انجمن حجتیه تقیه را راهبرد مطلق و برای همه زمانها و همه شرایط میدید و حتی در صورت به خطرافتادن دین و نابودی شعائر اسلامی نیز راه سازش با حاکمان را ارائه میداد،[۶۵] ولی امامخمینی تقیه را محدود به شرایط ویژه میدانست.[۶۶]
ایشان کاربرد تقیه را در فروع دین میدانست نه در اصول و کیان اسلام، و در شرایطی که دین در خطر قرار گیرد، آن را حرام میشمرد.[۶۷] (ببینید: تقیه و حفظ نظام) ایشان به دلیل وجود مفاسد در حکومت پهلوی، بنیان دین و قرآن را در خطر میدید و جایی برای تقیه نمیدید.[۶۸]
تقابل ششم
انجمن ریشه همه مفاسد کشور را در بهائیت میدید،[۶۹] چنانکه برخی از مبلغان انجمن بر آن بودند که آمریکا و محمدرضا پهلوی نیز از بهائیها خط میگیرند،[۷۰] اما امامخمینی ریشه مفاسد را در آمریکا،[۷۱] اسرائیل[۷۲] و رژیم پهلوی[۷۳] میدانست و معتقد بود بهائیت و دیگر مفاسد نیز در حمایت رژیم پهلوی قرار دارند[۷۴] و معلول عوامل یادشدهاند. ایشان بر آن بود همه نیروها به جای مبارزه با بهائیت باید صرف مبارزه با رژیم پهلوی شوند[۷۵] و به صراحت روش انجمن حجتیه و محمود حلبی را مبارزه (واقعی) نمیشمرد.[۷۶]
تقابل هفتم
افراد انجمن عقاید اهل سنت را ناشی از دشمنی و نادانی میدانستند و هر گونه آشتی و وحدت با آنان را نمیپذیرفتند[۷۷] و حال آنکه منطق امامخمینی با دیگر مذاهب اسلامی وحدتخواهانه بود. ایشان در عین دفاع از ولایت اهل بیت(ع)، توهین به دیگر مذاهب اسلامی را جایز نمیشمرد.[۷۸]
تقابل هشتم
نگاه انجمن به مسئله ولایت فقیه نیز از مسائل مورد گفتگو در میان انقلابیان بود. انقلابیان اعضای انجمن را مخالف ولایت فقیه میدانستند؛ ولی آنان خود منکر این نسبت بودند.[۷۹] در نگاه طرفداران امامخمینی، ولایت فقیهِ مورد تأیید انجمن (ولایت اعلم) در حقیقت همان ولایت عامه مراجع بود و در عین اینکه همه مراجع دارای ولایتاند.[۸۰] امور عمومی کشور باید در شوراها و در محدوده قوانین اسلامی به دست مردم حل و فصل شود که در نتیجه همان جایگاه مرجعیت را تداعی میکرد و نه بیشتر و به نوعی ابهام داشت.[۸۱]
تقابل نهم
بزرگنمایی خطر کمونیسم از دیگر کارهای انجمن بود و پس از انقلاب اسلامی نقد مارکسیسم در اولویت اول انجمن قرار گرفت،[۸۲] چنانکه مبارزه با بهائیت را کاری فرهنگی و ابزار آن را هم خود رژیم پهلوی میدانست که برای جلب حمایت دولت نباید وارد سیاست شد،[۸۳] گفته شده انجمن حجتیه قیام پانزده خرداد را محکوم کرد و حلبی در سخنرانی در مدرسه مروی تهران، امامخمینی را مسئول خونهای ریختهشده دانست،[۸۴] رژیم پهلوی نیز یکی از راههای انحراف مبارزه را تقویت افکاری مانند انجمن حجتیه میدانست[۸۵] از اینرو در صدد نفوذ در این گروه بود.[۸۶]
در اسناد باقیمانده، به حسن ظن سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) به فعالیت رهبران انجمن و جلوگیرینکردن از فعالیت اعضای آن اشاره شده است.[۸۷] در گزارش ساواک از تأسف حلبی از رویه امامخمینی و کوتاهفکر خواندن پیروان ایشان سخن به میان آمده است[۸۸] و نیز به جلسات متعدد حلبی با مأموران ساواک اشاره شده است.[۸۹] طبق سندی، حلبی خدمات زیاد انجمن را به رژیم پهلوی یادآوری کرد و اطمینان داد که تمامی مسائل مطرح در انجمن حجتیه را بهموقع به رژیم گزارش دهد و در مقابلِ نفوذ افراد برانداز و خرابکار مراقبت کند[۹۰] ساواک نیز از دعاکردن حلبی برای دولت و مسئولان امنیتی در سال ۱۳۴۳ پس از تبعید امامخمینی گزارش کرده است.[۹۱]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جریانی جالب در فضای مجازی😳🤔
⭕️ این روزها تعداد زیادی از ایرانیان که با رویای بهشت اروپا از کشور مهاجرت کرده بودند اقدام به پرده برداری از واقعیت دنیای خارج از ایران نموده اند.
⭕️ بهشتی که سالها برای جوانان ما ساخته بودند امروز به جهنم مبدل شده...
⭕️ حیف است این کلیپها به دست مردم نرسد!
#امام_زمان
#گمنام
#منتظران
┏━ʕっ•ᴥ•ʔっ━━┓
@montazern_mahdi_313🌹
┗━━━━━━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️👆 این ۹تا کلیپ کوتاه رو حتما ببینید و بفرستید برای هرکس که قصد #مهاجرت داره یا احساس میکنه ایران جهنم و خارج بهشته!!
📌یکی از محورهای اصلی تولید محتوا در #جنگ_شناختی ، ایجاد روحیهی غربشیفتگی و خودباختگی است که فرمول آن:
⬅️ روتوش کردن تصاویر خارجی برای شوکتنمایی و تصور بهشت، درکنار مخدوش کردن تصاویر داخلی برای فلاکتنمایی و تصور جهنم ➡️
📌👇این چندتا صفحه اینستاگرامی رو هم بهشون معرفی کنید(چون متأسفانه با فیلترشکن هنوز اونجا دارن زیست میکنن)؛ بلکه توهمات ذهنی و القائات جنگ شناختی، کمی خنثی شود!
Eitaa.com/CWarfare/2727
#غرب
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
@CWarfare
@CWarfare
@CWarfare
هدایت شده از طنز سیاسی و اجتماعی
35.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حیرت میزبانان برنامه محفل از تلاوت فوق العاده قرآن توسط حاج محمود کریمی
🔹اصلا نمیشه همچین چیزی رو تصور کرد
💎 کانال #طنز_سیاسی_و_اجتماعی😎👇
https://eitaa.com/joinchat/3996188889C03027d4cf9
هدایت شده از فرهیختگانحوزویمیبد
امام خامنهای مدظله الوارف:
کشف حجاب حرام شرعی است، حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است.
آیا در اماکن مرتبط با اقلیت زرتشتی، کشف حجاب به صورت هدفمند ترویج میشود؟!
✡چرا سازمان صهیونیستی یونسکو، در پوشش توسعه گردشگری، دارالعباده را برای اجرای سند۲۰۳۰ و تغییر فرهنگ ایرانی انتخاب کرده است؟
#دارالعباده_یا_دارالیونسکو
#یونسکو_شهر_جهانی_نفوذ
#نه_به_یونسکو
#نه_به_نفوذ
@fahome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 تمساح با لمس شکم آهو متوجه بچه درون شکم آهو میشه.
حتی حیوانات وحشی هم به بقیه رحم میکنند و کودک کشی نمیکنند.
📌اما صهیونیست ها از حیوانات هم پست ترند و با این وجود چه میکنند مردم #غزه ، چگونه پایمردانه پای اعتقادات و اسلام ایستاده اند ‼️
@fereshtehrouhafza
الف) قرآن؛ ثقل اکبر
امام حسن(ع) بعد از بیعت مردم، فرمود: ما حزب پیروز خداییم. نزدیک ترین خاندان پیامبریم. اهل بیت پاکیزه و پاک اوییم و «احدالثقلین الّذین خلّفهما رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فی امّته والثانی کتاب الله فیه تفصیل کل شی ء «لایأتیه الباطل من بین یدیه و لامن خلفه»(۱)؛ و یکی از آن دو گران سنگ هستیم که رسول خدا در امّت خود به یادگار نهاد و دومی آن، کتاب خداست که «در آن بیان هر چیز است و از پیش روی آن و از پشت سرش باطل به سویش نمی آید».
ب) قرآن؛ امام هدایت
امام حسن(ع) فرمود: «ما بقی فی الدنیا بقیّه غیرهذا القرآن فاتّخذوه اماماً یدلّک علی هداکم و إنّ احقّ النّاس بالقرآن من عمل به و إن لم یحفظه و أبعدهم منه من لم یعمل به و إن کان یقرأه (۲)؛ در دنیا غیر از این قرآن چیزی نمانده است. پس آن را امام خود قرار دهید تا شما را به هدایت راهنمایی کند. سزاوارترین مردم به قرآن کسی است که به آن عمل کند، هرچند آن را حفظ نکرده باشد و دورترین فرد از قرآن کسی است که به آن عمل نکند، هرچند آن را بخواند».
ج) قرآن در قیامت
امام حسن علیه السلام فرمود: «إنّ هذا القرآن یجی ء یوم القیامه قائداً و سائقاً یقود قوماً الی الجنّه أحلّوا حلاله و حرّموا حرامه و آمنوا بمتشابهه و یسوق قوماً الی النّار ضیّعوا حدوده و احکامه و استحلّوا محارمه (۳)؛ این قرآن در روز قیامت در حالی که راهبر است می آید؛ مردمی را که حلال قرآن را، حلال و حرام آن را، حرام گرفته اند و به متشابه آن ایمان آورده اند، به بهشت رهنمون می شود و مردمی را که حدود و احکامش را ضایع کرده اند و حرامهایش را روا شمرده اند، به آتش می اندازد».
د) قرآن؛ شفای سینهها
از امام حسن(ع) است که فرمود: «إنّ هذا القرآن فیه مصابیح النّور و شفاء الصّدور فلیجل جال بضوءه و لیلجم الصّفه قلبه، فانّ التّفکیر حیاه القلب البصیر کما یمشی المستنیرفی الظلمات بالنّور(۴)؛ چراغهای نور و شفای سینه ها در این قرآن است. پس باید سالک، در نور آن راه بپیماید و با این ویژگی، دل خود را لگام زند؛ زیرا این اندیشیدن حیات دل بیناست، همان گونه که آدمی در تاریکی ها با نور روشنایی می گیرد».