eitaa logo
ناب‌ترین‌های نهج‌البلاغه
54 دنبال‌کننده
40 عکس
16 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 معصومیت ماندگار 🖌 : 🔹 از زبان مشاور 🔸 مشاورهٔ اخلاقی - عرفانی پس از نوشتن و انتشار «امشب قدر، چه کنیم؟» و سپس «معصومیت اختیاری»، جوانی دارای حال و خواهان کمال، گفته و پرسیده است: احوال شب‌های قدر را نگه داشته‌ام. دلم زلال است. دارم پله‌های کمال را بالا می‌روم. گویا به بام رسیده‌ام. نمی‌خواهم از این بام بلند، پایین آیم. از اینجا عرش خدا را می‌بینم. بهترین تجربهٔ عمرم است. اما گاهی می‌ترسم نکند پایین افتم. چه کنم؟ درسم و کارم به‌گونه‌ای است که آمیختهٔ با جامعه‌ام. و این ترسم را بیشتر می‌کند. دستم را می‌گیرید که پایین نیفتم؟ 🔻 پاسخ ما مرحبای‌تان می‌گوییم. خوشا حالتان! همان‌جا بمانید. پایین را نگاه نکنید که هراس بگیرید. بدون تکرار این تعارف کلیشه‌ای که: «ما خودمان می‌خواهیم دیگران دستمان را بگیرند...»، می‌گوییم: بله؛ دست‌تان را می‌گیریم. بلکه هردوی‌مان دستان هم را می‌گیریم تا نیفتیم. بلکه بالاتر؛ هر دو، بال در بال هم می‌افکنیم تا از بام، اوج بگیریم و بر کنگرهٔ عرش بنشینیم. ما را از کنگرهٔ عرش ندا می‌دهند. تو را ز کنگرهٔ عرش می‌دهند نفیر! ۱ ما مرغان باغ ملکوتیم: مرغ باغ ملکوتم نیَم از عالم خاک ۲ اکنون چنین کنید: ۱. همان‌سان که خدا شما را می‌بیند، شما نیز او را ببینید: «أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَىٰ»؛ ۳ مگر آدمی نمی‌داند که خدا او را می‌بیند؟ و به فرمودهٔ امیر پارسایان، امام علی عزیزمان: «اعْلَمُوا اَنَّكُمْ بِعَيْنِ اللّهِ»؛ ۴ بدانید که شمایان در چشم خدایید! از امیرجان‌مان - علیه‌السلام - پرسیدند: آیا خدایت را میبینی؟ فرمود: «مَا كُنْتُ أَعْبُدُ رَبّاً لَمْ أَرَهُ»؛ ۵ خدایی را که نبینم، نمی‌پرستم! (من نه آنم که بر آستان خدای نادیده، سر بسایم!) صحنه زیبا شد؟ بله‌؟ خوب، چگونه ممکن است که آدم، چشم در چشم خدا داشته باشد و دست در دست او و جان در جان او، و از بام پرتاب شود؟ محال است. ۲. ترس، خوب است، اما امید، بهتر است. همان‌اندازه که از افتادن می‌ترسید، به پرواز، امید ببندید، بلکه بیشتر. مهربانی خدا بی‌نهایت است، اما قهرش محدود است. «نامحدود»، بر «محدود»، غالب است. به لطف خدای لطیف امید ببندید. فعلا همین مقدار بس است. بعد باز صحبت می‌کنیم. دستان‌مان در دستان هم است و بال‌های‌مان در بال‌های هم. تا بی‌نهایت‌ها می‌رویم. به امید خدا. ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱. حافظ، غزلیات ۲. مولوی، غزلیات شمس ۳. سورهٔ علق، آیهٔ ۱۴ ۴. نهج‌البلاغه، خطبه ۶۵ ۵. الکافی، جلد ۱ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
🌹 عید فطر، جشن پیروزی در جهاد اکبر است. 🎙 مصاحبهٔ خبرگزاری رسا با حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مظاهری حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مظاهری، نویسنده و پژوهشگر سبک زندگی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن عید فطر، اظهار داشت: فطر از فطرت و عید به‌ معنای بازگشت است، بنابراین انسان در این روز به فطرت خدایی خود باز می‌گردد و جانش شکوفا می‌شود. 🌸 عید فطر، روز پاکی انسان از زنگارهای درون وی ادامه داد: به‌دلیل ریاضت‌هایی که انسان در ماه رمضان کشیده و جان خود را از زنگارها و آلودگی‌ها زدوده است، پاک و طاهر می‌شود و با عباداتی که انجام داده است، غبارها از گوهر فطرت انسانی‌اش پاک می‌شود؛ به همین دلیل، برای شکرانهٔ این نعمت، جشن عید برپا می‌کند.   حجت‌الاسلام والمسلمین مظاهری با بیان اینکه عید فطر روز پیروزی انسان بر نفس امّاره است، عنوان کرد: انسان در این روز، شیاطین درون و برون را از خود دور می‌کند و به موفقیت بزرگ در جهاد اکبر دست می‌یابد. به همین دلیل است که حضرت علی (ع) در خطبه ۴۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرماید: «روز عید فطر برای کسانی که روزه‌شان قبول شده، بهترین روز است... و هر روزی که در آن، معصیت خدا نشود، روز عید و مبارک است.»   وی افزود: این سخن تأکید می‌کند هر روزی که معصیت و گناه در آن صورت بگیرد، نامبارک و نحس است و فرد گناهکار نیز انسانی منحوس است، بنابراین باید تلاش کنیم تمام روزهای سال را برای خود عید قرار بدهیم و این امر هم جز با اطاعت اوامر الهی و دوری از گناهان امکان‌پذیر نیست.  🌺 نماز عید فطر، عبادتی بزرگ و ارجمند کارشناس مسائل خانواده، نماز عید فطر را عبادت اجتماعی بزرگی خواند و گفت: نمازهای عید فطر و عید قربان شبیه به هم است و در طول سال همین دو بار خوانده می‌شود. در قنوت این نمازها، دعاها و مطالب بسیار مهمی بیان می‌شود؛ به همین دلیل باید نماز عید فطر را عبادتی بزرگ و ارجمند بدانیم.  وی افزود: نماز عید فطر عبادتی دل‌شاد‌کن است و کسانی که در این عبادت شرکت می‌کنند، گویا در جشن پیروزی حضور یافته‌اند؛ چراکه توانسته‌اند یک ماه، خدا را عبادت کند، از گناهان دوری گزینند و بر هوای نفس فائق آید. ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
🌹 عید قربان عید قربان، عید خون نیست، عید رهایی است، و چنین عیدی است که بر همهٔ رهاشدگان از نفس شیطانی، عین برکت است. «اَضحَی» از ریشهٔ روشنایی و روشنگری است. سخن از نور است، و نور، عین زندگی است. 🌸 عید رهایی از نفس شیطانی، بر عاشقان مبارک باد. ۷ تیر ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
استاد مظاهری.pdf
165.6K
🔹 برای معرفی حضرت زهرا (س) چه کرده‌ایم؟ 🖌 : ✅ منتشرشده در ماهنامهٔ خیمه؛ شمارهٔ ۱۶۱ ✔️ فایل پی دی اف، آذر ۱۴۰۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 🌐 http://zil.ink/Mazaheriesfahani_ir
🌹 روز دانشجو را به دانشجویان خوبم، نیز به همه دانشجویان، خجسته‌باش می‌گویم. علی‌اکبر مظاهری ۱۶ آذر ۱۴۰۲ 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir
🌹 آیت کبرای خدا! 🎤 از زبان امام خمینی 💎 برای زن‌ها کمال افتخار است که روز تولد حضرت صدیقه را روز زن قرار داده‌اند، افتخار است و مسئولیت. 💎 من راجع به حضرت صدیقه- سلام الله علیها- خودم را قاصر می‌دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم به یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است که حضرت صادق- سلام الله علیه- می‌فرماید: فاطمه - سلام الله علیها - بعد از پدرش ۷۵ روز زنده بودند ... و جبرئیل امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد و مسائلی از آینده نقل می‌کرد. ظاهر روایت این است که در این ۷۵ روز. مراوده‌ای بوده است؛ یعنی رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است. و گمان ندارم که غیر از طبقهٔ اول از انبیای عظام‌، درباره کسی این‌طور وارد شده باشد که در ظرف ۷۵ روز، جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیه‌ای که واقع می‌شده است، مسائل را ذکر کرده است. و آنچه که به ذریه او می‌رسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آن‌ها را نوشته است، کاتب وحی بوده است حضرت امیر، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است ... مسئله آمدن جبرئیل برای کسی، یک مسئله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می‌آید و امکان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل می‌خواهد بیاید و مقام جبرئیل، که روح اعظم است. حتی درباره ائمه هم من ندیده‌ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آن‌ها نازل شده باشد... من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند- با اینکه آن‌ها هم فضایل بزرگی است - این فضیلت را من بالاتر از همه می‌دانم که برای غیر انبیا- علیهم السلام- آن هم نه همه انبیا، برای طبقه بالای انبیا- علیهم السلام- و بعض از اولیایی که در رتبه آن‌ها هست، برای کس دیگر حاصل نشده. و با این تعبیری که مراوده داشته است جبرئیل در این هفتاد و چند روز، برای هیچ کس تا کنون واقع نشده و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه- سلام الله علیها- است. امام خمینی (ره)؛ ۱۱ اسفند ۱۳۶۴ (صحیفه امام خمینی، ج ۲۰، صص ۴ تا ۶) ۱۳ دی ۱۴۰۲ 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 استقبال از ماه رجب در نسل‌های گذشته چگونه بود؟ خاطره‌ شهید مطهری از دوران کودکی خود ۲۵ دی ۱۴۰۲ 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇 🌐 eitaa.com/motahari_ir t.me/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir
📚 «طوفان طلاق» منتشر شد! (کتابی تازه؛ نگاهی نو، به پدیدهٔ طلاق) 🖌 : 🌹 مژده ای دل...! این کتاب، محصول سال ۱۴۰۲ است. البته مطالبی از آن، ثمرهٔ پژوهش‌ها، اندیشه‌ها، تجربه‌ها، و مشاوره‌های سالیان دراز پیشین است، اما ساماندهی و تدوین آن برای انتشار، از آثار امسال است. 📖 محتوای این کتاب موضوع‌های این صحیفهٔ طلاقیه، چنین است: ۱. ماهیت طلاق را بیان کرده‌ایم. ۲. ریشه‌های طلاق را نمایانده‌ایم. ۳. طلاق‌های «ناروا» و «روا» را کاویده‌ایم. ۴. راه‌های پیشگیری از طلاق‌های «ناروا» را بیان کرده‌ایم. ۵. چگونگی مدیریت طلاق‌های «روا» را نشان داده‌ایم. ۶. فصلی برای پس از طلاق و ساماندهی دوبارهٔ زندگی آورده‌ایم. «طوفان طلاق» را از مؤسسهٔ انتشاراتی «خادم‌الرضا»ی قم، که ناشر این کتاب است، بطلبید. به امید خدا. ۲۷ دی ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir 🌐 http://khademolreza.com
🌹 ترجمه جدید نهج‌الفصاحه چگونه سامان گرفت و به سرانجام رسید 🎤 مصاحبهٔ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مظاهری با خبرگزاری مهر 🔸 مترجم کتاب نهج‌الفصاحه می‌گوید: نباید چیزی از نهج‌الفصاحه کم و زیاد کنیم اما باید بر روی مستندسازی و ساده‌سازی آن کار کرد و دربارهٔ احادیث توضیح بدهیم. 🔹 خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «نهج‌الفصاحه» نوشتهٔ مرحوم ابوالقاسم پاینده با ترجمهٔ حجت‌الاسلام علی‌اکبر مظاهری شامل «احادیث پیامبر اکرم (ص)» با موضوعات پندآموز و اخلاقی است که به صورت الفبایی تنظیم شده است. این کتاب شامل نمایه موضوعی احادیث است و برای هر یک از احادیث عنوان اضافه شده و برخی توضیحات در پرانتز آورده شده است. تاکنون ترجمه‌هایی از این کتاب به بازار عرضه شده که آخرین آن‌ها توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر مظاهری توسط نشر جمال منتشر و روانه بازار نشر شده است. به بهانهٔ انتشار ترجمه مورد اشاره با حجت‌الاسلام علی‌اکبر مظاهری به عنوان مترجم کتاب «نهج‌الفصاحه» به گفتگو پرداخته‌ایم. 📌 مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 🔹 جناب مظاهری چه شد سراغ ترجمه و توضیح نهج‌الفصاحه رفتید؟ از زمان تألیف این کتاب، روی آن چندان کاری انجام نشده بود و تنها همان ترجمهٔ مرحوم ابوالقاسم پاینده که مؤلف هم هست، در دسترس بود که خب چندان چشم‌گیر نشده بود. راستش حس کردم ترجمه جدید این کتاب گامی رو به جلوست. از آنجایی که قبل از نهج‌الفصاحه، نهج‌البلاغه را ترجمه کرده بودم، نزدیک ده سال مشغول کار بودم و همان قلمی که در نهج‌البلاغه به کار گرفته بودم، در ترجمه نهج‌الفصاحه نیز به کار بردم و به این ترتیب کار را شروع کردم و منتشر شده است. 🔹 یعنی حس کردید ترجمه‌های دیگر نواقصی داشتند؟ ببینید بعضی از نویسندگان و مترجمان و محققان زمانی که می‌خواهند کاری انجام دهند که قبلاً انجام شده، برای خود توجیهاتی دارند و دنبال نواقص کارهای قبلی هستند، من فکر نمی‌کنم این کار اخلاقی باشد البته اگر کارهای قبلی نقصی داشته باشند باید نقد شوند اما نقد منصفانه و عالمه؛ نه اینکه نقص‌هایی را برای توجیه کار خود بتراشیم. 🔹 احادیث داخل کتاب سند معتبر دارند؟ شما از نظر محتوا و لفظ انتساب آن‌ها را به معصوم تأیید می‌کنید؟ نهج‌الفصاحه مستند نیست؛ همان‌گونه که نهج‌البلاغه هم مستند نیست. مؤلف نهج‌البلاغه، سید رضی (رضوان‌الله) بنایش بر این نبوده که سندها را بیاورد، البته بعداً کسانی این کار را کرده‌اند و سندهای نهج‌البلاغه را آورده‌اند، امّا خود مؤلف این بنا را نداشته. نهج‌الفصاحه هم همین‌طور است و سند آورده نشده، امّا می‌شود همین کاری که روی نهج‌البلاغه انجام شده و مستندسازی شکل گرفته است، روی نهج‌الفصاحه هم انجام شود. من نهج‌الفصاحه را به همان شکل که مرحوم ابوالقاسم پاینده تألیف کرده بود؛ مبنا قرار دادم و تنها در بعضی از موارد سندها را در پاورقی نقد کرده‌ام. ما برای کتب روایی، به خصوص روایات اخلاقی، منتظر سند نمی‌مانیم، نه اینکه نباید سند داشته باشیم بلکه منتظرم نمی‌مانیم تا همه سندهای احادیث معلوم شود همانگونه که سید رضی برای تألیف نهج‌البلاغه منتظر سند نماند، در این کتاب نیز بسیاری از روایات از طریق اهل سنت هم قابل بررسی است و برخی از آنها در پاورقی به الغدیر ارجاع داده شدند. ما قبل از نهج‌الفصاحه، کتابی که سخنان پیغمبر اکرم (ص) را یکجا جمع‌آوری کرده باشد نداشتیم و همهٔ سخنان به صورت پراکنده بودند اما مرحوم پاینده این کار را انجام دادند و سخنان پیامبر را در یک کتاب جمع‌آوری کردند، طبیعتاً اگر این کار با ضعف رو به رو باشد می‌توان در آینده آن‌ها را اصلاح نموند. اما انتساب روایات به معصوم (ع) را فی‌الجمله تأیید می‌کنم نه بالجمله. فی‌الجمله یعنی اینکه اجمالاً بله، سخنان پیامبر اکرم (ص) هست، امّا بالجمله یعنی اینکه تمام این‌ها از پیغمبر اکرم (ص) باشد؛ خیر، همان‌طور که نهج‌البلاغه هم همین‌طور است. 🔹 از نظر محتوایی و لفظی، آیا تفاوتی میان پیامبر (ص) و دیگر معصومان مشاهده می‌کنید؟ پیغمبر اکرم (ص) فرموده‌اند که «إنّا مَعاشِرَ الأنبیاءِ اُمِرنا أن نُکلِّمَ النّاسَ علی قَدرِ عُقولِهِم» ما پیامبران مأمور شده‌ایم که به اندازه عقل مردم با آن‌ها سخن بگوییم. این سخن پیامبر در مقدمه نهج‌الفصاحه، نوشته شده است البته زمان پیغمبر اکرم (ص) با زمان امیرالمؤمنین (ع) و زمان امام‌های دیگر فرق می‌کرد. ادامهٔ مطلب را در پست بعد بخوانید👇
⭕️ ادامهٔ مطلب مصاحبهٔ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مظاهری با خبرگزاری مهر زمان پیغمبر اکرم (ص) مردم بی‌سواد بودند به جز عده‌ای. امّا زمان امیرالمؤمنین (ع) و امامان دیگر، خیلی از مردم باسواد شده بودند. پیغمبر اکرم (ص) ساده‌تر از امیرالمؤمنین (ع) سخن می‌گفتند. یعنی نهج‌الفصاحه از نهج‌البلاغه، بسیار ساده‌تر است. چون مردمان زمان پیغمبر اکرم (ص) با مردمان زمان امیرالمؤمنین (ع) متفاوت بودند، بنابراین پیغمبر اکرم (ص) به اندازهٔ عقل مردم با آن‌ها سخن می‌گفتند و با آن‌ها معاشرت می‌کردند. سخنان پیغمبر اکرم (ص) ساده و جامع هست. یعنی الفاظ، الفاظِ ساده‌ای هست، معانی، معانیِ عمیقی است. پیامبر در یکی از سخنان خود می‌فرمایند: «اوتیت جوامع الحکم» به من حکمت‌های جامع داده شده. پیغمبر اکرم (ص) سخنان شأن حکیمانه و عمیق اما ساده و مختصر و به فراخور فرهنگ و دانش مردمان زمان خودشان بوده است؛ اما زمان امیرالمؤمنین (ع) مردم باسواد شده بودند، فلسفه می‌فهمیدند، زمانِ امام‌های بعد، فرهنگ اسلامی، تمدن اسلامی گسترش پیدا کرده بود، با کشورهای دیگر رابطه برقرار شده بود، عالمانی از کشورهایی به کشور اسلامی و خدمت معصومان می‌آمدند. بنابراین؛ سخنان پیغمبر اکرم (ص) از نظر محتوا و عمق معنا، بسیار عمیق است. اما از نظر لفظ، آسان‌فهم است. 🔹 یک‌سوال کمی فنی! حضور قرآن در سخنان پیامبر پررنگ‌تر از ائمه اطهار (ع) است؟ ببینید، همه امامان ما شاگردان پیامبر اکرم (ص) هستند. خداوند دربارهٔ سخنان پیامبر (ص) می‌فرماید: «لاینطق عن الهوا ان هو الا وحیٌ یوحی» بنابراین پیغمبر اکرم (ص) از خودشان سخن نمی‌گویند، بلکه همه گفته‌هایشان وحی است که بر ایشان نازل شده است. درست است که همه سخنان پیامبر (ص) در قرآن نیامده، اما آن‌هایی که در قرآن ذکر شده، مستقیماً از جانب خداوند بر پیامبر نازل شده و مصداق آیه ذکر شده هستند، پس سخنان پیامبر (ص) سخنان الاهی است که ریشه در وحی دارد. سخنان سایر امامان ما نیز مصداق این آیه هستند و آن‌ها نیز از خداوند مطالب را دریافت کردند اما نباید فراموش کرد که همگی آنان شاگردان پیامبر اکرم (ص) بودند. 🔹 به نظر شما مخاطب عام هم می‌تواند با کتاب و ترجمهٔ شما ارتباط بگیرد؟ بله. مثل نهج‌البلاغه، قرآن، مکارم‌الاخلاق، اصول کافی مخاطب عام نیز می‌تواند با این کتاب ارتباط برقرار کند اما عالمان ما باید این سخنان را شرح دهند. 🔹 چه‌طور؟ بعضی از روایات نهج‌الفصاحه ممکن است برای مخاطب عام سبب ایجاد سوءتفاهم شود اما این مسأله درباره نهج‌البلاغه هم هست و نباید مخاطب را از نهج‌الفصاحه دور کرد بلکه باید عادی‌سازی شکل گیرد و تا جای ممکن شبهات و یا سوء تفاهمات شفاف شود. هیچ‌کدام از کتب وحیانی ما از این قاعده خارج نیستند اما این دلیلی برای دور نگه داشتن مخاطب عام از این کتاب‌ها نیست و این وظیفه عالمان است که آن‌ها را تفسیر کنند. این موضوع درباره احادیث هم صدق می‌کند و بسیاری از روایات و آیات وجود دارند که نیاز به تفسیر دارند، نهج‌الفصاحه هم مشمول همین قاعده است و باید موارد شبهه برانگیز آن توضیح داده شود. 🔹 اشاره کردید روایات هم نیاز به تفسیر دارند. کمی این‌حرفتان را تشریح کنیم! بله. روایات ما امروز نیاز به تفسیر و مستندسازی دارند به بیان دیگر برای مخاطب عام باید به شکل آسانی بیان شود. تا به امروز کسی را مانند آیت‌الله جوادی آملی ندیدم که به نهج‌الفصاحه بسیار تأکید کرده باشد چراکه نفس این کار و جمع‌آوری سخنان پیامبر در یک کتاب بسیار پسندیده است. به نظرم باید یک بنیاد به نام نهج‌الفصاحه تشکیل شود و عالمانی توانا، حدیث‌شناس و قرآن‌شناس بر روی احادیث آن کار کنند و آن‌ها را برای مخاطب عام ساده‌سازی کنند. نباید چیزی از نهج‌الفصاحه کم و زیاد کنیم اما باید بر روی مستندسازی و ساده‌سازی آن کار کرد و دربارهٔ احادیث توضیح بدهیم. ۲۹ دی ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 مطلب را در خبرگزاری مهر بخوانید 👇 🌐 mehrnews.com/x33YjH
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 چرا امیرالمؤمنین علی(ع) چنین د‌ل‌آشناست و فراموش‌شدنی نیست؟ 🌹 سالروز ولادت مولای متقیان، امیر مؤمنان و آیت کبرای الهی مبارک باد! 🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
🌹 «طوفان طلاق» درخشید! (کتابی تازه؛ نگاهی نو به پدیدهٔ طلاق) 🖌 : 🌸 کتاب‌هایمان، فرزندانمان‌اند! برادر ارجمندمان، جناب آقای محمدجواد حیدرزاده، صاحب انتشارات خادم‌الرضا، گفتند: «... خوش‌خبر هستم برایتان: فرزند جدید و زیبای شما و نشر ما، متولد شد!...» آری؛ کتاب‌هایمان، فرزندانمان‌اند. کتاب «طوفان طلاق»، محصول سال ۱۴۰۲ است. البته مطالبی از آن، ثمرهٔ پژوهش‌ها، اندیشه‌ها، تجربه‌ها، و مشاوره‌های سالیان دراز پیشین است، اما ساماندهی و تدوین آن برای انتشار، از آثار امسال است. 📖 محتوای این کتاب موضوع‌های این صحیفهٔ طلاقیه، چنین است: ۱. ماهیت طلاق را بیان کرده‌ایم. ۲. ریشه‌های طلاق را نمایانده‌ایم. ۳. طلاق‌های «ناروا» و «روا» را کاویده‌ایم. ۴. راه‌های پیشگیری از طلاق‌های «ناروا» را بیان کرده‌ایم. ۵. چگونگی مدیریت طلاق‌های «روا» را نشان داده‌ایم. ۶. فصلی برای پس از طلاق و ساماندهی دوبارهٔ زندگی آورده‌ایم. 🙏 سپاسگویی از جناب آقای حیدرزاده و همکاران کوشای ایشان، سپاس می‌گزاریم و همت بلندشان را می‌ستاییم و از خداوند مهرورز، برایشان پاداش فراوان می‌طلبیم. «طوفان طلاق» را از مؤسسهٔ انتشاراتی «خادم‌الرضا»ی قم، بطلبید. به امید خدا. ۹ بهمن ۱۴۰۲ 🌐 http://khademolreza.com # انتشارات خادم‌الرضا ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir
📚 «طوفان طلاق» روانهٔ بازار نشر شد کتاب «طوفان طلاق»، به قلم حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر مظاهری، مشاور خانواده و استاد حوزه و دانشگاه، از سوی انتشارات خادم‌الرضا(ع) منتشر شد. به گزارش خبرگزاری برنا از قم، کتاب «طوفان طلاق»، اثر حجت‌الاسلام علی‌اکبر مظاهری، به همت انتشارات خادم‌الرضا(ع) در ۲۹۶ صفحه منتشر و راهی بازار نشر شد. طلاق، در سالیان اخیر، به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی، جامعهٔ ایرانی و کانون خانواده را مورد تهدید و زوال قرار داده و این کتاب، در چهار فصل «چرا طلاق»، «طلاق‌های ناروا»، «ریشه‌های طلاق» و «پس از طلاق»، تلاش کرده به بررسی دقیق این چالش مهم اجتماعی بپردازد.  نویسنده، در فصل اول کتاب، با عنوان «چرا طلاق؟»، ماهیت طلاق را با نگاهی نو به این پدیدۀ اثرگذار در حیات بشر و در مسیر زندگی خانواده بررسی کرده و در فصل دوم، با عنوان «طلاق‌های ناروا»، جدایی‌های «ناروا» و نابه‌جا را، که هشتاددرصدند، مورد واکاوی قرار داده و به بیان راهکارهایی برای پیشگیری از آن‌ پرداخته است. نویسنده، در فصل سوم این کتاب، «ریشه‌های طلاق» را مورد تحلیل قرار داده و در فصل پایانی کتاب، با عنوان «پس از طلاق»، فضای پس از جدایی ترسیم شده و راهکارهایی را برای ساماندهی دوبارهٔ زندگی ارائه می‌کند. همچنین بخش‌های پررنگی از این کتاب، به موضوع «از زبان مشاور» اختصاص یافته که نویسندهٔ کتاب در این بخش، تجربه‌های ملموس و محسوس خود را از چالش‌های طلاقِ زوج‌های جوان تبیین کرده و پاسخ‌های متقنی را در قبال چالش‌های گوناگون طلاق بیان کرده است. نویسندهٔ کتاب، بر اساس تجارب خود، بر این باور است که حدود ۸۰ درصد کسانی که طلاق می‌دهند یا طلاق می‌گیرند، از فردای طلاق تا دو سال بعد، پشیمان می‌شوند، چراکه بیشتر طلاق‌ها دلیل عاقلانه‌ای ندارد و با مشاورۀ مشاوری دانا و توانا می‌توان از هر ۱۰ طلاق، ۸ مورد را پیشگیری کرد. «جوانان و انتخاب همسر»، «جوانان و دوران نامزدی»، «آداب عشق‌ورزی»، «فرهنگ خانواده»، «دختران و انتخاب همسر» و «جنگ و صلح همسران»، از دیگر آثار حجت‌الاسلام مظاهری به‌شمار می‌رود که به موضوع خانواده اختصاص دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیهٔ کتاب «طوفان طلاق» و بهره‌مندی از تخفیف ۲۰درصدی، به سایت انتشارات خادم‌الرضا، به نشانی  https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره‌تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند. 🌐 ibna.ir/x6jJj (ایبنا) 🌐 https://borna.news/008cKm 🌐 isna.ir/xdQvPh (ایسنا) ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ 🌐 http://khademolreza.com ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
📚 کتاب «طوفان طلاق»، با بررسی عوامل و چالش‌های طلاق، وارد بازار نشر شد 🌐 https://shahr20.ir/?p=80742 خبرگزاری شهر ۲۰ 🌐 http://www.yjc.ir/00aL0e باشگاه خبرنگاران جوان 🌐 https://tn.ai/3033652 خبرگزاری تسنیم 🌐 https://www.hawzahnews.com/news/1135781 خبرگزاری رسمی حوزه 🌐 mehrnews.com/x347Tr خبرگزاری مهر 🌐 https://rasanews.ir/fa/news/750911/%D8%B7%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9 خبرگزاری رسا ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1
💎 کتاب‌های منتشرشده از «استاد علی‌اکبر مظاهری» 📚 ۱. جوانان و انتخاب همسر (ازدواج، گزینش همسر، ...)، موسسۀ بوستان کتاب، قم، چاپ اوّل: ۱۳۷۳؛ چاپ چهل و یکم (در جامه‌ای نو)، نورالزهرا، قم: ۱۴۰۱، کتاب برگزیدۀ کشوری، ترجمه و منتشرشده به چند زبان زندۀ جهان. 📚 ۲. جوانان و دوران نامزدی (مسائل دوران فرخندۀ نامزدی و عقد)، پارسایان، قم، چاپ اوّل: ۱۳۸۱؛ چاپ چهاردهم: ۱۳۹۲. 📚 ۳. هشدارهای تربیتی (چهل مسألۀ مهمّ تربیتی، راهنمای پدران، مادران، مربّیان)، هجرت، قم، چاپ اوّل: ۱۳۷۴؛ چاپ دوازدهم: ۱۴۰۱. 📚 ۴. از اوج آسمان (شرح ادبی، عرفانی هفتاد و هفت حدیث قدسی)، قدسیان، قم، چاپ اوّل: ۱۳۷۷؛ چاپ سوم: ۱۳۸۸. 📚 ۵. از ژرفای حج (بیان سخن عارفانۀ امام سجاد دربارۀ فلسفۀ عرفانی مناسک حج)، دارالحدیث، قم، چاپ اوّل: ۱۳۷۵. 📚 ۶. این‌گونه زندگی کنیم (ترجمه و توضیح نامۀ امیرمؤمنان (ع) به امام حسن (ع)، نامۀ ۳۱ نهج‌البلاغه)، قدسیان، قم، چاپ دوم: ۱۳۹۱. 📚 ۷. شیوۀ شهریاری (ترجمه و توضیح پیام‌های حکومتی و مدیریتی امیرمؤمنان (ع) به مالک اشتر، نامۀ ۵۳ نهج‌البلاغه)، پارسایان، قم، چاپ اول: ۱۳۹۰؛ چاپ دوم: ۱۳۹۱. 📚 ۸. نهج‌البلاغۀ پارسی (گزیده‌ای از زیباترین و شورانگیزترین خطبه‌ها، نامه‌ها، و حکمت‌‌های نهج‌البلاغه، با ترجمه و توضیح فارسی)، کتاب قدسیان، قم، چاپ اوّل: ۱۳۸۵؛ چاپ سوم: ۱۳۹۲. 📚 ۹. زیارت خدا (پژوهشی پیرامون عیادت در اسلام)، با مهدی رضایی، مرکز تحقیقات اسلامی جانبازان، چاپ اوّل: ۱۳۷۵؛ چاپ دوم: ۱۳۷۶. 📚 ۱۰. نهج‌الفصاحه (ترجمه و نگارش متن کامل نهج‌الفصاحه)، کتاب قدسیان، قم، چاپ اوّل: ۱۳۸۷؛ چاپ چهارم: ۱۳۹۳. سپس (در جامه‌ای نو)، نشر جمال، قم، چاپ اول: ۱۴۰۲. 📚 ۱۱. نهج‌البلاغه (ترجمه و نگارش فاخر و شیوای متن کامل نهج‌البلاغه)، جمال، قم، چاپ اوّل: ۱۳۸۹؛ سپس (در جامه‌ای نو) متعدد، نیز به‌نشر، تهران، چاپ‌های متعدد. آخرین چاپ: ۱۴۰۲. 📚 ۱۲. نبرد بی‌برنده (نخستین و تنها کتاب مستقل دربارۀ مجادلۀ همسران)، خادم‌الرضا، قم، چاپ اوّل: ۱۳۸۹؛ چاپ دوازدهم: ۱۴۰۲، کتاب برگزیدۀ وزارت ورزش و جوانان، در موضوع خانواده. 📚 ۱۳. آداب عشق‌ورزی (آموزه‌هایی دربارۀ رفتارهای جنسی و عاطفی همسران)، با دکتر عفت‌السادات مرقاتی خویی، نورالزهرا، قم، چاپ اول: ۱۳۹۲؛ چاپ هشتم: ۱۳۹۷. 📚 ۱۴. فرهنگ خانواده (بایدها و نبایدهای زندگی خانوادگی، بررسی همه‌جانبۀ مسائل خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی)، نورالزهرا، قم، چاپ اول: ۱۳۹۳؛ چاپ سوم: ۱۴۰۰. 📚 ۱۵. دختران و انتخاب همسر (آموزه‌هایی دربارۀ مشارکت حیامندانۀ دختران در گزینش همسر خویش، ناگفته‌هایی از موانع ازدواج به‌هنگام دختران و راهکارهایی در رفع آن‌ها)، عطش، قم، چاپ اول: ۱۳۹۵. 📚 ۱۶. از زبان مشاور (ارکان پنج‌گانۀ زندگی خانوادگی)، بوستان کتاب، قم، چاپ اول: ۱۳۹۹؛ چاپ دوم (در جامه‌ای نو)، نشر جمال، قم: ۱۴۰۱. 📚 ۱۷. خانه‌ای در بهشت (ارکان پنجگانۀ خانواده)، نشر جمال، قم، چاپ اول: ۱۴۰۰. 📚 ۱۸. برای دختران‌مان (راه‌کارهای انتخاب همسر و زندگی خجسته برای دختران‌مان)، نشر جمال، قم، چاپ اول: ۱۴۰۱. 📚 ۱۹. جنگ و صلح همسران (رازهای زندگی سعادتمندانه برای همسران)، نشر جمال، قم، چاپ اول: ۱۴۰۱. 📚 ۲۰. طوفان طلاق (پژوهشی نو در پدیدهٔ طلاق؛ طلاق‌های «ناروا»، طلاق‌های «روا»، ریشه‌های طلاق، چارهٔ کار، پس از طلاق...)، نشر خادم‌الرضا، قم، چاپ اول: ۱۴۰۲. ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ما را در رسانه‌هایمان دنبال کنید 👇 🌐 http://zil.ink/mazaheriesfahani?v=1 🌐 http://mazaheri.andishvaran.ir _ 🌐 http://mazaheriesfahani.ir
🌹 کتاب‌های منتشرشده از «استاد علی‌اکبر مظاهری»، در یک نگاه! ۱. اسلامیات ۲. خانواده، جوانان، تربیت و ... ۱۴۰۲/۱۲/۱۸