eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
202 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
740 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 امروز دوشنبه بیست و نهم فروردین ماه ۱۴۰۱👈 و روز شانزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇 🕋 یا قاضی الحاجات 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء پانزده 🌸 قرآن کریم❤️ ۰ ثمره بدیها و خوبی ها، فقط دامنگیر خودمان می شود 💥إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ .... (7- اسراء) اگر نیكى كنید، به خود نیكى كرده‏ اید و اگر بدى هم كنید، باز به خود بد كرده‏ اید. علامه طباطبایی : «لام» در«لانفسكم» و نیز در «فلها»، لام اختصاص است یعنى: خوبی و بدی شما مختص خود شما است، بدون اینكه چیزی از آن به دیگران بچسبد، و این خود قانون در حال اجرای خداست كه اثر عمل هر كسى را- چه خوب و چه بد- به خود او برمیگرداند دوام وضعیت فعلی بسته به عملکرد شماست 💥إِنْ عُدتمُ‏ْ عُدْنَا (8- اسراء) اگر شما برگردید ما هم بر می گردیم. درباره کسی که فقط دنیا می خواهد می فرماید: كسانى كه تنها هدفشان همین زندگى دنیا باشد، ما آن مقدار را كه بخواهیم و به هر كس که صلاح بدانیم در همین زندگى میدهیم؛ سپس جهنم را براى او قرار خواهیم داد كه در آتش آن میسوزد در حالى كه مورد سرزنش خدا است این فراز در واقع هشدار به کسانی است که پس از مدتها سرکشی و تحمل عذابهای الهی به راه راست برگشته و از رحمت حق برخوردار گشته اند. در این خطاب تهدید می شوند که اگر دوباره به همان وضعیت سابق باز گردند خدا نیز دست از عنایت خود کشیده و به مانند گذشته با آنها رفتار خواهد کرد. پاسخ خدا به کسی که دنیا می خواهد و کسی که به دنبال آخرت است 💥كلاًُّ نُّمِدُّ هَؤُلَاءِ وَ هَؤُلَاءِ .....(20- اسراء) ما به هر دو گروه از لطف پروردگارت عطا مى‏كنیم زیرا هیچ كس از بخشش پروردگارت محروم نیست. بر اساس این آیه خداوند به هر دو گروه کمک می کند منتهی روش کار در اجابت آنها متفاوت است. چه کسانی برادران شیطانند؟ 💥وَ لَا تُبَذِّرْ تَبْذِیرًا(26)إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ كاَنُواْ إِخْوَانَ ........(27- اسراء) هیچ‏گونه ریخت و پاش مكن. بى‏ تردید اسراف كنندگان و ولخرجان، برادران شیطان‏ند، و شیطان همواره نسبت بسیار ناسپاس است. «تبذیر» در اصل از ریشه «بذر» و به معنى پاشیدن دانه میآید، منتهی این كلمه مخصوص مواردى است كه انسان اموال خود را به صورت غیر منطقى، مصرف میكند که معادل آن در فارسى «ریخت‏ وپاش» است. به تعبیر دیگر تبذیر آن است كه مال در غیر موردش مصرف شود هر چند كم باشد، و اگر در موردش صرف شود تبذیر نیست هر چند زیاد باشد. در آیه بعد مبذرین را برادران شیاطین خواند که این برای آن است که آنها نیز نعمتهایی را که خدا داد، كفران مى‏كنند و در غیر محلش، صرف مى‏نمایند. تعبیر به «اخوان؛ برادران» یا برای آن است كه اعمالشان همردیف اعمال شیاطین است؛ همچون برادرانى كه یكسان عمل مى‏كنند و یا به دلیل آن است كه در دوزخ همنشین شیطان اند. چرا برخی نمی توانند گناه را ترک کنند؟ 💥قَالَ أَ رَءَیْتَكَ هَاذَا الَّذِى .....(62- اسراء) شیطان گفت: اگر تا روز قیامت به من مهلت دهی تمام فرزندان این کسی که بر من مقدم داشتی را افسار می زنم؛ مگر عده کمی. اصل كلمه «احتناک» از «حنك» است. » معنایش این است كه ریسمانى به گردن حیوان بست و او را كشید. خود «احتناك» هم به معناى افسار كردن است. شیطان ابتدا وسوسه کرده و به گناه دعوت می کند. پس از آنکه فرد اولین قدم را برداشت ، وسوسه های بعدی راحتتر در او اثر می کند. هر چه انجام گناه ساده تر شود نشان از آن دارد که شیطان بهتر بر او تسلط یافته و به تعبیری بهتر سوار شده و افسار نفس را به دست گرفته است. از این به بعد او می برد هر جا که خاطرخواه اوست و این افسار به دهان یا گردن هم می رود هر جا که او می کشد چاره رهایی از این اسارت، توبه ای حقیقی در سایه توکل به خدا و توسل به اولیای اوست. قرآن با دو تاثیر متضاد 💥وَ نُنزَِّلُ مِنَ الْقُرْءَانِ مَا هُوَ شِفَاءٌ....(82- اسراء) ما قرآن را نازل مى‏كنیم كه مایه شفاء و رحمت مؤمنان است‏؛ ولى ستمگران، جز خسران و زیان بیشتر، چیزى بر آنها نمى‏افزاید. اگر قرآن را شفا نامیده با اینكه شفا باید حتما مسبوق به مرضى باشد، خود این معنا را می رساند كه دلهاى بشر حالاتى دارد كه اگر قرآن را با آن مقایسه كنیم خواهیم دید كه همان نسبتى را دارد كه یك داروى معالج با مرض دارد. قرآن کریم همان نسخه شفابخش است که داروی تمام .. ادامه ... ___________________ 🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋 1401/01/29 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ و جَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ و أوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین. 🔹 ای خدا در این روز مرا بر موافقت نیکان عالم موفق بدار و از رفاقت اشرار جهان دور گردان و مرا در بهشت دار القرار به رحمتت منزل ده به حق الهیت و معبودیتت ای خدای عالمیان. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_138.wma
13.17M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۶ قسمت ۲ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_139.wma
10.72M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۷ قسمت ۳ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز سه شنبه سی ام فروردین ماه ۱۴۰۱👈 و روز هفدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا الرحم الراحمین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء شانزده 🌸 قرآن کریم❤️ 💥وَ أَمَّا الجِْدَارُ فَکاَنَ ...82- کهف آیه، پرده از راز یکی از سه مأموریتی بر می‌دارد که موسی به همراه خضر ع انجام دادند. دیواری را بازسازی کردند و وقتی موسی ع سوال کرد؛ خضر ع پاسخ داد: گنجی در زیر این دیوار نهفته که متعلق به دو بچه یتیم است. خدا اراده کرد تا زمانی که این‌ها بزرگ می‌شوند و آن را استخراج می‌کنند گنجشان محفوظ بماند. چون پدر آن‌ها مرد صالحی بود ما مأمور شدیم دیوار را بازسازی کنیم تا مبادا گنج ظاهر شود و اموال این یتیم‌ها به خطر افتد. نکته عجیب: چون پدر این دو بچه یتیم، انسان صالحی بود خدا دو پیامبر را مأمور می‌کند تا از اموال فرزندان او محافظت کنند. عجیب‌تر : امام صادق علیه السلام فرمود: آن مرد صالح، جد هفتم این دو یتیم بود. نتیجه : کسی چند صد سال قبل می‌زیسته؛ چون انسان صالحی بوده خداوند به دو پیامبر مأموریت می‌دهد تا از اموال دو یتیم در نسل او مراقبت کنند و این امر بسیار شگفت انگیز است. زیانکارترین انسان‌ها چه کسانی‌اند؟ 💥قُلْ هَلْ .(103)الَّذِینَ ضَلَّ .. (104- کهف) بگو: [می‌خواهید] شما را از زیانکارترین مردم با خبر کنم؟ آن‌ها کسانی‌اند که تمام تلاششان در زندگی دنیا به هدر رفته با این حال خیال می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند. این آیه از کسانی خبر می‌دهد که در عمل از هر زیانکاری زیان کارترند و آن‌ها کسانی هستند که در زندگی دنیا هم از عمل خود بهره نگرفتند؛ چون «ضلال سعی» همان خسران عمل است و چون این‌ها علاوه بر غفلت از ضرر، آن را سود هم تلقی می‌کنند از این رو به زیانکار ترین افراد لقب گرفته‌اند. اگر کسی ضرر کرد و فهمید به فکر چاره افتاده و سعی می‌کند که جبران کند؛ اما بیچاره کسی که ضرر می‌کند و گمان می‌کند که دارد سود می‌برد. چنین کسی چون امیدی به جبرانش نیست پس در حقیقت زیانکار تر از او هم کسی پیدا نمی‌شود. 💥وَ هُزِّی إِلَیْکِ ..(25- مریم س) تکانی به این تنه نخل بده تا برایت رطب تازه فرو ریزد. این سخن زمانی به مریم س گفته می‌شود که او برای دنیا آوردن فرزندش از مسجد فاصله گرفته و پای تنه نخلی خشکیده نشسته است. وقتی فرزندش به دنیا می‌آید به او گفته می‌شود تو نخل خشکیده را تکان بده به قدرت الهی این تنه، صاحب رطب تازه شده و بر تو فرو می‌ریزد. برای خدایی که نخل خشکیده را پر ثمر کرده ؛ بی شک ریختن آن‌ها نیز ممکن بود؛ اما این جریان به ما می‌آموزد که قرار نیست تمام امور بشر حتی برگزیدگان الهی از راه امدادهای غیبی اداره شود. کمک‌های غیبی حقیقتی است انکار ناپذیر؛ اما این بدان معنا نیست که چون خدا می‌تواند پس بشر بابد دست روی دست گذاشته و فقط منتظر غیب باشد. 💥إِنَّ الَّذِینَ ء ..96- مریم س) بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند، [خدای] رحمان به زودی برای آنان محبتی [در دل‌ها] قرار خواهد داد. کلمه «وُدّ» و «مودّت» به معنای محبت است.آیه شریفه وعده‌ای زیبا از ناحیه خدای متعال است به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح می‌کنند که به زودی محبت آن‌ها را در دل‌ها قرار می‌دهد. قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا.. (123) 💥وَ مَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی... (124- طه) -گر کسی از هدایتگران الهی که انسان را به سوی خدا هدایت می‌کنند پیروی کند؛ نه گمراه می‌شود و نه به مشقت می‌افتد. - اینکه به طور مطلق فرموده «گمراه و شقی نمی‌شود» می‌رساند که هم شقاوت دنیایی از او نفی شده هم آخرتی. - به جای اینکه بفرماید؛ و هر که هدایت مرا پیروی نکند» فرمود: «وَ مَنْ أَعْرَضَ ..» تا به علت حکم اشاره کند و معلوم شود که تنگی معیشت در دنیا و کوری در روز قیامت، فراموش کردن خدا ست. -آرامش غیر از آسایش است. آسایش راحتی تن است و آرامش راحتی جان. آیه ناظر به سلب آرامش در صورت غفلت از یاد خداست __________________ 🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋 1401/01/30 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ و اقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ و الآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الی التّفْسیر و السؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ و آلهِ الطّاهِرین. 🔹 ای خدا در این روز مرا به اعمال صالح راهنمایی کن و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآورده ساز ای کسی که نیازمند به شرح و سوال بندگان نیستی ای خدایی که به سرایر خلق آگاهی درود فرست بر محمد و آل اطهار او. 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 «اللَّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ وَ اقْضِ لِی فِیهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ یَا مَنْ لاَ یَحْتَاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ وَ السُّؤَالِ یَا عَالِماً بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین» «خدایا در این روز مرا به هدایتم كن؛ و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآور؛ ای خدایی که احتیاج نداری که من حاجتم را برای تو شرح و تفسیر کنم؛ اى که به آنچه در صدرهای جهانیان است، آگاهی؛ درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان» 🔹 اعمال ما در هر حال، یا صالح‌اند و یا فاسد؛ اما معیار این صلاح و فساد، چیست؟ 🔹 اگر عمل هرکسی، متأثر از اعتقادات اوست، سبک زندگی انسان مؤمن از باور و ایمان او شروع می‌شود و به صورت «عمل صالح» متجلی می‌شود و این تجلی از دروازه‌ی حفظ حدود الهی می‌گذرد؛ به معنای ساده‌تر، عمل صالح همان رعایت است که تخطی از آن، عمل ما را می‌کند. 🔹 ایمان و عمل صالح 65 بار در قرآن کریم همراه با هم آورده شده «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» اما تصور ما بر این است که باید عالم باشیم تا بتوانیم عمل کنیم! آیا مشکل بشر از ندانسته‌هایش است، یا دانسته‌هایی که به آن عمل نمی‌کند؟ 🔹 اگر «علم» مبنای عمل ما باشد و نه ایمان، در این صورت دیگر مهم نیست که همین علم در مواقعی ضد دین عمل می‌کند. پس همان نوع نگرش غربی‌ها در سیاست، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و... را وحی منزل می‌پنداریم! علم می‌باید تابعی از ایمان باشد. ❓چرا برای ایمان تنها به توصیه روی منبرها اکتفا می‌کنیم و هیچ نهاد رسمی تقویت ایمان نداریم؟ ✳️ اگر برای علم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و... ایجاد کرده‌ایم، همزمان نیاز به ایجاد نهادهای هم داریم. ▫️شرحی بر دعای روز هفدهم ماه رمضان برگرفته از جلسه ۳۵۶ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/557 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_140.wma
13.58M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۸ قسمت ۴ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز چهارشنبه سی و یکم فروردین ماه ۱۴۰۱👈 و روز هجدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا حی یا قیوم 🕋 انجام اعمال مخصوص شب های قدر و نمازهای مخصوص این شبها 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋 ✍آیات برگزیده جزء ۱۷ 🕋قرآن کریم🕋 👈وَ أَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ ......(73- انبیاء ع) و ما به آنها انجام كارهاى خیر و برپا داشتن نماز و پرداخت زكات را وحى كردیم و آنها تنها ما را عبادت می کردند. وحی همان الهام کردن و به دل انداختن است و در وحی یا به دلیل سرعت زیاد یا به دلیل رمزی بودن و یا به دلایلی دیگر، کسی جز موجود الهام شده از محتوای آن با خبر نمی شود. در آیه سخن از وحی فعل و کارهای خیر است. زمانی که بدون مقدمه در خود میل به انجام کار خیری پیدا می کنید تا آن را انجام دهید؛ وحی فعل خیر است. وحی به مادر موسی برای رها کردن او در آب هم از این نوع وحی است. 👈وَ عَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ ......(80- انبیاء ع) ما ساختن زره را به داود ع آموختیم، تا شما را در جنگهایتان حفظ كند. آیا شكر آن را به جا مى‏آورید؟ خداوند می فرماید ما به داود ع یاد دادیم که چگونه زره بسازد بعد معلوم می شود تعلیم برای نفع شخصی نبوده است چون نمی فرماید آموختیم تا با ساخت آن از خود محافظت کند بلکه می فرماید تا شما را از خطر حفظ کند این جمله نشان می دهد که تعلیم صنعت زره برای حفظ مومنان از خطر دشمنان بوده است. زره امروز جامعه اسلامی ادوات نظامی و تدافعی و نیز هسته است که خداوند متعال دانش ساخت آن را به دانشمندان ما عنایت می کند 👈وَ ذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ ....(87)فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ .....(88- انبیاء ع) و یاد كن صاحب ماهى (حضرت یونس) را ‏ زمانى كه خشمناك از میان قومش‏ رفت و گمان كرد كه ما زندگى را بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ پس در تاریكى‏هاى، زیر آب و در دل ماهى‏، ندا داد كه: معبودى جز تو نیست تو از هر عیب و نقصى منزّهى، همانا من از ستمكارانم. پس ندایش را اجابت كردیم و از اندوه نجاتش دادیم و این‏گونه مؤمنان را نجات مى‏دهیم. «نون» در لغت به معنى ماهى عظیم است مراد از ذو النون (صاحب ماهى)، یونس پیغمبر است كه از طرف پروردگار بر اهل نینوا مبعوث شد و ایشان را دعوت كرد ولى ایمان نیاوردند. پس از مدتی که از ایمانشان نا امید شد نفرینشان كرد و از خدا خواست تا عذابشان كند. هر انسان مومنی می تواند با به کار بستن همان سه نكته‏ اى كه یونس به کار بست، نجات خود را از خداوند طلب کند: 👈یَأَیُّهَا النَّاسُ ....(1) یَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ......(2- حج) اى مردم! از پروردگارتان پروا كنید، بی تردید زلزله قیامت، واقعه‏ اى بزرگ است. روزى را مشاهده خواهید كرد كه هر مادر شیر دهى از كودكى كه شیرش مى‏دهد، غافل مى‏شود و هر زن بارداری سقط جنین می كند و مردم را مست میبینى در حالى كه مست نیستند، بلكه عذاب خدا بسیار شدید است. در آن واقعه، تنها زمین نمی لرزد بلکه جهان به لرزه در می آید؛ آسمان و زمین، دگرگون می شوند. مُرْضِعَةٍ » به زنی گفته می شود که در حال شیر دادن به کودک است. ذهول هم یعنی اینکه از روی ترس از چیزی بگذری و بروی.در آن واقعه مادرانی که در حال شیر دادن به کودکان خود هستند با این حال کودک را از خود جدا کرده او را رها می کند و می رود. هر بارداری طفل خود را سقط می کند. مردم هراسان را که می نگری گمان می کنی که مست اند ؛ اما اینطور نیست؛ عذاب شدید خدا آنها را به این روز انداخته است. 👈كُلَّمَا أَرَادُواْ .....(22- حج) هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوههاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مى‏گردانند، و به آنان گفته مى‏شود، بچشید عذاب سوزان را از آنجائیکه قیامت ظرف ظهور باطن اعمال است هر پاداش و عذابی که به انسان داده می شود در حقیقت چهره اخروی عمل اوست و جهنم در واقع صورت باطنی گناه است؛ بنابر این حالتی که آیه از آن می گوید باطن همان حالت دنیایی این عده است که در دنیا چون به گناه عادت کرده بودند هرگاه تصمیم به ترک آن می گرفتند باز دوباره به سمت آن برگشته و جان به آتش گناه می سوزاندند؛ إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ ءَامَنُواْ (38- حج) ؛بدون تردید خداوند از اهل ایمان دفاع می کند. این آیه نویدی به رسول خدا ص است بگذار قبائل عرب و یهود و نصارا و مشركان مؤمنان را تحت فشار قرار داده و به گمان خود نابود كنند، ولى خداوند وعده دفاع از آنها را داده است. نکته قابل توجه این است که این وعده مخصوص عصر پیامبر ص نبوده؛ بلکه حكمى است که در تمام قرون جریان دارد. مهم آن است كه اگر ما مصداق «الَّذِینَ آمَنُوا» باشیم؛ دفاع الهى از ما حتمى خواهد بود.. ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ و نوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ و خُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین. 🔸 ای خدا مرا در این روز برای برکات سحرهایش آگاه کن و دلم را به روشنی انوار سحر منور گردان و تمام اعضا را برای آثار و برکات این روز مسخر فرما، به حق نور خود ای روشنی‌بخش دل‌های عارفان. 🤲 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir
🔰 «اللَّهُمَّ نَبِّهْنِی فِیهِ لِبَرَکَاتِ أَسْحَارِهِ وَ نَوِّرْ فِیهِ قَلْبِی بِضِیَاءِ أَنْوَارِهِ وَ خُذْ بِکُلِّ أَعْضَائِی إِلَی اتِّبَاعِ آثَارِهِ بِنُورِکَ یَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِین» «خدایا مرا برای برکات سحرهایش متنبه کن؛ و دلم را به پرتو انوارش نورانی کن؛ و کاری کن تا همه اعضا و جوارحم از آثارش پیروی کنند؛ به خودت اى روشنى بخش دل‌هاى عارفین» 🔹 بشر در تمام طول تاریخ به دنبال دست‌یابی به نور بوده است؛ غافل از آنکه شیطان، هنرمندانه بر باطل، لباس حق پوشانید و فضایی ترسیم کرد که نور تقلبی به جای نور حقیقی دیده بشود... این نور تقلبی، رهاوردی جز برای بشر در پی نداشت. ✳️قلب مرا نورانی کن؛ 🔸در این صیرورت درونی و هجرت انفسی، هر طاغوتی می‌تواند « » من باشد؛ و چرا نباشد، وقتی که حب هر چیزی را که به دلم راه دهم، خواه ناخواه عبد و مملوک آن شده‌ام و دیگر خودم نیستم. طاغوت‌هایی که بنده‌وار مرا در پی خود به هر سو می‌کشند. 🔸قلبم مرتباً در تب و تاب دل‌سپاری به دنیا، پُست و مقام، اشیاء و کسان و پذیرش آن‌هاست. ✳️ رب من، مرا از این سرگشتگی رهایم کن! «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ ۖ وَالَّذينَ كَفَروا أَولِياؤُهُمُ الطّاغوتُ يُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ...» ▫️شرحی بر دعای روز هجدهم ماه رمضان برگرفته از رویکرد « » و جلسه ۲۰۰ : kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/120 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز پنج شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 لا اله الا الله الملک الحق المبین 🕋 انجام اعمال مخصوص روزهای ماه رمضان و شبهای قدر 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋 ✍آیات برگزیده جزء هجده قرآن 🏴 👈أَ یحَْسَبُونَ أَنَّمَا ...(55) نُسَارِعُ لهَُمْ فىِ ..(56- مومنون) آیاگمان میكنند گسترشى كه به سبب مال واولاد به آنان میدهیم؛ برای آن است که میخواهیم درعطا كردن خیرات به آنان شتاب ورزیم؟ [چنین نیست‏] بلكه آنان‏ درك نمیكنند. تصوری بین دینداران بی بضاعت وبی دینان ثروتمند رواج دارد که گمان می کنندانباشته آنان لطف خداوند است اما خدا دراین آیات خط بطلان بر چنین تصوری کشیده و صاحبان این پندار را افرادی قلمداد کرده است که از شعوربی بهره اند. زیراآنها نمیدانند كه اموال یك نوع عذاب یا مقدمه كیفراست. آنها نمیدانند كه خدامیخواهد آنها را در نعمت فرو برد تا هنگام گرفتار شدن كیفر الهى، تحمل عذاب برآنها دردناكتر باشد؛ زیرااگر درهاى نعمت به روى انسان بسته شوداو آمادگى پذیرش ناراحتیها را پیدا می کند؛ امااگر كسى را ازمیان نعمت بیرون كشند و به زندان وحشتناكى بیفكنند فوق العاده برای اودردناك خواهد بود. 👈ادْفَعْ بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ (96- مومنون) به بهترین شیوه بدی رااز خودت دور کن یكى از مؤثرترین راههای مبارزه با دشمنان لجوج آن است كه بدیهای آنها به نیكى پاسخ داده شود؛ اینجاست كه غوغایى از وجدان آنها برخاسته واو را تحت ضربات سرزنش قرار میدهد. این کاردر بسیار از موارد سبب بیداری وجدان و تغییر عملکرداو می شود. دستور مخصوص مواردى است كه دشمن از آن سوء استفاده نكند وآن رادلیل بر ضعف شما نشماردوبر جسارتش افزوده نگردد. و نیز مفهوم این سخن هرگزسازشكارى دربرابر دشمنان نیست، وشاید به همین دلیل بعدازبیان این دستور به پیامبر خدا ص دستور داده شده است كه ازهمزات و وسوسه‏هاى شیاطین و حضور آنها به خدا پناه ببرد 👈الزَّانِیَةُ وَ الزَّانىِ فَاجْلِدُواْ ..(2- نور) به هرزن ومردزنا كاری صد تازیانه بزنید واگربه خدا وروز قیامت ایمان دارید نبایددر [اجراى‏] دین خدا نسبت به آن دو دلسوزى ومهربانى کنید. این نهی از دلسوزی درحقیقت نهی از ترحم بی جایی است که سبب سستی در اجرای احکام خدا می شود برای همین بودکه فرمود در اجرای این حکم الهی از رأفت دردین خدا پرهیز کنید نکته این که مبادا در اجرای حکم گرفتار احساسات بى مورد شوید؛ محبتى كه نتیجه‏اى جزآلودگى اجتماع ندارد. آنگاه براى خنثى كردن انگیزه‏هاى این گونه احساسات، مساله ایمان به خدا وروزجزا را یادآور می شود؛ زیرا ایمان به خداوند سبب مى‏شود كه انسان بداند هرحكمى حكمتى دارد و بى دلیل تشریع نشده و ایمان به معاد سبب میشود كه انسان در برابر تخلفها احساس مسئولیت كند. 👈وَ لَوْ لَا فَضْلُ اللَّهِ ..(21- نور) اگرفضل و رحمت خدا بر شما نبود،هرگز احدى از شما [از عقاید باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاك نمى‏شد. «زكات» و«تزكیه» دراصل به معنى «نمو یافتن ونمو دادن» است، ولى در معناى «پاك شدن و پاك كردن» هم به كار رفته است که ممكن است هردو معنابه یك ریشه باز گردد؛ زیرا تاپاكى ازمفاسد نباشدرشد امكان پذیر نخواهد بود براساس آیه، تنها عامل نجات انسانها از آلودگیها ونیز رشدروحی او فقط رحمت الهى است 👈یَوْمَ تَشهَْدُ عَلَیهِْمْ ...(24- نور) روزى كه زبان‏ها ودست‏ها وپاهایشان بر ضد آنان به گناهانى كه همواره انجام میدادند، شهادت می دهند. پیام آیه نیازی به توضیح ندارد؛ تنها چیزی که می توان گفت توجه به هشداری است که درآیه نهفته است. هشدار به کسانی که گناه درخلوت را ساده انگاشته و به راحتی ازکنار آن می گذرند غافل از آنکه در مخفی ترین مکانها همواره شاهدانی با ما هستند که گناه، را درک کرده و علیه ما شهادت می دهند. 👈وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ ..(31- نور) به زنان باایمان بگوازنگاه كردن به مردان نامحرم خوددارى كنندودامان خودرا از گناه حفظ نمایند و نباید زینت خود را آشكار سازند جز آن مقدار كه طبیعتا ظاهر است‏ و باید روسری های خود را روی سینه‏هاى خود بیندازند. آنها نباید زینت خودرا آشكار سازند مگر برای شوهرانشان و .. (یازده مورد دیگر)و هنگام راه رفتن پاهاى خودرا به زمین نزنندتا زینت پنهانیشان برای نامحرمان دانسته شود. چشم‏چرانى» همانگونه كه بر مردان حرام است بر زنان نیز حرام مى‏باشد. پوشاندن شرمگاه» در مقابل نگاه دیگران همانگونه که برای مردان واجب است براى زنان نیزواجب است. پنهان کردن محلهایی ازبدن که معمولا تزیین می کنند» وجوب رعایت حجاب»: زنان باید اندام خودرا درمقابل دیگران بپوشانند براین اساس واجب است حجاب را رعایت کنند. .. ادامه .... ۱۴۰۱/۰۲/۰۱ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed