند؟ سه روش اصلی موجود در اینگونه فضاهای فرهنگی و تربیتی عبارتند از : 1. روش قانون گذاری (در قسمت چهارم توضیح داده شد) 2. روش الگویی 3. روش برخوردی 2.روش الگویی: یک نفر نمی تواند همزمان هم الگو باشد هم الگو نباشد مگر در جنبه های متفاوت. نوجوانی که یک مدل خاص پوشش و رفتار را مطلوب می داند تنها در صورتی یک فرد با مشخصات ظاهری و رفتاری متفاوت را به عنوان الگو می پذیرد که او را در جنبه های دیگری موافق علاقه ها و خواسته های خودش بداند. لذا سرگروه هایی می توانند نوجوانان امروزی را جذب نمایند که حتما از برخی جهات مورد قبول نوجوان باشند مثلا ابعاد علمی، مرام ها و خلقیات خاص دوستانه مثل محبت و تواضع و...، توان ورزشی و جسمی، تسلط به مهارتهای مختلف زبان و کامپیوتر و هنری و ... و گستره حوزه اطلاعات و هر آن چیزی که برای نوجوان جامعه امروز یک ارزش به حساب بیاید. روش الگویی چون اثرگذاری غیرمستقیم دارد بهترین روش برای کنترل رفتارهای اعضا به حساب می آید. لیکن این نقص را دارد که در صورت مشاهده یا حس هرگونه تناقض در رفتارهای فرد الگو توسط اعضا، اثرات منفی ماندگاری برجای می گذارد. 🔍 •┈┈•✾•🌿🌺🌿•✾•┈┈• ✅ با ما همراه باشید.. کانال فعالان تربیتی، فرهنگی استان زنجان 🆔 @salehinzn