18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رفقا راهی در میان است
یا میبینیم یا نمی بینم
إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا
#تفصیل_سوره_دهر-پادکست
(#انسان)
✨آیه ی سوم
#استاد_طاهرزاده
#پادکست
https://eitaa.com/Tafsil
https://t.me/Tafsiil
3️⃣
.
▪️پانزده نکته در جایگاه تاریخی "#عقل_تکنیک"
💎 با حضور #استاد_طاهرزاده
https://eitaa.com/matalebevijeh/8637
📅 چهارشنبهها، ساعت ۱۶:۰۰
🔰 جلسه چهارم = 24آذر ماه ۱۴۰۰
🔰لینک جلسه قبلی (3) : 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/8851
🔻 لینک ورود آنلاین به جلسه
https://dialog.sohasima.ir/ch/elm-fanavari
#مدرسه_علم_و_فناوری
@soha_sima
May 11
✨امام باقر(ع)
با هوای نفس خویش مبارزه کن؛🤺
همانگونه که با دشمنت مبارزه می کنی.
@matalebevijeh
24- كارِ حقيقي ، تغيير خود است .MP3
19.81M
🎙 شرح#نهج_البلاغه خطبه (متقین) 83
💬 موضوع : کار حقیقی، تغییر خود است
💯 شماره #جلسه24
🗣 شارح #استاد_طاهرزاده
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
أَمْ هَذَا الَّذِي أَنْشَأَهُ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْحَامِ وَ شُغُفِ الْأَسْتَارِ نُطْفَةً دِهَاقاً وَ عَلَقَةً مِحَاقاً وَ جَنِيناً وَ رَاضِعاً وَ وَلِيداً وَ يَافِعاً ثُمَّ مَنَحَهُ قَلْباً حَافِظاً وَ لِسَاناً لَافِظاً وَ بَصَراً لَاحِظاً لِيَفْهَمَ مُعْتَبِراً وَ يُقَصِّرَ مُزْدَجِراً حَتَّى إِذَا قَامَ اعْتِدَالُهُ وَ اسْتَوَى مِثَالُهُ نَفَرَ مُسْتَکبِراً وَ خَبَطَ سَادِراً مَاتِحاً...
يا اين انساني که خداوند او را در ظلمات رحم هاي مادران و غلافهاي پوشاننده بوجود آورد (آنگاه انسان مسير تکون خود را بدين ترتيب پيش گرفت): نطفه اي در حال افزايش و متراکم از ذرات علقه اي پوشيده جنين در رحم، شيرخوار، کودک، جوان، سپس براي او قلبي حافظ و زباني گويا و چشمي بيننده داد تا از روي تجربه و عبرت بفهمد و با جلوگيري خويشتن از معصيت، از ارتکاب آن خودداري نمايد تا آنگاه که به حد اعتدال خود رسيد و پيکرش راست شد استکبار، وجودش را احاطه نمود و از مسير حق رميدن گرفت و بي پروا به خبط و خطا افتاد
••✾•🍃🌺🍃•✾••
🆔@matalebevijeh
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استاد_طاهرزاده :
🖌خدا میداند که این سخنان، نه از سر احساسات عادی، بلکه متفکرانهترین سخنانی است که تنها مجاهدانی میتوانند به زبان بیاورند که همچون شهید عزیزی مثل مهدی زینالدین متوجه تاریخی شدهاند که راه وسعتیافتنِ انسان تا بیکرانهها در مقابلشان گشوده شده است و معنی حبیب خدابودن را در این تاریخ یافتند و در شهادت خود، در جستجوی وسعتی بودند که تا قیام قیامت در همه صحنههای حقّ در مقابل باطل، خود را احساس کنند. آیا میتوان گفت زینالدینهای عزیز تمام شدهاند؟! و یا همچنان آغازی بعد از آغازی در پیش است؟! و اینان در هر آغازی در صحنه هستند. ای خردمندان که خردمندیِ تاریخی را تجربه کردهاید، میدانید که قلم را و کلام را توان گفتن آنچه در پیش است، نیست.
🌿@matalebevijeh🌿
┈┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
25- توجه به مرگ ، توجه به خود حقيقي.MP3
23.16M
🎙 شرح#نهج_البلاغه خطبه (متقین) 83
💬 موضوع : توجه به مرگ، توجه به خود حقیقی
💯 شماره #جلسه25
🗣 شارح #استاد_طاهرزاده
•┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
لِيَفْهَمَ مُعْتَبِراً وَ يُقَصِّرَ مُزْدَجِراً حَتَّى إِذَا قَامَ اعْتِدَالُهُ وَ اسْتَوَى مِثَالُهُ نَفَرَ مُسْتَکبِراً وَ خَبَطَ سَادِراً مَاتِحاً فِي غَرْبِ هَوَاهُ کادِحاً سَعْياً لِدُنْيَاهُ فِي لَذَّاتِ طَرَبِهِ وَ بَدَوَاتِ أَرَبِهِ ثُمَّ لَا يَحْتَسِبُ رَزِيَّةً وَ لَا يَخْشَعُ تَقِيَّةً فَمَاتَ فِي فِتْنَتِهِ غَرِيراً وَ عَاشَ فِي هَفْوَتِهِ يَسِيراً لَمْ يُفِدْ عِوَضاً وَ لَمْ يَقْضِ مُفْتَرَضاً دَهِمَتْهُ فَجَعَاتُ الْمَنِيَّةِ فِي غُبَّرِ جِمَاحِهِ وَ سَنَنِ مِرَاحِهِ فَظَلَّ سَادِراً وَ بَاتَ سَاهِراً فِي غَمَرَاتِ الْآلَامِ وَ طَوَارِقِ الْأَوْجَاعِ وَ الْأَسْقَامِ بَيْنَ أَخٍ شَقِيقٍ وَ وَالِدٍ شَفِيقٍ وَ دَاعِيَةٍ بِالْوَيْلِ جَزَعاً وَ لَادِمَةٍ لِلصَّدْرِ قَلَقاً وَ الْمَرْءُ فِي سَکرَةٍ مُلْهِثَةٍ وَ غَمْرَةٍ کارِثَةٍ وَ أَنَّةٍ مُوجِعَةٍ وَ جَذْبَةٍ مُکرِبَةٍ وَ سَوْقَةٍ مُتْعِبَةٍ ثُمَّ أُدْرِجَ فِي أَکفَانِهِ مُبْلِساً وَ جُذِبَ مُنْقَاداً سَلِساً ثُمَّ أُلْقِيَ عَلَى الْأَعْوَادِ...
✅ ترجمه در پست بعدی
👇👇👇👇👇
از روي تجربه و عبرت بفهمد و با جلوگيري خويشتن از معصيت، از ارتکاب آن خودداري نمايد تا آنگاه که به حد اعتدال خود رسيد و پيکرش راست شد استکبار، وجودش را احاطه نمود و از مسير حق رميدن گرفت و بي پروا به خبط و خطا افتاد. با دل و هوي و هوس (براي زندگي خود) آب کشيد. کوشش و حرکات مشقت بار براي دنيايش صرف کرد. براي تحصيل لذايذ عيش و طربش با تفکر خام درباره نيازهايش. (اين غافل مست براي زندگي خود) مصيبتي را احتمال نمي دهد و محاسبه نمي کند و هيچ ترسي او را به خشوع وادار نمي سازد. (با اين غفلت تباه کننده) در فتنه و لغزش فريبنده خود ديده از اين جهان بربست. در حالي که زماني محدود و ناچيز در حيات لغزنده خود، زندگي کرد، نتيجه اي از نعمتهاي خدادادي نگرفت و فريضه لازم را به جاي نياورد. و ناگهان اندوه ها و ناگواريهاي مرگ با اينکه هنوز سوار مرکب سرکش خودکامگي بود و راه شادي و خوشي مي نورديد، بر سرش تاختن گرفت. در اين هنگام در حيرتي بي سابقه فرو مي رود و در امواج متلاطم درد و شکنجه ها شب بيداري مي کشد (از اين پس) انبوه دردها و بيماريها بر سرش فرود مي آيند و (او توانائي دفع آنها را از دست داده) در ميان برادري همتا و پدري مهربان و مادر و خواهري که واي مرگ آنان را به شيون درآورده و در اضطراب شديد به سينه هاي خود مي کوبند. در اين حال (اين انسان که زندگيش لحظات نهائي خود را سپري مي کند) فرو رفته در سکرات رنج آور، موت و شدائد موجب قطع اميد و ناله ضعيف و دردناک و کشش سخت نفسهاي حال احتضار و رانده شدن مشقت بار از اين دنيا سپس آن تازه چشم پوشيده را (پس از طي آن ناگواريها) با کمال ياس و انقطاع از اين دنيا در کفن هايش پيچيدند و بي آنکه مقاومتي از خود نشان دهد...
••✾•🍃🌺🍃•✾••
🆔@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسانی که در فکر تصرف و نابودی ایران بودند
#استاد_طاهرزاده :
آری! توحید یعنی همین. یعنی راهی که به سوی خداوند است و امیدوارِ این نکته مهم که توحیدیان با تمام وجود در مقابل نقشههای دشمنانشان موسیوار خواهند گفت: «كَلَّا ۖ إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» آری! در مقابل هر حیلهای، خداوند با ما است و باز هدایتی را آغاز میکند تا جهانی در دلِ جهان توحیدی ما در مقابل ما گشوده شود و تعیّن این حرکت توحیدی را در رهبر معظم انقلاب«حفظهالله» میتوان ملاحظه کرد. یک چشمزدن غافل از آن یار نباشید
🌿@matalebevijeh🌿
┈┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
مطالب ویژه
📖 #معرفی_کتاب 🍃 کتاب تَذْکِرَهُ الاَوْلیاء (به معنای یاد دوستانِ خدا)، کتابی به زبان فارسی از عطار
🔸ذکر مالک دینار (رحمة الله علیه)
درنگاه عطار نیشابوری🔸
💠 در کتاب تذکرة الاولیاء 💠
گفت: ای تن ضعیف من این همه رنج که بر تو مینهم مپندار که از دشمنی میکنم تا فردای قیامت به آتش دوزخ نسوزی. روزی چند صبر کن، باشد که این محنت به سرآید و در نعمتی افتی که آن را زوال نباشد.
چهل سال در بصره بود و رطب نخورد. آنگاه به اهل بصره گفت اینک شکم من از وی هیچ کاسته نشده است و شکم شما که هر روز رطب میخورید هیچ افزون نشده است.
گفت: نان خدای میخورم و فرمان شیطان میبرم.
گفت: دوستی اهل این زمانه را چون طعام بازار یافتم، به بوی خوش، به طعم ناخوش.
پس از مرگ در خواب از او پرسیدند خدای با تو چه کرد؟ گفت: خدای را دیدم جلّ جلاله با نگاه بسیارِ خود. اما به سبب حسن ظنیّ که بدو داشتم همه محو کرد.
📚#باتذکرة_الاولیاء