eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
202 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
740 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
23.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کلیپی زیبا از صحبت‌های استاد حسن عباسی درباره رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حسن آبشناسان 🌹 به مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن آبشناسان @Hasanabbasi_ir
🔰 روزی که «آبشناسان» به آسمان‌شناسان پیوست 🔺 ۸ مهر؛ سالروز شهادت سرلشکر حسن آبشناسان 🔹 سرلشکر حسن آبشناسان از یک قالب فکری باز برخوردار بود که کمتر سراغ داریم و به همین دلیل خلاق بود، رفتارهایش هنجارساز بود و می‌توانست برای آن چیزی که عامه مردم فکر می‌کنند، راه باز کند. 🔹 آبشناسان مانند بسیاری از مردان بزرگ در طول تاریخ، در زمان حیات‌ خویش ناشناخته ماند و پس از شهادتش نیز ابعاد کمی از شخصیت و عظمت روحی او برای افراد جامعه مشخص شد. 🔹 سرلشکر حسن آبشناسان،عارف شب زنده‌دار و شیر میدان‌های نبرد، مقلد صادق و مخلص امام و عاشق ایران، از شهیدانی است که مظلوم و گمنام به سوی حق شتافت و با آگاهی و شناخت عمیق به راه امام و اسلام زندگی کرد. 🔹 ‌او انسانی بسیار مصمم و جدی بود و روحی بسیار بزرگ و عظیم داشت. افسری منضبط، ورزیده، باسواد، پرکار، علاقه‌مند، دلسوز و بسیار شجاع و جسور بود که در انجام وظیفه، هیچ چیز را جز رضای خداوند بزرگ در نظر نداشت. 🔹 او در تمامی لحظات عمرش از اوان جوانی به ورزش و تحرک پایبند بود و در طول خدمت درجات پایین‌تر همواره در سمت افسر ورزش یگان انجام وظیفه می‌کرد.آبشناسان علاوه بر این، در ورزش‌های دو و میدانی، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ،شنا، سوارکاری و جودو، صاحب مهارت‌های بالایی بود و در رشته کوهنوری نیز در مسابقه‌ای که در سال ‌۱۳۵۷ در کشور اسکاتلند در بین تکاوران برگزیده ارتش‌های چندین کشور دنیا برگزار شده بود، همراه با همکاران دیگر خود به مقام اول دست یافت و قدرت خود و ایران را به رخ کشورهای صاحب نام کشاند. 🔹 او به رغم جدیت و قاطعیت، ازخلق و خوی بسیار رئوف و مهربان برخوردار بود، افراد کم کار و ضعیف از او ناراضی بودند و افراد زحمتکش و پر کار او را به عنوان سمبل و الگوی خود پذیرفته بودند، او هیچ‌گاه بیکار نمی‌ماند و هنگامی که در منطقه عملیات بود یا در مدت کوتاه استراحت، به مطالعه و تفکر مشغول بود. او که خود در کسوت نیروهای ویژه متخصص جنگ‌های چریکی بود، در عملیات‌های نفوذی فراوان، ضربات بسیاری بر دشمن وارد آورده بود. به حرفه خود به شدت علاقه داشت و معتقد بود که در جنگ‌های چریکی نسبت به عملیات منظم، اگر حساب شده و دقیق عمل شود، با امکانات کمتر و تلفات و ضایعات ناچیز می‌توان تلفات و ضایعات زیادی به دشمن وارد ساخت و دشمن را از درون و برون متلاشی کرد. 🔹 آبشناسان در اوایل جنگ تحمیلی، مسئولیت یکی از تیپ‌های لشکر ‌۲۱ حمزه را به عهده داشت،اما با تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم به آن ستاد پیوست و با تعدادی معدود از بسیجیان داوطلب، عملیات چریکی خودرا در منطقه دشت عباس شروع کرد و در مدت کوتاهی، تلفات سنگینی به نیروهای عراقی وارد کرد. او در یک عملیات، نیروهای دشمن را در عمق مواضع پدافندی‌شان به کمین انداخت و تعداد بسیاری از آنان را به هلاکت رساند و چندین نفر را نیز به اسارت درآورد.آبشناسان در سال ‌۱۳۶۴ به فرماندهی لشکر ‌۲۳ نیروهای ویژه هوابرد منصوب شد. 🔹 او در مدت کوتاه فرماندهی خود در این لشکر، تحولات بزرگی به وجود آورد و این یگان را منشا، خدمات بسیاری ساخت. سرانجام روح بزرگ و الهی حسن آبشناسان روز هشتم مهرماه ۱۳۶۴ در عملیات قادر به آسمان شتافت و به شهادت رسید. «شهید صحرا» لقبی بود که اهالی دشت‌عباس به او داده بودند. شهید سرلشکر حسن آبشناسان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و لشکر ‌۲۳ نیروهای مخصوص مصداق کاملی از زاهد شب و شیر روز بود. البته این فرمانده شجاع به دلیل کارهای دلیرانه و نبوغ نظامی‌اش در میان همرزمان و فرماندهان به «شیر صحرا» مشهور شد. 🔸 بیشتر بخوانید: Mshrgh.ir/897870 @Hasanabbasi_students
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شهید آبشناسان فرمانده‌ای که در عملیاتی در ۷۰ کیلومتری خاک عراق بدون تلفات و با ۱۵ اسیر برگشت! @Hasanabbasi_students
📚🌺 🌺📚 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ ۷۱ تا ۷۴ وَ یَقُولُونَ مَتیٰ هٰذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صٰادِقِینَ«۷۱» و می‌گویند: اگر راست می‌گویید، این ظظ وعده (عذاب دنیا یا قیامت) کی خواهد بود؟ قُلْ عَسیٰ أَنْ یَکُونَ رَدِفَ لَکُمْ بَعْضُ الَّذِی تَسْتَعْجِلُونَ«۷۲» بگو: چه بسا بخشی از آن عذابی را که با شتاب می‌خواهید، در پی شما باشد (و به شما برسد و خود خبر نداشته باشید). وَ إِنَّ رَبَّکَ لَذُو فَضْلٍ عَلَی النّٰاسِ وَ لَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لاٰ یَشْکُرُونَ«۷۳» و البتّه پروردگار تو بر (این) مردم دارای بخشش است و لکن بیشترشان شکرگزار نیستند. وَ إِنَّ رَبَّکَ لَیَعْلَمُ مٰا تُکِنُّ صُدُورُهُمْ وَ مٰا یُعْلِنُونَ«۷۴» و البتّه پروردگارت، آنچه را در سینه هاشان پنهان دارند و آنچه را آشکار می‌نمایند، (به خوبی) می‌داند. ✨✍️پیام ها: ۱- کفّاربرای مشاهده ی عذاب، شتابی همراه با مسخره دارند. «مَتیٰ هٰذَا الْوَعْدُ إِنْ کُنْتُمْ صٰادِقِینَ» ۲- ندانستن جزئیّات یک حقیقت، دلیل بر انکار اصل آن نیست. (اگر زمان وقوع قیامت را نمی دانیم، اصل آن را تکذیب نکنیم). «مَتیٰ هٰذَا الْوَعْدُ» ۳- ریشه ی سؤال از زمان وقوع قیامت، شک در نبوّت است. «إِنْ کُنْتُمْ صٰادِقِینَ» ۴- پاسخ دادن به هر سؤالی لازم نیست. (کفّار از پیامبر می‌خواستند وقت عذاب را معیّن کند، ولی آن حضرت تعیین نمی کردند). «عَسیٰ أَنْ یَکُونَ رَدِفَ لَکُمْ» ۵-عجله ی مردم در نزول عذاب بر کافران، حکمت خدا را تغییر نمی دهد. عَسیٰ أَنْ یَکُونَ... اَلَّذِی تَسْتَعْجِلُونَ ۶- دنیا جای کیفر کامل نیست. «بَعْضُ الَّذِی تَسْتَعْجِلُونَ» ۷- کیفرهای الهی دارای نظام و زمان بندی و مرحله به مرحله است. «رَدِفَ لَکُمْ» ۸-بیم و امید، در کنار هم سازنده است. رَدِفَ لَکُمْ... إِنَّ رَبَّکَ لَذُو فَضْلٍ ۹- در پی بودن قهرالهی نسبت به کفّار حتمی نیست، آنان می‌توانند با توبه وتغییر موضع، نجات یابند. عَسیٰ... («عَسیٰ» به معنای بازبودن راه بازگشت است) ۱۰- چشیدن گوشه ای از عذاب دنیوی می‌تواند وسیله ی هوشیاری وتوبه و نوعی فضل الهی باشد. «رَدِفَ لَکُمْ بَعْضُ الَّذِی تَسْتَعْجِلُونَ وَ إِنَّ رَبَّکَ لَذُو فَضْلٍ» ۱۱- تأخیر در کیفر، یکی از شیوه‌های تربیت ونشانه ی لطف الهی وفرصتی برای توبه است. «إِنَّ رَبَّکَ لَذُو فَضْلٍ» ۱۲- اکثریّت ناسپاس، مسیر لطف خدا را تغییر نمی دهد. لَذُو فَضْلٍ... أَکْثَرَهُمْ لاٰ یَشْکُرُونَ ۱۳- در علم خدا شک نکنید. «إِنَّ رَبَّکَ لَیَعْلَمُ» ۱۴- وقتی که خداوند همه چیز را می‌داند، گناه و نفاق برای چه؟ «لَیَعْلَمُ مٰا تُکِنُّ صُدُورُهُمْ وَ مٰا یُعْلِنُونَ» مخفی یا علنی بودن امور، در علم خداوند تأثیری ندارد. ۱۵- ربوبیّت خداوند، مستلزم آگاهی کامل اوست. «رَبَّکَ لَیَعْلَمُ» ۱۶- علم خداوند به نهان و آشکار، ضامن عمل به وعده‌های اوست، پس عجله نکنید. مَتیٰ هٰذَا الْوَعْدُ... تَسْتَعْجِلُونَ... إِنَّ رَبَّکَ لَیَعْلَمُ... مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa038.mp3
9.98M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره نساء آیه ۶ جلسه ۹۶۹ قسمت ۱۰ از ۱۰ وَابْتَلُوا الْیَتَامَی حَتَّی إِذَا بَلَغُوا النِّکَاحَ فَإِنْ آنَسْتُم مِّنْهُمْ رُشْدًا فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوَالَهُمْ ۖ وَلَا تَأْکُلُوهَا إِسْرَافًا وَبِدَارًا أَن یَکْبَرُوا ۚ وَمَن کَانَ غَنِیًّا فَلْیَسْتَعْفِفْ ۖ وَمَن کَانَ فَقِیرًا فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ ۚ فَإِذَا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوَالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ ۚ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ ۷۵ وَ مٰا مِنْ غٰائِبَةٍ فِی السَّمٰاءِ وَ الْأَرْضِ إِلاّٰ فِی کِتٰابٍ مُبِینٍ و هیچ (موجود) پنهانی در آسمان و زمین نیست، مگر این که در کتابی روشن (نزد خداوند ثبت) است. نکته ها: حرف (تاء) در کلمه ی «غٰائِبَةٍ»، یا برای مبالغه است، نظیر علاّمة، یعنی چیزهایی که خیلی سرّی و مخفی است و یا برای تأنیث است به اعتبار آنکه کلمه ی «غٰائِبَةٍ» صفت برای کلمه ی «أَشْیٰاءَ» یا«خصال»باشد، که محذوفند. [۱] غیب آسمان‌ها و زمین، تمام کارهای مخفی بشر، نیّت ها، وقوع قیامت، زمان نزول رحمت یا عذاب و اسرار دیگر را شامل می‌شود. شاید مراد از «کِتٰابٍ مُبِینٍ»، لوح محفوظ و علم بی پایان خدا باشد. ✨✍️پیام ها: ۱- چه بسیار اموری که حواسّ بشری از ادراک آنها عاجز است. «غٰائِبَةٍ فِی السَّمٰاءِ وَ الْأَرْضِ» ۲- تمام هستی، زیر نظر خداوند است وحساب وکتاب دارد. وَ مٰا مِنْ غٰائِبَةٍ... إِلاّٰ فِی کِتٰابٍ مُبِینٍ ---------- [۱]: ۱). تفسیر نمونه. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ ۷۶ إِنَّ هٰذَا الْقُرْآنَ یَقُصُّ عَلیٰ بَنِی إِسْرٰائِیلَ أَکْثَرَ الَّذِی هُمْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ«۷۶» همانا این قرآن، بیشتر آنچه را بنی اسرائیل در آن اختلاف دارند، (به طور صحیح) بر آنان حکایت می‌کند. 🔹نکته ها: از این آیه معلوم می‌شود که تورات و انجیل در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله قادر به حلّ اختلافات اهل کتاب نبوده و تنها قرآن، که حاکم بر کتب آسمانی پیشین است، قدرت حلّ اختلافات را دارد. ✨✍️پیام ها: ۱- حلّ اختلافات فکری و ریشه دار، آن هم به دست پیامبری که درس نخوانده و مکتب نرفته، نشانه ی اعجاز و حقانیّت قرآن است. إِنَّ هٰذَا الْقُرْآنَ... نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسأله آموز صد مدرّس شد ۲- یکی از برکات قرآن، حل اختلافات است. إِنَّ هٰذَا الْقُرْآنَ... یَخْتَلِفُونَ ۳- اختلاف از مردم است، وگرنه مکاتب الهی اختلاف ندارند. «هُمْ فِیهِ مُخْتَلِفُونَ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa039.mp3
10.48M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره نساء آیه ۷ جلسه ۹۷۰ قسمت ۱ از ۲ لِّلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ کَثُرَ ۚ نَصِیبًا مَّفْرُوضًا مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa040.mp3
9.86M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره نساء آیه ۷ جلسه ۹۷۱ لِّلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ کَثُرَ ۚ نَصِیبًا مَّفْرُوضًا مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa041.mp3
11.24M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره نساء آیه ۷ و ۸جلسه ۹۷۲ لِّلرِّجَالِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاءِ نَصِیبٌ مِّمَّا تَرَکَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ کَثُرَ ۚ نَصِیبًا مَّفْرُوضًا (۷) وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُو الْقُرْبَی وَالْیَتَامَی وَالْمَسَاکِینُ فَارْزُقُوهُم مِّنْهُ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ,۷۷ تا ۷۹ موضوع: رهبر باید به حقّانیت راهش ایمان داشته باشد وَ إِنَّهُ لَهُدیً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ«۷۷» و البتّه که آن (قرآن) برای اهل ایمان، مایه ی رحمت و هدایت است. إِنَّ رَبَّکَ یَقْضِی بَیْنَهُمْ بِحُکْمِهِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْعَلِیمُ«۷۸» بدون شک، پروردگار تو با حکم خود میانشان داوری خواهد کرد و او صاحب قدرت و آگاه است. فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّٰهِ إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ«۷۹» پس بر خداوند توکّل کن (و بدان) که تو بر حقّ آشکار هستی. ✨✍️پیام ها: ۱- رفع اختلاف، نمونه ی روشن هدایت و رحمت الهی است. لَهُدیً وَ رَحْمَةٌ... إِنَّ رَبَّکَ یَقْضِی ۲- ایمان، سبب دریافت رحمت الهی است. «رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ» ۳- خداوند پیامبرش را دلداری می‌دهد. «إِنَّ رَبَّکَ یَقْضِی» ۴- قضاوت، از شئون ربوبیّت الهی است. «إِنَّ رَبَّکَ یَقْضِی» ۵-حکم‌های الهی، مخصوص ذات مقدّس اوست، زیرا جهل و ترس و غرائز و حوادث در او اثر ندارد و صد در صد عادلانه است. «بِحُکْمِهِ» ۶- در قضاوت، علاوه بر عدالت، علم و قدرت نیز شرط است. «یَقْضِی بَیْنَهُمْ بِحُکْمِهِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْعَلِیمُ» ۷- توکّل بر خداوند، یکی از شرایط موفّقیّت رهبر است. «فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّٰهِ» ۸-توجّه به حقانیّت راه و تلقین آن، انسان را در برابر حوادث زودگذر بیمه می‌کند. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ» ۹- مخالفان پیامبر، بهانه جویی می‌کردند، وگرنه راه او ابهامی نداشت. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ» ۱۰- توکّل بر خداوند تنها در مسیر حقّ معنا و ثمر دارد، نه در مسیر باطل. «فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّٰهِ إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ» ۱۱- رهبر باید به حقّانیت راهش ایمان داشته باشد. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ» ثواب ارسال این محتوا را به امام زمان عج هدیه کنید. به ما بپیوندید و ما را به دوستان خود معرفی نمائید👇🌷 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ۸۰ -۸۱ إِنَّکَ لاٰ تُسْمِعُ الْمَوْتیٰ وَ لاٰ تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعٰاءَ إِذٰا وَلَّوْا مُدْبِرِینَ«۸۰» بی شک، نمی توانی دعوت خود را به گوش مردگان برسانی، ونمی توانی کران را آنگاه که روی برمی گردانند و پشت می‌کنند، فراخوانی (و حقیقت را به آنان بفهمانی). وَ مٰا أَنْتَ بِهٰادِی الْعُمْیِ عَنْ ضَلاٰلَتِهِمْ إِنْ تُسْمِعُ إِلاّٰ مَنْ یُؤْمِنُ بِآیٰاتِنٰا فَهُمْ مُسْلِمُونَ«۸۱» تو هدایت کننده کوران از گمراهیشان نیستی؛تو فقط می‌توانی سخن خود را به گوش کسانی برسانی که به آیات ما ایمان آورده اند و در برابر حقّ تسلیم هستند. ✨✍️پیام ها: ۱- کار کوردلان را به خداوند واگذار کن. فَتَوَکَّلْ... إِنَّکَ لاٰ تُسْمِعُ الْمَوْتیٰ ۲- اگر شنونده سنگدل باشد، سخن حقّ از گوینده ی پاک و شایسته نیز در او اثری ندارد. آری، لامپ سوخته با اتّصال به هیچ برقی روشن نمی شود. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ - إِنَّکَ لاٰ تُسْمِعُ الْمَوْتیٰ» بر سیه دل چه سود خواندن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ ۳- بی اثر بودن تبلیغ پیامبران، به خاطر ابهام در کار نیست، بلکه به خاطر کوردلی منکران است. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ - إِنَّکَ لاٰ تُسْمِعُ الْمَوْتیٰ» ۴- ایمان به منزله ی روح در کالبد است. کسانی که با دیدن معجزه وشنیدن منطق، ایمان نمی آورند، لاشه ای بی روح و مرده هستند. «إِنَّکَ لاٰ تُسْمِعُ الْمَوْتیٰ» آری حقّ شنوی و حقّ پذیری، نشانه ی سلامت روح است. ۵-اگر انسان به یقین برسد، اعراض مردم در او اثری ندارد. «إِنَّکَ عَلَی الْحَقِّ الْمُبِینِ - وَلَّوْا مُدْبِرِینَ» ۶- افراد کر می‌توانند با اشاره چیزی بفهمند، ولی افراد شنوا که به حقیقت پشت کرده واز اهل حقّ دور شده اند، اشارات را هم نمی فهمند. «وَلَّوْا مُدْبِرِینَ» ۷- بدتر از اعراض، تداوم اعراض است. «وَلَّوْا مُدْبِرِینَ» ثواب ارسال این محتوا را به امام زمان عج هدیه کنید. به ما بپیوندید و ما را به دوستان خود معرفی نمائید👇🌷 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar