eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ این کجا و آن کجا ... 👈🏼👈🏼 جملات و حالات افراد، در لحظات جان دادن، می‌تواند شاهدی باشد بر نحوه ورود آنان به عالم برزخ اگرچه نور قابل مقایسه با ظلمت نیست اما گاهی لازم است جهت بیداری برخی افراد ، این مقایسه صورت بگیرد. در اینجا مقایسه ای داریم بین لحظات آخر امیرالمومنین علیه السلام و لحظات آخر ابی بکر و عمر و عایشه ❶ امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام آن هنگام که شمشیر بر فرق مبارک امیرالمؤمنین فرود آمد، چنین ندا سر داد: فزت و رب الکعبه به خدای کعبه سوگند، رستگار شدم. 📓 انساب الاشراف ج۲ ص۴۹۹ ❷ ابوبکر بن ابی قحافه ابوبکر بن ابی قحافه ، هنگامی که در بستر مرگ بود ، مکرر چنین می گفته است: ای کاش سه کار را که کردم ، نمی کردم: ✓ ای کاش امر خلافت را به عهده نمی گرفتم و عُمَر را بر خویش مقدم میداشتم و وزیرتان بودم نه امیرتان ✓ ای کاش خانهء فاطمه دختر پیامبر خدا را بازرسی نمی کردم و مردان را بدان راه نمی دادم ؛ ✓ ای کاش فُجائه السلمي را نمی سوزاندم. 📓 المعجم الكبير الطبراني ج۱ ص۶۲ ❸ عمر بن الخطاب از روزهای پایانی عمر بن خطاب جملات مختلفی از راویان مختلف نقل شده است او آرزو می کرده است: ✓ ای کاش مدفوع انسان و یا سرگین حیوانی خلق می شدم ؛ ✓ ای کاش مادر مرا نزاییده بود ✓ ای کاش هیچ نبودم و از یاد رفته و فراموش شده بودم ؛ ✓ ای کاش به اندازه‌ی تمام زمین طلا داشتم و آن را از ترس عذاب الهی انفاق می کردم. 📓فتح الباري العسقلاني، ج۷ ص۶۲ ❹ عایشه بنت أبي بکر عایشه دختر ابوبکر در سکرات موت چنین میگوید: قسم به آنکه جانم در دست اوست ، دوست دارم گیاهی از گیاهان زمین یا سنگ یا گُلی بودم و یا نقل شده، که ای کاش پس از مرگ فراموش شوم و ای کاش خداوند هرگز مرا خلق نکرده بود. 📓الطبقات الكبرى ج۸ص۵۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @AmirGrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ کلیپی قدیمی از: جملات و حالات افراد، در لحظات جان دادن، می‌تواند شاهدی باشد بر نحوه ورود آنان به عالم برزخ اگرچه نور قابل مقایسه با ظلمت نیست اما گاهی لازم است جهت بیداری برخی افراد ، این مقایسه صورت بگیرد. در اینجا مقایسه ای داریم بین لحظات آخر امیرالمومنین علیه السلام و لحظات آخر ابی بکر و عمر و عایشه ❶ امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام آن هنگام که شمشیر بر فرق مبارک امیرالمؤمنین فرود آمد، چنین ندا سر داد: فزت و رب الکعبه به خدای کعبه سوگند، رستگار شدم. 📚 انساب الاشراف، ج۲، ص۴۹۹ 📥 ادامه‌ی مطلب را در اینجا بینید.. 🔻کلیپ قدیمی، مربوط به‌حدود ۱۰ سال قبل 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ 👈🏼👈🏼 گويد: سالى به حجّ بيت‌الله الحرام مشرّف بودم، در يكى از منازل فرود آمدم، زن نابينايى را ديدم كه مى‌گفت: اى برگرداننده آفتاب درخشان بر علىّ‌بن‌ابى‌طالب عليه‌السلام، بعد از آنكه غروب كرده بود، چشم مرا باز گردان. ➖ اعمش گويد: من از سخن او در شگفت شده و دو دينار از جيبم بيرون آورده و به او دادم. او با دستانش آن دو دينار را لمس كرده و به طرف من انداخت و گفت: اى مرد! مرا به خاطر فقر و بينوايى خوار نمودى، افّ بر تو همانا كسى كه آل محمّد عليهم‌السلام را دوست بدارد هرگز خوار و ذليل نمى‌شود. ➖ اعمش گويد: من براى انجام حجّ به راه خود ادامه دادم، و مناسك حجّم را انجام دادم و به سوى منزلم رهسپار شدم، و در اين مدّت همه فكر و ذكرم در مورد آن زن بود، تا اينكه به همان مكان رسيدم، ناگاه آن خانم را ديدم كه دارد نگاه مى‌كند. ➖ رو به او كرده گفتم: اى زن! مهر و محبّت علىّ بن ابى‌طالب عليه‌السلام با تو چه كرد؟ گفت: اى مرد! من شش شب خداوند را به آن حضرت قسم دادم، شب هفتم كه شب جمعه بود در خواب ديدم كه آقايى به خوابم آمد و به من فرمود: اى زن! آيا علىّ بن ابى طالب را دوست مى‌دارى؟ عرض كردم: آرى. فرمود: دستت را روى چشمت بگذار، آنگاه دعايى خواند و فرمود: خداوندا! اگر اين زن با نيّت درست علىّ بن ابى طالب را دوست مى‌دارد، پس بينايى چشمانش را باز گردان. سپس به من فرمود: دستت را از روى چشمت بردار. من دستم را از روى چشمم برداشتم، ناگاه در خواب مردى را در برابر خودم ديدم، عرض كردم: تو چه كسى هستى كه خداوند به سبب تو به من احسان نمود؟ فرمود: أنا الخضر، أحبّي عليّ بن أبي طالب عليه‌السلام، فإنّ حبّه في الدنيا يصرف عنك الآفات، وفي الآخرة يعيذك من النار. من خضر هستم، علىّ بن ابى طالب عليه‌السلام را دوست بدار كه دوستى او در دنيا بلاها و آفات را از تو دور مى كند و در آخرت از آتش جهنّم پناهت مى‌دهد. 📚 منابع: ۱. الأربعون حديث، شيخ منتجب الدين، ص۷۷ حكايت ۲ ۲. اين روايت را علّامه مجلسى رحمه الله در بحارالأنوار: ۹/۴۲ ح ۱۱ از كتاب صفوة الأخبار (مخطوط) و در ج: ۴۴/۴۲ ح ۱۷ از تفسير فرات: ۲۲۸ ح۲ (با تفاوت) نقل كرده است 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ روزهای شب قدر همانند شبهای آن است... 👈🏼👈🏼 سيّد ابن طاووس رحمه الله می گويد: «وَاعلَم أنَّ الرِّوايةَ وَردت مِن عدّةِ جهاتٍ عَنِ الصّادقينَ ـ عَنِ اللّهِ جلَّ جَلالُه ـ عَليهم أفضلُ الصَّلواتِ أنَّ يومَ ليلةِ القَدرِ مِثلُ لَيلتهِ ؛ فإيّاك أن تُهَوِّنَ بنهارِ تِسعَ عَشرَةَ ، أو إحدى وعِشرينَ ، أو ثَلاثٍ وعِشرينَ ، وتَتَّكلَ على ما عَمِلتَه في لَيلتِها وتَستَكثرَه لمولاكَ ، وأنتَ غافلٌ عَن عظيمِ نِعمتهِ ، وحقوقِ ربوبيّتهِ» 📝 «بدان كه روايت ، با سندهايى چند از امامان راستگو ـ كه برترينِ درودهاى خداوند بر آنان باد ـ از خداى متعال نقل شده است كه: «روز شب قدر ، مثل شب قدر است». پس مبادا روز نوزدهم يا بيست و يكم يا بيست و سوم را ناچيز بشمارى و به آنچه در اين سه شب انجام داده اى ، بسنده كنى و آن را نزد خداى خود زياد به حساب آورى، در حالى كه از نعمت بزرگ و حقوق پروردگارى اش غافل باشى! در اين سه روز بزرگ و ارجمند ، بيشترين تلاش را در مورد: عبادت ها، دعاها و غنيمت شمردن زندگى پيش از فرا رسيدن مرگ ، داشته باش.» 📚 بحارالانوار/ج ۹۸ /ص ۱۴۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @mahezeyafat
اگرمضطرشدی‌سراغ‌امام‌زمان‌ع‌برویم_وحیدخراسانی_5884065776310161257.mp3
9.04M
🍃 اگر كسى مضطرّ امام زمان (عليه‌السلام) شود به خود ايشان مى‌رسد و آن كه او را يافت چه از دست داده؟! ➖ ١٤ شعبان ١٤١٥ _ ٢٦ دى ١٣٧٣ 🔘 آیت‌الله العظمی 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️ شدیدترین مجازات نادان! سیره امیرالمؤمنین علیه السلام در برخورد با دشمن نادان 👈🏼 عن امیرالمؤمنین علیه‌السلام: لِقَنْبرٍ وقد رامَ أن يَشتِمَ شاتِمَهُ: مَهْلاً يا قَنبرُ! دَعْ شاتِمَكَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ وتُسخِطِ الشَّيطانَ وتُعاقِبْ عَدُوَّكَ، فَوَالذي فَلَقَ الحَبَّةَ وبَرَأ النَّسَمَةَ ما أرضَى المؤمنُ رَبَّهُ بِمِثلِ الحِلْمِ، ولا أسخَطَ الشَّيطانَ بِمِثلِ الصَّمتِ، ولاعُوقِبَ الأحمَقُ بمِثلِ السُّكوتِ عَنهُ. 📝 امیرالمؤمنین علیه‌السلام خطاب به قنبر كه مى‌خواست به كسى كه به امام بد و ناسزا گفته بود، ناسزا گويد فرمود: آرام باش قنبر! دشنامگوى خود را خوار و سرشكسته بگذار تا خداى رحمان را خشنود سازی و شيطان را به خشم آوری و دشمنت را كيفر داده باشى. قسم به خدايى كه دانه را شكافت و خلايق را بيافريد، مؤمن پروردگار خود را با چيزى همانند بردبارى و گذشت خشنود نكرد و شيطان را با حربه اى چون خاموشى به خشم نياورد و احمق را چيزى مانند سكوت در مقابل او كيفر نداد. 📚 أمالي المفيد، ص۱۱۸ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
تا که از تیغ شرر بار علی را کشتند هاتفی زد به فلک جار علی را کشتند لرزه بر پیکر ارکان هدایت افتاد ناله زد گنبد دوار علی را کشتند   گاه با طعنه گهی زخم زبان گه دشنام به یکی روز دو صدبار علی را کشتند بعد زهرا دل او خانه درد و غم بود باغم و غصه بسیار علی را کشتند مسجد کوفه نشد قتلگه شیر خدا که میان در ودیوار علی را کشتند در همان روز که در کوچه زدند زهرا را به خدا حیدر کرار علی را کشتند ابن ملجم نبود قاتل حیدر، به خدا قنفذ و ثانی خونخوار علی را کشتند با غلافی که سیه بازوی زهرا کردند با همان ضربه مسمار علی راکشتند 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
◾️ ؟! 👈🏼👈🏼 سَتُكْتَبُ شَهَادَتُهُمْ وَيُسْأَلُونَ؛ سوره مبارکه زخرف ، آیه۱۹ گواهی آنان نوشته می‌شود و از آن بازخواست خواهند شد ➖ در شأن نزول این آیه شریفه از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله امر کردند به ابوبکر، عمر و امیرالمؤمنین علیه‌السلام به سمت کوه رقیم رفته اصحاب کهف را زیارت کنند؛ ابتدا ابوبکر وضو گرفته، جلو برود و دو رکعت نماز بخواند و سه بار اصحاب کهف را ندا دهد، اگر جواب ندادند، عمر جلو رفته به همین طریق عمل کرده اصحاب ‌کهف را صدا زند، اگر او هم جوابی نشنید، علی بن أبیطالب علیهماالسلام به همین روال عمل کرده و اصحاب کهف را سه مرتبه ندا دهد. ➖ این سه نفر به سمت کوه رقیم و زیارت اصحاب کهف رفته، ابتدا ابوبکر طبق دستور رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وضویی ساخت و بعد از دو رکعت نماز رو به اصحاب کهف کرد آنها را سه مرتبه صدا کرد ولی جوابی از ایشان نیامد، عمر هم به همین نحو عمل کرده ولی جوابی به او هم داده نشد. ➖ علی بن ابی‌طالب علیهماالسلام به عنوان نفر سوم برخاست، جلو آمد و ایشان را ندا داد در این لحظه اصحاب‌ کهف پاسخ داده، سه مرتبه گفتند: «لبیک! لبیک! لبیک!» حضرت به آنها فرمود: «چرا صدای اول و صدای دوم را جواب ندادید و فقط ندای سوم را اجابت کردید؟» ایشان در جواب گفتند: «ما موظفیم تنها جواب نبی یا وصی نبی را بدهیم». ➖ بعد از وقوع این جریان این سه نفر خدمت رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بازگشته و ماجرا را برای حضرتش بازگو کردند؛ در این هنگام رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله صحیفه قرمز رنگی را خارج کرده و به آنها فرمودند: «آنچه دیدید و شنیدید را در این صحیفه با خط خودتان بنویسید و شهادت دهید». پس آیه شریفه نازل شد: «سَتُكْتَبُ شَهادَتُهُمْ وَ يُسْئَلُون‏ یوم القیامه»؛ گواهی آنان نوشته می‌شود و در قیامت از آن بازخواست خواهند شد!...[۱][۲][۳] 👈🏼 متن عربی روایت: مُحَمَّدُ بْنُ اَلْعَبَّاسِ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ هَوْذَةَ اَلْبَاهِلِيُّ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ اَلنَّهَاوَنْدِيِّ، عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ، قَالَ: قَالَ أَبُوعبدالله (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): «أَمَرَ رَسُولُ الله (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ) أَبَابَكْرٍ وَعُمَرَ وَعَلِيّاً (عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ) أَنْ يَمْضُوا إِلَى اَلْكَهْفِ وَاَلرَّقِيمِ، فَيُسْبِغَ أَبُوبَكْرٍ اَلْوُضُوءَ وَيَصُفَّ قَدَمَيْهِ وَيُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ، وَيُنَادِيَ ثَلاَثاً، فَإِنْ أَجَابُوهُ وَإِلاَّ فَلْيَقُلْ مِثْلَ ذَلِكَ عُمَرُ، فَإِنْ أَجَابُوهُ وَإِلاَّ فَلْيَقُلْ مِثْلَ ذَلِكَ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ). فَمَضَوْا وَفَعَلُوا مَا أَمَرَهُمْ بِهِ رَسُولُ الله (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ)، فَلَمْ يُجِيبُوا أَبَابَكْرٍ وَلاَ عُمَرَ، فَقَامَ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ‌السَّلاَمُ) وَفَعَلَ ذَلِكَ فَأَجَابُوهُ، وَقَالُوا: لَبَّيْكَ لَبَّيْكَ، ثَلاَثاً. فَقَالَ لَهُمْ: مَا لَكُمْ لَمْ تُجِيبُوا اَلْأَوَّلَ وَاَلثَّانِيَ، وَأَجَبْتُمُ اَلثَّالِثَ؟ فَقَالُوا: إِنَّا أُمِرْنَا أَنْ لاَ نُجِيبَ إِلاَّ نَبِيّاً أَوْ وَصِيَّ نَبِيٍّ. ثُمَّ اِنْصَرَفُوا إِلَى اَلنَّبِيِّ (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ)، فَسَأَلَهُمْ مَا فَعَلُوا؟ فَأَخْبَرُوهُ. فَأَخْرَجَ رَسُولُ الله (صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ) صَحِيفَةً حَمْرَاءَ، وَقَالَ لَهُمْ: اُكْتُبُوا شَهَادَتَكُمْ بِخُطُوطِكُمْ فِيهَا بِمَا رَأَيْتُمْ وَسَمِعْتُمْ، فَأَنْزَلَ الله عَزَّوَجَلَّ: سَتُكْتَبُ شَهٰادَتُهُمْ وَيُسْئَلُونَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ». 📚پی نوشت: ۱. تفسیر شریف برهان، ج۴، ص۸۵۱ ۲. کنز الدقائق، ج۱۲، ص۴۵ ۳. بحارالانوار ج۳۱، ص۶۰۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ شب‌های قدر، شب امام‌زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه و روضه‌ی سیدالشهدا علیه‌السلام کاش روی زبان ما غیر فرج دعا نبود دعا به غیر فرجت روی زبان ما نبود آه غریب فاطمه فدای بی‌کسی تو کاش که حرف دوری وفراق تو شها نبود هرکه سوال می‌کند به‌خاطر چه زنده‌ای به غیر شوق دیدنت حرف دگر مرا نبود پیر شدیم و قاب شد منتظرانت عکسشان حاجتشان جزفرجت به صبح جمعه‌ها نبود کجاست ندبه خوان تو که باز ندبه سر دهد بخواند این بیت بران لبی که جز تو وانبود بیا بیا که سوختم زهجر روی ماه تو چرا به غیر سوختن آخر این بیا نبود دلم پراست دلبرم نه از شما که ازخودم ببخش این شکسته را که لایق شما نبود ببخش اگر به غیر تو بفکر دیگری شدم ببخش اگر که عمر من جزگنه وخطا نبود ببخش اگر که چشم من لایق دیدنت نشد ببخش اگر عبادتم به غیر از ریا نبود ببخش جان مادرت مرا عزیز فاطمه که غیر بخشش عادت جد تو مرتضا نبود اگر که مردم ونشد ببینمت قرارمن بر سرقبرمن بیا بگو جدا زما نبود بگو که هرچه بود او گریه کن حسین بود آتش سینه اش بجز ماتم کربلا نبود به قبرشش گوشه قسم به قبرهم اگر روم ندبه کنم که جز فرج حاجت این گدا نبود صحبت کفن و دفن شد رفت دلم به کربلا مگر حسین تشنه لب عزیز مصطفا نبود تکه حصیر خانه ی اهل دهات وای من مگر به کربلا کفن به غیر بوریا نبود چه کرده‌اند اسب‌ها با تن غرق خون او که پشت و روی حضرتش مشخص ای‌خدا نبود نشد که از زمین بلند پیکرش بی‌سرش کند که با زمین یکی شده زخاکها جدا نبود چگونه در کفن تنش نهاد زین العابدین چگونه در لحد نهاد لرزه به ماسوا نبود مستحب است اینکه سر بروی خاکها نهی این تن پاره پاره را سری به تن چرا نبود خنجر کند و گردنش چه بدبریده حنجرش  کاش حسین فاطمه ذبیحا بالقفا نبود نه شانه‌ای نه گردنی نه استخوان سالمی که جای تلقین بتن مرمل دما نبود چو عمه‌اش بوسه زد او گلوی رشته رشته را که نا دگر به پیکر علی نینوا نبود گفت خداحافظ ای تشنه لب شهید من دلم بداغ ماتمت کاش که مبتلا نبود به سربیا سری بزن به اهلبیت مضطرت بگو که  جایشان پدر کنار برده‌ها نبود بزم یزید بی‌حیا ناله زنیم (روضه‌خوان) طشت طلا سرحسین جوابش این جفا نبود 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ ➖ اللَّهمَّ العَن مَن اَقـَرَّ بِظُلمِهِ آحادُ المُمکِناتِ، ➖ وَاعترَفَ بِبَغیِهِ اَفرادُ المَوجُوداتِ، ➖ المَذمُومَ فِی الاَرَضینَ والسَّمَواتِ، ➖ الخائِفَ فِی العَرَصاتِ، ➖ المَحرومَ مِنَ الثَّوابِ وَالدَّرَجاتِ، ➖ مَغضوبَ رَبِّ العالَمینَ، ➖ قاتِلَ اَمیرِالمؤمنینَ(علیه‌السلام)، ➖ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّ الرَّسُولِ وَاَهلِ البَیتِ الجَلیلِ، ➖ الشّـُؤمَ المَلعونَ فِی التَّوراةِ والاِنجیلِ، ➖ المَیشومَ بِتَأویلِ الکِتابِ وَالتَّنزیلِ، ➖ الیَهُودیَّ الفاجِرَ البَخیلَ، ➖ وَلَدَ الزِّنَا الَّذی خَلَّدَهُ اللهُ فی عذابِ غِلاظٍ وشِدادٍ، ➖ الّذی کانَ فی غَیِّهِ المُتمادِی، ➖ عَبدَالرَّحمنِ بنَ مُلجَمٍ المُرادِیَّ، لعنةُ اللهِ عَلَیهِ. 🔻 این لعن در رساله لعنیه خواجه طوسی که در آن چهارده فقره لعن برای ۱۴ نفر از غاصبین است مندرج است و خواندن آن بعدد ۱۰۰ مرتبه جهت برامدن حاجات مجرب است‌. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
◼️ | ، باموضوع: ➖ شب‌های ۱۸ تا ۲۳ ماه‌مبارک رمضان پیرامون مباحث مهم امامت، پاسخ‌به‌شبهات آن و نظر شیعه در این بحث ➖ در شهر مشهد، 👈🏼 پیشنهاد دانلود به پژوهشگران و طلبه‌ها و اهل‌منبر 👈🏼 دانلود، و نشر و پخش، با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔘🔘 مرحوم حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar