eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
222 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
برای لیبرال‌ها صحبت از آیات الهی یعنی صحبت از موهومات. تلقی این‌ها از خدا موجودی ممکن‌الوجود است! به باور لیبرال‌ها،بدیهیات قرآنی چیزی جز خرافه نیست! شیطان با یک حربه ثابت از بین مردم جلوگیری می‌کرده و می‌کند: استهزا، ، نفی و حرب دعوای توحید همچنان ادامه دارد... پوریا فاضل (بدون مرز) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مرحومه مغفوره بانو سکینه روحی همسر پیکر این بانو پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت (س) به صحن امام رضا (ع) منتقل، و نماز میت توسط آیت‌الله جوادی آملی اقامه شد. ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحومه را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 امروز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا ارحم الراحمین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء23قران کریم🕋 👈أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ ..(60) وَ أَنِ اعْبُدُونىِ ...(61- یس) اى فرزندان آدم! آیا با شما عهد نبستم که شیطان را بندگى نکنید که او براى شما دشمن آشکارى است؟ و گفتم که مرا بندگى کنید که این، راه مستقیم است. علت این که خداوند مجرمین را به عنوان بنى آدم خطاب کرده این است که دشمنى شیطان با این عده که باعث هلاکت اینها شد به این دلیل بوده که آنها فرزندان آدم بودند. و این دشمنى در روز اول آن جا بروز کرد که مامور به سجده بر آدم شد و زیر بار نرفت و استکبار کرد. نتیجه‏اش هم این شد که از درگاه خدا رانده شد و از آن روز با فرزندان آدم(ع) نیز دشمن گردید و همه را تهدید کرد. اما اینکه ما کی و کجا این عهد را با خدا بستیم مفسران نظرات گوناگون داده اند که به نظر می رسد این عهد همان عهدی است که در عالم فطرت بین انسان و خدای او منعقد شد و اگر روی آن را با غبار غفلت و معصیت نپوشانده باشد هر لحظه که به آن توجه کند به یاد آن عهد می افتد. 👈الْیَوْمَ نخَْتِمُ عَلىَ ...65- یس) امروز بر دهان‏هایشان مُهر سکوت می زنیم و دست‏هایشان با ما سخن میگویند و پاهایشان به اعمالى که همواره مرتکب میشدند، گواهى میدهند. براساس این آیه،دست و پای مجرمین به آن گناهانی که با آن انجام داده‏ اند شهادت میدهند؛ مثلا دستها به آن گناهانى شهادت میدهد که صاحب دست به وسیله آن‏ مرتکب شده؛ مانند سیلیهایى که به ناحق به مردم زده، اموالى که به ناحق تصرف کرده، نوشته هایی که به ناحق نوشته و امثال آن و پاها نیز به آن گناهانى شهادت میدهند که صاحبشان با آنها انجام داده؛ مانند قدم‏هایى که به سوى مجلس گناه و برای انجام معصیت، خیانت، ظلم، فتنه‏انگیزى و امثال آن برداشته است. 👈لِّیُنذِرَ مَن کاَنَ ...(70- یس) از تقابلی که در این آیه بین «حیّ؛ زنده» و «کافر» وجود دارد معلوم می شود که این عبارت در واقع این بوده این بوده: قرآن مومن را چون زنده است از نافرمانی و عذاب الهی هشدار می دهد ولی برای کافر که مرده است اثری ندارد و عذاب در انتظار اوست. این همان حیات و مرگ معنوى است که از مرگ و حیات ظاهرى به مراتب برتر و فراتر است و آثار آن گسترده‏تر و وسیعتر. این حیات و زندگى مختص انسانی است که به معنى «نفس کشیدن» و «غذا خوردن» و «راه رفتن» نیست؛ زیرا اینها اموری اند که در همه حیوانات یافت می شوند. حیات انسانى شکوفا شدن گلهاى عقل و خرد و ملکات برجسته در روح انسان و تقوى و ایثار و فداکارى و تسلط بر نفس و فضیلت و اخلاق است، 👈 إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ ..(26- ص) بى‏تردید کسانى که از راه خدا منحرف مى‏شوند، چون روز حساب را فراموش کرده‏ اند، عذابى سخت دارند. بر اساس این آیه فراموشى روز قیامت سرچشمه گمراهی ها است و هر گمراهى، آمیخته با این فراموشکارى است. از امیرالمؤمنین على ع: «اى مردم! وحشتناکترین چیزى که از ناحیه آن بر شما مى‏ترسم دو چیز است: پیروى از هوای نفس و آرزوهاى دور و دراز است؛ اما پیروى از خواهش نفس، شما را از حق باز مى‏دارد و آرزوهاى دور و دراز قیامت را از یاد شما می برد.» 👈وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ ..(27) أَمْ نجَْعَلُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ ...(28- ص) و ما آسمان و زمین و آنچه را که میان آنهاست، بیهوده نیافریده‏ایم؛ این پندار کافران است. پس واى بر آنان که منکر آتش دوزخند. آیا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند مانند مفسدان در زمین قرار مى‏دهیم یا پرهیزکاران را چون بدکاران؟! اگر قیامتی نباشد وجود این جهان مادی باطل و بیهوده خواهد بود چون هدفی برای بودنش وجود نخواهد داشت. اینکه موجوداتی خلق شوند و از عالم استفاده کنند و بعد هم هیچ به هیچ این یک نظام بی هدفی خواهد بود که ساحت الهی از چنین بیهوده کاری مبراست. اگر قیامتی نباشد و محکمه عدل و پاداش و عقابی برپا نشود آنگاه کسی که در این دنیا بد عمل کرد فرقی با آنکه خوب عمل کرد تفاوتی نخواهد داشت و این از نظر وجدان پذیرفته شدنی نیست. 👈قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا ...(75) قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ خَلَقْتَنىِ..(76) قَالَ فَاخْرُجْ ..(77) وَ إِنَّ عَلَیْکَ ..(78- ص) خداوند فرمود: اى ابلیس! چه چیز مانع شد بر مخلوقى که من آفریدم سجده نکنی؟ تکبر ورزیدى، یا بالاتر از آن بودى که فرمان سجود به تو داده شود؟ ابلیس [گزینه اول را انتخاب کرد و] گفت: من از او (آدم) بهترم، چرا که مرا از آتش آفریده‏اى و او را از گل‏. خداوند به او فرمود: از صفوف ملائکه، از آسمان برین، 👈 ادامه .. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیست‌وچهارم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ و أعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک و أسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ و لا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین. 🔹 ای خدا در این روز از تو درخواست می‌کنم آنچه را که رضای تو در اوست و به تو پناه می‌برم از آنچه تو را ناپسند است و از تو توفیق می‌خواهم که در این روز همه را به فرمان تو باشم و هیچ نافرمانی نکنم ای بخشنده به نیازمندان. 🌙 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 «اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين» «خدايا من آنچه را که تو را خشنود می‌کند، از تو مي‌خواهم؛ و از آنچه تو را بیازارد، به تو پناه مى‌برم؛ و از تو توفیق فرمان‌بری‌ات را می‌خواهم و اینکه نافرمانى تو نکنم؛ اى بخشنده سائلان» ➡️⬅️ آنچه تو می‌خواهی؛ یا دلم می‌خواهد؛ مسأله این است! 🔹 انسان با عشق و نفرت‌ها، حب و بغض‌ها، شهوت و غضب‌ها، ترس و نگرانی‌های خود است که به کمال می‌رسد یا به زمین می‌خورد. 🔹 زمانی که پای «دلم می‌خواهد»ها به میان آید، این است که بر درونِ ما سالاری می‌کند. عالمِ درون انسان، همواره در کِشش و کُنش مابین این دو حال است؛ کسانی الله را می‌پرستند؛ و کسانی دیگر هوای نفس خود را. ❇️ «أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا * أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا» آیا کسانی که هوای نفس خود را اله و خدای خود اخذ می‌کنند (می‌گیرند) را رؤیت کردی؟ تو بر آن‌ها وکیل نیستی. تو حساب می‌کنی که این‌ها می‌شنوند (یسمعون) و تعقل می‌کنند؟ چنین نیست! اینان همچون چهارپایان (خوک‌ها و حیوانات دیگر) و بلکه گمراه‌تر هستند. 🔻 میدان دادن به انبوه «دلم می‌خواهد»ها، چنین نتایجی عایدمان می‌کند. بیچاره کسی که (ص) هم او را وکالت نکند.. ▫️شرحی بر دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان برگرفته از سرفصل «دکترین اسلام» : kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/53 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۴ قسمت ۲ قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۶۴) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔴 ره ♦️اين من را اگر انسان زير پا گذاشت . او شد ، اصلاح مى ‏كند همه‏ چيز را . گاهى علم توحيد انسان را به جهنم مى‏ فرستند ، گاهى علم عرفان انسان را به جهنم‏ مى ‏رساند ، گاهى علم فقه انسان را به جهنم مى ‏فرستد ، گاهى علم اخلاق انسان را به ‏جهنم مى‏ فرستد ، با علم درست نمى‏ شود ، تزكيه مى‏ خواهد . ♦️ علم توحيد هم اگر براى غير خدا باشد از حجب ظلمانى است . خدا نكند انسان پيش از آن كه خود را بسازد جامعه به او روى آورد و در ميان‏ مردم نفوذ و شخصيتى پيدا كند . 📚 خمینی ره جلد۱۹ ص۱۳۴ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 بعد از واقعه ، ایران جاسوسان آمریکا را آزاد نکرد تا کارتر انتخابات را باخت. موقع سوگند ریگان، آن‌ها به آمریکا رسیدند و روزنامه اشپیگل نوشت: زمانی آمریکا تصمیم میگرفت چه کسی در ایران به قدرت برسد اما امروز در۱۹۸۰، یک آیت‌الله در تهران تصمیم میگیرد چه کسی رییس‌جمهور آمریکا شود. ✍ علیرضا گرائی مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
محیط و طوری بود که ازش فرار میکردیم سربازا از پادگان فرار میکنند کارمندا از کار فرار میکنند کارگرا از کار فرار میکنند حالا یه سریا جرأت فرار دارن، یه سریا هم عذاب میکشن و تحمل میکنند تصمیم سازان محترم! این سیستم تربیتی مریضه! این جامعه مریضه! مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
بی نظیر ترین عکس از شب های قدر با اختلاف آرا بسیار زیاد این جانب هستند ، تصویری بی نظیر که توسط فاطمه هاشم نژاد تصویربردار میزان به ثبت رسیده است. تصویر مربوط به بیمارستانی در زنجان می باشد ... آقای تحلیلگر مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۵ قسمت ۳ قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۶۴) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈و روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 یا حی یا قیوم 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء 24 قرآن🕋 👈وَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ .....45- زمر) هنگامى که خدا به یگانگى یاد میشود دل‏هاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند گرفتار نفرت میشود و هنگامى که یاد غیر خدا میشود، شادمان میگردند. گاه انسان چنان به زشتی ها خو میگیرد و از پاکی ها بیگانه میشود که از شنیدن نام حق ناراحت و از شنیدن باطل مسرور و شاد میگردد، در برابر خداوندى که آفریننده عالم هستى است سر تعظیم فرود نمیآورد، اما در برابر قطعه سنگ و چوبى که خود ساخته و یا انسان و موجوداتى همانند خود زانو میزند و تعظیم میکند 👈فَإِذَا مَسَّ الْانسَانَ ....(49- زمر( وقتى انسان گرفتار زیان میشود، ما را میخواند و هنگامى که ما از جانب خود نعمتى به او میدهیم [به جای شکر گزاری میگوید: این با تلاش و درایت خودم به دست آمده است؛ در حالی که آن نعمت وسیله ای برای امتحان او بود و بیشتر مردم از واقعیت بی خبرند. انسان هر وقت دچار گرفتارى می شود رو به خدا کرده و او را به خلوص میخواند ولی همینکه پروردگارش نعمتى به او داده و او را از گرفتاری خلاص می کند فورا آن نعمت را به خودش نسبت میدهد و میگوید: «هنر خودم بود» و پروردگارش را فراموش میکند و نمیداند که همین خود وسیله ای است که با آن امتحانش میکنند. 👈 قُلْ یَاعِبَادِىَ الَّذِینَ ...(53- زمر) بگو: اى بندگان من که [با ارتکاب گناه‏] بر خود ستم کرده اید! از رحمت خدا نومید نشوید که یقیناً خدا همه گناهان را مى‏آمرزد زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است‏ خداوند راه بازگشت را توأم با امیدوارى به روى همه گنه کاران میگشاید و با لحنى آکنده از نهایت لطف و محبت آغوش رحمتش را به رویشان باز کرده و فرمان عفو آنها را صادر نموده است. از امیدبخش‏ترین آیات قرآن نسبت به گنهکاران است. فراگیری و گستردگى آن به حدى است که طبق روایت امیر مؤمنان على ع: در تمام قرآن آیه‏ اى وسیعتر از این آیه نیست 1-با استناد به جمله « إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» ثابت می شود که خداوند هر گناهی اعم از صغیره و کبیره را میبخشد 2-مقایسه این آیه با آیه 48 سوره نساء: «إِنَّ اللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ لِمَنْ یَشاءُ؛ خداوند شرک را نمیبخشد، اما کمتر از آن را براى هر کس که بخواهد میبخشد.» فهمیده می شود که بخشش در آیه مورد بحث در صورتی است که گنهکار توبه کرده باشد که اگر فرد گنهکار به واقع توبه کرد وعده خدا در حقش عملی شده و گناه او هر چه که باشد بخشیده می شود حتی اگر شرک باشد؛ اما اگر توبه ای در کار نبود خدا ممکن است از برخی گناهان او در گذرد که بی تردید شرک جزء آنها نخواهد بود. 👈وَ سِیقَ الَّذِینَ کَفَرُواْ ... (73- زمر) « سِیقَ» ماضی مجهول فعل «سَاقَ» و از ریشه «سَوق» است و معنای آن حرکت دادن از پشت سر است.از این رو به کسی که حیوانات را از پشت می راند تا حرکت کنند «سائق» گفته می شود. معنای « سِیقَ» برای کافران و مؤمنان متفاوت خواهد بود. « سِیقَ» برای کافران یعنی آنها را همچون حیوان از پشت سر هِی کرده و به جهنم می ریزندو « سِیقَ» برای مومنان یعنی آنها را در کمال عزت و احترام بدرقه کرده و با تشریفات خاصی تا بهشت مشایعت می کنند. 👈مَنْ عَمِلَ......(40- غافر( هر که بدى کند جز به مانند آن کیفر نیابد، و از مردان یا زنان کسانى که کار شایسته انجام دهند در حالى که مؤمن باشند، آنان در بهشت درآیند و در آن بیحسابْ روزى یابند. ورود به جهنم و تحمل عذاب آخرت تنها یک شرط دارد و آن اینکه انسان نافرمانی خدا را کرده و مرتکب گناه شود؛ ولی ورود به بهشت دارای دو شرط است: یکی ایمان و دیگری عمل صالح و در تحقق این شروط هم به هیچ وجه جنسیت مطرح نیست. ______________ 🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋 ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 «اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِكَ ومُعادیاً لأعْدائِكَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِكَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن» «خدایا مرا دوست دوستانت و دشمن دشمنانت کن (قرار بده)؛ و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت؛ اى نگهدار دل‌هاى پیامبران» 🔹 همه‌ی ما ظرفیتی فطری به نام « » داریم که حب و بغض‌های‌مان از آنجا می‌جوشد. «قَدْ شَغَفَهَا حُبًّا» وقتی می‌توانیم کسی یا چیزی را «دوست داشته باشیم» و با او انس بگیریم، آن را بر خود پذیرفته‌ایم. 🔹 برخلاف آنکه همه تصور می‌کنند عده‌ای ولایت‌پذیرند و عده‌ای آزاد؛ واقعیت این است که هیچکسی نیست «ولی» نداشته باشد؛ برخی ولایت‌ الله رسول‌الله(ص) و اولی‌الامر را بر خود دارند و باقی همه، ولایت‌طاغوت (از شیطان تا نفسانیات) را پذیرفتند. ❤️ شیفته‌ و دل‌داده‌ی هرکه و هرچه که بشویم، ولایت آن را بر خود پذیرفته‌ایم. 🔹 شیطان با شناختی که از ظرفیت‌های فطری انسان دارد، مانع حب و بغض ما نمی‌شود، فقط هنرمندانه مصداق‌های عشق و نفرت ما را با هم جابجا می‌کند. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان برگرفته از رویکرد «ولایت‌مدار» : kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/12 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیست‌وپنجم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. 🔹 ای خدا مرا در این روز محب دوستانت و عدو دشمنانت قرار ده و در راه و روش به طریقه و سنت خاتم پیامبرانت بدار ای نگهدارنده دل‌های پیامبران. 🌙 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
🔴ما هیچ کداممان یک حسابی نیستیم! ره ♦️ماه مبارک رمضان است و درهاى رحمت خداى تبارک و تعالى به روى همه گناهکاران باز است و شما تا دیر نشده است در این ماه خودتان را اصلاح کنید. ما همه باید خودمان را اصلاح کنیم؛ ما هیچ کداممان یک آدم حسابى نیستیم. پناه به خدا باید ببریم و خودمان را اصلاح کنیم. 📚 ،جلد ١۵،صفحه ۶٩ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۶ قسمت ۱ یَأَهْلَ الْکِتَبِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِى إِبْرَهِیمَ وَمَآ أُنِزلَتِ الْتَّوْرَیةُ وَ الْإِنْجِیلُ إِلَّا مِنْ بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ‏(۶۵) هَأَنْتُمْ هؤُلَآءِ حَجَجْتُمْ فِیَما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِیمَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ‏(۶۶) مَا کَانَ إِبْرَهِیمُ یَهُودِیّاً وَلَا نَصْرَانِیّاً وَلَکِنْ کَانَ حَنِیفاً مُّسْلِماً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ(۶۷)إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ(۶۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز پنج شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیست وششم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 لا اله الا الله الملک الحق المبین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء 25قران کریم 🕋 وَ👈 لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ .......(27- شوری) كلمه «قَدَر» به معناى كمیت است. پس این كه مى‏ فرماید:«وَ لكِنْ یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما یَشاءُ» به این معنا است که خدا هر چیز را به كمیتی که مشیتش اقتضاء کند نازل مى‏ كند. اگر خداى تعالى رزق بندگان خود را وسعت بدهد و همه سیر شوند، شروع به ظلم كردن در زمین میكنند؛ چون طبیعت مال این است كه وقتى زیاد شد طغیان مى‏ آورد، در سوره علق فرموده: «إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى‏ أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏؛ این انسان هنگامى كه احساس بینیازى كند طغیان مى‏ كند» علامه طباطبایی(ره): این آیه بیانگر قانون اولیه خدا در توزیع ارزاق است که حال هر کس را می بیند و به او روزی می دهد؛ اما قوانین دیگری نیز در عالم حاکم است؛ یکی قانون امتحان است و دیگری استدراج است. این دو قانون سبب می شود که خدا به کسانی با وجود طغیان باز هم ثروت عطا کند. چرا برخی حتی به مقدار رفع ضروریات هم از روزی الهی بی نصیبند در پاسخ می توان به دو قانون الهی اشاره کرد؛ یکی قانون امتحان و دیگری قانون اثر گناه که برخی با عمل خود مانند ظلم به دیگری یا ظلم پذیری چنین نتیجه ای را برای خود رقم زده اند. 👈جَزَاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ ....(40- شوری) پاداش بدى کار بدی است مانند همان؛ ولى هر كه بگذرد و [میان خود و طرف مقابلش را] اصلاح نماید؛ پاداشش بر عهده خداست؛ یقیناً خدا ستمكاران را دوست ندارد. چرا خداوند آن کاری که برای تلافی صورت می گیرد با اینکه مجوز آن را هم صادر کرده است اما آن را «سیئة؛ کاری بد و ناپسند» می نامد. پاسخ: چون با هر كس چنین رفتار شود ناراحت میشود، ظالم با آن کار مظلوم را ناراحت کرد و مظلوم هم با انتقام و تکرار آن کار ظالم را رنجاند، 👈لِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَ ....(49) أَوْ یُزَوِّجُهُمْ ذُكْرَانًا .....(50- شوری) فرمانروایى آسمان‏ها و زمین فقط در سیطره خداست، هر چه را بخواهد مى‏آفریند، به هر كس بخواهد دختر عطا مى‏كند و به هر كس بخواهد پسر میبخشد؛ یا پسر و دختر را با هم میدهد و هر كه را بخواهد عقیم میكند و فرزند نمیدهد كه او دانا و تواناست. گر چه نقش بعضى از غذاها و داروها را در افزایش احتمال تولد پسر یا دختر نمیتوان انكار كرد، ولى باید دانست كه آن اثر را هم خدا در آن دارو قرار داده است و هیچ کدام خارج از علم و قدرت خدا نیستند دیگر اینکه برای هر دو جنس از تعبیر «یهب؛ میبخشد» استفاده کرد و این دلیل روشنى است كه هم دختران هدیه الهى هستند و هم پسران و فرق گذاشتن میان این دو از دیدگاه یك مسلمان راستین صحیح نیست 👈لِتَسْتَوُاْ عَلىَ‏ .....(13)وَ إِنَّا إِلىَ‏ ...(14- زخرف) كه بر پشت آن استقرار یابید و چون بر آن استقرار یافتید، نعمت پروردگارتان را به یاد آورید و بگویید: منزّه است خدایى كه این را رام ما كرد كه ما قدرت آن را نداشتیم و ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت. و «ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ» هم مفهومش این است كه اگر لطف پروردگار نبود ما هرگز قادر به کنترل و ادراه این مرکبها نبودیم. و اینکه در پایان دعای مومنین این چنین دارد که: «وَ إِنَّا إِلىَ‏ رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ؛ و بی شک ما به سوى پروردگارمان باز خواهیم گشت» برای آن است که آنها را به یاد قیامت بیندازد که امروز سوار بر وسیله ای گران قیمت شده و در زمین جابجا می شویم به یاد داشته باشیم که بالاخره تابوتی هم هست که در انتظار ماست. در حالات علی ع آمده است كه هنگامی که پاى خود را در ركاب ‏گذاشت ‏فرمود: «بسم اللَّه» و هنگامى كه بر مركب استقرار یافت ‏این آیات را تلاوت کرد: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَ ما كُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَ إِنَّا إِلى‏ رَبِّنا لَمُنْقَلِبُون .... _________________ ۱۴۰۱/۰۲۰۸ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیست‌وششم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً و ذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً و عَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین. 🔹 ای خدا در این روز سعی‌ام را (در راه طاعتت) بپذیر و گناهانم را در این روز ببخش و عملم را مقبول و عیبم را مستور گردان ای شنواترین‌ شنوایان. 🌙 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
شرح دعای روز بیست و ششم توسط 🔰《اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً و عَیبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین》 《خدایا كوشش مرا در این ماه پذیرفته شده کن؛ و گناه مرا در این ماه آمرزیده؛ و كردارم را در آن مورد قبول: و عیب مرا در آن پوشیده‌؛ اى شنواترین شنوایان》 🔹 به زیبایی هر چه تمام، در قرآن خود بیان داشته که عالم را « » و « » است. «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» مرا (انسان) که مخلوق برتر تو بودم، اراده و اختیار بخشیدی... به اراده و اختیار خود، مرتکب عمل صالح یا فاسدی شدم. عمل از من بود اما آنکه باید آن را بنشاند یا ببخشاید، کجاست؟ 🔹 در حیطه خلقت، امکان انتخاب نداریم. مثلا من انتخاب نکردم که کجا و از کدام پدر و مادری متولد شوم؛ و هم آنکه از سنت‌های الهی هم گریزی نیست. اما در حیطه‌ی جعل، اختیار با من است که به « » برسم یا به « ». 🔹 خدای اسلام -برخلاف مسیحیت و یهود - خدایی است که غیر از خالق بودن، «رب» نیز هست. باغبانی‌‌ست که خود کاشته، خلق کرده و خود نیز گل‌آرایی می‌کند و می‌پروراند. یعن عالم را پس از خلقت، به حال خود وانگذاشته و هر لحظه و دائماً مخلوقات خود را ربوبیت می‌کند؛ می‌پروراند. بخشی از ربوبیت خداوند شامل عالم خلق است یعنی هرآنچه که به مادیات می‌شناسیم. و بخش دیگر آن شامل عالم جعل است؛ از معنویات مادی تا اجتماعی. 🔹 ربوبیت خداوند با «عبودیت» از سو ی مخلوقات پاسخ گفته می‌شود؛ وقتی ما خوب او را عبودیت کنیم، هر لحظه و آن به آن حسِ در محضر او را بیشتر دریابیم، ربوبیت او هم بهتر و بیشتر عایدمان می‌شود؛ و این ربوبیت مدام او، در عالم ، هدایت و متعالی شدن انسان است.«اِلی الله المَصیر» ؛ یا «وَبِئْسَ الْمَصِيرُ» (در حیطه‌ی جعل، اختیار با من است که به «رشد» برسم یا به «غی») 🔹 پس از او می‌خواهیم این چنین ما را بپروراند که سعی و عمل ما را پذیرفته شده، گناهان‌مان را آمرزیده و عیوب‌مان را بخشیده شده کند. ✅ جعل‌های اجتماعی در قرآن، بنیان‌های جامعه‌سازی اسلامی هستند. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان برگرفته از سرفصل 《خلق و جعل》: kolbeh-keramat.ir/Sessions/Index/56 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
امام خمینی رحمه‌الله‌علیه: روز قدس، یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🌹اهمیت شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان و دعای آن ♦️ در پاره ای از روایات وارد شده است که ماه مبارک رمضان کمتر از نیست؛ لذا امام سجاد صلوات الله و سلامه علیه این شب را می داشتند و مراسم احیاء را بجا می آوردند و این را در احیاء شب بیست و هفتم زیاد بر زبان می آوردند: 🔸«اللّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الِاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ». مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۷ قسمت ۲ یَأَهْلَ الْکِتَبِ لِمَ تُحَآجُّونَ فِى إِبْرَهِیمَ وَمَآ أُنِزلَتِ الْتَّوْرَیةُ وَ الْإِنْجِیلُ إِلَّا مِنْ بَعْدِهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ‏(۶۵) هَأَنْتُمْ هؤُلَآءِ حَجَجْتُمْ فِیَما لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَآجُّونَ فِیمَا لَیْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ‏(۶۶) مَا کَانَ إِبْرَهِیمُ یَهُودِیّاً وَلَا نَصْرَانِیّاً وَلَکِنْ کَانَ حَنِیفاً مُّسْلِماً وَ مَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ(۶۷)إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ(۶۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز جمعه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇 🕋 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء 26 قرآن کریم🕋 ✍سوره حجرات سوره آداب و اخلاق✍ 👈این سوره مشتمل بر نکات مهمی است که عبارتند از: 1. آداب برخورد با پیامبر اسلام و اصولی را که مسلمانان باید در محضر پیامبر رعایت کنند. 2. یک سلسله اصول اخلاقی و اجتماعی که بکار بردن آنها باعث محبت و صفا و صمیمیت و اتحاد و امنیت در جامعه می گردد و فراموش کردن این نکات باعث بدبینی و نفاق و پراکندگی و ناامنی می شود. 3. دستوراتی که مربوط به چگونگی برخورد با اختلاف هایی است که بین مسلمانان روی می دهد. 4. معیار ارزش انسان در پیشگاه خداوند و اهمیت مسأله ی تقوا. 5. تأکید روی این مسأله مهم که ایمان تنها به گفتار نیست، بلکه باید علاوه بر اعتقاد قلبی اثر ایمان در اعمال انسان و در جهاد با اموال و نفوس آشکار گردد. 6. و در آخرین آیه از علم خداوند و آگاهی او از همه اسرار نهان عالم هستی و اعمال انسانها سخن گفته است که در حقیقت ضمانت اجرایی همه بخش های سوره است. 👈نکات اخلاقی سوره رهنمودهای اخلاقی و ایمانی این سوره به دو صورت سلبی(نهی) و ایجابی(توصیه های آمرانه) به کار رفته است. اگر توجه شود نکات سلبی آن تماماً با حرف(لا) به کار رفته است و حالت ایجابی(امری) آن به صورت امر و با صیغه جمع بیان شده است. 👈فرمان های سلبی «یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، در حکم کردن از خدا و رسولش پیشی مگیرید». (آیه ی1) «لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی؛ صدای خود را بلندتر از صدای پیامبر نکنید». (آیه ی2) «و لا تجهروا له بالقول؛ در برابر او بلند سخن نگوئید». (آیه ی2) «لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیراً منهم و لا نساء من نساءٍ عسی ان یکنَّ خیراَ منهنّ؛ نباید گروهی از مردان شما گروه دیگر را مسخره کنند چه بسا که آنان بر ایشان بهتر باشند و هیچ یک از زنان حق ندارند زنان دیگر را مسخره کنند زیرا ممکن است آنان از اینها بهتر باشند». (آیه ی11) «لا تلمزوا انفسکم؛ یکدیگر را مورد طعن و عیب جوئی قرار ندهید». (آیه ی11) «وَ لا تنابزوا بالالقاب ؛یکدیگر را با لقب های بد نخوانید.». (آیه ی11) «قل لا تمنّوا علی اسلامکم؛ بگو اسلام آوردن خود را بر من منت نگذارید». (آیه ی17) قابل تأمل است که همه این فرمان ها با خطاب«یا ایها الذین آمنوا» شروع شده است به جز مورد آخر و این بیانگر این مسأله است که مسلمان بودن یا مؤمن بودن متفاوت است و هر مسلمانی مؤمن نیست. 👈فرمان های ایجابی «و اتقوا اللّه انَّ الله سمیع علیم؛ و تقوای الهی پیشه کنید که خداوند شنوا و دانا است.» (سوره ی حجرات،آیه ی1) «یا ایها الذین آمنوا ان جاءکم فاسق بنباء فتبینوا ان تصیبوا قوماً بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین؛ ای کسانی که ایمان آورده اید اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد درباره آن تحقیق کنید،مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید». (سوره ی حجرات،آیه ی6) «و اعلموا ان فیکم رسول اللّه لو یطیعکم فی کثیر من الامر لَعَنتم؛ و بدانید رسول خدا در میان شماست هرگاه در بسیاری از کارها از شما اطاعت کند به مشقت خواهید افتاد». (سوره ی حجرات،آیه ی7) «و ان طائفتان من المؤمنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما؛ هرگاه دو گروه از مؤمنان با هم به نزاع و جنگ بپردازند آنها را آشتی دهید». (سوره ی حجرات،آیه ی9) «فان بغت احداهما علی الاخری فقاتلوا التی تبغی حتی تفییءَ الی امرالله فان فاءت فاصلحوا بینهما بالعدل؛ و اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کند با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا باز گردد و هرگاه بازگشت در میان آن دو به عدالت صلح برقرار سازید». (سوره ی حجرات،آیه ی9) «واقسطوا انّ الله یحب المقسطین؛ و عدالت پیشه کنید که خداوند عدالت پیشگان را دوست دارد.» (سوره ی حجرات،آیه ی9) «انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون؛ مومنان برادر یکدیگرند. پس بین دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید باشد که مشمول رحمت او شوید». (سوره ی حجرات،آیه ی10) «یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیراً من الظن انّ بعض الظنّ اثم؛ ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان های بد بپرهیزید چرا که بعضی از گمان ها گناه است.» (سوره ی حجرات،آیه ی12) 👈در سوره حجرات بعضی از واژه ها از تکرار چشمگیری برخوردار است که مهم ترین آنها عبارتند از واژه های«الله»، «ایمان»، «تقوا»، «علم»و «رحمت». امام_رضا عليه السلام: فِطرُكَ أخاكَ الصّائِمَ أفضَلُ مِن صيامِكَ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💢 چرا امسال با سال‌های دیگر متفاوت است؟ 🔻 اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از دانشجویان با توجه به نزدیک بودن روز قدس، فرمودند: «امسال روز قدس با سال‌های دیگر فرق دارد». اما تفاوت روز قدس امسال با سال‌های دیگر چیست؟ 🔻 یک تفاوت مهم در نوع مواجهه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی یا به تعبیر رهبر انقلاب «فداکاری‌های بزرگ» فلسطینی‌هاست. نمونه این فداکاری عملیات مسلحانه اخیر در عمق فلسطین اشغالی است. 🔻 طی ۴ عملیات فردی جداگانه در مناطق مختلف اراضی اشغالی ۱۹۴۸ از جمله تل‌آویو، ۱۴ صهیونیست کشته شدند. این به عنوان یک رخداد مهم امنیتی برای رژیم صهیونیستی مطرح شده و فازی جدید برای مبارزات ملت فلسطین بعد از انتفاضه‌های سنگ و الاقصی محسوب می‌شود. 🔻 درحالی که امسال به دلیل مصادف شدن اعیاد یهودی با ماه رمضان، شهرک‌نشینان یهودی به پشتوانه پلیس این رژیم تلاش کردند معادله ممنوعیت نیایش و عبادت غیرمسلمانان در «حرم‌الشریف» را تغییر داده و در آنجا به قربانی کردن و نیایش بپردازند، مقاومت فلسطینی‌ها و همبستگی مسلمانان جهان برای حفظ هویت اسلامی مسجدالاقصی ضروریست. 🔻 در حالی که جنگ ۱۱ روزه رمضان سال گذشته معادله جدید «دفاع غزه از قدس» را ایجاد کرد رژیم صهیونیستی در سالگرد آن تلاش می‌کند مانع تثبیت این معادله شود و البته مقاومت غزه نیز تلاش می‌کند این معادله را به سایر نقاط کرانه باختری از جمله «جنین» گسترش دهد. 🔻 رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سایه تمرکز توجهات رسانه‌ای بر جنگ اوکراین به تعبیر رهبر انقلاب با «نهایت جنایت و رذالت» به سرکوب ملت فلسطین و پیشبرد تجاوزات خود در کرانه باختری و قدس بپردازد. تظاهرات روز قدس امسال می‌تواند توجهات را بار دیگر معطوف به مسئله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی سازد. 🔻 با برگزاری اجلاس اخیر ابراهیم با حضور وزرای خارجه مصر، بحرین و امارات در شهر بئر السبع و در دفتر بن‌گوریون اولین نخست‌وزیر اسرائیل، روابط سیاسی حکومت‌های عربی با رژیم صهیونیستی به سطحی بی‌سابقه رسیده است. همبستگی ملت‌های اسلامی با فلسطین در روز قدس برای تقبیح این روند و نشان دادن ناپایداری آن بسیار با اهمیت خواهد بود. ▫️@Tabyincenter 🌐 اخبار استراتژیک 📡 @StrategicNews_ir 🌍 امام خمینی ره مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar