eitaa logo
🕋 مذاهب عارفان 🕋
2.8هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
252 ویدیو
1 فایل
ارتباط مستقیم با استاد مشرِّف فقط از طریق ایتا در غیر اینصورت واتساب @mosharraf تبلیغ و تبادل @sarbaze_khomeini مذاهب عارفان eitaa.com/mazahb علوم غریبه و ماوراء eitaa.com/mavarai ارتباط باخدا eitaa.com/joinchat/1157038138C388e09f927
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چنین روشی صحت دارد اما ویژه سنی ها است، بطور خلاصه شخص قاری دعاهای بعنوان زجر در گوشه هایی از این مجلس قبلا قرار داده و شخص جن زده بمحض ورود به این منطقه عذاب میبیند و زجر می کشد شیعیان چنین چیزی را رد می کنند بدلیل اینکه علاوه بر شخص نیز عذاب می کشد و احتمال زیاد دارد که حتی بعد از درمان شخص جن زده آسیب ببیند، روشهایی دیگر که مورد تأیید شیعیان است نیز هست بطور خلاصه اخطار و انذار جن به اخراج و در صورت عدم خروج توسط ملائکه بالاتر کشته خواهد شد درصورتی که شخص جن زده هیچ احساس آزاری نمی بیند و بعد از درمان باذن الله فقط احساس سبکی میکند ارتباط با استاد ꧁ @mosharraf ꧂ کانال علوم غریبه و ماورائی https://eitaa.com/joinchat/1053818938Cfbc88f9a55 کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb ❤️ زندگی دنیا نسبت به آخرت (=ابدیت) صفر است چون طبق قانون ریاضی هر عددی تقسیم بر بی‌نهایت، صفر می‌شود. کاش این نکته را قبل از انتقال به ابدیت دریابیم. 📚مریم، آیۀ ۳۹ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍اميرالمومنين علی عليه السلام: هر روز جمعه مقدارى میوه به خانواده خود هدیه دهید تا از آمدن جمعه خوشحال شوند. 📚 بحار الأنوار: 104/73/24 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ ‍🌸 ولادت حضرت زینب (س) ✍زینب، یعنی زینت پدر و این نامی است که خداوند برای دختری انتخاب کرد، که با انجام رسالت خویش زینت بخش تاریخ شد و موجب افتخار و سرافرازی خاندان وحی و ولایت گشت. و این است که نام زینب در تاریخ کربلا که تاریخ جاودانگی اسلام و تشییع است، به خاطر فداکاریهایش، زیبا، درخشان و جاودانی آن حضرت. مراسم نامگذاری این ولایت را در تاریخ این گونه می خوانیم: هنگام ولادت زینب کبری (س) چون رسول خدا در سفر بود، فاطمه از همسرش علی درخواست کرد که نامی برای فرزندشان انتخاب کند: علی (ع) در جواب فرمود: من بر پدرت سبقت نمی گیرم، صبر می کنیم تا پیامبر از سفر برگردد. چون پیامبر بازگشت و خبر ولادت نوزاد زهرا را از زبان علی (ع) شنید فرمود: فرزندان فاطمه فرزندان منند ولی خداوند درباره آنان تصمیم می گیرد. بعد از آن جبرئیل نازل شد و پیام آورد که خداوند سلام می رساند و می فرماید: نام این دختر را زینب بگذار که این نام را در لوح محفوظ نوشته ام. آن گاه رسول خدا زینب را گرفت و بوسید و فرمود: توصیه می کنم که همه این دختر را احترام کنند، که او مانند خدیجه کبری است. یعنی همان گونه که فداکاریهای خدیجه در پیشبرد اهداف پیامبر و اسلام بسیار ثمر بخش بود، ایثار صبر و استقامت زینب در راه خدا نیز در بقا و جاودانگی اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 📚معرفی کتاب: کتاب زيباترين شكيب زندگانى حضرت زينب( س)، ص 20 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb از نگاه قرآن علم، مفاهیم و اصطلاحات انباشته در ذهن نیست بلکه اتصال قلب به حقیقت است. 📖عنکبوت، آیۀ ۵۰ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb قانون بازار این است که آگهی مزایده را فروشنده می‌زند و آگهی مناقصه را خریدار. خدا خریدار جان و مال و آبروی ماست اما اینقدر کریم و بزرگوار است که به جای «مناقصه»، مزایده گذاشته و اعلام کرده حاضر است جان و مال و آبرو و اعمال خوب بندگان را به بالاترین قیمت بخرد! معامله از این پرسودتر سراغ دارید؟ 📖بقره، آیۀ ۲۴۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🔅 ✍️ به آنچه می‌گویی عمل کن 🔹از شخصی پرسیدند: اگر دو تا اتومبیل داشته باشی و یکی دیگر اتومبیل نداشته باشد حاضری یکی از آن دو را بدهی!؟ 🔸گفت: بله کاملاً حاضرم همین حالا. 🔹گفتند: اگر دو تا الاغ داشته باشی، حاضری یکی را بدهی به کسی که الاغ ندارد! 🔸گفت: نه، با این مخالفم. این کار را نمی‌توانم انجام دهم. 🔹گفتند: چرا؟ اینکه همان منطق است و همان نتیجه. 🔸گفت: نه، این همان نیست چون من الان دو تا الاغ دارم، ولی دو تا اتومبیل ندارم! 🔹بسیاری از مردم تا زمانی به شعارهای زیبایشان پایبند هستند که منافع خودشان در خطر نباشد. آن‌ها قشنگ حرف می‌زنند، اما در مقام عمل هرگز بر اساس آنچه می‌گویند رفتار نمی‌كنند. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✍قال امیرالمومنین (ع): چه بسا دوستی هایی که ساختگی و ظاهری است. 📚تصنیف غرر / حدیث ۹۵۹۵ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌹علامه طباطبایی (ره): 🚨گناهان هر كدامش آدمى را به سوى ديگرى مى ‏كشاند چون اساس گناه پيروىِ هواى نفس است و نفْس وقتى هواى گناه را مى ‏كند، هواى أمثال آن را نيز مى ‏كند. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb ✨﷽✨ 💠 چرا بعضی از مؤمنین در گرفتاریند و بعضی از کافرین در راحتی و آسایش؟ ✍همیشه این سوال هست که چرا مؤمنین با اینکه اهل عبادت هستند، اما بعضا در گرفتاری و رنج هستند و در مقابل کسانی که به خدا اعتقادی ندارند در ثروت و راحتی هستند و خدا کاری به آنها ندارد؟ در این روایت به این سوال پاسخ داده میشود: امام صادق (علیه السلام ) از رسول خدا (صلی الله علیه واله) نقل فرمودند که خدای عزوجل می‌فرماید: به عزت و جلالم سوگند، من بنده‌ای را که می‌خواهم رحمت کنم، او را از دنیا بیرون نمی‌برم مگر اینکه بابت هر خطا و گناهی که کرده کفاره آنرا بگیرم. من بنده‌ام را به بیماری در بدنش و یا تنگی در روزیش و یا ترس در دنیایش مبتلا کنم تا کفاره خطایش باشد،پس اگر باز چیزی بماند، مرگ را بر او سخت گردانم (تا آمرزیده و پاک بمیرد و پس از مرگ دچار عذاب نشود) و به عزت و جلالم سوگند، من بنده‌ گنهکاری را که بخواهم عذاب کنم از دنیا بیرونش نمی‌برم تا پاداش هر عمل نیکی که کرده را بدهم،پاداش او را بوسیله تندرستی در بدنش و یا فراخی در روزی‌اش و یا به آسودگی و گشایش در دنیایش بدهم و اگر چیزی باقی بماند مرگ را بر او آسان نمایم 📚سخن خدا، کلیات احادیث قدسی، ص 108 انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 💥آداب ✨️اگر بخواهیم سه کارکرد تزکیه را در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم این سه کارکرد در مراقبه حاصل می‌شود؛ زمانی که مومن متوجه می‌‌شود عمر او بر باد رفته است و تنها راه خلاصی از ظلمات تزکیه و خودسازی می‌باشد راه آن را در مراقبه پیدا می‌کند زیرا با مراقبه مرض شناخته می‌شود و با مراقبه درمان می‌شود. از امیرالمومنین علیه‌السلام نقل شده است: فَرَحِمَ اللّهُ امْرَءً راقَبَ رَبَّهُ وَ تَنَكَّبَ ذَنْبَهُ،وَكابَرَ هَواهُ، وَكَذَّبَ مُناهُ. خدا رحمت كند كسى را كه [در اعمال خويش] مراقب پروردگارش باشد، و از گناه بپرهيزد و با هواى نفس خويش مبارزه كند و آرزوهاى واهى را تكذيب نمايد. 🌹اما مراقبه برخلاف آنچه در اذهان وجود دار با وجود شروطی امکان پذیر می‌باشد که رعایت نشدن هرکدام سبب می‌شود مراقبه درست انجام نشود؛ که می‌توان آن‌ها را در دو بخش دسته بندی کرد: الف: شروط بیرونی مراقبه: در این بخش سالک باید یک سری معارف را برای خود حل کند زیرا وجود هر کدام مانع شکل‌گیری مراقبه اصولی می‌گردد که می‌توان آن‌ها را چنین شمرد: ۱. ناامیدی از خود ۲.ناامیدی از رحمت خدا ۳. ترس از شروع مراقبه ۴.درگیرشدن با مشکلات موجود زندگی ۵. تلاش ناصحیح دوم: شروط درونی مراقبه در این بخش ممکن است مشکلات ابتدایی _ منظور شروط بیرونی مراقبه است_ را نداشته باشد ولی راز و رموز شکل‌گیری مراقبه را نداند و گمان و فکر او نسبت به مراقبه امری ابتدایی و ساده باشد که باید در این بخش نیز فکر و ذهن خود را آماده و درست کند که می‌توان آن شرایط درونی را چنین نام برد: ۱. داشتن علم صحیح ۲. مراقبه روزانه و طی روز ۳. نیت درست و صحیح از مراقبه ۴. مداومت بر مراقبه 👌کنار هم قرارگرفتن این دو شرط سبب شکل‌گیری مراقبه که نتیجه آن طهارت است خواهد شد که هر یک را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد بعونه تعالی. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌹قال مولانا امیرالمومنین صلوات الله علیه: کَانُوا قَوْماً مِنْ أَهْلِ الدُّنْیا وَ لَیسُوا مِنْ أَهْلِهَا فَکَانُوا فِیهَا کَمَنْ لَیسَ مِنْهَا... یرَوْنَ أَهْلَ الدُّنْیا یعَظِّمُونَ مَوْتَ أَجْسَادِهِمْ وَ هُمْ أَشَدُّ إِعْظَاماً لِمَوْتِ قُلُوبِ أَحِبَّائِهِم. امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: «قومی از اهل دنیا بودند که اهل آن نبودند یعنی در بین اهل دنیا زندگی می‌کردند ولی قلب‌هایشان نسبت به دنیا زاهد و بی‌رغبت بود، آنان میدیدند که اهل دنیا مرگ اجسادشان را بزرگ و ناپسند میشمرند، ولی آنها مرگ دلهای دوستانشان را بزرگتر و ناپسندتر میدانند». 🗒نهج‌البلاغه خطبه ۱۳۰ 📏پ.ن: در زمانه ما اکثر قریب به اتفاق انسان‌ها از مرگ و جداشدن روح از بدن در هراس هستند ولی از مرگ دل و حقیقت و خراب شدن ابد و آخرت خود ذره‌ای اندوه و ناراحتی ندارند و باید گفت: مرگ جسم کجا و مرگ روح کجا❗️ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 💥شیطان و ناامیدی 💢در باب راهکارها دو نوع راهکار وجود دارد: اول: راهکار کلی که در آن معرفت انسان به خود تغییر می‌کند و انسان می‌یابد تمام عالم مهیای رشد و حرکت اوست و تفاوتی بین او و دیگران وجود ندارد. دوم: راهکارهای جزیی و مصداقی که در آن لازم است بعضی مسائل که اسباب ناامیدی شده است مورد بررسی قرار بگیرند و راهکارهای موجود بیان گردد. 🔸️اما قبل از اینکه به توضیح این راهکارها بپردازیم لازم است نکته‌ ابتدایی و مقدمه‌ای را بیان کنیم که تمام یاس‌های و ناامیدی‌هایی که برای انسان پیش می‌آید از جانب شیطان رجیم است یعنی آن مطرود درگاه خداوندمتعال در قلوب انسان از طرق مختلف و مخصوص به خود القاء می‌کند که تو آدم نمی‌شوی و توان این کار را نداری و به دلیل اینکه شیطان در انسان‌شناسی تبحر خاصی دارد هر کسی را از طریق خاص خود ناامید می‌کند. کسی را به خاطر آنکه سنّ بالا دارد به سوی ناامیدی می‌کشاند که از تو آدم در نمی‌آید، کسی دیگر را به خاطر گناه خاصی که مرتکب شده است به سوی ناامیدی از خود سوق می‌دهد، کسی دیگر را به خاطر گناهان گذشته ناامید می‌کند و ... پس می‌توان گفت یاس‌ انسان از خود، منشا شیطانی دارد و آن ملعون با ظرائفی که سراغ دارد مقابل انسان می‌ایستد و به او درس ناامیدی و آنکه تو آدم نمی‌شوی می‌دهد❗️ 🌹یکی از اولیای الهی می‌فرمود: شیطان قبل و بعد معصیت دو کار مختلف انجام می‌دهد: قبل معصیت گناه را کوچک می‌کند تا انسان آن را مرتکب شود و بعد از آنکه انسان دچار عصیان می‌شود به او می‌گوید که تو دیگر آدم نمی‌شوی❗️ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 💥 الف: از خود 👌از موانعی که شروط بیرونی مراقبه نام دارد و لازم است آن را حل نماییم ناامیدی از خود است، یعنی کسی که اشتیاق به جهاد پیدا کرده است جملاتی بر زبان می‌آورد که مشخص است امید به حرکت در مسیر عبودیت و خودسازی ندارد؛ به بیان دیگر از اینکه به نتیجه برسد و در مسیر عبودیت جزو بندگان خاص الهی گردد ناامید می‌باشد و خود را از این جمع خارج می‌داند. گاهی اوقات این مسائل ذاتی هست یعنی بی دلیل خود را از این جمع خارج می‌کند و در جواب کسی که آنان را به تزکیه دعوت می‌کند می‌گویند: ما اصلا به درد این مسئله نمی‌خوریم❗️ گاهی اوقات این مسئله به دلایل خاصی ایجاد شده است؛ مثلا چندبار تلاش کرده است و به نتیجه نرسیده است و دیگر کار را رها کرده است و با خود می‌گوید: من اگر لایق بودم اون چندبار موفق می‌شدم❗️ 💢یا هدف درستی از تزکیه نداشته است و به این دلیل ناامید گشته است مثل آن فردی که سه سال نمازشب خواند و به دلیل اینکه اتفاقی نیفتاد از خود ناامید شده و تزکیه و نمازشب را کنار گذاشته است❗️ گاهی اوقات نیز مشکل در این است که چون گناهان گذشته زیادی داشته است یا اکنون نفس و شیطان بسیار زیاد او را منحرف می‌سازند و دچار گناهان زیاد شده است از تزکیه و اینکه بتواند در این مسیر قدم بردارد ناامید شده است. و هزاران اتفافاتی که در زندگی مادی و معنوی انسان شکل گرفته است و اسباب ناامیدی را در دل ایجاد و شعار من نمی‌توانم را بر زبان جاری کرده است و بساط دوری از قرب الهی را در زندگی او جاری ساخته است و از دور نشسته است و دائم حسرت رشد اخلاقی و معنوی دیگران را می‌خورد و می‌گوید: ای کاش من هم می‌توانستم جزو بندگان خدا شوم❗️ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb 🌹مرحوم آیت‌الحق مولی حسینقلی همدانی در نامه به یکی از علمای تبریز نوشته‌اند: «اگر بی مراقبت مشغول به ذکر و فکر بشود، بی‌فایده خواهد بود، اگرچه حال هم بیاورد، چرا که آن حال دوام پیدا نخواهد کرد، گول حالی را که ذکر بیاورد، بی مراقبه، نباید خورد». 📨 تذکرة المتقین، ص۱۹۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
هدایت شده از اتحاد کانال های انقلابی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-شده عاشق کسی بشی..؟💔:))
بشینی‌‌خاطره‌هاشو...
این کانال مثل گوشه بین الحرمین میمونه🥲 . 🙃👆🏻🫀" کربلا رفته ها پستهاشو میفهمن💔✨ https://eitaa.com/joinchat/670236861Cbb96849524 🥲
🕋 مذاهب عارفان 🕋
-شده عاشق کسی بشی..؟💔:)) بشینی‌‌خاطره‌هاشو... این کانال مثل گوشه بین الحرمین میمونه🥲 . #همینقد‌‌خوشگ
با این کانال دوباره عاشق شو اونم چه کسی😍 حسین‌بن‌علی‌ علیه‌السلام❤️‍🩹✨ پستهاش انقد قشنگه که هرشب خواب‌ میبینی... [ @ loveis_hosein ] 📿🧸-منبع استوری‌های پینترستی ایتا
@mazahb 💥راهکار ✨️راهکار معرفتی و عملی الف: راهکار معرفتی 🔸️راهکار معرفتی و شناختی برای حل تنبلی آن است که انسان دو حقیقت را در کنار هم قرار بدهد تا متوجه گردد هم‌اکنون باید برای تزکیه و خودسازی برنامه ریزی نماید و از تنبلی دوری نماید. آن دو حقیقت عبارتند از: ۱.جایگاه من در عالم وجود چیست؟ ۲.فرصت دنیا برای چیست؟ به بیان دیگر انسان باید دو معرفت در کنار هم قرار دهد اول آنکه جایگاه من در دنیا جایگاه مسافر است یعنی از بدو تولد مسافرتم آغاز شده است و با مرگ این مسافرت به پایان می‌رسد و دوم آنکه در این مسافرت تنها چیزی که به دردم می‌خورد و می‌تواند مرا نجات دهد تقوا و عمل صالح است که با مجاهدت حاصل می‌شود. ✨️زمانی که این دو معرفت درکنار هم قرار می‌گیرند حقیقتی برای انسان آشکار می‌شود که هر انسانی در دنیا است یعنی مسافر است که به دنیا نباید دل ببندد و فقط باید از آن گذر کند و مجاهد است یعنی بهترین توشه در این مسافرت مجاهدت می‌باشد که نتیجه آن تقوا می‌باشد. برای فهم خوب این مطلب لازم است به مسئله یاد مرگ که توصیه موکد دین می‌باشد توجه لازم داشته باشیم زیرا مرگ و اتفاقات بعد از آن بهترین دلیل و شاهد است که اولا انسان مسافر است و با مرگ مسافرتش تمام می‌شود و ثانیا دنیا مکان مجاهدت است زیرا تنها چیزی که به کار می‌آید تقوا می‌باشد. 👌درنتیجه: انسان تنبل لازم است این دوحقیقت را برای خود حل کند و یکی از بهترین راه‌ها توجه به مرگ و تحلیل آن است زیرا هرکس بفهمد حیات اخروی نورانی در گروی تلاش در حیات دنیوی است مجاهدت را شروع می‌نماید و تعلل نخواهد کرد. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
🕋 مذاهب عارفان 🕋
@mazahb 💥راهکار #رفع_تنبلی ✨️راهکار معرفتی و عملی الف: راهکار معرفتی 🔸️راهکار معرفتی و شناختی
@mazahb 💥راهکار ✨️راهکارهای جزیی و عملی 📃 🌿برای آنکه بتوانیم راهکارهای جزیی برای رفع رذیله تنبلی را بیان کنیم لازم است در ابتدا ریشه‌های آن را مشخص و سپس راهکارهای آن را بررسی نماییم؛ در مجموع می‌توان چهار ریشه برای تنبلی در نظر گرفت: 1⃣خوشی به عمر زیاد: فرد با خیالات و وساوس شیطان و نفش گمان می‌کند وقت زیادی برای ساختن آخرت خود دارد و با این رویه با امروز و فردا کردن، به سمت انجام عبادات و وظایف عبودی کشش پیدا نمی‌کند زیرا در خیال خود سال‌ها فرصت عمل و اطاعت دارند❗️ 2⃣عدم معرفت صحیح به برکات عمل: عده‌ای دیگر نیز به دلیل ندانستن برکات نورانی عمل که خداوندمتعال در قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در بیانات خود فرموده‌اند از انجام عمل عبادی غافل هستند و حتی به سوی عمل ندارند. یعنی با خود می‌گوید: خب عمل کنم چه اتفاقی بیفتد و چه نتیجه‌ای بگیرم❗️ 3⃣شلوغ بودن برنامه‌های عبادی: گاها همه چی فراهم است و فرد هم آماده عمل است اما به دلیل آنکه برنامه عبادی خود را شلوغ کرده است حسی برای انجام کار ندارد. او گمان کرده است هرچه برنامه عبادی‌اش شلوغ تر باشد، موفق تر می‌شود❗️ 4⃣عدم مجاهدت عملی: گاهی اوقات نیز انسان تنبل گمان می‌کند که باید معجزه‌ای پیش بیاید و تنبلی او رفع شود و او متوجه نیست که برای رفع تنبلی باید تلاش کند و با مجاهدت آهسته آهسته نفس خود را از آن حالت گرفتگی خارج کند و به سوی شوق عبادت و لذت اطاعت پیش ببرد زیرا تنبلی جلوه‌ای از جلوات هوی نفس است و لازمه هوی نفس، مجاهدت با آن است. 🌹بیان راهکارها در پست بعدی انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb پر کشیدن روح مومن از قفسِ تن مثل تصاعد رایحۀ خوش از شیشۀ عطر است. هر چه سبک‌بارتر، متصاعدتر. 📖نحل، آیه ۳۲ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
🕋 مذاهب عارفان 🕋
@mazahb 💥راهکار #رفع_تنبلی ✨️راهکارهای جزیی و عملی 📃 #ریشه‌های_تنبلی 🌿برای آنکه بتوانیم راهکا
@mazahb 💥راهکار رفع تنبلی 🌹ریشه اول: خوشی به عمر طولانی (۱) ✨️خوشی به عمر زیاد در لسان علم اخلاق طول اَمَل نامیده می‌شود که عبارت است از حالتی که انسان در آن در غفلت کامل به سر می‌برد و مرگ و حیات اخروی را فراموش می‌کند و به این ترتیب آمادگی برای لقای خداوند را از دست می‌دهد. با این توضیح باید راهکاری که برای ریشه‌کن کردن طول امل گفته شده است را بررسی کنیم تا بتوانیم این خوشی ناگوار که در زندگی اکثر انسان‌ها پدیدار شده است را از بین ببریم. 💢علمای اخلاق مقابل رذیله طول اَمَل را یاد جدی مرگ عنوان نموده‌اند. استاد عارف آیت الله شجاعی رحمه الله علیه در باب یاد جدی مرگ چنین فرموده است: راه بهتر و روش تجربه شده برای پاک شدن از آرزوهای دنیوی، راه و روشی که برای ارباب سلوک کاملا مجرَّب می‌باشد، و تاکیدات زیادی در روایات وارده از حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین در خصوص آن آمده است، یاد نمودن جدّی و مداوم مرگ، و همیشه در نظر خود مجسّم کردن مرگ و بعد از مرگ است. البته مقصود از این امر، این نیست که انسان عقیده داشته باشد و بداند که خواهد مرد. این، چیزی است که همه عقیده دارند و همه می‌دانند، و با این همه به خود نمی‌آیند. مقصود این است که مرگ خود را به عنوان یک امر جدی و واقعیت اجتناب ناپذیر در نظر بیاورد و بداند هر ساعتی احتمال آن است، و احتمال هم دارد که امروز و فردا به سراغ وی بیاید و با وضع نامطلوب و وحشتناکی که از لحاظ عمل دارد، او را به آن سو ببرد و کار از کار بگذرد، و آنچه به تصور نمی‌آید پیش آمده و فریاد حسرت به جایی نرسد. 👌یعنی دائما با به نظر آوردن وضع گذشته و ریزه‌کاری‌های گذشته خود، و با به نظر درآوردن وضع فعلی و جزییات گرفتاری‌های بی‌شمار خود، به این حقیقت توجه کند که اگر جدّا مرگ او امروز و فردا یا در آینده نزدیک به سراغ او بیاید، چه خواهد کرد؟! و چه خواهد شد؟! اگر انسان این چنین به یاد مرگ باشد و آن را برنامه خود کند، مسلما به خود خواهد آمد، و به فکر نجات خود خواهد افتاد، و دل از دنیا و آرزوهای دنیوی برداشته و جویای درد خود خواهد بود. 💌مقالات ج ۲ ص ۲۱۴ انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝
🕋 مذاهب عارفان 🕋
@mazahb 💥راهکار رفع تنبلی 🌹ریشه اول: خوشی به عمر طولانی (۱) ✨️خوشی به عمر زیاد در لسان علم اخلاق
@mazahb 💥راهکار رفع تنبلی 🌹راهکارهای عملی تقویت یاد مرگ 🌿گفته شد یادمرگ سبب می‌شود که انسان به این معرفت دست پیدا نماید که او مسافر هست، زیرا مرگ یعنی پایان مسافرت در دنیا و پایان وقت عمل برای ساختن آخرت و با توجه به روایات کاربردی‌ترین دستور برای از بین بردن تنبلی، یاد مرگ می‌باشد. ☘انسان برای آنکه بتواند یاد مرگ را در وجود خود تقویت کند: 1⃣ لازم است با روایات اهل بیت علیهم‌السلام مانوس شود که با بیانات مختلف به این مسئله پرداخته‌اند. به خصوص خطبه ۲۰۴ نهج‌البلاغه که گفته شده است امیرمومنان آن را زیاد برای اصحاب خود قرائت می‌فرموده است و در نقل دیگری آمده است بعد هر نماز عشاء آن را می‌فرمودند. 2⃣هفته‌ای یک بار به زیارت اهل قبور برود و در آن بیندیشد که این‌ها مثل ما بودند که فرصت و سفر دنیایی را به پایان رساندند و اکنون یا در نعمت یا عذاب هستند. به بیان دیگر این افراد همان مسافران گذشته بودند و ما مسافران آینده!! 3⃣توجه و یادآوری روزانه یاد مرگ که من هم روزی به اهل قبور ملحق خواهم شد و باید پاسخ اعمال و کردار خود را بدهم و چه خوب است از فرصت‌های خود نهایت بهره را ببرم. 4️⃣برای آنکه بتوانم معرفت به جایگاه خود در دنیا داشته باشم لازم است به علیهم‌السلام نیز ویژه داشته باشم زیرا آنان اگر نگاهی کنند، که مقدمه سیر و حرکت است در انسان ایجاد می‌شود و این بیداری عین پیدا کردن جایگاه خود در عالم وجود می‌باشد که سبب دوری از تنبلی می‌شود و می‌فهمد: من اینجایی نیستم و باید به سوی خدا حرکت نمایم. انتشار با صلوات بلامانع است ╔══❖•°🕋 °•❖══╗ https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435 ╚══❖•°🕋 °•❖══╝