eitaa logo
Ⓜ️ مسیر طبابت
431 دنبال‌کننده
55 عکس
5 ویدیو
3 فایل
دوره #مسیر_طبابت ۷ ساله، با محوریت حکمت. انتشار مطالب کانال بدون لینک کانال #اشکال_شرعی دارد. @darolhakim @masir_tebabat
مشاهده در ایتا
دانلود
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ ضعف قوه در جماع از هر استفراغی بیشتر است، به جهت آنکه جوهر غذای هضم و جوهر روح و حار غریزی را دفع می نماید. بعلاوه اینکه لذت مفرطه و حرکات متعبه نیز موجب ضعفند. و جماع در حال امتلاء، فضول غیر منهضمه را به اعصاب می کشاند، برای عوض آنچه به تحلیل رفته است و در آنجا سرد می شود، و جمود بهم می رساند. به جهت آن که جماع اگر چه در اول یعنی پیش از انزال، حرارت غزیزیه را در بدن به هیجان می آورد، به واسطه حرکت و لذت، لکن در آخر، موجب برد شدید می گردد، به سبب استفراغ روح و حرارت غریزیه. Ⓜ️ شرح الاسباب و العلامات ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ در مورد نان خشکار : نانی است که گندم آن را نشسته و سبوس آن را هم نگرفته باشند.(نان با گندم نشسته و سبوس کامل) 1⃣Ⓜ️ در بدن خون سوداوی تولید می کند. 2⃣Ⓜ️ هر قدر نان از نوع پست و پاک نشده باشد، مقدار خون کمتر ولی غلیظ تر و حالت سوداوی آن بیشتر است. 3⃣Ⓜ️ از خوردن مداوم نان خشکار، بیماری های سوداوی بروز می کند. 4⃣Ⓜ️ پیری را جلو می اندازد. 5⃣Ⓜ️ ناتوانی غلبه می کند. 6⃣Ⓜ️ از مقدار خون کاسته می شود. 7⃣Ⓜ️ شخص به خارش و بیماری جرب و بواسیر و غیره مبتلا می شود. 8⃣Ⓜ️ موجب خشکی بدن می شود. Ⓜ️ محمدبن زکریای رازی منافع الاغذیه و دفع مضارها ـــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ تدابیر مشتركه النفع مر انواع رمد حقیقی را از روایات ماثوره و اقوال مهره اطباء حال تدابیر اغذیه به طریق اشتراک جمیع انواع را از قول مخبر صادق صلى الله علیه و اله برای وثوق و اعتماد و تيمناً و تبركاً و اقوال مهره اطباء ذكر می نماید مروی است که جناب مقدس نبوی صلی الله علیه و آله مر جناب حضرت ولایت مآب صلوات الله علیه را منع نمودند، در رمد خود از تناول نان و خرما و پیش آن حضرت عرم آوردند اسفناخ پخته با جو و فرمودند آن حضرت صلی الله علیه و آله مواظبت برین نما که موافق تر است برای تو و يحتمل که چون در نان گرمی و کثرت تغذیه و در خرما گرمی و آثاره مواد رمد است، لهذا آن هر دو را آنجناب صلی الله علیه و آله منع فرمودند و در شعیر غذائیت کمتر و تبرید و تسکین مواد رمد است، و در اسفناخ تلیین طبیعت و این از افضل تدابیر اصحاب رمد است، لهذا امر نمودند آن جناب صلوات الله علیه و آله به مداومت بر آن هر دو و روایت نموده اند از آن جناب صلی الله علیه و آله که صاحب رمد را سزاوار است که اجتناب نماید از خوردن گوشت و از حلوا و صاحب کتاب شفاء الاجسام گفته تدبير عام جميع انواع رمد را تقلیل غذا و تخفیف آن است. Ⓜ️ منبع: مجمع الجوامع/معالجات عقیلی ــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ فرق میان اختلاج و ارتعاش: 1⃣Ⓜ️ آن است که ارتعاش مثل تشنج در اعضای آلیه که به اراده متحرک میتواند شد به هم می رسد، و اختلاج در هر عضوی که قابل انقباض و انبساط باشد حادث می گردد، مانند اعصاب و عروق و کبد و طحال و رحم 2⃣Ⓜ️ و اختلاج دفعتاً حادث می گردد، و دفعتاً بر طرف می شود، 3⃣Ⓜ️ و میل عضو در ارتعاش به جانب اسفل است، و در اختلاج به جهات مختلفه حرکت می کند و مایل به فوق است. Ⓜ️ شرح الاسباب و العلامات ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ غلبه تشنگی دو گونه است: 1⃣Ⓜ️ صادق 2⃣Ⓜ️ کاذب آن است که برای اطفای حرارت و عوض رطوبت طبع را رغبت به آب شود، و نشان وی انتفاع به شرب آب سرد است، و آثار حرارت و یبوست پیدا بودن. آن است که یا یا در معده جمع آید پس طبیعت جهت غسل مواد مذکور طلب آب نماید، و نشان وی عدم انتفاع از آب سرد نوشیدن است، و حسب ماده مزه دهان متغیر بودن و خاصه وی است که اگر بر عطش مصابرت کنند، و آب ننوشند تشنگی فرو نشیند. Ⓜ️ میزان الطب، حکیم ارزانی رحمة الله علیه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ روغن گاو نیک ترین ادهان(روغن ها) است. Ⓜ️ طب اکبری، حکیم ارزانی رحمة الله علیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ اعلم أن هذا البدن يحتاج إلى الماء لأسباب: 1⃣🔹السبب الأول هو ترقيق الكيلوس، ليسهل نفوذه في العروق الماساريقية الشعرية وفي فروع الباب. 2⃣🔹والسبب الثاني، هو ترقيق الدَّم ليسهل نفوذه في العروق الليفية الشعرية وترشح من فوهاتها في الأعضاء. Ⓜ️ منبع : التحفة السعدیه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️استعمال آب در رمد دموی، بجای سفیده تخم مرغ در که جهت اکتحال استفاده می شود در اول مرض ضرر میرساند : Ⓜ️👈بیان شده که بعد از فصد و حجامت و داروهای ملین باید از شیاف ابیض نمود؛ اما باید که آن را در حل نماید تا آنکه رطوبات گزنده را جلا داده آنها را پاک سازد، و خشونت حادثه از مواد حاره را برطرف نموده، نگذارد که اجزای شیاف نفوذ کلی نموده، باعث سد مسام شود، و بر وجع بیفزاید، و لزوجت آن باعث طول بقاء دوا در چشم نیز می گردد. Ⓜ️👈 و رازی گفته که اگر سفیده تخم مرغ یافت نشود ما آب را به جای آن استعمال می کنیم. Ⓜ️👈 و بهتر آن است که به جای سفیده مذکور لعاب حلبه و شیر و امثال آن را استعمال نماید؛ خصوصاً لعاب حلبه که با وجود خاصیت تملیس و تسکین محلل به اعتدال نیز هست، اما در شیر جلا دادن بیشتر است. Ⓜ️⛔️ و استعمال آب در اول بیماری رمد ضرر میرساند؛ زیرا که به لطافتی که دارد زود نفوذ میکند و موجب ضرر عصب میشود و ماده را خام می سازد و حجاب های چشم را کثیف و ماده را محتقن میگرداند، و به واسطه قبضی که در آن هست خشونت بهم می رساند، و رقت آن باعث عدم مکث دوا می شود و به اعاده آن هر ساعت عضوی منزعج می گردد، و تمام این اعراض وجع شدید در چشم احداث می کند. Ⓜ️ شرح الاسباب و العلامات ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ صداع دودی به سبب تولد دود یعنی کرم در اقصی منخرین نزد مقدم دماغ حادث می شود. Ⓜ️👈 و سبب تولد کرم در آنجا بسیاری مواد غلیظه متعفنه است. Ⓜ️👈 زیرا که چون مواد متعفن شد مزاجی پیدا می کند که مستعد قبول صورت دودیه می باشد. و از آنجا که مبدأ فیاض را بخل نیست صورت بر آن افاضه می شود، مثل آنکه در عالم به سبب عفونت حیوانات خسیسه متولد می گردند. Ⓜ️👈و چنان که در این عالم وجود آنها باعث دفع می شود، به سبب آنکه بعضی از عفونات به آنها مستحیل می شود، و بعضی دیگر به سبب مشاکلت غذای آنها می گردد. Ⓜ️👈 در عالم بدن نیز تولد آنها موجب پاک شدن عضوی که در آن متکون می شوند از عفونات می گردد و از قبیل عفونات مرض عارض آن عضو نمی شود، هر چند خود آنها از نوعی عفونت و خبث و قدرات خالی نیستند، و از رهگذر حرکت و ضدیت مزاج آنها با مزاج انسان، و مکیدن و پاره کردن اعضاء موجب امراض می شوند، Ⓜ️👈 و یکی از اطبای هند گفته است که در نواحی سر نزد حجب دماغ گاهی کرم متولد می گردد، و شیخ رئیس تجویز آن نموده است. Ⓜ️ شرح الاسباب و العلامات ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ در صداع بیضه Ⓜ️👈 صاحب این مرض در هر ساعت چنان می پندارد که مطرقه بر سر او می کوبند، به جهت آنکه صدمه در تحت اغشیه را کوبیدن مطرقه می پندارد. Ⓜ️👈 و اگر باشند چنان می پندارند که سرش شکافته می شود، به جهت تمددی که در پرده ها بهم می رسد. Ⓜ️ شرح الاسباب و العلامات ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسبر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف می فرماید: بطلان سمع و یا ضعف سمع از است، سمع و حس کردن آن از راه دور، نشان از دارد. Ⓜ️ بعد می فرماید: در سمع، که صدای ناشی از آن وجود خارجی ندارد، نشان از مزاج اوسط دماغ است. Ⓜ️ القانون فی الطب ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ علامات وجود ماده در سر: 1⃣Ⓜ️ ماده صفراویه ثقل آن أقلّ و إحراق آن أشدّ. 2⃣Ⓜ️ و ماده سوداویه ثقل بیشتر نسبت به ماده صفراوی دارد، و وسوسه أکثر 3⃣Ⓜ️ ماده دمویه ثقل آن اشد است و همراه با ضربان و وجع در اصول عین به جهت نفوذ کیموس حار و حمرت و انتفاخ در عروق أشدّ 4⃣Ⓜ️ ماده بلغم ثقل آن أکثر از جمیع اخلاط و وجع آن أقلّ از دموی و صفراوی است، و نوم آن أکثر از سوداوی، و بلادت فکر و کسلی و قلت نشاط. Ⓜ️ القانون فی الطب، شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ الخوخ Ⓜ️ و أما الخوخ فانّه يذهب على هذا المذهب الا انه لا يطلق البطن و لا ینزل سريعاً و هو أغلظ و أبطاء إنهضاماً من المشمش، و هو جيد لفم المعدة مسكن للغثي و يصلح أن يؤكل منه القليل فوق الطعام لتقوية فم المعدة و اما هو اكثر من ذلك فينبغي أن يكون قبل الطعام لانه سريع الاستحالة و ينفع اصحاب المعاد الملتهبة جداً و يطفي الحمى الحادة الحاصرة، يولّد الحميات البلغمية اذا أُدمن " اكلـه بحسب بدن الأكل له و فضوله . Ⓜ️ رساله تقدیم الفواکه و تاخیرها علی الطعام، محمد بن زکریای رازی رحمة الله علیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ التفاح Ⓜ️ و أمّا التفاح فانّه ينفخ و يجمع في المعدة لزوجات و بلاغم كثيرة و لذلك ينبغي أن لا يؤكل على الطعام الا اليسير منه جداً لأنه يقوي فم المعدة و القلب جداً و يكسب جميع الغذاء لزاجاً لشدته احتواء المعدة لذلك عليها و إن أخذ منه شيئاً كثيراً فليكن اسفل الطعام و لا يخالط لزوجاته. Ⓜ️ رساله تقدیم الفواکه و تاخیرها علی الطعام، محمد بن زکریای رازی رحمة الله علیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت Ⓜ️ https://eitaa.com/masiretebabat
شهادت خادمان حرم مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تسلیت عرض می کنم. انشاءالله راه بزرگان این سرزمین را با همتی متعالی و حکیمانه پیش بگیریم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ نقرس چگونه پدید می آید؟ Ⓜ️ و النقرس يحدث عن اجتماع شيئين: 1⃣Ⓜ️ أحدهما: امتلاء في البدن. 2⃣Ⓜ️ و الآخر: صحة أعضاء البدن جميعاً، مساواتها في القوة. و ذلك أن الأعضاء إذا تساوت في القوة و كانت صحيحة و كان في البدن فضول مجتمعة دفعها كل واحد من الأعضاء إلى العضو الذي يليه، فلا يزال يتدافع من عضو إلى عضو، حتى يصير إلى أقصى الأعضاء، و هي القدمان. Ⓜ️👈 فإذا صار الفضل إليها، لحج فيها و بقي متحيراً حتى يخرج منها. Ⓜ️👈 إما إخراجاً صناعياً بالأدوية المشروبة و اللطوخات و الأضمدة، و ما أشبه ذلك، و إما إخراجاً طبيعياً، بإنضاج الطبيعة للفضول " و تحليلها، و دفعها إياها عن العضو. Ⓜ️ رساله فی النقرس، محمدبن زکریای رازی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ اسباب اوجاع مفاصل که شامل نقرس و عرق النساء و غیرو است: 1⃣Ⓜ️ سبب منفعل که عضو قابل است. 2⃣Ⓜ️ سبب فاعل که امزجه و مواد ردیئه است. 3⃣Ⓜ️ سبب آلی که وسعت مجاری طبیعی است. Ⓜ️ القانون فی الطب، شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️بدان که مراتب قوای ادویه منحصر است بر سه مرتبه و قوت عبارت از مبدأ و سبب موجب افعال و ظهور آنها است در مواضع لايقه. 1⃣Ⓜ️ مرتبه اول : افعال محسوسه ادویه است که به سبب کیفیت متشابهه حاصله از مبدأ فياض جل اسمه بر ایشان از ترکیب عناصر و امتزاج ایشان با یکدیگر و این را نامند. 2⃣Ⓜ️ مرتبه دويم : افعال محسوسه حاصله از اشیاء صاحب امزجه ثانویه است در ملاقی خودها و آن از لوازم مرتبه اول است، چه اشیای صاحب مزاج ثانوی مرکب اند از اجزایی که هر یک را کیفیتی و مزاج اولی مختلفة الاثر است مانند بعضی و بعضی و از اجتماع و تفاعل كيفيات اولی کیفیت ثانوی حاصل می شود، و اثر این غیر آثار آن اجزا است، مانند و و و و غیرها و هر چه را باشد، نامند، و آنچه صناعی باشد اگر مزاج ثانوی را اثر موافق آثار اجزای مفرده او است آن مرکب را گویند، و اگر مخالف آنها است مثلاً هم تسخین و هم تبرید کند آن را نامند، و طبیعت به اذن خالقها هر یک را در مکان لایق استعمال می نماید اگر او را عایقی و مانعی نباشد. 3⃣Ⓜ️ مرتبه سیم : از لوازم مرتبه اول و ثانی است به واسطه افعال صورت نوعيه و بالخاصيه عبارت از آنست مانند حجر الیهود در تفتیت حصات که از لوازم کیفیت مزاجی اوست و تقطیع اخلاط را لازم دارد و مانند اختصاص اسطوخودوس به دماغ که از لوازم حرارت مزاجی اوست و تلطیف اخلاط دماغیه می کند به صورت نوعیه خود، و مانند تریاق که دفع سم می نماید به لوازم مزاج ثانوی و به واسطه صورت نوعیه خود. Ⓜ️👈و بدان که بنا بر مذهب شیخ الرئيس قدس سره و محققین حکما که قائل اند به بقای صورت عنصریه به مرکبات، باید که مراتب قوتها چهار باشد چه تصریح نموده اند که مرکب را مزاج اولی حاصل از کیفیات اجزای متفاعله متماسه می باشد، و تأثیر آن به مرتبه ای است از مراتب و همچنین مزاج ثانوی را اثریست غیر آن مانند لبن که مرکب است از ماییت و دهنیت و جبنیت و تأثیر آن به مرتبه ثانوی مرتبه دیگر است از مراتب و بر این قیاس صورت نوعی ترکیبی را اثری است غیر آثار مذکوره و تأثیر اجزای غیر متفاعله مرکبات را مرتبه ای از مراتب نشمرده اند و قیاس مقتضی آنست که قوتها بقدر فواعل باشند و اندراج مرتبه اثر صور نوعیه اجزای غیر متفاعله غیر متماسه در تحت مرتبه اثر صور نوعیه ترکیبی ظاهر نیست. و بدان که بعضی از مرکبات ناقصه بی صورت نوعیه اند مانند خاک مخلوط به آب و کفی که مرکب است از آب و هوا و بخاری که مؤلف است از آب و آتش و بدان که هر چه با صورت نوعیه است یا است یا . Ⓜ️ اما : پس آن دوایی را نامند که مرکب باشد جوهر آن از چند چیز که هر یک را بر سر خود مزاجی خاص باشد، متباین دیگری و بعد ترکیب در شئ واحد و پوشیدن لباس و صورت وحدانی امتزاج تامی نیافته باشند که بعد ورود در بدن و تأثیر و تأثر از آن از هم متمایز نتوانند گشت، و تأثیر واحد نتوانند نمود، بلکه بعد ورود در بدن اجزای آن از هم جدا گشته هر یک تأثیری و احداث کیفیتی خاص می نمایند، و منشاء آثار متخالفه متضاده می، گردند بعضی به زودی، و بعضی به دیری، به حسب ترکیب و امتزاج و لطافت و کثافت مواد اجزای خود. Ⓜ️👈مانند حجر التیس و جدوار و چوب چینی و ورد احمر و ماء ورد و... Ⓜ️ محیط اعظم Ⓜ️ مخزن الادویه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ چگونه عضو قابل، سببی جهت امراض وجع مفاصل است: 1⃣Ⓜ️ یا از جهت ضعف آن به سبب سوءمزاج مستحکم و خصوصا بارد. 2⃣Ⓜ️ یا از جهت ضعف در خلقت آن عضو، نه از جهت مزاج 3⃣Ⓜ️ یا از جهت شدت جذب، که حرارت و حرکت عضو و اسباب خارجی می تواند در این سبب موثر باشد. Ⓜ️ القانون فی الطب، شیخ الرئیس اعلی الله مقامه الشریف ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
مطالب این کانال مختص به محققان و طبیبان بزرگوار است نه عموم. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
کتاب جلد چهارم() 800 صفحه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ Ⓜ️ كلمة نهم Ⓜ️ بقراط: «اگر در هر دو انگشت ابهام پاهای بیمار، خارش شدیدی رخ دهد و گردن او بسیار تیره شود؛ بدانکه چنین شخصی پس از پنج روز از شروع بیماری و قبل از غروب آفتاب می میرد. علامت آن بول بیمار در ابتدای بیماری افزایش می یابد». Ⓜ️شرح صادقیه : بدانکه منظور از این بثره نیز جَمره یا طاعون وبایی است بنا بر آنچه که در فصول قبل ذکر شد. Ⓜ️👈 اگر بخار ماده بثره به سوی گردن متصاعد شود به ضرورت به سمت دماغ نیز متصاعد خواهد شد، و باعث تکدر روح نفسانی می شود، و فساد آن موجب اختلاط عقل می گردد. Ⓜ️👈بنابراین به واسطه نزول بخار به سوی قلب، فساد روح نفسانی به روح حیوانی سرایت میکند و باعث فساد روح حیوانی و به ضرورت موجب مرگ بیمار می گردد. Ⓜ️👈حکم به وقوع مرگ تا پنج روز پس از شروع بیماری از این جهت است که بحران آن ناقص ردی اس. Ⓜ️👈 و دلیل وقوع مرگ قبل از غروب خورشید از این جهت است که ماده این بیماری گرم است و هوا نیز قبل از غروب گرم و قوی تر است. Ⓜ️👈 بول بیمار در ابتدای بیماری افزایش می یابد به دلیل اینکه ماده ورم گرم است، و در صورت غلبه باعث ذوب شدن رطوبات بدن می گردد، و طبیعت این رطوبات را از مجرای بول دفع می کند؛ Ⓜ️✅ زیرا دفع این رطوبات از مجرای بول برای طبیعت راحت تر است. این مطلب را مغتنم بشمار. Ⓜ️ شرح رساله قبریه بقراط((فی علامات الموت)) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
📕 شرح رساله قبریهٔ بقراط ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat
1⃣Ⓜ️ الحاوی(دارو شناسی) 2⃣Ⓜ️ الحاوی (بیماری های چشم و چشم پزشکی) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبایت https://eitaa.com/masiretebabat
Ⓜ️ بسم الله الرحمن الرحیم Ⓜ️ جاری شدن آب زرد از بینی دلالت می کند بر انحلال قوه و نزدیکی مرگ. Ⓜ️ جرجانی رحمة الله علیه، صاحب کتاب زیده ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Ⓜ️ کانال مسیر طبابت https://eitaa.com/masiretebabat