امام على عليه السلام:
زبان تو، از تو همان مى خواهد كه بدان عادتش داده اى و نفست از تو همان تقاضا مى كند كه بدان خو گرفته اى
لِسانُكَ يَستَدعيكَ ما عَوَّدتَهَ، و نَفسُكَ تَقتَضيكَ ما ألِفتَهُ
غررالحكم حدیث 7634
با این زبون میشه مسخره کرد، با همین زبون میشه روحیه داد
با این زبون میشه طعنه زد، با همین زبون میشه تعریف کرد
با این زبون میشه دل شکست، با همین زبون میشه دلداری داد
با این زبون میشه جدایی انداخت، با همین زبون میشه وصل کرد
با این زبون میشه آتش زد، با همین زبون میشه آتش رو خاموش کرد
زبون استخون نداره ولی استخوان میشکونه حواسمون به اختیار زبونمان باشه
امام باقر عليه السلام:
ما مِن إنسانٍ يَطعَنُ في عَينِ مُؤمِنٍ إلاّ ماتَ بِشَرِّ ميتَةٍ ، و كانَ قَمِنا أن لا يَرجِعَ إلى خَيرٍ
هيچ انسانى نيست كه پيش روى مؤمنى از او بد گويد و طعنه زند، مگر اين كه به بدترين شكل بميرد و سزاوار است كه روى خير و سعادت را نبيند
ميزان الحكمه جلد8 صفحه341
01 taherzade sh11 m1400.mp3
14.69M
▫️ زاینده خون▫️
خون حسینابنعلی علیهالسلام دائم به جوش است...
🔺 یازده شب روضه#عاشوراییان
🔖 سخنرانی #استاد_طاهرزاده:
✅عنوان : کربلاحق الیقینتاریخیوشورایمانی
📖 متن مورد بحث 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/7639
📢جلسه چهارم (آخر)
🗓 پنجشنبه ۲۸ مردادماه
⏭ لینک جلسات قبلی : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/7652
https://eitaa.com/matalebevijeh/7642
https://eitaa.com/matalebevijeh/7638
#کربلا
📍
🌾اشاره استاددرجلسه به⬇️
نمازحاج قاسم
https://eitaa.com/matalebevijeh/7364
🏴 @Matalebevijeh
🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
May 11
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃⊰﷽⊱🍃
||🎞||»»»»
📚برگفته از کتاب#کربلا_مبارزه_با_پوچی_ها🔻
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/480
🖋به قلم#استاد_طاهرزاده
🍃#قسمت7🍃
🌱 گويا كربلاحماسههاي خودرا بعد از عاشورا شروع كرده 🌱
✨آري؛ گويا كربلا حماسههاي خود را بعد از عاشورا شروع كرده است و گويا ماندن را در اسيران كربلا معني ميكردند، چراكه انسانها در شكستها عموماً معني خود را از دست ميدهند، و يأس آنها را فرا ميگيرد و همة هستي و قامت آنها را فرو ميريزد، ولی در كربلا بعد از كشته شدن، معناي ماندن، تازه سر برميآورد، تا هيچكس در هيچ شرايطي توجيهي براي بد ماندن نداشته باشد و بيدليل ماندن خود را به دشمن تقديم نكند.
⛔️مبادا در نيستي خود زير سايه دشمن دست و پا زند و به جاي آن كه به شعلهور شدن خود بينديشد، به خاكستر بودن خود فكر كند. هيهات، هيهات، كه رسم حكمت حسيني هرگز چنين نيست و حسينيان را چنين زندگي نشايد، چه زن و چه مرد، چه ديروز و چه امروز.
⚜️سلام ما بر خانواده اي كه در تيررس مصائب، نه تنها فرو نريختند، بلكه شعلهورتر شدند و گوهر انساني خود را با صيقلي افزونتر به بشريّت عرضه كردند، تا شيعه هيچگاه در راه متوقّف نشود.
🏴║@matalebevijeh ║🏴
#استاد_طاهرزاده :
6-نیاز بشر آخرالزمانی به کربلا
حق الیقین تاریخی و شور ایمانی، اوج حضور انسان در محضر حضرت حق است و بشر آخرالزمانی نهتنها بنا به فرمایش حضرت سجاد«علیهالسلام» ظرفیت چنین حضوری را دارا میباشد، حتی نیاز به چنین حضوری دارد تا مزه دینداری را در مقابل ظلمات آخرالزمان احساس کند و انقلاب اسلامی در راستای به ظهورآمدن لایههای عمیق کربلا، بستر چنین حضوری در این تاریخ است و مردم ما توانستند چنین حضوری را در تشییع پیکر مبارک شهید حججی و شهید حاج قاسم سلیمانی تجربه کنند.
گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست؟
گفت: ما را جلوه معشوق در این کار داشت
🔖 عنوان : حق الیقین تاریخی و شور ایمانی
https://eitaa.com/matalebevijeh/7639
امام حسین(ع)،زمینه سازآینده ی تاریخ_جلسه اول.mp3
13.67M
🍃◾️
◼️🍃
🍃 سخنرانی #استاد_طاهرزاده
〰️〰️
🔳 عنوان بحث :
🍂امام حسین (ع)؛ زمینهسازِ آیندهی تاریخ
http://lobolmizan.ir/sound/1145
〰️〰️〰️〰️〰️
◽️#محرم ، #کربلا
◾️#حضور_حسینی
◽️#امام_حسین_ع
🏴 @Matalebevijeh
🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
📂 بسته رصد فضای مجازی (شماره ۱۱)
👁🗨 امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامهریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند...
از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهی بخش های مختلف...مقام معظم رهبری (۹۸/۰۲/۱۱)
🔗 دانلود فایل از طریق لینک زیر👇👇👇
https://basirat.ir/files/fa/news/1400/6/4/100425_962.pdf
✅ بصیرت
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷 www.basirat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃⊰﷽⊱🍃
||🎞||»»»»
📚برگفته از کتاب#کربلا_مبارزه_با_پوچی_ها🔻
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/480
🖋به قلم#استاد_طاهرزاده
🍃#قسمت8🍃
🥀 کشته شدگانی که فرمان می رانند🥀
🌺سلام بر تو اي اباعبدالله! اي پدر همة بندگان خدا، و سلام بر همة آن روحهاي بزرگي كه بر ساحت تو فرود آمدند! سلام الهي از طرف من تا قيام قيامت بر تو باد! و خدا نكند اين زيارت و ملاقات با مقام منيع شما براي من آخرين تجديد عهد و زيارت باشد كه ما تا آخر بر عهد با شما پايداريم و بدان نيازمنديم.
💞جمع عزيزي در كربلا دست به دست هم دادند تا صحنه اي بيافرينند كه انسانيّت تا قيام قيامت از آن، شربت زندگي و حيات طيّب بنوشد و براي خود معنويت ذخيره كند و معني خودش را در همه عرصههاي زندگي، چه در جنگ و چه در صلح، از دست ندهد.
🏴║@matalebevijeh ║🏴
14000531--30-انسان و تجربه الهی.MP3
29.71M
📅31 مرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
#جلسه_سی_ام
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
http://lobolmizan.ir/sound/1319
📝 عنوان جلسه :
🍂انسان و تجربه الهی
➖➖➖➖➖➖
📖 متن بحث شده 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/4387
https://eitaa.com/matalebevijeh/7732
➖➖➖➖➖➖
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
متقی
انصاری
اصفا
توکلی
نجاتبخش
➖➖➖➖➖➖
✨ اشاره استاد در جلسه به مواردذیل 👇🏻
➖➖➖➖➖➖
⏭ لینک جلسه قبلی (29) : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/7513
➖➖➖➖➖➖
@khanehtolab
๑►◈ ◄ ๑
❁│@matalebevijeh
متن بحث شده
در #جلسه_سی_ام
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
انسان و تجربه الهی
62- انسان موجود گشودهای است که به اعتبار آن و اسماء الهی را میشناسد، در عالم هستی قرار دارد و بدین لحاظ دارای تجربهای الهی است و دارای جنبه رازآلودگی است و با توجه به چنین حضوری برای انسان، هر جایگاهی که چنین حضوری را برای انسان تنگ کند و آن را نادیده بگیرد، موجب احساس پوچی برای انسان میشود زیرا آن جایگاه با جان او ارتباط ندارد و درون او را نادیده میگیرد.
نیهیلیسم نتیجه منطقی اخلاقی است که انسان را در آداب محدود میکند، به جای گشودن راه به سوی جایگاه وجودیِ انسان در هستی. با نظر به اسمای الهی در عالم است که انسان به رفع حجابهای خود با مخلوقات اقدام میکند و با خودی گسترده و گشوده بهسر میبرد، در این حالت دروغ به هر شکلی که باشد - چه دروغ به خود و چه دروغ به دیگران- زشتیاش را نمایان میسازد و رابطه با «وجود» به هر صورتی که ظهور کند، باقی است.تفاوت در ارتباط با مظاهرِ وجود و اعصارِ وجود است
وقتی جناب صدرالمتألّهین در تعریف نفس ناطقه فرمود: «اَلنَّفْسُ جِسْمٌ آلی ذی حیات...» عملاً نفس را جدا از جسم یا بدن ندانست و جدا ندید و این یعنی باید متوجه بود در جهانِ واقعیات «من» از «تن» متمایز نیست و همین نحوه بودنی که انسان در بدن دارد، نحوه بودن او در جهان نیز به همین شکل است و همان حضوری که «من» را با «تن» متحد میسازد، «من» او را با تمام جهان متحد میکند و به گفته گابریل مارسل:
اتحاد میان نفس و دیگر امورِ موجود، متفاوت از اتحاد نفس و بدن نیست. یعنی تنِ ما یک تن ابژه نیست بلکه خویشتن ما است و حسّ لامسه حکایت از آن دارد که چگونه رابطه نفسِ ناطقه با موجودات بیرونی ناگسستنی است. 1️⃣
پس وقتی من صحبت میکنم یا وقتی سخنان دیگران را میفهمم، حضور دیگران را در خود و حضور خود را در دیگران تجربه میکنم و در این رابطهها به نوعی همبودی میرسیم و به یکدیگر اندیشههایی را وام میدهیم که در فهم جهانی که در آن هستیم کمک میکند و میفهمیم در چه تاریخی حاضر هستیم و با تجدید تاریخ، معانی ظهور آن تاریخ در قالب واژههایی که از معانی متجلی شدهاند، به میان میآیند و میفهمیم در چه عالَمی هستیم. این است راه فهم حضور تاریخی برای کسانی که حضور خود در جهان را در راستای حضوری مییابند که در تن خود دارند و این نوعی احساس حضور در عالَم است که انسان عالم را ابژه خود نمیکند و منجر به درک تاریخی میشود که در آن حاضر است و آن تاریخ را چون شرابی مستکننده احساس میکند که جزء وجود اوست، آزاد از هرگونه پوچی که با محدودشدن وجود انسان در آدابی محدود بدون درک حضوری خود، به سراغ او میآید. 2️⃣
________________________________________
1️⃣ - به کتاب «پدیدارشناسی نزد مرلوپونتی» ترجمه دکتر مرضیه پیراوی، ص 72 مراجعه شود.
2️⃣ - در موضوع احساس حضورِ تاریخی که که انسان خود را ماوراء مرگ و زندگی می بابد، می توان به سخن حضرت سجاد.ع.در وصف بعضی از اصحاب امام حسین.ع. در عصر عاشورا نظر کرد که می فرمایند: : «لَمَّا اشْتَدَّ الْأَمْرُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِب.ع. نَظَرَ إِلَيْهِ مَنْ كَانَ مَعَهُ فَإِذَا هُوَ بِخِلَافِهِمْ لِأَنَّهُمْ كُلَّمَا اشْتَدَّ الْأَمْرُ تَغَيَّرَتْ أَلْوَانُهُمْ وَ ارْتَعَدَتْ فَرَائِصُهُمْ وَ وَجَبَتْ قُلُوبُهُمْ وَ كَانَ الْحُسَيْنُ«علیهالسلام» وَ بَعْضُ مَنْ مَعَهُ مِنْ خَصَائِصِهِ تُشْرِقُ أَلْوَانُهُمْ وَ تَهْدَأُ جَوَارِحُهُمْ وَ تَسْكُنُ نُفُوسُهُمْ فَقَالَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ انْظُرُوا لَا يُبَالِي بِالْمَوْتِ فَقَالَلَهُمُ الْحُسَيْنُ«علیهالسلام» صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ عَنِ الْبُؤْسِ وَ الضَّرَّاءِ إِلَى الْجِنَانِ الْوَاسِعَةِ وَ النَّعِيمِ الدَّائِمَةِ فَأَيُّكُمْ يَكْرَهُ أَنْ يَنْتَقِلَ مِنْ سِجْنٍ إِلَى قَصْرٍ». آن وقت كه كار بر امام حسين.ع.» سخت شد، اصحاب نظر به جانب آن جناب نمودند و حالِ آن امامِ همام را به خلاف احوال خود مشاهده كردند، زيرا كه چون امر بر آنها سخت ميشد، رنگهاشان متغيّر ميگرديد و بر پشتهاشان لرزه ميافتاد و دلهاشان هراسان ميگرديد ولي آن امام.ع. و بعضى از خواص كه در خدمت حضرت بودند، رنگ چهرهشان برافروختهتر و اندامشان آرامتر و جانهایشان آسودهتر میگشت؛ پس اصحاب به يكديگر ميگفتند حضرت را ببينيد كه از مرگ باك ندارد، آنجناب به آنها ميفرمود: صبر پيشه کنيد اى بزرگزادگان كه مرگ جز پلى كه شما را از پريشانى و بدحالى به بهشت وسيع و عيش جاويد ميرساند، چيز ديگري نيست، پس كداميك نگرانيد از اينکه از زندان به قصر رويد؟
@khanehtolab