eitaa logo
کانال مطالب تحلیلی محمدرضا قربانی
407 دنبال‌کننده
212 عکس
1.7هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣ فيلسوفان سياسي قديم غرب معتقد بودند ؛ « چه كسي بايد حكومت كند » مهم است. آنها براي حاكم ، فضايلي را فهرست مي‌كردند و معتقد بودند با وجود این فضائل در حکمران ، طی يك فرآيند انساني ، مردم به مدينه فاضله خواهند رسید . البته در صحنه عمل هرگز این نظریه محقق نشد و چنین حکومتی در غرب پا نگرفت . فيلسوفان سياسي جديد غرب كه سازه‌هاي مدرنيسم را صورت‌بندي كرده اند معتقدند؛ «چگونه بايد حكومت كرد» مهم است. آنها در تعیین این چگونگي ، برای نحوه توليد قدرت و ثروت و توزيع آن ، نظريه سازی و سازه پردازی کرده اند . فرجام اين سازه سياسي ، در غرب كنوني قابل رؤیت است و فیلسوفان سیاسی غرب از آخرین مراحل افول آن خبر می دهند . امام خميني (ره) به عنوان يك نظريه‌پرداز سياسي ، با اتکاء به معارف و مبانی اندیشه اسلامی و حکمت شیعی ، جمع هر دو صورت را طریق مطلوب معرفی کردند ، «چه كسي بايد حكومت كند» و ؛ «چگونه بايد حكومت كند » هردو ، مبنای تفکر در باب طراحی و تحقق حکومت الهی است . فيلسوفان سياسي قديم و جدید غرب هيچ‌كدام ، داعیه تأسيس حكومتي مطابق با تئوري‌ های خود را نداشتند و صرفا اندیشه ورزانی در عالم نظر بودند . اما به جرئت می توان گفت ، امام (ره) اولين فيلسوف سياسي در جهان اسلام و اساسا در جهان فلسفه سیاسی است كه موفق شد علاوه بر تئوری پردازی ،در مقام تأسيس بنشيند و نظريه‌ خود را در جهان خارج از ذهن عملياتي كند. 2⃣ جايگاه «فقه» در نظريه‌پردازي سياسي امام (ره) يك مرتبت رفيع دارد به گونه‌اي كه فرمودند : «فقه ، تئوري واقعي و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است.» امام (ره) در چرخه و فرآیند حكمراني به جايگاه فقه چه در سياست‌گزاري‌ها و تدوين راهبردها ، چه تنظيم‌گري‌ها و چه تسهيل‌گري‌ها عنايت خاص داشتند . از نظرگاه ایشان هيچ بن‌بستي در اداره نظام متکی به «فقه» ، وجود ندارد. آن‌ها كه در حکمرانی ، ما را نيازمند علوم سكولار مي‌دانند انقلاب و نظام را به بيراهه مي‌برند. امام در بسیاری از پیامها و سخنراني‌هاي خود به ویژه در وصیتنامه حکیمانه شأن ، خطر عبور از فقه و احكام الهي و متوسل شدن به الگوهای حكمراني‌ با منشاء فلسفي غرب‌، را مورد تأکید قرار داده اند . 3⃣ مقام معظم رهبري در پيام خود به افتتاحيه ششمين دوره مجلس خبرگان فرمودند : «در نظام اسلامي، حكمراني ، بشري و هدف‌ها الهي است » . برخي ، اين « بشري » را به گونه‌اي ترجمه كرده‌اند كه گويي ما در اداره جامعه بايد متكي به علوم سكولار توليد شده در دستگاه تفکر غرب باشیم .اين ، ترجمه درستي از بيان رهبري نيست. «بشري» كه در حكومت الهي متصدي حكمراني است بايد براساس علم در حوزه‌هاي گونه‌گون عمل كند. اما ابتدا باید علم تعریف شود و تفاوت آن با شبه علم تبیین گردد . به تعبير آیت‌الله جوادي آملي ، علوم اسلامي و غيراسلامي نداريم. علم يا واقعا علم است و چون علم است اسلامي است يا جهل است كه نمي‌توان به آن علم اطلاق كرد. يك فيلسوف سياسي غرب در قرن19 فلسفه ای تحت عنوان ماركسيسم ارائه کرد كه مدعي علمي بودن آن بود ، فاشيسم و ليبراليسم رقيب های این اندیشه نیز هر دو ادعاي «علمي» بودن داشتند . در پايان قرن بيستم ، و پس از مصیبت های بسیاری که این مدعیان علم بر سر بشریت آوردند ، فیلسوفان بزرگ سیاسی غرب اعلان کردند که هر سه مکتب در بیابان جهل ، بشريت را سرگردان كرده‌ و لذا نمي‌توان دستاورد آنهارا به عنوان يك حكمراني بشري مبتني بر علم تلقی کرد . حكمراني بشري برای رسيدن به اهداف الهي ، نيازمند علم است ، «شبه‌علم» نمي‌تواند ما را در تحکیم و ترفیع اين بناي تمدن ساز و تحقق اهداف الهی کمک كند. 4⃣ مردم‌سالاري ديني كه امام (ره) پايه هاي اولیه آن را با رفراندوم جمهوري اسلامي و رفراندوم قانون اساسي استحکام بخشیده و با انتخاب مديران كشور با رأي مردم آن را محقق نمودند ، يك پديده جديد در حكمراني بشری و یک نو اندیشی حکیمانه در تداوم راه انبياء و اولياي الهي است . امام (ره) با شجاعت و جسارت این الگوی الهی را در اواخر قرن بيستم مطرح کردند و مردم ايران شجاعانه از آن استقبال و حمایت کردند . مردم‌سالاري ديني يعني حضور علم و عالمان و خردمندان متعهد و صاحبان انديشه ،تجربه و مهارت در لايه‌هاي مختلف حكمراني با رأي مردم و انتخاب مردم برای حرکت جامعه به سمت اهداف الهی و تحقق قسط و عدالت اسلامی . مردم سالاری دینی یعنی توأم شدن حاکمان صالح با الگوی حکمرانی صالح . انتخابات در 45 سال گذشته فراز و فرودهايي را طي كرده است و حضور رجال سياسي و مذهبي مختلفی در لايه‌هاي حكمراني با رأي مردم به صحنه آمده اند که اکنون کارنامه عملشان در حافظه ملت ما ثبت است . هر چه پیشتر رفته‌ايم تجربه مردم بیشتر و اندوخته ها افزون شده و باید روشنی بخش قدم های بعدی باشد .
انتخابات آينده يك آوردگاه و يك آزمون جديددر نظام اسلامی براي انتخاب مديران لايق و باتجربه و وفادار به اسلام و نظام و پایبند به آرمان‌هاي انقلاب است ،مدیرانی با کارنامه درخشان خدمت ، اگر درست گام برداريم ، در چهار سال آینده ، با همدلی و هماهنگی قوای کشور ، و با یاری خداوند ، جهشی بزرگ به سوي آینده‌اي پراميد محقق خواهد شد . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ ✅ رئیس جمهور بعدی چه کسی باشد ⁉️ 🌸 تجربه انتخابات وعملکرد دولت سیزدهم نشان داد که مردم بدنبال رئیس جمهورصادق ؛ پرتلاش ؛ دلسوز ومردمی میباشند . 🔺شهید مظلوم دکتررئیسی باگفتارو ادبیات وعملکرد خودانتظاروتوقع مردم را برای انتخاب یک رئیس جمهوردرتراز انقلاب اسلامی ارتقاء داده ومردم نیز بدنبال فردی با این مشخصات میباشند . 🔹مردم داغدارومصیبت زده ایران با حضوربیش ازبیست میلیون درتشییع و نمازومراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی نشان دادند که قدردان چنین شخصیتی بوده وبدنبال رئیس جمهوری هستند که همان مسیرایشان را ادامه دهد. ✅ رئیس جمهورآینده چه مشخصاتی باید داشته باشد ؟ 1⃣ ولایتمداروولایت پذیرو به قسم خود پایبند باشد . (بیشترین ضربات به مردم ازاین ناحیه بی تعهدی بوده است ) 2⃣ شبیه ترین فرد ازنظرسبک زندگی وساده زیستی وتقوی وتعهد به شهید آیت الله رئیسی باشد . 3⃣ فردی میدانی ؛پرتلاش ؛ مردمی وپیگیر امورمردم باشد وازکاخ نشینی وتکبرو اشرافیگری به دور باشد . 4⃣ برای منافع وعزت ملی همانند رئیسی درمقابل آمریکا وغرب ومستکبران عالم با شجاعت بایستد . 5⃣ بامردم ؛ صادق ؛ راستگوبوده و بر قدرت ملی تکیه داده وحساب کند . 6⃣ دوتابعیتی نبوده وبستگان درجه یک او درآمریکا وغرب ساکن نباشند . 7⃣ باهرگونه ویژه خواری وفساد مقابله کرده ودایره امن برای اطرافیان خود ایجاد نکند . 8⃣ سیاست مذاکرات هسته ای ودیپلماسی مقتدرانه دولت سیزدهم را ادامه دهد . 9⃣ ازبکارگیری افرادبی کفایت ونالایق سیاست باز پرهیز نماید . 🔟 با گفتار وعمل صادقانه واخلاقی خود مردم راامیدوار واعتماد ازدست رفته را همانند شهید رئیسی برگرداند . 🔹وحرف آخراینکه 👈 چنین فرد مورد انتظاری دوراز دسترس نمیباشد و قطعا مردم دراین دوره نیز انتخاب اصلح خواهند داشت . ان شاءالله ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11767678139.mp3
13.07M
🔗 شوک انتخابات: سردار حقانیان ثبت نام کرد / شروع طوفانی جلیلی و لاریجانی با مناظره جنجالی 🎙 فقط چند روز تا پایان نام نویسی کاندیداها در تهران مانده و تا به اینجای کار وحید حقانیان با حضور خود یک شوک اساسی به مسئله انتخابات داده است. / جلیلی و لاریجانی فعلا در بین گزینه ها به عنوان دو قطبی انتخابات به حساب می آیند و مناظرات را شروع کرده اند. زاکانی و پزشکیان و کواکبیان و دیگران هم ثبت نام کرده اند. در این ویدئو به آنالیز صحنه کنونی خواهیم پرداخت.... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
46.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔸 مرور تاریخی در از ابتدای تا روی کار آمدن دولت 🎙 (مدرس، پژوهشگر حوزه علوم استراتژیک و رئیس اندیشکده راهبردی فتح) ✅ کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11771162543.mp3
12.6M
🚨 تحلیل / مهم / لبنان شمال اسرائیل را به عصر حجر برگرداند / غول بی سرنشین اسرائیل هم شکار شد / تحولات فلسطین / ۲۰ هزار نظامی صهیون از ۳۰۰ هزار نظامی صهیون در غزه دچار جراحت شدید و ۸ هزار نظامی معلول شدند / لبنانی‌ها شمال فلسطین اشغالی را به عصر حجر برگرداند / غول بی‌سرنشین اسرائیل هم شکار شد / قسمت ۱۵۸۹ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1⃣ فيلسوفان سياسي قديم غرب معتقد بودند ؛ « چه كسي بايد حكومت كند » مهم است. آنها براي حاكم ، فضايلي را فهرست مي‌كردند و معتقد بودند با وجود این فضائل در حکمران ، طی يك فرآيند انساني ، مردم به مدينه فاضله خواهند رسید . البته در صحنه عمل هرگز این نظریه محقق نشد و چنین حکومتی در غرب پا نگرفت . فيلسوفان سياسي جديد غرب كه سازه‌هاي مدرنيسم را صورت‌بندي كرده اند معتقدند؛ «چگونه بايد حكومت كرد» مهم است. آنها در تعیین این چگونگي ، برای نحوه توليد قدرت و ثروت و توزيع آن ، نظريه سازی و سازه پردازی کرده اند . فرجام اين سازه سياسي ، در غرب كنوني قابل رؤیت است و فیلسوفان سیاسی غرب از آخرین مراحل افول آن خبر می دهند . امام خميني (ره) به عنوان يك نظريه‌پرداز سياسي ، با اتکاء به معارف و مبانی اندیشه اسلامی و حکمت شیعی ، جمع هر دو صورت را طریق مطلوب معرفی کردند ، «چه كسي بايد حكومت كند» و ؛ «چگونه بايد حكومت كند » هردو ، مبنای تفکر در باب طراحی و تحقق حکومت الهی است . فيلسوفان سياسي قديم و جدید غرب هيچ‌كدام ، داعیه تأسيس حكومتي مطابق با تئوري‌ های خود را نداشتند و صرفا اندیشه ورزانی در عالم نظر بودند . اما به جرئت می توان گفت ، امام (ره) اولين فيلسوف سياسي در جهان اسلام و اساسا در جهان فلسفه سیاسی است كه موفق شد علاوه بر تئوری پردازی ،در مقام تأسيس بنشيند و نظريه‌ خود را در جهان خارج از ذهن عملياتي كند. 2⃣ جايگاه «فقه» در نظريه‌پردازي سياسي امام (ره) يك مرتبت رفيع دارد به گونه‌اي كه فرمودند : «فقه ، تئوري واقعي و كامل اداره انسان از گهواره تا گور است.» امام (ره) در چرخه و فرآیند حكمراني به جايگاه فقه چه در سياست‌گزاري‌ها و تدوين راهبردها ، چه تنظيم‌گري‌ها و چه تسهيل‌گري‌ها عنايت خاص داشتند . از نظرگاه ایشان هيچ بن‌بستي در اداره نظام متکی به «فقه» ، وجود ندارد. آن‌ها كه در حکمرانی ، ما را نيازمند علوم سكولار مي‌دانند انقلاب و نظام را به بيراهه مي‌برند. امام در بسیاری از پیامها و سخنراني‌هاي خود به ویژه در وصیتنامه حکیمانه شأن ، خطر عبور از فقه و احكام الهي و متوسل شدن به الگوهای حكمراني‌ با منشاء فلسفي غرب‌، را مورد تأکید قرار داده اند . 3⃣ مقام معظم رهبري در پيام خود به افتتاحيه ششمين دوره مجلس خبرگان فرمودند : «در نظام اسلامي، حكمراني ، بشري و هدف‌ها الهي است » . برخي ، اين « بشري » را به گونه‌اي ترجمه كرده‌اند كه گويي ما در اداره جامعه بايد متكي به علوم سكولار توليد شده در دستگاه تفکر غرب باشیم .اين ، ترجمه درستي از بيان رهبري نيست. «بشري» كه در حكومت الهي متصدي حكمراني است بايد براساس علم در حوزه‌هاي گونه‌گون عمل كند. اما ابتدا باید علم تعریف شود و تفاوت آن با شبه علم تبیین گردد . به تعبير آیت‌الله جوادي آملي ، علوم اسلامي و غيراسلامي نداريم. علم يا واقعا علم است و چون علم است اسلامي است يا جهل است كه نمي‌توان به آن علم اطلاق كرد. يك فيلسوف سياسي غرب در قرن19 فلسفه ای تحت عنوان ماركسيسم ارائه کرد كه مدعي علمي بودن آن بود ، فاشيسم و ليبراليسم رقيب های این اندیشه نیز هر دو ادعاي «علمي» بودن داشتند . در پايان قرن بيستم ، و پس از مصیبت های بسیاری که این مدعیان علم بر سر بشریت آوردند ، فیلسوفان بزرگ سیاسی غرب اعلان کردند که هر سه مکتب در بیابان جهل ، بشريت را سرگردان كرده‌ و لذا نمي‌توان دستاورد آنهارا به عنوان يك حكمراني بشري مبتني بر علم تلقی کرد . حكمراني بشري برای رسيدن به اهداف الهي ، نيازمند علم است ، «شبه‌علم» نمي‌تواند ما را در تحکیم و ترفیع اين بناي تمدن ساز و تحقق اهداف الهی کمک كند. 4⃣ مردم‌سالاري ديني كه امام (ره) پايه هاي اولیه آن را با رفراندوم جمهوري اسلامي و رفراندوم قانون اساسي استحکام بخشیده و با انتخاب مديران كشور با رأي مردم آن را محقق نمودند ، يك پديده جديد در حكمراني بشری و یک نو اندیشی حکیمانه در تداوم راه انبياء و اولياي الهي است . امام (ره) با شجاعت و جسارت این الگوی الهی را در اواخر قرن بيستم مطرح کردند و مردم ايران شجاعانه از آن استقبال و حمایت کردند . مردم‌سالاري ديني يعني حضور علم و عالمان و خردمندان متعهد و صاحبان انديشه ،تجربه و مهارت در لايه‌هاي مختلف حكمراني با رأي مردم و انتخاب مردم برای حرکت جامعه به سمت اهداف الهی و تحقق قسط و عدالت اسلامی . مردم سالاری دینی یعنی توأم شدن حاکمان صالح با الگوی حکمرانی صالح . انتخابات در 45 سال گذشته فراز و فرودهايي را طي كرده است و حضور رجال سياسي و مذهبي مختلفی در لايه‌هاي حكمراني با رأي مردم به صحنه آمده اند که اکنون کارنامه عملشان در حافظه ملت ما ثبت است .هر چه پیشتررفته‌ايم تجربه مردم بیشتر و اندوخته هاافزون شده وبایدروشنی بخش قدم های بعدی باشد . 💢 ادامه مطلب👇👇👇👇👇
انتخابات آينده يك آوردگاه و يك آزمون جديددر نظام اسلامی براي انتخاب مديران لايق و باتجربه و وفادار به اسلام و نظام و پایبند به آرمان‌هاي انقلاب است ،مدیرانی با کارنامه درخشان خدمت ، اگر درست گام برداريم ، در چهار سال آینده ، با همدلی و هماهنگی قوای کشور ، و با یاری خداوند ، جهشی بزرگ به سوي آینده‌اي پراميد محقق خواهد شد . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11779063518.mp3
10.43M
🔗 براندازها تصاویر و مسائل خصوصی دختر علی جوانمردی را منتشر کردند / چرا جوانمردی زم را فروخت 🎙 براندازها تصاویر خصوصی دختر علی جوانمردی را در پاسخ به افشاگری او درباره زن رضا ربع پهلوی منتشر کردند / چرا علی جوانمردی روح الله زم را در اقلیم کردستان به جمهوری اسلامی تحویل داد؟ / صحبت های جنجالی ایرج مصداقی درباره جوانمردی / احسان کرمی و برزو ارجمند هم روابط خود با جمهوری اسلامی را عیان تر کردند . 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ رویکرد جامعه و رئیس جمهور بعدی 🔰 ادامه رئیسی یا بازگشت به روحانی/ بخش اول 🔸تحلیل ۹دی از فضای سیاسی و گفتمانی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم 🔸ورود لاریجانی با ارتجاع به بداخلاقی 🔹تا دو هفته قبل هیچ کس تصور نمی کرد تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، یکسال زودتر از موعد مقرر برگزار خواهد شد. اما تقدیر و حکمت الهی چنین رقم خورد که شهیدان خدمت با پرواز اردیبهشت آسمانی شوند و یکسال زودتر از آنچه برایش برنامه ریزی شده بود، در تکاپوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیرماه باشیم. تا همین لحظه که این یادداشت در حال نگارش است، با مشخص شدن نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات و فارغ از نتیجه اعلام نظر شورای نگهبان، می توان آرایش کلان سیاسی و گفتمانی انتخابات پیش رو را ترسیم کرد. 🔹به نظر می رسد شوک عاطفی ایجاد شده در پی شهادت آیت الله رئیسی در میان توده مردم و جریانات سیاسی همراه با مرحوم رئیسی از یک سو و از سوی دیگرغافلگیری و هیجان زدگی جریان منتقد شهید رئیسی بابت جلو افتادن حداقل یکساله و حداکثر ۵ ساله موقعیت بازگشت به قدرت، موجب شده خط فاصل و محور کانونی تغییر جهتهای گفتمانی و رویکردی در این انتخابات را حول دولت خدمت آیت الله رئیسی تعریف و تصویر شود. فاصله کوتاه باقیمانده تا برگزاری انتخابات نیز به این نکته می افزاید که جریانات سیاسی فرصت چندانی برای جا انداختن ایده ها و حرفهای احتمالا نو و ایجابی خود نخواهند داشت. 🔹بنابراین دو خط فکری، گفتمانی و سیاسی انتخابات پیش رو از این قرار خواهد بود؛ ادامه دولت رئیسی، ادامه جریان خدمت و تداوم مسیر رئیس جمهور شهید یا بازگشت، ارتجاع و عقبگرد به دولت روحانی، اعتماد به غرب و گره زدن اقتصاد به مذاکره. با این شاغول، متر و معیار، تقریبا همه نامزدهای مطرح شده تا امروز، قابل سنجش و ارزشگذاری هستند. 🔻ارتجاع لاریجانی با بداخلاقی انتخاباتی شاخص ترین چهره جریان ارتجاع و بازگشت به روحانی، بدون شک علی اردشیر لاریجانی است. فارغ از سوابق همراهی ها و همسویی های لاریجانی با روحانی و دولتهای یازدهم و دوازدهم، او در اولین سخنانش پس از ثبت نام در انتخابات، حل مشکلات اقتصادی را به رفع تحریمها و مساله مذاکره گره زد؛ دقیقا همان کاری که حسن روحانی یازده سال قبل در سال ۹۲ انجام داده بود. ورود لاریجانی به عرصه انتخابات، با سر و صدای زیادی همراه بود. لاریجانی نشان داد از مدتها قبل به فکر ورود به انتخابات چهاردهم بوده و با یک کنش رسانه ای برنامه ریزی شده و هدفمند کار خود را شروع کرد. توئیتر فارسی، اصلی ترین بستر کنشگری او در این انتخابات است. 🔹لاریجانی پنجشنبه و جمعه گذشته دو توئیت جنجالی زد که حاوی نکات مهمی بود. در توئیت اول او با نشان دادن دو مکان بر روی نقشه تهران به عنوان مقصد سفر در یکی از نرم افزارهای ویژه حمل مسافر، از قصدش برای حضور در وزارت کشور و سپس رفتن به پاستور و دفتر ریاست جمهوری خبر داد. این توئیت با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی مواجه شد که عمدتا با رویکرد انتقادی نسبت به این توئیت واکنش نشان دادند. 🔹اما دومین توئیت او کار را برای لاریجانی در ادامه مسیر سخت کرد. توئیتی که به زعم بسیاری از ناظران، حاوی کنایه و اهانت به رئیس جمهور شهید بود. رفتاری که او را بیش از پیش به منش و مشی حسن روحانی شبیه تر کرد. لاریجانی نوشت: «برای عبور از موانع باید از روشهای منسوخ، ارتفاع بگیریم» یکی از چهره های رسانه ای طرفدار او دقایقی بعد در پاسخ به این توئیت نوشت: «هلیکوپتر قبلی ارتفاع نگرفت و به کوه خورد» که پس از انتقاد شدید کاربران، مجبور به عذرخواهی بابت اشتباهش شد و توئیتش را حذف کرد. 🔹انتقادها به قدری گسترده شد که علی لاریجانی نیز مجبور به واکنش شد و در توئیت دیگری سعی کرد توضیحاتی ارائه دهد. اما توئیت سوم لاریجانی هم نشان داد او همان روحانی است که در ظاهری متفاوت آمده و قصد برپایی دولت سوم خود را دارد. به جای یک عذرخواهی ساده و فیصله دادن ماجرا، منتقدانش را اهریمن خطاب کرد و نوشت: «ارتفاع بگیریم یک راهبرد برای طی کردن مسیر است. برای رشد و توسعه کشور باید از مباحث تخریبی و سلبی ارتفاع بگیریم و برای یکبار هم که شده فضای انتخاباتی را معطوف به ترسیم مشکلات مردم و ارائه راه حلهای واقعی آنان کنیم. شهیدان خدمت در راه وطن جان خود را برای اعتلای همین راهبرد گذاشتند. یاد و نام بلندشان گرامی باد و اندیشه «اهریمنان» و «سوءاستفاده کنندگان» از نامشان ناکام.» 💢 ادامه مطلب دربخش دوم👇