🇮🇷به مناسبت دهه فجر پایگاه مقاومت بسیج شهیدشهسواری برگزار می کند 🇮🇷
عکاسی،عکس(۴×۳)
📸۶قطعه عکس
💳هزینه ۵۰هزار تومان
📸۱۲قطعه عکس
💳هزینه ۹۰هزار تومان
🗓زمان شنبه ۱۳ بهمن ماه۱۴۰۳ از ساعت ۱۹
🗺مکان دفتر پایگاه شهیدشهسواری
#مسجدجامعحسینیعشادآباد
#پایگاهمقاومتبسیجشهیدشهسواری
https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
جشن سرداران کربلا
بانوای:
کربلایی ابراهیم میرزایی
کربلایی عبدالحمید ابراهیمی
کربلایی حمیدشاکری
زمان:شنبه ۱۳ بهمن ماه بمدت ۳ شب بعداز نماز جماعت مغرب وعشا
مسجد جامع حسینی(ع)شاداباد
#مسجد_آرمانی
#مسجد_جامع_حسینی_شاداباد
#پایگاه_شهید_شهسواری
https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
☀️ به نام خدای مهربان
سلام بر شما
السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅ ذکر روز جمعه :
الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
تلاوت صفحه ( ۵۶۲ ) قرآن کریم
4_5951652335162755077.mp3
1.8M
🔸ترتیل صفحه 562 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
نکته تفسیری صفحه ۵۶۲:
هدف از آفرینش زندگی و مرگ:
به فرموده ی این آیات، هدفِ خدا از آفرینش انسانها و قرار دادن زندگی و مرگ برای آنها، «امتحان» آنهاست. واژه ی امتحان در زبان عربی، به معنای «قرار دادن طلا در کوره ی آتش برای خالص شدن» است[1]. در کوره ی آتش، ناخالصی ها از طلای خالص جدا و دور افکنده می شود، و آنچه می ماند، طلای خالص است. دنیای ما نیز محل نمایان شدن «گوهر ناب تسلیم» یا «ناخالصی و ناپاکی» در وجود افراد است. برای معلوم شدن این خلوص یا ناخالصی، انسانها در کوره ی حوادث قرار می گیرند و با دستورهای خدا آزمایش می شوند. در این هنگام روشن می شود که کدامیک از بندگان خدا در برابر خواست او تسلیم بوده و کدامیک نافرمانی کرده اند. البته آزمایشهای خدا، برای آگاهی او از وضعیّت ما نیست؛ بلکه به فرموده ی امام علی علیه السلام ،[2] برای لایق شدن انسانها برای دریافت پاداش یا جزای خداست. آری، همانطور که اگر بدانیم قدری طلا در میان توده ای خاک وجود دارد، نمی توانیم آن خاک را بین جواهر قیمتی دیگر قرار دهیم، و باید آن را جدا کنیم و در کوره قرار دهیم تا طلای خالص از ناخالصی ها جدا شود، انسان نیز باید در کوره ی امتحان قرار بگیرد و شایستگی خود را برای حضور در پاکترین محل جهان، یعنی بهشت، نشان دهد.
از این رو خداوند در آیات 2 و 3 سوره ی عنکبوت می فرماید: «آیا مردم گمان می کنند که با گفتن «ایمان آوردیم»، بدون اینکه امتحان شوند، رها می شوند؟ در حالیکه [می دانند] ما پیشینیان آنان را آزمایش کردیم؟ پس بی شک خدا راستگویان را مشخص می کند و حتماً دروغگویان را [نیز] معلوم خواهد کرد.» نکته ی مهمّی که در آیه ی مورد بحث، جلب توجّه می کند، این است که خدا می فرماید: او مرگ و زندگی را آفرید تا ما را بیازماید و معلوم شود که اعمال و رفتار کدامیک از ما «بهتر» از دیگران است، و نه «بیشتر». آری، آنچه نزد خدا اهمیّت دارد، «کیفیت عمل» است، و نه «کمیّت و مقدار آن». این، نکته ی ظریفی ست که شاید بسیاری از مدّعیان دینداری از آن غافل باشند. چه بسا افرادی که عبادت های فراوانی انجام می دهند، مرتّب صدقه می دهند، حج می گزارند و به زیارت می روند؛ ولی اعمالشان از پاکی و خلوص لازم برخوردار نیست و معمولاً برای خوشامد مردم و از روی «ریاکاری» انجام میشود؛ در حالی که آنچه مهم است، پاکی و خلوص اعمال است، و نه مقدار آن. در حدیثی از پیامبر‹ در مورد آیهی مورد بحث میخوانیم: «منظور خدا این نیست که کدامتان بیشتر عمل میکنید؛ بلکه منظور این است که کدامتان بهتر عمل می کنید. عملِ بهتر، تنها با پروا از خدا و نیّت راست و نیکو به دست میآید.»[3] البته به یاد داشته باشیم که منظور از کم یا زیاد بودن عمل در این روایت، اعمال مستحب است، و نه واجب. انسان نمی تواند به بهانه ی پاک نبودن قلب و نیّت، از اعمال واجب سر باز زند؛ زیرا اعمال واجب، وظایفی است که خداوند بر گردن ما نهاده است و هیچ کس نمیتواند آنها را ترک کند.
[1] - ر.ک به لسان العرب، ذیل ریشة «محن»
[2] - نهج البلاغه، خطبة144
[3] - الکافی، ج2، ص16
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
💐💐💐💐💐💐💐
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
جانشینان پیامبر،
( شماره هفدهم )
بعد از رحلت
پیغمبراسلام،
چه گذشت؟!
دوران ابوبکر.
آغاز شورش ها،
یکی از اولین اتفاقات پس از وفات پیغمبر «ص» این بودکه مناطقی از سرزمین حجاز دچار آشوب و بلوا شد.
این آشوب ها را میتوان به چند دسته تقسیم نمود ،
یکدسته از تعدادی از طوایف از دادن صدقات (زکوة) امتناع کردند؛
دسته دیگر این که برخی از قبیله ها رسما از مسلمانی رویگردان و ارتداد خود را آشکارا اعلان کردند .
ایندسته می گفتند ما از ترس مسلمان شده بودیم و اظهار مسلمانی کردیم، ولی اکنون به آئین آباء و اجدادی خود برگشتیم.
دسته سوم این که عده ای ادعای پیغمبری کرده و افرادی را به دور خود جمع کرده بودند.
بدین طریق وضع خلافت ابوبکر هم از آغاز ظاهراً خطرناک بود و انواعی از مشکلات در برابرش قدعلم کرده بودند.
این را هم باید درنظر داشت که عده ای هم
در حال انتظار به سر می بردند و منتظر بودند تا اتفاقات بعدی را بررسی کنند و تصمیم خود را بر خارج شدن از اسلام اعلان نمایند !!
در مکه وطائف
دو شهر عمده ی مکه و طائف هم شورش نمودند.
ولی به واسطه ی رؤسای خود ساکت شدند.
در مکه صحبت از ارتداد بلند شد و عده ای از مردم اعلان کردند ما مسلمان نیستیم !، ولی شخصی به نام « سُهَیل بن عَمرو» در جمع آنان گفت:
پیغمبر را شما از شهرش بیرون کردید و با او جنگها کردید و آخرین قومی بودید که تسلیم او شدید اکنون صبرکنید و منتظر باشید تاببینیم دیگران چه میکنند و شما اولین قومی نباشید که با او مخالفت میکنید و از دین او خارج می شوید.
سپس او با شمشیر بدست و تهدید به قتل ، مردم را آرام کرد.
از اینرو در این موقع مردم عربستان سوای مسلمانان ثابت قدم سه دسته بودند:
دسته ای که بکلی از اسلام برگشته بودند،
دسته ای که فقط از زکوة امتناع می کردند ولی نماز را قبول داشتند.
و دسته ی اکثریت که به حال انتظار بودند.
اما موضوع حساس و بغرنج، اسامه و لشکرش بود
لشکراسامه
جدای از همه اینها قضیه لشکر اسامه بود که بدستور پیغمبر «ص» می بایست در آن زمان حرکت میکرد ولی با این پا اون پا کردن برخی از صحابه، موفق به حرکت نشد و اکنون در اردوگاه منتظر دستور جانشین پیغمبر بود!!.
اما تعدادی از مسلمانان با توجه به رحلت پیغمبر و شرایط پیش آمده مخالف اعزام بودند و در شرایط موجود عزیمت لشکر را صلاح نمیدانستند.
وبعضی هم معتقدبودند چون دستور پیغمبر بوده، باید طبق خواسته آنحضرت، اعزام صورت گیرد.
ادامه دارد.
سیدجمال الدین حسینی کهدوئی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عضویت درکانال مسجد جامع حسینی شادآباد.
https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad