19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷ذیل اراده الهی و راهی که در پیش است🌷
💓 #استاد_طاهرزاده :
🖌حضور اربعینیِ ما و تاریخ توسعهیافتگی در هم میآمیزد تا خود را در این تاریخ حاضر کنیم. حضوری که در عین به سوی او بودن، اراده او ما را فرا گرفته است به همان معنایی که «در درون خانه شرط قبله نیست». آری! در عین در برگرفتهشدن توسط اراده الهی، ما در مسیر اربعینیِ خود به سوی او هستیم و این بهترین حضوری است که میتوان در این تاریخ برای خود حاضر کرد.
🕌مکان: مسیر نجف به کربلا پیاده روی اربعین شهریور1401
👈کلیپ شماره دو
#زیست_اربعینی
┄┅❅📀🖥📀❅┅┅
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی
9- به نظر میآید با انقلاب اسلامی، آرامآرام مکتب «مقاومت» به همان معنایی که قرآن متذکر آن است، خود را تا آنجا نشان داد که رژیم غاصب صهیونیسم که با امیدواری تمام به هر جنایتی دست میزد، با امری به نام «مقاومت» روبهرو شد که تمام نقشههایش برای ادامه خود زیر سؤال رفت و در همان راستا بود که پدیده داعش با آنهمه حسابی که سازندگان آن یعنی استکبار جهانی روی آن کرده بودند بیاثر ماند، زیرا در فرهنگ «مقاومت» و شهادتی که در آن مطرح است، موضوعِ وسعتدادن به زندگی در میان است و این غیر از آن است که خود را به کشتن بدهی تا به گمان خود به بهشت بروی، با این تصور که بهشت، دنیای بهتری است با امکانات فراوان، و اینجا است که تفاوت اساسی که بین فرهنگ مقاومت و حضور در تاریخِ توحیدیِ آن همراه با شهادت، با حرکات انتحاریِ داعشیها به ظهور میآید.
👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
مطالب ویژه
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی 9- به نظر میآید با انقلاب اسلامی، آرامآرام مکتب «مقاومت» به هم
در فرهنگ «مقاومت» و در نگاهی که حضرت امام خمینی«رضواناللهتعالیعلیه» در وصف شهادت کردند، با این عنوان که: «شهادت، هنر مردان خدا است»؛ موجب تولد کسانی شدند که فهمیدند با شهادتِ خود، حضور بیشتری در معادلات جهانی پیدا میکنند. به همان معنایی که بعد از قبول قطعنامه فرمودند:
«خداوندا! این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا! کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزهاند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش...»
با نگاهی پدیدارشناسانه به پدیده «مقاومت» که عملاً نگاهی است تاریخی به آن موضوع، میتوانیم برای رهایی از بیتاریخی و گرفتارنشدن در اکنونزدگی، جایگاه تاریخی خود را در این شرایطِ تاریخی بیابیم که در کجا اگر باشیم سخن حضرت امام برایمان معنا میدهد که فرمودند:
«مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبههاى دار مىروند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مىشوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه اسلامى خود عمل كنيم.»
این سخنان، شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» میباشد و موجب هویتبخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج حسین خرازیها طلوع کرد و در شهید عماد مغنیه و شهید حاج قاسم سلیمانی به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زندهبودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی میشود که یا شهید آوینی است و یا شهید عماد مغنیه و یا شهید حاج قاسم سلیمانی، زیرا در معرض نفحات ایّام دهرِ خود قرار گرفته، به همان معنایی که رسول خدا«صلّیاللهعلیهوآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیمهای معنویِ خاصی به سوی شما میآید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
🏴.اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
⏱زمان: شنبه تاریخ : (1402/5/7)
#استاد_اصغر_طاهرزاده
🗓جلسه سوم
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14276
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
☑️⬅️⬅️پیوست دانلود با کیفیت بالا ↙️
https://aparat.com/v/bBEDa
⬅️ فایل صوتی 👈👈👈↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14277
🔷پیوست جلسه دوم
https://eitaa.com/matalebevijeh/14251
https://eitaa.com/matalebevijeh/14263
#شهدا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
May 11
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j01.mp3
38.08M
🔸#کربلا و رازی که #شهدا متوجه آن بودند
⬅️متن بحث: کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔹به صورت گفتگو محور
🔸استاد موسویان
🔸#شرح_جزوه استاد طاهرزاده
🔹 جلسه اول
🔸مرداد ماه 1402
💓 #استاد_طاهرزاده :
🖌با سلام . به نظر می آید آقای موسویان با شرح و تبیین متن کمک می کنند تا مخاطب متوجه آینده ای شود که با شهدا شکل می گیرد از آن جهت که ما وقتی درست زندگی می کنیم که تصور و فهم درستی از آینده خود داشته باشیم
🔘@sabbar_ir
🔘@matalebevijeh
🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
جنگ نهایتها
10- حال این مائیم و مبارزهای بسی زیبا، از جنس مبارزه آخرالزمانی که جنگِ نهایتها است، مقابله نهایت «ایمان» در اوج انسانیت با نهایت «ظلمات» در اوج رذالت. با حضور در چنین جبههای باید به مددهای موهبی الهی امید داشت که خداوند به حاضران در چنین جبههای عطا میکند تا کاملترین زندگی را که مقابله همه ایمان است با همه کفر در خود احساس کنند، امری که نمونه آن را در این اواخر در نبوغ شهید عماد مغنیه و یا حاج قاسم ملاحظه کردیم. در این جبهه کمترین حضور، همان حضوری است که انسان از دست خود رها میشود و خود را در دل طوفانها مییابد به همان صورتی که جناب مولوی در وصف آن میگوید:
چونکه من از دست شدم، در ره من شیشه منه ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم
اصل تویی من چه کسم، آینهای در کف تو هر چه نمایی بشوم آینهی ممتحنم
تو به صفت سرو چمن، من به صفت سایهی تو چونکه شدم سایهی گل، پهلوی گل خیمه زنم
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سوال متحیرانه روسها از فرمانده عملیات آزادسازی بوکمال:
👈 این اباالفضل کیه؟
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🖌این است شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» که موجب هویتبخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج قاسم و ابو حسین طلوع کرد و به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زندهبودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی میشود به همان معنایی که رسول خدا«صلّیاللهعلیهوآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیمهای معنویِ خاصی به سوی شما میآید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید☘️
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
کربلا و رازی که شهدا فهمیدند جلسه سیزدهم.MP3
30M
.
🎙 کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید»
▪️با محوریت یادداشت #استاد_طاهرزاده
با شرح و تبیین حاج آقا نجات بخش
جلسه سیزدهم،
🌺شهدا و گشودهشدن زبان ظهور حقایق ازلی🌺
16- به آیندهای باید فکر کرد که آن آینده در افق زمانه و در افق تاریخِ ما قابل تصور است و در چنین حضوری است که زبانی مناسب زمانه ظهور میکند تا آن زبان اشارهای گردد به آنچه باید باشد و برگشت به نحوهای از معنویت است که معنویتِ پسفردایی و آخرالزمانی است. آن زبان از حقایق ازلی و قدسی بهرهمند است، تا هرکس خود را در زمانِ باقی و اکنونِ بیکرانه خود احساس کند.
انقلاب اسلامی در جایگاه تاریخی خود متذکر چنین حضوری است و شهدا چون خود را در چنین فضایی مییافتند، شهادت را نهتنها نابودی نمیدیدند، بلکه آن را راهی عمیقتر برای استقرار بیشتر در اکنونِ بیکرانه و فعّال خود یافتند. از این زاویه به تقاضای حضرت موسی«علیهالسلام» از خداوند فکر کنید که چون آن حضرت خود را متوجه حضوری یافتند که باید مردمان را متوجه آن حضور بکنند، لذا عرضه داشتند: «رَبِّ اشْرَحْ لي صَدْري وَ يَسِّرْ لي أَمْري وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِساني»(طه/27- 25) از خداوند تقاضاکردندسینهشان را بگشاید تاهرچه بیشتر ظرف حقایق وجودی شود و با آساننمودن امور، موانع پیش رو را برای چنین حضوری مرتفع کند و از آن مهمتر زبانی برای حضرت گشوده شود که حامل معناهایی باشدکه آن حضورراگزارش دهد.ما نیز درست درچنین موقعیتی هستیم که باهمان دغدغهها، برای داشتن زبانی که تذکربه آیندهای باشدکه درپیش است .
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
🔖حضور فعّال شهدا و مددرسانی به عارفان
11- تفاوت حیاتِ بعد از شهادتِ شهدا و حضور در ادامه تاریخی که در راستای تحقق آن حیات، شهادت را پذیرفتند و حیاتِ بعد از مرگِ انسانهای بیتاریخ بسی بسیار است، شهدا بودنی زندهتر از زندگان را تجربه میکنند و حامل بشارتهای دوگانه «وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ» و «وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»(بقره/62) و نعمت خاص الهی که همان «ولایت» است، میباشند و انسانهای بیتاریخ در این عرصه، سختترین پوچی و نیستانگاری را احساس میکنند و اینجا است که باید با شهدا نسبتی خاص برقرار کرد، نسبت خاصی که حضرت امام اینطور از آن خبر میدهند که:
« ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم ....همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود...».
آری! اینجا است که شهادت، فرصت است تا عارفان و عاشقان و دلسوختگان برای ادامه حیات خود در این زندگی، از حضور فعّال شهدا مدد بگیرند و در وسعتی گشودهتر و گستردهتر از تفاوت مُردن و ماندن در نزد خود آزاد باشند. این است راهی که باید ما در آینده خود مدّ نظر داشته باشیم.
https://eitaa.com/matalebevijeh/14210
#محرم
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
+aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
انقلاب اسلامی انتظار و وارستگی.MP3
49.91M
.
🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی
در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی
با حضور #استاد_طاهرزاده
جلسه هجدهم، ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲
⏭پیوست جلسه قبلی (17) : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/14249
📄 متن مورد بحث جلسه↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/14301
⬅️متن کلی↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/12675
#مدرسه_سیاست
#وارستگی
@soha_sima
مطالب ویژه
. 🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی در معنای حضور تاریخی و تفکر به حقیقت هستی با حضور #استاد_طاهرزا
🌺بشر جدید و ظرفیت حضور در تاریخ انقلاب اسلامی🌺
34- ما در نظر به انقلاب اسلامی به واقع به دنبال افق گشودهای هستیم که ما را احاطه میکند، بدون آنکه چیز مشخصی باشد، ولی همه چیز را، تک به تک و در پیوند با یکدیگر، در خود به عنوان یک سکونتگاه گرد هم میآورد. با توجه به این امر آیا جز این است که انقلاب اسلامی از یک جهت افقی است گسترده و از جهتی دیگر سکونتگاهی است که همهچیز در این تاریخ در قلمرو گسترده آن حاضر است و معنا پیدا کرده؟ معنای انتظار و وارستگی در این قلمرو معنای خاصی است که تاریخ جهان مدرن از آن بیبهره است ولی بشر جدید نهتنها ظرفیت یافتن آن را دارد، بلکه ناخودآگاه به دنبال آن است تا از پوچی دورانش رهایی یابد و این با خود گشودگی برای امری گشوده که همان حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، برایش پیش میآید.
🌺حکایت «مستوری» و «نامستوریِ» حقیقت 🌺
35- اگر بعضاً ملاحظه میکنید که «قلمرو گشوده»، خود را از ما پس میکشد و بیش از آنکه در جهت مواجهه با ما پیش آید، از ما فاصله میگیرد؛ به جهت آن است که بازگوکننده و آشکارکننده حقیقت است و حقیقت در عین آشکارگی و ظهور، در خفاء و عدم آشکارگی است و راز شیدایی عارف نسبت به آن در همین است که حقیقت چون ماه نو خود را مینمایاند و چیزی نمیگذرد که رُخ برمیگیرد، امری که جناب حافظ را در بر گرفت و او را به سرودن این بیت کشاند که:
شیدا از آن شدم که نگارم چو ماه نو ابرو نمود و جلوهگری کرد و رو ببست
این حکایت حقیقت است، امری که بشر امروز سخت به آن نیاز دارد و به همین دلیل با هیچ چیز و با هیچ حرفی آرام نمیگیرد، مگر با امری که در عین نامستوری، مستور است و این تجلی ذات حقیقت است که با تفکری پیش میآید که گشودگی را بهخوبی فهم و درک کرده است.
🌺نسبتی که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش آمد🌺
36- در نسبتی که با حقیقت پیدا میکنیم، آنگاه که با آن یعنی با حقیقت در قلمرو گشوده انقلاب اسلامی مواجه میشویم، در آن صورت حقیقت، ویژگی ابژهای را ندارد که در برابر ما قرار داشته باشد ولی در عین حال منزل و جایگاه استقرار همه اموری است که میتوانند وجود داشته باشند، مشروط بر آنکه آنها را در آینه حقیقت مدّ نظر داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به آنها بیندیشیم و فکر کنیم و از آن طریق به ذات تفکر نزدیک شویم، از طریق انتظار نسبت به آنچه در پیش است، انتظاری که هیچ ابژهای ندارد، در عین منتظربودن، منتظرِ چیزی بودن، ولی اگر چیزی را در ذهن خود تصور کنیم و انتظارش را بکشیم، عملاً در حضوری که با انتظار پیش میآید واقع نمیشویم. ما در حالت انتظار، گشوده به چیزی هستیم که حسِ انتظار از آن خبر آورده. مثل حضوری که نسبت به قرآن در مقام جامعیت در شب قدر برای انسان پیش میآید و هیچکس نمیداند به طور مشخص آنچه با نزول فرشتگان و «روح» پیش میآید، چیست، مگر بعد از آنکه برای رسول خدا«صلواتاللهعلیهوآله» سورههای قرآن یکی بعد از دیگری نازل میشوند و حضرت، نسبت آنها را با حضورِ شب قدریشان مییافتند، بدون آنکه از قبل نسبت به آن سورهها آگاهی داشته باشند و یا در افق انتظار آن حضرت، آن سورهها معلوم باشد. این است معنای نسبتی که از طریق انقلاب اسلامی با حقیقت پیدا میکنیم تا با نظر به افقی که در پیش است، رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی که آینههای نمایاندن حقیقتاند، فهم شوند و بتوانیم نسبت به آنها تفکر نماییم. آیا میتوان نسبتی را که بین شهدا و انقلاب اسلامی پیش میآمد را در حضور لیلة القدری آنها و طلب هرچه بیشترِ به ظهورآمدن آنچه باید از اجمال به تفصیل میآمد؛ دانست؟ آگاهی اولیه آنها نسبت به تاریخی که در آن حاضر بودند و طلبِ حضور بیشتر در آن تاریخ از طریق شهادت محقق شد.