13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بغض و اشک مادر شهید به خاطر اوضاع نامطلوب عفاف و حجاب در کشور 😔
@hor_emam_zamanim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما روزه دار ها همه یاد لب توییم
ای تشنه تر از همه ی تشنه ها حسین ..
#ماه_رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جواب سه کلمهای یک دختر به سوال مجری برنامه #محفل شبکه سه که همه را به گریه انداخت...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظاتی جانسوز از تعویض ضریح مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها و رسیدن به قبر اصلی حضرت
قبر حضرت رقیه از زاویه ای که تاکنون ندیده اید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ تصویری
🔸 تا #قدر آن حضرت آشکار نشود، آشکار شدن #شخص آن حضرت، مشکلی را حل نمی کند.
🔸 نور امام زمان (ع) قبل از ظهور بر عقول انسانها طلوع می کند.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای ناراحتی حضرت علی(ع) از برخی دیپلماتهایی که مقابل معاویه خضوع نشان داده بودند!
دوستان حضرت علی(ع) پشتشان به مالک اشتر گرم بود
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا به آشوبهای فرانسه انقلاب نمیگویید؟
🔹مجری برنامه سیاست خارجی: آقای مکرون، شما که آشوبهای خیابانی ایران را انقلاب نامیدید، حالا چرا سکوت کردهاید و از جوانان شجاع فرانسوی نمیگویید؟
@Roshangari_ir
📸مقررات ماه رمضان قبل از انقلاب; ۱۳۵۰
بعد همین سلطنت طلب ها امروزه به مقررات روزه خواری تو ملا عام که در اکثر کشورهای اسلامی هم اجرا میشه گیر میدن !
اینکه دیگه قانون شاهتون بوده!😏
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺درکی زیبا از حضور، قدرت و مهربانی خدا در تجربه بعد از مرگ
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کلیپ حال خوب کن،از مهربانی ایرانی 🇮🇷
خواهشاً هر وقت برا خرید رفتین،هوای این دستفروشان رو بیشتر داشته باشیم...🙏🌺
#کسب_حلال
#مهربانی
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مسخره کردن بازیکن مسلمان آمریکایی در تمرینات بسکتبال بخاطر روزه گرفتن
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️داستانی شنیدنی از خواب آقا سید مهدی قوام و درخواست حضرت زهرا(س) از او
حال دلت خوب میشه
📳 مخالفت با روزه
✖️مُد شده که عدهای میگویند: ما به وجود خدا ایمان داریم، با خدا حرف میزنیم، حتما که نباید با نماز و کلمات عربی با خدا سخن گفت!!
این روزها هم برای نفی و مخالفت با روزه از همین تعابیر استفاده میکنند و میگویند مثلا بجای روزه فلان کنیم حتما که نباید گرسنگی کشید !!
✅ چند نکته:
☑️نماز و روزه عبادتند
اسمش رویاش هست: عبد تعبد...
اگر قرار بود هرکس هرجور خدا را میفهمد همانطور با سلیقه خود پرستش کند و مثلا بجای نماز خواندن، در خفا با خداوند درد و دل کند...
دیگر چه لزومی به ارسال پیامبر و دین بود؟
خدا میگفت هرکس هرجور دلش میخواهد مرا عبادت کند!
اگر اینجور میبود و هرکس بنابر تشخیص و سلیقه خودش یک دین به همراه عبادت خاص میساخت، فردای قیامت ملاک پاداش و عقوبت آدمهای متفاوت چه بود؟
✅ دینداری بازی نیست که هرجور باب میل ما بود آنگونه رفتار کنیم
دین یعنی: قانون الهی
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 باز نشر | با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب،کشف حجاب در ملأ عام، در جامعه و حکومت اسلامی، حرام شرعیست که باید با آن قاطعانه برخورد شود
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ نفهمیدم! چطور شد؟ ردشدن از خط چراغ قرمز بده اما ردشدن از خط حجاب و عفاف نه؟!
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت اسراف از نظر یک تجربه گر مرگ...(کُما)
این اولین باری بود که تو این چهارساله، یکی از تجربهگران درباره اسراف آب تو تجربهش چیزی دیده. خیلی از ماها بهش مبتلاییم، از اسراف آب و برق گرفته تا گاز و بنزین و چیزای دیگه مثل غذا و....
جالب اینجاس این تجربهگر خودش دچار وسواس بوده، بعد از تجربه وسواسش رو میگذاره کنار. و حمام چهل دقیقهایش به پنج دقیقه تغییر پیدا میکنه. وسواسیهای عزیز از این تجربه استفاده کنن. وقتی خدا گفته اگه شک داری نجسه یا پاک، پاکه، دیگه بیخیال شو، اگه هی شستی هی سابیدی این اسراف و گناهه
#زندگی_پس_از_زندگی
#وسواس
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ماجرای شهادت نوجوانی که پای برهنه مقابل چشمان پدرش شهید شد مجری برنامه را به گریه انداخت
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماه رمضان بایدجریان داشته باشد
@Roshangari_ir
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ بتپرستی دینداران
🔻وقتی که دینداران بتپرست میشوند!
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 وقتی شهید آوینی سوار بر تاکسی شده و در میانه راه متوجه می شود که هیچ پولی به همراه خود ندارد!
🔸خاطری ای که با دل نوشته ایشان تلنگری معنی شده است برای بیداری ما از غفلت!
@Roshangari_ir
بعد از موفقیت ایران در بازسازی پالایشگاه الپالیتو ونزوئلا و صادرات ۳ میلیون تجهیز ایرانی، حال روسها متقاضی تجهیزات و کاتالیست ایرانی در صنعت پالایشی هستند، چند کشور آفریقایی و آسیایی هم وارد مذاکره شدهاند.
خدا لعنت کنه تفکری که توان مهندسان ایرانی را از داخل #تحریم کرده بود.
@Roshangari_ir
اردغان گفته بود "بدون اذن ما کسی نمیتواند درمنطقه سنگی را جابجا کند"
وخدا چند شهرترکیه را زیر و رو کرد تا رَجب بفهمد که ...
@Roshangari_ir
17.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اثر عجیب یک دعای ساده در جریان مرور زندگی یک تجربه گر مرگ موقت
@Roshangari_ir
16.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺روایت شنیدنی درخواست از خدا برای بازگشت به زندگی بخاطر پدر و مادر
@Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 امام خامنهای: تمام کسانی که تریبون دارند سعی نکنند اصالت های کشور را تضعیف کنند...
@Roshangari_ir
⭕️ تناقض گویی آشکار مولوی عبدالحمید
در این تصویر که در فضای مجازی فراگیر شده، مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان فروردین ۱۳۹۵ حکم به مجازات و وادار کردن تارک نماز به اجرای احکام اسلامی داده و فروردین ۱۴۰۲ می گوید دینی که در آن زور و اجبار باشد هیچ ارزشی ندرد
@Roshangari_ir
🔶 طرح نهج البلاغه خوانی در مسجد امام علی علیه السلام بفروییه
📒#حکمت ۳۱
🔸 موضوع:
*شناخت پایههای ایمان
*شناخت اقسام کفر
💠 از ايمان پرسيدند،
حضرت فرمودند:
🔶🔶🔶شناخت پایه های ایمان:
ايمان بر چهار پايه استوار است:
▪️صبر
▪️يقين
▪️عدل
▪️جهاد.
◀️صبر نيز بر چهار پايه قرار دارد.
شوق
هراس
زهد
انتظار.
👈آن كس كه اشتياق بهشت دارد، شهوتهايش كاستي گيرد،
👈و آن كس كه از آتش جهنم مي ترسد، از حرام دوري مي گزيند،
👈و آن كس كه در دنيا زهد مي ورزد، مصيبتها را ساده پندارد،
👈و آن كس كه مرگ را انتظار مي كشد در نيكی ها شتاب مي كند.
◀️يقين نيز بر چهار پايه استوار است،
بينش زيركانه
دريافت حكيمانه واقعيتها
پند گرفتن از حوادث روزگار
و پيمودن راه درست پيشينيان.
پس:
آن كس كه هوشمندانه به واقعيتها نگريست، حكمت را آشكارا بيند،
و آنكه حكمت را آشكارا ديد، عبرت آموزي را شناسد،
و آنكه عبرت آموزي شناخت گويا چنان است كه با گذشتگان مي زيسته است.
◀️و عدل نيز بر چهار پايه برقرار است، فكري ژرف انديش
دانشي عميق و به حقيقت رسيده
نيكو داوري كردن
استوار بودن در شكيبايي.
پس:
كسي كه درست انديشيد به حقیقت و ژرفای دانش رسيده،
و آن كس كه به حقيقت دانش رسد،
از چشمه زلال شريعت نوشد،
و كسي كه شكيبا باشد، در كارش زياده روي نكرده، با نيكنامي در ميان مردم زندگي خواهد كرد.
◀️و جهاد نيز بر چهار پايه استوار است، امر به معروف
نهي از منكر
راستگويي در هر حال
و دشمني با فاسقان
پس:
هر كس به معروف امر كرد، پشتوانه نيرومند مومنان است،
و آن كس كه از زشتي ها نهي كرد، بيني منافقان را به خاك ماليد،
و آن كس كه در ميدان نبرد صادقانه پايداري كند حقي را كه بر گردن او بوده ادا كرده است
و كسي كه با فاسقان دشمني كند و براي خدا خشم گيرد، خدا هم براي او خشم آوَرَد، و روز قيامت او را خشنود سازد.
🔶🔶🔶 شناخت اقسام كفر و ترديد:
و كفر بر چهار ستون پايدار است:
▪️كنجكاوي دروغين
▪️ستيزه جويي و جدل
▪️انحراف از حق،
▪️دشمني كردن
پس:
آن كس كه دنبال توهم و كنجكاوي دروغين رفت به حق نرسيد.
و آن كس كه به ستيزه جويي و نزاع پرداخت از ديدن حق نابينا شد
و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويي را زشت، و زشتي را نيكويي پندارد و سرمست گمراهي گشت
و آن كس كه دشمني ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است.
🔶🔶🔶 و شك چهار بخش دارد:
▪️جدال در گفتار
▪️ترسيدن
▪️دودل بودن
▪️و تسليم حوادث روزگار شدن.
پس:
آن كس كه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد، شب تارش به صبح نمی رسد( از تاريكي شبهات بيرون نخواهد آمد)
و آن كس كه از هر چيزي ترسيد همواره در حال عقب نشینی است،
و آن كس كه در ترديد و دودلي باشد زير پاي شيطان كوبيده خواهد شد،
و آن كس كه تسليم حوادث گردد و به تباهي دنيا و آخرت گردن نهاد، هر دو جهان را از كف خواهد داد.
(سخن امام طولاني است چون در اين فصل، حكمتهاي كوتاه را جمع آوري مي كنم از آوردن دنباله سخن خودداری كردم)
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄
🔶 شرح «حکمت ۳۳ نهج البلاغه »
🔸 ـ اعتدال در بخشش و حسابرسى
«کُنْ سَمْحاً وَ لَا تَکُنْ مُبَذِّراً وَ کُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَکُنْ مُقَتِّراً»
«بخشنده باش امّا زیاده روى نکن، در زندگى حسابگر باش امّا سخت گیر مباش.»
ـ افراط و تفریط ممنوع!
امام(علیه السلام) در این سخن کوتاه و پرمعنا دعوت به اعتدال در بذل و بخشش هاى مالى مى کند.
مى دانیم بسیارى از علماى اخلاق اسلامى، تمام فضایل اخلاقى را حد وسط در میان افراط و تفریط مى دانند.
این مسئله هرچند عمومیت ندارد; ولى در مورد بسیارى از صفات از جمله فضیلت سخاوت صادق است که در میان دو صفت رذیله قرار گرفته: اسراف و تبذیر، و بخل و تقتیر. مُبذّر از ماده «تبذیر» از ریشه «بذر» (بر وزن نذر) در اصل به معناى پاشیدن دانه است;
ولى چون این واژه در مورد اموال به کار رود به کار کسانى اطلاق مى شود که اموال خود را به صورت نادرست مصرف کرده و آن را حیف و میل مى کنند.
معادل آن در فارسى امروز ریخت و پاش است و تفاوت آن با اسراف این است که اسراف مصرف بى رویه و تبذیر اتلاف بى رویه است.
البته این در صورتى است که این دو واژه در مقابل هم قرار گیرند; ولى هرگاه جداگانه استعمال شوند ممکن است مفهوم عامى داشته باشند.
«مُقتِّر» از ماده «تقتیر» در اصل به معناى تنگ گرفتن است و هنگامى که در مورد اموال به کار رود به معناى بخیل و خسیس بودن است.
«مقدّر» از ماده ی تقدیر به معناى مدیریت صحیح اموال است که حد وسط در میان تبذیر و تقتیر است.
قرآن مجید درباره ی مبذّرین مى فرماید: «حق خویشاوندان و مستمندان و واماندگان در راه را ادا کن و تبذیر مکن، چرا که تبذیر کنندگان برادران شیطانند».
در جاى دیگر درباره ی صفات والاى بندگان برگزیده و عباد الرحمان مى فرماید: «آنها کسانى هستند که هنگامى که انفاق مى کنند نه اسراف مى کنند و نه بخل و سخت گیرى دارند و در میان این دو، حد اعتدال را رعایت مى کنند».
در اینجا این سؤال پیش مى آید که تاکید در میانه روى در انفاق چگونه با ایثار (مقدم داشتن دیگران بر خویشتن) که در حالات بسیارى از پیشوایان آمده سازگار است مثل آنچه در شأن نزول سوره «دهر» و داستان مسکین و یتیم و اسیر آمده و به دنبال آن آیه شریفه (وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَیَتِیماً وَأَسِیراً)نازل شد.
پاسخ این سؤال روشن است، مسئله ی اعتدال حکمى عام است و ایثار حکمى خاص که مربوط به موارد معینى است.
به عبارت دیگر: اصل بر اعتدال در مسئله ی انفاق و ایثار یک استثناست. به علاوه، دستور به ایثار مربوط به جایى است که بخشش فراوان، نابسامانى فوق العاده اى در زندگى انسان ایجاد نکند و «ملوم» و «محسور» نگردد در غیر این صورت باید از دستور اعتدال پیروى کرد.
👈برگرفته شده از m5736z.blog.ir