eitaa logo
مطالب ویژه
4.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عنوان: نسبت شهادت و بصیرت تاریخی ⬅️سوال شماره۳۸۷۹۴ ✅ ⁉️متن پرسش: 🌀سلام و عرض ارادت محضر استاد عزیز می‌دانم که از سال‌های دور انسی با مثنوی داشته‌اید و کم بیش از آثار شما هم مشخص است سال گذشته درست در آغاز جنایات اسرائیل در غزه با دوستان به داستان ان پادشاه یهود که نصارا را می‌کشت رسیدیم و باز جلوه‌ای از حقیقت را از جاری زلال مثنوی، از اصول اصول دین شنیدیم گویی این ابیات را مولوی برای کودکان غزه سروده: مولوی، دفتر اول مثنوی، بخش ۳۸ - به سخن آمدن طفل درمیان آتش و تحریض کردن خلق را در افتادن به آتش. یک زنی با طفل آورد آن جهود پیش آن بت و آتش اندر شعله بود طفل ازو بستد در آتش در فکند زن بترسید و دل از ایمان بکند خواست تا او سجده آرد پیش بت بانگ زد آن طفل انی لم امت اندر آ ای مادر اینجا من خوشم گر چه در صورت میان آتشم چشم‌بندست آتش از بهر حجاب رحمتست این سر برآورده ز جیب اندر آ مادر ببین برهان حق تا ببینی عشرت خاصان حق اندر آ و آب بین آتش‌مثال از جهانی کتشست آبش مثال اندر آ اسرار ابراهیم بین کو در آتش یافت سرو و یاسمین مرگ می‌دیدم گه زادن ز تو سخت خوفم بود افتادن ز تو چون بزادم رستم از زندان تنگ در جهان خوش‌هوای خوب‌رنگ من جهان را چون رحم دیدم کنون چون درین آتش بدیدم این سکون اندرین آتش بدیدم عالمی ذره ذره اندرو عیسی‌دمی نک جهان نیست‌شکل هست‌ذات و آن جهان هست شکل بی‌ثبات اندر آ مادر بحق مادری بین که این آذر ندارد آذری اندر آ مادر که اقبال آمدست اندر آ مادر مده دولت ز دست قدرت آن سگ بدیدی اندر آ تا ببینی قدرت و لطف خدا من ز رحمت می‌کشانم پای تو کز طرب خود نیستم پروای تو اندر آ و دیگران را هم بخوان کاندر آتش شاه بنهادست خوان اندر آیید ای مسلمانان همه غیر عذب دین عذابست آن همه اندر آیید ای همه پروانه‌وار اندرین بهره که دارد صد بهار بانگ می‌زد درمیان آن گروه پر همی شد جان خلقان از شکوه خلق خود را بعد از آن بی‌خویشتن می‌فکندند اندر آتش مرد و زن بی‌موکل بی‌کشش از عشق دوست زانک شیرین کردن هر تلخ ازوست تا چنان شد کان عوانان خلق منع می‌کردند کتش در میا آن یهودی شد سیه‌رو و خجل شد پشیمان زین سبب بیماردل کاندر ایمان خلق عاشق‌تر شدند در فنای جسم صادق‌تر شدند مکر شیطان هم درو پیچید شکر دیو هم خود را سیه‌رو دید شکر آنچ می‌مالید در روی کسان جمع شد در چهره‌ی آن ناکس آن آنک می‌درید جامه‌ی خلق چست شد دریده آن او ایشان درست ما از آتشی که در غزه افتاد هراسان بودیم و کودکان غزه با معصومیت و صبر بی‌نظیرشان تمام هیمنه پادشاه جهود را شکستند حال ملت‌ها صف گرفته‌اند که سهمی از اتش غزه برگیرند یهود همیشه از مرگ ترسیده و خواسته دیگران را از مرگ بترساند، درحالی که امت اسلام بدون انکه ادعای نحن ابناء الله احباؤه سردهد، مرگ را در آغوش می‌گیرد ما از ذلت گریزانیم انها از مرگ . . . مرگ اگر مرد است گو پیش من آی تا در آغوشش بگیرم تنگ تنگ. ⁉️متن پاسخ: 🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: حقیقتاً همین‌طور است. در این رابطه به بانک بلند قرآن باید گوش سپرد که در خطاب به یهود می‌فرماید: «قُلْ يا أَيُّهَا الَّذينَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِياءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ( 6/ جمعه) و این یعنی هر آن کس به اندازه‌ای که از مرگ هراس دارد در ادعای انس با حضرت معبود، فریب‌کاری می‌کند و کذّاب است و ملاحظه می‌کنید بحمدلله در بستر تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شد و «شهادت» وجهی از وجوه این تاریخ گشت، چه اندازه ملت ما در نسبت با حضور در آینده، خود را در آن شهادت‌ها جستجو می‌کنند و از این جهت چه گفتارها و چه زبان‌هایی در آینده در پیش است. آیا هنوز آن طور که در این تاریخ، شهادت طلوع کرده است، ما را توان درک آن هست؟ موفق باشید ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> @matalebevijeh
💠 عنوان: رهبر معظم انقلاب و زبانِ تاریخ امروزین ما ⬅️سوال شماره۳۸۸۰۳ ✅ ⁉️متن پرسش: 🌀با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی. گاهی نیست‌انگاری موجود در فضای زمانه آن‌چنان ما و افکارمان را احاطه می‌کند و تحت تأثیر قرار می‌دهد که ناخودآگاه و بدون اینکه خود متوجه باشیم پدیده‌ها را با نگاه مادی و محاسبات دنیوی می‌نگریم و این‌گونه همه چیز را از دست رفته می‌یابیم. در حالی که اگر برگردیم و به این‌گونه افکارمان از نگاه قرآن و سنت‌های الهی بنگریم در درون خود بیشتر شرک و بی‌ایمانی می‌بینیم تا ایمان. غزه را نابود شده و با خاک یکسان شده می یابیم بدون آنکه متوجه باشیم از یک سال پیش تا کنون از این باریکه چه تاریخی آغاز شد. تاریخی که پس از آن، فضای مه‌آلود «کدام حق و کدام باطل» برای بشر زمان ما هر چه بیشتر به کنار می‌رود به طوری که برای هر انسانی با هر سطح درک و فهمی تشخیص جبهه حق از باطل آسان شود تا شاهد صف‌آرایی هر چه شفاف‌تر و هر چه واضح‌تر جبهه حق و جبهه باطل باشیم که واقعاً هم هستیم. تاریخی که هر چه به جلوتر می‌رویم موضع گرفتن بی‌طرفانه بی‌معناتر می‌شود و همانند زمان عاشورا برای آن کسی که جبهه حق و باطل را از هم تشخیص داد بی‌طرفی مساوی می‌شود با بی‌شرفی و بی‌موضع بودن مساوی می‌شود با بی‌تفاوت بودن نسبت به ظلم ظالم و حق مظلوم. آیا این اتفاق مبارکی نیست؟ و اگر وارد تاریخ جدایی حق از باطل شده ایم بر اساس قرآن کدام جبهه باید نگران باشد؟ آیا چنین تاریخی بهتر از آن زمان نیست که حق در پشت پرده‌های جهل دیده نشود و باطل خود را ملبس به لباس حق گرداند و با الفاظ فریبنده‌ای چون حقوق بشر و آزادی مردمان و ملت ها را فریب دهد؟ آیا با طوفان الاقصی تاریخی شروع نشد که ما نه تنها صهیونیسم، که کل تمدن غرب و بینش مادی جهان غرب را هر چه عریان تر و آشکارتر ببینیم و ما را متوجه این امر کند که مشکل اصلی همین بینش مادی منفعت‌طلب و سودمحور غرب است که قائل به حقیقتی در عالم نیست و به گفته خودشان حتی اگر صهیونیسمی وجود نداشت آن را به دست خود در منطقه ایجاد می‌کرد تا ضامن استعمار و منافع مادی غرب باشد!؟ آیا این بی‌آبرویی و رسوایی تمدن غرب در قبال این ظلم بی‌حد و مرز و آشکار در غزه و لبنان ما را به این کلام اخیر رهبر حکیم انقلاب نمی‌رساند که دیگر کسی از تمدن غرب حرفی نزند! اسماعیل هنیه و سید مقاومت و یحیی سنوار را از دست رفته می بینیم بدون آنکه بنگریم این دلاور مردان جبهه حق در چه مقطعی از زندگی خود به شهادت رسیدند و بدون آن‌که متوجه باشیم شهادت این بزرگواران در بهترین زمان و در اوج سلوک‌شان رخ داد و در قله مبارزه و جهاد بوسیله شقی ترین اشقیاء زمان همان‌طور که خود همواره آرزو داشتند صورت گرفت تا شهادت‌شان حجتی باشد بر صداقت در مسیر متعالی‌شان و رسواگر بدگویان و فتنه گران و جهاد تا آخرین نفس مهر تأییدی باشد بر دلاوری و استواری و ثابت قدمی شان همچنان که شقاوت و ظلم بی‌حد و مرز دشمنان‌شان حجتی باشد بر حقانیت این راست قامتان تاریخ و بر باطل بودن جبهه مقابل آنان. آیا وقایع این دوران خط بطلانی نکشیده‌ست بر راه بیهوده و بی‌ثمر سازشکاران تاریخ در مواجهه با مستکبران زمانه در عالم؟ آیا بعد از این یک‌سال عبارات روشن فکرانه نمایی چون دین سکولار و جدایی دین از سیاست بی‌اعتبارتر از همیشه نشده و نمایندگان این نوع طرز تفکر را بیش از پیش دچار پوچی نکرده است؟ پس اگر عمیق تر بنگریم از یک‌سال پیش تاریخی شروع شده است که اعتبار و مشروعیت نظام‌های سکولار غربی مبتنی بر اومانیسم را نه فقط برای خواص‌ و فرهیختگان که برای عموم مردم جهان بیش از هر زمان دیگری زیر سؤال برده است و به تبع آن پایه نظام‌های استکباری جهان سلطه را متزلزل و در دل‌های ظالمان جهان لرزه‌ها انداخته است. به راستی در این تاریخ چه خوب است که به وعده و سنت‌های الهی ایمان واقعی داشته باشیم و نگرانی ما به عنوان یک فرد آزاده و ظلم ستیز این باشد که در کجای این معرکه و این صحنه جدا کننده حق از باطل ایستاده‌ایم و به عنوان یک فرد چه کاری از دستمان بر می‌آید تا در جبهه باطل و جبهه بی‌طرفان قرار نگیریم تا بدین این‌گونه در کربلای زمان خود ایفای نقش کرده باشیم و در فردای روزی بتوانیم پاسخ گوی خدای متعال باشیم. التماس دعا ⁉️متن پاسخ:
مطالب ویژه
💠 عنوان: رهبر معظم انقلاب و زبانِ تاریخ امروزین ما ⬅️سوال شماره۳۸۸۰۳ ✅#استاد_طاهرزاده ⁉️متن پرسش
🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: همان‌طور که ملاحظه کرده‌اید و رهبر معظم انقلاب نیز متذکر شده‌اند؛ ما در حال حضور در تاریخ دیگری هستیم؛ تاریخی که سرنوشت انسان‌ها را فرهنگ سکولار دنیای مدرن تعیین نمی‌کند. زیرا با رهبری حضرت روح الله «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» فرهنگ شهادت به همان معنای پایداری تا مرز فداکاریِ نهایی وارد این تاریخ شد و بی‌حساب نیست که رهبر معظم انقلاب که زبان گزارش توجه به این تاریخ هستند، می‌فرمایند: «اگر امثال شهید سنوار پیدا نمی‌شدند که تا لحظه آخر بجنگند یا اگر بزرگانی همچون شهید سیدحسن نصرالله نبودند که جهاد و عقل و شجاعت و فداکاری را با هم درآمیزند و به میدان بیاورند، سرنوشت منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.» و بسیار باید به این نکته فکر کرد که چگونه سرنوشت منطقه طوری رقم خورده که در امروز و فردای منطقه، تصمیم نهایی از آن جبهه مقاومت است و البته معلوم است که درک چنین حضوری برای افراد و اذهانی که هنوز ظاهر صحنه را می‌بینند؛ کار مشکلی است. موفق باشید ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> @matalebevijeh
29.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفسیر سوره مبارکه نسبت ما با خدا از طریق انسانیت خویش و توجه به انسانیت متعالی پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
14030802_46321_1281k (1).mp3
10.41M
🌷صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره‌ی ملی شهدای استان فارس. ۱۴۰۳/۸/۲ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس: https://eitaa.com/khamenei_ir/29803 متن بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس منتشر شد. https://eitaa.com/khamenei_ir/30072
4_5850508531106584040.mp3
16.4M
✌صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان. ۱۴۰۳/۸/۱۲ 🎙از طریق یکی از سکوهای زیر بشنوید: castbox | shenoto | سایت
نظر به نور وحدانیت و توکل و حضور در تاریخ توحیدی _ Tagabun-11.mp3
15.63M
📖سوره مبارکه و خطرکوتاهی‌ها بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم 🗓جلسه یازدهم 📆تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۱۲ 🔖عنوان:نظربه نور وحدانیت وتوکل وحضوردر تاریخ توحیدی 🕌سه راه سیمین مسجدالانبیاء https://nshn.ir/21_bZlKJQxl2Nb 🎥 👈فایل تصویری↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17945 📚متن موردبحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17942 ⏭ (جلسه دهم) https://eitaa.com/matalebevijeh/17905 https://eitaa.com/matalebevijeh/17894 اشارات جلسه↙️ 🎥خطرغفلت خواص ازشناخت زمانه https://eitaa.com/matalebevijeh/17927 🌷بیانات رهبرانقلاب دربزرگداشت شهدای استان کرمانشاه۱۴۰۳/۷/۱۵ https://eitaa.com/matalebevijeh/17886 ⬅️ رهبرانقلاب دردیداراعضای کنگره‌ی ملی شهدای استان فارس. ۱۴۰۳/۸/۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17934 🌹بیانات رهبر انقلاب در دیدارخانواده‌های شهدای امنیت.( ۱۴۰۳/۸/۶) https://eitaa.com/matalebevijeh/17900 ✌️بیانات رهبرانقلاب دیداردانش‌آموزان و دانشجویان.۱۴۰۳/۸/۱۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17940 ❤️مادری که فرزندش رابه توبه قبل ازاعدام توصیه می‌کند: https://eitaa.com/ziafat_andishe/143 🎥 گفت‎وگوی رهبر انقلاب با مرحوم هاشمی ‎رفسنجانی درباره بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا https://eitaa.com/matalebevijeh/17219 🌿@matalebevijeh
نظر به نور وحدانیت و توکل - Copy.pdf
163.8K
📚متن مورد بحث جلسه شنبه مسجدالانبیا
نظر به نور وحدانیت و توکل - Copy.docx
27.1K
در سوره عنکبوت داریم: «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَکُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ» مردم خيال نكنند به صرف اينكه بگويند ايمان آورديم دست از سرشان برمى دارند، و در بوته آزمايش قرار نمى گيرند، نه، بلكه حتما امتحان مى شوند، تا آنچه در دل نهان دارند ظاهر شود و معلوم شود ايمان است يا كفر «فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ» پس خدا حتماً بايد معلوم كند آن كسانى را كه در دعوىِ ايمان راست مى‌گويند، و آنهايى كه در اين دعوى دروغگويند. «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥢آن چوب اسرائیل کُش ✍️: ☘️چگونه می‌توان حضور مردی را در این تاریخ فراموش کرد که با شهادتی این‌گونه، خبر از عزمی داد که آغازگرِ صبحگاهی است که زندگی را مقابل آدمیان می‌گشاید؟ چگونه اگر او را آن بشارت فرا نگرفته بود، این اندازه امیدوارانه و بدون هرگونه یأس تا آخرین نفس در میدان حاضر بود؟☘️ @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📚کتاب: 🔹فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد اول 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1013 🔸فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد دوم 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1015 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ┅❅📀🖥📀❅┅ 📀@matalebevijeh📀 ┅❅📀🖥📀❅┅
102.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞سوره مبارکه و خطر کوتاهی‌ها 🎙 🍃 جلسه یازدهم 🗒 نظر به نور وحدانیت و توکل و حضور در تاریخ توحیدی 📆 شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳ ⬅️⬅️⬅️ فایل صوتی 👇 https://eitaa.com/matalebevijeh/17941 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 لینک دانلود با کیفیت بالا 👇 https://www.aparat.com/v/twq8546 @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
باب حلم، دریچه صبر _Ei_hesham-47 .MP3
10.81M
📚 🔮 📆جلسه ۴۷ (۱۴۰۳/۸/۱۴) 🕌مکان: اصفهان، ابتدای اتوبان ذوب آهن، خ قائمیه، گلزار ۱، مسجد خدیجه کبری (س) بعداز نماز عشا https://nshn.ir/rbZlCDYxy1Ea 🔖عنوان: باب حلم، دریچه صبر 💎فرهنگ فرزانگى پیام امام كاظم عليه‏السلام به هشام‌بن حكم گردآوری و ترجمه: م. ناصر⏪↙️ https://ketaab.iec-md.org/IMAM_KAAZEM/farhang_farzaanegi_03.html 👈وصیت و توصیه امام کاظم علیه السلام به جناب هشام بن حکم↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/11389 ⏭ لینک جلسه قبلی (۴۶): 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/17919 https://eitaa.com/matalebevijeh/17915 📚متن مورد بحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17963 🎥 فایل تصویری 👇 https://eitaa.com/matalebevijeh/17974 ❣️اشارات جلسه ↙️ ✌️بیانات رهبرانقلاب دیداردانش‌آموزان و دانشجویان.۱۴۰۳/۸/۱۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17940 شرح کتاب «جنودِ عقل و جهل» از امام خمینی (ره) https://lobolmizan.ir/sound/660?mark=%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%AF @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
باب حلم ، دریچه صبر.docx
21.8K
📚متن مورد بحث جلسه دوشنبه↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17956 🔖عنوان: باب حلم، دریچه صبر 1- الْحِلْمُ وَزِيرُ الْمُؤْمِنِ وَ الْعِلْمُ خَلِيلُهُ وَ الرِّفْقُ أَخُوهُ وَ الْبِرُّ وَالِدُهُ وَ الصَّبْرُ أَمِيرُ جُنُودِه‏. بردبارى وزير مؤمن است و علم دوست او و مدارا برادر او و نيكوكارى پدر او و شكيبائى سرلشكر او.....
91.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔮 📆جلسه ۴۷ (۱۴۰۳/۸/۱۴) 🕌مکان: اصفهان، ابتدای اتوبان ذوب آهن، خ قائمیه، گلزار ۱، مسجد خدیجه کبری (س) بعد از نماز عشاء https://nshn.ir/rbZlCDYxy1Ea 🔖عنوان: باب حلم، دریچه صبر 📚متن مورد بحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17963 ⬅️فایل صوتی 👈👈👇 https://eitaa.com/matalebevijeh/17956 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 لینک دانلود با کیفیت بالا 👇 https://aparat.com/v/cqwe9ax
🌷باز شهید یحیی سنوار و باز اراده‌های فولادین🌷 ...این‌بار با شهید سنوار. او که نامش هم از دیشب تا کنون زنده کننده است. من نمی‌دانم او پس از مرگ کجا می‌رود من نمی‌دانم اکنون در کدام منزل اخروی یا برزخی است من هیچ از قبر و برزخ و. دنیای پس از مرگ نمی‌دانم. اما وقتی به لحظه‌های آخرش فکر می‌کنم می‌دانم این یعنی جاودانگی.... @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
لب المیزان و تصحیح مختصر.docx
1.82M
🔖عنوان:لب المیزان یا خلاصه سوره ها از تفسیر المیزان 🍃🌸 🌸🍃 @jozavatlobolmizan 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/jozavatQuran
لب المیزان و تصحیح مختصر.pdf
33.71M
لب المیزان یا خلاصه سوره ها از تفسیر المیزان می تواند کمکی باشد به رفقا که قبل از رجوع به تفسیر المیزان در جریان خلاصه نظر علامه باشند.. البته فرصت نشده است که خلاصه نوشته شده کامل به صورت تایپ درآید. ولی بهتر دیده شد فعلا خلاصه سوره‌هایی که تایپ شده در اختیار عزیزان قرار گیرد. طاهرزاده
رازطلوع بشرجدید.MP3
26.4M
‌ 🎙راز طلوع بشر جدید و نسبت آن با اصالت وجود در حکمت متعالیه با حضور 🔹 جلسه شانزدهم(پایانی) 📆 ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ ⏭ لینک جلسه قبلی (پانزدهم): 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/17922 📚 متن مورد بحث ↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/17769 ❣️اشارات جلسه ↙️ ✌️بیانات رهبر انقلاب دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان.۱۴۰۳/۸/۱۲ https://eitaa.com/matalebevijeh/17940 @soha_sima
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📚کتاب: 🔹فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد اول 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1013 🔸فرزندم این‌چنین باید بود (شرح نامه 31 نهج البلاغه) - جلد دوم 🌐https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1015 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ┅❅📀🖥📀❅┅ 📀@matalebevijeh📀 ┅❅📀🖥📀❅┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷رابطه ایمان و اقدام🌷 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ، وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (13) با توکل، در بستر ایمانی قرار می‌گیریم که میدان گشوده عمل را تجربه خواهیم کرد، عملی که منجر به عبوری خواهد شد از همه تنگناهای تاریخ استکباری. 📖سوره مبارکه و خطرکوتاهی‌ها @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•
زینبی بگو که غزه،کربلا چه شد.mp3
3.8M
زینبی بگو که غزه، کربلا چه شد... حضور نرم حضرت زینب «سلام الله علیه» بعد از عاشورا مطالب مرتبط↙️ 🎙نقش زینب درنهضت کربلا https://eitaa.com/matalebevijeh/8854 🔰راز زنده ماندن اسلام در کلامِ حضرت زینب(سلام الله علیها) است. https://eitaa.com/matalebevijeh/8858 🌷حضرت زینب «سلام‌اللّه‌علیها» واسطه‌ی فیض است تا عشق الهی حسین«علیه‌السلام» به خدا را به بشر ارزانی دارد https://eitaa.com/matalebevijeh/8859 ⬅️نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا (4) ------- حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» و نهضت نرم‌افزاری https://lobolmizan.ir/special-post/1071 حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» و نهضت نرم‌افزاریدریافت https://B2n.ir/q63623 @esharat
سلام بر زینب! سلام بر مقاومت!.pdf
171.2K
🌷سلام بر زینب! سلام بر مقاومت!🌷 بسم الله الرّحمن الرّحیم اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بنت امیرالمؤمنین اگر افق بلندی از تاریخ در مقابل حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» گشوده نبود چگونه در دل آن همه مصیبت که در ظاهر همه چیز تمام بود، این‌همه امید در شخصیت آن حضرت به ظهور می‌آمد؟ تا آن‌جایی‌که آن¬گونه شورمندانه و سلحشورانه و حکیمانه در مقابل عُبیدالله و از آن مهم‌تر در مقابل یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این‌همه امید جز با توجه به تاریخی است که در مقابل او گشوده شده است؟ چرا که در هر تاریخی افقی در پیش است و انتظاری مناسب آن تاریخ برای انسان گشوده می‌شود. با توجه به نکته فوق در خطاب به حضرت زینب«سلام¬الله¬علیها» خواهیم گفت: ای زن! ای کلام علی«علیه‌السلام» در کام! در آینه نهضت اباعبدالله«علیه‌السلام» چه حضوری را مشاهده کرده‌ای که این‌همه امیدوارانه و عاقلانه در میدانی؟ ای عقیله بنی‌هاشم! ای عقل مجسم! ای تفکری که همیشه در مواجهه با تاریخ آن تفکر به سراغ انسان می‌آید!
سلام بر زینب! سلام بر مقاومت!.docx
20.7K
حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» به اعتبار فهم تاریخی که در آن قرار دارد، عقیله است به معنای بانویی اندیشمند. با توجه به چنین فهم و عقلی در خطاب به آن حضرت می‌گوییم: ای عقیله دوران! چگونه صحنه را می‌نگری که بدون کوچک‌ترین مداهنه می‌فرمایی: «مَا رَأَیْتُ إِلاّ جَمِیلاً»؟ خدا می‌داند این کلام، کلام کسی می‌تواند باشد که در تمام تاریخِ آینده، پیروزی و حضور موفقیت‌آمیز امام حسین«علیه‌السلام» را نگریسته باشد و از قضای الهی رضایت تامّ و تمام داشته باشد و نسبت به آنچه پیش آمده راضی است. به همان معنایی که امام حسین«علیه‌السلام» در قتلگاه اظهار داشتند: «صَبراً عَلى قَضائِك يا رَبّ لا اِلهَ سِواكَ يا غِياثَ المُستَغيثين» جز تو مرا پروردگارى و معبودى نيست بر حكم و قضایت صابر و شكيبايم، اى فريادرس کسانی که از تو کمک می‌طلبند! رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» می‌فرمایند: در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد -که واقعاً پیروز شد- عامل این پیروزی، حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.»( 1/ اردیبهشت/۱۳۸۹) یک زن در قامتی وارسته و سلوکی حکیمانه با روح نرم تاریخی‌اش، در صحنه ایستاده است و به چیزی که در افق تاریخی‌اش گشوده شده اشاره می‌کند و نشان می‌دهد حقیقتاً خون بر شمشیر پیروز است. طاهرزاده @matalebevijeh ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•