eitaa logo
معمار خانه خود باش
536 دنبال‌کننده
621 عکس
216 ویدیو
20 فایل
هوالحکیم تا رسیدن به فضایی مطبوع ترو مطلوبتر برای زندگی همراهمان باش 🌺دیگر خانه دار شدن یک رویا نیست🌱 🕋اغلب مطالب کانال مورد تأیید قطب علمی معماری اسلامی (دانشگاه علم و صنعت) است🕋 #اصلاح_الگوی_معماری #بوآر #معماری_اسلامی_ایرانی #معماری_اقلیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محصولات خانگی روستایی کوکب خانم
حتماً برای شما هم خیلی جالب و شگفت انگیزخواهد بود که بدانید با انجام یک کار ساده و لذت بخش ضمن کسب سلامتی، می‌توانید به هم وطنان خود خدمت کنید و از اجر الهی نیز بهره مند شوید. استفاده از کرسی و احیای این سنت حکیمانه ایرانیان کرسی علاوه بر صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز، باعث حفظ سلامتی بدن شده و فواید بی شماری را به همراه دارد. رفع کم خونی: پاها در زیر کرسی آرام آرام گرم می‌شود. در این حالت مغر استخوان که کارش خونسازی است شروع به فعالیت کرده و عملیات خون سازی را تقویت می‌کند. پاکسازی بدن: زیر کرسی آرام آرام عروق گشادتر می‌شوند. خون گرم می‌شود. وقتی بدن در حالت افقی است خون راحت‌تر گردش می‌کند. دریچه قلب راحتر باز و بسته شده. خونرسانی در بدن بهتر صورت می‌گیرد و مواد زائداز سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌شود. تقویت حافظه: هنگامی که خونرسانی سریع‌تر می‌شود خونرسانی به مغز هم سریعتر صورت می‌گیرد و سلول‌های مغزی گرم‌تر و فعالیت‌های مغزی بیشتر شده و موجب تقویت حافظه می‌شود. درمان آرتروز رماتیسم، درد زانو و درد کمر و دیسک با کرسی: پا دردی‌ها کرسی برای شماست! وقتی در سرما لباس گرم می‌پوشیم بیرون بدن گرم می‌شود. از درون گرم نمی‌شویم؛ اما زیر کرسی، بدن از داخل گرم می‌شود. مخصوصاً پاها که گرم می‌شود برای آرتروز رماتیسم، درد زانو و درد کمر و دیسک فوق العاده عالی اثر می‌گذارد. دفع اخلاط اضافه و کاهش قند خون این گرمی ملایم و تدریجی سودا و بلغم زائد رو از بین می‌بره حتی تاثیرات مثبتی روی لوزالمعده می‌گذارد که برای کاهش قند خون خوب است و در درمان دیابت کمک کننده است. 👌کرسی🇮🇷صرفه جویی در گاز🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مجربات
سایه سرم.mp3
7.81M
💫🌺🍃 🌺 ❇️ نوآهنگ| سایه سرمای میوهٔ قلب آقای خراسان 💚 ای عشق تمام ❣ای آقازاده سلطان 🎙 کربلایی حامد جلیلی علیه‌السلام eitaa.com/mojarebat 🌺 💫🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 ایده‌آل از نگاه پیامبر و اهل‌بیت(ع) 🏡 حفظ سادگی و بی پيرايگی منزل و به دور از ماديات و استفاده از ، فضای منزل را زيبا ساخته و موجب آرامش روحی و روانی ساکنان می‌شود. ✔️ ابعاد ظاهری مسكن: 🏡 فضای زمين و زيربنای مسكن از نظر اسلام، شامل فضای بيرونی منزل يعنی اتاق يا اتاق هايی كه مخصوص مراجعات بيرونی منزل و رفت و آمد ميهمانان می باشد از فضای درونی كه متعلق به همسر و فرزندان است، بايد جدا باشد تا رفاه و آسايش و امنيت خانواده در حدّ أعلی تأمين گردد. 🇮🇷 برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران @meamar_313
🌸🌸🌺🌸🌸🌺 هدیه روز عید شما تصویری زیبا از طبیعت منطقه بکر رامیان گلستان 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸 میلاد جواد الائمه ع و باب الحوائج کربلا (شهزاده علی اصغر حسین ع) خجسته و پر برکت @meamar_313
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
روز پدر و خانه پدری زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه یکی از واژه‌هایی که برای همه ما ایرانیان بیانگر خاطرات دوران کودکی و نوجوانی است، واژه «خانه پدری» است. اما واقعیت انکارناپذیر این است که این واژه در برخی شهرها و به ویژه کلانشهرهای معاصر ما به تدریج در حال فراموشی است. طی دهه‌های اخیر (به ویژه از اواسط دوران پهلوی دوم به بعد) جابجایی‌های جمعیتی در کشور ما آنقدر شدید بوده است که سبب بروز پدیده‌ای تحت عنوان «از جاکندگی» شده است. این پدیده که از تبعات سبک زندگی معاصر است به معنای کنده شدن روابط اجتماع از محیط‌های محلیِ همکنش است. تحولات اقتصاد سیاسی در ایران معاصر به نحوی بوده است که سبب ازجاکندگی‌های شدید (هم از روستاها به سمت کلانشهرها و هم در داخل خود کلانشهرها) شده است. سه عامل اصلاحات ارضی، تزریق پول نفت به کلانشهرها و توسعه اقتصادی بدون توجه به اصول آمایش سرزمین سبب شد تا طی چند دهه، جمعیت زیادی از روستاییان با رهاکردن خانه‌های خود، به امید یافتن کار به شهرهای ایران هجوم آورند. به نحوی که روستاییان که تا حدود ۶۰ سال قبل، نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شدند اکنون فقط ۲۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. اما این همه ماجرا نبوده است؛ زیرا در داخل خود کلانشهرها نیز به دلیل دوقطبی شدن و همچنین کالایی شدن فضا که از تبعات نظام سرمایه‌داری است، کلانشهرها به قطبهای مرفه‌نشین و فقیرنشین تقسیم شدند (برخلاف شهر سنتی که شهری یکپارچه بود و تموّل اقتصادی، در کالبد شهر و فضای شهری بروز و ظهور چندانی نداشت). شکل گیری مفاهیم بدیع و جدیدی نظیر بالاشهر و پایین شهر از شواهد این پاره پاره شدن و تجلی اختلاف طبقاتی در شهرهای معاصر ما است. وقتی که شهر، محل بروز اختلاف طبقاتی شد چه اتفاقی می‌افتد؟ هر کسی که توان اقتصادی لازم را دارد دائما سعی می‌کند مکان خود را از جایی که هست به مناطقی تغییر دهد که بیشتر مصداق بالاشهر باشد. یعنی اگر مالک و صاحب خانه باشد خانه خود را می‌فروشد تا به منطقه متموّل‌تری نقل مکان کند و اگر هم مستاجر باشد، سعی می‌کند سال بعد، در منطقه برخوردارتری ساکن شود. آنهایی هم که توان اقتصادی لازم برای جابجایی به مناطق بهتر را ندارند در این نبرد فضایی، دائماً به سمت مناطق پایین‌تر سوق داده می‌شوند و نهایتا اگر وسعشان از مناطق جنوبی شهر هم خارج باشد به حاشیه و شهرک‌های اقماری اطراف کلانشهرها پرتاب می‌شوند. نتیجه چه می‌شود؟ این می‌شود که هم مستأجرها و هم مالکان، در جبر غیرمرئی نظام سرمایه‌داری، دائماً به جابجایی مکان خود ترغیب می‌شوند و در چنین شرایطی، دیگر خانه پدری که لازمه شکل گیری مفهوم آن در ذهن انسانها، ثبات و دوام اسکان در خانه مشخصی است معنای خود را از دست می‌دهد. کودک و نوجوانی که پدرش طی ده پانزده سال، شش هفت مرتبه نقل مکان می‌کند کدام خانه پدرش را بایستی با عنوان خانه پدری به خاطر بسپارد؟! اما هنوز بخش دیگری از این ماجرا باقی مانده است و آن این است که خانه‌های امروز، اساساً کارکردهای سابق خود را نیز از دست داده‌اند و از خانه به معنای محل زندگی، به سرپناه به معنای محلی برای خواب تقلیل یافته‌ است. کما اینکه برخلاف خانه‌های سنتی، اکنون تولد و بزرگ شدن در خانه پدری نیز منسوخ شده است و فرزندان در زایشگاه متولد و سپس در شیرخوارگاه و مهدکودک بزرگ می‌شوند؛ با تبدیل خانه‌های تولیدی و مولد دیروز به سرپناه‌های مصرفی امروز، کسب دانش و مهارت نیز به کلی از این نوع خانه‌ها حذف شده و به دانشگاه و آزمایشگاه و ... منتقل شده است فلذا مجموعه‌ای از زایشگاه و آزمایشگاه گرفته تا دانشگاه و ... سبب تهی شدن خانه امروز از تمام کارکردهای سابقش شده است. اندک زمانی نیز که کودکان در چنین خانه‌ای هستند، اغلب در بازی‌های رایانه‌ای سیر می‌کنند تا به واقع، در فضایی مجازی رشد کنند و حلقه‌های نابودی خانه پدری به عنوان مکانی برای انباشت خاطره تکمیل شود. چنین سرپناهی باتوجه به مجازهای دائم التغییر از یک سو و ازجاکندگی‌های مکرر از سوی دیگر، دیگر مصداق "أَصْلُهَا ثَابِتٌ" (ابراهیم/۲۴) نیست و بلکه ترجمان "مَا لَهَا مِنْ قَرَار" (ابراهیم/۲۶) است. اکنون جا دارد از خود بپرسیم که آیا این عدم قرار و از جاکندگی‌های مکرر، محصول شجره خبیثه‌ نظام سرمایه‌داری نیست که در سبک زندگی معاصر بروز یافته است؟ "وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ" (ابراهیم/۲۶). محمدمنان رئیسی شب یازدهم رجب المرجب، در آستانه میلاد موفورالسرور امیرالمومنین(ع) و روز پدر. @baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا