eitaa logo
مسجد جامع حسینی شادآباد
560 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
114 ویدیو
40 فایل
🔔کانال اطلاع رسانی برنامه های مسجد جامع حسینی شاداباد. آدرس:تهران،منطقه۱۸،شاداباد،خیابان شهیدشهسواری،خیابان شهیدسلیمانی شرقی انتقادات وپیشنهادات: @ya_mahdi_ajjalalah
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای مصطفی اصلانی حافظ ۵ جزء قرآن، آینده درخشانی خواهدداشت انشاء الله
جلسه در ساعت ۱٠/۲٠ خاتمه یافت. 🌱🌷
https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad باسلام ، با ارسال این متن، به دوستانتان، آنان را به عضویت در کانال مسجد دعوت نمایید.
💠 به نام یگانه لایق پرستـش! السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین اللهم صل علی محمد وآل محمد سلام، پنج شنبه تون پر از امید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ ذکر روز پنجشنبه : لااِلهَ اِلَّا الله المَلک الحقُّ المُبین  ( معبودی جز خدا نیست پادشاه حق آشکار ) ۱۰۰مرتبه. 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن آیات صفحه🌹( ۳۳۷ )🌹
4_5785402345932197114.mp3
2.01M
🔸ترتیل صفحه 337 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجازکار - اثرکرد 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه۳۳۷🌷 چشم های بینا؛ دل های نابینا: در این آیه و آیات مشابه آن، انسان ها به دقّت و توجّه در آثار باستانی و ویرانه های قصرها و خانه هایی که از جبّاران و ستمکارانِ گذشته به جای مانده، دعوت شده اند تا به خوبی با آن ها آشنا شوند و پس از آن در دل و جان خویش این نکته را بررسی کنند که این افراد چه انجامی یافته اند؛ کسانی که با ثروت مردم، قصـرها ساختند، و با اشک چشم آنان، باغ هایشان را سیراب کردند، و بر آهِ دل آنان، برج هایشان را بنا کردند؛ ولی اکنون از آنان خبری نیست. بدن هایشان که در ناز و نعمت به سر می برد، هم‏ اکنون پوسیده، و قصرها و باغ هایشان به ویرانه ای تبدیل شده یا در اختیار عدّه‏ ی دیگریست. آنان هم‏ اکنون سالهاست که از این نعمت های گذرا جدا شده اند و ارواح پلیدشان در شکنجه گاه دوزخ عذاب می شود. قرآن چه زیبا می فرماید: «چه بسیار باغ ها و چشمه ها که از خود به جای گذاشتند؛ و زراعت ها و قصرهای زیبا و گران قیمت؛ و نعمت های فراوان دیگر که در آن غرق بودند! چنین بود ماجرای آنان، و ما ثروت و قدرت آنان را [از ایشان گرفتیم و] به اقوام دیگری ارث دادیم.» براستی بررسی این حقیقت، انسان را به چه نتیجه ای می رساند؟ آیا جز این است که زندگی دنیایی هر قدر هم پر زرق و برق و طولانی باشد روزی به پایان می رسد و از انسان گرفته می شود؟ آیا لذّت چندده ساله، ارزش ظلم و بیداد و گناهی را دارد که فرجامش هزاران سال رنج و زحمت خواهد بود؟ آری، به راستی اگر انسان از ابزار شناخت خود ـ مانند چشم و گوش خویش ـ به خوبی بهره گیرد و حقایق جهان را دریافت کند و به درستی از آن ها نتیجه گیرد ، آیا باز هم دچار اشتباهات گذشتگان می شود؟ البته مشکل این است که گاهی این ابزار شناخت، در پی گناه، غرور و تکبّر، ظلم و فساد و لجاجتِ با حق و حقیقت از کار می¬افتد و توانایی تحلیل و نتیجه گیری صحیح انسان از دست می رود. در این حال، چشم های انسان به ظاهر می بیند و گوش هایش به ظاهر می شنود؛ ولی چشم و گوش دلش کور و کر شده و دارنده اش از انسانیّت خویش سقوط کرده است. در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «بدترین نابینایی، نابینایی دل است.» در روایت دیگری از همان حضرت می خوانیم: «هنگامی که خدا بخواهد در حق بنده ای نیکی کند، چشمان قلب او را می گشاید تا چیزهایی را که از او پنهان بوده، مشاهده کند.» 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام. به اطلاع نوجوانان پسر می‌رسانیم عزیزانی که تمایل دارند (فوتبال دستی،تنیس،ایرحاکی،دارت)بازی کنند میتوانندامروز پنجشنبه از ساعت۱۶ الی ۱۸ طبقه سوم مسجد حضور داشته باشند.
🟡🔰🔴🔰🟢🔰🟡⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ فرقه های اسلامی ( شماره نـــود و نه ) مذهب تشیع، شیعیان دوازده امامی چرا ایرانیان شیعه شدند؟ همانگونه که در مقاله های قبلی بیان شد، مردم ایران دین توحیدی اسلام را پذیرفتند ولی از بد رفتاری و ظلم بعضی از خلفا نفرت پیدا کردند. در دوران بنی امیه این ستمها افزایش یافت و در زمان خلافت عباسیان ادامه یافت. از اینرو عمده مردم ایران متوجه جناحی از پیروان اسلام شدند که رفتاری  اعتدالی و اخلاقی داشت و شعار اصیل اسلام که عدالت و رعایت حرمت انسانی بود، شدند. این جناح که بنام سردسته آن حضرت علی «ع» و اهلبیت او شناخته میشد،  موجب توجه وعلاقمندی مردم قرارگرفت و در جای جای ایران طرفداران و پیروانی پیداکرد. علاقمندی مردم نسبت به اهلبیت پیامبر «ص» سبب شد که حکومتی شیعی در شمال ایران به نام « علویان طبرستان  » تشکیل گردد و بیش از هفتصد سال دوام بیاورد. علویان طبرستان، حکومت علویان در طبرستان،( طبرستان نام قبلی مازندران امروزی) در سال ۲۵۰ هجری قمری تاسیس شده است. نخستین حاکم علوی در این خطه از ایران حسن بن زید از نوادگان حضرت علی«ع» بود. او در درگیری با حکومت عباسیان در شهر مکه حضور داشت و چون شکست خوردند و همرزمان او کشته و شهید شدند، مدتی در مکه مخفی شد. از آنجایی که ایرانیان مخالف حکومت عباسیان بودند و برای پیروان اهلبیت  محل امنی بود، او با کاروانهای حاجیان ایرانی بطور ناشناس روانه ایران شد و در شهر ری ساکن شد. چگونگی تشکیل حکومت. مردم مازندران که علاقمند به مذهب اهلبیت بودند و نمی خواستند تسلیم حکمرانان عباسی در بغداد شوند،  به سراغ حسن بن زید رفته و او را دعوت به مازندران کردند. با پذیرفتن دعوت مردم مازندران، حسن بن زید در سال ۲۵۰ قمری  از ری به چالوس رفت و از مردم بیعت گرفت و پس از شکست فرماندار، وارد شهر آمل شد و آنجا را پایتخت خود قرار داد،  وبدینصورت حکومت علویان پایه گذاری شد. او طی بیست سال حکومت خود در نامه ‎هایی به مردم مناطق مختلف شمال ایران موفق شد شمار زیادی را که تا آن دوره اسلام را نپذیرفته بودند، به اسلام شیعی دعوت نماید. او در نامه ‎هایش همواره بر شعائر شیعی، و فضیلتمندی امام علی (ع) بر دیگر صحابه، تأکید میکرد. همچنین انتقاد شدید نسبت  به فرهنگ جبرگرایی، که از اصول برنامه فرهنگی عباسیان و نیز بنی امیه بود، میکرد. علویان با رفتار مسالمت و اخلاقی خود موفق شدند دامنه قلمرو حکومت خود را در تمام خطه شمال از مازندران تا گیلان گسترش دهند. درتاریخ آمده که شهرهای ساری ، گرگان، دماوند، لاریجان و قصران، فیروزکوه، و شهرهای گیلان تا تالش تحت نفوذ و قلمرو علویان قرار داشته است. حکومت علویان با فراز و نشیبهایی تا قرن دهم هجری ادامه یافت. با توجه به موضوع این مقاله پی برده میشود که فرهنگ تشیع تا چه اندازه در میان مردم ایران نفوذ و عمق داشته است و صفویه با شناخت این حقیقت، دین رسمی ایران را مذهب تشیع قرار دادند. ادامه دارد. سیدجمال الدین حسینی کهدوئی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عضویت در کانال مسجد جامع حسینی شادآباد Http://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده دعای کمیل با نوای کربلایی مصطفی آرن
4_5787174440848591229.mp3
1.86M
🔸ترتیل صفحه 338 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۳۸🌷 یک روز و هزار سال برای خدا یکسان است: بر اساس آیات قرآن، پیامبران خدا دو وظیفه ی مهم داشتند: 1ـ بشارت افراد باایمان و نیکوکار به رحمت الهی و بهشت ابدی (تُبشیر)؛ 2ـ ترساندن کافران و گنهکاران از خشم و عذاب الهی(اَنذار). در آیه‏ ی 48 سوره‏ ی انعام می خوانیم: «ما پیامبران را بشارت دهنده و هشداردهنده می فرستیم.» پیامبر اسلام نیز مانند انبیای گذشته، مردم را به عذاب الهی هشدار می داد و به یاد کافران و گنهکاران می آورد که کفر و گناه، خشم خدا را برمی انگیزد و به دوزخ و عذاب های طاقت‏فرسای آن منجر می شود؛ امّا بسیاری از کافران، به جای پیروی از دعوت پیامبر، از درِ انکار و لجاجت وارد می شدند و می گفتند: هر چه زودتر عذاب خدا را برای ما بیاور ! آنان گمان می کردند که پیامبرهمانطور که مأمور هشدار آنان است، مأمور آوردن عذاب نیز هست. پس مسخره آمیز و توهین کنان از او می خواستند که در آوردن عذاب الهی شتاب کند و هر چه زودتر آن را بر سرشان فرود آورد! خدای بزرگ در پاسخ این درخواست ابلهانه‏ ی کافران، به پیامبر خویش دستور داد که به آنان بگوید: زیاد عجله نکنید؛ خداوند هرگز از وعده‏ ی خود تخلّف نمی کند. کسی عجله می کند که می ترسد فرصت از دستش برود و امکاناتش تمام شود؛ امّا برای خدایی که از ازل تا ابد بر هر کاری توانا بوده و هست، عجله معنا ندارد و او هر زمان که اراده کند، می تواند وعده هایش را عملی کند. برای او یک ساعت و یک روز و یک سال تفاوتی ندارد؛ زیرا هزار سال از سال هایی که ما می شمریم، برای خدا با یک روز تفاوتی ندارد. بنابراین، کافرانی که از روی حقیقت یا برای مسخره کردن این درخواست را می کنند، باید بدانند که عذاب در انتظار آنهاست و دیر یا زود سراغشان می آید، و اگر مهلتی به آنان داده شود، فرصتی برای بیداری آنان و تجدید نظر در رفتارشان است؛ ولی باید بدانند که پس از نزول عذاب، درهای توبه کاملاً بسته می شود و دیگر راهی به سوی نجات وجود ندارد. آری، یکی از صفات خدا، «حلیم» است. حلیم به کسی گفته می شود که در مجازات عجله نمی کند و آن را به تأخیر می اندازد. خداوند بارها خودش را با این صفت معرّفی کرده و به دیگران فهمانده که بنا ندارد کسانی را که از فرمانش سرپیچی می کنند، بلافاصله عذاب کند؛ زیرا خواست قطعی او این است که انسان ها در دنیا با اراده و اختیار خود، راه خوب و بد را انتخاب کنند و به مژده ها و هشدارهایی که پیامبرانش از غیب برای آنان می آورند، ایمان آورند (یؤمِنونَ بِالغَیب). اگر امّا مردم بلافاصله و پس از هر گناهی عذاب می شدند، دیگر از ترس عذابِ فوری دست به کارهای بد نمی زدند، و نه به‏ سبب ایمان به وعده های خدا در آینده. از این رو خداوند به مردم مهلت داده است تا شاید در فرصت زندگی شان توبه کنند، و اگر هم بر کفر و گناه پافشاری کردند، عذابشان زیادتر شود! 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☀️ به نام خدای مهربان سلام بر شما السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ ذکر روز جمعه :  الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم   🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن تلاوت صفحه ( ۳۳۸ ) قرآن کریم
🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾 باسلام واحترام خدمت علاقمندان و پیگیرکنندگان مقالات فرقه های اسلامی، آخرین مقاله را فردا پیگیری فرمایید. با عرض پوزش ــــــــ حسینی
☀️ به نام خدا السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 🌺(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ سلام و ادب روز شنبه زیبایتان به خیر ✅  ذکر روز شنبه :  یا رب العالمین ( ای پروردگار جهانیان ) 100 مرتبه. 🌹🌷🌼🌹🌷🌼 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن تلاوت آیات صفحه🌹( ۳۳۹ )🌹
4_5791647284215154444.mp3
1.66M
🔸ترتیل صفحه 339 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۳۹🌷 پاداش پایداری در راه حق: قرآن کریم و پیشوایان دین برای کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند، پاداش فراوانی ذکر کرده اند؛ پاداشی که هر کس آرزوی رسیدن به آن را می کند. ممکن است این سؤال در ذهن برخی ایجاد شود که افراد باایمان و درستکاری که امکان جهاد و کشته شدن در راه خدا را پیدا نمی کنند، چگونه می توانند به پاداش الهی به شهدا برسند. تاریخ حکایت می کند که این سؤال برای برخی از مسلمانان صدر اسلام نیز ایجاد شده بود. پس نزد پیامبر رفتند و پرسیدند: ای پیامبر خدا، ما دریافته ایم که خدا چه پاداشی به شهیدان می دهد. ما نیز مانند آنان همراه شما جهاد کردیم؛ امّا اگر در همراهی با شما [به مرگ طبیعی] بمیریم، چه پاداشی خواهیم داشت؟ در این هنگام، خدا این دو آیه را نازل کرد و به مسلمانان پاسخ داد که هر دو گروه، از نعمت های فراوان الهی برخوردارند، و مهم این است که انسان در راه خدا قدم بردارد و پایدار باشد و در همین راه جان دهد؛ چه از طریق شهادت باشد و چه از طریق مرگ طبیعی. پیشوایان معصوم ما نیز به این نکته توجّه داده و پیروانشان را به پایداری بر اعتقاد حق و انجام دقیق وظایفشان توصیه کرده اند. بر اساس آموزه های دین، مسلمانان در هر زمان وظیفه‏ ی خاصّی دارند که در صورت عمل به آن وظیفه، مشمول لطف و رحمت الهی خواهند شد. ممکن است در یک زمان مانند زمان امام حسن، وظیفه‏ ی مسلمانان، سکوت، و در یک زمان مانند زمان امام حسین، وظیفه شان قیام و جهاد باشد. در روایتی می خوانیم که امیر مؤمنان علی در اوضاعی که جنگ را به صلاح امّت اسلامی نمی دانست، به برخی از یارانش که هوای جنگ و جهاد را در سر داشتند، فرمود: «[فعلاً] آرام باشید و بر سختی ها صبر کنید و دستان و شمشیرهایتان را به هوای آنچه زبان هایتان می گوید، حرکت ندهید، و چیزی را که خدا زود آمدنش را برای شما نخواسته، با شتاب از او نخواهید؛ چراکه هر کس از شما که در رخت خوابش بمیرد، در حالی که پروردگار و پیامبرش و اهل بیت پیامبرش را آنطور که شایسته است، بشناسد، شهید مرده است و پاداشش بر عهده‏ ی خداست و سزاوار گرفتن پاداش کارهای شایسته ای است که نیّتش را کرده، و پاداش نیّت او، مانند پاداش برکشیدن شمشیر خواهد بود.» بر اساس روایات اهل بیت، کسانی که در دوران غیبت امام زمان بر ولایت و امامت آن حضرت ثابت قدم بمانند، همچون مجاهدان و شهیدان در راه خدا شمرده شده اند. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «هر کس که بمیرد و امامش را به‏ درستی بشناسد، زود فرا رسیدن یا تأخیر زمان ظهور، به او زیانی نمی رساند و مانند کسی است که با حضرت مهدی باشد و در خیمه اش حضور داشته باشد.» سپس امام اندکی مکث کرد و فرمود: «بلکه مانند کسی است که همراه آن حضرت بجنگد؛ بلکه به خدا سوگند، مانند کسی است که همراه پیامبر خدا [جنگیده و] شهید شده باشد.» 🕊👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
مراسم جشن شام ولادت حضرت امام هادی(ع) قاری:مجتبی صمدی مداح:کربلایی مصطفی آرن زمان:شنبه ۲ تیرماه۱۴۰۳ بعداز نماز جماعت مغرب وعشا مکان:مسجدجامع حسینی(ع)شادابا https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
26.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‹🌱💚› ماه شهر سامــــــرایی تو آیینه خـــــــــدایی عشق حضرت جواد و نوه ی امام رضایی 💐میلاد امام پاکی و روشنایی، برگزیده خداوند سرمد حضرت امام هادی علیه ‏السلام تهنیت باد.💐   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ ☁️⃟💚 •• ☁️⃟💚 •• ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╔━━━🌱━━━╗ https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad ╚━━━🌱━━━╝
🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷 تقویم تاریخ ۱۵ ذیحجه، ولادت امام هـــادی «ع » درچنین روزی ولادت امام دهم حضرت امام علی نقی معروف به امام هادی اتفاق افتاد. پدرش امام جواد(ع)، امام نهم شیعیان، و مادرش به نام سمانه مغربیه یا سوسن بود. از مشهورترین القاب امام دهم شیعیان، هادی و نقی است. شیعیان امام هادی و فرزندش امام حسن عسکری(ع) را به دلیل اینکه در سامرا در منطقه‌ای به نام عسکر ساکن بودند، امامین عسکریین می‌خوانند. زندگی‌نامه امام هادی در ۱۵ ذی‌الحجه سال ۲۱۲ قمری در منطقه‌ای به نام صریا در نزدیکی مدینه متولد شده است. تاریخ های دیگری برای تولد آن بزرگوار نیز ذکرشده است. متوکل ، خلیفه عباسی بمنظور اینکه امام را از دسترس شیعیان و ارادتمندان به اهل بیت پیغمبر «ص» خارج سازد ، آن بزرگوار را به سامرا احضار کرد و در منطقه‌ ای تحت کنترل خود به نام عسکر اقامت داد و آن حضرت را تا پایان عمر در همان منطقه نگهداشت. منطقه عسکر همانگونه که از نامش پیدا ست ،منطقه ای نظامی بوده ، به عبارت واضحتر، خانه های سازمانی ویژه ارتش بوده است!! سکنی دادن آنحضرت در چنین محلی بمنظور قطع ارتباط امام با مردم، و دسترسی نداشتن علاقمندان با آن حضرت بوده است. از زندگی امام هادی، امام جواد و امام عسکری «ع» در مقایسه با دیگر ائمه شیعه، اطلاعات چندانی وجود ندارد. برخی از پژوهشگران عمر کوتاه این امامان، و محصور بودن آنان و غیرشیعی بودن نویسندگان کتب تاریخ در آن روزگار را از علل آن دانسته‌اند. فرزندان علمای شیعه از چهار پسر به نام‌های حسن، محمد، حسین و جعفر برای امام هادی یاد کرده‌ اند. دختری نیز به او نسبت داده شده که شیخ مفید، نامش را عایشه و ابن شهرآشوب، او را عِلِّیّه خوانده است. نویسندگان اهل سنّت نیز فرزندان امام دهم شیعیان را چهار پسر و یک دختر دانسته‌اند. دوره امامت امام هادی در سال ۲۲۰ قمری در  ۸  سالگی به امامت رسید. به گزارش منابع، سن پایین امام هادی(ع) در آغاز امامت، منجر به تردید شیعیان نشد چرا که آغاز امامت امام جواد در سن کم، موجب شد شیعیان پس از وی در مواجهه با چنین موضوعی دچار تردید نشوند. به نوشته شیخ مفید، شیعیان پس از امام نهم، به استثنای عده اندکی، امامت امام هادی (ع) را پذیرفتند، امام هادی(ع) ۳۳ سال، امامت شیعیان را بر عهده داشت و در این مدت چند خلیفه عباسی بر سر کار آمدند؛ آغاز امامت او با خلافت معتصم، و پایان آن در دوره خلافت معتز بوده است. احضار به سامرا متوکل عباسی در سال ۲۴۳ قمری امام هادی را وادار کرد که از مدینه به سامرا منتقل شود. ورود به بغداد امام هادی(ع) پس از ورود به کاظمین، با استقبال مردم مواجه شد و به خانه خزیمة بن حازم وارد گردید و از آنجا به سوی سامرا حرکت داده شد. به گفته شیخ مفید، شیخ مفید معتقد است حضرت هادی در ظاهر مورد احترام متوکل بود، ولی متوکل علیه او دسیسه می‌کرد .   گزارشی به متوکل داده شده بود مبنی بر این‌که در منزل امام هادی(ع) ادوات جنگی و نامه‌ هایی از شیعیان به او وجود دارد، به دستور متوکل تعدادی از مأموران غافلگیرانه به منزل امام هادی حمله بردند. وقتی وارد خانه او شدند، امام را در اتاقی دیدند که مشغول تلاوت آیاتی از قرآن بود. سالگرد ولادت آن بزرگوار را خدمت شما عزیزان، اعضاء محترم کانال مسجد تبریک و تهنیت میگویم . سیدجمال الدین حسینی کهدوئی ـــ امام جماعت مسجد جامع حسینی شادآباد