eitaa logo
مطالب ویژه
4.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن و حضور در سخت ترین تاریخ.pdf
117.8K
✅عنوان:امام حسن(ع)و حضور در سخت ترین تاریخ 🖊 ☘️جزوهpdf https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/442 http://lobolmizan.ir/post/1814 🏴🏴🏴🏴🏴 🏴║ @matalebevijeh ║🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅═ 🌿💐🌿 ═┅ 💫 شرح 💬 شماره۳ 🗣 شارح ┅═ 🌿💐🌿 ═┅ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم یا أَحْمَدُ إِنَّ أَهْلَ الْخَیرِ وَ أَهْلَ الْآخِرَةِ رَقِیقَةٌ وُجُوهُهُمْ، کثِیرٌ حَیاؤُهُمْ، قَلِیلٌ حُمْققُهُمْ ،کثِیرٌ نَفْعُهُمْ، قَلِیلٌ مَکرُهُمْ ،النَّاسُ مِنْهُمْ فِی رَاحَةٍ، أَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِی تَعَبٍ ،کلَامُهُمْ مَوْزُونٌ، مُحَاسِبِینَ لِأَنْفُسِهِمْ ،مُتَعَیبِینَ لَهَا، تَنَامُ أَعْینُهُمْ وَ لَا تَنَامُ قُلُوبُهُمْ أَعْیننُهُمْ بَاکیةٌ وَ قُلُوبُهُمْ ذَاکرَةٌ ... ‌ای احمد! اهل خیر و آخرت، صورت‌های نحیف و لاغری دارند و حیای ایشان بسیار و حماقتشان اندک و سودشان به دیگران بی‌شمار و نیرنگشان کم است و مردم از دستشان در آسایشاند و نفسشان در رنج، گفتارشان وزین است و خود را محاسبه میکنند و نفس را به زحمت میاندازند. چشمانشان میخوابد، اما دل‌هایشان بیدار است. چشمانشان گریان و دل‌هایشان به یاد من است. 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 ✅@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شماره ۲ ⭕️ پیش فرض در این شبهه این است که : ما نمیتوانیم هم دعا کنیم و هم اقدامی انجام دهیم ! که از بچه گانه ترین نوع مغالطات میباشد ... . 🎙پاسخ به شبهه :حجت الاسلام
درک نبوت نبی.mp3
27.76M
🎙. 🍃. 🎙 ✳️درک نبوت نبی، عبور از آینده های مبهم و حضور در سنت های متقن ⚜️با حضور استاد 🗓سه‌شنبه، ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ 🏴مصادف با رحلت نبی مکرم اسلام(صلوات الله علیه و آله و سلم) >> ✧. ✧. ✧<< ✍️ >> ✧. ✧. ✧<< ✨انسان در مواجهه با جهان همواره در یک آغاز قرار می گیرد و آنگاه که نسبتی با جهان پیدا کرد در غفلت از آن آغاز، خود را صاحب توانایی و فهمی می‌بیند که نمی‌تواند خود را در فقرِ آغاز بیابد. 💠هر چقدر این آغاز بنیادین‌تر باشد، این غفلت نیز عمیق‌تر خواهد بود و تذکر به آن آغاز دشوارتر. ✨اما اگر انسان بتواند خود را در آن دوباره حاضر کند گویی دوباره جان گرفتن و حیات را تجربه می کند. حیاتی که زندگی جدیدی است به‌ دور از روزمرگی‌ها... 💠انسانی که نتواند چنین تذکری را پیدا کند، لاجرم باید مهیای جایگزینی با انواع تکنولوژی‌ها شود و طعم پوچی و بی‌ثمری را مزمزه کند. ✨جهان اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) از درک آغاز خویش که همانا حضرت محمد(ص) بود، عاجز ماند و لذا به گذران روزها و شب‌ها عادت کرد و نتوانست خود را از بن بست‌های روزمرگی رها کند و آن شد که بوزینه‌ها از منبر ایشان بالا و پایین می‌رفتند و مسلمانان از درک این بلا عاجز بودند. 💠اشک بر رحلت پیامبر(ص) اشک معرفت و طلب نسبت به آغازین ترین آغاز انسان است که تا این اشک میسر نشود امیدی نیست به رها شدن از پوچی دوران‌ها. 🔸@soha_sima 🔹@matalebevijeh
. ▪️من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم ▪️در رثای حضرت محمد مصطفی(ص) ▫️با حضور استاد 📆 چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ ⏱ ساعت ۱۶:۰۰ ✅ پخش زنده از https://dialog.sohasima.ir/ch/soharoom صفحه اینستاگرام سیمای هنر و اندیشه @soha_sima
. اگر ما متوجه تاریخ و تاریخ ها نباشیم به این پندار دچار می‌شویم که می‌توان در هر تاریخی هر کاری را آرزو کرد و از این جهت با آرزوزدگی روزها و شب ها را می‌گذرانیم که حاصل آن نیز جز خسران و پوچی چیزی نیست. اگر متوجه نباشیم؛ در جهان مدرن خدا غایب است و مناسبات این جهان غیر از مناسبات دینی است، ای بسا آنچه از امور دینی داریم همچون کالایی برای رفع بحران‌های جهان مدرن مصرف می کنیم. اسلام به مثابه راه گشوده خداوند خود یک جهان و تاریخ است که مناسبات و عالم خود را دارد و تا در افق این عالم قرار نگیریم، درکی از جهان اسلام نخواهیم داشت. لذا براساس مشهورات زمان خود به اسلام نگاه می کنیم و اسلام را در افق روزمرگی ها تجربه می کنیم و این اسلام شاید چیزی جز لقلقه زبان نباشد. امروز بزرگترین وظیفه هنرمندان و متفکران تذکر به این تجدید عهد است، تا چشم انداز و افق جهان اسلام آشکار گردد. چشم اندازی که مسلمانان در صدر اسلام با بعثت حضرت محمد(ص) در مقابل خود یافتند و توانستند خود را از ظلمات جاهلیت و پوچی های آن رها کنند و در عهد اسلام زندگی را تجربه کنند. حضرت امام(ره) نیز به مدد تجدید عهد با اسلام حرکت عظیم انقلاب را هدایت کردند و به نتیجه رساندند، که اگر نبود این تجدید عهد انقلاب میسر نبود. غفلت از این تجدید عهد و اصرار بر حکومت دینی و اجرای احکام در ذیل جهان امروز کار را به سکولاریسم وارونه می‌کشاند بگونه‌ای که امور مقدس انتظامی می‌شود و امور عرفی مقدس. @soha_sima
مطالب ویژه
. اگر ما متوجه تاریخ و تاریخ ها نباشیم به این پندار دچار می‌شویم که می‌توان در هر تاریخی هر کاری ر
. تجدید عهد پیوند جان و دل است با عهد الهی و اگر جان و دل ما در این پیوند قرار نگیرد، درک اسلام میسر نیست. از همین روست که حضرت امام راز خود را اینگونه با ما درمیان می گذارند: من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم همچو منصور خریدار سر دار شدم غم دلدار، فکنده است به جانم شرری که به جان آمدم و، شهرهٔ بازار شدم در میخانه گشایید به رویم، شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم جامهٔ زهد و ریا کندم و، بر تن کردم خرقهٔ پیر خراباتی و، هشیار شدم واعظ شهر، که از پند خود آزارم داد از دم رِند می‌آلوده، مددکار شدم بگذارید که از بتکده یادی بکنم من که با دست بت میکده بیدار شدم @soha_sima
🏴🔸🏴🔸🏴 🔹 (حفظه الله): «درس امام رضا علیه‌السلام به همه‌ی ما این است که ای مسلمان! از مبارزه خسته نشو. نخواب چون دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر میشود؛ چشم تیزی داشته باشید، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشوید و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.» 🗓 ۶۳/۹/۳ : امام رضا «علیه‌السلام» بیش از آن‌که زائر بخواهند، یاور می‌خواهند. به این معنا که سعی کنیم اهداف امام را در زندگیِ فردی و اجتماعی خود محقق کنیم. (علیه السلام) 🏴@matalebevijeh
امام رضا (ع) و زمان شناسی-89.mp3
49.8M
🏴🏴🏴 ◼️سخنرانی ◽️موضوع: امام رضا (علیه السلام) و زمان شناسی ◼️به مناسبت ۳۰صفر سالروز شهادت حضرت 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🏴 @Matalebevijeh 🍃◾️🍃◾️🍃◾️🍃◾️
«انسان 250 ساله» منتخبی از بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه و امامان شیعه است. این کتاب که چندی پیش، توسط انتشارات اسلامیکا به آلمانی ترجمه و منتشر شده است، به این نکته مهم اشاره دارد که زندگی امامان شیعه با وجود تفاوت‌های ظاهری، در مجموع حرکت مستمر و طولانی است که 250 سال ادامه پیدا کرده است. https://www.iranketab.ir/book/32836-250-year-old-man 🌼-|@matalebevijeh
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═ 🌿💐🌿 ═┅ 💫 شرح 💬 شماره۴ 🗣 شارح ┅═ 🌿💐🌿 ═┅ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم إِذَا کتِبَ النَّاسُ مِنَ الْغَافِلِینَ کتِبُوا مِنَ الذَّاکرِینَ فِی أَوَّلِ النِّعْمَةِ یحْمَدُونَ وَ فِی آخِرِهَا یشْکرُونَ دُعَاؤُهُمْ عِنْدَ اللَّهِ مَرْفُوعٌ وَ کلَامُهُمْ مَسْمُوعٌ تَفْرَحُ بِهِمُ الْمَلَائِکةُ وَ یدُورُ دُعَاؤُهُمْ تَحْتَ الْحُجُبِ یحِبُّ الرَّبُّ أَنْ یسْمَعَ کلَامَهُمْ کمَا تُحِبُّ الْوَالِدَةُ الْوَلَدَ وَ لَا یشْغَلُونَ عَنْهُ طَرْفَةَ عَینٍ وَ لَا یرِیدُونَ کثْرَةَ الطَّعَامِ وَ لَا کثْرَةَ الْکلَامِ وَ لَا کثثْرَةَ اللِّبَاسِ النَّاسُ عِنْدَهُمْ مَوْتَی وَ اللَّهُ عِنْدَهُمْ حَی کرِیمٌ یدَعُونَ الْمُدْبِرِینَ کرَماً وَ یزِیدُونَ الْمُقْبِلِینَ تَلَطُّفاً قَدْ صَارَتِ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَهُمْ وَاحِدَةً. هنگامی که مردم از غافلان نوشته شوند، ایشان از ذاکران محسوب میگردند. در آغاز نعمت حمد خدا را و در آخرش شکر او را به جا میآورند. دعایشان به نزد خدا بالا میرود و کلامشان شنیده میشود و فرشتگان را شاد میکند و دعایشان به زیر عرش میرسد و خداوند دوست میدارد آن را بشنود، چنان که مادر و فرزند را، و لحظهای از خدا غافل نمیگردند. زیادی طعام و غذا را نمیخواهند، و لباس‌های بسیار برای خود تهیه نمیکنند. مردمان (دنیاپرست) نزد ایشان چون مرده تلقی میگردد و خدا را حی و بزرگوار میدانند. پشت کنندگان را به (خدا) دعوت میکنند و به واردین، مهربانی بسیار کنند و دنیا و آخرت در نظرشان یکسان است. 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 ✅@matalebevijeh
🚨 آیا می‌توانم این دستمال متبرّک را برای خود بردارم؟» ⭕️ هنگام مرقد مطهر حضرت علیه‌السلام، خُدّام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب رابرای غبارروبی به افراد می‌دهند. پس از مقداری غبار‌روبی، دستمال را به سر و صورت خود می‌کشند. ایشان در یکی از غبار‌روبی‌ها به آقای ، تولیت اسبق آستان قدس رضوی فرمودند: آیا می‌توانم این دستمال متبرک را برای خود بردارم؟» با اینکه انتصاب و تغییر تولیت آستان قدس رضوی به دست مقام معظم رهبری است ولی با این حال، برای برداشتن پارچه به غبار امام رضا علیه‌السلام، از او اجازه می‌گیرند. مقام معظم رهبری به ، برای همه ما درس است. ایشان پس از کسب اجازه از واعظ طبسی در حالی که چشم‌هایشان پر از بود و به راز و نیاز مشغول بودند، با دقت، را تا کردند و در جیب خود گذاشتند. برای ما خیلی زیبا بود که آقا در آن حال، این همه توجه دارند که را تا کنند و با نظم کامل در جیب خود قرار دهند. 🌐 گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از حجت الاسلام حقانی 🆔 @matalebevijeh 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شماره 3 ⭕️ حقیقتا ذهنی که اندیشه نکند ذهنی کور است ... ، به این صف ها یک صف هم اضافه کنید : صف کسانی که بدون تحقیق و استدلال صحیح حرف میزنند و پخشش میکنند ! 🎙پاسخ به شبهه :حجت الاسلام
✍️استاد طاهرزاده🌅
نزدیکی به رسول خدا(ص) و حضور در جهان نبوت.mp3
28.57M
چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور حاج آقا نجات بخش اقای رسول فاطمی اقای مجید افقری 🎙نزدیکی به رسول خدا(ص) و حضور در جهان نبوت و تصدیق آن 1- با رسول خدا(ص) تاریخ جدیدی شروع شد غیر از تاریخ امویان و با رحلت آن حضرت عده ای به نوعی آن تاریخ را ادامه ندادند و عده ای با درک تاریخی که آغاز شده بود آن را ادامه دادند و متوجه سنت هایی شدند که پیرو آن تاریخ مقابل آن ها قرار گرفت 2- لازمه درک تاریخی که با رسول خدا(ص) شروع شد، درک سنت های جاری در هستی است که به صورتی خاص مقابل ما قرار گرفتند و درک آن سنت ها تنها با نگاه حکیمانه ممکن است تا جایگاه فقه و احکام عملی دین نیز در بستر آن نگاه حکیمانه به درستی معلوم شود. با این نحوه حضور اسلام می تواند در جهان حاضر شود و با بشریت رابطه ای متعالی بر قرار کند و تفاوت انقلاب اسلامی و طالبان در همین نکته است که بنیانگذار انقلاب اسلامی حکیمی است فقیه و طالبان تنها بر فقه تاکید دارد. 3- نبوت، ما را متوجه سنت های جاری در هستی می کند ،یعنی اموری که ما را در اختیار گرفته ونه آن که ما در اختیار آن ها باشیم ولی می توانیم آن ها را از آنِ خود کنیم به جای مقابله با آن ها و گرفتار انواع انتحار ها شدن. ادامه متن👇🏻👇🏻👇🏻
مطالب ویژه
#نشست_دوم چهارشنبه، ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور #استاد_طاهرزاده حاج آقا نجات بخش اقای رسول فاطمی اقای م
4- در راستای نظر به سنن الهی می توان گفت: وقتی جامعه در مسیر توحید قرار گرفت باید چشم به راه بود، چشم به راهِ آنچه از راه می‌رسد تا ما آن کسی شویم که باید باشیم. نبوت رسول خدا(ص) خبر از چیزی می‌دهد که با آن می‌توان آغاز دیگری را به انتظار نشست. مثل آن‌که وقتی چشم انسان‌های امیدوار برق می‌زند و خبر از آن می‌دهد که گویا آتشی در درون آن‌ها برافروخته و نسیمی رحمانی به سوی‌شان وزیدن گرفته و آرزوهای‌شان را الهی کرده است. ارزش دنیا در مقابل‌شان فرو می‌ریزد و به زمانه‌ای می‌اندیشند که همچون راهی گشوده در مقابل‌شان باز شده تا به جهانی دیگر بیندیشند و آن جهان حضرت محمد(ص)است، راهی که حضرت علی (ع) نسبت به آن در زمره شاکران آن راه بودند، وقتی فهمیدند این راه، راهی است که خداوند در وصف آن در بدو خلقتِ انسان فرمود: «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً»(انسان/3). 5- توجه به سنت‌هایی که در هر شرایط تاریخی روبه‌روی ما قرار می‌گیرند، توجه به آینده‌ای است که می‌توان به سوی آن جلو رفت و با چیزهای تازه‌ای روبه‌رو شد، زیرا «سنّت» امری است زنده در عالمِ کیفی، در حالی‌که دوره‌ زمانِ کمّی می‌گذرد ولی انسان می‌تواند ذیل سنت‌هایی که روبه‌روی خود دارد به بازسازیِ وضع موجودِ خود بپردازد، زیرا سنّت، مربوط به افق آینده است نه آن‌که مربوط به گذشته باشد 6- با توجه به مطالب فوق می‌توان گفت هیچ درکی برای انسان وجود ندارد مگر در قالب «سنّت» و ما همچنان خود را در سنت‌های الهی که در این تاریخ جاری‌اند احساس می‌نماییم و افق آینده را هم‌اکنون با خود همراه می‌یابیم که آن عبارت است از امکان‌هایی که ما را فرا گرفته 7- در دل اسلام می‌توانیم سیره و سنت انسان‌های کامل را در جهانِ خود حاضر ‌کنیم و جهان خود را به آن‌ ذوات مقدس عرضه ‌کنیم تا با اصولی همراه شویم که با جان‌ها پیوند دارند. وقتی تفکر، نوعی چشم‌انداز است به سوی حقیقتی که در افق‌های دور سوسو می‌زند؛ در سیره پیامبر(ص) چشم‌اندازهایی مدّ نظر انسان ها قرار میگیرد تا از آن طریق نوعی تفکر در سنت در انسان طلوع کند. تفکری که اگر از یک جهت «تفکر» است، از جهتی دیگر «تذکر» می‌باشد و با احساس «بودنِ» انسان سر و کار دارد. بودنی به ظهورهای مختلف. رفتنی در عین حضور. 8- همان‌طور که ماهی در آب قرار دارد، ما در هستی و در سنت قرار داریم و در هر نوآوری، سنت حاضر است وگرنه گرفتار موضوعات انتزاعی خواهیم شد که ما را از حضور خود نزد خویشتن که عین حضور در سنت های جاری در هستی است، غافل می‌کند.@soha_sima
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌آه حاج قاسم عزیز چه نجوا کردی با امام رضا علیه السلام که این طور برات شهادتت امضا شد. و چه خواستی که این طور جسمت پر پر شد، چه دعایی کردی که به گفته ی خودت آه مرگ خونین من، عزیز من، زیبای من برایت رقم خورد و در آخر هم امام حسین علیه السلام در آغوشت گرفت برای ما هم دعا کنید شهید عزیز که شهادت نصیب و قسمتمان شود ان شاالله سخت محتاج دعایت هستیم. یا امام رضا علیه السلام مددی🤲 🏴🏴🏴🥀💔😭 ✅ کاری از خواهران تهران ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh