eitaa logo
مطالب ویژه
4.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | از خدا بخواهید... 🌻 در این سه ماه ، و از خدا چه چیزهایی بخواهیم؟! ➕ آقا از فایده تضرع پیش خدا می‌گویند... 🌺 🌺 ‼️ بروزترین کانال رهبر معظم انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/1958608927C282a6f114a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: برای زندگی امروز باید از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) درس بگیریم ‼️ بروزترین کانال رهبر معظم انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/1958608927C282a6f114a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟ویژه ولادت حضرت علی(ع) 🌹نماهنگ| رهبرمعظم انقلاب: علی‌بن‌ابی‌طالب شخصیتی است که شیعه، سنی، غیرمسلمان و بی‌دین، احترامش میکنند ➕صحبت‌های جرج جرداق مسیحی درباره امیرالمؤمنین علیه السلام matalebevijeh@✅ 💥 @sardarhajizadeh
🔰 توصیه معنوی رهبر انقلاب پیرامون تعطیلی اعتکاف امسال 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ایام البیض (۱۳-۱۵) ماه رجب آن را یک فرصت با ارزش برای صفا دادن به دل، توبه و خودسازی دانسته‌اند. مؤمنین و به‌ویژه جوانان نیز در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی با گرایش به این پدیده‌ی معنوی آن را مغتنم شمرده و برای استفاده از این پدیده‌ی معنوی در مساجد شهرها سه روز معتکف شده‌اند. 🔹 اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مجموعه‌های مسئول برای پرهیز از اجتماع به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری، قرار شد مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور برگزار نشود. 🔹 با توجه به شرایط پیش آمده، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرد برای کسانی که قصد شرکت در مراسم معنوی اعتکاف را داشتند و اکنون از این فیض محروم مانده‌اند توصیه‌ای داشته باشند. 🔺 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتکاف امسال توصیه‌ای مرقوم داشتند: «کسانی که از عمل با فضیلت اعتکاف محروم مانده‌اند، بهتر است در هر یک از این سه روز نماز حضرت جعفر طیار علیه السلام بخوانند.»
رائحة الروح ...🌺🌺 حضرت جانان روزت مبارک❤️
♦️سلامتی همه‌ی اون باباهایی که برای "هدیه روز پدر" فقط یه لنگه جوراب براشون کافیه... یا اصلا جوراب هم به کارشون نمیاد ... 🍃🌸🍃 @FARZANDANESHAHED 🌷کانال فرزندان شاهد کشور🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 ▪️زندگی دنیا با مرگ در آمیخته است. روشنایی‌هایش با تاریکی، شادی‌هایش با رنج، خنده‌هایش با گریه، پیروزی‌هایش با شکست، زیبایی‌هایش با زشتی، جوانی‌اش با پیری و بالاخره وجودش با عدم... حقیقت این عالم فناست و انسان را نه برای فنا، که برای بقاء آقریده‌اند. خُلِقْتُم لِلْبَقاءِ لا لِلْفَناءِ... أَسْمِعُوا دَعْوَةَ الْمَوْتِ آذَانَكُمْ قَبْلَ أَنْ يُدْعَى بِكُم‏ 🎥 / 🔺بر اساس متنی از شهید @sar_nevesht
درباره ترس از ویروس کرونا و پیدا و پنهان آن تنها ما نیستیم که از ویروس کرونا ميترسیم، همه مردم جهان از آن ميترسند و هیچکس را از این بابت نميتوان و نباید ملامت کرد. وقتی همه از چیزی ميترسند، آن چیز قاعدتاً باید ترسناك باشد. ولي بیایید چند لحظه در باب این ترس همه جایی بیندیشیم. 1 .هر ترسی با وهمی پیوسته است، منتها اوهامِ ترساننده متفاوتند و شدت و ضعف دارند. بعضي از آنها هم مثل ترس از ویروس دست از سر مردمی که در معرض هجومِ آنند برنمی دارند، تا آنجا که یك لحظه مجال فراغت از سودای ویروس نميیابند که بتوانند بیندیشند چرا مثلاً از مرگ بر اثر ویروس کرونا بیش از مرگ بر اثر تصادف در جادهها ميترسند؟ مگر نه این است که تلفات جاده ای در بعضي کشورها کمتر از ویروس کرونا نیست؟ پس چرا از آن نميترسند و از کرونا این همه واهمه دارند؟ 2 -اختلاف میان دو ترس، ترسی که به آساني از آن غافل ميشویم و ترسی که از آن غفلت نميتوانیم کرد، هرچه باشد در آثار و نتایج آنها به نحوی ظاهر ميشود. ترسی که از آن غافل ميشویم اگر بماند شاید صاحبش را به احتیاط وادارد یا او را از خطر حفظ کند. اما ترسی مثل ترس از کرونا که ميماند خطر را بیشتر و شدیدتر ميکند. برای اینكه بهتر بتوان با خطر ویروس مقابله کرد، باید فرصتی باشد که در آن بتوان به دفع خطر اندیشید. اندیشیدن مستلزم رهایی و انقطاع جزئی یا کلی از ترس است و با این رهایی ،شاید بعضي چاره های مقابله با خطر پیدا شود. ولی شاید اثر بزرگتری هم داشته باشد. 3 -فیلسوفان اگزیستانس آدمی را موجودی ترس آگاه ميدانند. ترس آگاهی با ترس تفاوت دارد. ترس از بیرون و از شیئی معین است، ولي ترس آگاهي احساسِ ترس توأم با درد است و دردمند نميداند ترس و دردش از کجاست. این ترس، ترس از نیستی است. اگر ترس از کرونا به ترس آگاهي برسد، ميتواند مایه تذکر مؤثر و راه گشا باشد. بشر همواره این استعداد را داشته است که به غرور مبتلا شود، اما عصر جدید بخصوص آنجا که ناتوانی با توانایی اشتباه ميشود، آدمی بر مرکب سرکش غرور نشسته است و می تازد، بی آنكه از خطرهای راه چیزی بداند. اگر ویروس کرونا ناتوانی ما را به ما بنماید و موجب شود که زمام مرکب غرور را نگاه داریم و از دعواهای بیهوده اندکی روبگردانیم درس بزرگی به ما داده است. 4 .تمدن تكنولوژیك جدید، تمدن عظیمی است که وجود و آثارش به یك معجزه ميماند. اما این قدرت عظیم و بی مانند نميداند و نميخواهد بداند که یك ویروس جهش یافته بیرون آمده از آزمایشگاه یا به قولی جداشده از جسم یك پرنده مفلوك، ميتواند نظم عظیم و حیرت‌انگیزش را بلرزاند و دچار بحران و خلل و اختلال کند. در نظام بزرگ تمدن کنونی و در عظمت بشر تردید نميکنیم، اما از ناچیزی و ناتوانی انسان و از دچار شدنش به غرور همه توانی و همه دانی نیز نباید غفلت کرد. پاسكال ميگفت آدمی بينهایت بزرگ و بينهایت کوچك است. ميتوان گفت که با این عظمت و حقارت، مهربانی و دانایی و بيرحمی و نادانی نیز قرین ميشوند، تا آنجا که کسانی ممكن است چندان نادان باشند که دانشجوی چینی را به جرم اینكه کشورش منشأ ویروس کرونا بوده است مقصر بدانند و با مشت و لگد مجازات کنند. ولی کرونا به کشور و قوم خاصی تعلق ندارد و همه یكسان در معرض ابتلای آن قرار دارند. کاش این پیشامدها به ما مي آموخت که به جای دشمنی با یكدیگر همدردی و همراهی کنیم. آدمیان همچنان که یكسان در معرض خطر قرار دارند، از حقوق یكسان نیز بهره دارند. یكی از نشانه های روکردن به دانایی و بزرگی این است که همه و مخصوصاً صاحبان قدرت و آنهاکه بیشتر دچار غرورند و احیاناً غرور را فضیلت و بزرگی ميدانند، حدود و حقوق مردمان را رعایت کنند و سخن ناصرخسرو را از یاد نبرند که: «خلق سراسر همه نهال خدایند هیچ نه بشكن از این نهال و نه برکن» و این همه مشروط به گذشتن از ترسِ خانه کرده در سراسر خودآگاهی ما و رسیدن به درد ترس آگاهی است.
دکتر داوری را همیشه با این خصیصه شناخته ایم که سخن زمان می گوید یا به تعبیری نبض زمان را خوب می گیرد نوشته اخیر ایشان فرصتی است برای تذکر به زمانی که در آن قرار گرفته ایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری . شایعات فضای مجازی درباره کرونا را برای دیگران نقل نکنیم @dr_banki
بازهم جدال قدیمی مناسک‌گرائی و عقل‌گرائی ( به بهانه‌ی شیوع ویروس کرونا) 🔹 این اولین باری نیست که جدال قدیمی جریان فکری عقل‌گرایی و نص‌گرایی سر باز کرده و از لجنه های علمی و تخصصی به افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی زرد کشیده شده‌است. این منازعه قدیمی در بزنگاه‌هایی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گوناگون بروز و ظهور می‌کند و منجر به ایجاد شوک‌هایی در بین مردم و در مواقعی موج‌سواری دشمنان اسلام و تشیع می‌شود. 🔹 این‌باربه بهانه کوییک 19 یا کرونا ویروس، تب منازعه نص‌گرایان افراطی در حمایت از برگزاری بی‌قید و شرط مراسمات، تجمعات و اماکن مذهبی با استدلال عقل گرایان مبنی بر حفظ سلامتی انسان و اولویت آن بر مناسک و مراسمات مذهبی در شبکه‌های اجتماعی بالا گرفته و افکار عمومی و مردم را دچار سردرگمی و حیرت کرده‌است. 🔹 نکته جالب اینجاست این جدال در رسانه های دشمنان تشیع و اسلام، از بی‌بی‌سی تا ایران اینترنشنال به صورت لحظه ای با پروپاگاندای رسانه‌ای به عنوان خبر اول و سوژه دست اول به این منازعه دامن زده و با سیاست قدیمی بهره‌گیری از گسل های اختلافی بین مسلمین و تحریک این گسل‌ها سناریوی گسترش این اختلاف را دنبال می‌کنند. شاید هیچ‌گاه میرزا مهدی اصفهانی نقل‌گرا و علامه طباطبائی عقل‌گرا تصور این را هم نمی‌کردند که روزی این اختلاف مبنائی فکری به سطح شبکه‌های اجتماعی و محملی جهت تاختن دشمنان تشیع به اصل دین گردد و این اختلاف فکری به سطح عوام تسری و در اینستاگرام و تلگرام و توئیتر دست بدست شود. از انتشار مصاحبه طلبه‌ای در کنار ضریح مطهر حضرت معصومه (س) مبنی بر اینکه ما به کرونا کاری نداریم ودست از حرم نمی‌کشیم تا انتشار فتاوای برخی مراجع مبنی بر ضرورت و وجوب حفظ سلامتی و عدم ضرورت تجمعات مذهبی. 🔹 این منازعه سر دراز دارد و در مصاف‌های مختلفی مثل تشکیل حکومت اسلامی، بانکداری اسلامی، شبکه‌های اجتماعی و تماس تصویری آن، مناسک بدعت گونه جریان افراط‌گرای شیعی مثل قمه زنی و دیگر مسائل فرعی آن با نگاه‌های صفر و صدی و افراط و تفریطی منجر به کشیده شدن تخاصمات فکری به سطوح میدانی، سیاسی و حتی امنیتی است. 🔹 اما تفکر اجتهاد و فقه پویای انقلاب اسلامی به میدان آمد تا اثبات کند که عقل و نص نه تنها قابل جمع اند بلکه نصوص و نقل می‌تواند بستری جهت تحقق فقه حداکثری و جمهوری اسلامی برخاسته از سیره علمی و عملی اهلبیت علیهم السلام باشد. 🔹 گفتمان انقلاب اسلامی با تکیه بر عقل‌گرایی و فقه حداکثری به بزرگترین تعظیم کننده شعائر و مناسک در جهان تبدیل شد و علی رغم نگاه انحصاری جریانات افراطی‌گرای شیعی مبنی بر انحصار شعائر در اعمال بدعت گونه مثل قمه‌زنی، تفکر فقه پویای امام خمینی در مقام ثبوت و اثبات نشان داد که علی رغم نگاه تمدن ساز، بزرگترین اماکن و تجمعات مذهبی را در همین فضا می‌توان خلق کرد و منافاتی بین مناسک اسلامی و نگاه اجتماعی سیاسی و عقل‌گرایی نیست. تفکر انقلاب اسلامی دراین مصاف به قدری بی رقیب است که هیچ مدعی نص‌گرایی نمی‌تواند انکار کند، انقلاب اسلامی که در بستر محرم اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته، بستر عظیم‌ترین مناسک اسلامی با جمعیت‌های میلیونی را شکل داده که جهان اسلام را حیرت زده کرده است. 🔹 از طرفی همین تفکر، توفیق پرورش بزرگ‌ترین دانشمندان هسته ای و نانوتکنولوژی را پیدا کرده و در کشوری که زمانی پزشکان هندی و پاکستانی به طبابت می‌پرداختند و جوانان ایرانی حتی جرات فکر طبابت را به خود نمی‌دادند،همین نگاه فقه حداکثری منجر به این شد که در حال حاضر پزشکان ایرانی در پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای پزشکان دنیا می پردازند. 🔹 اما سؤال جدی این است که با این حال میتوان به تفکر پویای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم برچسب تحجر زد و با برجسته سازی رسانه‌ای برخی اقدامات خرده جریانات افراط‌گرا که مغرضانه به نص‌گرایی افراطی دامن زده و اقدام خود را به پای اسلام حقیقی می‌گذارند، اصل روحانیت و اندیشه غالب را مورد هدف قرار داد! 🔹 به چه علت رسانه‌های بیگانه بر این منازعه تمرکز کرده‌اند؟ نقش حوزه علمیه وروحانیت نسبت به تعدیل نگاه‌های بین‌المللی در این مواقع حساس به کیان تشیع و دین اسلام چیست؟آیا اصرار خرده جریانات اخباری‌گری و تاکید برمناسک و لو به قیمت به‌خطر افتادن سلامت مردم صحیح است؟ اندیشه فقه پویای نخبگان در این خصوص چه نظری دارد؟ آیا جمع بین مراعات بهداشت و حضور در اماکن مذهبی امکان پذیر نیست؟
این است که می خواهم بروم خارج یا در آینده می روم خارج .اما در این که خارج کیست،چیست،کجاست خیلی بحثی نداشته ایم. همه ی ما در لابلای اخبار و اطلاعاتی که دنبال کرده یا شنیده ایم کم و بیش به مفهوم مهاجرت آگاهی اجمالی پیداکرده ایم. سالانه هزاران خانواده ایرانی با مراجعه به سفارتخانه کشورهایی که از نظرشان آنجا از نظر سطح زندگی بهتر از کشور خودشان است بار سفر می بندند و از ایران می روند.((اگر آمریکا و اروپا شد که چه بهتر اگر نشد همین گرجستان و ارمنستان هم غنیمتی است)) قطعا دلایلی که باعث می شود فرد دست به مهاجرت بزند حداقل برای خود فرد موجه است می خواهد دلیل آن اقتصادی،سیاسی و یا حتی فرهنگی باشد اما هرچه که هست در اکثر این دلایل یک وجه اشتراکی وجود دارد و آن این است که خارج بهتر از این جاست .در این که در برخی شاخصه ها وضعیت زندگی در برخی کشورهای به اصطلاح پیشرفته بهتر از ماست خیلی بحثی ندارم حتی اگر کسی بگوید در همه ی شاخصه ها آنها بهتر از ما هستند من باز مناقشه ای ندارم چون موضوع بحثم این نیست. آنچه که من روی آن مساله دارم این رویا پردازی و خیال پردازی ماست این مطلق انگاری، این که آنجا جایی است که اگر برویم دیگر مشکلاتی نیست و می توانیم بهترین خانه و اتومبیل و درآمد را داشته باشیم و در صحت و سلامت بتوانیم در این بهشت دنیایی سالها خوش باشیم و در آرامش زندگی کنیم. این آرزوها فقط مخصوص کسانی نیست که موفق به مهاجرت می شوند بلکه به قول معروف اینها مشتی است نمونه خروار.کسانی که موفق به مهاجرت نشده اند و چنین آرزویی در دل دارند بسیار بیشتراند و شاید جامعه هدف و افرادی که می خواهیم در مورد آنها بنویسیم همین هستند. آری افرادی که در داخل زندگی می کنند و چنین رویاها و اوهامی در سر می پرورانند وجود این ویروس برای آنها کشنده تر است. به خاطر این که این ویروس همه جایی است و جهانی است و اوهام و رویاها به واسطه ی آن فروریخته و دیگر آن جایی وجود ندارد و همه جا این جاست دیگر آن جایی که گوشه ی ذهن پر خیالش پرورانده بود که برود و خوش باشد و عیش کند دیگر وجود ندارد دیگر آن جا در ذهنش وجود ندارد با این که شاید پایش را از شهر خودش هم بیرون نگذاشته است اما عمری با این خیال زندگی کرده و حالا با پوچ بودن وهمی بودن بخشی از خودش روبرو شده. آری عزیز جان کرونا می تواند تذکری به من و تو باشد که چقدر در گیر اوهام هستیم و چقدر در وادی حقیقت سیر می کنیم. ما همگی اوهام زیادی در ذهن و جان خود پرورانده ایم و روزی چیزی مثل همین ویروس باعث می شود که ما با خود دوباره روبرو شویم و خالی بودن وجود خود را دوباره بنگریم و یاس و وحشت در ما غلبه می کند. اگر امروز سراب ها را آب بنگریم اگر موجودات را وجود بنگریم اگر اعتباریات را اصیل بپنداریم چنین سختی هایی از این پس بیشتر با آن روبرو خواهیم شد. و تنها چیزی که می تواند ما را از این معرکه ی سخت و جان فرسا نجات دهد تفکر است تفکراست که نمی گزارد سراب را آب ببینی و وقتی سراب را آب ندیدی خوشحالی و نشاط وهمی هم سراغ تو نمی آید و به همین دلیل یاس بعد از روبرو شدن با واقع هم دیگر نداری. حوادث و مسائلی این چنین شاید فرصتی است که خود را دوباره ببینیم و خود را دوباره آزاد از بسیاری از نسبت ها حس کنیم نسبت هایی که همچون غل و زنجیر پای ما را گرفته و پر پرواز ما را بی فایده کرده است
آیا خطر کرونا برای همه طیف های جامعه ما یکسان است. اول باید این نکته را ذکر کنم این نوشته به معنای نادیده گرفتن و کم اهمیت جلوه دادن این ویروس نیست بلکه شاید این ویروس پرده از برخی توهمات ذهنی ما برداشته. چرا عده ای این قدر احساس خفگی و ترس می کنند؟چرا قبل از مرگ می میریم و جز سیاهی جلوی چشم خود هیچ چیزی نمی بینیم. همه ی ما خیالات و توهماتی در پس ذهن داریم و شاید سالها با آن زندگی می کنیم و به آن پرو بال می دهیم و مثل خود انسان که از کودکی به نوجوانی و جوانی می رسد این تخیلات هم با آدم رشد می کند و قد می کشد.البته به این معنا نیست که داشتن چنین خیالاتی حتما بد است نه اصلا اگر آدم دارای قوه خیال نباشد اصلا عزم و حرکتی در کار نیست. اما بعضی خیالات بنیادشان بر آب است و عمری را بر باد می دهند. یکی از این خیالاتی که ما یا خود آن را داشته یا از دوستان آشنایان آن را بارهاشنیده ایم
(با سلام: انصافاً قضیه از همین قرار است که در ناکجاآبادها به دنبالِ آبادانی می‌گردیم، غافل از آن‌که حقیقت، از همه‌چیز به ما نزدیک‌تر است. کافی است راهِ رجوع به حقیقت را که همان مأواگزیدن در محضر خدا است ، آنهم از طریقِ آنچه به ما عطا فرموده است را بیابیم. زیرنویس استاد)
[Forwarded from سخنرانی‌ها] [ Photo ] ‏مستاجر عصمت خانم، پیرزن تنهای اهوازی که زندگی‌اش از راه دریافت کرایه می‌چرخد، پیک موتوری است و این روزهای کرونایی بازارش کساد. زن مستاجر آمده با حلقه ازدواجش که می‌خواهد بدهد جای کرایه. عصمت لبش را می‌گزد و از ناراحتی و بیرونش می‌کند. دفترش را می‌آورد و با خودکار قرمز می‌نویسد... (توییتر محمد مالی) 🆔 @sokhanranihaa 🆑کانال سخنرانی ها 🌹
🌸 💠سوال شماره26811 💠نسبت مکتب حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» و حکمت متعالیه 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد جان، خدا قوت...!!! یه عزیزی می گفت که امام خمینی (ره) در جایی فرمودند که با فلسفه و عرفان، نمی شود انقلاب کرد...!!! آیا به واقع انقلاب ما امتداد سیاسی حکمت متعالیه ی ملاصدرا نبود...!!؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در راستاى معرفى مكتب خود در نامه‌ای که به گورباچف دارند‏ انديشه‏ى ملاصدرا و محى‌الدين بن‌عربى را پيش مى‏كشند و مى‏فرمايند:«و از اساتيد بزرگ بخواهيد تا به حكمت متعاليه ‏صدر المتألّهين«رضوان‏الله‌تعالى‌عليه‏ وحشره‌الله‌مع‌النبيين‌والصالحين» مراجعه نمايند، تا معلوم گردد كه: حقيقت علم همانا وجودى است مجرد از ماده، و هرگونه انديشه از ماده منزه است و به احكام ماده محكوم نخواهد شد. ديگر شما را خسته نمى‏كنم و از كتب عرفا و به‏خصوص محى‏الدين ابن عربى نام نمى‏برم؛ كه اگر خواستيد از مباحث اين بزرگ‏مرد مطلع گرديد، تنى چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اين گونه مسائل قوياً دست دارند، راهى قم گردانيد، تا پس از چند سالى با توكل به خدا از عمق لطيفِ باريك‏تر ز موى منازل معرفت آگاه گردند، كه بدون اين سفر آگاهى از آن امكان ندارد.» ( صحيفه‏ ى امام، ج 21، صص: 224- 225) [1] متن فوق حکایت از آن دارد که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بنا دارند جهانی را در مواجهه با جهان مدرن، مقابل بشر بگذارند که در آن جهان، اندیشه‌ی صدرایی و ابن عربی راه‌گشاست. عمده آن است که آن اندیشه‌ها در مواجهه با جهان امروز بازخوانی شود. موفق باشید [1] - حضرت امام در جواب حسنين‏ هيكل كه مى‏پرسد چه كتاب‏هايى جز قرآن در شما اثر گذاشته، مى‏فرمايند: «در فلسفه، ملاصدرا ، از كتب اخبار: كافى، از فقه: جواهر.»(صحيفه‏ى امام، ج 5، ص 271) 🌐http://lobolmizan.ir/quest/26811 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
استاد طائب.mp3
13.24M
مربوط به ویروس بسیارمهم
سلام قصه امروز کانال یکی بود یکی نبود 🍯مسابقه کوفته پزی با مفهوم قرآنی 🐇 ماجرای دم پنبه و کوفته... @yekiboodyekinabood
🔴 ا 🔹 توجه کردید؛ دیگر کسی از آزاد سازی مشهد و ورود کنسرتهای آنچنانی به حریم مطهر رضوی س چیزی نمیگوید و هشتگ " " نمیزند. دیگر کسی برای ورود به ورزشگاههای منشوری؛ عکس فاتحانه نمیگیرد و پُز مدرنیته نمیدهد. دیگر کسی دوچرخه سواری زنان و روی زدن فلان قسمت لباس و غیر لباس خود را ندارد. 🔸 اینها را گفتیم تا بگوییم هم اینگونه است. چیزهایی در قيامت است و از آنها بازخواست میشویم که در دنیا؛ اصلا به آنها نمی پرداختیم و برایمان مهم نبود. ؟ ↙️ @etehadieh_amariyon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ Video ] فیلم مصاحبه مهم و جنجالی پروفسور علی کرمی پیرامون ابعاد بیوترور ویروس کرونا در شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز مودبانه #تصویری استاد پناهیان 💠به کانال استاد پناهیان بپیوندید 👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1680736272C7dee86be09