eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالب ویژه
🔸این عَلَمی که بلند شده، نباید بیفتد🔸 📝#خاطره دکتر علی حائری از ملاقات #آیت_الله_حائری_شیرازی با #آ
ادامه ... 🕌 پدر که گویا یکّه خورده باشد، سرش را بلند کرد. نگاهی به آیت الله انداخت و بعد نگاهی به من کرد. گویا مایل نبودند برخی مسائل را در حضور من بیان کنند. گفتند چند نفری میهمان داریم. با اجازۀ شما، علی برود ایشان را بیاورد تا از زیارت شما محروم نباشند. به اتفاق یکی از اعضای دفتر، به اتاق انتظار رفتیم و بعد از چند دقیقه به سالن برگشتیم. همان شخص این بار بالای سر آیت الله ایستاده بود و تکرار می‌کرد: «فقط مصافحه، دستبوسی ممنوع». گرد ایشان نشستیم. گفتند: «عزیزان همه شیرازی هستید؟» همه پاسخ دادند. گفتند: «اولاً قدر این حاج آقا که همراهش به دیدن من آمدید را بدانید. انسان وارسته ای است و برخی اوصافش کم نظیر است». بعد گفتند: «دو گوهر در شهر شما زندگی می‌کنند که تا هستند، از وجودشان مستفیض شوید. اینها نورند! یکی آیت الله آشیخ محمد رضا حدائق و دیگری آیت الله پاکدل». بعد نگاهی به من کردند و گفتند: «اهل زیارت قبر حافظ هستی؟» گفتم بله. گفتند: «از جانب من برو و بالای سر قبر حافظ فاتحه بخوان». بعد اندکی سکوت کردند و گفتند: «به مسئولین سلام مرا برسان و بگو: حافظ، سینه سوخته بوده. اهل معنا بوده. وصیت کرده قبرش زیارتگاه باشد. ترتیبی دهند از این حالت که هرکس تفریحی که جای دیگری نمی‌تواند بکند، می رود آنجا انجام می دهد، در بیاید! زیارتگاه، جای قلیان و قهوه خانه نیست. جای ادب است. آدم باید آنجا به یاد خدا بیفتد، نه به یاد خلق خدا که دخترها و پسرها قرارشان را آنجا می‌گذارند [با خنده].» 🕌 همه از اشراف آیت الله به جزئیات امور شهرمان مبهوت بودیم. کسی را صدا زدند که برای میهمان ها دُرّ نجف بیاورید. با دستشان هدیه ها را بدستمان کردند و گفتند تا هر وقت که مایل بودید در نجف بمانید، اسبابش را فراهم می‌کنند و متواضعانه جمع را ترک کردند و من هنوز در فکر اِشراف آیت الله به امور بودم. منبع: (@dralihaeri در تلگرام) 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
نبوت نبی و جدی ترین اعمال.mp3
10.5M
📖 سوره مبارکه (نبوت نبی و جدی ترین اعمال) 📖صفحه ۵۸۳ قرآن مجید 📎جلسه:هفتم 💓 🔖 عنوان : نبوت نبی و جدی ترین اعمال 🌿 أنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا ﴿۲۷﴾ 🌸آيا آفرينش شما دشوارتر است‏ يا آسمانى كه [او] آن را برپا كرده است (۲۷) 🌿رفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا ﴿۲۸﴾ 🌸سقفش رابرافراشت وآن رابه اندازه معين درست كرد(۲۸) 🌿وأَغْطَشَ لَيْلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا ﴿۲۹﴾ 🌸و شبش را تيره و روزش را آشكار گردانيد (۲۹) 🌿والْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِكَ دَحَاهَا ﴿۳۰﴾ 🌸و پس از آن زمين را با غلتانيدن گسترد (۳۰) 🌿أخْرَجَ مِنْهَا مَاءَهَا وَمَرْعَاهَا ﴿۳۱﴾ 🌸آبش و چراگاهش را از آن بيرون آورد (۳۱) 🌿والْجِبَالَ أَرْسَاهَا ﴿۳۲﴾ 🌸و كوهها را لنگر آن گردانيد (۳۲) 🌿متَاعًا لَكُمْ وَلِأَنْعَامِكُمْ ﴿۳۳﴾ 🌸[تا وسيله] استفاده براى شما و دامهايتان باشد (۳۳) 📆 تاریخ : 99/12/23 ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنمازمغرب وعشاء 🕌مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔸 به صورت زنده هم از طریق لینک 🔻🔻🔻 https://dialog.sohasima.ir/ch/tafsir 🌾اشاره استاددرجلسه ⬇️ صوت کامل بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ◀️◀️◀️🔽🔽۹۹/۱۲/۲۱ https://eitaa.com/matalebevijeh/5671 👉@matalebevijeh 🔹🌸🔹🌸🔹🌸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️پيامــــبر خــــدا صلى ‏الله ‏عليــ ه ‏و‏آلــــه: 💢ايــــن مــــاه (شــــعبان)، مــــاه عمــــل استــــــ. در ايــــن مــــاه، ڪــــار نيكــــــ، هــــفتاد بــرابــر مےگــــردد 📚ثوابــــــ الأعمــــال ص 87 🗞 #✅ @matalebevijeh
O5M_Mojezeye_enghelab_eslami_19_Nesbate_ma_ba_jarianha_lobolmizanH.mp3
15.92M
📅 24 اسفند ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 نوزدهم http://lobolmizan.ir/sound/1319 ◀️متن مورد بحث https://eitaa.com/matalebevijeh/5736 https://eitaa.com/matalebevijeh/4387 🔸عنوان: نسبت ما با جریانهایی که در جهان معاصر ِ غرب از نظر فکری پیش آمد 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی امیر نجات بخش احسان متقی حمیدرضااصفا سیدداوود بحرینیان ⬅️اشاره استاد به موارد ذیل⬇️ ⁉️سلام استاد: نسبت سه کتاب شما راجع به نقد تمدن غرب با کتاب جهانی بین دو جهان چیست؟ تکلیف آنها چه می‌شود؟ تشکر https://eitaa.com/lobolmizan/9064 https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/307 تاریخ فلسفه غرب جلد1(ازیونان تاعصرجدید)👆🏼 https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/308 تاریخ فلسفه غرب جلد2(ازبیکن تاهیوم)👆🏼 https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/309 تاریخ فلسفه غرب جلد3(ازکانت تاهایدگر)👆🏼 🌸 🔽 https://eitaa.com/lobolmizan/9110 https://eitaa.com/lobolmizan/9112 https://eitaa.com/lobolmizan/8879@matalebevijeh
◀️متن مورد بحث[در پاسخ به خانه طلاب] متن بحث شده در باسمه تعالی نسبت ما با جریان‌هایی که در جهان معاصرِ غرب از نظر فکری پیش آمده 1- در دکارت «وضوح» و «تمایز» همان حقیقت است و لذا دیگر بحث مطابقت ذهن و عین مطرح نیست و این در شک دستوریِ دکارت با عنوان «من شک می‌کنم پس هستم» شکل می‌گیرد و دیگر مطالب دکارت را می‌توان در قالب دفاعیات او از نظریاتش دانست و اشکالاتی که به اندیشه‌ی او گرفته‌اند، مثل تفسیر «المیزان» و یا «اسفار» ملاصدرا که می‌توان گفت دو سوم مطالب این کتاب‌ها مربوط به جواب اشکالاتی است که به اندیشه‌ی آن اندیشمندان گرفته‌اند و عملاً روح نظریات آنها را باید در همان یک سوم نوشته‌های آن‌ها دنبال کرد. دکارت در تأملات خود نقطه‌ی آغازینِ «من چیستم» را به میان می‌آورد و با آن سؤال، فلسفه‌ی جدید شکل می‌گیرد، فلسفه‌ای که از جهان آغاز نمی‌کند، از آگاهی آغاز می‌نماید. 2- بحثِ دوگانه بودن «نومن» و «فنومن»، فرع مسئله‌ی کانت است. مسئله‌ی اصلی کانت «فاعل شناسا» می‌باشد و احساسی که انسان از خود دارد، به همان معنایی که خود را «فاعل شناسا» می‌داند. لذا معرفت در کانت اساساً فنومنال است و نه مطابقت ذهن با عین. از این جهت می‌گوید: «وقتی می‌توانیم بفهمیم جهان چیست که بفهمیم انسان چیست.» حتی در انگیزه‌های اخلاقی به بیرون از انسان نظر ندارد، به اراده‌ی انسان که موجب تعیّن‌بخشیِ انسان است نظر دارد. 1️⃣ 3- در تاریخ جدید به‌خصوص در انسان غربی، روحی در میان است که انسان، خود را احساس می‌کند ولی این «خود» همان انتخاب است و در انتخاب در نزد خود و نسبت به خود انتخاب می‌کند و از این جهت خودش یعنی آزادی و خودش یعنی احساس وجودِ خود، خودِ بیکرانه‌ای که نمی‌تواند در عین حال مخلوق نباشد. 2️⃣و در مخلوقیت خود «عینُ‌الربط»‌بودن خود به خالق را احساس ننماید و معنای حضور در جهان را با حالت قدسیِ خود احساس نکند، در نتیجه هستِ خود را که عینِ ربط است می‌یابد و برای پاس‌داشت «عینُ‌الربط»‌بودنش باید عبودیت خود را در نسبت با ربوبیت حضرت ربّ احساس کند. ۴- معاصربودن صدرا و دکارت و مواجهه‌ی نگاه صدرا با اندیشه‌ی دکارت در هویتی قدسی، 3️⃣مانند مواجهه‌ی انقلاب اسلامی با جهان مدرن است، و حضور انقلاب اسلامی در همان جهانی که جهان مدرن حاضر است، ولی با هویت قدسی. جناب ملاصدرا نیز در مواجهه با هست یا وجودی که دکارت مطرح کرد، در همان جهان حاضر شد ولی با نظری فاخر به «وجود» نظر کرد و نظر به بیکرانگی «وجود». در این حالت انسان در عین هویت تعلّقی‌اش با حضرت حق، که «هستِ هست‌ها» است، خود را در جهان احساس می‌کند. 4️⃣با هویتی وجودی که عین شعف است و هستی او عین مستی اوست. پی نوشت: 1️⃣آیا در این رابطه می‌توان به سخن آیت الله بهجت«رحمت‌الله‌علیه» فکر کرد که در رابطه با سلوک عرفانی می‌فرمایند: «علم تو، استاد تو است» با نظر به وسعتی که انسان در راستای حضور انسانی مثل امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در مدّ نظر دارد؟ 2️⃣این همان حضور در خردی است عمیق‌تر و واقعی که هرکس می‌تواند به آن نظر کند و جناب صدرالمتألّهین در حوزه‌ی فهم شیعی به آن نایل شد. 3️⃣در خبرها هست که مستشرقین در دربار شاه عباس مکرر از دکارت سخن می‌گفتند. این امر می‌تواند عاملی برای تفکر نسبت اصالت وجود با هویت عمیق قدسی باشد که جناب ملاصدرا در مواجهه با دکارت برایش پیش آمده است. 4️⃣در این رابطه باید نگاه هایدگر را بیرون از جهانی که با دکارت شروع شده قرار نداد. @khanehtolab
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلام رهبری: «همیشه توصیه کردم،باز هم توصیه میکنم؛ برای مواجهه با این دشمنی ها در آحاد مردم دو خصوصیت لازمه: ✓یکی عبارت است از بصیرت ✓دوم عبارت است از صبر و استقامت...» 🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺 💌استاد طاهرزاده: ✽ راز حضور در آینده در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ✽ ✓آری! همچنان‌که حضرت امیرالمؤمنین«علیه‌السلام» فرمودند: «وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلّا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ وَ العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقّ» پرچم توحیدیِ اسلام در هر زمان و زمانه‌ای توسط کسانی برافراشته خواهد شد که اهل بصیرت و تیزبینی و مقاومت و صبر باشند و مسلّم آینده از آنِ این ملت است به اعتبار افق توحیدی که در مقابل خود گشوده‌اند و رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» رازِ حضور در این آینده برای کسانی که بنا دارند معنی زندگی را گم نکنند، متذکر شدند. 👈✧ راه دیگری نیست، نباید راه را گم کنیم✧👉 🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺 ••●✿●••@matalebevijeh
یک غذا خوری بین راهی بر سردر ورودی اش با خط درشت نوشته بود: «شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آنرا از نوه ی شما دریافت ‌خواهیم کرد» راننده ای با خواندن این تابلو، اتومبیلش را فورا " پارک کرد و وارد رستوران شد و ناهار مفصلی را سفارش داد و نوش جان کرد. بعد از خوردن غذا، سرش را پایین انداخت که بیرون برود. ولی دید پیش خدمت با صورت حسابی بلند و بالا جلویش سبز شده است ... با تعجب پرسید: «مگر شما ننوشته اید پو ل غذا را از نوه ی من خواهید گرفت؟» پیش خدمت با خنده جواب داد: « چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه تان خواهیم گرفت ولی این صورت حساب مربوط به پدر بزرگ مرحوم شماست ...! »😂😂😂😂😂 نتيجه اخلاقی: اين داستان حقيقتی را در قالب طنز بيان میکند که کاملا مصداق دارد ... *ممکن است ما کارهایی را انجام دهيم که آيندگان مجبور به پرداخت بهای آن باشند ...* *" انتخاب ها را جدی بگیریم ... در قبال آیندگان مسئولیم ...! "* *صورتحساب سال۹۲ راالان داریم پرداخت میکنیم* 😭😭😭 👈🏼: ⬅️حساسترین نکات د رانتخابات پیش رو🔽 https://eitaa.com/matalebevijeh/5673 مراقب انتخاب ۱۴۰۰ باشیم...😂😂😂😅😅🌴🌿👏👏👏
📚عنوان:"برگشت به رعايت جايگاه فرزانگان" صفحه۷۵ ✍️52- از ميان‌رفتنِ سلسله‌مراتبِ شئون انساني موجب شد تا اطاعت از فرزانگان که اساس نظام اجتماعي ما بود از ميان برود. در آن نظام پيوندهايي بود که فرزند را با پدر و همسر را با شوهر و مخلوق را با خالق و جامعه را با شريعت، مرتبط مي‌کرد و اعضاي خانواده با جامعه‌ي شهري به هم پيوند مي‌خوردند و رابطه‌اي مخروطي بين امت و شريعت برقرار بود. در اين بستر هر شخصي مکاني داشت و هر صنفي آرماني و هر قومي نظامي، ولي با نفوذ فرهنگ غربي، اين رابطه‌ها از ميان رفت و به جاي آن دموکراسي و آزاديِ هر انسان در مقابل آن نظام سنّتي پيش آمد و رعايت قانون جاي رعايت آن روابط را گرفت و اين شد که شد. آيا امروز راهي براي احياء آن‌چه مأواي بشر در ديروز زندگي بود مي‌توان داشت، تا انسان‌ها تابع نظامي باشند ماوراي نظامِ هم‌ترازکننده‌اي که همه را به سطح رکود انسانِ متوسط تقليل داده است؟ به نظر مي‌رسد انقلاب اسلامي طلوع برگشت به شرايطي است که در آن شرایط، مکانت‌ها رعايت شوند. https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/382 http://lobolmizan.ir/book/1745 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌿🌸🌿🌸🌿 🔥از مراسم چهارشنبه سوری واقعی و اصیل چه می دانید؟ 🔸مراسم مقدسی که در زمان ایران باستان انجام می شد و موضوع آن خدایان و فرشتگان و معنویت بود اما در زمان پهلوی به کلی ماهیت آن دگرگون شد و به مراسمی سخیف که نه اسلامی است و نه ایرانی، تبدیل گشت. ‌ 🌸🌿🌸🌿🌸 🎥استاد ازغدی توضیح میدهد @BisimchiMedia 🍃✨🌺✨🍃✨🌺✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh