eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
آرما مدیا
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "دسته دختران" 📽کارگردان: منیر قیدی 📝درک شرایط یک زن در جامعه و خواسته ها و توقعاتش از جامعه، حضور زنان و نقش آفرینی و راهبری آنان در گلوگاههای تاریخی، تاثیر زنان در رخدادهای سیاسی اجتماعی اینها و چندین تیتر دیگر اساس شکل گیری آثاری چون دسته‌ی دختران هستند. 🔻دختران، مادران و همسرانی که اگر نبود صبر و استقامت و دلگرمی شان، حالا شاید روزگار جور دیگری رقم خورده بود. 🔻فیلم دسته ی دختران با نگاه به پاسداشت مقام زنان در جنگ قابل ستایش است اما آنها که برای آرمانشان از جان گذشته اند حالا کمتر توقع اینست که برای روایت این دلاوریها هم هنرمندان کمی در پرداخت روایت حوصله و وسواس نشان بدهند تا حق مطلب ادا شود. 🔻برای ادای حق مطلب در جهان درام اول شخصیت لازم است شخصیتی که با وجودمان یکی شود تا بتوانیم او را، یا بهتر بگویم آنها را لحضه به لحظه درک کنیم و زندگی کنیم، اما این اتفاق در دسته ی دختران به خوبی نمی افتد و شخصیت ها به درستی پرداخت نمی شوند. 🔻نویسنده کدهایی کلی از شخصیت ها نمایان میکند و سعی میکند با صحنه سازی های دلخراش جنگ ما را متاثر کند که باید گفت در این مورد تا حدودی موفق می شود، اما آنچه او را ناکام می گذارد قصه نرسیده ایست که فصلش نشده آن را چیده است. 🔻به هرحال فیلمنامه در توصیف موقعیت های خرمشهر آن زمان به رمان های موجود دفاع مقدسی هم نمی تواند نزدیک شود و وصف حال آدمهای خرمشهر را تنها پیوست می کند به صحنه های پر هزینه تیر و ترکش. 🔻اما آنچه ارزشمند است روایت زنی ایست از زنانی که زمانی احساس وظیفه کردند که باید برای این خاک جنگید و همین احساس وظیفه را امروز منیر قیدی در جبهه ای دیگر کرده و تشخیص داده، باز نمایی کند حضور زنان این سرزمین و ایستادگی آنان را و ثبت کند هویت زنان و دختران این سرزمین را تا یادمان نرود ایستادند تا ایران بماند. 🔻به احترام این نگاه و ساخت لحظات تاثیرگذار دفاع مقدس برای تیم سازنده دسته دختران می ایستم و ادای احترام می کنم. ✍امین شجاعی @media_arma
📸با گروه هکری عصای موسی آشنا شوید 🗞‌گروه هکری عصای موسی قدمت زیادی ندارند، اما در همین مدت کم لیست بلندی در زمینه هک دارند. 🔹 آن‌ها گفته‌اند هدفشان افشای اطلاعات مرتبط با رژیم صهیونیستی است، هدفی که تا امروز خیلی خوب از پس آن برآمده‌اند و لیست اطلاعات محرمانه منتشر شده و دسترسی‌هایی که به مناطق حساس این منطقه داشته‌اند، بی‌شمار است. ✅ @media_arma
⭕️ توییتر گزینه امتیاز منفی را به صورت همگانی عرضه می‌کند 🔸 توییتر قصد دارد ویژگی نمره دادن منفی به توئیت‌ها را که پیش از این به صورت آزمایشی و محدود عرضه شده بود، برای همه کاربران فعال کند. ✅ @media_arma
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 این روزها به راحتی به هر ویدئویی استناد نکنید ♨️ دقت داشته باشید که هرچیزی که در فضای مجازی وجود دارد، الزاما به این معنی نیست که از صحت کامل برخوردار است، این ویدیو را ببینید تا متوجه بشوید تشخیص ویدیوهای ساختگی از حقیقی در فضای مجازی چقدر سخت شده و نباید آنچه را در فضای مجازی می‌بینید به سادگی باور کنید. @media_arma
آرما مدیا
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "ملاقات خصوصی" 📽کارگردان: امید شمس 📝در تمامی جوامع بشری که قائل به قانون و قانونگذاری اند عقوبت گناه و بی قانونی امری است حتمی که یا توسط حاکم اجرا می شود و یا اگر متهم قِصر در برود از حکومت خدا نمی تواند در برود و روزی مجازات خواهد شد. 🔻و لا یمکن الفرار و من حکومتک یکی از کارکردهای هنر هم کمک به قانون و قانونمندی ایست و البته شفاف کردن مرز بین حق و باطل، اصلا هنر برای ساخت جامعه متعالی ایست که رقم می خورد. 🔻حالا جناب فیلمساز محترم در "ملاقات خصوصی" مدافع شخصیتی ایست که بقول خودش در شرایط فشار دست به ارتکاب جرمی زده و حالا که باید عقوبت ببیند تقصیر را گردن حکومت می اندازد و می گوید این چه عشقی ایست که برای رسیدنش باید خلاف کنیم، برادر من اشتباه زدی الان حکومت باید طلبکار باشد نه تو. 🔻البته نتیجه چنین تفکری میشود که جای قاتل و مقتول از نظر ارزش گذاری در جامعه عوض می شود و میبینی جایی که قاتلی باید قصاص شود مثل یک قهرمان ملی اسطوره می شود. (نمونه های اخیر سالهای گذشته مملکت خودمون) 🔻از این بحث هم که بگذریم یکی از بدترین کارهای صاحب اثر که بعضا در آثار دیگر هم دیده میشود و با پررویی و افتخار به عنوان تکنیک هم قالب درام بی مادر می کنند کم فروشی ایست. 🔻یعنی در قصه نکته و مطلبی هست که نویسنده آن را از مخاطب مخفی میکند و مخاطب را دو ساعت معطل اطلاعات می کند. 🔻نه این نامش تعلیق نیست و ربطی هم به درام ندارد و تنها کم فروشی و نبود درام قوی در اثر است، یعنی فیلمساز بلد نیست قصه بگوید و به جای آن بخشی از اطلاعات قصه را تا آخر مخفی نگه می دارد. 🔻در ملاقات خصوصی که قصه اش درباره چند زندانی ایست چرا بیننده نباید کامل از جرم شخصیت ها باخبر باشد، این اطلاعاتی ایست که در قصه وجود دارد و تنها نویسنده برای تعلیق اثر آنها را مخفی کرده. 🔻جالب تر زنی که همسر یکی از اینها میشود بعدا باید بفهمد که تا آزادی شوهرش چقدر مانده و شرایط آزادی اش چیست؟ 🔻این دیگر نوبر است یعنی اطلاعات را از ما مخفی کرده که هیچ از شخصیت ها هم مخفی کرده، متن پر است از این چاله ها و علت و معلول ها. 🔻در مجموع در ملاقات خصوصی با سوژه و فیلم جدیدی روبرو نیستیم، ملاقات خصوصی تلفیقی ایست از متری شیش و نیم و شبی که ماه کامل شد با همان تردید ها و البته با پایانی کاملا حدس زدنی. ✍امین شجاعی @media_arma
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌چرا به بومی‌سازی سواد رسانه‌ای نیازمندیم؟ 🔺 سواد رسانه‌ای دیگر کشورها، جوابگوی نیازهای جامعه ما نیست و نمی‌توانیم مطابق با الگوی کشورهای دیگر این مهارت را آموزش دهیم، این دانش و مهارت باید بومی‌سازی و مطابق با شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان طراحی شود. @media_arma
⭕️اولین مراسم عروسی در متاورس با حضور ۲۰۰۰ مهمان برگزار شد 🔸زوج آمریکایی برای اولین بار در جهان مراسم ازدواج خود را در دی‌سنترالند با حضور ۲۰۰۰ مهمان در ملک مجازی گروه حقوقی رز برگزار کردند./دیجیاتو ✅ @media_arma
💢 پرکارترین بازیگران چهلمین جشنواره فیلم فجر @media_arma
آرما مدیا
‍ 💢‍ اعلام فهرست نامزدهای اسکار/"ماشین من را بران" پدیده اسکار ۲۰۲۲، پیشتازی "قدرت سگ" 📝فهرست نامزدهای رشته‌های اصلی عبارت است از: 🔹بهترین فیلم: بلفاست، کودا، به بالا نگاه نکن، ماشین منو بران، تل ماسه، پادشاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، کوچه کابوس، قدرت سگ، داستان وست ساید 🔸بهترین کارگردانی: کنت برانا (بلفاست)، ریوسوکی هاماگوچی (ماشین منو بران)، پل توماس اندرسون (پیتزا لیکوریس)، جین کمپیون (قدرت سگ)، استیون اسپیلبرگ (داستان وست ساید) 🔹بهترین بازیگر مرد: خاور باردم (ریکاردو بودن)، بندیکت کامبربچ (قدرت سگ)، اندرو گرافیلد (تیک، تیک ... بوم)، ویل اسمیت (پادشاه ریچارد)، دنزل واشنگتن (تراژدی مکبث) 🔸بهترین بازیگر زن: جسیکا چستین (چشمان تامی فی)، اولیویا کلمن (دختر گمشده)، پنه لوپه کروز (مادران موازی)، نیکل کیدمن (ریکاردو بودن)، کریستین استورات (اسپنسر) 🔹بهترین نقش مکمل مرد: کایرن هایندز (بلفاست)، تروی کاتسور (کودا)، جس پلمنز (قدرت سگ)، جی کی سیمنز (ریکاردو بودن)، کودی اسمیت-مک‌فی (قدرت سگ) 🔸بهترین نقش مکمل زن: جسی باکلی (دختر گمشده)، آریانا دبوس (داستان وست ساید)، جودی دنچ (بلفاست)، کریستین دانست (قدرت سگ)، آنجانو الیس (پادشاه ریچارد) 🔹بهترین فیلمنامه اصلی: بلفاست، به بالا نگاه نکن، پادشاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، بدترین آدم دنیا 🔸بهترین فیلمنامه اقتباسی: کودا، ماشبن منو بران، تل ماسه، دختر گمشده، قدرت سگ 🔹بهترین انیمیشن بلند: اِنکانتو، فرار، لوکا، میشل در مقابل ماشین‌ها، رایا و آخرین اژدها ✅ @media_arma