eitaa logo
مدادرنگی
217 دنبال‌کننده
22هزار عکس
19.5هزار ویدیو
259 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷🔸السلام علیک ايها الحسن الزکی و رحمة الله و بركاته
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا به ادیان دیگر اجازه نمی‌دهد تا در جامعه اسلامی به تبلیغ دین خویش بپردازند، اما خود به تبلیغ اسلام در دیگر جوامع می‌پردازد؟ 🔷هر چند که دین اسلام مدافع آزادی افراد و جوامع است، ولی این آزادی به معنای باز گذاشتن راه انحراف و گمراهی نیست. مکتبی است که خود را معرفی کرده و پیامبرش را آخرین پیامبر دانسته و خود را همه ادیان آسمانی پیش از خود می‌داند. اسلام و معارف آن، حق است و طبق آیه‌ای از ، «هر کس که غیر از اسلام دین دیگری اختیار کند، از او پذیرفته نخواهد بود».[۱] 🔷بنابراین، اسلام هر دینی غیر از خود را باطل و غیر قابل قبول می‌داند و از این‌رو باید تا حد امکان از رواج افکار باطل و خلاف حق و حقیقت در بین عموم جامعه اسلامی - که بسیاری از آنان از تخصص کافی برخوردار نیستند - جلوگیری کند و این عین دفاع از حق و حقیقت است، ‌مانند آنکه دولتی بخواهد از تبلیغات گسترده و فضاسازی رسانه‌ای مخالفان خود در تبدیل واقعیت‌ها و جعل و نشر اکاذیب جلوگیری کرده و از طرفی به بیان واقعیت‌‌ها بپردازد. 🔷با این وجود، همواره در جامعه اسلامی چنین امکانی وجود داشت که دیگر مذاهب، افکار و نظریات خود را مطرح کنند و از طرف متخصصان دین اسلام، پاسخ خود را دریافت کنند، ولی این امر باید در فضایی علمی و با حضور کارشناسان دینی انجام شود. در همان مراحل اولیه با سلاح به تبلیغ پرداخته و از طرح نظرات مختلف واهمه‌ای نداشته است، ولی انجام این کار در سطح عموم جامعه اسلامی، مناسب نبوده و از باب ترویج راه ضلالت و باطل، ممنوع است. 🔷البته امروزه ادیان گوناگون - و حتی فرقه‌های خودساخته - با استفاده از امکانات مدرن، در فضای مجازی به تبلیغ خود پرداخته و با وجود تمام محدودیت‌ها، دسترسی عموم مردم به اندیشه‌های آنان به سادگی فراهم است و از این رو اندیشمندان اسلامی وظیفه سنگین‌تری جهت دفاع از اصول و ارزش‌های دینی در فضاهای نوین دارند. [۱]. آل عمران، ۸۵ منبع: وبسایت اسلام کوئست @tabyinchannel
هدایت شده از شناخت رهبری
✔️چهار فصل مبارزه؛ همرزمان حسین علیه‌السلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای تحلیل سیره ائمه، زندگی ایشان را مانند یک انسان ۲۵۰ ساله در نظر می‌آورند. ✔️ @shenakhte_rahbari ✔️ را به دوستان خود معرفی کنید
هدایت شده از شناخت رهبری
4_5827930377657778872.mp3
7.45M
🎙بشنوید| کلیپ صوتی «همرزمان حسین علیه السلام» 🔺صدایی که می‌شنوید سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱ است که برای اولین بار منتشر میشود. ☑️ @shenakhte_rahbari
هدایت شده از تمدن سازان یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 پیام امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در آستانه روز بسیج مستضعفین ۶۷/۰۹/۰۲ 📲 @motalebegaran_yazd
مدادرنگی
من دیگر روی فرش، سجده نمی‌کنم! چند سال قبل دکتر قرضاوی- که هنوز از جاده وحدت اسلامی منحرف نشده بود- به ایران آمد. من و عده‌ای از دوستان در هتل به دیدن ایشان رفتیم. برخی هستند که تا یک سُنّی را می‌بینند، سریع می‌روند روی بحث خلافت و امامت و صیغه و ... و یک دعوایی راه می‌افتد که به هیچ جایی هم نمی‌رسند. بنده به عکس، با روی باز با ایشان مواجه شدم و گفتم: من کتاب‌های شما را خواندم، به نظرم بهترین کتاب شما «فقه الزکاة» است. خیلی برایش جالب بود. به دوستانش رو کرد و گفت: من صبح تا حالا دارم درباره فقه الزکاة برای شما صحبت می کنم ولی هیچ کدام اطلاع ندارید، اما ایشان که شیعه و ایرانی هست، از کتاب های من خبر دارد. نظر من هم همین است که کتاب فقه الزکاة از کتاب های دیگر من بهتر است. قرضاوی در این کتاب از فقه امام جعفر صادق «ع» هم استفاده کرده است. این باعث شد که ایشان بیفتد روی دنده حق جویی. ابتدا مسئله خمس را مطرح کرد و من دلایل فقه شیعه را در این رابطه مطرح کردم. خیلی مودبانه گوش کرد. بحث ادامه پیدا کرد تا به نماز مغرب رسیدیم. نماز مغرب را خواندیم. چون در آن جا مُهر نبود، من یک دستمال کاغذی پیدا کردم و به جای مُهر استفاده کردم! ایشان گفت: فلسفه این که شما روی فرش، سجده نمی‌کنید، چیست؟ گفتم: روایتی داریم در کتاب «وسائل الشیعه»- عمداً آدرس دادم که رجوع کند- که شخصی خدمت امام صادق «ع» آمد و پرسید: پیشانی را بر چه چیزهایی می‌توان گذاشت و بر چه چیزهایی نمی‌توان گذاشت؟حضرت «ع» پاسخ دادند: بر همه چیز می‌توان پیشانی گذاشت به جز دو چیز، یکی ماکولات است و دیگری ملبوسات. شخص می‌پرسد: چرا نمی‌توان بر خوردنی‌ها و پوشیدنی‌ها سجده کرد؟ حضرت «ع» جواب می‌دهند: چون اهل دنیا بنده خوردنی‌ها و پوشیدنی‌ها هستند و شخص نمازگزار که برای حق تعالی عبادت می‌کند، صحیح نیست که پیشانی خود را بر معبودِ دنیاپرستان بگذارد!  این روایت را که گفتم، ایشان خیلی خوشحال شد، گفت: این که عینِ توحیدِ خالص است، چطور شما شیعه ها را به خاطر مُهر گذاشتن، مشرک می‌نامند؟! من وقتی به قطر رفتم در شبکه الجزیره این موضوع را مطرح می‌کنم. جالب است بحث ما تا نماز عشا طول کشید و من دیدم که ایشان هم یک دستمال کاغذی گذاشت و گفت: من دیگر روی فرش سجده نمی‌کنم! دوستان ما گفتند تا وقتی که قرضاوی در ایران بود، ما ندیدیم که بر روی فرش، سجده کند. وقتی هم به قطر رفت در شبکه الجزیره این موضوع را مطرح، و از دیدگاه شیعه حمایت کرد! الوحده، گفتگو با دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی