🏴🔸🏴🔸🏴
🔹#امام_خامنه_ای (حفظه الله):
«درس امام رضا علیهالسلام به همهی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود؛ چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزهی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.»
🗓 ۶۳/۹/۳
#استاد_طاهرزاده:
امام رضا «علیهالسلام» بیش از آنکه زائر بخواهند، یاور میخواهند. به این معنا که سعی کنیم اهداف امام را در زندگیِ فردی و اجتماعی خود محقق کنیم.
#شهادت_امام_رضا(علیه السلام)
🏴@matalebevijeh
امام رضا (ع) و زمان شناسی-89.mp3
49.8M
🏴🏴🏴
◼️سخنرانی #استاد_طاهرزاده
◽️موضوع: امام رضا (علیه السلام) و زمان شناسی
◼️به مناسبت ۳۰صفر سالروز شهادت حضرت
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🏴 @Matalebevijeh
🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
«انسان 250 ساله» منتخبی از بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه و امامان شیعه است. این کتاب که چندی پیش، توسط انتشارات اسلامیکا به آلمانی ترجمه و منتشر شده است، به این نکته مهم اشاره دارد که زندگی امامان شیعه با وجود تفاوتهای ظاهری، در مجموع حرکت مستمر و طولانی است که 250 سال ادامه پیدا کرده است.
https://www.iranketab.ir/book/32836-250-year-old-man
🌼-|@matalebevijeh
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═ 🌿💐🌿 ═┅
💫 شرح #حدیث_معراج_پادکست
💬 شماره۴
🗣 شارح #استاد_طاهرزاده
┅═ 🌿💐🌿 ═┅
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم
إِذَا کتِبَ النَّاسُ مِنَ الْغَافِلِینَ کتِبُوا مِنَ الذَّاکرِینَ فِی أَوَّلِ النِّعْمَةِ یحْمَدُونَ وَ فِی آخِرِهَا یشْکرُونَ دُعَاؤُهُمْ عِنْدَ اللَّهِ مَرْفُوعٌ وَ کلَامُهُمْ مَسْمُوعٌ تَفْرَحُ بِهِمُ الْمَلَائِکةُ وَ یدُورُ دُعَاؤُهُمْ تَحْتَ الْحُجُبِ یحِبُّ الرَّبُّ أَنْ یسْمَعَ کلَامَهُمْ کمَا تُحِبُّ الْوَالِدَةُ الْوَلَدَ وَ لَا یشْغَلُونَ عَنْهُ طَرْفَةَ عَینٍ وَ لَا یرِیدُونَ کثْرَةَ الطَّعَامِ وَ لَا کثْرَةَ الْکلَامِ وَ لَا کثثْرَةَ اللِّبَاسِ النَّاسُ عِنْدَهُمْ مَوْتَی وَ اللَّهُ عِنْدَهُمْ حَی کرِیمٌ یدَعُونَ الْمُدْبِرِینَ کرَماً وَ یزِیدُونَ الْمُقْبِلِینَ تَلَطُّفاً قَدْ صَارَتِ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَهُمْ وَاحِدَةً.
هنگامی که مردم از غافلان نوشته شوند، ایشان از ذاکران محسوب میگردند. در آغاز نعمت حمد خدا را و در آخرش شکر او را به جا میآورند. دعایشان به نزد خدا بالا میرود و کلامشان شنیده میشود و فرشتگان را شاد میکند و دعایشان به زیر عرش میرسد و خداوند دوست میدارد آن را بشنود، چنان که مادر و فرزند را، و لحظهای از خدا غافل نمیگردند. زیادی طعام و غذا را نمیخواهند، و لباسهای بسیار برای خود تهیه نمیکنند. مردمان (دنیاپرست) نزد ایشان چون مرده تلقی میگردد و خدا را حی و بزرگوار میدانند. پشت کنندگان را به (خدا) دعوت میکنند و به واردین، مهربانی بسیار کنند و دنیا و آخرت در نظرشان یکسان است.
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
✅@matalebevijeh
🚨 آیا میتوانم این دستمال متبرّک را برای خود بردارم؟»
⭕️ هنگام #غبار_روبی مرقد مطهر حضرت #امام_رضا علیهالسلام، خُدّام حرم دستمالهای سفید آغشته به گلاب ناب رابرای غبارروبی به افراد میدهند. #مقام_معظم_رهبری پس از مقداری غبارروبی، دستمال را به سر و صورت خود میکشند. ایشان در یکی از غبارروبیها به آقای #واعظ_طبسی، تولیت اسبق آستان قدس رضوی فرمودند: آیا میتوانم این دستمال متبرک را برای خود بردارم؟»
با اینکه انتصاب و تغییر تولیت آستان قدس رضوی به دست مقام معظم رهبری است ولی با این حال، برای برداشتن پارچه #متبرک به غبار #ضریح امام رضا علیهالسلام، از او اجازه میگیرند. #احترام مقام معظم رهبری به #قانون، برای همه ما درس است.
ایشان پس از کسب اجازه از واعظ طبسی در حالی که چشمهایشان پر از #اشک بود و به راز و نیاز مشغول بودند، با دقت، #دستمال را تا کردند و در جیب خود گذاشتند. برای ما خیلی زیبا بود که آقا در آن حال، این همه توجه دارند که #دستمال_متبرک را تا کنند و با نظم کامل در جیب خود قرار دهند.
🌐 گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از حجت الاسلام حقانی
🆔 @matalebevijeh
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
19.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
May 11
نزدیکی به رسول خدا(ص) و حضور در جهان نبوت.mp3
28.57M
#نشست_دوم
چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰
با حضور #استاد_طاهرزاده
حاج آقا نجات بخش
اقای رسول فاطمی
اقای مجید افقری
🎙نزدیکی به رسول خدا(ص) و حضور در جهان نبوت و تصدیق آن
1- با رسول خدا(ص) تاریخ جدیدی شروع شد غیر از تاریخ امویان و با رحلت آن حضرت عده ای به نوعی آن تاریخ را ادامه ندادند و عده ای با درک تاریخی که آغاز شده بود آن را ادامه دادند و متوجه سنت هایی شدند که پیرو آن تاریخ مقابل آن ها قرار گرفت
2- لازمه درک تاریخی که با رسول خدا(ص) شروع شد، درک سنت های جاری در هستی است که به صورتی خاص مقابل ما قرار گرفتند و درک آن سنت ها تنها با نگاه حکیمانه ممکن است تا جایگاه فقه و احکام عملی دین نیز در بستر آن نگاه حکیمانه به درستی معلوم شود. با این نحوه حضور اسلام می تواند در جهان حاضر شود و با بشریت رابطه ای متعالی بر قرار کند و تفاوت انقلاب اسلامی و طالبان در همین نکته است که بنیانگذار انقلاب اسلامی حکیمی است فقیه و طالبان تنها بر فقه تاکید دارد.
3- نبوت، ما را متوجه سنت های جاری در هستی می کند ،یعنی اموری که ما را در اختیار گرفته ونه آن که ما در اختیار آن ها باشیم ولی می توانیم آن ها را از آنِ خود کنیم به جای مقابله با آن ها و گرفتار انواع انتحار ها شدن.
ادامه متن👇🏻👇🏻👇🏻
مطالب ویژه
#نشست_دوم چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور #استاد_طاهرزاده حاج آقا نجات بخش اقای رسول فاطمی اقای م
4- در راستای نظر به سنن الهی می توان گفت: وقتی جامعه در مسیر توحید قرار گرفت باید چشم به راه بود، چشم به راهِ آنچه از راه میرسد تا ما آن کسی شویم که باید باشیم. نبوت رسول خدا(ص) خبر از چیزی میدهد که با آن میتوان آغاز دیگری را به انتظار نشست. مثل آنکه وقتی چشم انسانهای امیدوار برق میزند و خبر از آن میدهد که گویا آتشی در درون آنها برافروخته
و نسیمی رحمانی به سویشان وزیدن گرفته و آرزوهایشان را الهی کرده است. ارزش دنیا در مقابلشان فرو میریزد و به زمانهای میاندیشند که همچون راهی گشوده در مقابلشان باز شده تا به جهانی دیگر بیندیشند و آن جهان حضرت محمد(ص)است، راهی که حضرت علی (ع) نسبت به آن در زمره شاکران آن راه بودند، وقتی فهمیدند این راه، راهی است که خداوند در وصف آن در بدو خلقتِ انسان فرمود: «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً»(انسان/3).
5- توجه به سنتهایی که در هر شرایط تاریخی روبهروی ما قرار میگیرند، توجه به آیندهای است که میتوان به سوی آن جلو رفت و با چیزهای تازهای روبهرو شد، زیرا «سنّت» امری است زنده در عالمِ کیفی، در حالیکه دوره زمانِ کمّی میگذرد ولی انسان میتواند ذیل سنتهایی که روبهروی خود دارد به بازسازیِ وضع موجودِ خود بپردازد، زیرا سنّت، مربوط به افق آینده است نه آنکه مربوط به گذشته باشد
6- با توجه به مطالب فوق میتوان گفت هیچ درکی برای انسان وجود ندارد مگر در قالب «سنّت» و ما همچنان خود را در سنتهای الهی که در این تاریخ جاریاند احساس مینماییم و افق آینده را هماکنون با خود همراه مییابیم که آن عبارت است از امکانهایی که ما را فرا گرفته
7- در دل اسلام میتوانیم سیره و سنت انسانهای کامل را در جهانِ خود حاضر کنیم و جهان خود را به آن ذوات مقدس عرضه کنیم تا با اصولی همراه شویم که با جانها پیوند دارند.
وقتی تفکر، نوعی چشمانداز است به سوی حقیقتی که در افقهای دور سوسو میزند؛ در سیره پیامبر(ص) چشماندازهایی مدّ نظر انسان ها قرار میگیرد تا از آن طریق نوعی تفکر در سنت در انسان طلوع کند. تفکری که اگر از یک جهت «تفکر» است، از جهتی دیگر «تذکر» میباشد و با احساس «بودنِ» انسان سر و کار دارد. بودنی به ظهورهای مختلف. رفتنی در عین حضور.
8- همانطور که ماهی در آب قرار دارد، ما در هستی و در سنت قرار داریم و در هر نوآوری، سنت حاضر است وگرنه گرفتار موضوعات انتزاعی خواهیم شد که ما را از حضور خود نزد خویشتن که عین حضور در سنت های جاری در هستی است، غافل میکند.@soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌آه حاج قاسم عزیز چه نجوا کردی با امام رضا علیه السلام که این طور برات شهادتت امضا شد. و چه خواستی که این طور جسمت پر پر شد، چه دعایی کردی که به گفته ی خودت آه مرگ خونین من، عزیز من، زیبای من برایت رقم خورد و در آخر هم امام حسین علیه السلام در آغوشت گرفت برای ما هم دعا کنید شهید عزیز که شهادت نصیب و قسمتمان شود ان شاالله سخت محتاج دعایت هستیم. یا امام رضا علیه السلام مددی🤲 🏴🏴🏴🥀💔😭
✅ کاری از خواهران تهران
๑►◈ ◄ ๑
❁│@matalebevijeh
May 11